Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Dacia Sandero konečně odhaluje české ceny. Mírně zdražila

99 komentářů

TondaSverak
Stepway v plné palbě (+metla): 360k., i tak je to pořád nejlepší poměr cena/hodnota.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Moje řeč. Jako auto pro ženu na denní ježdění si to dovedu představit.
Othello
Koukám na výhody CVT, co všechno zákazník dostane za příplatek 35 tisíc😒br /> o 11% nižší krouťák
o 9 km/h nižší maximálku
o 2,2 s horší zrychlení
o 10% vyšší spotřebu

pecka !
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To snad vzali CVT ze skútru, jinak si to nedovedu vysvětlit.
Anonym
A ještě to řve jako kráva!
traveldrive
Ako vieš? Ty si s tou Daciou s CVT už jazdil?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Z principu CVT prostě bude hučet při akceleraci
traveldrive
Ak niečo hučí, alebo ako napísal fostek, řve, tak pod tým rozumiem, že je to proste hlučné, hlučnejšie ako iné autá. Ale až také hrozné to nebude. Zrýchlenie má za otáčkami motora nejaké omeškanie, takže motor má vyššie otáčky, ako vzhľadom na zrýchlenie čakáš. Výsledný efekt hodne závisí od odhlučnenia a od reakčného času prevodovky - v prípade, že ide o bezstupňový systém. Ale stále častejšie sa objavujú variátory, ktoré preraďujú pomerne rýchlo na prednastavené prevodové pomery, a tam sa to "hučanie" akosi nedostavuje.
Dixik2
Tady s tím jezdil😒br />
Od 17:53 minuty: https😐/www.youtube.com/watch?…
Arese
To ale není žádné velké překvapení, CVT vždy spolehlivě zhorší jízdní výkony a zlikviduje radost z jízdy. Pořídil by si ho jen blázen. 😄
ryccardo
takovej Hamuna to považuje za to nejlepší co lze v autě mít. Můžeš s tím raketově zrychlovat aniž by si opotřebovával spojku a nemusíš řadit 😁
traveldrive
Odpočítaj plynulú jazdu a fakt že jednoduché ovládanie, bez mordovania sa so spojkou a šaltpákou. Pre dôchodcov, prípadne invalidov ideál. Tí nepotrebujú ani vyššiu maximálku, ani lepšie zrýchlenie, chýbajúci krútiaci moment oželejú, lebo auto plné ľudí alebo naložené nákladom voziť nebudú, a o pol litra vyššia spotreba im pri občasnej jazde do obchodu a k lekárovi môže byť ukradnutá. Možno s tým zajazdia dokoca úspornejšie ako niekto iný s klasickou motorizáciou.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
skutečně levné Dacie skončily. Ano, pořád je to nejlevnější auto na trhu, ale za cenu ořezání úplně na kost. Základ fakt nestojí ani za snahu, to je horší i než Life u Clia. A pak už zase cenový rozdíl vůči konkurenci není tak výrazný. Nové Sandero to tedy bude mít o dost těžší.
traveldrive
Asi tak. Holt s coronou idú náklady stále hore, odbyt klesá, inej cesty zrejme niet. Hore ide všetko, nie len ceny Dacií. Ešte budeme za tie Fabie a P208 v nižších výbavách a so základnými motormi vďační.
Arese
Pamatuju doby, kdy se poslední Thalie a Pandy II. generace se základní výbavou vyprodávaly za ceny kolem 160 000 Kč! 😁 😁 😁 Tomu už se dnes ani nechce věřit.... 😒 😒 😒
traveldrive
Ale vtedy boli aj platy predsa len o kus nižšie ako dnes. To môžeš jasať aj nad uvádzacou cenou Favorita 84600,-Kčs, ale voči vtedajším platom to bol neskutočný majland.
Arese
Přesně tuto poznámku jsem očekával, ale v době, kdy se za tyto ceny tyhle auta doprodávaly, už česká kupní síla nebyla tak špatná. 😄
traveldrive
Pri tej Thalii to bolo určite lepšie ako pri Favorite, to bez debaty, ale nemyslím, že to voči platom vychádzalo oveľa lepšie ako Sandero. Ale zase bolo niekedy v tej dobe aj šrotovné, ak sa nemýlim, a vtedy sa Thalie vyrojili v dosť veľkom množstve, to je pravda.
lukas13
To si piš, že v té době to vycházelo lépe.

V roce 2010 jsem kupoval (tehdy nový) Megane III combi 1.6 100Hp za 264 tisíc. Manuální klima, full airbagy, ESP, přední okna v elektrice, centál. Plus zimáky v ceně. Jinými slovy ta výbava je i na dnešní dobu (na základ C segmentu) až na pár povinných elektronických bez. systémů velice podobná.

Vzhledem k dnešním cenám - ne, průměrná mzda opravdu, ale opravdu za těch 10 let nešla nahoru o cca 80% - auta vycházela lépe než dnes, pro středněpříjmové domácnosti rozhodně.

BTW - v té době (pokles cen OA kvůli ekonomické krizi) se potvrdilo, že B segment není ve střední evropě nejkupovanějším proto, že ho máme rádi. Ale proto, že C segment byl pro spoustu středně příjmových rodin nedostupný. Krize 2009/2010 to změnila a i u nás se nejlépe prodává C segment.
Avatar - Otrava
Otrava
Vycházelo to v základu lépe. Teď mají i levné modely lepší bezpečnostní výbavu a muselo se investovat do nových motorů...

...ale na druhou stranu, není to až tak hrozivé jak to může vypadat. Pokud se srovná průměrná mzda, ten Megane by dneska vyšel cca na 384tis. Kč. Když se přihodí 20tis., člověk dostane v akční nabídce family Hyundai i30 v kombíku. Dostane lépe jezdící auto (nic proti megane III), manuální klimu, elektrická okna vepředu i vzadu, rádio s dotykáčem s android aut👋apple carplay, zadní parkovací kameru, tempomat + další blbůstky jako vedení v pruzích, autonomní brzdění...
To všechno s výkonějším foukaným litrem a šestistupňovým manuálem.

Ruku na srdce, to ještě není přeci tak zlé? Ale jasně, s novými investicemi do elektromobility a pokutami přituhne.
lukas13
A to je zase pravda - H se ještě drží, spolu např. s Fordem. Jinde už se zbláznili - ten Megane (IV) stojí v základu 490 (počítám i ceníkovou slevu 45t). Ano, má TCe 140, což je výborný motor. Ale dostupné pro začínající rodinu - ani náhodou. A že po ceníkové slevě a bonusu za ojetý vůz na tolik vyjde FoFo STline se 155 Hp (mildhybrid) s multilinkem... Wau.
Chápu to, automobilky dnes cenově tápou. Obecně platí, že ty, které nabízejí mildhybridy (H/K, Ford, Suzuki) se drží v "normálu", ty co přešly rovnou na plug-in hybridy a EV zdražují úplně ... šíleně (VW, Renault apod.)
Některé automobilky to teď budou mít dle mého těžké - např. ten Renault se mi zdá po brutálním faceliftovém zdražení pro normálního kupce nekoupitelný...

Takže za mě - bravo H/K and Co.
traveldrive
Dnes je veľa vecí inak. V aute si musíš kúpiť aj čo nechceš, a pretože predaje nestúpajú, ceny idú hore, aby sa predalo ešte menej...
Daj boh, aby už tie vakcíny boli a zaberali, lebo celý svet chcípne v chudobe.
lukas13
Pod tohle bych se podepsal :yes:
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Mégane stojí v základu po slevě 435 tisíc (skladový 115 GPF) nebo 470 tisíc (pokud se budeme držet TCe 140). Kde jsi vzal 490 tisíc? Taky oproti verzi před FL má kupu věcí navíc, které dřív ani nešly pořídit. To zase nepovažuju za tak špatné.
lukas13
Logicky, vzhledem k mému prvnímu příspěvku, jsem řešil kombi. Ceníková cena základu po slevě 45t je 490. Howgh
Ceny Meganu IV sleduji dlouhodobě, neb ještě před rokem by mě ani nenapadlo, že si pořídím něco jiného. MIII mám již druhý kousek, velká spokojenost, až na olej žeroucí 1.2 TCe.
Teď jsem nový vůz reálně vybíral (a vybral), ale Renault to není - fakt mám nastudováno a fakt jsou ceny v aktuálním ceníku neakceptovatelné.
Pokud bych zůstal věrný kombíku C segmentu, vyhrál by to rozhodně FoFo (STline 1.0 mHev 155 Hp). Ale nakonec to vyhrálo něco, co se na silnicích často nevidí, ale museli jsme to mít.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
OK, kombi jsem si nevšiml. Na druhou stranu, máš o 40 % výkonnější motor a o mnoho lepší dynamiku. To dřív bylo o hodně dražší. Máš prvky, které u třetí generace ani nebyly, a u předfaceliftu jen za příplatek u nejvyšších výbav.
Z čehož vyplývá jediné - ty sockavýbavy nikdo reálně nebral, proto šly oprávněně do háje.
lukas13
Hele, asi si úplně nerozumíme + mám zároveň pocit, že hájíš R před někým, kdo ho má rád. Oprosťme se tedy od základů s tím, že jen jedna poznámka - pokud mám sebelépe vybavený základ, je mi to naprd, pokud na něj nemám love. BTW - těch základních MIII i MIV vídám docela dost. A to říkám jako, stále ještě současný, majitel 1.2 TCe 130 Limited, narvaný vším co šlo.
MIV - nástupce, měl být původně ve výbavě GT (ceníkových cca 600+, reál pod 600), smířil jsem se s automatem, který prostě v autě nechceme. Zrušili. Pak RS line 1.3 160, manuál. Nejprve v ceníku za 515. Reál s barvou a extras cca 490. Pak zdražili na 550, posun reál ceny podobný. No a teď ceny po faceliftu. Manuál + 160 zrušili. S DSG se to cenově blíží i30N. Se 140 jesm na tom cenově podobně jak před třemi lety s GT (automat, 205 Hp, 4control).
Hele, jsem snad d*b*l? 😉
Notabene když ten FoFo s multilnkem a 155 hp a např. pátými dveřmi v elektrice vyjde na cca 530 (ano, konfiguroval jsem, smlouval i projížděl?)
Nakonec jsem vybral něco, co je cenově mezi RS line 140 a 160, ale má to multilink, (dle mého) veliké chrisma a velmi pomalý pokles hodnoty.
Za mě právě nyní rozhodovala peněžena (a srdce). A dosud jasný favorit MIV po aplikaci cenového jemnocitu fy Renault totálně pohořel.
Shorty193
A co si teda kúpil? snáď to nie je tajomstvo...
lukas13
Po zkušenostech z posledních let zde to tajemství je, sorry.

Ale z kombi C segmentu bych po projítí všeho, co mě zajímalo, s přehledem doporučil ten FoFo. Pokud člověk skousne malý objem a tři válce, není absolutně "vo čem".
Vauban
Na Slovensku išla priemerná mzda hore o takmer 50% oproti 2010, ak tvoju cenu úmerne navýšim tak som niekde blízko 15000 € a za to si kúpiš určite lepšie auto ako popisujes

Aktívna ale aj pasívna bezpečnosť sú niekde úplne inde ako u áut spred 10 rokov, minimálne tam pri zohľadnení parity kúpnej sily máš lepšie auto v dnešnej dobe. Za tých 15000 € už ani nenájdeš švihadla vzadu, určite tam budeš mať denne LED svietenie, asi aj parkovacie senzory a často aj "tablet" kde si môžeš zrkadlit navigáciu.

Držme sa jasných čísel a porovnateľných faktov, nie nejakej nostalgie 😉
lukas13
Ale za cca 380 tisíc prostě nový Megane nekoupíš - začíná o více než 4000 EURO výš!
A to je celé, co jsem chtěl sdělit - auta prostě brutálně zdražila, automobilky, hlavně poslední 1-2 v rámci cenotvorby brutálně tápou...
A to je prostě neoddiskutovatelný, lehce doložitelný fakt.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Akční cena za základ Thalie II na konci jejího životního cyklu byla 99 000,- Kč! Clio kombi ve střední výbavě stálo s 1,2 55 kW 215 000,- Kč.
stormrider
Doma v garáži mají rodiče uložený Fiat Seicento, kupovali ho nový v roce 2005 za 159 000 Kč. Vždy si na to vzpomenu, když vidím u nějaké prémie příplatek za audiosystem v této výši 😊. Na druhou stranu, takové auto už by dnes s výjimkou náhrady za MHD snad ani nikdo nechtěl...
Zdenek603
Mírně zdražila no nevím skoro 30000 tisíc za 49kw a zrychlení přes 16s je dost. :no:
Avatar - lamal
lamal
Akych 300 tis ? Kto chce najslabsi motor v ponuke, kt. je urceny do mesta a na nenarocnu jazdu mimo mesto zaplati 239 tis kc... do takeho auta si zaplati vybavu s cenou 300 tis len ňouma.

Ak chces bezpecnejsie predbiehat mimo mesto, mozes si kupit 1.0tce a aj ta sa s lepsou vybavou vojde pod 300tis tj 284 tis aj s klimou..

Inak by ta malo zaujimat skor zrychlenie 0-50 a to, ze to nema priamy vstrek, ani dpf je to iba moderna atmosfera, ktorej nebudu vadit kratke trasy
traveldrive
Samozrejme. Ja som sa pred dlhším časom chvíľu bavil tým, aké zrýchlenie potrebuješ v mestskej premávke cez križovatky a semafory. Vzal som si do auta stopky a vyšlo mi, že pri akcelerácii z 0 na 50 km/h za 20 sekúnd patrím k tej svižnejšej polovici vodičov. Tak keď tu niekto píše, že zrýchlenie z 0 na 100 za 15-16s pri základnom motore je mu málo, tak sa len smejem. 0-50 km/h za 20 s zvládla aj Škoda 120 s prstom v nose.
rabies
Přesně jak píšeš, ve městě není zrychlení 0-100 vůbec směrodatný. Když mám kolikrát před sebou na světlech auto 200PS+ a rozjíždí se jak s hnojem, tak bych brečel vzteky 😢 . Po městě jezdim převážne s litrovým yarisem a patřim k tej rychlejší části provozu spolu s dodávkama rozvážkovejch firem a kluků od dáme jídlo 😉
traveldrive
Litrovú Yarisku sme mali doma. Nad 80 km/h sa tomu veľmi nechcelo , ale do mesta to bolo žihadlo.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ten nejslabší motor ztratil výkon a za 240 ho máš bez lakovaných nárazníků. Takové Sandero stálo pár let zpátky 180.
Arese
To jo, ale s mnohem horšími jízdními vlastnostmi i komfortem a hlavně bezpečností. 😒
Zdenek603
Tak jsem to asi špatně napsal nebo někdo špatně pochopil myslel jsem zdražení o 30000 korun oproti předchozí verze a ještě snížení výkonu asi kvůli filtru pevných částic.
Avatar - lamal
lamal
napisal si to tak, ze tym myslis celkovu cenu 300tis a ja som k tomu zle zratal pocet nul... sorry 😁

btw, predtym stal zakladny liter 209 tis kč ?
Zdenek603
Předchozí od 211400 Kč
Avatar - lamal
lamal
to rozdiel je, otazka je ci je tych 284tis s klimou a slusnou vybavou spatna cena na to ako to auto pokrocilo v interieri, bezpecnosti a jazdnych vlastnostiach... ten liter s turbom ide slusne, podla mna to este viac zasadi ranu aj korejcom, nejaky ceed/i30 ma velmi silnu konkurens
Zdenek603
Jasně základní model nebrat,podle mě nej vypadá verze LPG lepší výkon ale nikdo zatím neví jak to bude spolehlive
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ale tak zase to nemůžeš brát tak, že když o generaci novější auto pokročilo ve všech ohledech, tak to znamená, že má být o třídu dražší. U Sandera opravdu bylo co zlepšovat.
Avatar - lamal
lamal
Neviem co je o triedu drahsie.
Vybavene Sandero so 100k litrom je za 284 tis co je oproti nejakej 1.6ke s klimou vo vybave drahsie mozno o spominanych 30tisic... nie je to malo, ale je jasne kde tie peniaze su, to v cenniku novej octavie 4x4 moc nevidis.

30tisic je o triedu drahsie ?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To byla nadsázka, sám jsi ho srovnával s i30. 1.6 v minulém Sanderu nebyla a mám za to, že Arctica 0.9 tce se dřív prodávala za 240-250 tisíc.
Avatar - lamal
lamal
V Sandere 1.6 62kW bola... mne tych +- 30tisic pride adekvatnych za pokrok, aj ten interier je fakt omnoho lepsi to dost zrazalo hodnotu dacii ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Avatar - lamal
lamal
to teda mam medzery, som si spojil 1g a 2g 😒 ten holy zaklad sa predaval za 160tis to je fakt oproti 240tis pekný skok...som zvedavy co pride s cenou hlbsie pod 200tis
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vždy se dalo do 250 koupit v dobré výbavě, to už je pryč. Je to škoda.
Avatar - lamal
lamal
nove Sandero za 284 900kc s Essential vratane klimy a 1.0TCe bez zbytocnej vybavy, hmotnosti a ceny... nova platforma mu konecne dala solidnu pasivnu bezpecnost a este lepsie jazdne vlastnosti i tuhsiu karoseriu... idealny cas zacat kupovat Sandero v socke s malym turbom
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
S pasivní bezpečností bych zatím byl opatrný, není to stejný skelet jako Clio. Takže dokud to auto není reálně otestované, nevíš vůbec nic.
Avatar - chetoos
chetoos
Za ty peníze pořád skvělá nabídka. Navíc auto je technicky i kvalitativně zase o krok vpřed než předchozí modely. Navíc je i moc hezké a interiér vypadá hezky a útulně. Tohle auto bude prodejní HIT
cudzinec111
Takze pod magickych 10000 EUR s klimou uz nebude ani dacia, tak rebricky aut do 10000 EUR sa uz nemusia ani robit...
285000 tempomat, klima
300000 tempomat, klima, LPG
za dalsi komfort/dizajn sa priplaca

Co nikto nespomenul, je asistent jazdnych pruhov, nikde ho nevidim, myslel som, ze je to uz povinna vybava v kazdom aute a napr. clio ho ma aj v uplnom zaklade bez klimy
traveldrive
A tebe ten asistent jazdných pruhov chýba? Mňa v aute pekne serie, keď sa chytá čohokoľvek bledšieho na ceste, pri obchádzakach a na opravovaných úsekoch, kde je to čiara na čiare, je to teda "radosť" keď ti priblblý asistent myká každú chvíľu riadením. A to nehovorím o predchádzaní cyklistu alebo obchádzaní jamy na ceste, keď ani nestihneš dať blinker. Tento asistent sa dá použiť leda tak na diaľnici, inak je to otravná a nebezpečná vec. A pekne ma štve, že sa nedá vypnúť na trvalo, ale musím ho po každom štarte vypínať znova a znova.
cudzinec111
No bud to je povinny alebo nie, myslel som, ze je povinny.

Inak ano, chyba. Do 50 ci 60 km/h je neaktivny, cize v meste nevadi, na dialnici je ziadany, zvysuje bezpecnost a na okreske je to na zvazeni ci vypnut/zapnut. Jedine, ze by nesiel vypnut vobec, vtedy by ma velmi štval...
traveldrive
Väčšiu časť trasy v meste jazdím do 70 tacho (šesťdesiatka na vjazde do BA) a po dvoch km idem na obchvat, kde je 90 a plno áut. Takže áno, vypínam to po každom štarte a serie ma to.
ProchyTom
Super, ja si ještě par desítek let počkám
traveldrive
Akurát potom si už kúpiš možno len auto na baterky. To aby si ho vzal teraz a zakonzervoval ako uloženku...
Arese
Nepochybuju o tom, že spousta rozumných lidí přesně toto hodlá udělat. Grétističtí fanatici ve vedení EU je k tomu donutí... 😒 :no:
traveldrive
Napríklad Ty...?
PowerHouse
výškově nastavitelného sedadla spolujezdce bych to nekoupil. A nové Sandero to nenabízí.

Prostě u mě záleží na prostornosti, takže zatím nechci soudit. Ale ve srovnání se Škodárnami, které nemají místo na koleno u středového panelu, to vypadá nadějně,
Arese
No, moc hatchbacků B segmentu výškovou regulaci spolujezdce nenabízí. Vlastně mě teď ani žádný nenapadá... 😐
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Fabia ji má.
Arese
Určitě jen za příplatek, nebo u nejvyšší výbavy. Ale samozřejmě i tak je to pro dlouhány skvělá věc, o tom žádná. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
I mnoho hodně drahých aut nemá výškově stavitelné sedadlo spolujezdce, protože některé automobilky pod to sedadlo začly dávat Li-Ion baterky tzv. mild-hybridů.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nejdřív plusy😒br /> + světelný senzor v základu
+ příjemné ceny příplatků
+ LPG

Z druhé strany😒br /> - základní motor a výbava prakticky k ničemu, smysluplný základ od 274 tisíc Kč.
- nastavitelné sedadl👋volant v nejvyšší výbavě je bizár. Doufám, že se dá připlatit.

Použitelné Sandero s klimou koupím nejméně za 284 tisíc Kč. Slevy asi žádné.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tohle ti budu rozporovat. Když prachy prostě nemáš tak je pro tebe smysluplných i těch 211 tis. Ano, je to holátko. ale pořád je to nový vůz, se kterým dojedeš z A do B úplně stejně jako s tím za 280 tis. ... Určitě je otázkou, kolik lidí, co nemají peníze, dá těch 211 tis. ... Ale o tom to bylo, je a vždy bude. Tady máš 211 tis. a aspoň nějakou jistotu toho, že další náklady tě nečekají a auto ti vydrží 10 let bez investic.

Navíc 211 tis. je zaokrouhleně 1.800,- Kč měsíčně jen na amortizaci na 10 let. K tomu dejme 1000 km měsíčně, takže nějakých 1.500,- Kč a jsi 3.300,- ... K tomu si připočítej pojištění, servis, údržbu atp. a máš i za tohle holátko nějakých 5.000,- Kč+ měsíčně... Tak, a teď kolik že je průměrný plat? Kolik lidí nemá průměrný plat? Kolik tu je důchodců? Jaké že jsou důchody??

Ne, Sandero za 211 tis. je sakra dobrou volbou :-!
Arese
No, dobrou... Spíš totálně nouzovou. 😒
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nikdy jsem reálně neviděl Sandero v holobytu. Když nemáš prachy, koupíš ojetinu.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ne. Tak to není. S ojetinou jdeš do dalších nákladů, které ti nejsou známy. A do dalších starostí.

Nikdy jsi neviděl... Nikdy jsi neviděl Fabii junior?? Já jich tedy viděl dost a dost.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
S dvouletou Fabií to s náklady nemusí být tak zlé. Junior je historie, každý dnes chce klimu a trochu reprezentativní vzhled. Ty vídáš Sandero s černými nárazníky?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Dustery ano. Logany ano.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Staré Logany první generace možná. Nové ani náhodou, takový jsem ještě nepotkal.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jak píše Twisted, pokud někdo má jen těch dvěstě tisíc, nebude kupovat základní Sandero, ale koupí ojetinu vyšší třídy, protože ta mu nabídne mnohem víc. Potkat Dacii v základu je vzácnější než potkat jednorožce. Růžovýho.
Avatar - Anonym
Anonym
Přesně tak. Dacii s nelakovanými nárazníky jsem snad ani nikdy neviděl. Možná nějaký Dokker, ale Sandero nebo Duster určitě ne. Oni ty základní výbavy mají udělané naschvál tak, aby si byli jisti, že to nikdo nekoupí. A můžou to dát do ceníku "cena od".
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Dokker jo, ale jen užitkový plecháč, nikdy ne skleník. U plecháčů to nějak neřeším.
traveldrive
Tak to je prípad od prípadu. Napríklad ja jazdenku nekúpim, ani keby s mi stál na krku. Vždy sa nájde riešenie ako si zadovážiť nové auto. Hoci holátko so základným motorom ale nové je nové.
Dacií v základe veľa nie je, lebo je cenovo naozaj prijateľná a príplatky za nejakú tú výbavu naviac každý nakoniec nejak naškrabe. Alebo vezme auto na úver, a tam už tých pár tisíc naviac toľko nepoznať.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tak já už mám nějaký svůj standard, ze kterého bych opravdu neslevil. Jo, moderní auta jsou zatraceně návyková. Oželím třeba automatická světla nebo automatické stěrače, ale bez klimatizace, elektrických oken a zrcátek už auto prostě nechci. A i ten výkon motoru je docela návykový...
adamzprahy
Na webu Dacie nový ceník nevidím, ale dle článku je Stepway nově rozdělen do výbav. Dřív byl Stepway plná výbava, myslím i s navigací. Ta je teď za příplatek 5k. A nové extras kamera, auto klima atd za další příplatky. To je v pořádku, ale je potřeba říct, že zdražení je to přes 20%. Zdražuje všechno, takže mě to nepřekvapuje...

Zapátral jsem v mailu, 2017 jsem kupoval do firmy Sandero Stepway a základní cena byla 276k. Tuším, že to odpovídá ceníku, slevy se nedávaly, resp byly formou příslušenství (loketka, rezerva, záruka, lékárnička atd.). Dneska by to stálo asi 339k dle článku.
Zdenek603
Ceník už tam je
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Kde? Máš odkaz?
Zdenek603
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Díky. Takže Essential + klima a Modularita = 290 tisíc za středně vybavené auto. To není žádná sláva, ale u konkurence bych musel oželit motor, abych byl na podobné ceně.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To už je lepší koupit Stepway, kde ty věci jsou v základu Essential a stojí jen o 15 tisíc více.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Životní úroveň v našem rybníčku jde naprosto do * akorát si to 95% lidí stále neuvědomuje. https😐/www.seznamzpravy.cz/…eobejdeme-135894
Tohle je jedno z posledních aut, které si může obyčejná česká rodina dovolit jako nové. +20t. navrch je mrzuté. Ale z druhé strany za 280t. buď auto se slušnou výbavou, nebo se slušným TCe je vlastně v dnešní době výhrou :yes: :yes: :yes: Za 300 jde obojí. Škoda že není kombík, to by byl východňárský hitmaker...
Arese
A právě proto je tak tragické, že nová generace přišla o verzi MCV (kombi)! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Stále věřím, že tohle nějak vykryjí např. novým Lodgy. Nebo větším SUV než Duster.
traveldrive
Tomu fakt nerozumiem, keď niekto takto zarežie úspešný model, naviac jeden z posledných na trhu a dobrovoľne tak opustí pozíciu na trhu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Obyčejná česká rodina, slovy ty?
Jan Veliz
Na Dacii Sandero Essential 1,0TCE za 275000 je krásně vidět, jak geniální nákup jsem udělal v roce 2017, když jsem si koupil novou Fabii Trumf 1,2TSI za 277000. Oproti Essential mám metalický lak, klimatizaci, mlhovky, volant v kůži, rezervu. A hlavně 4 válce, za 5 litrů asi Dacia jezdit nebude.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak o spotřebu bych se u Sandera nebál.

Ale je to tak, Fabia za tyhle ceny se 4-válcem? Tohle už EU pravděpodobně nikdy nepřipustí. Je třeba nové vozy co nejvíc pos-rat!
Arese
Přesně, jsou to šmejdi největšího kalibru! 😲 😒 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Na druhou stranu má Dacia oproti Fabii Trumf tempomat, multifunkční volant nebo diodová světla. V každém případě jste ale udělal dobře, že jste stihl koupit 1,2 TSI, která si neskutečně drží cenu.
Avatar - Otrava
Otrava
Jasně, že Sandero o něco zdražilo, ale také je to úplně jiné auto na nové platformě, které nesnese přímé srovnání s předchůdcem.
Je škoda, že nabídka trhu nebude tak rozmanitá jako dřív (nějaký úplný low-end vzdalující se ostatním i cenou), ale situace holobytům moc nepřeje.
cooper666
spis než tohle by mne zajímal Logan...
Jiři Náplava
Dacia nasadila laťku hodně vysoko, a myslim si že právě tahle značka bude hodně oslovovat, jak svou cenou tak pěkným vzhledem.