Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault chystá masivní úspory, v lednu zřejmě oseká nabídku

Již v polovině ledna by měly být odhaleny plány na další směřovány značky Renault, které se zřejmě ponesou v duchu úsporných opatření.
Zpět na článek
30. 12. 2020 17:50
30. 12. 2020 17:58
30. 12. 2020 18:00
30. 12. 2020 18:28
30. 12. 2020 18:34
30. 12. 2020 21:27
30. 12. 2020 21:29
31. 12. 2020 00:38
30. 12. 2020 21:50
31. 12. 2020 00:39
31. 12. 2020 07:47
31. 12. 2020 08:28
31. 12. 2020 09:26
31. 12. 2020 10:09
31. 12. 2020 10:38
31. 12. 2020 10:53
31. 12. 2020 12:25
31. 12. 2020 14:19
31. 12. 2020 16:06
31. 12. 2020 14:41
30. 12. 2020 18:19
30. 12. 2020 18:24
30. 12. 2020 18:31
30. 12. 2020 18:35
30. 12. 2020 18:53
30. 12. 2020 19:12
30. 12. 2020 19:51
30. 12. 2020 19:55
30. 12. 2020 20:00
30. 12. 2020 21:01
31. 12. 2020 07:19
31. 12. 2020 01:48
30. 12. 2020 19:45
30. 12. 2020 21:52
31. 12. 2020 23:29
30. 12. 2020 20:01
31. 12. 2020 23:21
30. 12. 2020 21:56
31. 12. 2020 08:10
31. 12. 2020 09:28
31. 12. 2020 14:25
1. 1. 2021 10:23
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2020 17:29
necitam ... tipnem si
barokovy talisman .... neviditelny espace a coraz menej prakticky scenic pojdu uz ta tam... ok ten zdvihnuty scenic mozno ( este ) nie... :yes:

som zvedavy ale aj na megane... aj tam to vyzera podivne a za mna dnes uz mu novy captur hodne zatapa tym ako sa uz zvacsil a dospel ... v podstate za podobne prachy je uz jasnou volbou ( po kazdej stranke ) voci tazkopadnemu meganu kde vzadu je priestor mensi jak v 20 rocnom dochodcovskom punte II. ... no uvidime... rovnako som zvedavy co bude s tym nemohucim koleosom ( ale po boku mitsu a nissanu ho snad nadalej podrzia ) ... ktory nadalej nie a nie sa uchytit a pritom je to rodinne SUVecko a tie dnes slapu hodne dobre bez ohladu na cenu....

vzhladom na to ze fandim mitsu tak v podstate musim aj renaultu alebo? .. no jo... ale ok .. aspon to clio sa mi paci aj bez "pretvarky" ... aspon to sa renaultu ( zo sucasnej palety ) fakt podarilo a ma moje sympatie ... :yes:
Rozbalit vlákno
14
30. 12. 2020 17:49
Re: necitam ... tipnem si
Chtěl jsem taky napsat něco o alianci...
Jako:
To si teba Mitsu pomohlo. Partneři snů. Hnisan+Rendlík. :no:
Avatar - speedfred
30. 12. 2020 18:44
Re: necitam ... tipnem si
Budem trocha ako Tooper: komu bude také Mitsu chýbať? Pár lesníkom ci dôchodcom? Náhrady majú inde.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 17:59
Re: necitam ... tipnem si
Podle mě půjde pryč Koleos, Tallisman (bohužel) a Espace. Místo toho přijdou s jedním velkým SUV bez rámu a bez terénních ambicí.

Mégane dost možná přijde o kombi a nahradí jej Kadjar. Nebo posunou Mégane výš podobně jako Škoda Octavii aby překryl výpadek Tallismanu. Clio, Captur jsou skvělé, není důvod měnit.

Akorát se asi budou muset zamyslet nad čistým EV, protože jinak je Euro7 zmasakruje... Bohužel.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2020 18:19
Re: necitam ... tipnem si
Kajdar není zrovna bestseller a připravit Mégane o kombi by mohlo být posledním hřebíkem do rakve. Renault nechce skončit jako Fiat a stavět prodeje na levných autech, které mají nízké marže.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 18:29
Re: necitam ... tipnem si
Ano není. Ale očekávám stejný posun u Kadjaru jako byl u Capturu nebo Clia.

Mégane je podle mě jeden z nejlepších modelů své třídy. A v mnoha aspektech i tím nejlepším. Ale nastávají těžký časy a mít na miskách vah Kadjar a Mégane Combi nabízející v mnohém totéž, tak zvlášť dnes SUV jednoznačně upřednostním.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2020 19:40
Re: necitam ... tipnem si
Ale oni nenabízí totéž. Jedno je gazík a druhé elegantní kombi se slušným prostorem.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 20:33
Re: necitam ... tipnem si
Zrovna Captur teda z toho gazíka moc nepobral.
Avatar - Mikesus
30. 12. 2020 20:39
Re: necitam ... tipnem si
Megane byl pro mne jedno velké zklamání. Motor, tuším tce 130 byl skvelej, ale to bylo tak jedine na celem aute. Naladeni podvozku bylo tak hrozne, coz nam neoficiálně potvrdil obchoďák.
Avatar - Ozzman
30. 12. 2020 20:59
Re: necitam ... tipnem si
Ten pocit, že o dvě generace starší Megane je lépe odhlučněný, než ten aktuální :D Ale jinak mne se líbí jak vypadá, za ty peníze, co byl, bych mu to i odpustil, ale na nějaké řezání zatáček to není.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2020 18:11
Re: necitam ... tipnem si
No tak s Capturem těžce nesouhlasím, Mégane bych bez rozmyslu upřednostnil, kdyby stálo stejně. Pořád je to dospělejší auto, zejména kombi/sedan.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 18:48
Re: necitam ... tipnem si
Captur je skvělý. Ale Mégane je Mégane. Přestože trochu morálně zastaral právě proti Capturu nebo Cliu, pořád tak ta kvalita je. K nedostatku prostoru - kombi má delší rozvor a tam je to relativně v normě.
30. 12. 2020 19:34
Re: necitam ... tipnem si
Captur je maly, uzky, trieda B, max. B+. Pri vsetkej ucte, megane je niekde inde. Ked uz zrusit nieco z meganu, tak hatch a ponechat kombik. Sedan paradoxne asi nezrusia, vyraba a predava sa mimo EU, max. nedojde k namostane, je z turecka, predava sa aj mimo EU, max. nedojde k nam
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 20:00
Re: necitam ... tipnem si
Nový Captur je výrazně větší než byl.
30. 12. 2020 20:48
Re: necitam ... tipnem si
Ale stále je to kat. B a de facto prifúknuté Clio. Mal som ho na skúšku a aj keď sa mi predtým dosť páčil, tá hora plechu (v porovnaní s Mazdou3 a LagunouII) pred garážou ma odradila. A snáď nezrušia jediné normálne auto (Mégane), ak odíde Talisman zo scény.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 17:50
Kéž by
Kéž by z té osekané nabídky zbylo ještě něco, co chce běžný zákazník a ne jen to, co chce eurohujer...

Běžný zákazník se dostává na úroveň hyeny, které čeká na ohlodanou kost, kterou mu eurohujeři po ekomejdanu nechají... Děsivá budoucnost automobilismu ...
Rozbalit vlákno
40
30. 12. 2020 17:58
Re: Kéž by
Víš o tom špiclování v autech od 1.1.2021?
Estébáci byli vedle toho jen takový neškodní strejci.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 18:00
Re: Kéž by
Myslíš reálná spotřeba (jako záminka)? Jo, vím. Hnus. STB hadra... Celkem reálně zvažuji, že bych založil spolek/hnutí. Abych proti těmto zvěrstvům mohl začít něco reálně dělat.
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2020 18:28
Re: Kéž by
Přidám se. NA ROZDÍL OD NĚMECKA tady není žádná organizace hájící automobilisty. Dej vědět a jsme 2.
30. 12. 2020 18:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2020 21:27
Re: Kéž by
Když tak dej vědět, určitě bych taky měl zájem o členství! :yes:
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 21:29
Re: Kéž by
Prvně se v tom musím zorientovat jak to s tím je. Ideálně by bylo získat nějakou dotaci :-[] :-[] Věřím že když v tom člověk umí chodit tak jde vše.
31. 12. 2020 00:38
Re: Kéž by
No já předpokládám, že až ty lidvidační záměry, co se z Bruselu na automobilový průmysl a trh valí, dojdou širokým vrstvám lidí, že vzniknou přímo politické strany, které si dají záchranu dostupné individuální mobility jako hlavní bod svého programu! :-) :yes: :yes: :yes: Voličů získají jistě dost, protože toto se bolestně dotkne téměř každého voliče! :-O
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2020 21:50
Re: Kéž by
Prima, tak už jste všichni tři. :-D Jo, hodně toho zmůžete, kluci. :-D :-D
31. 12. 2020 00:39
Re: Kéž by
Viz já výše. :-)
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 07:47
Re: Kéž by
Sni dál, naivko. :-) Tobě nikdy nedojde, že hlavní evropský proud je už dávno někde jinde. A na pár nespokojenců se fakt nikdo ohlížet nebude.
31. 12. 2020 08:28
Re: Kéž by
Bohužel je.
Jen připomeňme, že hlavní evropský proud naplánoval tzv. Lisabonskou strategii, dle které se EU měla stát nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomikou světa.
Dále naplánoval strategii Evropa 2020, která měla přinést udržitelný a inteligentní růst a ekonomoku s vysokou zasměstnaností.
No a když ani jedno z toho nevyšlo, tak se prostě vymýšlejí další strategie. Ano, jsoi jinde než my, co tu a tam používáme zdravý selský rozum bez jakékoliv ideologie.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 09:26
Re: Kéž by
Bez ideologie? Směju se... fakt otevřeně se ti směju.
Právě tohle odmítání a odpor "z principu" je ideologií stejně jako ekologie či podpora migrace.
31. 12. 2020 10:09
Re: Kéž by
Co odmítám z pricnipu? Elektrický pohon? Nikoliv ... myslím si, že je to jasná budoucnost skůtrů nebo vysokozdvižných vozíků.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 10:38
Re: Kéž by
Spíš odmítání všeho nového, nebo uvědomělý boj proti EU, a další podobné nesmysly. Prostě i to je ideologie, jen pro to zatím není žádné oficiální jméno.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 10:53
Re: Kéž by
Říká se tomu třeba libertariánství, nebo zjednodušeně pravicová politika, která v západní Evropě umřela.
31. 12. 2020 12:25
Re: Kéž by
Blue Sun:
Ono to právě ideologicky pojmenovat nejde, protože jde o široké spektrum. Vidíme, že další diskutér to kritizuje z pravicových pozic. Zatímco já jsem politicky spíše vlevo, takže mi na vadí například to, že se tím přerozdělují peníze od chudých k bohatým. V každém případě se na to ale snažím dívat zejména z pohledu zdravého selského rozumu a zatím to prostě nevychází. Možná v budoucnu jo, to já nevím. Problém však vidím v tom, že při větším rozšířením elektromobilů se to dostane do rozporu s energetickou a klimatickou politikou. Těch rozporů je prostě spousta. Vyhlásí se, že do roku 2050 bude EU neutrální z pohledu skleníkových plynů. A zároveň Německo staví velký plynovod na zvýšení dovozu fosilního zemního plynu. Selský rozum říká, že by se plynovody měly spíše zavírat, ne?
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:19
Re: Kéž by
Já v Nord Streamu rozpor nevidím. Plyn bude vždycky potřeba, a klimatická neutralita není jen v tom, že nebudeme nic produkovat. Ale to bys měl taky vědět, když se tu oháníš takovými znalostmi...
31. 12. 2020 16:06
Re: Kéž by
Blue Sun:
Je to fosilní zdroj, navíc takový, který může přispívat ke změně klimatu i dříve, než se spálí. A když se spálí, tak co? Napumpujeme oxid uhličitý do země (CCS) a budeme se tvářit, že tam vydrží navěky? Nebo budeme někde pěstovat biomasu a doufat, že přírodními procesy nebude tlít? Jen se ptám, odpověd neznám.
Ano, pojďmě se bavit o tom, jak přiblížit lidstvo udržitelnosti. Jenže okamžite narazíme na ideologickou zeď. Každému se selským rozumem je jasné, že rostoucí světová populace je velkou překážkou udržitelnosti. Ale psst, o tom se nemluví.
Přitom ve světě už existují území, kde populace plus minus obnovitelně žije. Vezměme v úvahu třeba Paraguay. Veškerá elektřina se vyrábí ve vodních elektrárnách a ještě ji přebývá, takže se exportuje.Ale rozhodně to není Norsko, které svůj elektroráj dotuje z peněz, které získává prodejem ropy a zemního plynu.
31. 12. 2020 14:41
Re: Kéž by
Viz já? To píše len Hamuna... Vy niečo spolu máte?
Avatar - Roman Horký
30. 12. 2020 18:12
Re: Kéž by
Kdybych měl na nové auto a nemohl bych to koupit bez tohoto zařízení, tak ho jednoduše vymontuju nebo disabluju. Žádný problém. Ale takové starosti mít ještě dlouho nebudu. Peugeot (23) a Toyota (11) to jistí.
30. 12. 2020 18:19
Re: Kéž by
To je tvoje situace, ne řešení.
Ty tak toho disabluješ - třeba v novým S ku. Se do toho dáš s pájkou a kleštěma?
Romane, mysli.
Avatar - Roman Horký
30. 12. 2020 18:21
Re: Kéž by
Já jo, jsem šikovnej. Jako myslíš, že nebude spousta firem toto poskytovat pro ty, kdo neumí sami?
Avatar - Ozzman
30. 12. 2020 18:24
Re: Kéž by
Pánové co řešíte? Stejně nosíte všichni u sebe zařízení, které o vás ví vše a ještě jste si ho sami koupili :) A někdo jich má i několik...
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2020 18:31
Re: Kéž by
Velkých bratrů je několik.
Google
Apple
Microsoft
Amazon
Alibaba
(zapomněl jsem na někoho?)
a teď ještě EK/EU.
S nástupem 5. levlu sítí bude snadné monitorovat cokoli a kdekoli v naprosto reálném režimu.
30. 12. 2020 18:35
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 18:53
Re: Kéž by
Jsem mnohem klidnější, když ty informace o mě má google a ne eurosocialistitký spolek, resp. v našem případě dokonce stát řízený stbáckou krysou, a v jehož čele stojí senilní troska s prochlastaným mozkem pohrdající jakýmkoliv právem.
Avatar - Ozzman
30. 12. 2020 19:12
Re: Kéž by
No, tak to tě asi vystraším, když ti řeknu, že i tvá data jsou na prodej, pokud je bude chtít kdokoliv ;) Podívej se, co třeba udělal Apple v poslední aktualizaci iOS, sleduje tě, jestli nejsi v kontaktu s někým nakaženým... nepochybuji, že je to i v androidu, ale tam jsem to zatím nenašel :D
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2020 19:51
Re: Kéž by
Nepřeháněl bych s tím strašením, neanonymizovaná data si libovolně prodávat nemůžeš. Nevím, co udělal Apple, ale pokud to funguje na principu podobném eRoušce, tak o nějaké centralizované sbírání dat nejde.
Avatar - Ozzman
30. 12. 2020 19:55
Re: Kéž by
Já si zase nedělám iluze, že pokud by někdo moc chtěl vědět, co dělám, kde se pohybuji a s kým se stykam, tak si to z těchto zařízení sežene. Proto mi přijde to strašení, že nás sleduji v době, kdy jsou kamery na každém rohu, trochu zbytečne... Důležité je ze se k těmto datum nedostane moje partnerka :D Tedy pokud neděla pro Čínu či NSA :D
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 20:00
Re: Kéž by
Že jsou moje data v něakým balíku na prodej? Jo, dost možná jo. Ale dokud si to nekoupí stát tak jsem stále relativně v klidu...

Co začne sledovat stát? Co zajímá stát? Jedině to, kde koho oškubat, protože stát nemá prachy. Proto to začínají solit úspěšným jako je google. A tak musíme čím dál víc čumět na reklamy, až nakonec i google bude dotlačen k tomu, aby začal vybírat prachy i když to je v rozporu s jeho základními principy.
Avatar - Ozzman
30. 12. 2020 21:01
Re: Kéž by
To je přeci fuk, že si v nějakém balíku, když si koupíš Sklasse, taky budeš jeden z mnoha... do té doby, než někoho začneš zajímat ;) :D Ale nechci tě strašit, jen říkám, že nějaký vzdor, pokud neděláš nic nekalého (třeba se nenecháš očipovat :D ), ti asi může být ukradený, maximálně ti lépe budou cílit reklamu :D
31. 12. 2020 07:19
Stát nemá prachy
To je podle mého názoru nesmysl. Smysl stahování peněz od lidí je v tom, aby jich neměli moc a nemysleli si, že jsou v pohodě. Stát přes (svou) centrální banku má neomezený přístup k penězům a nikdo není schopen kontrolovat, kolik peněz si stát "udělá".
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 01:48
Re: Kéž by
Nenarážím na nějakou konspirační teorii, ale na to, že od těchto nápadů na sledování spotřeby je krůček k tomu, aby se za spotřebu penalizovalo a a třeba i za rychlost a podobně... odmítám dávat státu jakoukoli záminku, aby mohl buzerovat.
Avatar - twistedTSD
30. 12. 2020 19:45
Re: Kéž by
Ale já mnohem víc důvěřuji výrobci mého telefonu, než EU.
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2020 21:52
Re: Kéž by
Pak jsi dost hloupý. Ten výrobce tě bez ostychu prodá komukoli. Klidně i té EU.
31. 12. 2020 23:29
Re: Kéž by
Vieš, že celý biznis model Google bol založený na analýze dať užívateľov? Proste natlačiť každému reklamu ktorá je pre neho čo najviac relevantná.
Pri údajoch o spotrebe nejde o majiteľa auta ale o podojenie automobilky za prekročenie limitu CO2 v reálnej premávke. Navyše som zatiaľ nevidel info, že by sa mali odosielať ako dáta z telefónov. Na ich odčítanie budeš potrebovať prístup k OBDII.
30. 12. 2020 20:01
Re: Kéž by
Jasně Romčo.
Kup si S Kládu za 4 mega s prodlouženou zárukou na 5 let a dej se do toho.
Pak napiš.
:-!
Avatar - wakantanka
30. 12. 2020 21:38
Re: Re: Kéž by
Myslíš, že keby predal Priusa a Peugeot bude mať aspoň na mesačnú splátku? 🙂
31. 12. 2020 23:21
Re: Kéž by
A čuduješ sa? Niekto si všimol, že PHEV sa často nenabíjajú.
https://www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
Aj najnižšia hodnota je vyššia ako tá udávaná. Priemer je na trojnásobku udávanej hodnoty. Takže úradník v Bruseli bude riešiť ako dostať zaplatenú pokutu za reálne CO2. A automobilky budú riešiť ako zákazníka prinútiť nabíjať, alebo ešte lepšie presvedčiť ho na čistý EV.
Avatar - WinDiesel
30. 12. 2020 18:34
Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
... chce Renault prodávat.
PHEV a EV nevydělávají a prodá se jich málo.
Se snížením nabídky modelů a verzí se sníží celková atraktivita Renaultu.
Se snížením nabídky motorizací a nabízením impotentních 3-válcových motorizací si větev nařízli na 70%.
Renaulte, stačí opravdu málo a půjdeš do kytek.
Ádo, již brzy budeš uspokojen. :*)
Rozbalit vlákno
25
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 18:59
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Bohužel to zatím vypadá, že tam poběží svorně všichni společně. A je celkem jedno, jestli to bude Renault-Nissan, PSA, Stellantis, BMW, Daimler... Evropská komise má napřáhnuto, otázka už ani není jestli tu sekeru pustí, ale spíš kdy ji pustí. Že to bude bolet a mít nedozírné následky, je jasné.

Mimochodem pro redakci - tohle bude konec i pro vás. Psát o automobilech pro ty, které automobily nezajímají a pro ty, kteří na ně nemají, prostě nelze. Začněte studovat recepty, učte se háčovat nebo šít, protože automobilismus směřuje tam, kde o něm už nebudete moct psát.
30. 12. 2020 19:46
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Takhle nějak to asi dopadne. Lidi to začne bolet až zjistí, že nikdo už nechce půjčit.
30. 12. 2020 19:49
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Zase bych nebyl tak skeptický. Buď se politici chytnou za hlavu, nebo bude nějaká defenestrace.
30. 12. 2020 19:51
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Nechytnou a nebude. Vždy to končí průserem.
Avatar - Roman Horký
30. 12. 2020 19:50
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Stejně si myslím, že žádné úplné zákazy spalovacích motorů se nakonec konat nebudou. Obalí se to do spousty výjimek, příplatků, pokut, úplatků atd. Ale registrovat se spalováky budou i v roce 2090. Například si myslím, že skoro každý Čech bude mít doma hasičské či sanitní vozidlo. Se spalovákem, legálně registrované.
Avatar - rohYpnol
30. 12. 2020 19:56
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Samozřejmě že je nezakážou. Oni jen vytvoří pravidla aby jejich existenci znemožnili.

Když dnes někdo přijde a řekne bude ekologická euro7, tak tomu zkratomozci budou tleskat a nikdo proti nic neřekne. Jde přece o ekologii, ne? Ale když bys to stejný nazval pravým jménem a řekl - zakážeme vám konvenční auta a trhněte si, tak už se ti pozornější ozvou. Bohužel, stádo se zamyslí až dojde do autosalonu a tam nebude to co vždy bylo... :-!
Avatar - xxc
30. 12. 2020 22:00
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
aj s konom a vozom sa da dodnes legalne jazdit :-) ale kto by to robil?
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 01:51
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Přesně. Kdo by jezdil s pohonem, který jsme před 100 lety zavrhli?
Avatar - xxc
31. 12. 2020 09:42
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Napr. ja, dnes som siel nastartovat spalovacie auto, ze sa prejdem trosku. A defekt ma zabrzil. Inak Renault ma dobre riesene tie snimace tlaku, hned to na mna pipalo po nastartovani, ze prerazena pneumatika a aj ukazalo kde.
Tak som si pozical ine spalovacie, s manualnou prevodovkou, zase mam zazitok na rok :-)
30. 12. 2020 20:15
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Co budu predavat?
Na prezitie staci mat dva uspesne modely - renault ma clio a captur, dacia sandero a duster.
Vsetky tieto auta uz su resp. este len budu spolu s dalsimi na az jednej upravenej platforme a az s dvomi motormi = minimalne naklady.
Aj naklady na dealerstvo maju minimalne - naklady aj zisk idu medzi renault a daciu, nemusi mat kazda znacka samostatnu predajnu ani sa delit s konkurenciou.
A kedze znizuju vyrobne kapacity o minimalne 20 percent, aj tovarne budu vytazene, lebo malo vytazena tovaren = strata.

Problem tejto strategie s malym mnozstvom predavanych modelov je ten, ze staci, aby sa prestali dobre predavat jeden/dva modely a je mega problem...
30. 12. 2020 20:53
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Pravda pravdúca, ale snáď nie sú až tak blbí. Bohvie na čo tam išiel ten Luca z VW. Žeby likvidácia konkurenta?
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2020 21:55
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Ani on není samojediným šéfem, takže jakýkoli plán musí schválit plno dalších lidí. U Renaultu navíc zástupci státu, který stále vlastní 15 %.
Avatar - xxc
30. 12. 2020 22:04
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Oni sa zacali likvidovat uz davno, Luca ich moze jedine zachranit. Len tadial velmi cesta nevedie, robit lacne a nekvalitne auta.
31. 12. 2020 01:36
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Já mám taky pocit, že to Renaultu v poslední době nějak moc nejde - tedy s výjimkou nového Clia a taky nového motoru 1,33 l (ale ten je spíš dílem Mercedesu)... ;-\
31. 12. 2020 14:24
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Ty si zlikvidovaný tiež dávno.
Avatar - xxc
31. 12. 2020 16:31
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
zase lieky a alkohol :-)
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 01:53
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
To ale právě Renault nechce. Na Cliu a Capturu může krátkodobě přežít, ale nic na nich nevybuduje. V těch segmentech je minimální zisk.
31. 12. 2020 08:08
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
To sice je, ale jsou to jediné segmenty, kde Renault dokáže generovat zisk, nebo aspoň není ve ztrátě. Když budeme hodně jízliví, tak Renault musí Clio a Captur udrživat při životě už jen proto, aby měl platformu a technologie pro to nejcenější a nejziskovější, co má - Dacii.
31. 12. 2020 09:51
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Dacia v žádném případě není to nejziskovější co Renault má. Zdaleka největší zisky Renaultu přinášel Nissan, jakmile ten padnul, tak šel Renault do těžké ztráty bez ohledu na Dacii, která vydělává velmi málo, na levných autech se dnes pořádný zisk dělat nedá.
Pro dokreslení reálná data, Dacia měla za rok 2019 zisk 663 mio lei, což je nějakých 130 mil. eur, to jsou ve srovnání se zisky jiných automobilek drobné. A letos už je Dacia ve ztrátě.
31. 12. 2020 10:24
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Ta uvedená čísla se týkají rumunského výrobního závodu, něco jako kdyby Hyundai řekl provozní výsledek továrny v Nošovicích. Ve skutečnosti má Dacia jako celá značka ziskovou marži někde kolem 10 %, což můžou závidět i některé německé prémiovky. Samozřejmě, v absolutních číslech je to horší, když Dacia prodává za násobně nižší ceny :-) Nissan nyní bojuje o přežití a kdyby to v Evropě potichu zabalil, asi si toho ani nikdo nevšimne.
31. 12. 2020 10:47
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Ne, ta čísla jsou uvedena ve výroční zprávě Renaultu za celou značku Dacia. A kdyby to Nissan zabalil, tak má Renault velký problém a žádná Dacia jej nezachrání, Nissan přispíval do pokladny Renaultu částkou mezi 2-3 mld. euro (na dividendách z majetkových podílů), tedy cca dvacetkrát více než Dacia. Takže v nejvyšší zájmu Renaultu je oživit Nissan a přivést jej opět k ziskovosti. A to nejen z pohledu absolutních čísel, ale i z pohledu strategického, Dacia působí převážně na evropském trhu a ten jak známo silně nepřeje výrobcům levných aut (s euro 7 a dalšími opatřeními bude skoro vyloučené prodávat levná auta), kdežto Nissan má globální zacílení a když nebude vydělávat v EU, tak může klidně vydělávat v USA, v Číně, v Indii a na dalších velkých trzích. Dacia mimo Evropu neznamená nic a tudíž problémy Evropy rovnají se problému Dacie, protože je úzce zaměřená.
31. 12. 2020 12:08
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Možná se mýlím, ale pokud je mi známo, Dacia je pouze brand Renaultu, ve výročních a finančních zprávách jej neuvádí zvlášť a oficiální čísla tedy nejsou známa. Zisková marže Dacie 10 % (Renault uváděl 6 % za celou firmu, minulý rok to kleslo někam k 4 %) je odborný odhad, který se objevil v médidích.
Ano, Dacia globálním produktem není a ani nikdy nebude, protože to je brand pro Evropu, zatímco mimo Evropu se ta samá nebo mírně modifikovaná auta prodávají pod značkou Renault. A ano, Nissan byl slepicí snáčející zlatá vajíčka.
Avatar - Andromeda
31. 12. 2020 09:24
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Asi tak nějak :-) . Inu cestu, jak se "mazaně prošetřit" do zapomnění až vyšumění pionýrsky razil jistý Fiat, a hle,následníci jsou tady ... Aneb když už ta kráva skoro uměla nežrat, tak .... - samozřejmě, že tentokráte to dopadne ouplně jinak ;-) ... Správná nová medicína: pusťte chudokrevnému žilou ...
31. 12. 2020 14:55
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
renault ma do fiatu velmi daleko - ma novu platformu, nove motory, nove fullhybridy, nove plug-in, nove elektromobily. Znacka fiat nema/nemala nove nic, tomu aj odpovedaju klesajuce predaje.
Avatar - Andromeda
4. 1. 2021 00:05
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Jednak nesrovnávám Fiat s Renaultem - pokud chápeš psané, zmiňuji, že tvrdá úsporná opatření už zvolil jistý Fiat, který v rámci úspor utlumil výrobu, některé značky, a obstrouhnul generační výměnu vícero typů. Šetřil tak báječné, až skoro v Evropě pošel - to vše by jsi měl vědět, a pokud chápeš psaný text, tak by Ti měl být zřejmý i smysl onoho příkladu.
U Fiatu se vše odehrávalo v řádu let - teď hned se pokaká pouze přišlo z Hollywoodu. Podlahové plošiny, ani elektrifikované typy nic neznamenají - pokud se bude kymácet Aliance, pokud "zopakují" prohry při údajně skorovyhraných kupních jednáních, pokud si příliš pustí modelově a materiálově žilou, pohřbí to raz dva ...
Avatar - Blue Sun
30. 12. 2020 21:56
Tradiční
zdejší článek ve smyslu "víme h0vn0, ale musíme to napsat". :-D :-D
Rozbalit vlákno
5
31. 12. 2020 08:10
Re: Tradiční
To by někdo mohl říct i o tomto vašem příspěvku.
V každém případě článků na tohle téma budu příští rok určitě víc, nejen u Renaultu. Kandidátem číslo 1 na masivní úspory je Ford. A dovedu si představit, že například Honda úplně opustí evropský trh. Ale problém mají všichni, i německé automobilky se svými velmi širokými portfolii modelů.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 09:28
Re: Tradiční
Ano, to je samé údajně, možná, spekulace...
Kdo má reálně problém? Krachující SSangYong. Ostatní před sebou mají výzvu, ne problém. Jo, pardon, já zapomněl... výzva sama o sobě je problém. :-D :-D
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 11:01
Re: Tradiční
Aha a jak se rozezná taková výzva od problému?
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:25
Re: Tradiční
Na to nepřijdeš sám?
1. 1. 2021 20:42
Re: Tradiční
Vies nieco zaujimave, ako napreduje ford? Nejak sa o nich nepise. Auta maju zaujimave, take soferske, ale trojvalce ma nelakaju a akosi rapidne podrazeli...
Avatar - kari.laz
31. 12. 2020 08:46
Trochu začarovaný kruh
Elektrifikace automobilku něco stojí, na oplátku mohou prodávat drahá auta, na kterých nevydělávají, jelikož zákazník je ochoten zaplatit jen určitou sumu. Jenže bez elektrifikace nemohou prodávat ani klasické modely, protože díky pokutám se stanou cenově neprodejné a jsme opět tam, co jim přinese elektrifikace. Vysoké náklady a malý zisk. kruh se uzavřel. Jak z kruhu ven? Těžko! Prodávat dobrá auta za ceny pro zákazníky přijatelné s rozumnou ziskovostí pro automobilku nemohou, vydělávat více na elektrifikovaných atech také ne, protože lidé co byli zvyklí platit za Megana dejme tomu od 300 000, za dobře vybavený model s dobrým motorem kolem 500 000 si teď něco podobného elektrického za dvojnásobek nekoupí a i ten dvojnásobek bude nejspíše pro automobilku znamenat mizerný výdělek. Netrvalo to ani tak dlouho, jak jsem si myslel, co se začne projevovat dopad nesmyslně nucené elektromobility. Všechny automobilky reorganizují, mění plány, modely, strategie při snaze o záchranu, ale vesměs se stejně všechny plácají v kruhu nemaje úniku. Některé více, některé méně. Nejlpépe se s tím poprala asi Toyota, která se na nástup masové elektromobility teprve připravuje a prozatím zvládá pokrýt nesmyslné limity tím co má, ale jak jsme již mohli číst v několika článcích, i nad ní s stahují v tomto směru mračna, nemají z toho radost a jen čekají, až to přijde a budou muset s elekrickými modely ve větším ven.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 09:32
Re: Trochu začarovaný kruh
Na jiných trzích Mégane nebyl tak levný jako u nás, takže zdražení pak taky není tak citelné jako by mohlo být tady. Takže tenhle tvůj čecháčkovsky sebestředný pohled vůbec o realitě nic nevypovídá. Stejně jako blábol o nucené elektromobilitě, který úspěšně popírají prodejní čísla.
Toyota je v háji, protože v EV zaspala. Mirai není řešení a PHEV se jim taky moc nevedou.
Avatar - kari.laz
31. 12. 2020 10:42
Re: Trochu začarovaný kruh
Chápu, že ne každému bylo z hůry dáno, ale nesmysly o tom, co ukazuje trh jsou naprosto liché. Automobilky tlačené nesmyslnými limity do elektrifikace tlačí tyto modely silou všemi kanály. Jasné, že pak méně chápaví lidé, jako ty mají pocit, jak je vlastně tenhle uměle vytvořený blud přáním lidí. O zdražení se snad ani nemá cenu bavit, jaké ceny mají elektrická auta, nebo i PHEV oproti klasickým autům se spalovacími motory a proč se tak razantně zvedla cena spalovacích motorů zatěžkanými pokutami za emise a z druhé strany pokrývajícími výpadek příjmů kvůli elektromobilitě se snad nemusíme bavit.
Pokud budou dotace a podobné úlevy a naopak restrikce na druhé straně, je to jen uměle pokřivený trh, silou moci prosazovaný za zdánlivou ekologickou záminkou.
Jak by trh vypadal, kdyby neexistovaly dotace, zvýhodnění a restrikce pro žádná auta? El auta by mělo pár lidí a pár firem, aby ukázali svou ekologičnost pořízením deseti elektrouat ve flotile desít, možná stovek spalovacích motorů, převážně naftových.
Toyota dělá to nejlepší, co pro sebe dělat může. Drží se zuby nehty v nesmyslném limitu s modely, které jsou ziskové. Proč by si pod sebou měla podkopávat větev, jako se snaží předvádět například VW?
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:24
Re: Trochu začarovaný kruh
Jo, moc ti skutečně dáno nebylo. Trh je trh, nějaké tvoje výmluvy vůbec nic neznamenají. A pokud je poptávka, je i nabídka. Nebo myslíš, že ta auta lidi kupují z donucení? Jo, já vím, ty si to sám pro sebe odůvodníš, že nemají na vybranou. Ale mají, těch spalovacích variant je spousta a je stále z čeho vybírat. Ale ti lidé z nějakého důvodu CHTĚJÍ elektrické auto.
Kdyby neexistovalo to, co píšeš, neexistují osobní diesely, protože by se naprosto nevyplatily. No jo, ono ti ušlo, že je rozdílné zdanění, co? :-D :-D
Avatar - kari.laz
31. 12. 2020 14:48
Re: Trochu začarovaný kruh
no comment. :no:
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 11:05
Re: Trochu začarovaný kruh
Toyota není v háji, Toyota úspěšně prodává a plní emisní limity. Prodejní čísla elektromobilů na dotovaných trzích jsou mi celkem jedno. Navíc automobilky nemají na výběr, vnutit určitý počet EV je nutnost bez ohledu na ziskovost, pokud chtějí nabízet spalovací motorizace.
Avatar - Blue Sun
31. 12. 2020 14:24
Re: Trochu začarovaný kruh
Samozřejmě, co se ti nehodí do krámu, to je ti jedno. Podřadné, jako vždy.
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 19:43
Re: Trochu začarovaný kruh
Teď ještě zkus najít tu část mého příspěvku, která je nepravdivá.
31. 12. 2020 14:37
Re: Trochu začarovaný kruh
Toyota nie je v háji, lebo predaje EV sú ti jedno? Ty sa považuješ za stred vesmíru? Kokso...
Toyota to nebude mať ľahké, teraz limity plní aj s hybridmi, lebo v nich má poriadny náskok, to je pravda. Ale čo bude zajtra, keď už hybridy na plnenie noriem stačiť nebudú? Toyota bude musieť stratu dobehnúť, ak bude chcieť ostať v hre.
31. 12. 2020 15:38
Re: Trochu začarovaný kruh
vid moj prispevok nizsie, toyota nema stratu, ale naskok, take technologie ako toyota nema ani musk, ten ma akurat celosvetovo najlepsi marketing a vyraba si vsetko sam, ale technologie nema...
Avatar - twistedTSD
31. 12. 2020 19:48
Re: Trochu začarovaný kruh
Toyota objektivně není v háji, protože prodává a nemusí překopávat nabídku, jako Renault. Co bude zítra? No EV, které Toyota dávno připravuje. A taky je možné, že všichni ostatní začnou mít problém prodávat dostatečné objemy a legislativa bude muset počkat. Ty vaše apokalyptické předpovědi pádu Toyoty jsou k smíchu.
31. 12. 2020 15:36
Re: Trochu začarovaný kruh
Ako je toyota v haji?:D

do 2025 je v EU s fullhybridmi v pohode a vie existovat aj bez celej EU, co EU automobilky nevedia

Od 2025 zacne predavat EV so solid state bateriami, prototypy boli ohlasene na olympiadu v Tokyu, ma to byt velkolepa prezentacia technologickeho pokroku toyoty, bude tam mat stovky/tisicky aut, len najprv sa musi konat

Solid state EV nebudu musiet mat 600 kg bateriu, aby mali dojazd = lacnejsie, lahsie, uspornejsie

Mirai = Prius.
To co bol prvy prius pre fullhybridy, je mirai pre vodikove auta.
Dnes je prius IV, ale iba mirai II. Ked bude mirai IV, bude to uz plne konkurencieschopne ziskove auto.

Inak vodikove auto je z polovice tiez EV, hybrid ci full ci plug-in ma tiez vela prvkov EV, toyota vie tieto dlhorocne poznatky vyuzit pri vyvoji EV, naopak poznatky z vyvoja dieslov su ti pri EV nanic...
1. 1. 2021 10:23
Talisman
TALISMAN Grandtour TCe 225 EDC Initial Paris.
Jsem rád že jsem si mohl v roce 2020 koupit tenhle koráb s tímto motorem. Je to příjemné svezení.
Je mi líto kam Renault směřuje. Jsem milovník velkých francouzkých vozů. R.I.P. :'-(
Rozbalit vlákno
0