Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeModernizovaný Fiat Tipo odhaluje české ceny. Na kolik přijde nový tříválec či zvýšený Cross?
89 komentářů
JTDLE
5
Tesim se na testovaci jizdu, s 1.6kou si tohle dovedu predstavit jako dalsi povoz do rodiny na takovy bezny jezdeni :yes:
3_diamanty
2
Suhlas... mne sa paci ta zdvihnuta cross verzia... predsa len stepway od dacie je nadalej nizsia liga ... ale toto je mega... len sa bojim jej cenovky u nas
Avanti
0
Cena je fajn vzhladom k tej vybave, co to v sebe ma... 15 290 city cross s litrom, 16 790 cross s litrom.. ked si to porovname s velkostne rovnakymi autami, bezkonkurencna ponuka vzhladom na to, ze je to vyssi cross.
Arese
V Turíně nějak zapomněli na nějaký slušnější benzinový motor, než ten základní stokoňový tříválec. Nabízet tři karosářské verze modelu nižší střední třídy s jediným litrovým tříválcem, to je hodně špatný vtip! Zejména když diesel si dnes kupuje málokdo... :-(
Souhlas.
Minimum by bylo alespoň víc koňáží toho motoru.
Ani to nemají.
Je to od Fiatu takový odevzdaný boxování. Čekání na gong.
Ani nenabízejí automat.
To je dneska taky pěkná ostuda.
Minimum by bylo alespoň víc koňáží toho motoru.
Ani to nemají.
Je to od Fiatu takový odevzdaný boxování. Čekání na gong.
Ani nenabízejí automat.
To je dneska taky pěkná ostuda.
Možno nechávajú priestor novému modelu, ktorý s PSA chystajú... ;-)
Benzínová atmosférická 1,4 s momentem ve velmi širokém rozsahu otáček byla pokračováním motorů vzniklých kolem r.2000 - vyvinutých pod FIRE. Všichni se to od Fiatu učili (např. 1,6 Hyundai je takový "žák"). Škoda, že to pofidérní předpisy EU s CO2 zabily.
Více mají. Tento motor má v 500x 120k. Proč je zde podladěný a dojebaný 5° skříní to ovšem nevím. Kde je 1.3 firefly 130 nebo 150k to také nevím
Ptal bych se asi zda je vůbec o takové verze zájem, a kolik se jich prodá. Jo, u diskusních nadšenců je to vždycky obrovská vlna zájmu, ale kupní realita je pak někde úplně jinde. A jestli to u Tipa dopadlo stejně, není se čemu divit. Jen málo značek si dnes může dovolit dělat okrajové verze a Fiat si to nemůže dovolit už vůbec.
Jo to chápu jenom mi vadí že ten litr uškrtili a narvali tam 5° skříň.
Proč "dojebaný"?
Jestli Firefly zvládá, i díky specifické technologii o které se tady ale nedočteš, bo to není VW, větší rozsah použitelných otáček, tak je to lepší!
Je to vlastně zybetčnej opruz, muset řadit 5x... když stačí 4x.
:-)
Jestli Firefly zvládá, i díky specifické technologii o které se tady ale nedočteš, bo to není VW, větší rozsah použitelných otáček, tak je to lepší!
Je to vlastně zybetčnej opruz, muset řadit 5x... když stačí 4x.
:-)
Litr pojede solidně, přeci jen nabízí 190 Nm a převodovka pravděpodobně použije tradičně italsky kratší kvalty. Výkonný benzínový motor by výrazně zvyšoval flotilové CO2. 1.6D má o 10 koní víc. :yes:
Kdo chce opravdu výkonný motor v IT autě, musí zvolit min. Alfu.
Kdo chce opravdu výkonný motor v IT autě, musí zvolit min. Alfu.
Sorry, ale nabízet auto nižší střední třídy pro zájemce o benzín jenom se základním tříválcem (navíc v jediné výkonové verzi!), to je fakt naprostý úlet. To nelze nijak omluvit. :-(
S tebou je to ťažké. V jednom kuse tu vykrikuješ, že poriadne auto má mať benzínový motor, manuálnu prevodovku a mechanickú ručnú brzdu. A keď to nejaké auto má, tak zas nie si spokojný a nájdeš si nové dôvody, aby si mohol zas pizúkať. To fakt už nevieš nič iné, len stále plakať, sťažovať sa a vykrikovať jak stojí všetko za h0vno?
Jak "ťažké"?! Dosavadní Tipo 1.4 T-Jet všechny tyto požadavky plní, vč. slušně silného benzinového čtyřválce! Takže jako potenciální zákazník samozřejmě totéž očekávám i od modernizované verze. Co je na tom nepochopitelné? :-) Perfektní náhradu má Fiat připravenou - nový 1.33 FireFly. :-) :yes:
Napríklad ja som na nový liter čakal. Atmosféru 1.4 som nechcel, aj keď viem, že je perfektná stará škola, T-Jet bol príliš pažravý a liter je pre mňa teraz ideál. 5 stupňová prevodovka nevadí, pri 140tke to točí 3200 ot.
Budiž ti to přáno! :-) Ale ten pětikvalt je velký krok vzad, který nepochopím. Pokud je jeho pětka srovnatelně dlouhá s teoretickou šestkou, zákonitě to bude mít příliš velké přeskoky mezi některými kvalty. A otázkou je, jak nový tříválec bude v takto nízkonákladovém modelu znít. Tak hezký sytě a kultivovaně, jako FIRE určitě ne! :-(
Nechápu proč to udělali. Když v 500x je s tímto motorem perfektní 6° převodovka. Řadí se s ní jedna báseň
Píšu to nahoře - v tomhle s Tebou nesouhlasím.
Šestka není žádnou výhodou, pokud se auto obejde bez ní.
Je to jen řešení pro případ, že motor to potřebuje.
Ty už jsi s tím pětikvaltem jel?
A byl problém? Třeba jen "nepohoda"...
;-)
Šestka není žádnou výhodou, pokud se auto obejde bez ní.
Je to jen řešení pro případ, že motor to potřebuje.
Ty už jsi s tím pětikvaltem jel?
A byl problém? Třeba jen "nepohoda"...
;-)
Tak tentokrát s tebou vyjímečně nemohu souhlasit ani já. Já jsem totiž vyzkoušel už 3 Tipa (1.4, 1.4 T-Jet i 1.6 M-Jet) a jejich šestikvalt byl skvělý a navíc se jednalo i o výborný prodejní argument. 6st převodovka mě nadchla i v jiných autech a dnes už prostě 5kvalt považuju za přežitek, jelikož prostě neumoňuje tak dobře využít potenciál motoru, jako 6kvalt. Takže Fiatův návrat k němu u základního Tipa považuju za technickou, ale i marketingovou hrubou chybu. :-( :no:
Pažravý určitě není, jsenom se s ním musí najet alespoň pár desítek tisíc. Po tomto záběhu má mnohem nižší spotřebu, ale to samozřejmě v normálním test neuvidíš, tam najedou 1000 km a jdou hodnotit. Navíc si ho můžeš předělat na LPG, když tak řešíš spotřebu. U těchto motorů je to snadné a levné.
Poznám ten motor, jazdil som v minulosti Bravo T-Jet 88kW, dlhodobo 7,2-7,4 litra. Firefly s troma valcami určite nebude jazdne tak príjemný ako T-Jet, ale spáli menej. Písal som, že 5 stupňová prevodovka nevadí, ale 6 stupňová by k litru bodla viac, no čo narobíme, Fiat má túto úchylku už dlho, pritom atmosférický v Pande a 500 má 6 stupňov.
Bravo melo na jednu kastli X motoru, tak Tipo ma zas na X kastli jeden motor :D
Je pravda, ze Bravo a defakto i Croma mely paradni paletu motoru, tam si musel vybrat snad kazdy
Asi to chce ještě trochu trpělivosti... výkon toho litru museli uměle snížit, k tomu museli mít nějaký důvod.
Fakt jsem čekal nepřímé vstřikování, a tím dosažení vyšší spolehlivosti za cenu niýšího výkonu. Zatím to tak ale nevypadá.
Jakkoliv dnešním pseudonovinářům nevěřím ani slovo.
Rozhodně přijde hybrid, s motorem 1.5. Má to být atmosféra, nepřímovstřik... podle některých i čtyřválec.
Pokud to tak bude, tak to bude do auta tohoto typu, v dnešní bláznivé době, ideální pohon. Mild hybrid s minimálním zhoršením nákladů a životnosti.
Fakt jsem čekal nepřímé vstřikování, a tím dosažení vyšší spolehlivosti za cenu niýšího výkonu. Zatím to tak ale nevypadá.
Jakkoliv dnešním pseudonovinářům nevěřím ani slovo.
Rozhodně přijde hybrid, s motorem 1.5. Má to být atmosféra, nepřímovstřik... podle některých i čtyřválec.
Pokud to tak bude, tak to bude do auta tohoto typu, v dnešní bláznivé době, ideální pohon. Mild hybrid s minimálním zhoršením nákladů a životnosti.
Mr.Murphy
.... když jsem před čtyřmi lety kupoval do firmy trojkovou Octu, Tipem jsem se projel.... nebylo to vůbec špatný, ale přecejen ta Octa měla vymakanější interiér, trošku víc prostoru a tak jsem ji koupil.... (hlavní argument tedy byla dostupnost CNG ale i bez toho bylo vidět že ta Octa je lepší).
Dnes bych to Tipo klidně vrátil do hry.... jasně že bych ho nekoupil na 40tkm ročně, ale na dojíždění do práce a občasnou dovolenou atd. úplně v pohodě.... jednoduché, nezprasené asistentama (aspoň teda doufám). Interiér teda spartánský ale aspoň to má tlačítka a funguje to....
Je to takový rezignační přístup, to auto není nic extra.... ale aspoň nestojí nesmysl a funguje.... určitě bych mu dal šanci a aspoň si ho zašel prohlídnout a projet.... :yes:
Dnes bych to Tipo klidně vrátil do hry.... jasně že bych ho nekoupil na 40tkm ročně, ale na dojíždění do práce a občasnou dovolenou atd. úplně v pohodě.... jednoduché, nezprasené asistentama (aspoň teda doufám). Interiér teda spartánský ale aspoň to má tlačítka a funguje to....
Je to takový rezignační přístup, to auto není nic extra.... ale aspoň nestojí nesmysl a funguje.... určitě bych mu dal šanci a aspoň si ho zašel prohlídnout a projet.... :yes:
Nasedal jsem toho staticky hodně a hlavně na společných výstavách, kde je bezprostřední srovnání. A Tipo je auto nižší střední třídy, v němž se nejlépe sedí (i s minimem přizpůsobení), nejlíp se na všechno dosáhne (včetně řadicí páky) a je z něj nejlepší výhled. Není tu, na rozdíl od mnohých, co řešit. Všechno je jakoby samozřejmé. Octavie patří k tomu lepšímu, ale také se najdou chybičky - např. ploché sedáky.
Tipo už nemá takový italský stylový šmrnc z časů Bravy/Marey, ale patří k tomu stylisticky lepšímu - nehraje si na to, být za každou cenu jiné, než ostatní. Má styl, který dneska jen těžko najdete.
Tipo už nemá takový italský stylový šmrnc z časů Bravy/Marey, ale patří k tomu stylisticky lepšímu - nehraje si na to, být za každou cenu jiné, než ostatní. Má styl, který dneska jen těžko najdete.
.... ja onehda presedl z Octy 1.4 tsi do Tipa 1.4 Tjet a jizdne, vykonove i akusticky to bylo velmi podobne, se zavrenyma ocima bych nepoznal rozdil.... coz je vzhledem k cenovce Tipa fajn....
Ano, Tipo bylo od začátku koncipované, jako levnější varianta nižší stř. třídy. Jako byl tehdy např. Peugeot 301, nebo Dacia (Renault) Logan. A to mu dnes trochu vadí, že lidi v něm chtějí vidět úroveň Peugeot 307 a Renault Megane.
Mě se to taky nelíbí, radši bych úroveň těch druhých dvou.
Mě se to taky nelíbí, radši bych úroveň těch druhých dvou.
Na výstavě to tak neoceníš.
To se pozná po pár stech km nonstop jízdy.
Jezdil jsem služebního Superba... a nemohl v něm vydržet, při cestě na Slovensko a zpátky na obrátku.
V Tipu sedíš hodiny a hodiny... a jseš OK.
Tedy co se sedacího svalu týče.
:-)
To se pozná po pár stech km nonstop jízdy.
Jezdil jsem služebního Superba... a nemohl v něm vydržet, při cestě na Slovensko a zpátky na obrátku.
V Tipu sedíš hodiny a hodiny... a jseš OK.
Tedy co se sedacího svalu týče.
:-)
Mohu potvrdit a ten překvapivě vysoký jízdní komfort zdaleka nezajišťují jen výborné sedačky, ale také suprově naladěný podvozek, bezchybná ergonomie a robustní kastle. Před několika lety jsem s Tipem 1.6 M-Jet absolvoval služební cestu Praha - Štrbské Pleso (a posléze cestu zpět) a vystoupil jsem z něj neuvěřitelně málo unavený a navíc nadšený tím svezením (samozřejmě s přihlédnutím ke kategorií toho auta). :-) :yes:
No jo, ale tam kde Tipo cenou končí, tam Ovce teprve začíná. Fér srovnání by bylo spíš s Fóbií.
A proč ne na 40 tis km ročně?
Má lepší sedačky... jinej vesmír.
Když koupíš dvoubarevnýho Lounge, tak se na to i hezky kouká - a pořád jseš o hodně levnější ne Octa.
Já jsem loni koupil Tipa dvě.
Jedno pro syna a druhé pro sebe. S atmosferickou 1.4. Tam se k tomu přičte i úspora plynoucí z vysoké spolehlivosti při zlomkových nákladech na servis.
Včetně úspory nervů - auto v servisu je mi k ničemu.
:-)
Má lepší sedačky... jinej vesmír.
Když koupíš dvoubarevnýho Lounge, tak se na to i hezky kouká - a pořád jseš o hodně levnější ne Octa.
Já jsem loni koupil Tipa dvě.
Jedno pro syna a druhé pro sebe. S atmosferickou 1.4. Tam se k tomu přičte i úspora plynoucí z vysoké spolehlivosti při zlomkových nákladech na servis.
Včetně úspory nervů - auto v servisu je mi k ničemu.
:-)
Gratulujem, sú to skvelé autá. :yes:
Ja len dúfam, že ma ten liter nesklame, inak neviem.. ak to stihnem, tak to istí perlová skladovka Italia Mirror.
Ja len dúfam, že ma ten liter nesklame, inak neviem.. ak to stihnem, tak to istí perlová skladovka Italia Mirror.
Díky.
Jsem ten litr riskovat nechtěl... a mám 1.4 atmo.
A jezdí úplně v pohodě.
:-)
Jsem ten litr riskovat nechtěl... a mám 1.4 atmo.
A jezdí úplně v pohodě.
:-)
To já si v dohledné době brousím zuby na rozumně ojetý exemplář koupený v Německu. Buď hatchback 1.4 T-Jet (samozřejmě ještě tu úspornější verzi), nebo sedan 1.6 M-Jet (ještě bez vstřikování močoviny). 1.4 neplní mé nároky na dynamiku (ale samozřejmě oceňuju jeho nadprůměrnou spolehlivost a servisní nenáročnost).
Koupil jsem 1,6 MJET kombi r. v. 2019 Lounge s paketem business a najeto 124tis. Km v srpnu. Nyní mám 142tis. Km a po servisce ve 140tis. km. Měnilo se interní čidlo automatické klimatizace. Jinak jen olej a filtry.
Motor je pružný. Na to, že je diesel, nemůžu si zvyknout, že 4. kvalt až od 50km/h. 5, 70. a 6. 90. jinak to nejede svižně a dusí se.
1,4 atmo bude mít nižší náklady.
Adaptivní tempomat neměla ani má Octavia Style 1,4TSI 150 koní 7DSG, či 1,4TSI CNG 81kW. Ta druhá líná.
U první nešly dveře zavřít standardně a v autorizovaném servisu řekli, že se s tím musí bouchnout. Auto mělo měsíc. a ani za dva roky se to neodstranilo.
CNG mělo výhodu, že jsem jezdil dlouhodobě za 3,9 na 100km. Ale to auto bylo lacinější vevnitř jak TIPO. sedačky na ***. výplň dveří plast. TIPO látka.
A podvozek TIPA je na naše cesty jako balzám.
Kdo chce ještě jsou skladovky.
Motor je pružný. Na to, že je diesel, nemůžu si zvyknout, že 4. kvalt až od 50km/h. 5, 70. a 6. 90. jinak to nejede svižně a dusí se.
1,4 atmo bude mít nižší náklady.
Adaptivní tempomat neměla ani má Octavia Style 1,4TSI 150 koní 7DSG, či 1,4TSI CNG 81kW. Ta druhá líná.
U první nešly dveře zavřít standardně a v autorizovaném servisu řekli, že se s tím musí bouchnout. Auto mělo měsíc. a ani za dva roky se to neodstranilo.
CNG mělo výhodu, že jsem jezdil dlouhodobě za 3,9 na 100km. Ale to auto bylo lacinější vevnitř jak TIPO. sedačky na ***. výplň dveří plast. TIPO látka.
A podvozek TIPA je na naše cesty jako balzám.
Kdo chce ještě jsou skladovky.
Anonym
hází do hry jednu oranžádu za druhou! Napřed sombréro na titulce v oranži, teď i týpí.
Oranžová je proste v móde. Máš rád inú farbu, ktorú nikto neponúka? Potom ten plač chápem.
Ale já nepláču.
Ale věřím, že ty to chápeš i tak, viď. :-!
Ale věřím, že ty to chápeš i tak, viď. :-!
Mne sa nepáčia tie haldy áut od striebornej, cez sivú, šedú až po čiernu, ktorých sú plné cesty. Takže farby celkom beriem. Aj tú žltú na XCeede. Oranžová? Tá je dnes skrátka v móde, čo znamená, že bude občas aj tam, kde sa ani trochu nehodí. Ale dnes sme tu chválili aj novú škodovácku modrú na Octavii so štvorkolkou. Vyzerá skvelo, podobne dobre zvolených farieb by som privítal aj viac.
TIPO není lowend, jen je to poctivé auto. Klasicky zpracované. Mám buď štěstí nebo nevím, ale Octavia CNG takto zpracovaná nebyla. Vrzala, nebo nešly dovřít dveře. Nemluvím o nápravě či o tom, že nebyla schopná v zimě vyjet mírný nájezd, když byl sníh na zámkové dlažbě.
h.onzyk
... musím říct, že obzvůášť verze Cross se mi líbí, ale když uvážím, že pro mě by byla ideální ta dieslová 1.6, tak jsme v tom za nějakých 530 tis. Nedávno tu byla Kia Xceed, která stojí v základu se 100 kw naftou nějakých 584. Tak nějak od stolu bych řekl, že ten Fiat by měl být asi o chlup levnější, ale třeba mi svezení změní názor..
Tý brďo a proč by měl Fiat být levnější?!!
Popravdě vůbec nechápu, proč už je dneska levnější, když je poctivěji vyrobenej = spolehlivější.
Popravdě vůbec nechápu, proč už je dneska levnější, když je poctivěji vyrobenej = spolehlivější.
No nic proti Tipu, špatný auto to nebude, ale zatím to vnímám furt jako lowcost, asi jako když jsem před lety vybíral auto a ve škodovce měli vymazlenýho Rapida asi za 450 tak už mi to taky přišlo moc. Navíc ten Xceed je silnější, a působí na mě jako luxusnější zboží než ten Fiat. Ale třeba Tipo po modernizaci fakt překvapí
Až budeš fakt vybírat, co koupit, tak doporučuju nechat si auto zvednout na zvedáku a podívat se na podvozek.
Co Tě bude držet na silnici...
:-)
Co Tě bude držet na silnici...
:-)
Dopadlo to tak, že jsem koupil Focuse, a po 5 letech provozu se mi jako nejlepší nápad jeví ho jen vyměnit za mladší model.
Sorry, ale srovnávat Tipo s Rapidem je totální blbost. Svoji technickou úrovní má totiž mnohem blíž k Octavii (III.).
jam2015
a zúfalý benzínový motorček!!! :-(
Ten motorček jako základ vůbec nebude špatný (tedy na dnešní ujeté poměry), totální průser ale je, že nad ním nic není! :-O :-O :-O :no: Doufejeme, že jen zatím. Nový čtyřválec 1.33 FireFly by do Tipa pasoval jako p.r...e.l na hrnec! :-) :yes:
rohYpnol
Pokud si člověk odmyslí to, že se musí smířit s 3-válcovým mrzákem pod kapotou, tak je to stále celkem rozumná nabídka :yes: :yes: V cenovým rozpětí 300 až 400 t. zkrátka opět o třídu lepší volba, než Škoda, která se na tuhle cenu podívá sotva s Fabií...
Stejně bych ale asi upřednostnil i30 kombi... Fiat strašně poletí dolů s cenou při následným prodeji.
Stejně bych ale asi upřednostnil i30 kombi... Fiat strašně poletí dolů s cenou při následným prodeji.
A ta i30ka s cenou ojetiny dolů nepoletí? :-)
Ne. Hyundaie si drží cenu sakra dobře.
Tipa docela taky. Asi i proto, že i po 5 letech jich je na českém trhu ojetin málo. Což o něčem svědčí. :-)
To bohužel svědčí o tom, že Tipo se tu prodává málo. Což absolutně nechápu. Obecně prodeje Fiatu u nás jsou jen v užitkových... Prostě češi opět zamrzli někde v myšlení... Fiat dělá výborná auta. I ty osobní.
Ja mám skôr pocit, že to nie je celkom len o myslení, skôr ako o zastúpení automobilky a nejakej marketingovej podpore. Tých pár reklám v TV pár krát do roka to nevytrhne.
Fiatů se prodává málo a myslím, že logicky. Nabídka modelů je víc než bídná a design, kterým dřív Fiat exceloval, se taky nekoná. Tipo žádná hitparáda taky není - příšerně laciný interiér, dílenské pracování taky nic moc. Kdo chce levné auto, sáhne po Dacii, kdo chce normální auto, dostane lepší nabídku u korejců...
Doteď mi Tipo nedávalo smysl, protože za stejné peníze máš i30 s lepšími motorizacemi. A servisní síť je u Fiatu slabá.
Je pravda že ojetých modelů Tipo je na trhu málo. Ale je to i z toho důvodu, že málo kdo mění auto co 5 let a firmy asi taky zrovna Tipo nekupují. Mají je lidé co s nimi jezdí dlouhou dobu. Musím říct u nás jich jezdí docela dost. Hlavně kombi a sedan. Novým omlazený Fiat potřeboval už oživit a to se povedlo. Ale myslím, že za pár let by to chtělo zbrusu nový model. Cena je vcelku slušná navíc s lepšími nabídkami určitě automobilka přijde.
Zatím Fiat "letí nahoru"... na obě Tipa, co jsem loni koupil s atmo 1.4, už jsem měl poptávku za vyšší cenu, než jsem je koupil.
;-)
;-)
Takových aut s jednoduchými a spolehlivými motorizacemi bude přibývat. Třeba zachovalá tříletá Suzuki Vitara 1.6 s 50 000 km se dnes prodává za svojí původní cenu!
wolff
Takto. Fiaty jsou Králové propadu ceny v prvních letech po koupi, pak se ten pád celkem zastaví a už si to dražší cenu docela dobře az do doby, kdy je ta zbytková cena vraku u všech tak nějak stejná s výjimkou nějakých zajímavějších aut.
Prodával sem několik Fiatu a je to se celkem dobře psychicky obrnit.... Prostě to každý zkouší, je to Fiat tak to se dává snad zadarmo. Ne. Auta co se povedla a jsou zajímavá a jejich málo se leckdy dají prodat líp než škodovky, kterých je všude plno. To je fakt.
A Hyundai... No... Jako asi si drží lip cenu než by člověk řekl, hlavně u mladsich ročníku díky delší záruce (dtto Kia), na druhou stranu je to taky díky tomu že ty auta byly levné už jako nové. Podobné na tom je Dácie. Na druhou stranu, pokud dnes už trochu líp vybavena I30 bude stát nad půl míče, tak to nějaký přeborník v držení si hodnoty fakt nebude...
Od toho jsou Hondy, Toyoty..., Ale Hyundai a Kia fakt ne, už jen z toho důvodu, že těch aut je hodně a nejsou ničím zajímavá.
Prodával sem několik Fiatu a je to se celkem dobře psychicky obrnit.... Prostě to každý zkouší, je to Fiat tak to se dává snad zadarmo. Ne. Auta co se povedla a jsou zajímavá a jejich málo se leckdy dají prodat líp než škodovky, kterých je všude plno. To je fakt.
A Hyundai... No... Jako asi si drží lip cenu než by člověk řekl, hlavně u mladsich ročníku díky delší záruce (dtto Kia), na druhou stranu je to taky díky tomu že ty auta byly levné už jako nové. Podobné na tom je Dácie. Na druhou stranu, pokud dnes už trochu líp vybavena I30 bude stát nad půl míče, tak to nějaký přeborník v držení si hodnoty fakt nebude...
Od toho jsou Hondy, Toyoty..., Ale Hyundai a Kia fakt ne, už jen z toho důvodu, že těch aut je hodně a nejsou ničím zajímavá.
Koukal jsem na čísla a i30 si opravdu drží cenu dobře. Při průměrných nájezdech po 5 letech drží i30 79-84%, to je hodně dobré https://www.overauto.cz/…AH2514ALJ129289. Octavia 69-75% https://www.overauto.cz/…MBAR7NE7L0079856 a Tipo jen 56-65% https://www.overauto.cz/…A35600006P93757. Pro zajímavost Logan 63-70% https://www.overauto.cz/…U1L5220265239648
Allo
Kde je DCT? Zase jedině pošahaný manuál?
Já že se poučí a nabidnou automat i k benzínu a zatim není ani u nafty...
Já že se poučí a nabidnou automat i k benzínu a zatim není ani u nafty...
To by ma tiež zaujímalo. Keď tak študujem cenník u nás, za každú jednu farbu okrem bielej sa dopláca a za metalízu je to 600 €, to mi príde šialené. :no:
Prozradím ti tajemství.. DCT není automat!
Je to strojově řazená mechanická převodovka... která zcela "geniálně" spojuje nevýhody obojího řešení.
:-)
Je to strojově řazená mechanická převodovka... která zcela "geniálně" spojuje nevýhody obojího řešení.
:-)
Řadí to automaticky? Ano? Tak je to automatická převodovka hnidopichu....
No, je fakt, že nemusíš řadit ty... ale jako automat to neřadí.
:-)
Dobře udělanej automat řadí sametově, můžeš s ním autem posunovat po cm, povoluješ brzdy, dokud je nepřetlačí klouzající hydroměnič... a jen v něm měníš olej.
Tohle všechno dvouspojka prostě neumí.
:-)
:-)
Dobře udělanej automat řadí sametově, můžeš s ním autem posunovat po cm, povoluješ brzdy, dokud je nepřetlačí klouzající hydroměnič... a jen v něm měníš olej.
Tohle všechno dvouspojka prostě neumí.
:-)
Ja Prvni 123
Nedá mi to, a znovu zopakuji novost motorů Fire Fly.
je věčná škoda, že tady jsou "pseudonovináři" tak zblblí, že vždycky jen uplivnou něco u plastovém interiéru, což platí jen pro tu nejlevnější verzi.
Fire Fly má unikátní systém řízení kompresního tlaku v motoru. Po několika pokusech to řešit proměnným kompresním poměrem (ještě Saab, pak i Mazda a Toyota) to Italové vyřešili jinak - a vlastně jednodušeji. Motor má od narození extrémně vysokou kompresy a řízeným časováním zavíráním ventilů reguluje kompresní tlak v podstatě pro každý válec a pro každou otáčku.
Prostě tlak se upustí ještě před zavřením ventilu v rámci zdvihu... a díky synchronizaci se vstřikováním bezínu je to bez vlivu na emise.
Ten motor - zatím jsem zkoušel jen provedení 88 kW + 6 stupňů v 500X - má díky tomu spoustu zajímavých vlastností a ano, mnohem pružnější chování i pri vysokém měrném výkonu.
Má teda taky jednu negativní, minimálně nezvyklou - v podstatě ztratil brzdné schopnosti. Evidentně při nulovém nároku na výkon zůstanou ventily otevřené... takže to připomíná volnoběžku u Wartburga.
Ale možná je to jen nezvyk. Ale ten uličnickej zvuk a slušnej výkon prostě láká k podřazení před zatáčkou - a aspoň u mě to vedlo ke zklamání.
Provedení 74 kW s 5 st v Tipu jsem ještě neměl šanci vyzkoušet.
je věčná škoda, že tady jsou "pseudonovináři" tak zblblí, že vždycky jen uplivnou něco u plastovém interiéru, což platí jen pro tu nejlevnější verzi.
Fire Fly má unikátní systém řízení kompresního tlaku v motoru. Po několika pokusech to řešit proměnným kompresním poměrem (ještě Saab, pak i Mazda a Toyota) to Italové vyřešili jinak - a vlastně jednodušeji. Motor má od narození extrémně vysokou kompresy a řízeným časováním zavíráním ventilů reguluje kompresní tlak v podstatě pro každý válec a pro každou otáčku.
Prostě tlak se upustí ještě před zavřením ventilu v rámci zdvihu... a díky synchronizaci se vstřikováním bezínu je to bez vlivu na emise.
Ten motor - zatím jsem zkoušel jen provedení 88 kW + 6 stupňů v 500X - má díky tomu spoustu zajímavých vlastností a ano, mnohem pružnější chování i pri vysokém měrném výkonu.
Má teda taky jednu negativní, minimálně nezvyklou - v podstatě ztratil brzdné schopnosti. Evidentně při nulovém nároku na výkon zůstanou ventily otevřené... takže to připomíná volnoběžku u Wartburga.
Ale možná je to jen nezvyk. Ale ten uličnickej zvuk a slušnej výkon prostě láká k podřazení před zatáčkou - a aspoň u mě to vedlo ke zklamání.
Provedení 74 kW s 5 st v Tipu jsem ještě neměl šanci vyzkoušet.
Ja len doplním, že to riadenie tlaku pomocou ventilov vie riadiť presne a kontrolovane vďaka MultiAir modulu cez tlak oleja. Technológiu má Fiat overenú už roky, takže nejde o nič, čo by sa ladilo na zákazníkoch tak ako to robí koncern Volkswagen.
Asi tak.
To k tomu "ubohému motorečku".
Není ale úplně bez zajímavisti, že úplně původně je autorem myšlenky britská skupina Powertrain... ještě pod MG Rover. Měli prototyp motoru tzv M-serie, ale už ho nikdy nedokázali dovést k výrobě.
Fiat skupinu od MG Rover koupil vlastně chvíli před kolapsem (2005), a dovedl nápad do stavu schopného uvedení na trh. V roce 2009.
Tohle už je třetí generace, s největším rozdílem právě v tom, že dokáže úplně oddělit ventily od vaček a nechat je otevřené. Už "dvojka" uměla i několikrát za zdvih otevřít a zavřít.
Angličani ale na ten nápad nezapomněli a po dovyvinutí koupili od Italů řešení zpátky jako licenci... a prodávají s tímto systémem své nové motory v Jaguarech a Land Roverech tuším od roku 2017?
Jen systému říkají UniAir a ne Multiar. A té nové řadě motorů pak Ingenium.
:-)
To k tomu "ubohému motorečku".
Není ale úplně bez zajímavisti, že úplně původně je autorem myšlenky britská skupina Powertrain... ještě pod MG Rover. Měli prototyp motoru tzv M-serie, ale už ho nikdy nedokázali dovést k výrobě.
Fiat skupinu od MG Rover koupil vlastně chvíli před kolapsem (2005), a dovedl nápad do stavu schopného uvedení na trh. V roce 2009.
Tohle už je třetí generace, s největším rozdílem právě v tom, že dokáže úplně oddělit ventily od vaček a nechat je otevřené. Už "dvojka" uměla i několikrát za zdvih otevřít a zavřít.
Angličani ale na ten nápad nezapomněli a po dovyvinutí koupili od Italů řešení zpátky jako licenci... a prodávají s tímto systémem své nové motory v Jaguarech a Land Roverech tuším od roku 2017?
Jen systému říkají UniAir a ne Multiar. A té nové řadě motorů pak Ingenium.
:-)
Paulie88
Já jsem spokojen. Překvapila mě hlavně verze Cross. Nejsem příznivce SUV, spíš vůbec, ale už nějakou dobu polukuju po něčem vyšším abych na kdejaké polňačce atd hned neštrachal podvozkem a tohle vypadá jako slušné řešení a za docela slušnou cenu a kupodivu i s tím silnějším dieselem s šestikvaltem,ktery bych hned bral hlavně kvůli jízda po dálnici. Tak jsem zvědav na oficiální české ceny a určitě si ho půjdu zkusit projet.
V zásadě souhlas... jen tomu nafťáku nějak nemůžu odpustit ty "chcanky".
Od té doby pro mě diesely de facto přestaly existovat.
:-(
No, ale ceny už jsou známé, ne?
Od té doby pro mě diesely de facto přestaly existovat.
:-(
No, ale ceny už jsou známé, ne?
×
Sdílení komentáře
×