Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeČeský trh v roce 2020: Prosinec ve znamení růstu, za celý rok pád o 19 %
68 komentářů
Anonym
Cadillac – 3
Dodge – 66
Chevrolet – 9
Chrysler – 7
Ford E😜lorer – 13
Ford Mustang – 179
GMC – 2
Jeep – 926
Lincoln – 2
RAM – 72
Tesla – 396
Celkem: 1675 ks
+ něco bude pod Fordem, takže přes 1700 amerik
Dodge – 66
Chevrolet – 9
Chrysler – 7
Ford E😜lorer – 13
Ford Mustang – 179
GMC – 2
Jeep – 926
Lincoln – 2
RAM – 72
Tesla – 396
Celkem: 1675 ks
+ něco bude pod Fordem, takže přes 1700 amerik
A Tesla z Číny bude taky Amerika ???
😁 😁 😁
😁 😁 😁
Cadillac moc neválí, ale není divu, když do Evropy vozí akorát jakýsi crossover. RAM naopak hodně dobrý.
Hlavně Mustang hodně dobrý! 😄 :yes: :yes: :yes:
Cadillac sem reálně až do října nic nevozil, někdy od listopadu začal jako jediný model XT4.
To samé Chevrolet, teprve někdy od září začlo Silverado a od listopado Camaro, do té doby se nic ofiko nevozilo
To samé Chevrolet, teprve někdy od září začlo Silverado a od listopado Camaro, do té doby se nic ofiko nevozilo
Anonym
Lada - 121
UAZ - 76
GAZ - 46
Ural Moto - 14
Kirovec - 1
UAZ - 76
GAZ - 46
Ural Moto - 14
Kirovec - 1
Anonym
Letos hoblujou rejžokastroly. Míchaj pořadím!
WInner of the year: Kojota!
Losers of the year: Hnisan, Magda...jsou na odstřel. A Hnisan se asi zastřelí sám!
WInner of the year: Kojota!
Losers of the year: Hnisan, Magda...jsou na odstřel. A Hnisan se asi zastřelí sám!
Hnissan a Mitsubishi budou odstřeleny Renaultem
Renault okopčil všechny slušné modely a tak už je nepotřebuje ...
Taková "čínská" strategie
Naproti tomu PSA své nové značky podporuje.
Renault okopčil všechny slušné modely a tak už je nepotřebuje ...
Taková "čínská" strategie
Naproti tomu PSA své nové značky podporuje.
Anonym
Supra + Stinger po 17ti kusech. Většina smrdí na inzerci zaregistrovaná na dealery. Propadák!
BYKUPCI jako vždycky kupovali jen kecama.
A nevěřím, že se (podle SDA) prodal jen jeden Prius za rok. Minule takhle haprovalo číslo u Camry.
BYKUPCI jako vždycky kupovali jen kecama.
A nevěřím, že se (podle SDA) prodal jen jeden Prius za rok. Minule takhle haprovalo číslo u Camry.
Toyota sama Prius pro evropské trhy zařízla. Prakticky nulová inzerce. Nebude nutit něco někomu, kdo to apriori nechce. V USA a Japonsku se jich prodá dost.
Ale myslíš, že je možný, že by byl zaregistrovanej 1 kus? Nevěřím.
I když asi podle interní analýzy Kojoty vyšlo najevo, že Prius si kupujou velkovocasové a tak se na to vybodli 😄
I když asi podle interní analýzy Kojoty vyšlo najevo, že Prius si kupujou velkovocasové a tak se na to vybodli 😄
K čemu kupovat Prihnus, když ti stejnou parádu udělá hybridní Corolla a jako bonus máš aspoň normální vzhled?
Emel
-18% asi není taková trága... no, ještě se uvidí, jestli v tom nejsou nějaké předregistrace aut kvůli emisím.
Toyota slušný... Yaris a Corolla jsou obě sympatický auta.
Slušnej výsledek má i Kamiq... a to mám pocit, že jich až tak moc nepotkávám... ale jasně, Kodiaqy "plní" ulice už nějakej ten pátek.
Toyota slušný... Yaris a Corolla jsou obě sympatický auta.
Slušnej výsledek má i Kamiq... a to mám pocit, že jich až tak moc nepotkávám... ale jasně, Kodiaqy "plní" ulice už nějakej ten pátek.
Mě právě překvapilo, že Scala je vejš než Kamiq.
Je to nějakej malej návrat k normálu. HB vs Crossover na stejném základě vyhrává HB.
Je to nějakej malej návrat k normálu. HB vs Crossover na stejném základě vyhrává HB.
Myslím, že to kupují hodně i firmy, místo oktávek, obchodakum stačí.
Tak určite je Scala lacnejšia ako Kamiq, na cenu sa dnes prihliada oveľa viac v tejto mizernej dobe. V mnohých firmách ale platí, že auto musí byť od Škody, poprípade od koncernu VW, tak holt treba vyberať z ich ponuky.
Návrat k normálu, hm...
2018 se prodalo 14353 Rapidů
2019 8858 Rapidů + 6895 Scal
2020 8736 Scal (a 249 Rapidů)
Já vím, trh -19% (a k tomu nějakých necelých 5% za 2019)... ale stejně Škodovka v té sub-Octavia třídě ztratila skoro půlku prodejů... výkon Scaly rozhodně není žádnej zázrak.
2018 se prodalo 14353 Rapidů
2019 8858 Rapidů + 6895 Scal
2020 8736 Scal (a 249 Rapidů)
Já vím, trh -19% (a k tomu nějakých necelých 5% za 2019)... ale stejně Škodovka v té sub-Octavia třídě ztratila skoro půlku prodejů... výkon Scaly rozhodně není žádnej zázrak.
Máš naprostou pravdu, ale přidej si tam Kamiq, který spousta lidí volí namísto Scaly a jsi na +- stejných číslech jako měl Rapid. Ten měl taky 2 karosářské verze, i když samozřejmě ne tak rozdílné jako Scala vs Kamiq.
Jo, to je samozřejmě pravda... Kamiq a Scala k sobě mají technicky hodně blízko. Pak se ale těžko hodnotí, jestli Škodovka ztratila tržní podíl v rámci klasického C segmentu (třeba ve prospěch Hyundai i30) a naopak získala nové zákazníky v segmentu malých SUV (třeba na úkor 2008 a Capturu)... a nebo (resp. do jaké míry) došlo k přesunu zákazníků v rámci značky.
4000 aut ztratila taky Fabia, i tam mohli někteří odejít ke Kamiqu... ale vzhledem k trendu trhu a stáří modelu není těch -20% asi nic výjimečnýho, co by potřebovalo zvláštní vysvětlení.
4000 aut ztratila taky Fabia, i tam mohli někteří odejít ke Kamiqu... ale vzhledem k trendu trhu a stáří modelu není těch -20% asi nic výjimečnýho, co by potřebovalo zvláštní vysvětlení.
-19 percent je lepsie ako sa cakalo, u nas tusim -25 a EU priemer tiez niekde okolo -25.
Jeden zly rok automobilky rozchodia, podla mna vsak 2021 bude este horsi a teraz to poskocilo pre ako pises tie predregistracie.
Jeden zly rok automobilky rozchodia, podla mna vsak 2021 bude este horsi a teraz to poskocilo pre ako pises tie predregistracie.
Pokud vím, tak se od nového roku nic moc nemění... pouze se sníží koeficient nízkoemisních aut (loni se počítalo auto pod 50g jako 2, letos myslím jen 1,6). Takže mimo tuhle kategorii
Xylo
V mé oblíbené statistice zvítězila za loňský rok moje oblíbená značka Mitsubishi. Podnikatelé si pořídili pouze 31 % aut této značky. Suzuki prodalo 35 % podnikatelům, Ssangyong 37 %, Honda 41 %. U Audi to bylo 93 %, BMW 92 %, Mercedes 90 %, VW 88 %, Ford 87 %.
To je asi statistika, která je mi nejvíc volná 😄
Jako dokreslení obrázku fajn, jinak ale v dnešní době dost k ničemu.
Když už, tak je zajímavější v absolutních číslech... tj. ne kolik procent ta která značka prodá privátním kupcům, ale kolik aut prodá.
Jako dokreslení obrázku fajn, jinak ale v dnešní době dost k ničemu.
Když už, tak je zajímavější v absolutních číslech... tj. ne kolik procent ta která značka prodá privátním kupcům, ale kolik aut prodá.
Vyhrát v této statistice je asi stejná výhra jako muset si povinně vzít nejošklivější ženskou široko daleko. V případě automobilek to znamená prodávat té nejchudší klientele ty nejlevnější a nejméně vybavené modely s minimální marží.
Ja som u nas minule videl firemny space star.... skutocna rarita... ak zvazime ze u mitsu je to skutocne a nastastie stale hlavne o sukromnikoch...
Inak vsimas si? Mazda s tolkymi uzasnymi mega bomba autami az za mitsu s tymi par autami ktorym sa tu kazdy tak rad vysmieva ... tomu vravim pokles roka.... a naopak toyota z japoncov pekne slape... tam je to snad na prekvapko roka...
PS: u premie nic nove.. vsetko su to dnes firemne kusky... bez firmy ani ranu...
Inak vsimas si? Mazda s tolkymi uzasnymi mega bomba autami az za mitsu s tymi par autami ktorym sa tu kazdy tak rad vysmieva ... tomu vravim pokles roka.... a naopak toyota z japoncov pekne slape... tam je to snad na prekvapko roka...
PS: u premie nic nove.. vsetko su to dnes firemne kusky... bez firmy ani ranu...
Překvápko může být Yaris... nejen u nás, ale i celoevropsky. Tam bych tak vysoká čísla netipoval... zejm. s ohledem na to, že v béčkovém segmentu pořád hybrid pragmaticky nedává takový smysl (což je ovšem německý - a český - pohled, kde je subkompakt primárně druhé auto nebo auto do města... možná jihozápad Evropy to vidí jinak, mohlo by být zajímavé se podívat, kde Yaris ta čísla dělá).
Corolla naopak překvápko není... to je auto podle evropského vkusu, s kombíkem, relativně širokou nabídkou a konečně hybridem, který umí i trošku dynamiky pro radost navíc.
PS: Mitsubishi... škoda slov, nevybral bych si nic, po Galantech a Lancerech Evo zbylo ASX.
Corolla naopak překvápko není... to je auto podle evropského vkusu, s kombíkem, relativně širokou nabídkou a konečně hybridem, který umí i trošku dynamiky pro radost navíc.
PS: Mitsubishi... škoda slov, nevybral bych si nic, po Galantech a Lancerech Evo zbylo ASX.
Mitsu je uz len o suveckach a space star... ja napr za galantom ani neplacem.... lancer mi chyba uz viac ale v buducnosti sa kludne moze vratit uz ako technologicka dvojicka meganu... uvidime.... ja som zvedavy na novy outlander... bude to supa ... akurat v eu uz zrejme nebude... jedine len ked nejaky individualny dovoz zrejme.... napriek tomu cakam jeho globalny uspech aj nadalej a aj bez eu... inak space star ma u vas krasne predaje... a nielen u vas ale aj v nemecku ... zda sa ze v jednoduchosti a blbuvzdornosti je tiez ista sila.... a mitsu to dokaze so space starom patricne vyuzit aj na tak naslapanom trhu ako je ten nas v eu...
Nejvíc se mi líbil takový ten kulatý Galant na konci devadesátek... taková japonská variace na Lagunu. A pak přišel ten hranatý... i ten byl fajn.
Není to tak dávno, co jeden V6 Galant hnil poblíž mé alma mater a s kamarádem jsme ho pořád okukovali. A co teprve tohle. https😐/www.youtube.com/watch?…
Mazda je trochu drahšia cenová relácia ako Mitsu. A hlavne má celkom novinky voči youngtimerom u Mitsu.
Zaujímalo by ma ale koľko súkromníkov vs firmy si kúpilo takú L200. Podľa mňa tam bude pasovať to tvoje "bez firmy ani ranu..."
Zaujímalo by ma ale koľko súkromníkov vs firmy si kúpilo takú L200. Podľa mňa tam bude pasovať to tvoje "bez firmy ani ranu..."
Nemyslím si, že u nás by měl být Space Star firemní raritou. Je tu spousta rozvážkových firem a malýma autama, takže i Space Star v základu může být. V Německu si myslím, že taky hodně slouží pro tyto účely.
Philip1
Těch nepřirozených +125% za prosinec jsou self registrace u Toyoťáckých dealerů na rozkaz importu s jediným cílem😒br />
1. nebudou v mírném procentním meziročním poklesu
2. dostanou se před Dacii
Bez tohoto umělého navyšování by rok 2020 uzavřeli s ročním poklesem cirka 5-6%, což by stále byl dobrý výsledek, jen ten micro fake růst se bude hezky marketingově prodávat. :no: :no: :no:
Pro mě jsou vítězi ti, kteří měli zavřené výrobní závody a přesto jejich propad byl nižší než trh. :yes:
Zajímavé je vidět tržní podíl😒br /> ŠKODA +2,53%
Toyota +0,98%
Mercedes +0,53%
BMW +0,26%
Kia +0,24%
Hyundai +0,18%
VW +0,09%
Dacia - 1,12%
Peugeot -0,4%
2. dostanou se před Dacii
Bez tohoto umělého navyšování by rok 2020 uzavřeli s ročním poklesem cirka 5-6%, což by stále byl dobrý výsledek, jen ten micro fake růst se bude hezky marketingově prodávat. :no: :no: :no:
Pro mě jsou vítězi ti, kteří měli zavřené výrobní závody a přesto jejich propad byl nižší než trh. :yes:
Zajímavé je vidět tržní podíl😒br /> ŠKODA +2,53%
Toyota +0,98%
Mercedes +0,53%
BMW +0,26%
Kia +0,24%
Hyundai +0,18%
VW +0,09%
Dacia - 1,12%
Peugeot -0,4%
Potvrzuji...
Tady taky.