Elektromobilita
se to bude prodlužovačema dojezdu jen hemžit. Na kratší trasy to budou jen prodlužovačky. Na ty delší pak přívěsy s diesel generátorem.
Říkat motoru prodlužovač dojezdu je supersranec.
Všechny moje auta (ev jsem střelil) mají superdlouhej dojezd a to vystačí jenom se samotným prodlužovačem!
Všechny moje auta (ev jsem střelil) mají superdlouhej dojezd a to vystačí jenom se samotným prodlužovačem!
😒] 😒] 😒] tiež mám slušný prodlužovač.
Dnes tu je celkom veselo.
Dnes tu je celkom veselo.
Já mám prodlužovač na 850 km a je mi to málo, mému prodlužovači dali malou nádrž. :-!
850 km je málo? To bývate niekde v Austrálskej buši? 😉 Môj dojazd je 650 až 950 (to mi ukazoval palubný počítač najviac) a nikdy sa mi nezdalo, že je to málo. Benzínových púmp je pri cestách ako maku.
tak keď som mal ľahkú nohu na plyne bývalo aj 1400km
1400 km - to je už riadna porcia kilometrov 😊.
Mam jedného známeho, ktorý má takú teóriu... Menej nafty v nádrži = ľahšie auto = nižšia spotreba 😉. Teoreticky celkom logické zmýšľanie... :-!. Takže vysoký dojazd je v podstate "škodlivý" :-!
Mam jedného známeho, ktorý má takú teóriu... Menej nafty v nádrži = ľahšie auto = nižšia spotreba 😉. Teoreticky celkom logické zmýšľanie... :-!. Takže vysoký dojazd je v podstate "škodlivý" :-!
dnešní elektormobility.
Mazda jen odkryla nedostatek logiky při návrhu MX-30.
Naštěstí tady máme modré blunce aby nás poučilo. 😲
Mne sa práva zdá riešenie MX30 výborným nápadom. 200 km je viac ako 50 km pri dnešných plugin hybridoch, navyše motor zrejme nebude nejako extra silný. Bude malý a ľahký. Nevidím na MX-30 nič nelogické.
Na druhej strane priznávam, že mám pre Mazdu tak trochu slabosť :-!. V každom prípade sa mi zdá, že v dnešnom automobilovom priemysle máloktorá firma rozmýšľa triezvejšie ako práve Mazda.
Na druhej strane priznávam, že mám pre Mazdu tak trochu slabosť :-!. V každom prípade sa mi zdá, že v dnešnom automobilovom priemysle máloktorá firma rozmýšľa triezvejšie ako práve Mazda.
MX-30 v původní verzi je chyba. S tím Wankelem už to bude víc dávat smysl.
Predpokladám, že Mazda spravila MX-30 preto, aby aj oni mali elektro auto (mohli si znížiť emisie a boli "IN"). Taký model "nasilu". Hlavne keď si vezmeme, že sa bude ponúkať (alebo sa už aj ponúka) aj s benzínovými motormi. To akoby si ľudia v Mazde povedali "Keď sme už vyrobili ten zbytočný elektromobil, aspoň ho spravíme tak, aby sa do neho dal namontovať aj iný pohon". V EU predáme elektro verziu, vo svete to ponúkneme ako normálne "štýlove" auto.
Pritom podobných modelov majú dosť (CX-5 , CX-30). 😄
Pritom podobných modelov majú dosť (CX-5 , CX-30). 😄
Divim se, ze vice automobilek (krome BMW i3) nejde timto smerem - stredne velka baterka a jednoduchy spalovak optimalizovany na ucinnost, co bezi v konstantnich otackach, bez setrvacniku, bez prevodovky. Podle me je to na prechodnou dobu lepsi reseni nez plug-in hybrid.
Protože to není optimální řešení z hlediska účinnosti. Kdyby to bylo, tak by v Toyotě nepilovali 30 let svoje HSD. Protože toto řešení (Mazdy) se používá v dieslových lokomotivách tak asi 100 let a není třeba ho vynalézat.
Protože je to nesmysl. Teda když přišla i3 s REXem přišlo mi to jako super řešení. Ale evidentně lidi co chtějí elektro auto nechtějí smrdět. Proto už REX nedělá ani BMW.
Mazda je mi sympatická, ale tohle je krok vedle jako prase. Místo prodlužovačky měli vymyslet jak tam narvat větší baterku a nabízet to auto s různýma kapacitama. A ne tam rvát spalovák.
Mazda je mi sympatická, ale tohle je krok vedle jako prase. Místo prodlužovačky měli vymyslet jak tam narvat větší baterku a nabízet to auto s různýma kapacitama. A ne tam rvát spalovák.
Jenže to je právě věc, kterou nechtěli. Malá baterka byla záměr, aby auto bylo lehčí, levnější, bla bla bla... Jenže, jak se ukázalo, lidi o nic takového nestojí. Je otázkou, zda do konstrukce MX-30 vůbec větší baterka jde vložit.
Kdyby dojela 400 km na baterku a 200 km na REX, tak by to šlo.
A prečo nie 200 km na baterku, ako to majú teraz? 400 km by musela byť 2x tak veľká / drahá baterka, čo by značne predražilo celé auto. 200 km nie je veľa, ale ani málo. Ak nebude stačiť, pôjde za pomoci klasického motora. Navyše, ak bude potrebné vymeniť baterku po pár rokoch, tak to bude lacné (alebo lacnejšie).
Baterka nemusí být velká, a wankel by mohl být díky svým vlastnostem a parametrům naprosto optimální volba.
Vlastnosti mají wankely až na životnost celkem dobré, parametry už tak přesvědčivé nejsou. Měrný výkon ok, ale spotřeba už moc ne
Najväčší problém wankela by mohla byť spotreba (emisie). Čo sa životnosti týka... Kedysi som pozeral program "obchodníci s autami", kde opravovali tuším starú RX-7 (prvý model). Wankelu sa v podstatne ani nedotkli. Ukazoval ale detaily motora a nejaké tesniace lišty na hranách "piestu" - vraj taká oprava nie je ani drahá.
Predpokladám, že dnes bude wankel bez nejakých veľkých problémov. Ak niekto dokáže spraviť taký motor (aby bol aj spoľahlivý), tak Mazda 😉.
V minulosti wankel v podstate zničil značku NSU a nikto iný, kto ho skúšal nič nedokázal a vzdal to. Teda až na Mazdu - dostal sa na preteky, do sériových áut... Pritom to nebol až taký prepadák v porovnaní s vyššie menovanými.
Predpokladám, že dnes bude wankel bez nejakých veľkých problémov. Ak niekto dokáže spraviť taký motor (aby bol aj spoľahlivý), tak Mazda 😉.
V minulosti wankel v podstate zničil značku NSU a nikto iný, kto ho skúšal nič nedokázal a vzdal to. Teda až na Mazdu - dostal sa na preteky, do sériových áut... Pritom to nebol až taký prepadák v porovnaní s vyššie menovanými.
Wankel by při běhu v optimálních otáčkách nemusel být tak nenažraný.
Jenze on pri nizkem stavu baterie musi vyrobit dost energie na to, aby mohl pohanet auto (i s nejakou vykonovou rezervou). O zadne perpetuum mobile se nejedna. Tj. stejne bude mit spotrebu pri prazdne baterce horsi, nez kdyby to byl samotny spalovak.
Vis Chevrolet Volt / Opel Ampera.
Vis Chevrolet Volt / Opel Ampera.
Dnešný motor bežne môže jazdiť už na 1500 otáčok (pri konštantnej záťaži bez nejakého extra zaťaženia) vyprodukuje dostatok energie na dobitie baterky + jazdu. Ak by taký motor pri 1500 ot nemusel poháňať auto vážiace 1,5 tony, ale "len" generátor, tak spotreba by mohla byť minimálna. Moje auto s 2,0 l atmosferickým motorom ak ide pod 2000 ot po rovine, tak má spotrebu hlboko pod 4 litre. A to nechcem ničiť motor na 1500 ot.
Chevrolet Volt a Opel Ampera považujem za celkom silný príklad nefungovania systému - tie autá nemali nejaký extra úspech. Na druhej strane viacmenej žiadna iná firma dnes neponúka veľké atmosferické motory a Mazda s nimi má celkom úspech :-!
Chevrolet Volt a Opel Ampera považujem za celkom silný príklad nefungovania systému - tie autá nemali nejaký extra úspech. Na druhej strane viacmenej žiadna iná firma dnes neponúka veľké atmosferické motory a Mazda s nimi má celkom úspech :-!
Úspěch? Mazda zažívá úspěch?!
Mazda a úspech = pozerám na to z pohľadu situácie pred časom nástupu - KODO / Skyactive 😄. Pred týmto obdobím (do roku 2012 = prvá Mazda CX-5 -ak sa nemýlim) mala vraj Mazda mizerné predaje a vyslovene sa trápila. Čo tak pamätám, tak na dvore nášho dealera v meste stálo pár áut, ktoré sa dali spočítať na prstoch 1 ruky. Po tomto období je dvor vždy preplnený. Mazda postavila novú továreň v Mexiku...
Síce z globálneho pohľadu je ich úspech minimálny, ale ako fabrika išla poriadne hore. Nie je to úspech? 😉
Mazda je pomerne malá automobilka, ktorá nemôže predajmi konkurovať VW, Toyote, Fordu... To čo robia ale robia podľa mňa skvelo. Keby z trhu zmizol napr Fiat, tak by mi bolo ľúto tradičnej firmy s dlhou históriou, ale nejako veľmi by som si to možno ani nevšimol. Ak by zmizla Mazda, zmizli by z ciest nádherné a zaujímavé autá.
Nezastával by som sa ich, keby ma pred časom nepresvedčili. A s ich produktom som maximálne spokojný.
Síce z globálneho pohľadu je ich úspech minimálny, ale ako fabrika išla poriadne hore. Nie je to úspech? 😉
Mazda je pomerne malá automobilka, ktorá nemôže predajmi konkurovať VW, Toyote, Fordu... To čo robia ale robia podľa mňa skvelo. Keby z trhu zmizol napr Fiat, tak by mi bolo ľúto tradičnej firmy s dlhou históriou, ale nejako veľmi by som si to možno ani nevšimol. Ak by zmizla Mazda, zmizli by z ciest nádherné a zaujímavé autá.
Nezastával by som sa ich, keby ma pred časom nepresvedčili. A s ich produktom som maximálne spokojný.
Pokud uvažují Wankel jako "extender", pak nebude mít přímou vazbu na kola, ale jen na generátor. Nejspíš nepojede nikdy sám, ale vždycky jen jako část výkonu celého vozidla (aspoň tak by to bylo smysluplné s ohledem na dost velkou kapacitu baterie). Tím pádem nemusí mít extrémní výkon, stačí nějakých 3/4 potřebného maxima.
....články, tak já můžu recyklovat diskuzi.
K prakticky stejnému článku před dvěma lety jsem psal : Nízké vibrace, kompaktní rozměry, menší počet dílů, příznivá výkonová hmotnost zatím nevyvažuje vyšší spotřebu paliva, vyšší spotřebu oleje, potíže se splněním emisních limitů, nevhodný tvar spalovacího prostoru, potíže s těsněním, malý kompresní poměr a nízkou životnost.
Pokud ho vyberou, tak všechny nevýhody hodí klidně za hlavu, protože u produktu, už předem určeného k tomu, aby díru do světa neudělal, je to jedno. To zviditelnění a udržení zažitého spojení Mazda - Wankel jim za to asi stojí. A kde jinde než v autě, kde spalovací motor bude na druhé koleji, bude malý a bude mít větší šanci se hned nevys*rat, díky tomu, že bude málo v provozu.
K prakticky stejnému článku před dvěma lety jsem psal : Nízké vibrace, kompaktní rozměry, menší počet dílů, příznivá výkonová hmotnost zatím nevyvažuje vyšší spotřebu paliva, vyšší spotřebu oleje, potíže se splněním emisních limitů, nevhodný tvar spalovacího prostoru, potíže s těsněním, malý kompresní poměr a nízkou životnost.
Pokud ho vyberou, tak všechny nevýhody hodí klidně za hlavu, protože u produktu, už předem určeného k tomu, aby díru do světa neudělal, je to jedno. To zviditelnění a udržení zažitého spojení Mazda - Wankel jim za to asi stojí. A kde jinde než v autě, kde spalovací motor bude na druhé koleji, bude malý a bude mít větší šanci se hned nevys*rat, díky tomu, že bude málo v provozu.
Dnes už majú iné možnosti na riadenie chodu wankelu. Kedysi bol vraj problém, že po vypnutí motora sa wankel "zaplavil" palivom (samozrejme nie úplne) a potom ho bol problém naštartovať. Vraj stačilo pred vypnutím motora vytočiť ho do otáčok a všetko bolo OK.
Opotrebenie sa tiež dá vyriešiť modernými materiálmi (už skôr mali vymeniteľné lišty na hranách piestov).
Ak niekto wankel zvládne, tak jedine Mazda. Uvidíme v budúcnosti, ako celý projekt s MX-30 dopadne.
Opotrebenie sa tiež dá vyriešiť modernými materiálmi (už skôr mali vymeniteľné lišty na hranách piestov).
Ak niekto wankel zvládne, tak jedine Mazda. Uvidíme v budúcnosti, ako celý projekt s MX-30 dopadne.
Ano, lišty se trochu zlepšily, řízení chodu, dejme tomu, také. Ostatní a ne nepodstatná negativa však nejde odstranit, už ze samotného konstrukčního principu motoru. Olej to bude žrát vždycky, nízký kompresní poměr to bude mít vždycky zrovna tak, jako nevhodný tvar spalovacího prostoru a špatné složení a množství zplodin také. Je to podobné jako s dvoutakty, také jisté výhody, ale dnes již prakticky bez šance i když i zde proběhla mnohá zlepšení. Toho zabíjí emise ruku v ruce se způsobem mazání, vždy ztrátovým, ať směsí nebo moderněji dávkovacím čerpadlem.
Mazda léta do Wankela investovala i se někam dostala, ale šanci na výrazný úspěch projekty s Wankelem nemají. Používají ty proinvestované peníze, čas a úsilí jako jakýsi zvláštní image značky, který trochu i funguje zejména proto, že ho nikdo jiný nemá. Dá se na to ulovit specifický zákazník, který má vztah k extravaganci a nebojí se zariskovat.
Mazda léta do Wankela investovala i se někam dostala, ale šanci na výrazný úspěch projekty s Wankelem nemají. Používají ty proinvestované peníze, čas a úsilí jako jakýsi zvláštní image značky, který trochu i funguje zejména proto, že ho nikdo jiný nemá. Dá se na to ulovit specifický zákazník, který má vztah k extravaganci a nebojí se zariskovat.
Prodlužovač dojezdu, který auto RADIKÁLNĚ zdraží a přitom dá jen 400 km je totálně na howno.
Nicmene je to lepší, jak drátem do oka, rozuměj ev.
Som si na 100% istý, že Mazda presne vie, čo robí. Ak by som si musel kúpiť elektroauto, tak s takou Mazdou s podporným motorom by som kľudne začas - bez strachu, že sa mi náhodou nepodarí z nejakého dôvodu dobiť auto a ja ostanem stáť.