Crossover ve střední třídě znamenal vždy jediné - průšvih. Střední třída nikdy nebyla stavěná na experimenty. A i když se automobilový svět rozpadá, tak přesto - kdo to myslí s automobilovou výrobou vážně, musí být schopný nabízet klasický střednětřídní sedan/kombi schopný uspět.
Crossover je vždy šlápnutím do prázdna. Spálil se Renault, spálil se Peugeot, spálil se Fiat, spálilo se BMW... Ford bude jen další v řadě.
Zase píšeš nesmysl. Mainstreamová střední třída umírá, takže lpění na klasice je jistou cestou do pekla. Neprodává se pořádně už ani Passat, natož ostatní modely.
Na jednu stranu je pravda, že střední třída "umírá". Jenže ne rozvnoměrně. Pokles prodejů Mondea je mnohem markantnější než pokles prodejů Passatu. Dnes tomu možná někdo ani nebude věřit, ale v 90. letech se o první místo v evropské střední třídě přetahoval Opel Vectra a Ford Mondeo, zatímco na Passat většinou zbylo až třetí místo. Ford trpí snad ještě více tím, čím trpěl Opel. Sjednocováním platforem a globalizací modelové palety dle strategie "One Ford" ztrácí možnost ušít auto na míru Evropanům. Když se dívám do ceníku aktuálního Mondea, tak tam vidím víceméně jeden motor a několik výbav s možností příplatkových paketů, ale jinak s dost malou možností individualizace. Ano, mimo Evropu je to běžné, ale v Evropě na to zákazníci nejsou zvyklí. GM nakonec Opel prodal. Co udělá s věčně ztrátovou evropskou divizí Ford?
Ford pohřbil Mondeo v Evropě ještě před jeho uvedením, ale i bez toho by mu nebylo pomoci. Skončilo by možná o chvíli později, ale stejně skončilo.
A co se týká individualizace, to už taky není dávno pravda. Na skládání výbav po kouscích už lidi nemají čas a chuť, individualizace se dnes řeší designem exteriéru. Většina vezme jednu z výbav, maximálně nějaký paket navíc, a tím to končí. Přizpůsobili se už víceméně všichni výrobci.
Možná, že to bylo nevyhnutelné. Těžko říct.. V každém případě to osekání nabídky byl definitivní hřebíček do rakve.
Německé automobilky stále individualizaci umožňují. Ano, třeba VW už to omezuje, zejména u elektromobilů. Navíc individualizace není jen o lidech, ale i o leasingovkách, případně jiných velkých fleetových zákaznících, kteří mají specifické požadavky. Myslím si, že i díky tomu se Škodovce ve fleetu tak daří.
Mnohem pravděpodobnějším důvodem omezování individualizace je složitá homologace, než že by zákazníky obtěžovalo si jednou za 5 let poskládat svou výbavu.
Smax byl delo ale pro taty od rodin většinou nedostupny nebo erko mergl to sou rodinny kocary..dneska vedou velky suv kam mali caparti malem nevylezou zvazuju pro dve deti superb tam je aspon misto a vlezou tam samy
Taky mě to napadlo, a tipnul bych, že právě na oblíbenost smaxu u tohohle kroku ford spoléhá. A podle mě to není špatný tah, mondeo posl generace bylo nevýrazné auto, dávno ne řidičský etalon třídy, prodejně slabé, moderním “smaxem” se můžou trefit do akt nálad trhu s větší pravděpodobností, než kdyby zkoušeli udržet klasické mondeo.
Řidičský etalon v rámci mainstreamu pořád docela jo. Hlavně tedy jistým a komfortním podvozkem pořád valí. Problém je prostornost, cena, absence benzínových motoru a další věci, co kupce už v tak vymirajicim segmentu odcházejí jinam.
Mne to príde menšie ako Mondeo...neviem no, klasiky strednej triedy sa samé dostali do slepej uličky.
Za brutálne vyššiu cenu (aj dvojnásobok) dostanem čo presne oproti nižšej strednej triede? Pre väčšinu ľudí to proste zmysel nemá, namiesto toho aby sa automobilky zamysleli nad pomerom ceny a úžitku týchto áut tak radšej idú špekulovať s 37. modelom crossoveru v portfóliu, no držím palce.
Tak to asi nie. Ešte crossover neponúkol väčší úžitok ako kombi. Alebo o nejakom vieš? A v čom by akože mal? Obvykle je menej priestorný, menej praktický, menej variabilný. Vyššie a širšie prahy zrážajú výhodu ľahšieho nastupovania na vyššie položené sedadlá na nulu. Kufor je obvykle kratší, a často v ňom zbytočne zaberajú miesto sotva použiteľné sklápacie sedadlá. Crossover je obvykle ťažší a smädnejší. Súčasný C5 a ten predchádzajúci sa skutočne nedá porovnávať, vyskúšané jedno aj druhé.
A určite porovnávaš porovnateľné? Napísal si: "Crossover za stejnou cenu nabídne vyšší užitek..." Cenníkový rozdiel medzi Peugeotom 308 v kombíku a 3008 v podobnej výbave a s rovnakým motorom je 4000,-€, čo je zhruba 100 tisíc Kč. Za prakticky základ 3008 dostaneš kombíka 308 v plnej paľbe, a to rozhodne porovnateľná ponuka nie je.
Pri 2008 vs. 308 ide o rozdiel triedy, tam niet čo porovnávať, leda tak cenu. Crossover skrátka za rovnaké peniaze neponúka viac, ani väčší úžitok, ani parádu, fakt neviem, o čo je kombík voči crossoveru, čo sa týka image, horší. Spravidla crossover ponúka o niečo menej ako kombíky s podobnou technikou, ale za podstatne viac peňazí. Taká je realita, a s tým kámo nehneš.
U té 308 možná cena není úplně vypovídající, jenže taky se jedná o auto na konci životního cyklu. Nová generace už tak přívětivá nebude. A u ostatních v nižší střední už rozdíly nejsou tak extrémní.
2008 jsem vytáhl zcela záměrně. Je papírově větší než 308, stojí stejně. Ale uvnitř to není taková paráda.
No nie neponúkne, keď chceš priestorovo nahradiť kombi nižšej strednej triedy (napr. i30) tak Tucson ma menší kufor a je drahší, a preto môžeš rozmýšľať jedine o Santa Fe...
takéto paralely sú hádam u každej značky
A podobné je to pri strednej triede, proste je cenovo totálne ustrelená, priplácaš aj +50% oproti nižšej strednej triede aby si získal +30 CM dĺžky (z toho je polovica v motore, 5cm vzadu a 10 v kufri, ktorý ale väčší do objemu nie je) a pár centimetrov do šírky, ktoré vlastne nepotrebuješ (pre piatich to aj tak nie je a keď vozíš štyroch tak ti je to jedno)... jediný rozdiel je v možnosti mať lepšiu výbavu (väčšinou silnejší motor, 4x4 alebo lepšie sedačky) ale to už si cenovkou niekde na +100% oproti nižšej strednej triede a rovno môžeš zobrať nejaké SUV, ktoré má tiež taký nejaký minimálne 550l kufor a podobný priestor vo vnútri
Teraz sa to dá krásne porovnať napríklad na špeciálnej edícii škoda joy, pozri si superb a niečo z nižšej strednej triedy, +50% cena a jediné veci extra sú tam priestor (ktorý nepotrebuješ ak nie si extra obézny s celou rodinou) a možno vyhrievané sedadlá vzadu