Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v roce 2020: Prosinec ve znamení růstu, za celý rok pád o 19 %

68 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Rád potkávám Toyoty. Super. Bohužel, začínají se množit i k*koti v Toyotách. Dříve to byla doména VW (celého) a BMW.
Avatar - Ozzman
Ozzman
"Bohužel, začínají se množit i k*koti v Toyotách."

Potvrzuji...
Avatar - Anonym
Anonym
Nemýlil jsem se. Máš nepochybně na mysli toho jednoho, kterého jsi ani nikdy nepotkal 😄 Takovou reakci jsem očekával jako první a to buď od tebe nebo od BlueSun. BlueSun mi to taky potvrdí a navíc ještě omínusuje, on to má v palici tak zařízené.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No vidiš, ale vůbec nemáš tušení, jak jsem to myslel... statisticky prostě jezdí víc Toyot = víc ***ů za volantem...
Avatar - Anonym
Anonym
Ty jsi myslel hlavne toho jednoho. A hele, soudruh Blue uz tady byl.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže ty mne vidíš do hlavy? Výše jsem ti to vysvětlil a i přesto? Nedivim se BlueSunovi, že se chová tak, jak se chová.. k tobě..
Avatar - Anonym
Anonym
Jsi průhledný jak těhotná Somálka.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Dobře, už včera jsi mne bez důvodu napadl a urážel, chceš v tom pokračovat ? Můžeme...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Romčo, koukám, že kdybych nebyl, musel by sis mě vymyslet. 😁 No vidíš, a přišel jsem teprve teď, a to už máš minusů všude aspoň pět... To se ti povedlo, co hňupíku. 😁
traveldrive
To nevadí. Hlavné je, že je prvý!
Anonym
Víš, že svým pitomým příspěvkem ses stal jedním z nich?
traveldrive
Akože si ešte o úroveň polepšil? To je pekné, keď niekomu tak praješ. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Pochopitelne, o nic jineho mi taky neslo. Viz moje dalsi prispevky. A ted vylezou velemozci jako Blue a traveldrive a ominusuji mne. Takze mi vlastne polichoti.
traveldrive
Ty si z tých mínusov nejak hotový. Ale však si poplač, vraj je to zdravé. 😉
Avatar - fOE
fOE
Jestli to nebude tim ze to % hlupaku napric znackama je vicemene stejne a jen s rostoucim trzim podilem toyot je ted holt casteji potkavas. 😉
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No taková Corolla sedan, to byl vždycky safety car českých cest. Fabia sedan pak Fluence a nakonec Corolla, stejný řidič jen už starší. Když mě předjede Toyota, tak je to vždy D4D.
Avatar - Ozzman
Ozzman
D4D musí totiž pořád jezdit, jinak zakarbonuje :-!
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No to bude tím, že nic nežere i když tomu šlápneš. Opak hybrida.
Niemand
Po okreskách bežne predbieham pomalšie auta a na spotrebu sa sťažovať nemôžem. Pri hybride je podstatné ako brzdíš. Ak niekto všetku energiu premení na teplo kotúčov, tak si nemal kupovať hybrid. Podobne ak niekto jazdí vysoko nad diaľničnými limitný.
Avatar - SKAY
SKAY
To jsou nejrychlejší auta českých okrsek , vždy jedou první.... 😁
Avatar - _Karel_
_Karel_
"Bohužel, začínají se množit i k*koti v Toyotách"
Tady taky.
Avatar - Anonym
Anonym
Karlíku Karlíku, ty trapně chodíš s křížkem po funuse. Vždyť jen papouškuješ, co už zde výše bylo několikrát řečeno. Ta nesnesitelná touha se objevit a říct: "Haló, já jsem taky tady."
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac – 3
Dodge – 66
Chevrolet – 9
Chrysler – 7
Ford E😜lorer – 13
Ford Mustang – 179
GMC – 2
Jeep – 926
Lincoln – 2
RAM – 72
Tesla – 396
Celkem: 1675 ks
+ něco bude pod Fordem, takže přes 1700 amerik
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A Tesla z Číny bude taky Amerika ???
😁 😁 😁
Avatar - Anonym
Anonym
Beru to jako značku a zatím je to vše vyrobený v USA ne
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Cadillac moc neválí, ale není divu, když do Evropy vozí akorát jakýsi crossover. RAM naopak hodně dobrý.
Arese
Hlavně Mustang hodně dobrý! 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Mustang má víc registrací než v roce 2019, což je v době covidové senzační
Arese
Přesně tak. Mám na něj čím dál větší zálusk! 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Cadillac sem reálně až do října nic nevozil, někdy od listopadu začal jako jediný model XT4.

To samé Chevrolet, teprve někdy od září začlo Silverado a od listopado Camaro, do té doby se nic ofiko nevozilo
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nechápu, proč neprodávají Escalade. To je jediný model, který má v Evropě renomé.
Avatar - Anonym
Anonym
Lada - 121
UAZ - 76
GAZ - 46
Ural Moto - 14
Kirovec - 1
traveldrive
Kirovec robí aj autá?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
No moc jich asi nevyrobil .... poptávka činí "nízké jednotky" kusů ... :-!
Avatar - Anonym
Anonym
jmenuje se to stroje a ne auta 😄
Anonym
Letos hoblujou rejžokastroly. Míchaj pořadím!
WInner of the year: Kojota!
Losers of the year: Hnisan, Magda...jsou na odstřel. A Hnisan se asi zastřelí sám!
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Hnissan a Mitsubishi budou odstřeleny Renaultem
Renault okopčil všechny slušné modely a tak už je nepotřebuje ...
Taková "čínská" strategie

Naproti tomu PSA své nové značky podporuje.
Anonym
Supra + Stinger po 17ti kusech. Většina smrdí na inzerci zaregistrovaná na dealery. Propadák!
BYKUPCI jako vždycky kupovali jen kecama.
A nevěřím, že se (podle SDA) prodal jen jeden Prius za rok. Minule takhle haprovalo číslo u Camry.
Avatar - Anonym
Anonym
Toyota sama Prius pro evropské trhy zařízla. Prakticky nulová inzerce. Nebude nutit něco někomu, kdo to apriori nechce. V USA a Japonsku se jich prodá dost.
Anonym
Ale myslíš, že je možný, že by byl zaregistrovanej 1 kus? Nevěřím.
I když asi podle interní analýzy Kojoty vyšlo najevo, že Prius si kupujou velkovocasové a tak se na to vybodli 😄
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
K čemu kupovat Prihnus, když ti stejnou parádu udělá hybridní Corolla a jako bonus máš aspoň normální vzhled?
Avatar - Emel
Emel
-18% asi není taková trága... no, ještě se uvidí, jestli v tom nejsou nějaké předregistrace aut kvůli emisím.

Toyota slušný... Yaris a Corolla jsou obě sympatický auta.

Slušnej výsledek má i Kamiq... a to mám pocit, že jich až tak moc nepotkávám... ale jasně, Kodiaqy "plní" ulice už nějakej ten pátek.
Anonym
Mě právě překvapilo, že Scala je vejš než Kamiq.
Je to nějakej malej návrat k normálu. HB vs Crossover na stejném základě vyhrává HB.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že to kupují hodně i firmy, místo oktávek, obchodakum stačí.
traveldrive
Tak určite je Scala lacnejšia ako Kamiq, na cenu sa dnes prihliada oveľa viac v tejto mizernej dobe. V mnohých firmách ale platí, že auto musí byť od Škody, poprípade od koncernu VW, tak holt treba vyberať z ich ponuky.
Arese
Hlavně má Scala o dost větší kufr, to je pro Čechy důležité. 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
No počkej je to nástupce Rapida a ten měl taky kufr pořádnej, takže to budou podobní zákazníci, možná užira i z jiných segmentu, protože není takovy lowend.
Arese
Já to myslel hlavně ve srovnání s Kamzíkem! 😉
Avatar - Emel
Emel
Návrat k normálu, hm...
2018 se prodalo 14353 Rapidů
2019 8858 Rapidů + 6895 Scal
2020 8736 Scal (a 249 Rapidů)

Já vím, trh -19% (a k tomu nějakých necelých 5% za 2019)... ale stejně Škodovka v té sub-Octavia třídě ztratila skoro půlku prodejů... výkon Scaly rozhodně není žádnej zázrak.
VII
Máš naprostou pravdu, ale přidej si tam Kamiq, který spousta lidí volí namísto Scaly a jsi na +- stejných číslech jako měl Rapid. Ten měl taky 2 karosářské verze, i když samozřejmě ne tak rozdílné jako Scala vs Kamiq.
Avatar - Emel
Emel
Jo, to je samozřejmě pravda... Kamiq a Scala k sobě mají technicky hodně blízko. Pak se ale těžko hodnotí, jestli Škodovka ztratila tržní podíl v rámci klasického C segmentu (třeba ve prospěch Hyundai i30) a naopak získala nové zákazníky v segmentu malých SUV (třeba na úkor 2008 a Capturu)... a nebo (resp. do jaké míry) došlo k přesunu zákazníků v rámci značky.
4000 aut ztratila taky Fabia, i tam mohli někteří odejít ke Kamiqu... ale vzhledem k trendu trhu a stáří modelu není těch -20% asi nic výjimečnýho, co by potřebovalo zvláštní vysvětlení.
cudzinec111
-19 percent je lepsie ako sa cakalo, u nas tusim -25 a EU priemer tiez niekde okolo -25.
Jeden zly rok automobilky rozchodia, podla mna vsak 2021 bude este horsi a teraz to poskocilo pre ako pises tie predregistracie.
Avatar - Emel
Emel
Pokud vím, tak se od nového roku nic moc nemění... pouze se sníží koeficient nízkoemisních aut (loni se počítalo auto pod 50g jako 2, letos myslím jen 1,6). Takže mimo tuhle kategorii
Xylo
V mé oblíbené statistice zvítězila za loňský rok moje oblíbená značka Mitsubishi. Podnikatelé si pořídili pouze 31 % aut této značky. Suzuki prodalo 35 % podnikatelům, Ssangyong 37 %, Honda 41 %. U Audi to bylo 93 %, BMW 92 %, Mercedes 90 %, VW 88 %, Ford 87 %.
Avatar - Emel
Emel
To je asi statistika, která je mi nejvíc volná 😄
Jako dokreslení obrázku fajn, jinak ale v dnešní době dost k ničemu.
Když už, tak je zajímavější v absolutních číslech... tj. ne kolik procent ta která značka prodá privátním kupcům, ale kolik aut prodá.
Anonym
Ta statistika je k h o v nu.
Avatar - speedfred
speedfred
Potom tie ich predaje aj tak vypadajú.
Šimpanz
Vyhrát v této statistice je asi stejná výhra jako muset si povinně vzít nejošklivější ženskou široko daleko. V případě automobilek to znamená prodávat té nejchudší klientele ty nejlevnější a nejméně vybavené modely s minimální marží.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Ja som u nas minule videl firemny space star.... skutocna rarita... ak zvazime ze u mitsu je to skutocne a nastastie stale hlavne o sukromnikoch...

Inak vsimas si? Mazda s tolkymi uzasnymi mega bomba autami az za mitsu s tymi par autami ktorym sa tu kazdy tak rad vysmieva ... tomu vravim pokles roka.... a naopak toyota z japoncov pekne slape... tam je to snad na prekvapko roka...

PS: u premie nic nove.. vsetko su to dnes firemne kusky... bez firmy ani ranu...
Avatar - Emel
Emel
Překvápko může být Yaris... nejen u nás, ale i celoevropsky. Tam bych tak vysoká čísla netipoval... zejm. s ohledem na to, že v béčkovém segmentu pořád hybrid pragmaticky nedává takový smysl (což je ovšem německý - a český - pohled, kde je subkompakt primárně druhé auto nebo auto do města... možná jihozápad Evropy to vidí jinak, mohlo by být zajímavé se podívat, kde Yaris ta čísla dělá).

Corolla naopak překvápko není... to je auto podle evropského vkusu, s kombíkem, relativně širokou nabídkou a konečně hybridem, který umí i trošku dynamiky pro radost navíc.

PS: Mitsubishi... škoda slov, nevybral bych si nic, po Galantech a Lancerech Evo zbylo ASX.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Mitsu je uz len o suveckach a space star... ja napr za galantom ani neplacem.... lancer mi chyba uz viac ale v buducnosti sa kludne moze vratit uz ako technologicka dvojicka meganu... uvidime.... ja som zvedavy na novy outlander... bude to supa ... akurat v eu uz zrejme nebude... jedine len ked nejaky individualny dovoz zrejme.... napriek tomu cakam jeho globalny uspech aj nadalej a aj bez eu... inak space star ma u vas krasne predaje... a nielen u vas ale aj v nemecku ... zda sa ze v jednoduchosti a blbuvzdornosti je tiez ista sila.... a mitsu to dokaze so space starom patricne vyuzit aj na tak naslapanom trhu ako je ten nas v eu...
Avatar - Emel
Emel
Nejvíc se mi líbil takový ten kulatý Galant na konci devadesátek... taková japonská variace na Lagunu. A pak přišel ten hranatý... i ten byl fajn.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Není to tak dávno, co jeden V6 Galant hnil poblíž mé alma mater a s kamarádem jsme ho pořád okukovali. A co teprve tohle. https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
speedfred
Mazda je trochu drahšia cenová relácia ako Mitsu. A hlavne má celkom novinky voči youngtimerom u Mitsu.
Zaujímalo by ma ale koľko súkromníkov vs firmy si kúpilo takú L200. Podľa mňa tam bude pasovať to tvoje "bez firmy ani ranu..."
Xylo
Nemyslím si, že u nás by měl být Space Star firemní raritou. Je tu spousta rozvážkových firem a malýma autama, takže i Space Star v základu může být. V Německu si myslím, že taky hodně slouží pro tyto účely.
Avatar - speedfred
speedfred
Čo na to povie 3< > (diamanty)? On to u nich nevidel na sídlisku.
Xylo
Peter má oblíbenou top variantu Space Staru jako cool auta pro cool chlapce. Já bych spíše viděl úspěch u základní (nejlevnější) varianty, která byla poměrně rychle v ČR vyprodaná.
Philip1
Těch nepřirozených +125% za prosinec jsou self registrace u Toyoťáckých dealerů na rozkaz importu s jediným cílem😒br /> 1. nebudou v mírném procentním meziročním poklesu
2. dostanou se před Dacii

Bez tohoto umělého navyšování by rok 2020 uzavřeli s ročním poklesem cirka 5-6%, což by stále byl dobrý výsledek, jen ten micro fake růst se bude hezky marketingově prodávat. :no: :no: :no:

Pro mě jsou vítězi ti, kteří měli zavřené výrobní závody a přesto jejich propad byl nižší než trh. :yes:

Zajímavé je vidět tržní podíl😒br /> ŠKODA +2,53%
Toyota +0,98%
Mercedes +0,53%
BMW +0,26%
Kia +0,24%
Hyundai +0,18%
VW +0,09%
Dacia - 1,12%
Peugeot -0,4%