Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Modernizovaný Fiat Tipo odhaluje české ceny. Na kolik přijde nový tříválec či zvýšený Cross?

David Bureš
Diskuze (89)

Fiat Tipo v rámci modernizace rozšířil nabídku o oplastovanou zvýšenou verzi Cross. Pořídíte ji ve dvou stupních výbavy.

Fiat loni odhalil podobu napjatě očekávaného faceliftu modelu Tipo. Auto dostalo stylovější vzhled, modernější výbavu nebo nový tříválec 1.0 FireFly a rozšířilo nabídku o zvýšenou verzi Cross. Nyní už známe i české ceny auta.

Nejlevnější karosářskou variantou nadále zůstává sedan, který je od začátku primárně orientován na východní trhy. I v jeho případě se novým základním motorem místo atmosférické čtrnáctistovky (70 kW) stává přeplňovaný tříválec 1.0 FireFly (74 kW) s pětistupňovým manuálem, který pořídíte za ceny od 329.900 korun.

Fiat Tipo sedan – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 FireFly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3] 999 1248 1598
Největší výkon [kW/min] 74/5000 70/3750 96/3750
Točivý moment [N.m/min]  190/1500 200/1500 320/1750
Převodovka 5M 5M 6M
Cena Tipo [Kč] 329.900 379.900 -
Cena City Life [Kč] 354.900 404.900 444.900
Cena Life [Kč] 379.900 - 469.900

Výbava za tuto částku čítá šest airbagů, aktivní asistent pro jízdu v pruzích, sledování dopravních značek, elektricky ovládaná přední okna, manuální klimatizaci, dálkově ovládané centrální zamykání nebo rádio bluetooth a s ovládáním na volantu. Kola jsou ale jen 15“ ocelová, zrcátka manuálně ovládaná a volant jen výškově nastavitelný.

To hatchback v základní verzi s 1.0 FireFly přijde na 349.900 korun a odvozené kombi na 374.900 korun. Na rozdíl od sedanu však mají standardně také výškově nastavitelné sedadlo řidiče nebo elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Kombi má i 16palcová ocelová kola.

Fiat Tipo kombi – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 FireFly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3] 999 1248 1598
Největší výkon [kW/min] 74/5000 70/3750 96/3750
Točivý moment [N.m/min]  190/1500 200/1500 320/1750
Převodovka 5M 5M 6M
Cena Tipo [Kč] 374.900 424.900 -
Cena City Life [Kč] 399.900 449.900 489.900
Cena Life [Kč] 424.900 - 514.900

Druhý stupeň se jmenuje City Life a zahrnuje infotainment UConnect se sedmipalcovou dotykovou obrazovkou a zrcadlením funkcí chytrého telefonu, diody denního svícení, tempomat, elektricky ovládaná zadní okna, kožený volant, 16palcová ocelová kola nebo elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Vrcholem je pak Life s dešťovým a světelným senzorem, elektrochromatickým vnitřním zpětným zrcátkem, zadními parkovacími čidly, 7“ přístrojovým panelem, automatickou klimatizací, předními mlhovkami s funkcí přisvěcování do zatáček nebo 16“ litými koly.

Hatchback pak pořídíte ještě ve zvýšené variantě Cross. Ta se primárně liší svébytným vzhledem, originálními 16“ koly, o 37 mm zvýšenou světlostí nebo podélnými střešními ližinami. S tříválcem 1.0 FireFly ve verzi nazvané City Cross vycházející svoji výbavou ze stupně City Life vyjde tento derivát na 399.900 korun.

K dispozici je také druhý stupeň, už jednoduše nazvaný Cross. Za něj se připlácí 40.000 korun, výměnou za něž dostanete 17“ litá kola, navigaci, funkci automatického brzdění s rozpoznáním chodců a cyklistů, přední a zadní parkovací čidla, digitální přístrojový štít, automatickou klimatizaci, adaptivní tempomat, přední mlhovky nebo full-LED světlomety.

Fiat Tipo hatchback – ceny modernizované verze na českém trhu
Motor 1.0 FireFly 1.3 MultiJet 1.6 MultiJet
Zdvihový objem [cm3] 999 1248 1598
Válce/ventily 3/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 74/5000 70/3750 96/3750
Točivý moment [N.m/min]  190/1500 200/1500 320/1750
Převodovka 5M 5M 6M
Max. rychlost [km/h] 192 181 208
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,8 13,3 9,8
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,5 4,3 4,5
Cena Tipo [Kč] 349.900 399.900 -
Cena City Life [Kč] 374.900 424.900 464.900
Cena Life [Kč] 399.900 - 489.900
Cena City Cross [Kč] 399.900 - 489.900
Cena Cross [Kč] 439.900 - 529.900
David Bureš
Diskuze (89)

Doporučujeme

Avatar - autista
15. 1. 2021 16:18
Re: Dneska lowend
TIPO není lowend, jen je to poctivé auto. Klasicky zpracované. Mám buď štěstí nebo nevím, ale Octavia CNG takto zpracovaná nebyla. Vrzala, nebo nešly dovřít dveře. Nemluvím o nápravě či o tom, že nebyla schopná v zimě vyjet mírný nájezd, když byl sníh na zámkové dlažbě.
Avatar - autista
15. 1. 2021 16:16
Re: Jako takhle....
Koupil jsem 1,6 MJET kombi r. v. 2019 Lounge s paketem business a najeto 124tis. Km v srpnu. Nyní mám 142tis. Km a po servisce ve 140tis. km. Měnilo se interní čidlo automatické klimatizace. Jinak jen olej a filtry.
Motor je pružný. Na to, že je diesel, nemůžu si zvyknout, že 4. kvalt až od 50km/h. 5, 70. a 6. 90. jinak to nejede svižně a dusí se.

1,4 atmo bude mít nižší náklady.
Adaptivní tempomat neměla ani má Octavia Style 1,4TSI 150 koní 7DSG, či 1,4TSI CNG 81kW. Ta druhá líná.

U první nešly dveře zavřít standardně a v autorizovaném servisu řekli, že se s tím musí bouchnout. Auto mělo měsíc. a ani za dva roky se to neodstranilo.

CNG mělo výhodu, že jsem jezdil dlouhodobě za 3,9 na 100km. Ale to auto bylo lacinější vevnitř jak TIPO. sedačky na ***. výplň dveří plast. TIPO látka.

A podvozek TIPA je na naše cesty jako balzám.

Kdo chce ještě jsou skladovky.
Avatar - Ja Prvni 123
11. 1. 2021 21:22
Re: Moc hezké
V zásadě souhlas... jen tomu nafťáku nějak nemůžu odpustit ty "chcanky".
Od té doby pro mě diesely de facto přestaly existovat.
:-(

No, ale ceny už jsou známé, ne?
Avatar - Ja Prvni 123
11. 1. 2021 21:20
Re: A automat je kde?
No, je fakt, že nemusíš řadit ty... ale jako automat to neřadí.
:-)
Dobře udělanej automat řadí sametově, můžeš s ním autem posunovat po cm, povoluješ brzdy, dokud je nepřetlačí klouzající hydroměnič... a jen v něm měníš olej.

Tohle všechno dvouspojka prostě neumí.
:-)
9. 1. 2021 14:26
Re: Jako pěkný to je ...
Dopadlo to tak, že jsem koupil Focuse, a po 5 letech provozu se mi jako nejlepší nápad jeví ho jen vyměnit za mladší model.