Testy
Dneska nefoukaný auto už leda tak V8 a i to nesmis zkusit s kvílejícím kompresorem 😅 Tesim se na komenty: Bych koupil, a jako druhý auto, a pro mladou dobrý a pro mámu.. Ale baba ti pak řekne, mě se to nelíbí a jedeš pro GLA se 150tis km a... foukanym motorem
to si nevybereš. Důležitá kravka ve vodjetý prémii nebo hluchoslepej dědek v klobouku v týhle Kii. 😁
Jinak máš pravdu, nefoukanej motor musí do otáček, jinak nejede.
Jinak máš pravdu, nefoukanej motor musí do otáček, jinak nejede.
elektromotor tahne uz vodcpoda
To tu nikdo neřeší.
Tak přestaň mekotat, konečně si ho kup a vodjeď pryč. :-!
Tak přestaň mekotat, konečně si ho kup a vodjeď pryč. :-!
nejvic to resi ti, co pred elektromobilitou zaviraj voci
Ne. Tady je článek i s nadpisem o nefoukaným motoru, tak jsme to letmo nakousli.
A ty ses trapně přihnal s elektromotorem.
Já už svůj EV dávno koupil, jezdil s ním (ne moc) a prodal. Ty jen meleš hubou.
Přestaň se ztrapňovat.
:-!
A ty ses trapně přihnal s elektromotorem.
Já už svůj EV dávno koupil, jezdil s ním (ne moc) a prodal. Ty jen meleš hubou.
Přestaň se ztrapňovat.
:-!
stezujes si, ze ti atmosfera nejede vodcpodu, tak sem ti poradil, kdyz mas dlouhy vedeni.
to ty vcerejsi slitky
to ty vcerejsi slitky
Pitchusku, já si nestěžuju.
Kdyby mi to vadilo, nekoupil bych si atmo V10. A když chci, udržím otáčky.
Vod tebe (kterej nic nevíš) já (kterej toho o autech ví dost) nepotřebuju jalový rady.
Už zapadni. Běž makat, až ušetříš na elektromobil.
Kdyby mi to vadilo, nekoupil bych si atmo V10. A když chci, udržím otáčky.
Vod tebe (kterej nic nevíš) já (kterej toho o autech ví dost) nepotřebuju jalový rady.
Už zapadni. Běž makat, až ušetříš na elektromobil.
Za 400t se dá koupit větší Ceed se zajímavou výbavou a hlavně silnějším motorem. Toto bych dynamikou překousl při ceně 250t.
Bez pokuty za emise by se to té ceně blížilo.
A tohle můžeš taky mít se silnějším motorem.
Jinak je to fakt novinka, že každá značka ke svému mini má ještě vyšší modely se silnějšíma motorama, co jsou o něco dražší. :-!
A tohle můžeš taky mít se silnějším motorem.
Jinak je to fakt novinka, že každá značka ke svému mini má ještě vyšší modely se silnějšíma motorama, co jsou o něco dražší. :-!
No právě v tom "o něco dražší" je možná problém. Ceed Fresh 1.0T je za 365, pro nový modelový rok za 375. Rio s 1.0T je 370t.
Ok, je tam autoklima a lité 15"... ale pořád bych čekal větší rozdíl v ceně.
Ok, je tam autoklima a lité 15"... ale pořád bych čekal větší rozdíl v ceně.
Ceny spominanych modelov asi ovplyvnuje krajina povodu. Rio sa vozi z Korei a Ceed od nas.
neboj, ten ceed tiez zdrazie, aby prilis nekonkuroval riu...😁
Inak vazne, 1.0T moze byt fajn v malom aute, ale do ceedu to uz asi nepasuje
Inak vazne, 1.0T moze byt fajn v malom aute, ale do ceedu to uz asi nepasuje
No vidíš - a škodováci ho dávajú do Karoqu a chcú za to 20-tisív €! 😒
Záleží, jak to cudzinec myslel.
Litr se dneska dává ledaskam... jenže není litr jako litr. Od Forda, Hondy nebo VW bych s tím v kompaktu problém neměl, ten od H&K patří dle všeho k těm horším kouskům.
Zase ale optikou auta za 370t...
Litr se dneska dává ledaskam... jenže není litr jako litr. Od Forda, Hondy nebo VW bych s tím v kompaktu problém neměl, ten od H&K patří dle všeho k těm horším kouskům.
Zase ale optikou auta za 370t...
Jo, ale ty litry jsou bohužel nesrovnatelné. Jezdil jsem chvíli s i30 kombi s 1.0 a bylo to fakt chcíplé. Pak jsem vyzkoušel Golfa s 1.0 TSI a je to úplně jiná pohádka (nakonec jsem ho i koupil). Není to samozřejmě nic extra, ale jako základní motor je to určitě lepší než 1.4 atmosféry, co se dávaly do kompaktů deset let zpátky. Ještě by mě zajímaly litry od Fordu a Hondy, ty podle parametrů budou ještě lepší.
jako všechny základy. Nic převratného vůči jiným, papírové dynamické parametry na urovni o pár kW slabších tříválců konkurence. Pořád je potřeba ty korejské koně víc trápit. A spotřeba není nižší, spíš naopak. Tím neříkám, že to je špatné auto. Jen není nijak výjimečné, a ani ten válec navíc to nezachrání.
Kia Rio je nejprodávanější auto pro ženy.
Do města nebo vesnice šik střihu.
Do města nebo vesnice šik střihu.
Kľudne by som na ňom jazdil kade-tade a aj na dlhé štreky.
Ja nemám mindráky ako niektorí, čo idú na starej Fabii a tvária sa, že sú tam omylom a vyhýbajú sa očnému kontaktu! 😉
Ja nemám mindráky ako niektorí, čo idú na starej Fabii a tvária sa, že sú tam omylom a vyhýbajú sa očnému kontaktu! 😉
Převážel jsem tuto generaci Ria před FL coby funglovku po zakoupení z Čech na Moravu a to auto NEMÁ naprosto žádný problém držet tempo i nad dálniční limit ani s motorizací 1,2CVVT, jak dobře má odstupňovanou převodovku a pátý rychlosotní stupeň určitě nemá pouze na udržování nějaké statické rychlosti, až jsem se musel krotit a často hlídat tachoš, přece jenom nové auto. Nicméně ta 1,2 DPI má již papírově kapánek horší parametry, tak netuším, jak je to u tohoto eko-vylepšení motoru.
... ale předchozí generace vypadá pořád moderněji a dynamičtěji než ta současná.
Po pozvolném cca. dvouměsíčním testování nabídky vozů v segmentu B začátkem tohoto roku jsem Rio koupil jako druhé auto do rodiny pro primární jízdy město a okresky a maximální spokojenost i s motorizací 1,2 a bez váhání bych do stejného auta a motorizace šel znova. Pokud se motor dobře zajede, hezky na atmošku ožívá dokonce už od 2000ot/min. a velmi příjemně se řídí a velmi statečně drží stopu v zatáčkách, až jsem se divil, protože jisté návyky ze Subaru. Koupil jsem verzi ještě před FL a s motorizací 1,2 CVVT. Jsem zvyklí ze svého Subaru Legacy IV rovněž na hodně nízký posed (nesnáším vysoký posed) a Rio mi ho jako jediné v segmentu B bylo schopné nabídnout a navíc mělo příjemné sedačky a vše na správném místě a nikde nic nezavazelo, ani netlačilo, ani nevrzalo, nebo rezonovalo. Nerovnosti filtruje až překvapivě dobře. Uvnitř je na svou třídu vozu dost místa. Ve finále prodejce nabídl i velmi zajímavou cenu za verzi Exclusive v barvě, kterou jsem chtěl a navíc skladovku. Spotřeba běžně i po městě se pohybuje kolem 5,1 až 5,4L/100km, tak nechápu, co s tím autor článku prováděl, asi dlouhé pojezdy v kolonách. Ten motor není nutné vůbec drtit, pokud se nedusí pod 2000 ot/min. V motorovém prostoru je krásně ke všemu přístup a není potřeba ani marketingově velebit nalévací trychtýř pro dolévání nádržky pro odstřikovače, protože tady ho prostě nepotřebujete. Nudný interiér? Rozhodně povedenější než interiér Fabie III, který mě přišel, až podprůmerný na to, co za to prodejce chtěl. A hlavně je to nepřímovstřik, takže nějaké ředění oleje palivem, nebo karbonizace při městském provozu nemusí nikoho trápit. Motor splňuje normu Euro 6Dtemp a to i bez filtru pevných částic a jde moc hezky za plynem s dokonale lineárním průběhem. Ergonomie volantu je příkladná a krásně padne do ruky a na sedadle řidiče si díky bohatosti nastavení najde svou polohu úplně každý. A co také kvituji je to, že jich nejezdí mraky a na českých silnicích moc vidět není. Nic nekecá do řízení a vše je krásně po ruce a lze ovládat pouze po hmatu. Za mě se tahle generace Ria výrobci opravdu povedla, nicméně cena po FL, už není tak zajímavá a navíc to získalo otravné asistenty k tomu. Jedinou výtku bych měl ke "kelímkovým plastům" podběhů, takže jakýkoliv kamínek je dosti slyšet. To jsem vyřešil jejich podlepením profi tlumícím materiálem. Také mě mile překvapilo velmi slušné ozvučení vozu, které bych čekal spíše ve vyšším segmentu a není tak vůbec potřeba tohle vylepšovat za předpokladu, že místo v autě chcete jezdít v pojízdné hrací skříni s naivní představou, že to okolí nějak ocení.
Ocenuji takovyto prispevek do diskuze, ktery je postaven na vlastni zkusenosti. Jednoduche auto a motor klasicke koncepce, ktery pravdepodobne vydrzi 10-15 let.
Motor 1.2 CVVT ma 1248ccm a peknych 122Nm, zatimco 1.2 DPI je 1197ccm se 118Nm. Opet trochu mensi objem, ale stale 4 valce.
Motor 1.2 CVVT ma 1248ccm a peknych 122Nm, zatimco 1.2 DPI je 1197ccm se 118Nm. Opet trochu mensi objem, ale stale 4 valce.
Tvoji volbu naprosto chápu. Pokud bych dnes musel řešit koupi nového hatchbacku B segmentu, určeného pro městský a příměstský provoz, pravděpodobně by to bylo Rio, nebo nová i20.
Rio je moc povedené auto a myslím, že v segmentu B na něj někdy lidé zapomínají. Auto je příjemné na řízení a desingově je moc povedené. Překvapilo mě i jak je prostorné. Motor 1.2 máme v našem Picantu z roku 2019 a jedná se o spolehlivý, úsporný a živý motor.
Som rad že si spokojný. Ale predstav si ze niekto to možno chce ako prvé a jedine auto s ktorým sa bude jazdiť do 10tis km. Potom taka o niečo drahšia fabka s 1.0 tsi bude reálnym výkonom niekde uplne inde aj keď ty tvrdíš ze Rio ide krásne za plynom. A ak budeš chcieť jazdiť rovnako dynamicky ako ta fabka, tak rozdiel bude v hluku a hlavne v spotrebe. To taká rodina ocení na konci dňa viac ako nižšiu obstarávaciu cenu. Životnosť pri nájazde do 10tis km bude v pohode tých 10 rokov a druhy krát sa oplatí Fabka pri predaji.
Ale inak je tvoj príspevok super... škoda len že máš skúsenosť s iným motorom.
Ale inak je tvoj príspevok super... škoda len že máš skúsenosť s iným motorom.
Bez baterek a zbytečností. Ostatně, kdo chce turbo, může ho taky mít.
Bude asi zpracované líp než Dacia a rozhodně nevypadá, že ho na showroom vytáhli z muzea (jako Space Star).
Ne, já ho nebudu kupovat, ale nenapadá mě nic, co bych proti tomu měl mít.
Já takhle mám rád Pažouta 205, kámoš Lanose.
Takové Škodovky 1000,100,110,120,105...jakou si s tím člověk užil srandu, když se přerval řemen na altík, šup tam silonky a dojet 😁
Nebo takový Žigul, v kombíku z 76 roku, kdy ostřikování předního skla bylo takovým gumovým čudlíkem, který se muselo mačkat a manuálně tak ostřikovat sklo, ale na mohku se s tím dal projet kruháč driftem. Na zimu jsem dával do kufru takový velký ekeltromotor jako zátěž, jinak to bylo peklo. Nebo takový Fiat 127 s karburátory Weber. Malinký motor v malinkém autě, ale čiperné to bylo až až. Říkal jsem tomu nůše, protože se dalo pomalu dosáhnout z přední sedačky na zadní okno. Opel Kadett 1,6i caravan. To byl taky dělník a celkem lehké a dlouhé auto, jak se tahalo za ručku, bylo s tím srandy víc než dost. Ono i s takovým Mitsubishi Carisna 1,8 GDI 92KW si člověk užil. Nebo s 205 1,😁. Takový traktor, který jel snad na každou rychlost stejně, žádbý rozdíl a jezdil pod 5. Sranda byla s 206 SW GTI. Pokud to člověk neměl v oku, že viděl, že to je o něco širší v podvozku, tak to vypadalo jako běžná 206 SW, ale s 2.0i 100KW v malém autě se to při točení do červena rozhýbylo až nečekaně dobře a spoustě lidí při výjezdu z vesnice to zamotalo hlavu, co že tak ten bobon umí letět. Auta víceméně o ničem, ale zprostředkovala tolik zábavy a zážitkůl, když si tu jízdu člověk musel zasloužit, že na to jeden nezapomene.