Jako ojetina s automatem na cukání kolem města z pohledu jak se říká "jít na jistotu" je tohle auto geniální, nic moc lepšího koupit nejde, ale problém je cena, omezená nabídka ojetin a hlavně, že takové auto nehledá každý. Sám jsem před dvěma měsíci takové auto sháněl, požadavky byly vlastně jen dva - automat a spolehlivost. I přes svou hrdost a fakt, že se mi to vůbec, ale vůbec nelíbí a nové bych si to nikdy nekoupil, tak bych tento nehezký automobil překousl jako ojetinu, před nejistotou jiného auta s nevyzpytatelným automatem, nicméně je jich málo a nejsou levné (i ty nejlevnější starší stojí pořád k 200 tisícum), proto jsem se na to nakonec vykašlal a koupil něco jiného..
Škoda, že nejezdí více Aurisů HSD první generace, to je mnohem zajímavější auto do města a okolí s normálním vzhledem, nýbrž ceny takových ojetin i s vysokým nájezdem byly docela vysoké.
Sám jsi nevzhledný. Mě se 3 gen. moc líbí. Velice praktický interiér, spousta krytých úložných prostorů. Velice ergonomické ovládání elektrických zařízení. Variabilita. Hyper-aerodynamický design.
Zase útočíš osobně? Nejdřív jsem si myslel, že si zakomplexovaný chudák, co měří celý svět optikou deset let starého Priusu, který má sice pozitiva, ale taky velkou řadu negativ, pak jsem si chvíli myslel, že nejsi takový a chceš normálně diskutovat. Dnes jsem si jistý, že můj první dojem byl ten správný...
Zrovna s tebou jsem se o tom bavil, že sháním poskakovadlo s automatem a přebíral jsem se tunami modelů, když už to mělo spolehlivý motor, byla tam dvouspojka s potenciálem oprav v polovině hodnoty vozu, nebo fajn převodovka a motor na prd, nebo to zase hnilo... Ten Prius je z pohledu jednoduchého servisu prostě volba rozumem, sice rezignuješ na život, ale nemusíš jezdit do práce autobusem :D Nakonec jsem vzal ale něco jiného a jsem rád, byť to žere jako 3 Priusy :D
Byly drahé a hnusné, více se mi líbil AurisHDS - stejná technika v trochu zkousnutelnějším kabátě (první generace), ale měl jsem limit 100-150, když by to bylo joooo hezky, tak možná i 200, ale to začínaly kusy s skoro 200tisíci km. Kdyby tam byl slušný Prius za 150, možná bych uvažoval.. :)
Auris máme v rodině taky, ale není to HSD Bééééé Béééé Béééé zhroutil se mi svět. Dvojkový Prius bys sehnal i za 100. Případně jedničkový za 30 kdybys fakt hrozně moc chtěl Prius (ironie).
Musím se zastat, že Prius za to nemůže, jeden zdejší diskutér má 2 a je naprosto normální, myslím, že s postižením už se musíš narodit a Prius ti charakter dokreslí :D Není to o tom, že sis koupil auto, co se ti líbí, musíš o tom přesvědčit i ostatní ! A to je takový Roman Horký :)
p.s. ten nový PHEV vlastně přes pro mne UFO styl není vůbec špatný, hezky zatáčí (Hamuna - baterky v podlaze, víš jak) a do stovky to i fajn jede, ale není to auto pro každého.
Ale jdi. Prius je "ošklivý" a ostatní auta jsou "krásná". Skoro bych podezříval Toyotu, že záměrně stvořila tento virál, protože jedinci bez vlastního názoru a vkusu se chytnou. Správně, mezi nás se netlač. Raději se vmáčkni mezi VWmily. Ti diskutují vždy hyperkorektně, že pane Fosteku?
Poslední VW jsme z rodiny prodávali v roce 2014, já mimo mé první auto (Seat Cordoba poslední generace), který jsem podědil, nikdy koncernovwé auto neměl a nemám, vyjma služebních a to si nevybereš... Dokonce i tu Toyotu máme v rodině.
Ne, tak ale řešili jsme, který tábor slušněji diskutuje. Nikoli, kdo co kdy vlastnil. Já sám jsem měl jednoho VW Jettu 2 a to bylo super autíčko. Ale to je hrozně moc dávno.
Já nevím, jestli jsem nějak moc neslušný v kontextu několika zdejších diskutérů, kteří nemají problém kohokoli v každém příspěvku nazvat prasetem a poslat do pr...le. Mě se to příčí a nerad se snižuju k něčemu takovému. To až když někdo plácá nesmysly nebo záměrně lže - nechápej to osobně, nemyslím to tak.
V kontextu nekterych se presne radis na úroveň Prochyho a jemu podobných, kteří nadávají ostatním, kdyz s nimi nesouhlasí.
Kdyz nekdo nemluvi pravdu, dej argument. Jak muzes vedet, ze nekdo vedome lze?
Píšeš něco, co on nenapsal. Napsal, ze prius je ošklivý. Ne ze vse ostatní jsou hezká auta. Tenhle Prius opravdu zrovna není ani průměr designu, jako každá Toyota te doby. Ale mohlo byt i hůř.
Jak bych to vyjádřil. Mě je prostě líto, že zůstaly nedoceněny skvělé designové prvky. Například přední světlomety komunikující se zaoblením A-sloupku, to je fajnovost. Pohled z boku je aerodynamická lahůdka. Zevnitř boční okénka - jako v Apollu 11. Kdo nechce vidět, nevidí. Kdo neuzná, tomu nevysvětlíš.
Takové detaily najdeš ale u spousty auta budou obecně hezčí (rozuměj budou se líbit více lidem), než Prius... a to nemluvím o tom příšerném interiéru s rychloměrem uprostřed, nejhorší a nejméně ergonomické řešení... pro mne.
Jo, proti gustu.... Už se to tady s tím středovým panelem řešilo mnohokrát. Až budeš blbě vidět bez brýlí nablizko, oceníš ho jen z toho důvodu. A když budeš fanatik do digitálu jako jsem už 40 let já tak ho oceníš (ty osobně jistě ne).
To už jsem Jirko vzdal. Proč bych se donkychotsky snažil rozumně diskutovat s jedinci, kteří mají o 1000 procent větší ego a jsou přesvědčeni o své pravdě? Nejmenuju se Jan Hus. A mysli si o mě co chceš, ale já si o budících utopených pod volantem myslím svoje. Nikdo mě nepřesvědčí, že se můžu zároveň dívat na ně i před sebe.
A všimni si prosím, že každému odpovídám podle jeho mentální úrovně.
Označuješ ostatní presne tak, jak to sedi na tebe. Zatím jediný přesvědčený o své pravde jsi ty. On má digital, div se ja mam digital taky a na normálním miste. Nemusim otáčet hlavu, abych si přečetl ty udaje z toho archaickeho LCD. A ten monochromatickej LCD co je v tom tvým priusu možná bylo použito v tom Apollo.
A k smíchu jsi akorát ty. Ale chápu, že ti to přijde jako omalovánky v porovnani s monochromatickým LCD co máš ty. I v ostatních Toyotach te doby to byla ostuda, kdyz jsme je kupovali. Ostatni měli bez problemu barvu, tady tečkami ukazany cisilka.
Opět jsem reagoval jen na tvé hrubé chování a lhaní, už minule jsem tě z lhaní usvědčil, radši si to nekomentoval, nyní také, moderní auta mají běžně digitální přístrojový štít i přes tvůj výsměch, jen lžeš.. proč sem vůbec chodíš ? Trollit? Nebo proč ?
Ozzmane, v mém chápání světa je velmi neslušné někomu říct, že lže. To za prvé. A za druhé, nerozumím, kde jsem lhal? Ty si asi ve svém zjednodušeném světě myslíš, že každý statement, se kterým ty nesouhlašíš, je lež?
Jde ti to ten tvůj přístrojový panel? Ne, ten pro mne není digitální. Je to jen barevná obrazovka.
Lzes že mě auto nemá digi štít, ani nevíš jaké auto mam. Pak v minulé diskuzi, kam si tahal Prius jsem tě za to pokaral a ty si mne nazval lharem, že to není pravda, dal jsem tit am 5 příkladů z té diskuze, že lhář si ty a taky nic... Takový rozhovor mne nebaví, chováš se jako někdo s bipolární poruchou, placas nesmysly a utocis na lidi, poté hned zase radši tvdris že je to ironie a podobně, ale běda, jak to někdo udělá tobě, vyletís jak čertík z krabičky. Pro mne zůstaneš zakomplexovanym jedincem, ještě že všichni Toyotaci nejsou jako ty...
Vzhled 3. Gen se mi taky moc líbí, jak píšeš, ale výhled vzad i vpřed je horší.
A myslím že pár těch design prvků bylo i okopírováno od Priusu později.
Ten výhled je fakt špatnej. Ano, dvě věci mne štvou na Priusu Gen 3:
1. špatný výhled dozadu (dopředu je pro mne OK)
2. málo topí, respektive moc dlouho trvá, než se roztopí
Tak výhled dopředu pro mě nejlepší není, ten sloupek dokáže ledacos schovat.
Málo topí? To pořád někde čtu a nechápu?
Když jsem Prius sháněl, tak jsem tak nějak počítal s tím, že to bude hůř topit...
Vůbec bych neřekl, že špatně topí, naopak jsem mile překvapen, že se rychle ohřeje a to mám teplo fakt rád.
Tam není moc co nastavit, foukání na sklo, zaplé vyhřívání oken nebo to nechat na automat.
Osobně mi nepřijde že by měl problém se ohřát. A už vůbec, když to srovnám s nějakou naftovou tragédií.
Objektivni nezaujaty nazor. Všechny Toyoty v te době vypadaly hnusně. Možná Avensis po 1.fl. Ale Auris, predface yaris, tenhle prius, prius plus, Avensis predface, corolla. To všechno bylo proste divné a stále je. A to jsme několik tech modelu měli. Na design to nejezdi,. Ale nebudu tvrdit že to je vykvet. Aspon se designove Toyota trochu polepšila, sami to přiznali pred par lety.
Libi se mi zmínka o chladici kapaline. Kdo to dnes meni, skoro nikdo. Teda my tady asi jo, nebo holt nemame takovej najezd a auto prodame, ale je fajn tahle informace. O vymene oleje v prevodovce nemluve 👍
Koupil jsem 12tiletou ojetinu, která jezdila celou dobu do autorizaku, taky jsem koukal, že tam byla chladicí kapalina i brzdová měněna... holt, když to jede podle servisního plánu, autorizák si to nechá rád zaplatit :D Na bývalém autě jsem za 300 tisíc km nic takového nedělal :D
Já chladící kapalinu ve starém autě měnil, protože modrá toho moc nevydrží, a ve druhém autě zkrátka proto, že ho chci provozovat dlouhodobě a nezasírat chladič, termostat atd. kaly nenechat ji rozežrat těsnění. Stojí to pár korun.
že se nástupce za dva roky teď prodalo míň, než je prstů na rukou. :no:
...teda když započítám Plusko, je jich 13 ať nežeru. To je víc, než 1 za dva měsíce.
Je to po Supře další trhák.
Nastupce se pomerne dlouho (vic nez rok?) vubec neprodaval, Toyota ho stahla z ceskeho trhu. Tim nijak nekomentuju prodejni uspesnost. Kdyz ale napises "za dva roky", tak to proste neni pravda.
Je zajímavý, že Plusko jezdí po celé evropě na západ od nás jako taxík úplně všude. Nevím jestli nebyl nějak zvýhodněný. Jinak to za ty prachy, obzvlášť když se prodával jako starý model (ještě vloni), to u nás nedávalo smysl...
Kdyz si das dohromady prostornost pro pasazery, spolehlivost auta, jednoduchost pouziti HSD a usporny provoz ve meste (zvlast v zacpach), tak to jako taxik zacne davat smysl.
Sice nemám plusko, ale přesně tak to je. Auto s kterým můžu popojíždět pár km po městě.
Žena odveze děti do školky, já se odvezu do práce.
Vybíral jsem auto na popojíždění a tohle byla volba rozumu, je bezproblémové a navíc se mi auto líbí.
Mohl jsem mít za tu cenu auto o 5 let mladší ale sehnat auto se slušným motorem, automatem a spotřebou do města? Dnes už nic takového není.
Já proti tomu nic nemám, přijde mi to jako taxík ideální, jel jsem hodněkrát. Ale zaráží mě, že u nás vůbec. Respektive nezaráží, za podobnou cenu Superb/Passat v dobré výbavě v naftě. A naopak takové taxiky jsem na západě moc nepotkal, to už spíš rovnou MB E - to je teda můj úplně nejoblíbenější taxík :D Takže si myslím, že v tom hraje roli nějaká regulace taxi vozů a zvýhodnění hybridů. Protože mimo taxiky si na druhou stranu nemohu vybavit, že bych potkal...
Nevim, je to mozne. Nevim jak dnes, ale pred par lety byla mesta, kde Priusy tvorily treba 30-50% vsech taxiku. Ale netusim, jestli slo o nejake zvyhodneni, nebo jen ekonomickou uvahu taxikaru. Ne vsude jsou Toyoty tak drahe (relativne k ostatnim autum), jako u nas.
Mohlo samozrejme jit o nejake slevy na dani nebo financni pobidky velkych mest. Pro velke mesto je samozrejme vyhodne, kdyz vyznamnou cast taxiku tvori hybridy, zvlast pokud je husta doprava a taxiky jsou na kazdem rohu (treba NYC).
Kdo se chce bavit, ať nesedá za volant. Za volantem se pracuje. Tedy v silničním provozu rozhodně. Jinak Prius je fajn, pokud vám nevadí jeho vysoká hmotnost, tudíž potřeba speciálních pneumatik, jeho ošklivost a jeho nepraktičnost. A také pořád vysoká cena. Nízké provozní náklady považuji za mýtus. Mnohem lépe člověku poslouží obyčejná Corolla jen s jedním motorem. Já s ní jezdím dlouhodobě za průměrných 5,5 l/100 km. A stála nová 400 k. Prius stojí víc než dvakrát tolik a stejně si vezme kolem pěti litrů. A prakticky nemá kufr. Spolehlivost ve srovnání s Corollou je totožná. Takže kdo se za volantem nepotřebuje bavit, pro toho je Corolla mnohem rozumnější volba. ;-)
Větší blbost, než že Prius nemá kufr, se často neslyší. Jeden zdejší diskutér by tě vyzval, aby sis vytáhnul hlavu z ..... Vždyť ta Corrola ho má menší chlape.
Corolla SDN je spis lowcost. V době Aurisu obzvlast, ted uz to neni tolik znat, ale v porovnani s TS nebo HB je to poznat. Chybějící prvky výbavy, jine sedacky, jine materiály.
Hmotnosť Priusu sa mi hľadať nechce, ale Corolla hybrid váži 1400kg a žiadne špeciálne pneu nie sú potrebné. Prius bol vždy v inej cenovej ako Corolla(neviem prečo), Takže ak chceš porovnávať cenu, tak v rámci modelu Corolla, tam je cenoví odskok 3200 EUR a ak chceš automat, tak 1800. Rozdiel v spotrebe na trasách čo bežne jazdíme 1,5 litra.
Prius byl drazsi nez Corolla, protoze pro Toyotu byl vykladni skrini hybridni technologie a davali do nej to nejlepsi, co v te dobe meli (v ramci Toyoty). Uz 2. generace Priusu (zahajeni prodeje 2003) mela ovladani hlasem, 4. generace byla myslim prvni Toyota, kde byly automaticky vsechny jejich bezpecnostni prvky, navic vzdy bezdratove dobijeni mobilu atd. Tj. Prius musel zapatit vyvoj technologii. Corolla je spis masovka a tomu musi odpovidat i cena. I kdyz ta posledni Corolla se fakt povedla a asi neni duvod zvazovat dnes Prius.
Osobne si myslim, ze dalsi generace Priusu uz nebude, vsechny technologie uz jsou bezne v mainstreamu a pro existenci dalsi generace asi neni duvod.
Nevšimnul jsem si. Vezli jsme tam chlapa 195cm a liboval si ohledně místa na nohy a nad hlavou. Naopak třeba já se svými 180 cm jsem v jednom BMW sedanu třískal hlavou o strop. Kabina Priusu 3 je skutečně velmi prostorná, ačkoli zvenku se to tak nezdá.
:-[]:-[]:-[] Tak tomu fakt nevěřím. Já se svými 188 cm jsem v tomto Priusu vůbec nemohl narovnat hlavu (při normálním přirozeném posezu s nepředsunutým zadkem)! Vždyť úplně stačí se podívat na linii zadní partie střechy, kvůli aerodynamice je ve stylu kupé! :-[]:-[]:-[]
Docela vtipná poznámka, ale ve skutečnosti jsem si jen zkušebně "sedl za sebe" a pak už se přesunul za volant. A po jízdě místo řidiče strašně rád opustil. :-[]
Je mi opravdu jedno co si kdo myslí o Priusech. Já nic jiného než hybridy od Toyoty a Lexusu nekupuju. Spolehlivost a nízké náklady jsou pro mě důležité. Znám mraky lidí, co už taky nic jiného nechtějí.
Prius splnil svůj úkol a vyšlapal cestu dalším hybridním Toyotám od Yarisu po Ravku... :yes:
Jezdím s tím už půl roku a žádnej obtěžující hluk vytočené 1,8 na dálnici se nekoná, ani když to valim 140 km a víc. Buhví jak s tím jezdíte?!? Odhlučnění je super. Pomalé zahřívání vnitřku vozu se fakt nekoná. Vytopení kabiny je stejně rychlé jako u jiného auta, Todle je blábol. Auta co pomalu a málo topěj jsem už měl, ale Prius to rozhodně není. Čistě na baterku už mi 2 km fakt neujede. Asi už má horší kapacitu. Spotřebu ve městě rozhodně nemám ke 4 litrům, ale za 5 litrů. Buď to neumím, nebo na to má vliv starší baterka a vyšší nájezd auta. Na dálnici mám spotřebu jen kus větší, ale nijak dramaticky. Chtít od auta určeného pro nízkou spotřebu adrenalínový zážitek je pěkná pitomost. Když chci přidat, tak je rozhodně svižnější než můj starý Golf a i do kopce předjedu co potřebuju pokud si přidám výkon elektromotru pomocí tlačítka Power, Auto jezdí normálně a jízdu v něm si užívám. Krejzy interiér mi nevadí a sedačky jsou pohodlný i pro mou dlouhou postavu. Co se týče prostoru tak přechod z kombíku mi nepřipadá nijak omezující.