Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Schumi vs. Hamilton: Porovnali jsme dva zřejmě nejlepší jezdce F1 v historii

54 komentářů

Anonym
Nejlepší pilot F1 je navždy AYRTON SENNA!!!!!!!! :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Mystický, heroický, nesmrtelný!
Pořád nám říkali, že Bůh se jednou vrátí na zem. Nikdo ale nevěděl, že bude řídit formuli!
https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Kvalda singapue 2018... tam Ham dal absolutne senzacne kolo ked druhemu nadelil sekundu.... vraj zajazdil este lepsi cas ako idealne vypocital computer.... jak vtety Toto krutil hlavou a vlastne aj cely paddock pecka... vid video na nete... myslim ze este dodnes netusia jak to dal... ide o top kvalifikacny vykon v historii podla nejedneho odbornika.... ale uznavam ze aj Ayrton bol super.... mne vsak podobne ako sumi neucaroval.... ale tak v tomto je to hodne individualne... kazdy mame svojich favoritov
Anonym
Ano jistě.
Viz odkaz ve Futuristově příspěvku 15:00.
Tvůj favorit vypadá skvěle!
Avatar - honzaHK
honzaHK
To "nesmrtelný" je dezinformace, už to bylo kdysi dávno mnoha experty vyvráceno. :-[]
Anonym
Při zdvořilostní konverzaci na jedné akci s Nikim Laudou jsem měl příležitost zeptat se ho na nejlepšího pilota z jeho pohledu. Odpověď byla Gilles Villeneuve. "Gill. Er war der schnellste von uns allen"
Avatar - wakantanka
wakantanka
Hmmm, čakal by som odpoveď štýlom, že ten bláznivý Angličan. 🙂👍
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Tam bolo jasne vidiet preco Ham momentalne kraluje .... bol to jednoznacne zavod sezony ... a aj podla odbornikov jeden z naj zavodov hamiltona vobec... ukazal v nom vsetko ( co robi majstra skutocnym majstrom ) ..... a to ma tych paradnych zavodov fakt pozehnane....

Ham, Montoya, Prost, D. Hill.... a teraz sa mi lubi aj Max posledny rok dva uz....
Anonym
Můj názor: Ten tvůj cvičenej afroenglán by si v 70tých a 80tých letech ve formilu 1 ani neškrtnul. :no: :D
Já měl hodně rád i Miku Hakkinena. :yes:
A samozřejmě na Alaina Prosta se zapomíná protože Ayrton...
A Fangio - to byl asi taky neskutečnej střelec. :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Prost bol môj idol a Ayrtona som nemal rád (sorry) aj ked jazdec to bol úzasny.
To isté ako pri Michaelovi ktorého som moc nemusel a fandil Fernandovi ktorý ho akoby zasadil z trónu.
Lewis? Tomu som tiež nikdy nefandil ale to co predvádza tak klobúk dolu.
Futurista
Jo dříve, to byli pání řidiči formule, to byli machři. Jenže to skončilo a dneska už závoděj jen nagelovaný padesátikilový slečinky. Taky proto už na to nekoukám. Nedávno jsem viděl srovnání fotek vedle sebe. Na jedný Hunt s cigárem a flaškou, a na druhý Hamilton s komedií na hlavě i na sobě s koloběžkou v ruce. To asi vypovídá o všem... A pokud bych měl volit z těchto dvou v článku, Schumacher. A to jsem ho nikdy neměl rád. .-)

http://www.news.com.au/…9381e3f9740251a1
Anonym
Přesně tak.
S hrdinského sportu se stala reklamní poloteplá fraška.
Nikdy bych nevěřil, že se přestanu někdy dívat na F1. A navíc, když bude vyhrávat Mercedes. A stalo se. Za sebe osobně bych považoval F1 za ukončenou odchodem Schumachera (neměl jsem ho rád, ale je to mezník)
Avatar - palix
palix
Tiež som prestal pozerať F1 po odchode Schumiho. Dnes sú tak regulované pravidlá v F1, že to už ani nie je zábava. Samozrejme pamätám si aj na Sennu, Prosta... :yes:
Čo sa Hamiltona týka - na pretekára F1 sa snaží byť až veľmi EKO - keď človek číta, že prestal používať svoje spaľovacie autá... Prečo potom "zasmraďuje" planétu, keď je taký EKO? Peniaze? Navyše práve on vyzerá ako "Futuristom" spomínaná "nagelovaná padesátikilová slečinka".
webpaja
Nevím co dodat, naprostý souhlas. :yes:

Jen jsem MS obdivoval ;-)
mrazik
Takze idealni pilot F1 je opilec, silny kurak, obcas zavod jede pod vlivem, holky meni jak ponozky a zemre ve 46 letech na infarkt. Chapu to spravne ?
Futurista
Ne, ideální řidič formule je chlap s koulema. U Hamiltona není nic, ani chlap, a koule už vůbec ne. ;-)
Avatar - honzaHK
honzaHK
Koukání do trenek pilotů F1 - čoveče, to ti je zvláštní koníček. To je na studii, máš větší vzorek nebo jen Hamiltona a Hunta? :-[]
Futurista
Když se řekne, že je to chlap s koulema, musí se koukat do trenek jo? Aha, no někdo to tak má no, někdo to používá jako slovní obrat. ;-)
Avatar - Otrava
Otrava
Každá doba má svoje. Ty dnešní "slečinky" musí být v lepší kondici než jezdci dříve, během závodu na ně působí mnohem větší přetížení. Během závodu musí ovládat elektronické systémy apod.
Samozřejmě, šance že zemřou je výrazně menší jak dřív, ale to není důvod proč je kritizovat.
ACE.
Věrohodně porovnat dva řidiče, co jezdí na různých autech, natož dva s odstupem doby. Jednoznačně se dají porovnávat sportovci (a nejen oni) co mají naprosto stejné podmínky, ale zrovna v F1 se dá polemizovat jestli jsou nejúspěšnější, ale kdo je jak dobrý snad ještě v jednom závodě v rámci týmů, ale jinak........
Avatar - palix
palix
Presne tak - je ťažké porovnávať veci s odstupom viac ako 15 rokov. Dnes sú autá plné elektroniky... Nezľahčujem prácu pilotov F1, ale ako tu bolo písané, kedysi to boli iné osobnosti.
Aj bežné autá sa šoférujú jednoduchšie a sú podstatne výkonnejšie. Dnešné obyčajné rodinné auto je často rýchlejšie ako hothatche spred pár rokov, pritom ich šoféruje nejaká slečinka, ktorá sa sťažuje, že má málo výkonu.
mrazik
Jsou plne elektroniky, ale naopak tu praci ma pilot mnohem tezsi. Nemaji zadny system, ktery by jezdci pomahal - zadne ABS, zadny protiprokluz, nic takoveho. Navic musi operovat s hybridmim systemem, nastavenim motoru, brzd atd. Take jezdi mnohem rychleji, takze i jejich reakce jsou daleko rychlejsi nez pred 20 lety.A hlavne jejich fyzicka je neskutecna.
Avatar - palix
palix
Súhlasím, že to pilot F1 nemá ľahké. Okrem toho musí jazdiť veľkou rýchlosťou, sústrediť sa v každom zlomku sekundy... - väčšina ľudí si to ani nevie predstaviť.
Pred časom som bol s kamošmi na motokárovom okruhu. Motokára jazdila v hale a max cca 40 km/h (proti F1 absolútne nič). Po 15 minútach jazdy sme ale mali celkom dosť :-).
Bežný človek + F1 = páčilo sa mi ako kedysi skúšali F1 v Top Gear-e (J.Crarcson a potom R.Hammond). Ani jeden z nich nedokázal jazdiť tak rýchlo, aby auto fungovalo (brzdy -sa nezahriali aby fungovali, prítlak nebol dostatočný, lebo nedokázali ísť tak rýchlo, priľnavosť pneumatik nebola - preu vychladli...) Pritom sú to ľudia, ktorí jazdili na mnohých rýchlych autách.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mám taký pocit, že Jeremy sa do tej formuly nevošiel a tak s Renaultom jazdil len škrečok Hammond 🙂
Avatar - palix
palix
Jeremy jazdil bez sedadla tuším. Jeremy jazdil ak dobre pamätám Lotusom, Richard Bennetonom? Alebo tak nejako :-)
Jazdili obaja a obom to nejako veľmi nešlo :-).
jadyt52
Kdyby nebyl Hamilton černé pleti, tak by mistrem v této době nikdy nebyl.
webpaja
To je samozřejmě nesmysl, má léta nejlepší auto a vždy býčkové kolegy. Takže by vyhrál i jako blonďák nebo indián ;-)
Avatar - palix
palix
Zrejme nie je tak ťažké vyhrávať za podobných podmienok :-). Mne sa najviac páčili časy, kedy Schumi vyhrával s Benettonom - na slabšom aute vtedy porážal aj silnejších. Škoda, že dopadol, ako dopadol :-(.
ptr078
Tak beneton nebol az taky slaby a pomocou briatoreho, ktory sa nebal vyuzit vsetko zo sedej zony pravidiel mali mozno porovnatelne auto s williamsom, ktore prislo o dna zmenou pravidiel a ostalo bez elektroniky. Takze v 93 si prost v pohode vyjazdil titul a v 94 ostala senovi vykuchana kraksna, ktora bola nestabilna vo vysokych rychlostiach a stalo ho to zivot.
Avatar - palix
palix
Benneton mal silný motor, ale auto až tak nedržalo na ceste (ak sa dobre pamätám).
Nedávno som pozeral nejaký dokument o histórii F1. Pravidlá sa menili od "pár strán A4" až po hrubú knihu v dnešnej dobe.
Z pohľadu ochrany zdravia pretekárov sú prísnejšie predpisy skvelé.

Minule som bol v múzeu v Sinsheime a na vlastné oči som videl Schumiho Benneton :-). To boli časy...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Lojzík by se nikdy s Ferrari MS nestal. Za to s eMBéčkem každý. I Butník to zvládl.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Sorry jako, ale Hamilton nepatri se svym jednim titulem ani mezi Top10 a jaklekoliv srovnani se Schumim je absolutne mimo misu, tomu Hamilton nesaha ani po kotniky. Ano Hamilton ma cisla a rekordy, ale to je dano tim ze jeho Mercedes je uplne jinde (jen ten jeho), s tim by dokazal vyhrat 6 titulu v rade i George Russel...

F1 zemrela v roce 2014, to co mame ted je Gaymula 1 a te je Lewis opravdu historicky nejlepsi champion, preju mu to, ale F1 a opravdove piloty do toho netahejme ;)
mrazik
A jeje, dalsi odbornik. Hamilton v mnoha kvalifikacich nadeluje ostatnim pul vteriny na kolo a pravem patri mezi nejlepsi.
Co to je opravdovy pilot F1 a co umrelo po 2014 ? Aktualne jezdi nejrychleji v historii, mame tu vice predjizdeni nez v historii, takze co je spatne ?
Futurista
Dát mu formuli z roku 2005 až 2010, tak mu urve ruce, a stáhne ponožky. By se pak bál i na tu koloběžku. :-D
mrazik
To je samozrejme nesmysl. Jezdci bezne v ramci testovani nebo i propagace jezdi na starsich monopostech a nemaji s tim zadny problem. Dokonce nedavno mlady Schumi jezdil v aute, ve kterem vitezil jeho otec a zadne ponozky mu to nestahlo a ruce mu to neutrhlo. On neni duvod, protoze moniposty z techto dob byli pomaleji nez dnesni.
Futurista
Pomalejsi bejt mohly, felicie byla taky pomalejsi nez dnesni fabie. A ze jezdil v monopostu po tatovi? Taky jsem mel spartaka po dedovi. A pointa? Dnesni monoposty jezdi tak, jak je naprogramuji stovky inzenyru, drivejsi jezdily tak, jak je ridil ridic. Navic se tankovalo, prezouvalo. Co z toho je dnes? Nuda, sed a kleceni. To fakt nemusim. Hamilton ridit urcite umi, ale pro mne to neni nejlepsi pilot F1. Pro mne je jen loutka a sasek. Viz fotka z meho odkazu. Timto koncim debatu. Howgh
mrazik
Presne tohle rikal Lauda asi pred 20 lety. Tak ho posadili do monopostu a nebyl schopny odjet ani jedno ciste kolo, vzdycky se nekde roztocil. RIdic ma stale rozhodujici vliv, jak dany monopost pojede a je to videt i na rozdilech jezdcu v jedne staji. Muzes mit sebelepsi elektroniku, ale se spatnym ridicem ti bude nanic.
Mimochodem, i dnes se prezouva a netankovalo se vzdycky - minulost zna hodne sezon, kdy bylo tankovani zakazane.
Hamilton je mozna sasek na socialnich sitich, ale vydelava mu to, tak proc ne. K tomu je jeste nejlepsi pilot v F1, at chces nebo ne.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ne Hamilton, ale jeho auto ostatnim nadeluje pul vteriny, coz dokazal Russell, kdyz si v poprve v jeho aute vsechny povodil. Hamiltona by stacilo posadit do Bottasova monopostu a ukazalo by se jak je rychly, nemluve o tom ze by ho posadili do jineho tymu. To je taky duvod proc Hamilton nikdy neprestoupi k Ferrari, ikdyz by moc chtel...
V roce 2014 umrel duch Formule, ta zvireci brutalita, ktera postupne odchazela, zavadenim KERS a DRS.
Vic predjizdeni? Myslis po stisku "power boost" tlacitka, tomu se snad ani predjizdeni rikat neda. Predjizdeni bylo, kdyz Piquet predjel Sennu driftem, venkem zatacky a jeste mu u toho ukazal prostrednicek a to je i odpoved na otazku "co je to opravdovy pilot"...
Ale ano uznavam ze F1 je diky earu nejrychlesi v historii, ikdyz rychle nevypada, coz krasne ukazal Alonso, kdyz na trat vyvezl tu V10 babicku, tak totiz vypada a zni opravdova rychlost
mrazik
Chces naznacit, ze Bottas ma pomalejsi auto nez Hamilton ? A jaky by k tomu byl duvod ?
Hamilton k Ferrari ? Nema duvod a ztratil by tim moznost se vyznamne zapsat do historie dalsim titulem.
Mimochoem predjeti venkem zatacky letosni sezonu bylo nekolikrat.
Soucasna F1 nevypada rychle ? Synonymem rychlosti je hluk z motoru ? Takze kdyz sundam vyfuk z auta, budu vypadat rychlejsi ?
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ne nechci naznacit, Bottas nema stejne auto jako Ham, duvod je snad jasny, honba za “rekordy”... A to je duvod proc by nesel k Ferrari protoze vi, ze na ti vyhrat titul jinde jezdecky nema.
Google: piquet senna hungary a rekni kolik takovych predjeti jsi letos videl.
Slysel jsi nekdy o sportovnich/ladenych vyfucich, proc je asi lidi pouzivaji na sportovnich vehiklech, aby meli vetsi pocit z te rychlosti...
Btw. Staci se na YT podivat na reakce paddocku na Alonsa kdyz projizdel starou V10, takove vzruseni paddock nezazil pul dekady a i odbornici se shodli ze ta mala lehka mrstna V10 i kdyz o neco pomalejsi, na te trati vypadala a znela rychleji, nez ty dnesni obtloustle homovozy.
ptr078
Zly je zvuk, zle je zmrazovanie motorov, a pravidla, ktore znemoznuju prichod inych motorarov=nuda. Zly je cely koncept, ze vyhrava najsetrnejsie auto k pneumatikam s dobrou spotrebou, nie najrychlejsi jazdec. Netlaci sa na pilu, kedze coraz viac komponentou musi vydrzat pol sezony.. Atd.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Kdyby nedošlo k těm omezením, dnes už žádnou F1 nemáme, protože pro menší týmy by byla nezajímavá. Aby zůstaly konkurenceschopné vůči té špičce, stálo by je to neúměrné množství peněz, bez jakékoli jistoty návratnosti. Takže by postupně jeden po druhém odešly, až by zůstalo jen Ferrari a M-B. A i s těmi omezeními pořád vyhrává nejrychlejší a nejlepší jezdec. Naopak si myslím, že udržet takové auto na limitu, kdy je nejrychlejší, a přitom to není na úkor životnosti a zbytečného rizika, je daleko složitější.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Bullshit! Snad tady nechces tvrdit ze vyvoj fungl novych vozu, motoru a hybridniho systemu vedl k nizsim nakladum.... :-[]
A k te konkurenceschopnosti, kolik ze tymu vyhralo od roku 2014 titul?
JEDEN!
Avatar - Otrava
Otrava
Správné slovo je nejúspěšnější. Oba jsou dobří, ale hlavě oba byli ve správný čas na správném místě. Dnes je velká konkurence a do F1 se nedostane tlupa nýmandů a polobůh. Ostatně, stačilo se podívat jak dopadl Russell, když ho posadili do Hamiltonova monopostu. Nebýt okolností, které nemohl ovlivnit, tak by pravděpodobně s velkým náskokem zvítězil...
Avatar - Ham.
Ham.
z různých dob je nesmysl, protože řízení v každé době mělo zcela jiná specifika. Stejně tak je nesmyslný názor, že by se dnešní jezdec neuměl popasovat se starými vozy, po nějakém zacvičení na jeho ovládání nevidím žádný důvod proč by to nezvládl, protože fyzičku i postřeh musí mít dnešní jezdci daleko lepší než kdy v minulosti.
Naopak by to bylo mnohem těžší, kdyby jezdec dob minulých chtěl něco předvést s dnešním autem, tak by se samozřejmě také musel naučit jeho ovládání (které je daleko komplexnější než kdy bylo), ale především by musel nejprve na roční fyzickou přípravu. Pochybuji, že by třeba Hunt dokázal držet krok s dnešními jezdci ve fyzické kondici, kdyby se jenom naučil ovládat dnešní auto a sedl do něj, tak výsledkem by byla nejspíš utržená hlava v první zatáčce a křeče v noze po deseti kolech na okruhu, kde se hodně brzdí.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Srovnávat Schumiho s Lojzou podle statistik je také o ničem, oba byli ve své době nejlepší s nejlepším autem a ostatní si prostě neškrtli, na nějaké coby nebo kdyby se nehraje. Mezi těmito dvěma existuje jenom nepřímé srovnání, Schumi po návratu v Mercedesu dostal sodu 3:0 od Rosberga (2010-2012) aby hned následně Lojza Rosberga porazil 3:1 (2013-2016), takže jediné co lze říci, že přes "Rosberga" Lojza stárnoucího Schumiho porazil a je otázka, jestli Lojza na závěr kariéry udělá stejnou chybu a dostane naloženo od nějakého mlaďocha nebo dokáže odejít na vrcholu.
Takže po sportovní stránce jsou oba nesporně nejlepší a to bez ohledu, že lidsky mi neseděl/nesedí ani jeden, prostě jezdci, kteří dokázali po mnoho let, týden co týden či dva podávat špičkové výkony a a rozdrtit kohokoliv, kdo se jim postavil. Ostatní dovedou sem tam zajet výsledek, ale neumí to opakovat s takovou kadencí a vytrvalostí s jakou to předváděl Schumi a předvádí Lojza.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Rozhodne by bylo tezsi a trvalo dele preucit jezdce z historickych monopostu na ty moderni, nez naopak hlavne co se tyce fyzicke pripravenosti a ovladani vsech systemu. Dnesni monoposty s milionem tlacitek a jejich kombinaci potrebuje opravdu dobre vycvicenou opicku, driv by na to piloti ani nemeli cas, protoze meli plne ruce rizeni, dnes se ty monoposty ridi skoro samy, proto jsou dnesni piloti spise operatori, nez ridici...
Ikdyz Radio komunikace s takovym Huntem by dnes asi stala za to "Shut up, I know what I am doing"
S cim nesoulasim je ten postreh, myslim ze ten je u vsech generaci srovnatelny, driv byl mozna i dulezitejsi. Preci jen dnes F1 sedi jako pribita, zatimco pred 40 lety musel pilot reagovat a korigovat kazdy pohyb monopostu, musel jej citit a ridit mnohem vic nez dnes.
Pro moderniho pilota neni problem nasednout do historickeho monopostu a rozjet se, stejne tak by to nebyl problem pro vetsinu normalnich ridicu, preci jen se jedna o docela jednoduche vozy, proste spojka, brzda, plyn a sajtra.
Co by ale pro vetsinu modernich pilotu byl neprekonatelny problem, by bylo jet s takovym vehiklem cely zavod na limitu a balancovat na tenke hranici mezi zivotem/smrti/vaznym zranenim...
Staci si vzpomenout na tu hysterii kolem havarie Grosjeana, kteremu se vlastne nic nestalo, ale vetsina paddocku z toho pere textil jeste dodnes. Troufam si rict za na opravdove zavodeni ve zlate ere F1 by valna vetsina dnesnich pilotu nemela koule...
Dnes riskuje divak vic cestou vlastnim autem na okruh, nez piloti na trati....
Avatar - Ham.
Ham.
S tím, že je dnes riziko smrti nebo vážného zranění v závodech F1 (ale nejen v F1, ale v celém motorsportu) daleko nižší než dříve souhlas. Ale představa, že dnešní formule sedí jako přibitá je hodně naivní. Ano když jede na polovinu svých schopností, tak sedí jako přibitá, ale na limitu, který je v oblouku nesrovnatelně výš než u starých strojů, jsou to velice zrádné stroje, které navíc silně mění své chování díky velice komplikované a silně proměnlivé aerodynamice v závislosti na rychlosti, také závislost na opotřebení pneu je dnes daleko vyšší než v minulosti (viz čarování s okny, kdy se musí pneu zahřát a funguje blbě, pak okno kdy jede jak z praku nebo taky nejede vůbec protože ji jezdec do toho okna vůbec nedostane a pak najednou bác a zhebne) a nakonec i s neustálým přenastavováním elektroniky během jediného kola se chování auta mění skoro s každou zatáčkou. A navíc do toho hybridní systémy, které v jednom kole mají na výjezdu ze stejné zatáčky 1000hp, protože mají narekuperováno a hned v dalším kole mají ve stejné zatáčce k dispozici třeba jen 700hp, protože jezdec vyplácal energii nějakým manévrem, to všechno řízení současné F1 neskutečně komplikuje a klade na jezdce neustále nároky. Takže řídit současné auto je velice složité a i přes velmi širokou základnu jezdců v nižších soutěžích, která byla dříve daleko užší, to zdaleka nezvládne každý. A to, že je formule bezpečnější není požadavek a touha současných pilotů pramenící z nějakého strachu. Stačí si vzpomenout, jak všichni piloti zpočátku nadávali na halo, třeba zrovna ten Grosejan, kterému nakonec zachránilo kejhák. To, že se neustále zvyšuje bezpečnost je dané tlakem zvenčí, nikoliv tlakem od pilotů z titulu, že by se báli. Ve starém Římě každý den umíralo v Koloseu 5-8 gladiátorů ve vzájemných bojích na život a na smrt nebo při boji se lvi a tygry, takže bychom klidně mohli říci, že jakýkoliv jezdec F1 současný i minulý je proti tomu rozmaznaná panenka. Ne, to jen společnost chce mít vzrušení, ale už nechce vidět mrtvé. Zlatá éra F1 žádná neexistuje, pro mé předky byly zlatou érou předválečné bitvy Mercedesů s AutoUniony, pro další to byli padesátá léta a éra Fangia, pro další 60, 70, 80 léta, no a pro někoho je to dnešek. Je mi dost přes 60, takže velkou část té poválečné éry jsem prožil a je to stále stejné, vždy určitá část fanoušků kňourá, že dobře už bylo a nyní všechno stojí za prd. Většinou je to tak, že když skončí éra úspěchů nějakého týmu nebo pilota, tak jeho fandové se stanou pomlouvači F1, protože prostě jejich miláček už nehraje první ligu.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Ano v oblouku na limitu ta soucasna G1 zradna muze byt, ale to byla i ta pred 50 lety, navic tenkrat ty monoposty byly zradne i na rovince diky hrbolatemu, ruznorodemu povrchu, nulovemu pritlaku, primitivnimu odpruzeni a pneumatikam o jejich chovani v oblouku ani nemluve.
A pokud srovname monopost 2020 a treba 1970 tak ty dnesni proste sedi jako pribite a jsou MNOHEM mene narocne na rizeni samotne. Ano operator musi resit radio, mackani cudliku, hydratovat atd. A to prave proto, ze rizeni jako takove uz proste nevyzaduje takovou pozornost a soustredeni jako driv. O nejake zradnosti dnesni aerodynamiky nemuze byt vubec rec. Diky telemetrii a stovkam hodin v aero tunelu kazdy pilot presne vim v jake rychlosti a jak se bude monopost chovat, to same plati o pneumatikach a jakemkoliv jinem komponentu o kterem maji inzenyri "real time" data a muzou operatora okamzite informovat...
To se vubec neda srovnavat s dobou kdy pritlacna kridla zacinala, tak ze proste borci vzali par sroubu kus laminatu a cekali co se stane. Stejne tak jako museli pracovat s pneumatikama, setrit spojku, prevodovou skrin, tlumice, ale ne tak, ze mu to nekdo z boxu zavolal, ale ten pilot musel sam vycitit jak se k autu chovat, tak aby vydrzelo cely zavod. To je uplne jina dimenze naroku kladenych na pilota ve srovnani s dneskem, kdy operator ma za ukol jen chodit do fitka, tocit volantem a mackat tlacitka podle pokynu z boxu a vse ostatni za nej vyresi inzenyri.
Jinak nemas pravdu v tom ze zvysovani bezpecnosti je dano tlakem zvenci. Byli to prave piloti kdo byl na zacatku tohoto boje za vetsi bezpecnost hlavne Sir Jackie se hodne angazoval. Ale to se samozrejme neni cemu divit, vzhledem k podminkam v te dobe a poctu umrti a vaznych zraneni. Dnes se to bohuzel dostalo do opacneho extremu, ktery je dan prave tlakem zvenci. Ja samozrejme netouzim po krvi a mrtvych zavodnicich, na druhou stranu to riziko tomu davalo punc vyjimecnosti a pritazlivosti.
Ja se od roku 2014 za fanouska nepovazuju, takze knouram jen tak z principu, protoze to dnes opravdu za prd stoji... Ano G1 je na absolutnim technickem vrcholu a je po skoro dokonala, ale vytratil se ten lidsky faktor, vse je hrozne umele, predvidatelne, nezazivne a kdyz prictu to jak ty monoposty vypadaji a hlavne zni, tak to pro me cinni zavod samotny asi tak zajimavy jako zavod v silnicni cyklistice, ve ktere fanousci taky resi hlavne zakulisi a strategie, protoze zavodeni jako takove je o nicem. A to je asi ta nejlepsi paralela k dnesni G1 = silnicni cyklistika.
mrazik
Tve povrchni znalosti, jak to cele funguje jsou k smichu. Zadny, opakuji zadny vetrny tunel nenahradi realne chovani na trati . Mnoho monopostu vypadalo v tunelu skvele a pohorelo na trati a proste nefungovali. Strasne zalezi na stylu jezdce a na celkovem sladeni s motorem a dalsich milionech veci. Ale to vsechno je vyvoj.
Mimochodem minulou i letosni sezonu bylo dost zavodu, kdy se menilo casto poradi, spoista predjizdeni, takze bylo na co koukat.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
K smichu jsi ty, ja napsal 3 odstavce a ty reagujes na jednu vec, kterou jsi ani nepochopil... Ale hlavne ze mas “hluboke” znalosti :D
Jezdci dnes zadny styl nemaji, ty jen delaji tak jak se jim rekne.
ptr078
Nesuhladim s tym, ze na pol vykonu sedi f1 ako pribyta, skor naopak. To aero funguje az pri max vykone a idealnych teplotach pneumatik, brzd, bezvetri, idealnej teplote trate atd...
ptr078
Ja som koli hamiltonovi f1 prestal pozerat, tuto sezonu som nevidel ani jeden pretek a sposob, ako sa nechali zatiahnut vsetci do politikarcenia je nechutny. Kym tam je on tak f1 je mrtva. F1 stratila identitu a s novym vedenim nema sajnu, ktorym smerom sa uberat aby bola poplatna dobe. Pocul som super podcast harrisa s brundelom, kde vravi, ze prechodom k platenym kanalom, f1 masivne utrpela na sledovanosti a kazdym rokom je to horsie. Ja sa tesim, pomaly zacinaju predstavovacky hypercars do wec, uvidime ako dopadne le mans. Dufajme, ze pravidla napomozu rivalite a vznikne kategoria co ukaxe cestu bezpohlavnej f1
Avatar - speedfred
speedfred
Tak táto sezóna bola perfektná. Ak ta baví F1 aspoň trocha tak si prišiel o hodne.
mrazik
Nikdo se na to nekouka, ale kazdy zna Hamiltona a presne vi, proc vitezi a hlavne se na to uz minimalne 10 let nedivaji. Jakto, kdyz se na to nikdo nekouka ?
ptr078
2008 sledovalo f1 600mil ludi, 2019 470mil. A to pri vatsom pocte velkych cien