Ekonomika
Kéž by z té osekané nabídky zbylo ještě něco, co chce běžný zákazník a ne jen to, co chce eurohujer...
Běžný zákazník se dostává na úroveň hyeny, které čeká na ohlodanou kost, kterou mu eurohujeři po ekomejdanu nechají... Děsivá budoucnost automobilismu ...
Běžný zákazník se dostává na úroveň hyeny, které čeká na ohlodanou kost, kterou mu eurohujeři po ekomejdanu nechají... Děsivá budoucnost automobilismu ...
Víš o tom špiclování v autech od 1.1.2021?
Estébáci byli vedle toho jen takový neškodní strejci.
Estébáci byli vedle toho jen takový neškodní strejci.
Myslíš reálná spotřeba (jako záminka)? Jo, vím. Hnus. STB hadra... Celkem reálně zvažuji, že bych založil spolek/hnutí. Abych proti těmto zvěrstvům mohl začít něco reálně dělat.
Přidám se. NA ROZDÍL OD NĚMECKA tady není žádná organizace hájící automobilisty. Dej vědět a jsme 2.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když tak dej vědět, určitě bych taky měl zájem o členství! :yes:
Prvně se v tom musím zorientovat jak to s tím je. Ideálně by bylo získat nějakou dotaci 😒] 😒] Věřím že když v tom člověk umí chodit tak jde vše.
No já předpokládám, že až ty lidvidační záměry, co se z Bruselu na automobilový průmysl a trh valí, dojdou širokým vrstvám lidí, že vzniknou přímo politické strany, které si dají záchranu dostupné individuální mobility jako hlavní bod svého programu! 😄 :yes: :yes: :yes: Voličů získají jistě dost, protože toto se bolestně dotkne téměř každého voliče! 😲
Prima, tak už jste všichni tři. 😁 Jo, hodně toho zmůžete, kluci. 😁 😁
Viz já výše. 😄
Sni dál, naivko. 😄 Tobě nikdy nedojde, že hlavní evropský proud je už dávno někde jinde. A na pár nespokojenců se fakt nikdo ohlížet nebude.
Bohužel je.
Jen připomeňme, že hlavní evropský proud naplánoval tzv. Lisabonskou strategii, dle které se EU měla stát nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomikou světa.
Dále naplánoval strategii Evropa 2020, která měla přinést udržitelný a inteligentní růst a ekonomoku s vysokou zasměstnaností.
No a když ani jedno z toho nevyšlo, tak se prostě vymýšlejí další strategie. Ano, jsoi jinde než my, co tu a tam používáme zdravý selský rozum bez jakékoliv ideologie.
Jen připomeňme, že hlavní evropský proud naplánoval tzv. Lisabonskou strategii, dle které se EU měla stát nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomikou světa.
Dále naplánoval strategii Evropa 2020, která měla přinést udržitelný a inteligentní růst a ekonomoku s vysokou zasměstnaností.
No a když ani jedno z toho nevyšlo, tak se prostě vymýšlejí další strategie. Ano, jsoi jinde než my, co tu a tam používáme zdravý selský rozum bez jakékoliv ideologie.
Bez ideologie? Směju se... fakt otevřeně se ti směju.
Právě tohle odmítání a odpor "z principu" je ideologií stejně jako ekologie či podpora migrace.
Právě tohle odmítání a odpor "z principu" je ideologií stejně jako ekologie či podpora migrace.
Co odmítám z pricnipu? Elektrický pohon? Nikoliv ... myslím si, že je to jasná budoucnost skůtrů nebo vysokozdvižných vozíků.
Spíš odmítání všeho nového, nebo uvědomělý boj proti EU, a další podobné nesmysly. Prostě i to je ideologie, jen pro to zatím není žádné oficiální jméno.
Říká se tomu třeba libertariánství, nebo zjednodušeně pravicová politika, která v západní Evropě umřela.
Blue Sun:
Ono to právě ideologicky pojmenovat nejde, protože jde o široké spektrum. Vidíme, že další diskutér to kritizuje z pravicových pozic. Zatímco já jsem politicky spíše vlevo, takže mi na vadí například to, že se tím přerozdělují peníze od chudých k bohatým. V každém případě se na to ale snažím dívat zejména z pohledu zdravého selského rozumu a zatím to prostě nevychází. Možná v budoucnu jo, to já nevím. Problém však vidím v tom, že při větším rozšířením elektromobilů se to dostane do rozporu s energetickou a klimatickou politikou. Těch rozporů je prostě spousta. Vyhlásí se, že do roku 2050 bude EU neutrální z pohledu skleníkových plynů. A zároveň Německo staví velký plynovod na zvýšení dovozu fosilního zemního plynu. Selský rozum říká, že by se plynovody měly spíše zavírat, ne?
Ono to právě ideologicky pojmenovat nejde, protože jde o široké spektrum. Vidíme, že další diskutér to kritizuje z pravicových pozic. Zatímco já jsem politicky spíše vlevo, takže mi na vadí například to, že se tím přerozdělují peníze od chudých k bohatým. V každém případě se na to ale snažím dívat zejména z pohledu zdravého selského rozumu a zatím to prostě nevychází. Možná v budoucnu jo, to já nevím. Problém však vidím v tom, že při větším rozšířením elektromobilů se to dostane do rozporu s energetickou a klimatickou politikou. Těch rozporů je prostě spousta. Vyhlásí se, že do roku 2050 bude EU neutrální z pohledu skleníkových plynů. A zároveň Německo staví velký plynovod na zvýšení dovozu fosilního zemního plynu. Selský rozum říká, že by se plynovody měly spíše zavírat, ne?
Já v Nord Streamu rozpor nevidím. Plyn bude vždycky potřeba, a klimatická neutralita není jen v tom, že nebudeme nic produkovat. Ale to bys měl taky vědět, když se tu oháníš takovými znalostmi...
Blue Sun😒br />
Je to fosilní zdroj, navíc takový, který může přispívat ke změně klimatu i dříve, než se spálí. A když se spálí, tak co? Napumpujeme oxid uhličitý do země (CCS) a budeme se tvářit, že tam vydrží navěky? Nebo budeme někde pěstovat biomasu a doufat, že přírodními procesy nebude tlít? Jen se ptám, odpověd neznám.
Ano, pojďmě se bavit o tom, jak přiblížit lidstvo udržitelnosti. Jenže okamžite narazíme na ideologickou zeď. Každému se selským rozumem je jasné, že rostoucí světová populace je velkou překážkou udržitelnosti. Ale psst, o tom se nemluví.
Přitom ve světě už existují území, kde populace plus minus obnovitelně žije. Vezměme v úvahu třeba Paraguay. Veškerá elektřina se vyrábí ve vodních elektrárnách a ještě ji přebývá, takže se e😜ortuje.Ale rozhodně to není Norsko, které svůj elektroráj dotuje z peněz, které získává prodejem ropy a zemního plynu.
Ano, pojďmě se bavit o tom, jak přiblížit lidstvo udržitelnosti. Jenže okamžite narazíme na ideologickou zeď. Každému se selským rozumem je jasné, že rostoucí světová populace je velkou překážkou udržitelnosti. Ale psst, o tom se nemluví.
Přitom ve světě už existují území, kde populace plus minus obnovitelně žije. Vezměme v úvahu třeba Paraguay. Veškerá elektřina se vyrábí ve vodních elektrárnách a ještě ji přebývá, takže se e😜ortuje.Ale rozhodně to není Norsko, které svůj elektroráj dotuje z peněz, které získává prodejem ropy a zemního plynu.
Kdybych měl na nové auto a nemohl bych to koupit bez tohoto zařízení, tak ho jednoduše vymontuju nebo disabluju. Žádný problém. Ale takové starosti mít ještě dlouho nebudu. Peugeot (23) a Toyota (11) to jistí.
To je tvoje situace, ne řešení.
Ty tak toho disabluješ - třeba v novým S ku. Se do toho dáš s pájkou a kleštěma?
Romane, mysli.
Ty tak toho disabluješ - třeba v novým S ku. Se do toho dáš s pájkou a kleštěma?
Romane, mysli.
Já jo, jsem šikovnej. Jako myslíš, že nebude spousta firem toto poskytovat pro ty, kdo neumí sami?
Pánové co řešíte? Stejně nosíte všichni u sebe zařízení, které o vás ví vše a ještě jste si ho sami koupili 😊 A někdo jich má i několik...
Velkých bratrů je několik.
Google
Apple
Microsoft
Amazon
Alibaba
(zapomněl jsem na někoho?)
a teď ještě EK/EU.
S nástupem 5. levlu sítí bude snadné monitorovat cokoli a kdekoli v naprosto reálném režimu.
Apple
Microsoft
Amazon
Alibaba
(zapomněl jsem na někoho?)
a teď ještě EK/EU.
S nástupem 5. levlu sítí bude snadné monitorovat cokoli a kdekoli v naprosto reálném režimu.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jsem mnohem klidnější, když ty informace o mě má google a ne eurosocialistitký spolek, resp. v našem případě dokonce stát řízený stbáckou krysou, a v jehož čele stojí senilní troska s prochlastaným mozkem pohrdající jakýmkoliv právem.
No, tak to tě asi vystraším, když ti řeknu, že i tvá data jsou na prodej, pokud je bude chtít kdokoliv 😉 Podívej se, co třeba udělal Apple v poslední aktualizaci iOS, sleduje tě, jestli nejsi v kontaktu s někým nakaženým... nepochybuji, že je to i v androidu, ale tam jsem to zatím nenašel 😁
Nepřeháněl bych s tím strašením, neanonymizovaná data si libovolně prodávat nemůžeš. Nevím, co udělal Apple, ale pokud to funguje na principu podobném eRoušce, tak o nějaké centralizované sbírání dat nejde.
Já si zase nedělám iluze, že pokud by někdo moc chtěl vědět, co dělám, kde se pohybuji a s kým se stykam, tak si to z těchto zařízení sežene. Proto mi přijde to strašení, že nás sleduji v době, kdy jsou kamery na každém rohu, trochu zbytečne... Důležité je ze se k těmto datum nedostane moje partnerka 😁 Tedy pokud neděla pro Čínu či NSA 😁
Že jsou moje data v něakým balíku na prodej? Jo, dost možná jo. Ale dokud si to nekoupí stát tak jsem stále relativně v klidu...
Co začne sledovat stát? Co zajímá stát? Jedině to, kde koho oškubat, protože stát nemá prachy. Proto to začínají solit úspěšným jako je google. A tak musíme čím dál víc čumět na reklamy, až nakonec i google bude dotlačen k tomu, aby začal vybírat prachy i když to je v rozporu s jeho základními principy.
Co začne sledovat stát? Co zajímá stát? Jedině to, kde koho oškubat, protože stát nemá prachy. Proto to začínají solit úspěšným jako je google. A tak musíme čím dál víc čumět na reklamy, až nakonec i google bude dotlačen k tomu, aby začal vybírat prachy i když to je v rozporu s jeho základními principy.
To je přeci fuk, že si v nějakém balíku, když si koupíš Sklasse, taky budeš jeden z mnoha... do té doby, než někoho začneš zajímat 😉 😁 Ale nechci tě strašit, jen říkám, že nějaký vzdor, pokud neděláš nic nekalého (třeba se nenecháš očipovat 😁 ), ti asi může být ukradený, maximálně ti lépe budou cílit reklamu 😁
Ale já mnohem víc důvěřuji výrobci mého telefonu, než EU.
Vieš, že celý biznis model Google bol založený na analýze dať užívateľov? Proste natlačiť každému reklamu ktorá je pre neho čo najviac relevantná.
Pri údajoch o spotrebe nejde o majiteľa auta ale o podojenie automobilky za prekročenie limitu CO2 v reálnej premávke. Navyše som zatiaľ nevidel info, že by sa mali odosielať ako dáta z telefónov. Na ich odčítanie budeš potrebovať prístup k OBDII.
Pri údajoch o spotrebe nejde o majiteľa auta ale o podojenie automobilky za prekročenie limitu CO2 v reálnej premávke. Navyše som zatiaľ nevidel info, že by sa mali odosielať ako dáta z telefónov. Na ich odčítanie budeš potrebovať prístup k OBDII.
A čuduješ sa? Niekto si všimol, že PHEV sa často nenabíjajú.
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
Aj najnižšia hodnota je vyššia ako tá udávaná. Priemer je na trojnásobku udávanej hodnoty. Takže úradník v Bruseli bude riešiť ako dostať zaplatenú pokutu za reálne CO2. A automobilky budú riešiť ako zákazníka prinútiť nabíjať, alebo ešte lepšie presvedčiť ho na čistý EV.
https😐/www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
Aj najnižšia hodnota je vyššia ako tá udávaná. Priemer je na trojnásobku udávanej hodnoty. Takže úradník v Bruseli bude riešiť ako dostať zaplatenú pokutu za reálne CO2. A automobilky budú riešiť ako zákazníka prinútiť nabíjať, alebo ešte lepšie presvedčiť ho na čistý EV.
... chce Renault prodávat.
PHEV a EV nevydělávají a prodá se jich málo.
Se snížením nabídky modelů a verzí se sníží celková atraktivita Renaultu.
Se snížením nabídky motorizací a nabízením impotentních 3-válcových motorizací si větev nařízli na 70%.
Renaulte, stačí opravdu málo a půjdeš do kytek.
Ádo, již brzy budeš uspokojen. :😉
PHEV a EV nevydělávají a prodá se jich málo.
Se snížením nabídky modelů a verzí se sníží celková atraktivita Renaultu.
Se snížením nabídky motorizací a nabízením impotentních 3-válcových motorizací si větev nařízli na 70%.
Renaulte, stačí opravdu málo a půjdeš do kytek.
Ádo, již brzy budeš uspokojen. :😉
Bohužel to zatím vypadá, že tam poběží svorně všichni společně. A je celkem jedno, jestli to bude Renault-Nissan, PSA, Stellantis, BMW, Daimler... Evropská komise má napřáhnuto, otázka už ani není jestli tu sekeru pustí, ale spíš kdy ji pustí. Že to bude bolet a mít nedozírné následky, je jasné.
Mimochodem pro redakci - tohle bude konec i pro vás. Psát o automobilech pro ty, které automobily nezajímají a pro ty, kteří na ně nemají, prostě nelze. Začněte studovat recepty, učte se háčovat nebo šít, protože automobilismus směřuje tam, kde o něm už nebudete moct psát.
Mimochodem pro redakci - tohle bude konec i pro vás. Psát o automobilech pro ty, které automobily nezajímají a pro ty, kteří na ně nemají, prostě nelze. Začněte studovat recepty, učte se háčovat nebo šít, protože automobilismus směřuje tam, kde o něm už nebudete moct psát.
Zase bych nebyl tak skeptický. Buď se politici chytnou za hlavu, nebo bude nějaká defenestrace.
Stejně si myslím, že žádné úplné zákazy spalovacích motorů se nakonec konat nebudou. Obalí se to do spousty výjimek, příplatků, pokut, úplatků atd. Ale registrovat se spalováky budou i v roce 2090. Například si myslím, že skoro každý Čech bude mít doma hasičské či sanitní vozidlo. Se spalovákem, legálně registrované.
Samozřejmě že je nezakážou. Oni jen vytvoří pravidla aby jejich existenci znemožnili.
Když dnes někdo přijde a řekne bude ekologická euro7, tak tomu zkratomozci budou tleskat a nikdo proti nic neřekne. Jde přece o ekologii, ne? Ale když bys to stejný nazval pravým jménem a řekl - zakážeme vám konvenční auta a trhněte si, tak už se ti pozornější ozvou. Bohužel, stádo se zamyslí až dojde do autosalonu a tam nebude to co vždy bylo... :-!
Když dnes někdo přijde a řekne bude ekologická euro7, tak tomu zkratomozci budou tleskat a nikdo proti nic neřekne. Jde přece o ekologii, ne? Ale když bys to stejný nazval pravým jménem a řekl - zakážeme vám konvenční auta a trhněte si, tak už se ti pozornější ozvou. Bohužel, stádo se zamyslí až dojde do autosalonu a tam nebude to co vždy bylo... :-!
aj s konom a vozom sa da dodnes legalne jazdit 😄 ale kto by to robil?
Přesně. Kdo by jezdil s pohonem, který jsme před 100 lety zavrhli?
Napr. ja, dnes som siel nastartovat spalovacie auto, ze sa prejdem trosku. A defekt ma zabrzil. Inak Renault ma dobre riesene tie snimace tlaku, hned to na mna pipalo po nastartovani, ze prerazena pneumatika a aj ukazalo kde.
Tak som si pozical ine spalovacie, s manualnou prevodovkou, zase mam zazitok na rok 😄
Tak som si pozical ine spalovacie, s manualnou prevodovkou, zase mam zazitok na rok 😄
Co budu predavat?
Na prezitie staci mat dva uspesne modely - renault ma clio a captur, dacia sandero a duster.
Vsetky tieto auta uz su resp. este len budu spolu s dalsimi na az jednej upravenej platforme a az s dvomi motormi = minimalne naklady.
Aj naklady na dealerstvo maju minimalne - naklady aj zisk idu medzi renault a daciu, nemusi mat kazda znacka samostatnu predajnu ani sa delit s konkurenciou.
A kedze znizuju vyrobne kapacity o minimalne 20 percent, aj tovarne budu vytazene, lebo malo vytazena tovaren = strata.
Problem tejto strategie s malym mnozstvom predavanych modelov je ten, ze staci, aby sa prestali dobre predavat jeden/dva modely a je mega problem...
Na prezitie staci mat dva uspesne modely - renault ma clio a captur, dacia sandero a duster.
Vsetky tieto auta uz su resp. este len budu spolu s dalsimi na az jednej upravenej platforme a az s dvomi motormi = minimalne naklady.
Aj naklady na dealerstvo maju minimalne - naklady aj zisk idu medzi renault a daciu, nemusi mat kazda znacka samostatnu predajnu ani sa delit s konkurenciou.
A kedze znizuju vyrobne kapacity o minimalne 20 percent, aj tovarne budu vytazene, lebo malo vytazena tovaren = strata.
Problem tejto strategie s malym mnozstvom predavanych modelov je ten, ze staci, aby sa prestali dobre predavat jeden/dva modely a je mega problem...
Pravda pravdúca, ale snáď nie sú až tak blbí. Bohvie na čo tam išiel ten Luca z VW. Žeby likvidácia konkurenta?
Ani on není samojediným šéfem, takže jakýkoli plán musí schválit plno dalších lidí. U Renaultu navíc zástupci státu, který stále vlastní 15 %.
Oni sa zacali likvidovat uz davno, Luca ich moze jedine zachranit. Len tadial velmi cesta nevedie, robit lacne a nekvalitne auta.
To ale právě Renault nechce. Na Cliu a Capturu může krátkodobě přežít, ale nic na nich nevybuduje. V těch segmentech je minimální zisk.
To sice je, ale jsou to jediné segmenty, kde Renault dokáže generovat zisk, nebo aspoň není ve ztrátě. Když budeme hodně jízliví, tak Renault musí Clio a Captur udrživat při životě už jen proto, aby měl platformu a technologie pro to nejcenější a nejziskovější, co má - Dacii.
Dacia v žádném případě není to nejziskovější co Renault má. Zdaleka největší zisky Renaultu přinášel Nissan, jakmile ten padnul, tak šel Renault do těžké ztráty bez ohledu na Dacii, která vydělává velmi málo, na levných autech se dnes pořádný zisk dělat nedá.
Pro dokreslení reálná data, Dacia měla za rok 2019 zisk 663 mio lei, což je nějakých 130 mil. eur, to jsou ve srovnání se zisky jiných automobilek drobné. A letos už je Dacia ve ztrátě.
Pro dokreslení reálná data, Dacia měla za rok 2019 zisk 663 mio lei, což je nějakých 130 mil. eur, to jsou ve srovnání se zisky jiných automobilek drobné. A letos už je Dacia ve ztrátě.
Ta uvedená čísla se týkají rumunského výrobního závodu, něco jako kdyby Hyundai řekl provozní výsledek továrny v Nošovicích. Ve skutečnosti má Dacia jako celá značka ziskovou marži někde kolem 10 %, což můžou závidět i některé německé prémiovky. Samozřejmě, v absolutních číslech je to horší, když Dacia prodává za násobně nižší ceny 😄 Nissan nyní bojuje o přežití a kdyby to v Evropě potichu zabalil, asi si toho ani nikdo nevšimne.
Ne, ta čísla jsou uvedena ve výroční zprávě Renaultu za celou značku Dacia. A kdyby to Nissan zabalil, tak má Renault velký problém a žádná Dacia jej nezachrání, Nissan přispíval do pokladny Renaultu částkou mezi 2-3 mld. euro (na dividendách z majetkových podílů), tedy cca dvacetkrát více než Dacia. Takže v nejvyšší zájmu Renaultu je oživit Nissan a přivést jej opět k ziskovosti. A to nejen z pohledu absolutních čísel, ale i z pohledu strategického, Dacia působí převážně na evropském trhu a ten jak známo silně nepřeje výrobcům levných aut (s euro 7 a dalšími opatřeními bude skoro vyloučené prodávat levná auta), kdežto Nissan má globální zacílení a když nebude vydělávat v EU, tak může klidně vydělávat v USA, v Číně, v Indii a na dalších velkých trzích. Dacia mimo Evropu neznamená nic a tudíž problémy Evropy rovnají se problému Dacie, protože je úzce zaměřená.
Možná se mýlím, ale pokud je mi známo, Dacia je pouze brand Renaultu, ve výročních a finančních zprávách jej neuvádí zvlášť a oficiální čísla tedy nejsou známa. Zisková marže Dacie 10 % (Renault uváděl 6 % za celou firmu, minulý rok to kleslo někam k 4 😖 je odborný odhad, který se objevil v médidích.
Ano, Dacia globálním produktem není a ani nikdy nebude, protože to je brand pro Evropu, zatímco mimo Evropu se ta samá nebo mírně modifikovaná auta prodávají pod značkou Renault. A ano, Nissan byl slepicí snáčející zlatá vajíčka.
Ano, Dacia globálním produktem není a ani nikdy nebude, protože to je brand pro Evropu, zatímco mimo Evropu se ta samá nebo mírně modifikovaná auta prodávají pod značkou Renault. A ano, Nissan byl slepicí snáčející zlatá vajíčka.
Asi tak nějak 😄 . Inu cestu, jak se "mazaně prošetřit" do zapomnění až vyšumění pionýrsky razil jistý Fiat, a hle,následníci jsou tady ... Aneb když už ta kráva skoro uměla nežrat, tak .... - samozřejmě, že tentokráte to dopadne ouplně jinak 😉 ... Správná nová medicína: pusťte chudokrevnému žilou ...
renault ma do fiatu velmi daleko - ma novu platformu, nove motory, nove fullhybridy, nove plug-in, nove elektromobily. Znacka fiat nema/nemala nove nic, tomu aj odpovedaju klesajuce predaje.
Jednak nesrovnávám Fiat s Renaultem - pokud chápeš psané, zmiňuji, že tvrdá úsporná opatření už zvolil jistý Fiat, který v rámci úspor utlumil výrobu, některé značky, a obstrouhnul generační výměnu vícero typů. Šetřil tak báječné, až skoro v Evropě pošel - to vše by jsi měl vědět, a pokud chápeš psaný text, tak by Ti měl být zřejmý i smysl onoho příkladu.
U Fiatu se vše odehrávalo v řádu let - teď hned se pokaká pouze přišlo z Hollywoodu. Podlahové plošiny, ani elektrifikované typy nic neznamenají - pokud se bude kymácet Aliance, pokud "zopakují" prohry při údajně skorovyhraných kupních jednáních, pokud si příliš pustí modelově a materiálově žilou, pohřbí to raz dva ...
U Fiatu se vše odehrávalo v řádu let - teď hned se pokaká pouze přišlo z Hollywoodu. Podlahové plošiny, ani elektrifikované typy nic neznamenají - pokud se bude kymácet Aliance, pokud "zopakují" prohry při údajně skorovyhraných kupních jednáních, pokud si příliš pustí modelově a materiálově žilou, pohřbí to raz dva ...
zdejší článek ve smyslu "víme h0vn0, ale musíme to napsat". 😁 😁
To by někdo mohl říct i o tomto vašem příspěvku.
V každém případě článků na tohle téma budu příští rok určitě víc, nejen u Renaultu. Kandidátem číslo 1 na masivní úspory je Ford. A dovedu si představit, že například Honda úplně opustí evropský trh. Ale problém mají všichni, i německé automobilky se svými velmi širokými portfolii modelů.
V každém případě článků na tohle téma budu příští rok určitě víc, nejen u Renaultu. Kandidátem číslo 1 na masivní úspory je Ford. A dovedu si představit, že například Honda úplně opustí evropský trh. Ale problém mají všichni, i německé automobilky se svými velmi širokými portfolii modelů.
Ano, to je samé údajně, možná, spekulace...
Kdo má reálně problém? Krachující SSangYong. Ostatní před sebou mají výzvu, ne problém. Jo, pardon, já zapomněl... výzva sama o sobě je problém. 😁 😁
Kdo má reálně problém? Krachující SSangYong. Ostatní před sebou mají výzvu, ne problém. Jo, pardon, já zapomněl... výzva sama o sobě je problém. 😁 😁
Elektrifikace automobilku něco stojí, na oplátku mohou prodávat drahá auta, na kterých nevydělávají, jelikož zákazník je ochoten zaplatit jen určitou sumu. Jenže bez elektrifikace nemohou prodávat ani klasické modely, protože díky pokutám se stanou cenově neprodejné a jsme opět tam, co jim přinese elektrifikace. Vysoké náklady a malý zisk. kruh se uzavřel. Jak z kruhu ven? Těžko! Prodávat dobrá auta za ceny pro zákazníky přijatelné s rozumnou ziskovostí pro automobilku nemohou, vydělávat více na elektrifikovaných atech také ne, protože lidé co byli zvyklí platit za Megana dejme tomu od 300 000, za dobře vybavený model s dobrým motorem kolem 500 000 si teď něco podobného elektrického za dvojnásobek nekoupí a i ten dvojnásobek bude nejspíše pro automobilku znamenat mizerný výdělek. Netrvalo to ani tak dlouho, jak jsem si myslel, co se začne projevovat dopad nesmyslně nucené elektromobility. Všechny automobilky reorganizují, mění plány, modely, strategie při snaze o záchranu, ale vesměs se stejně všechny plácají v kruhu nemaje úniku. Některé více, některé méně. Nejlpépe se s tím poprala asi Toyota, která se na nástup masové elektromobility teprve připravuje a prozatím zvládá pokrýt nesmyslné limity tím co má, ale jak jsme již mohli číst v několika článcích, i nad ní s stahují v tomto směru mračna, nemají z toho radost a jen čekají, až to přijde a budou muset s elekrickými modely ve větším ven.
Na jiných trzích Mégane nebyl tak levný jako u nás, takže zdražení pak taky není tak citelné jako by mohlo být tady. Takže tenhle tvůj čecháčkovsky sebestředný pohled vůbec o realitě nic nevypovídá. Stejně jako blábol o nucené elektromobilitě, který úspěšně popírají prodejní čísla.
Toyota je v háji, protože v EV zaspala. Mirai není řešení a PHEV se jim taky moc nevedou.
Toyota je v háji, protože v EV zaspala. Mirai není řešení a PHEV se jim taky moc nevedou.
Chápu, že ne každému bylo z hůry dáno, ale nesmysly o tom, co ukazuje trh jsou naprosto liché. Automobilky tlačené nesmyslnými limity do elektrifikace tlačí tyto modely silou všemi kanály. Jasné, že pak méně chápaví lidé, jako ty mají pocit, jak je vlastně tenhle uměle vytvořený blud přáním lidí. O zdražení se snad ani nemá cenu bavit, jaké ceny mají elektrická auta, nebo i PHEV oproti klasickým autům se spalovacími motory a proč se tak razantně zvedla cena spalovacích motorů zatěžkanými pokutami za emise a z druhé strany pokrývajícími výpadek příjmů kvůli elektromobilitě se snad nemusíme bavit.
Pokud budou dotace a podobné úlevy a naopak restrikce na druhé straně, je to jen uměle pokřivený trh, silou moci prosazovaný za zdánlivou ekologickou záminkou.
Jak by trh vypadal, kdyby neexistovaly dotace, zvýhodnění a restrikce pro žádná auta? El auta by mělo pár lidí a pár firem, aby ukázali svou ekologičnost pořízením deseti elektrouat ve flotile desít, možná stovek spalovacích motorů, převážně naftových.
Toyota dělá to nejlepší, co pro sebe dělat může. Drží se zuby nehty v nesmyslném limitu s modely, které jsou ziskové. Proč by si pod sebou měla podkopávat větev, jako se snaží předvádět například VW?
Pokud budou dotace a podobné úlevy a naopak restrikce na druhé straně, je to jen uměle pokřivený trh, silou moci prosazovaný za zdánlivou ekologickou záminkou.
Jak by trh vypadal, kdyby neexistovaly dotace, zvýhodnění a restrikce pro žádná auta? El auta by mělo pár lidí a pár firem, aby ukázali svou ekologičnost pořízením deseti elektrouat ve flotile desít, možná stovek spalovacích motorů, převážně naftových.
Toyota dělá to nejlepší, co pro sebe dělat může. Drží se zuby nehty v nesmyslném limitu s modely, které jsou ziskové. Proč by si pod sebou měla podkopávat větev, jako se snaží předvádět například VW?
Jo, moc ti skutečně dáno nebylo. Trh je trh, nějaké tvoje výmluvy vůbec nic neznamenají. A pokud je poptávka, je i nabídka. Nebo myslíš, že ta auta lidi kupují z donucení? Jo, já vím, ty si to sám pro sebe odůvodníš, že nemají na vybranou. Ale mají, těch spalovacích variant je spousta a je stále z čeho vybírat. Ale ti lidé z nějakého důvodu CHTĚJÍ elektrické auto.
Kdyby neexistovalo to, co píšeš, neexistují osobní diesely, protože by se naprosto nevyplatily. No jo, ono ti ušlo, že je rozdílné zdanění, co? 😁 😁
Kdyby neexistovalo to, co píšeš, neexistují osobní diesely, protože by se naprosto nevyplatily. No jo, ono ti ušlo, že je rozdílné zdanění, co? 😁 😁
Toyota není v háji, Toyota úspěšně prodává a plní emisní limity. Prodejní čísla elektromobilů na dotovaných trzích jsou mi celkem jedno. Navíc automobilky nemají na výběr, vnutit určitý počet EV je nutnost bez ohledu na ziskovost, pokud chtějí nabízet spalovací motorizace.
Samozřejmě, co se ti nehodí do krámu, to je ti jedno. Podřadné, jako vždy.
Toyota nie je v háji, lebo predaje EV sú ti jedno? Ty sa považuješ za stred vesmíru? Kokso...
Toyota to nebude mať ľahké, teraz limity plní aj s hybridmi, lebo v nich má poriadny náskok, to je pravda. Ale čo bude zajtra, keď už hybridy na plnenie noriem stačiť nebudú? Toyota bude musieť stratu dobehnúť, ak bude chcieť ostať v hre.
Toyota to nebude mať ľahké, teraz limity plní aj s hybridmi, lebo v nich má poriadny náskok, to je pravda. Ale čo bude zajtra, keď už hybridy na plnenie noriem stačiť nebudú? Toyota bude musieť stratu dobehnúť, ak bude chcieť ostať v hre.
vid moj prispevok nizsie, toyota nema stratu, ale naskok, take technologie ako toyota nema ani musk, ten ma akurat celosvetovo najlepsi marketing a vyraba si vsetko sam, ale technologie nema...
Toyota objektivně není v háji, protože prodává a nemusí překopávat nabídku, jako Renault. Co bude zítra? No EV, které Toyota dávno připravuje. A taky je možné, že všichni ostatní začnou mít problém prodávat dostatečné objemy a legislativa bude muset počkat. Ty vaše apokalyptické předpovědi pádu Toyoty jsou k smíchu.
Ako je toyota v haji?😁
do 2025 je v EU s fullhybridmi v pohode a vie existovat aj bez celej EU, co EU automobilky nevedia
Od 2025 zacne predavat EV so solid state bateriami, prototypy boli ohlasene na olympiadu v Tokyu, ma to byt velkolepa prezentacia technologickeho pokroku toyoty, bude tam mat stovky/tisicky aut, len najprv sa musi konat
Solid state EV nebudu musiet mat 600 kg bateriu, aby mali dojazd = lacnejsie, lahsie, uspornejsie
Mirai = Prius.
To co bol prvy prius pre fullhybridy, je mirai pre vodikove auta.
Dnes je prius IV, ale iba mirai II. Ked bude mirai IV, bude to uz plne konkurencieschopne ziskove auto.
Inak vodikove auto je z polovice tiez EV, hybrid ci full ci plug-in ma tiez vela prvkov EV, toyota vie tieto dlhorocne poznatky vyuzit pri vyvoji EV, naopak poznatky z vyvoja dieslov su ti pri EV nanic...
do 2025 je v EU s fullhybridmi v pohode a vie existovat aj bez celej EU, co EU automobilky nevedia
Od 2025 zacne predavat EV so solid state bateriami, prototypy boli ohlasene na olympiadu v Tokyu, ma to byt velkolepa prezentacia technologickeho pokroku toyoty, bude tam mat stovky/tisicky aut, len najprv sa musi konat
Solid state EV nebudu musiet mat 600 kg bateriu, aby mali dojazd = lacnejsie, lahsie, uspornejsie
Mirai = Prius.
To co bol prvy prius pre fullhybridy, je mirai pre vodikove auta.
Dnes je prius IV, ale iba mirai II. Ked bude mirai IV, bude to uz plne konkurencieschopne ziskove auto.
Inak vodikove auto je z polovice tiez EV, hybrid ci full ci plug-in ma tiez vela prvkov EV, toyota vie tieto dlhorocne poznatky vyuzit pri vyvoji EV, naopak poznatky z vyvoja dieslov su ti pri EV nanic...
TALISMAN Grandtour TCe 225 EDC Initial Paris.
Jsem rád že jsem si mohl v roce 2020 koupit tenhle koráb s tímto motorem. Je to příjemné svezení.
Je mi líto kam Renault směřuje. Jsem milovník velkých francouzkých vozů. R.I.P. 😢
Jsem rád že jsem si mohl v roce 2020 koupit tenhle koráb s tímto motorem. Je to příjemné svezení.
Je mi líto kam Renault směřuje. Jsem milovník velkých francouzkých vozů. R.I.P. 😢
som zvedavy ale aj na megane... aj tam to vyzera podivne a za mna dnes uz mu novy captur hodne zatapa tym ako sa uz zvacsil a dospel ... v podstate za podobne prachy je uz jasnou volbou ( po kazdej stranke ) voci tazkopadnemu meganu kde vzadu je priestor mensi jak v 20 rocnom dochodcovskom punte II. ... no uvidime... rovnako som zvedavy co bude s tym nemohucim koleosom ( ale po boku mitsu a nissanu ho snad nadalej podrzia ) ... ktory nadalej nie a nie sa uchytit a pritom je to rodinne SUVecko a tie dnes slapu hodne dobre bez ohladu na cenu....
vzhladom na to ze fandim mitsu tak v podstate musim aj renaultu alebo? .. no jo... ale ok .. aspon to clio sa mi paci aj bez "pretvarky" ... aspon to sa renaultu ( zo sucasnej palety ) fakt podarilo a ma moje sympatie ... :yes:
Jako😒br /> To si teba Mitsu pomohlo. Partneři snů. Hnisan+Rendlík. :no:
Mégane dost možná přijde o kombi a nahradí jej Kadjar. Nebo posunou Mégane výš podobně jako Škoda Octavii aby překryl výpadek Tallismanu. Clio, Captur jsou skvělé, není důvod měnit.
Akorát se asi budou muset zamyslet nad čistým EV, protože jinak je Euro7 zmasakruje... Bohužel.
Mégane je podle mě jeden z nejlepších modelů své třídy. A v mnoha aspektech i tím nejlepším. Ale nastávají těžký časy a mít na miskách vah Kadjar a Mégane Combi nabízející v mnohém totéž, tak zvlášť dnes SUV jednoznačně upřednostním.