Videa
Přihlásit pro přidání komentáře
rohYpnol
Podle mě tohle není ideální kombinace. Ideál klasický podvozek, Style, nějaké příplatky a 2.0 TDI EVO. Ten motor je extrémně vydařený, sbírá chválu kudy chodí. Nevidím jediný důvod proč brát cokoliv jiného pro běžné použití. A má neuvěřitelně nízkou spotřebu. Nebo klasika, RS 2.0 TSI.
Kde nesouhlasím výrazně, jsou DCC. Ve videu vyslovená teorie je sice hezká, ale nevidím v ní logiku. Jestliže s torzkou podle autora dobře funguje tužší nastavení, tak přece u DCC můžu docílit úplně obdobného nastavení, nikdo mě nenutí přeci jezdit na komfortní režim. Naopak pokud by tahle teorie byla pravdivá, tak by s DCC v komfortu měla být Octavia špatná a ve sportu naopak víc než slušná. A pak je tu otázka pružin - jsou pružiny pro podvozek DCC laděné jinak než běžný podvozek?? Každopádně já bych DCC nechtěl kvůli následným nákladům. DCC fakt není levná záležitost.
Co se spolehlivosti týká, ukáže až čas. Ale předpoklady pro to Octavia IV za mě nemá- Něco, co nefunguje ani jako nové, může těžko fungovat jako staré s vyšším nájezdem. Octavia IV už je elektronikou složité auto. A VAG spolehlivé auta dělat prostě neumí. Tohle je výsadou Japonců a Korejců :-!
Kde nesouhlasím výrazně, jsou DCC. Ve videu vyslovená teorie je sice hezká, ale nevidím v ní logiku. Jestliže s torzkou podle autora dobře funguje tužší nastavení, tak přece u DCC můžu docílit úplně obdobného nastavení, nikdo mě nenutí přeci jezdit na komfortní režim. Naopak pokud by tahle teorie byla pravdivá, tak by s DCC v komfortu měla být Octavia špatná a ve sportu naopak víc než slušná. A pak je tu otázka pružin - jsou pružiny pro podvozek DCC laděné jinak než běžný podvozek?? Každopádně já bych DCC nechtěl kvůli následným nákladům. DCC fakt není levná záležitost.
Co se spolehlivosti týká, ukáže až čas. Ale předpoklady pro to Octavia IV za mě nemá- Něco, co nefunguje ani jako nové, může těžko fungovat jako staré s vyšším nájezdem. Octavia IV už je elektronikou složité auto. A VAG spolehlivé auta dělat prostě neumí. Tohle je výsadou Japonců a Korejců :-!
Drive jsem tomu nejak nevenoval pozornost, ale po vyzkouseni mam stejnou zkusenost s DCC jako pan Vaculik
Já netvrdím že to tak není. Já jen tvrdím, že pokud kombinace DCC v komfortu nefunguje, tak můžu jezdit ve sportu a výsledek by měl být obdobný jako se sportovním podvozkem. A pokud tomu tak není, tak bych rád věděl proč, v čem je ten rozdíl.
K cemu by mi potom v aute byly jizdni rezimy a priplacel bych zbytecne za elektronicky tlumice kdyz bych jezdil jenom v jednom rezimu?
Neříkám jezdit jen ve sportu. Jen že si můžeš vybrat co ti vyhovuje pro konkrétní povrch. V komfortu můžeš jezdit třeba autobahny pro odfiltrování příčných spár a těch drobných vibrací od betonové dálnice že.
V tom pripade takhle fungujici podvozek postrada vyznam navic ono to nic moc v komfortu nefunguje ani na relativne hladkym povrchu, teda ne ze by to byla nejaka tragedie, to urcite ne, ale moje predstava o dobre fungujicich elektronickych tlumicich ve spojeni s ostatnim naladenim respektive konstrukci podvozku je nekde jinde, tim chci rict, ze takhle “spatne” fungujici podvozek za priplatek je proste nesmysl.
Jenomže pokud budeš jezdit převážně české okresky, tak tam je režim komfort téměř nutnost (pokud zrovna nejedeš rz) a v těchto případech torzka cestuje ven. Nebudeš asi před každou zatáčkou přepínat režim na sport a po jejím projetí zase na komfort.
Osobně bych však snížený podvozek v žádném případě nechtěl. Těžce nepraktická záležitost. Optimální ji má až Scout.
Osobně bych však snížený podvozek v žádném případě nechtěl. Těžce nepraktická záležitost. Optimální ji má až Scout.
Z videa to vyznelo tak, že DCC si žije vlastným životom a problém je ak na celkom dobrej ceste trafíš osamotený výmoľ.
Mě zkrátka tohle vysvětlení nestačí a nepřesvědčilo. Ale třeba se ozve v diskusi a dovysvětlí to ;-) Každopádně je to člověk, o jehož názoru se vyplatí diskutovat :yes:
A co na tom nechápeš? Vždyť to vysvětlil dobře.
Prostě torzka není (přestože se tak uvádí) NEZÁVISLÉ zavěšení zadních kol. Tedy, že pohyb jednoho kola NEOVLIVŇUJE pohyb druhého kola. U torzky ho ovlivňuje a tam, kde jsou tvrdší tlumiče, ten prvotní pohyb z větší části zachytí tlumič a nedovolí tak druhému kolu (tomu, které nenajelo na hrbol) odskočit.
U komfortu je problém zvýrazněn i tím, že měkký tlumič umožní kolu na hrbolu ten pohyb mnohem větší a proto se na druhé kolo přenese i mnohem větší hybná síla = snadněji odskočí i to. No a obě zadní kola v luftě (v zatáčce) znamenají výlet do škarpy.
Prostě torzka není (přestože se tak uvádí) NEZÁVISLÉ zavěšení zadních kol. Tedy, že pohyb jednoho kola NEOVLIVŇUJE pohyb druhého kola. U torzky ho ovlivňuje a tam, kde jsou tvrdší tlumiče, ten prvotní pohyb z větší části zachytí tlumič a nedovolí tak druhému kolu (tomu, které nenajelo na hrbol) odskočit.
U komfortu je problém zvýrazněn i tím, že měkký tlumič umožní kolu na hrbolu ten pohyb mnohem větší a proto se na druhé kolo přenese i mnohem větší hybná síla = snadněji odskočí i to. No a obě zadní kola v luftě (v zatáčce) znamenají výlet do škarpy.
zaplosak
testy vozů od pana Vaculíka protože si myslím že autům opravdu rozumí, o to víc ale nechápu tuhle recenzi, jakoby měl předepsaný scénář co vyzdvihnout a chválit....
Nelíbí se mi to...
Nelíbí se mi to...
Fratišek Peklo
Pane Vaculík,
perfektní rozbor včetně detailů i nadhledu na vše okolo této Škody a vůbec automobilů jako takových.
U mne máte za jedna, vaše práce dává smysl.
Takže jako vždy dávám za jedna s hvězdičkou! :-)
perfektní rozbor včetně detailů i nadhledu na vše okolo této Škody a vůbec automobilů jako takových.
U mne máte za jedna, vaše práce dává smysl.
Takže jako vždy dávám za jedna s hvězdičkou! :-)
Souhlas, jenom jaksi pomlčel o debilním dotykovém ovládání téměř všech funkcí, které je nejen nebezpečné a otravné, ale navíc i často stávkuje... :-( :no:
co o tom asi mal povedat? ked to je davno jasne a toto vsetci vedia, povedal veci ktore si ludia len tak nevsimnu a neuvedomia
ak si kupujes auto, tak sa pozres na fotky interieru, a ides si pred tym do neho sadnut, takze vies aky display a ovladanie ta tam caka, mozno tomu nerozumies lebo nepouzil vhodny slovnik tak to zjednodusim: "asi len debil si nevsimne a nevyskusa debilne ovladanie pred kupou auta"
ak si kupujes auto, tak sa pozres na fotky interieru, a ides si pred tym do neho sadnut, takze vies aky display a ovladanie ta tam caka, mozno tomu nerozumies lebo nepouzil vhodny slovnik tak to zjednodusim: "asi len debil si nevsimne a nevyskusa debilne ovladanie pred kupou auta"
Dixik2
U naftové verze 2.0 TDI EVO už jde objednat verze 4x4,která má multilink a 55 litrovou nádrž.
Bohužel opět jen s automatem.
Přesně. Což je úplně na h.o.v.n.o! :-( :no:
Boha jeho, co furt mate s tim klackem? Otravna debilni vec (mimo sportovni nacini). Nechapu cvoky, kteri se ve meste dobrovolne serou s klackem a spojkou. Fuj.
Nemá 4x4 automaticky zvýšený podvozok?
Matepet
Sportovní podvozek je fajn, ale já bych spíš uvítal vyšší světlost podvozku, abych nechytal o každý obrubník.
Souhlas, já bych ocenil paket pro špatné cesty + to co je ve sport paketu (tříramenný volant, lepší sedačky, černé prvky zvenku), akorát by to chtělo jiný kola, zrovna ty ve videu jsou asi jediný co se mi nelíbí.
No a s tím tažným má pravdu, akorát u mě (Focus) to bylo tak, že s tím předchozí majtel jezdil furt a nakonec to nešlo ani sundat, kontrolu s PČR jsem ukecal, a poradili si až v servisu. Já do toho mlátit kladivem odmítal. :)
No a s tím tažným má pravdu, akorát u mě (Focus) to bylo tak, že s tím předchozí majtel jezdil furt a nakonec to nešlo ani sundat, kontrolu s PČR jsem ukecal, a poradili si až v servisu. Já do toho mlátit kladivem odmítal. :)
traveldrive
...na kieho ďasa sa tie autá ponúkajú v toľkých motorizáciách a výbavách, keď je len jedna špecifikácia správna?
Mimochodom, ak už má pán Vaculík točiť videá a komentáre, mohol by sa naučiť vyslovovať "r". Už to nie je IN ako tesne po revolúcii, keď ráčkovanie bolo moderným prejavom slobody a tolerancie.
Mimochodom, ak už má pán Vaculík točiť videá a komentáre, mohol by sa naučiť vyslovovať "r". Už to nie je IN ako tesne po revolúcii, keď ráčkovanie bolo moderným prejavom slobody a tolerancie.
Tak ráčkuje no. To je asi ta nejmenší vada na kráse. Nejsme u hlavních večerních zpráv... A tam už taky stačí mít správný výstřih...
O čo horšie je video na webe od večerných správ? Na večerné správy za pár dní zabudneš, toto video si pokojne pozrieš aj o pár rokov. ;-) Aby sme sa chápali - to nie je výčitka k pánovi Vaculíkovi. ;-)
Jenže ti ostatní novináři, sic mluví hezky, zase nemají co říct. A i kdyby jim to Vaculík doslovně napsal, tak tam bude chybět jeho originální přednes. Jeho styl vyjadřování (teď nemyslím vadu řeči) je prostě jedinečný a jiným novinářům chybí. Asi bych to nazval tak, že je "nekorektní".
Vacsinou netrepes blbosti, ale teraz ti to uletelo. Pri vyslovene odbornom videu hodnotit takyto detail je kravina. Nepoviem, keby to bolo moderovanie ceske lva. Rotacizmus je vseobecne akceptovana recova vada.
Dík za poklonu. Ale neuletelo. Video je raz verejné, tak by malo mať patričnú úroveň po každej stránke, a toto mu k dokonalosti naozaj chýba. Taktiež nejde o odborné video - a ani u neho to nie je zrovna žiadúce, aby nedochádzalo k skomoleniu slova alebo zlému pochopeniu výkladu. Je to celkom jednodznačne populárne video, podložené odbornými znalosťami. Či je to všeobecne akceptovaná vada alebo nie, prekáža a kazí inak dobrý dojem. Pokiaľ by pán Vaculík nebol v tomto videu sám, ale pôsobil tam povedzme ako partner profesionálneho moderátora, v pozícii technického granta a konzultanta, mohlo by to byť o úroveň lepšie. Všeobecne mi spôsob ACZ nepríde najšťastnejší, robia z pána Vaculíka celebritu, takže prv-neskôr tie chybičky vyplávajú a budú z videí kričať stále viac. Chybičky u technika-odborníka nepodstatné a zanedbateľné, u celebrity prvé na rane.
Pozri, kazdy sa sustredi na to, co mu je podstatne. Ty na rackovanie, ja na odbornu uroven.
ale ak niekto odbornej urovni nerozumie a nudi sa pri videu, tak si vsima taketo nepodstatne blbosti
Pozri, kazdy sa sustredi na to, co mu je podstatne. Ty na rackovanie, ja na odbornu uroven.
Tak jeho verbálny prejav je trochu srandovný (nielen ráčkovanie, ale aj sykavky a mäkké slabiky)*, ale myslím, že dôležitejší je obsah než forma. A hoci Vaculíka a jeho jednostranné a vyhranené názory moc nemusím, tu mi ten obsah prišiel pomerne rozumný a vyargumentovaný.
* Tu je dokonalá paródia na Vaculíkove testy, celkom som sa pobavil: https://youtu.be/EbT0ZWjtFDk?t=156
* Tu je dokonalá paródia na Vaculíkove testy, celkom som sa pobavil: https://youtu.be/EbT0ZWjtFDk?t=156
Obsahovo sa nedá nič namietať, už som to niekde písal, že je vidno, že pán Vaculík má autá rád a rozumie im. Ale ten prejav... Neprajem mu nič zlé, ale na solídnejšom webe alebo v TV by si ani neškrtol. Vieš si predstaviť, že by niekto dal na súd televíziu za diskrimináciu, že ho nevzali do spravodajstva kvôli ráčkovaniu alebo inej nedokonalosti? Skrátka to do tých videí nesadne. Preto tiež neznášam tie hromady videí na youtube, ktoré dnes robí doslova každý "moula", a počúvať sa to nedá. Na všetko treba mať okrem zápalu a vedomostí aj určité danosti, ktoré nemá proste každý.
A Vaculík dělá hlavní zprávy? Nedělá a předpokládám, že to ani nemá v plánu, tak tu nefabuluj.
Jasně že ne, ale musím příznat že si taky radši od p. Vaculíka test přečtu než poslechnu. Ale není to o ráčkování a sykavkách, třeba Machala neráčkuje, a taky ho řadím mezi ty co by měli raději psát. To mu jde, před kamerou to prostě není ono. Mám dojem že poslední, kdo tady měl talent pro kameru byl Jakub Urban.
A přesně tohle je individuální, protože já mám právě jeho nekorektní styl vyjadřování rád. Nikdo jiný takový styl nemá a proto je pro mě zajímavý.
Jakub Urban už má naprosto tuctový styl, ale zase dokonalou výslovnost. V tomto je zase vyjímečný on - neznám jiného novináře, který umí mluvit rychle a přitom je dokonale rozumět každému slovu.
Jakub Urban už má naprosto tuctový styl, ale zase dokonalou výslovnost. V tomto je zase vyjímečný on - neznám jiného novináře, který umí mluvit rychle a přitom je dokonale rozumět každému slovu.
Teď si jen nejsem jistý, jestli narážiš na Machalu nabo Vaculíka :-) Urban mi hlavně přijde před kamerou přirozenej a baví mě i ta jeho rychlost a dynamika projevu přitom to není afektovaný jak Pepa z autosalonu, na auto.cz už to jsou tak trošku uspávači hadů, jinak já ještě rád kouknu na videa Honzy Koubka a ač nejsem motorkář tak na Sršně, případně na slováky Rasťo Chvála i s kolegou Šulkem, případně Michal Karpat.
Na Vaculíka. Jinak máme na autonovináře (hlavně slovenské) podobný vkus.
Machalu nemusím vůbec (hlavně obsahově) a ze slováků zase nesnáším Martina z Martina.
Machalu nemusím vůbec (hlavně obsahově) a ze slováků zase nesnáším Martina z Martina.
S Karpatom opatrne, súkromne si kúpil mikrobus od VW, a nič lepšie ako Volkswagen u neho už neexistuje... :D
Asi nepozeras vela videí, hlavne anglickych, co clovek, to unikat, raz ti tam "skrieka" autralcan, potom ír, uz si pocul nemca po anglicky so silnym nemeckym akcentom? alebo inda? ked prvych par sekund zistujes, ci hovori po anglicky alebo v rodnom jazyku, kym sa "naladis" na jeho vyslovnost/intonaciu/melodiu/hlas? clarkson je tiez velmi vyrazny. A ked spustia Rasto Chvála či Šulko... vedeĽi ste... Alebo polska anglictina - vsetko spravne, ale ten prizvuk:D:D
Na solidnejsom webe alebo TV by si skrtol - akurat v radiu robit nebude, ani tie hlavne spravy moderovat v TV.
Na solidnejsom webe alebo TV by si skrtol - akurat v radiu robit nebude, ani tie hlavne spravy moderovat v TV.
Pro mě je Vaculík kompletní balení včetně přednesu. I ten přednes - objektivně asi hrozný, nevím, nejsem - má takové kouzlo, že mi to vůbec nevadí, spíš naopak.
Slovo diskriminace zrovna v oblibě nemám, protože je v dnešní době hodně zneužíváné. Ale zrovna na tvůj příspěvek sedí jako *** na hrnec!!! Nenechat někoho vyjádřit jen kvůli vrozené vadě řeči, i přesto, že má profesní vědomosti a podvědomí o autech, o kterých se tobě ani nezdá, je hodné dítěte ze školky. Ty sám máš možná krásný přednes, ale meleš kraviny.
Horší je, že se na českém serveru objevuje nějaký maďarský dialekt. Nejdříve si zameť před vlastním prahem, než to tady začneš kritizovat, bačo.
vlacil
Pan Vaculík, nebo Pražáci nejsou tak trochu vedle? Jediná správná alternativa Octavie IV za cca 900.000,- Kč? Alternativa pro koho, snad pro flotilové stáje, nebo pro normálního smrtelníka, pravděpodobně ani jedno, ani druhé, vyjímky nepočítám. Prémiová cena za neprémiové auto.
Auta obecně zdražují, aspoň nominálně. Ale těch 900 klacků mě taky dostalo. O3 RS měla oproti téhle vše a ještě víc a byla v kombíku za 750, o motoru ani nemluvě. Sice na Schade je vždycky sleva, ale to by muselo být aspoň 250 tis... O3 v pěkné výbavě s 1.4tsi 110 kW, což byl podle mě i lepší motor než je 1.5tsi, se daly za 500 pořídit aniž by člověk musel mít nějaké speciální slevy nebo se plazil po kolenou v autosalonu.
Kdo ty akční verze OIII 1.4 TSI 110 kW Trumf za cca 450 tisíc koupil, udělal slušný kauf. OIV má akční model 1.5 TSI za 550 tisíc a aby to bylo použitelné, tak se ještě musí připlatit 20 tisíc za paket Plus. A stejně tam nakonec chybí věci jako středová loketka nebo nastavitelné bederní opěrky.
Trumf byl fajn, ale ten přišel tuším až po faceliftu. Měli paket Fresh, taky se dalo za 450-470 s dealerskou slevou už předface. Ale VW to s Maraton edition uměl ještě o dost lépe. Nicméně když Škodovku, tak se poptat po známých, kdo dělá ve velké firmě s jejich flotilou dostane na Octavii bez problémů 15 %, někdy i více, u SUV je to ještě zajímavější. Sám jsem takhle bral kamarádovi Kodiaq, dealerovi to bylo jedno, slevu dával koncern, zisk měl, starosti s tím minimální, tak žádný nervy.
Jo, to bylo po faceliftu. Já už jsem tehdy měl koupeno něco jiného, ale kdyby ne, tak by to asi byl můj favorit. Za tu cenu bych zkousnul i ten šílený facelift a pouze manuální klimatizaci.
Fleetové slevy jsou samozřejmě velké. Já osobně nikoho takového nemám, "naše" firma to má na operák od klasické leasingovky.
Jinak tehdy koncern VW míval slevu na "cílovou skupinu" 10 %, nevím, jestli to ještě platí.
Fleetové slevy jsou samozřejmě velké. Já osobně nikoho takového nemám, "naše" firma to má na operák od klasické leasingovky.
Jinak tehdy koncern VW míval slevu na "cílovou skupinu" 10 %, nevím, jestli to ještě platí.
lordlord
1) škrabka netřeba, stačí sprej
2) nedodělky - jste betatestovači, když si koupíte auto ze začátku výroby
3) konečně někoho napadlo vyhodit tyč držící otevřenou kapotu, překážela při dolévání do ostřikovačů
4) nezávislé topení - jak moc to zatěžuje baterku?
2) nedodělky - jste betatestovači, když si koupíte auto ze začátku výroby
3) konečně někoho napadlo vyhodit tyč držící otevřenou kapotu, překážela při dolévání do ostřikovačů
4) nezávislé topení - jak moc to zatěžuje baterku?
Ad 4 - záleží na typu a jak je udělaný software. Elektrické, co se dávají do klimatizační jednotky, mají výkony od 2 do 9 kW. Ty připojené do vodního okruhu začínají trochu výš, horní mez cca stejná. Proudové odběry si dopočítá každý. To první je fajn, že je teplo v kabině okamžitě, motoru to nepomůže. Co to udělá s baterkou je jen o tom, co tomu systém auta dovolí.
Pochybuji, že by se do osobáků dávalo topení, které na počkání zlikviduje akumulátor.
TDI EVO má topný element v klimě, které má tuším 900 nebo 1000W, což na ohřev vzduchu v topení naprosto stačí. A nezávislé topení (do vody) se dává snad výhradně na tekuté palivo a tam je odběr elektřiny v desítkách W.
TDI EVO má topný element v klimě, které má tuším 900 nebo 1000W, což na ohřev vzduchu v topení naprosto stačí. A nezávislé topení (do vody) se dává snad výhradně na tekuté palivo a tam je odběr elektřiny v desítkách W.
Kdepak, nezávislé do vody se dělá na vysoké napětí už dlouho. Nakonec je to obyčejná topná spirála, vlastně rychlovarná konvice. Ohřeje to kabinu i baterky u hybridů a EV. Hodí se to do platforem jako má PSA pro spalováky a EV dohromady, nemusí se pak pro různé pohony dělat vše jinak, jen se změní výkon.
Aha, tak to potom chápu, protože hybridy mají mnohem výkonnější "altík" (startergenerátor). Klasika s normální baterkou a altíkem by dala stěží i ty 2kW, natož víc.
1) nejlepší je dvoulitrová PET s vlažnou vodou - dokáže i sklo ohřát a to pak už nenamrzá. Ale funguje to jen do mínus 3-5°C. Potom je potřeba PET navíc.
2) naprostá ostuda Škody, že ani po roce to nemá funkční. Chápu prvních pár měsíců, ale už je to více než jeden rok! Tedy (když to přeženu) pomalu se blíží facelift a automobilka to stále nemá vyřešeno.
3) souhlas
4) Dnes kupodivu už moc ne. Kvůli start-stopu se dnes montují baterky, které jsou částečně trakční, takže jim nevadí vyšší vybití a AGM je mezi nimi ta lepší (vadí jí to o něco méně než EFB).
2) naprostá ostuda Škody, že ani po roce to nemá funkční. Chápu prvních pár měsíců, ale už je to více než jeden rok! Tedy (když to přeženu) pomalu se blíží facelift a automobilka to stále nemá vyřešeno.
3) souhlas
4) Dnes kupodivu už moc ne. Kvůli start-stopu se dnes montují baterky, které jsou částečně trakční, takže jim nevadí vyšší vybití a AGM je mezi nimi ta lepší (vadí jí to o něco méně než EFB).
1) např. v práci máme nízký kohoutek a petku nenaplníš a musel bych pořád tu petku tahat do a z auta
My v práci máme umyvadlo taky nízké, ale petka se dá napříč a dlaní nasměruji proud vody do láhve. V tom vidím nejmenší problém. A ano, tahat petku s sebou musíš.
Záleží na tobě, jestli to pro tebe jsou tak velké komplikace, že raději čekáš na zahřátí motoru nebo dřeš čelní sklo škrabkou.
Já raději ty 2 kila vody vezmu s sebou - komfort výsledku je pro mě mnohem důležitější. Čisté celé čelní sklo a žádné následné zamlžování zevnitř.
Samozřejmě bufík nebo vyhřívání skla ti práci s petkou ušetří :-) .
Záleží na tobě, jestli to pro tebe jsou tak velké komplikace, že raději čekáš na zahřátí motoru nebo dřeš čelní sklo škrabkou.
Já raději ty 2 kila vody vezmu s sebou - komfort výsledku je pro mě mnohem důležitější. Čisté celé čelní sklo a žádné následné zamlžování zevnitř.
Samozřejmě bufík nebo vyhřívání skla ti práci s petkou ušetří :-) .
AurisHSD
Za 900 s lenivým motorem, tuhou nápravou a skoro nefunkční infotraiment to je ta správná verze :-) .
Sám si nikdy takové auto nekoupí i já bych to neudělal, 900 to už může být ...
Sám si nikdy takové auto nekoupí i já bych to neudělal, 900 to už může být ...
Ten motor mám a lenivý mi rozhodně nepřipadá. Je treba si zvyknout na dlouhé převody a nebát se podřadit, potom jede prakticky jako dřívější 1.8 TSI.
To těžko. Ten motor ve 110kW verzi jsem porovnával v Leonu s Golfem 1.4 TSI 92kW a jede to asi tak srovnatelně.
Ta 1.5 TSI měla děsivou odezvu na plyn, nahoře umřela stejně jako 1.4 TSI 92kW a zvuk ještě horší než 1.4 TSI. Vyloženě otravný, žádná radost, touha to točit.
1.4 TSI má reálně o 10% výkonu víc, zatímco nové 1.5 a 2.0 TSI už bohužel ne (i proto jsou nové modely většinou pomalejší než staré - viz Golf GTI, kterému naměřili 247 koní a 370 Nm).
Takže tvoje představa, že 1.5 TSI jede asi jako 1.8 TSI (které běžně naměřili 195-205 koní a kolem 280 Nm) je vyloženě mimo. ;-)
Ta 1.5 TSI měla děsivou odezvu na plyn, nahoře umřela stejně jako 1.4 TSI 92kW a zvuk ještě horší než 1.4 TSI. Vyloženě otravný, žádná radost, touha to točit.
1.4 TSI má reálně o 10% výkonu víc, zatímco nové 1.5 a 2.0 TSI už bohužel ne (i proto jsou nové modely většinou pomalejší než staré - viz Golf GTI, kterému naměřili 247 koní a 370 Nm).
Takže tvoje představa, že 1.5 TSI jede asi jako 1.8 TSI (které běžně naměřili 195-205 koní a kolem 280 Nm) je vyloženě mimo. ;-)
Moje "představa" vychází z toho, že mám O4 1.5 TSI MQ a můj táta O3 1.8 TSI DQ 4x4 (která mimochodem jako jediná má tebou zmiňovaných 280 Nm). Nejsou to úplně srovnatelná sprcifikace (manuál vs. automat čtyřkolka), ale nad 100 km/h ta auta jedou prakticky stejně.
1.5 působí trochu flegmaticky kvůli dlouhým převodům a lineárnímu průběhu výkonu, musí se držet v otáčkách, skoro jako atmosféru
1.5 působí trochu flegmaticky kvůli dlouhým převodům a lineárnímu průběhu výkonu, musí se držet v otáčkách, skoro jako atmosféru
OIII 1.8 TSI DSG 4x4 má 1450kg, OIV 1.5 TSI man. 1338... to asi bude ten rozdíl ne?
Asi by příště bylo fajn srovnávat srovnatelné. 1.5 TSI ve srovnatelném autě prostě nejede jako 1.8 TSI. To je fakt.
Jen pro info moje srovnání bylo na stejné silnici, ve stejném obsazení. Leon FR 1.5 TSI 110kW -> Golf VII 1.4 TSI 92kW -> Leon FR 1.8 TSI. Vše s manuálem, vše hatchbacky. 1.5 má převody stejné jako 1.8, ale je letargická a po 4 tisících umře, kdežto 1.8 táhne přes 6 tisíc. Asi je ta 1.5 naladěná v OIV jinak, než v Leonu. Tam to je takový nafťák na benzín. Lineární průběh jako atmosféra tam opravdu není.
A k těm parametrům - nové motory s filtrem už nemají výkon navíc, tak jako starší motory. I tomu odpovídají hodnoty, které jsem u 1.8 TSI naměřil a jsou naprosto mimo papírové hodnoty - stovka (0-103) podle podmínek za 6.8-7.3s, 100-200 (103-206) za 19-22s, maximálka 249 (tacho, reálných je to 241).
Tomu se fakt 1.5 TSI rovnat nemůže.
Ještě dodám, že Leon FR s 1.5 TSI má naprosto tragický podvozek. Kvůli zachování komfortu i na 18” kolech je vyměklý až to hezké není a zadní vlečená náprava je vyloženě žalostný zážitek - bubnuje a odskakuje. 1.8 TSI s obyčejným podvozkem jsem nejel, ale s DCC a progresivním řízením je to o něčem jiném.
Jediné co mi na Leonu s 1.8 TSI vadí jsou brzdy, které na to auto za mě jednoduše nestačí a chtělo by to 340/310 verzi z RS/GTI/Cupry.
Asi by příště bylo fajn srovnávat srovnatelné. 1.5 TSI ve srovnatelném autě prostě nejede jako 1.8 TSI. To je fakt.
Jen pro info moje srovnání bylo na stejné silnici, ve stejném obsazení. Leon FR 1.5 TSI 110kW -> Golf VII 1.4 TSI 92kW -> Leon FR 1.8 TSI. Vše s manuálem, vše hatchbacky. 1.5 má převody stejné jako 1.8, ale je letargická a po 4 tisících umře, kdežto 1.8 táhne přes 6 tisíc. Asi je ta 1.5 naladěná v OIV jinak, než v Leonu. Tam to je takový nafťák na benzín. Lineární průběh jako atmosféra tam opravdu není.
A k těm parametrům - nové motory s filtrem už nemají výkon navíc, tak jako starší motory. I tomu odpovídají hodnoty, které jsem u 1.8 TSI naměřil a jsou naprosto mimo papírové hodnoty - stovka (0-103) podle podmínek za 6.8-7.3s, 100-200 (103-206) za 19-22s, maximálka 249 (tacho, reálných je to 241).
Tomu se fakt 1.5 TSI rovnat nemůže.
Ještě dodám, že Leon FR s 1.5 TSI má naprosto tragický podvozek. Kvůli zachování komfortu i na 18” kolech je vyměklý až to hezké není a zadní vlečená náprava je vyloženě žalostný zážitek - bubnuje a odskakuje. 1.8 TSI s obyčejným podvozkem jsem nejel, ale s DCC a progresivním řízením je to o něčem jiném.
Jediné co mi na Leonu s 1.8 TSI vadí jsou brzdy, které na to auto za mě jednoduše nestačí a chtělo by to 340/310 verzi z RS/GTI/Cupry.
Máš pravdu v tom, že to nejsou srovnatelné specifikace (koneckonců to sám píšu :-)), ale jsou to auta, s kterými mám vlastní zkušenost. Určitě nebudu tvrdit, že 1.8 TSI není lepší motor, možná s výjimkou spotřeby, jen mi tam prostě nepřišel výraznější rozdíl.
Ad. podvozek, je zajímavé, že ten Leon je tak měkký, já měl O4 TDI 85 kW se základním podvozkem, ten byl sakra měkký, ale na 17" zase opravdu komfortní a tichý. Teď mám ten doporučovaný, sportovní paket :), je trochu tužší, což vítám, uvidím v létě na 18". Do "obyčejných" Octavií bych si DCC taky nekupoval.
Ad. brzdy, ta 1.8 má stejné jako 1.4/1.5? Na Octavii měla myslím o palec větší kotouče vpředu...
Ad. podvozek, je zajímavé, že ten Leon je tak měkký, já měl O4 TDI 85 kW se základním podvozkem, ten byl sakra měkký, ale na 17" zase opravdu komfortní a tichý. Teď mám ten doporučovaný, sportovní paket :), je trochu tužší, což vítám, uvidím v létě na 18". Do "obyčejných" Octavií bych si DCC taky nekupoval.
Ad. brzdy, ta 1.8 má stejné jako 1.4/1.5? Na Octavii měla myslím o palec větší kotouče vpředu...
Mám 1.8tsi s dsg a když jsem ji kupoval, porovnával jsem taky automat v 1.4 a 1.5. Na lítačku kolem komína a pro manželku do města jízdně rozdíl v rámci pocitu z jízdy není. DSG drží otáčky kolem 1500ot a motor se jenom tak převaluje. Kde je ale zásadní rozdíl, tak cca nad 4500ot, když potřebujete peřitlačit na pilu. Slabší motory pocitově uvadly, ale 1.8 táhla pořád až někam k 6000ot... Na druhou stranu je 1.8tsi cca o litr užranější proti 1.4. Brzdy má 1.8tsi větší přední i zadní. A nemluvím o nápravě. Zadní nezávislé zavěšení je o světelný rok před vlečkou. Měl jsem ji předtím v 1.6tdi (najeto kolem 100tis km) a můžu proto hodně dobře srovnávat. Běžný podvozek a 17” kola na obou.
Nad stovku by měla váha hrát menší a menší roli, problém může být v převodovce, která přetáčí/podtáčí, ale při těch vysokých rychlostech už je hlavní ten výkon, než váha.
Právě, ten zvuk se mi nad 3tis. otáček nezamlouvá a pomalejší proti 1.4 je i díky filtru, taková ucpávka. Riziko studeného poskakování, které koncern po dvou letech nevyřešil. Tento motor opravdu ne.
Zkoušel jsem ho v zajeté OIV a vůbec mi nepřišel lenivý, naopak mě zaujalo, jak se nechal točit.
kari.laz
Ze začátku se neubráním podotknout, že abych viděl dvanáctiminutový test, musel jsem vidět tři reklamy (všechny na Škodu). Za chvíli budeme hledat test mezi reklamami.
Jinak Pan Vaculík to shrnul velice pěkně. Pěkný popis a dojmy z auta a objasnění různých sporných řešení. Věřím, že Octavia nebude až tak špatné auto, ale tohle vychytávání chyb za prodeje je neomluvitelné. Viz například příšerná a jak vidno často nefunkční nová aplikace a infotainment obecně.
Co mi trochu chybělo byla informace o tom, jak celé auto pracuje, jelikož bylo osazeno manuální převodovkou. O té tam ale nebyla zmínka, což je škoda, obzvláště přihlédneme-li k faktu, jak vymírající druh manuální převodovka je.
Jinak velice pěkné. leč stručné video.
Jinak Pan Vaculík to shrnul velice pěkně. Pěkný popis a dojmy z auta a objasnění různých sporných řešení. Věřím, že Octavia nebude až tak špatné auto, ale tohle vychytávání chyb za prodeje je neomluvitelné. Viz například příšerná a jak vidno často nefunkční nová aplikace a infotainment obecně.
Co mi trochu chybělo byla informace o tom, jak celé auto pracuje, jelikož bylo osazeno manuální převodovkou. O té tam ale nebyla zmínka, což je škoda, obzvláště přihlédneme-li k faktu, jak vymírající druh manuální převodovka je.
Jinak velice pěkné. leč stručné video.
rohYpnol
https://youtu.be/pSXAgLgpjj0?t=489
Je to sice RS iV, ale naopak doporučuje připlatit si za DCC... :-!
Je to sice RS iV, ale naopak doporučuje připlatit si za DCC... :-!
Tohle je prostě indivudální. Kdo má rád pohupování jako na sedačce řidiče dálkového autobusu, tak si asi ty DCC bude pochvalovat. Já preferuju co nejmenší pohupování na dlouhých nerovnostech, ale naopak dobrou filtraci malých nerovností a děr. Sice nesouhlasím s Vaculíkem ve všem, ale co se týče podvozků, tak to na rozdíl od ostatních umí zdůvodnit i technicky/logicky.
Ano, protože RS nemá torzku a má tak skutečně NEZÁVISLÉ zavěšení zadních kol = výrazná eliminace rizika, že ti obě zadní kola SOUČASNĚ letí vzduchem.
3_diamanty
jedine pre firmu... pre ktoru je od 3 generacie octavka uz idealom... ale sukromnikom uz octavky tolko nevonaju od jej 3 generacie... navyse ta cena to cele zazdila.. v danej cenovke je x zaujimavejsich aut ako nejaka zdrevenena skodula ( uz snad chyba len obligatna strieborna farba kasne ktora tak letela v 90 rokoch na vsetkych octavkach/golfoch v dizli ) ... a to mam inak skodovky v podstate aj celkom rad .. ;-) :yes:
za podobne prachy je uz pomaly 4kolka GLBecko od mercedesu s 6 sedackami .... a to je uz ine kaficko
za podobne prachy je uz pomaly 4kolka GLBecko od mercedesu s 6 sedackami .... a to je uz ine kaficko
hugino
Ak už chcem ostať v koncerne tak napr. Golf GTI.S 2.0 TSI 245 k a aj s dobrým podvozkom a nemusím riešiť trojramenný volant.Načo by som kupoval embéčku so 150 k.Hm
trapid
Vaculíkova videa mám rád a jako technika ho doslova zbožňuji, ale v některých věcech je poslední dobou trochu mimo. Nedávno bezmezná adorace nespolehlivé a drahé (to jsem psal jinde) Dacie Duster a teď Oktávky s obyčejným benzínovým motorem za 900 tisíc v předsériové kvalitě!? To snad ne.
Aj ja ho rád pozerám lebo je to odborník a ešte je aj vtipný ale keď zahlásil že táto Octavia vo farbe Avie stojí skoro 900 000 kč a že konečne po roku sa mu podarilo najsť ideálnu Octávku tak " tady už končí veškerá sranda pánové".A na záver videa bol dosť nahnevaný na ten infotainment a vraj ideálna Octávka.Treba asi ešte počkať kým to vychytajú.Ale každopádne za 900 000 kč sú aj lepšie autá.
Předpokládám, že tou ideální myslel hlavně její naladění. Tedy že s tímto packetem je sice o něco níže, ale zato právě ta torzka neodskakuje díky celkové tuhosti zadní nápravy, ale zásadně to neutrpělo na komfortu jízdy, obzvláště pokud upustil kola.
Jinak samozřejmě ta cena je dost mimo. S podobnou výbavou bych viděl adekvátí cenu maximálně do 600 000 a to i s tím bufíkem a tažným.
Jinak samozřejmě ta cena je dost mimo. S podobnou výbavou bych viděl adekvátí cenu maximálně do 600 000 a to i s tím bufíkem a tažným.
Ale on neříká že oktávka je nejlepší koupě v segmentu, jen specifikuje jakou si máte nakonfigurovat když už tedy chcete oktávku kupovat. (jaká duševní porucha vede k dobrovolne koupi takového nedodělku už nechme stranou)
Verny_2013
těch typů podvozků nabízí Octavia 4 několik druhů:
- standartní
- adaptivní ve 2 verzích -11mm a 0 pro RS a Scout
- sportovní -15mm
- pro špatné cesty +15mm
Od každého auta za které dám vlastní peníze očekávám jednu základní vlastnost - komfort podvozku. Kašlu na sportovní svezení, to mám už za sebou. Nějak mi ale hlava nebere že sportovní podvozek je zároveň ten nejkomfortnější. Jak je na tom s komfortem ten zvýšený podvozek pro špatné cesty. O tom se pan Vaculík nezmiňoval. Scout to má v základu a pro běžné verze je za příplatek. Díky za odpověď.
- standartní
- adaptivní ve 2 verzích -11mm a 0 pro RS a Scout
- sportovní -15mm
- pro špatné cesty +15mm
Od každého auta za které dám vlastní peníze očekávám jednu základní vlastnost - komfort podvozku. Kašlu na sportovní svezení, to mám už za sebou. Nějak mi ale hlava nebere že sportovní podvozek je zároveň ten nejkomfortnější. Jak je na tom s komfortem ten zvýšený podvozek pro špatné cesty. O tom se pan Vaculík nezmiňoval. Scout to má v základu a pro běžné verze je za příplatek. Díky za odpověď.
Měl byste ale upřesnit, co si představujete pod pojmem "komfortní podvozek". Někdo si pod tím pojmem představí pohupování, někdo filtrování spár a děr, nědko zase něco jiného.
Tak já si představuji dobré filtrování děr a nerovností na našich většinou dost mizerných cestách. A to jak mechanicky, tak akusticky. Pohupování nemám rád od dětství, kdy jsem v autech pravidelně blil ( sorry za ten výraz ). Auta z nižší střední která jsem v poslední době zkoušel a komfortem mi celkem vyhovovala byla třeba Honda Civic, či Ford Focus. Ty mě ale štvaly zase něčím jiným.
Mirek3535
Taky mám dotaz na pana Vaculíka. A když si vezmu takovou podobnou Octavii a sportovní podvozek. Jak se to chová s těmi koly r18 225/45 nebo bych si měl vzít spíš 205/55 r17? Mám v plánu si objednat, až bude tsi 140kw 4x4. K tomu sportovní podvozek a progresivní řízeni, ale nejsem si jistý s těmi koly jaké vzít. Díky
Frantisek Kmotrik
Auto za 890tis !!! 890tis! A je to "oktávka" v plné výbavě,to je vysloveně auto do rodiny pro normální lidi.Uz vás ta masáž taky pěkně sežrala..Jinak s tím tažným lžete,pokud je demontovatelné za použití klíčů tj na šrouby a matky tak tam může zůstat pokud je to typ demontovatelný "normálním způsobem" tak ne....takže nebalamuťte lidí. Jinak opravdu myslíte že to odskakování vlečky je také zásadní? Já myslím že ne.Auto s takto závažnou chybou co popisujete by těžko sjelo z výroby.Mejte se fajn a hlavně zdraví
Nevím, jak je to s tažným teď ale před pár lety to bylo pokud vím tak, že demontovatelné se muselo demontovat jen pokud zasahovalo do RZ. Pokud ne, mohlo tam být stále.
Karlositoo
Me zajima naopak zvýšení podvozku o 15 mm (paket pro spatne cesty) pry by tam mely byt jine tlumiče, konkrétně ty ze scouta. Ma to nekdo? Jak se s tím jezdi v kombinaci se zakladni vlecenou napravou? Jezdim casto po rozbitých cestách.
Pedfro
samozrejme že v teste sa tak ako vždy nedozviete nič o jazdných vlastnostiach ,možnostiach výberov motorov a podobne /alebo je iba jediná voľba???/ len strohé satcionárne rozprávanie najlepšie na parkovisku a ako je už zvykom poukázať iba na infotaiment nastavenie kúrenia čo je MAXIMÁLNA výbava či ponuka to si myslím na taký bestseler ako sa o octavii RS hovorí úplne postačuje. Na čo je dobré takéto video ??? To som od www.auto.cz teda nečakal . :yes: :yes: :yes:
HyundaiNexo
Nudný a lacině vypadající ostře laděný dizajn. Prolisy dveří vypadají jak z 10 let starého BMW. Ve skutečnosti vypadá tahle Octavia hůře než na fotkách a to je spíše smutné.
Jezdec667
Podle nadpisu jsem myslel, že martin našel octavii za půl milionu, která bude mít skoro všechno. A on to myslel spíš bez ohledu na cenu a našel něco, co má tříramenný volant, za devět set tisíc. To bych musel být šílenec, abych za tohle auto dal tyto peníze. Nevím, jaké mají platy ve světě motorů, nebo jaké tam dostávají slevy, ale tohle není přece auto ani pro lidi s nadstandardními platy, taky proto, že na to dostanou jen mizernou osmiprocentní nebo jakou slevu.
rrodriguez
Osmset tisíc za luzeráckou oktavku 😅 to mě opravdu pobavilo. Za 300.000 koupím ojetýho jaguara, nechám si ho vyservisovat a ještě mi zbyde na dva veterány 😅
Klouzan
Mělo by to být jako u Scouta ano, jiné tlumiče i pružiny, kryty motoru navíc a měla by být další ochrana brzdového a palivového vedení i kryty ramen zadní nápravy.
Velmi by mě zajímalo, jak taková 1,5 TSI jezdí s tímto paketem. Snížení co uvedl Vaculik pro mě nepřichází v úvahu.
Velmi by mě zajímalo, jak taková 1,5 TSI jezdí s tímto paketem. Snížení co uvedl Vaculik pro mě nepřichází v úvahu.
ivanka087
Manžílek nám domů zase po Vánocích koupil novou zakrývací plachtu na peplachty.cz. Koupili jsme si totiž další automobil a já už nechci aby měl zase poškrábaný lak. Manžílek sehnal od kamaráda z Rakouska (teď na černo) Octavii I. r.v. 1999 a měla najeto jenom 265 tisíc. To bude mašina. Snad bude ještě sloužit a odveze mě sem tam i na chalupu.
×
Sdílení komentáře
×
Celkově mě zajímá vždy obsah, forma je relativně podružná. A poznámka ke čtení - k čemu je mnohým čtení, když stejně nepochopí význam (95% diskusních zelenomozkomorů....)
Když nemáš co dělat, utrácíš minuty života za čumění na video. A až zabiješ těch pár minut, tak si třeba řekneš "jó, to byl ztracenej čas". ........... Já mrkl do diskuze, jestli se nedozvím tu specifikaci, protože na to video se fakt koukat nebudu.
To ovšem u tohoto statického videa neplatí. Vzhledem k tomu, že Vaculíka rád poslouchám, tak v jeho případě mi video vyhovuje víc než jeho články, ale rozumím tomu, co chceš říct. Například když jsem na obědě v zaměstnání, tak není zrovna vhodné (a už vůbec to není poslouchatelné) si v restauraci pouštět video u jídla. Tam je článek nenahraditelný.