Elektromobilita
Norsko je první zemí, kde se za rok prodalo víc elektromobilů než vozů se spalovacím motorem
109 komentářů
KANKUNEN
14
Mají elektriku z vody a peníze z ropy. Nyní by měla Greta požádat Norsko o ukončení těžby ropy. Není eko spalovat koš u souseda a tvářit se zeleně.
Přejít do diskuze
a dnes už tady. Ano, je to super eko tahat ze země ropu a za utržené peníze si hrát na spasitele planety. Stejně pokrytecký hnus jako vše co nám předvádějí Zelení všech zemí spojení. V diskusi na iděsu dokonce někdo poukazoval na fakt, že ještě před pár desetiletími patřilo Norsko k nejzaostalejším zemím Západu. A potom objevili ropu...
Zelený alibismus k poblití. Když prodáš psa člověku, o kterém víš, že ho bude týrat, tak tvoje zodpovědnost to není, že.
... jak pokuty, selektivní daně i direktivní nařízení dokážou pokroutit tržní hospodářství
Na úvodní fotografii je fronta u nabíječky. Mám syna od bratrance, co v Norsku už delší dobu žije a to čekání u nabíječek ho pěkně se.re.... 😒]
Norsko nemůže za to, co ostatní dělají s tou vytěženou ropou. Norové prodávají surovinu, ne palivo.
Jaký porkytectví? Coto meleš. Je to stojí balík peněz ale šli do toho, na rozdíl od jiných, kteří taky mohli. Ukaž mi nějaký arabský emirát nebo jinou ropnou velmoc která to dělá stejně jako norsko. A že by emiráty mohly mít slunečních elektráren lány.
Je to jejich rozhodnutí, který si zaslouží respekt a přemejšlení o jejich cestě.
Je to jejich rozhodnutí, který si zaslouží respekt a přemejšlení o jejich cestě.
Falošná vysoká úroveň? Rozveď to. To akože majú v chladničke umelé mäso a mise gypsové jabĺčka na ozdobu? A šperky zo skla a mačacieho zlata?
Myslím, že z nás dvou jsi to ty, kdo nechápe ironii, ale to nevadí... ale pokud chceš takto útočit, dobrá, budu si to pamatovat ...
Pri tych podmienkach ake tam elektroauta maju vytvorene suhlas.... a zit v norsku tak asi tiez nechcem cisty spalovak ... ale uz aspon nejaky "plugin"...
Ahá! Takže, když jsme jako mladiství lili benzín do ohně, tak ten to vůbec nic neprodukovalo a vlastně jsme chránili planetu !
No ale ma pravdu. Norsko nemůže rozhodnout co s ropou udela odberatel.
Na druhou stranu se nemůže tvářit překvapeně, ze tu ropu sousedi spálí.
Na druhou stranu se nemůže tvářit překvapeně, ze tu ropu sousedi spálí.
Až na to, že Nóri neobchodujú s jedovatou látkou ale s jednou zo základných surovín súčasného priemyslu.
Tak zase môže byť rozdiel riadená a plánovaná deformácia trhu za nejakým štátnym účelom, a deformácia trhu riadená napr. nejakou záujmovou skupinou za účelom navýšenia vlastných ziskov na úkor ostatných. Povedal by som, že vlastný trh je vnútroštánou záležitosťou a nemá do toho nikto cudzí čo kecať.
To sú zas rozumy, cena ropy závisí od toho, na čo ju zákazník bude využívať? Na výrobu benzínu dostaneš ropu za trhovú cenu, ale keď sa zaviažeš robiť z nej len plasty a mazivá, dostaneš zľavu...
to je samozrejme vec pohladu, mali sme tu diskutujuceho ktory by ti to vysvetlil 😊
ale okrem toho dotuju stavanie infrastruktury pre nabijanie, takze urcite aj nieco realne dotuju
ale okrem toho dotuju stavanie infrastruktury pre nabijanie, takze urcite aj nieco realne dotuju
Kamarat pracuje v gugli v norsku.. krasna zem... ten sa naspat uz nevrati... uplne iny svet snad vo vsetkom... autami... zarobkami... prirodou....
Přesně. Za deset let těch 50% budeme mít taky. Kdyby se do toho investovalo mohli jsme je mít už dnes.
A mimochcodem to je přesně ten důvod proč gréta a jiný křičej že nejsme dost eko. Protože už dnes se dá realně fungovat daleko šetrněji než to děláme. A děláme to jen proto že na jsme na něco zvyklý. Asi jako amící co furt žerou hamburgery a nevadí jim že jsou tlustý. Taky je nežerou proto že to je nejlepší jídlo na světě, jen ze zvyku. A my se jim smějeme. Přitom si sami smrdíme do nosu a tváříme se že jsme sežrali všechnu moudrost světa. Spalováky jsou přece to nejlepší řešení pro auta.
A mimochcodem to je přesně ten důvod proč gréta a jiný křičej že nejsme dost eko. Protože už dnes se dá realně fungovat daleko šetrněji než to děláme. A děláme to jen proto že na jsme na něco zvyklý. Asi jako amící co furt žerou hamburgery a nevadí jim že jsou tlustý. Taky je nežerou proto že to je nejlepší jídlo na světě, jen ze zvyku. A my se jim smějeme. Přitom si sami smrdíme do nosu a tváříme se že jsme sežrali všechnu moudrost světa. Spalováky jsou přece to nejlepší řešení pro auta.
o com inom to potom v norsku je?
stat ma peniaze z ropy, moze si dovolit ludom dotovat elektroauta a nabijanie
ale je super, ze to zaplati vyvoj, a ked bude vyvoj zaplateny, budu sa moct elektroauta predavat za normalnu cenu a budeme moct nad nimi rozmyslat aj my, aspon v konkretnych specifickych pripadoch, kde sa naozaj oplatia, kedze u nas stat nema moznost platit take dotacie ako tam
stat ma peniaze z ropy, moze si dovolit ludom dotovat elektroauta a nabijanie
ale je super, ze to zaplati vyvoj, a ked bude vyvoj zaplateny, budu sa moct elektroauta predavat za normalnu cenu a budeme moct nad nimi rozmyslat aj my, aspon v konkretnych specifickych pripadoch, kde sa naozaj oplatia, kedze u nas stat nema moznost platit take dotacie ako tam
Vidíš, a to si ešte nemeral to svoje IQ. Radšej to ani nerob, mohol by si sa ocitnúť v záporných číslach.
Tak tak i v televizi a zmínili i masivní dotace na ně. Žena ačji auta nezajímají ,se zeptala kde nato beroua jakto nabíjejí. To už neřekli. Jejich zelené království.
... znásilněném automobilovém trhu není divu, že se odporná elektrodebilita v Norsku tak rozlezla. Když máš nabitou pistoli u hlavy, taky uděláš, co ten zmetek chce! 😒
Jo Norsko je fajn. Fjordy, vodopády, komáři a drahota. V létě tam nakouknout je v pohodě, ale musí být na palici trávit tam jako domorodec zimu
IG Farben dodávalo nacistům kyanid na trávení Židů v koncentrácích a přesně tak se po válce u soudu bránilo....že nemohli rozhodovat o tom, co s tím kyanidem nacisté - zákazník dělali....fuj 😒]
a plati tak velkou cast vyvoje a zavedeni do vyroby, a az pak se dostane mezi plebs.
u elektroat to bude podobne.
taky se na vas dostane hosi.
i na tebe wine 😁
u elektroat to bude podobne.
taky se na vas dostane hosi.
i na tebe wine 😁
Nórsko má pomerne vysoké dane celkovo, na druhú stranu pri tamojších zárobkoch to nie je taká tragédia a škôlky, školy, zariadenia pre seniorov atď, to všetko majú zdarma a o pár úrovní vyššie ako poznáme u nás. Zdravotníctvo je tam tiež tuším zdarma, prispievajú len na hospitalizáciu max. cca 2000 NOK, čo je niečo cez 5 tis. Kč.
Norsko dávalo vysoké daně na auta vždycky, už v dobách, kdy rozšíření EV byly i pro Muska jen vlhký sen.
Co je na tom alibstického? Tvé přirovnání je neskutečný nesmysl. Norsko snad má ve smlouvách o dodávkách zmíněno, že dodává ropu k výrobě paliv? Ne, dodává zkrátka jen surovinu a neví, co bude výsledným produktem. Tak to je, tak to bude, a vy uvědomělí bojovníci se z toho pěkně zblázněte, dobře vám tak.
Ty jsi opravdu třída. Na tebe fakt nikdo nemá. Dríve jsem si myslel, že IQ nižší než pokojová teplota je jen pověra.
Bude chodit nahá.
Oděvníci ovšem pracují (progresivně) na šatstvu které se nerozpadne za celý lidský život.
Ta holka se nevdá 😄
Oděvníci ovšem pracují (progresivně) na šatstvu které se nerozpadne za celý lidský život.
Ta holka se nevdá 😄
Něco k tématu by nebylo? Jé, promiň, Romčo, ty jsi tak hloupý, že na to nemáš, já zapomněl.
To je drsný, potom nezbývá nic jiného než být bez auta, nebo nakonec ten elektrokrám koupit.
Mají tam přeci ty strašně špatné elektrovozy a ještě horší migranty. To se musí hned zkritizovat, ne?
Do nových technologií jsem už taky nastrkal dost peněz. Například digitální kamery a foťáky .... ve srovnání s analogem fungovaly ze startu tak na půl, na čtvrt, ale ceny trojnásobné.
S elektromobily je to dnes podobné, akorát já už nechci opakovat stejnou chybu a raději počkám až budou skutečně fungovat.
S elektromobily je to dnes podobné, akorát já už nechci opakovat stejnou chybu a raději počkám až budou skutečně fungovat.
Seveřané byli ve 20 století takoví hypersociální, teď k tomu ještě přihodili zelené šílenství a přísun "nových Norů z teplých krajin ...
Zkuste si říct Norko a vybavit si co umí vyrobit.
Napadá mne - rybolov, ropa, a česká Vitana.
Zkuste si říct Norko a vybavit si co umí vyrobit.
Napadá mne - rybolov, ropa, a česká Vitana.
Vzdali se vůbec už lovu velryb? Vím, že dlouho Norsko a Japonsko odmítalo podepsat zákaz velrybolovu :no:
...za bolševika se stála fronta i na banány u Zeleniny..... :-! A to nebyly "v akci".... 😒]
...ale takové oděvy už jsou....pracují v nich zdravotníci na Covidových odděleních...... :-!
😁 No asi by ji neprodávali za tolik, za kolik ji prodávají, kdyby sloužila výhradně k CO2 neutrálním účelům.
Už se to tady psalo. Není žádná dotace na EV. Ale je pokuta za spalovák ve výši několika násobků jeho ceny.
Já bych řekl, že spálit jako spálit. A frakčně destilovat jako frakčně destilovat. Ta energetická náročnost / emisní zátěž tam bude stejná. Lhostejno, co uděláš s finálním produktem.
Neskúšať nič nové a neprispieť tak na vývoj nie je tragédia od jednotlivca, ale keby hypoteticky všetci čakali, kým EV zlacnie, tak sa toho nedočkajú nikdy, pretože aby zlacnel, musí ho najprv niekto kupovať draho.
Zas sa tu objavil drbko s múdrou odpoveďou na všetko... Už aby tie školy otvorili, potom sa to doma nudí a nevie čo so sebou.
A z čoho by sa to malo platiť, ty trúbka? Však o tom zrovna píšem, že tie vyššie dane majú svoj dôvod a dobré využitie. Tak im to bež vysvetliť, jak zle to robia. Že si už ten najlepší spôsob dávno nezaviedol doma. Takéto premúdrelé jelitá zbožňujem...
kouzlo nechtěného: nižší výkon naší ekonomiky neumožňuje podporovat významněji elektromobilitu (dost lidí nemá ani na novou Octavii, natožpak na Enyaq, a stát po covidovém zadlužení lidem na elektroauta dotace asi dávat nebude), takže petrolheadi mají u nás minimálně na dalších 10 let vystaráno...
Já si furt myslím, že když chceme kritizovat musíme se nejdříve podívat na sebe.
ČR je dlouhodobě přední vývozce elektřiny a to na úkor vlastnímu životnímu prostředí - elektřina totiž jde z uhlených elektráren. Ty peníze za prodanou elektřinu se dávají do rozpočtu a "projedí se".
Norsko má imho jinou strategii. Prvně neteží zdaleka tak jak by mohlo a hlavně zisky investuje do budoucnosti.
ČR je dlouhodobě přední vývozce elektřiny a to na úkor vlastnímu životnímu prostředí - elektřina totiž jde z uhlených elektráren. Ty peníze za prodanou elektřinu se dávají do rozpočtu a "projedí se".
Norsko má imho jinou strategii. Prvně neteží zdaleka tak jak by mohlo a hlavně zisky investuje do budoucnosti.
Kdyby omezili těžbu, musela by ta surovina být nahrazena něčím jiným. A jakákoli výroba uhlovodíkových náhrad ropy je ekologicky ještě větší svinstvo, než použití ropných derivátů. Náhrady na bázi rostlinných produktů jsou zase nestabilní a pro potřebu odolných a trvanlivých výrobků nepoužitelné. Pro spotřební zboží lze použít kovy nebo dřevo, ale to taky není ekologičtější cesta.
Ropa je pro průmyslové využití jen velmi obtížně nahraditelná.
Ropa je pro průmyslové využití jen velmi obtížně nahraditelná.
No v Norsku mají i mnohem horší věci - krádeže dětí i řádným rodičům pomocí speciální státní organizace, to je teprve hnus! ☹️👎
Norové drancují moře rybolovem a těžbou ropy a pak si jdou koupit elektroauta. A jsou strašně eko a COOL.
To je jako by nám dávali za vzor dealera pervitinu, který je nekuřák.
To je jako by nám dávali za vzor dealera pervitinu, který je nekuřák.
V článečku mně chybí nejdůležitější informace, jestli dotace na nákup elektroauta činí 100% ceny elektroauta, nebo 90% ceny.
Cha cha se směju. Zrovna Slovensko se nemusí stydět za přírodní krásy a je to taky celkem dost vyspělá a rozvinutá země. Kamarád je asi velmi mladý, tak se nechá uhranout falešnou vysokou životní úrovní.
Dle mého je rozdil, kdyz spalim ropu někde, kde existuje alternativa a někde, kde ta alternativa není. Z obou jsou třeba i stejne emise, ale jedno nahradit nemuzu a kdyz nebudu mít ropu, tak nemůžu vyrábět.
No, několikanásobky to u běžných aut nejsou, ale je to tak hodně, že EV tam ve výsledku mnohdy vychází levněji než spalovací auto (u těch běžných), u velkých aut i opravdu velmi výrazně levněji a máš k tomu pár dalších bonusů (resp. absenci omezení). Když máš auto v přepočtu za 500 tisíc Kč bez daně, tak na daních dáš tak dalších 400-500 tisíc (za plný spalovák). U elektromobilu tam jsou nějaké směšné daně snad v tisících či nižších desítkách tisíc Kč (opět, o přepočtu).
Pro srovnání:
ČR: Audi e-tron 1,89 mil. Kč, Audi Q7 50 TDI quatro S Line 1,98 mil. Kč
Norsko: Audi e-tron 600 tis. NOK (1,51 mil. Kč), Audi Q7 50 TDI quatro S Line: 1,08 mil. NOK (2,73 mil. Kč)
Pro srovnání:
ČR: Audi e-tron 1,89 mil. Kč, Audi Q7 50 TDI quatro S Line 1,98 mil. Kč
Norsko: Audi e-tron 600 tis. NOK (1,51 mil. Kč), Audi Q7 50 TDI quatro S Line: 1,08 mil. NOK (2,73 mil. Kč)
Pokud víš, čím tu ropu nahradit, jdi jim poradit. Bezpochyby z tebe bude ultramiliardář během pár let, protože zachráníš svět...
Je to tak, jejich systém je zkrátka jiný. A přitom i tak nechává prostor člověku, aby se postaral sám o sebe, ne aby mu stát řídil všechno.
Co jako myslíš ? Že jsem do některých novinek nasypal peníze ale nechci to dělat furt dokola je nějak špatně ???
i Barnevernet maji ''zdarma'' ... nikoliv zdarma, ale platí se to z daní občanů, kteří pak za to mají i služby, které nechtějí a nepotřebují a mnohdy jim i škodí ... čim větší státní přerozdělovaní, tim větší základ pro průšvih
a kde je dlouhodobá udržitelnost zdrojů? ... ropu vesele spotřebovávají dál, jen torchu jiným způsobem ... pokrytectví na entou
Ale keby obmedzili tazbu, hned by bola planeta zelensia 😄 ***i nie su a vidia, ze sa to vacsinou spaluje.
Dřív jsem si to bral osobně, myslel jsem si že tak hloupě reaguješ záměrně na moje příspěvky. Mýlil jsem se, je to v tobě.
Já už chci vypadnout někam do evropského velkoměsta. Ještě v roce 2019, kdy bylo téměř všechno v pořádku jsem si koupila na https😐/www.braasi.com/…z/produkty/haak/ městský batoh a těšila se s mými kamarádkami, jak procestujeme severní Evropu. V současné době se tak možná můžeme kopat do zadku a doufat, že se vše vrátí brzy do normálu.
To by bol gól. Ak je to pravda, lebo popísalo sa už všeličo a hlavne Čínu by som bral s rezervou. Hoci sú Číňania v baterkách na pozícii lídrov.
Jak som písal. Hurvínek. Ešte nám odvoď, jak nám tohtoročné slabšie predaje áut zdvíhajú cenu zeleniny. 😉
a já myslel, že svět zachrání elektormobily
viditelně máš problém s chápáním světa, tak pro jistotu uvádím, že oba moje příspěvky jsou ironické, s cílem zdůraznit to pokrytectví, které je v současném zeleném šílenství ukryté
viditelně máš problém s chápáním světa, tak pro jistotu uvádím, že oba moje příspěvky jsou ironické, s cílem zdůraznit to pokrytectví, které je v současném zeleném šílenství ukryté
"dobré využitie"???? ... zadej si do googlu slovo Barnevernet a přečti si prvních 10 nadpisů nalezených odkazů
pokud chceš, aby stát řídil tvůj život, tak potom chápu proč píšeš, to co píšeš, ale spíš si myslim, že tu jen machruješ okolo věcí, kterým nerozumíš
a nebo si hraješ na elfa?
pokud chceš, aby stát řídil tvůj život, tak potom chápu proč píšeš, to co píšeš, ale spíš si myslim, že tu jen machruješ okolo věcí, kterým nerozumíš
a nebo si hraješ na elfa?
snadná matematika
Dotace pocházejí z daní. Abys mohl platit daně, musíš je připočíst k ceně, tak funguje např. DPH. To je asi tak základ.
Dále je k tomu potřeba připočíst navazující faktory jako např. platy úředníků, kteří se starají o přerozdělovaní peněz. Na to se dále nabalují korupční faktory, úplatky.
Dotace deformují konkurenční prostředí. Konkurence zpravidla zvedá kvalitu a snižuje cenu, protože výrobci se snaží zaujmout zákazníka lepší nabídkou než konkurence.
Dotace pocházejí z daní. Abys mohl platit daně, musíš je připočíst k ceně, tak funguje např. DPH. To je asi tak základ.
Dále je k tomu potřeba připočíst navazující faktory jako např. platy úředníků, kteří se starají o přerozdělovaní peněz. Na to se dále nabalují korupční faktory, úplatky.
Dotace deformují konkurenční prostředí. Konkurence zpravidla zvedá kvalitu a snižuje cenu, protože výrobci se snaží zaujmout zákazníka lepší nabídkou než konkurence.
Pokud jsi to myslel také ironicky, tak promiň. Já jen, že společně s tvou reakcí mi tam naskočilo minus. Omlouvám se, pokud nebylo od tebe.