Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault chystá masivní úspory, v lednu zřejmě oseká nabídku

Ondřej Mára
Diskuze (101)

Již v polovině ledna by měly být odhaleny plány na další směřovány značky Renault, které se zřejmě ponesou v duchu úsporných opatření.

Luca de Meo, nový šéf automobilky Renault, by měl 14. ledna přednést plán na tzv. „Renaulution“, který má výrazně ovlivnit budoucnost značky. A i když oficiální informace zatím chybí, podle zákulisních informací magazínu Autombilwoche se Renaultí revoluce ponese v duchu výrazných úspor a osekávání produktové nabídky.

Nikdo zatím nejmenoval konkrétní modely, podle německých kolegů se však de Meo chystá osekat nabídku produktů a služeb automobilky Renault až o 30 procent. Z modelové nabídky by pak jako první měly vypadnout modely s nízkým odbytem, což by mohlo znamenat konec pro Talisman. V ohrožení ale mají být i modely Espace nebo Scenic.

Kromě toho by však plán měl zahrnovat i zastavení technologického vývoje v oblastech, které nejsou v současnosti důležité či okamžitě využitelné. V neposlední řadě by se pak automobilka měla vrátit k realistickým cílům na poli globální strategie, neboť dočasné kroky světové expanze údajně nepřinesly očekávané výsledky.

V důsledku těchto rozhodnutí by se tak Renault měl například více spolehnout na své čínské partnery, se kterými se snaží prosadit na čínském trhu. Automobilka by navíc měla i do budoucna zůstat součástí aliance s Nissanem a Mitsubishi, neboť její rozpuštění by údajně dle názoru de Mea poslalo všechny tři společnosti do druhé ligy mezi výrobci automobilů. V rámci aliance už by se navíc mělo pracovat na několika nových a údajně velmi zajímavých projektech.

Nikdo zatím s určitostí neví, o jaké projekty by se mohlo jednat. S ohledem na situaci na trhu a současné plány/směřování všech tří značek ale pravděpodobně půjde o elektrifkované vozy. Projekty by tak mohly souviset například s nedávno odhaleným konceptem Megane eVision, nebo výkonným elektrickým modelem Alpine, který by podle některých spekulací mohl vzniknout na platformě Nissanu Ariya.

Ondřej Mára
Diskuze (101)

Doporučujeme

Avatar - Andromeda
4. 1. 2021 00:05
Re: Vrtá mi hlavou, co vlastně ...
Jednak nesrovnávám Fiat s Renaultem - pokud chápeš psané, zmiňuji, že tvrdá úsporná opatření už zvolil jistý Fiat, který v rámci úspor utlumil výrobu, některé značky, a obstrouhnul generační výměnu vícero typů. Šetřil tak báječné, až skoro v Evropě pošel - to vše by jsi měl vědět, a pokud chápeš psaný text, tak by Ti měl být zřejmý i smysl onoho příkladu.
U Fiatu se vše odehrávalo v řádu let - teď hned se pokaká pouze přišlo z Hollywoodu. Podlahové plošiny, ani elektrifikované typy nic neznamenají - pokud se bude kymácet Aliance, pokud "zopakují" prohry při údajně skorovyhraných kupních jednáních, pokud si příliš pustí modelově a materiálově žilou, pohřbí to raz dva ...
1. 1. 2021 20:42
Re: Tradiční
Vies nieco zaujimave, ako napreduje ford? Nejak sa o nich nepise. Auta maju zaujimave, take soferske, ale trojvalce ma nelakaju a akosi rapidne podrazeli...
1. 1. 2021 10:23
Talisman
TALISMAN Grandtour TCe 225 EDC Initial Paris.
Jsem rád že jsem si mohl v roce 2020 koupit tenhle koráb s tímto motorem. Je to příjemné svezení.
Je mi líto kam Renault směřuje. Jsem milovník velkých francouzkých vozů. R.I.P. :'-(
31. 12. 2020 23:29
Re: Kéž by
Vieš, že celý biznis model Google bol založený na analýze dať užívateľov? Proste natlačiť každému reklamu ktorá je pre neho čo najviac relevantná.
Pri údajoch o spotrebe nejde o majiteľa auta ale o podojenie automobilky za prekročenie limitu CO2 v reálnej premávke. Navyše som zatiaľ nevidel info, že by sa mali odosielať ako dáta z telefónov. Na ich odčítanie budeš potrebovať prístup k OBDII.
31. 12. 2020 23:21
Re: Kéž by
A čuduješ sa? Niekto si všimol, že PHEV sa často nenabíjajú.
https://www.spritmonitor.de/…-BMW/37-3er.html?…
Aj najnižšia hodnota je vyššia ako tá udávaná. Priemer je na trojnásobku udávanej hodnoty. Takže úradník v Bruseli bude riešiť ako dostať zaplatenú pokutu za reálne CO2. A automobilky budú riešiť ako zákazníka prinútiť nabíjať, alebo ešte lepšie presvedčiť ho na čistý EV.