Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Sandero konečně odhaluje české ceny. Mírně zdražila

David Bureš
Diskuze (99)

Dacia Sandero sice v nové generaci mírně zdražila, i tak však zůstává velice dostupným automobilem.

Jedna z nejvíce očekávaných novinek poslední doby, Dacia Sandero, odhaluje české ceny. Začínají na částce 239.900 korun za tříválec 1.0 SCe (49 kW) kombinovaný s pětistupňovým manuálem.

Automobil tak v rámci mezigenerační proměny mírně podražil. Odcházející Sandero bylo s 1.0 Sce (54 kW) dostupné za ceny od 211.400 korun, i nadále však půjde o jeden z nejlevnějších automobilů na českém trhu vůbec.

Video se připravuje ...

Základní výbava ale obsahuje opravdu jen to nejnutnější. K dispozici je šest airbagů, sada na opravu pneumatik, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo omezovač rychlosti. Zároveň jsou však standardem diodová denní i potkávací světla, stejně jako světelný senzor.

Nárazníky každopádně nejsou lakované, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek a kola jsou 15“ ocelová. Zadní sedadla jsou pak sice sklopná, avšak nejsou dělená. Vnější zpětná zrcátka si pak musíte nastavit manuálně a volant je jen výškově nastavitelný.

Druhý stupeň se jmenuje Essential a pořídíte ho s přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe (67 kW) za 274.900 korun. Alternativou k němu je pak 1.0 TCe (74 kW) na LPG za nadmíru přijatelný příplatek 15.000 korun.

Výbavu doplňují lakované nárazníky, dělená zadní lavice v poměru 33:66, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří po rozjezdu nebo rádio s příjmem DAB, dvěma reproduktory, bluetooth a ovládáním na volantu. Za klimatizaci si ale pořád musíte připlatit, a to 10.000 korun.

Dacia Sandero – ceny nové generace na českém trhu
Motor 1.0 SCe 1.0 TCe 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 49/6300 67/4600-5000 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/2100-3750 (142/1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 178 (169) 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7 (13,4) 11,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 5,3
Cena Access [Kč] 239.900 - -
Cena Essential [Kč] - 274.900 (-) 289.900
Cena Comfort [Kč] 279.900 299.900 (334.900) 314.900

Vrcholem je pak Comfort, který je opět k dispozici i se základním 1.0 SCe, a to za částku 279.900 korun. Pro benzinové 1.0 TCe lze pak dokoupit CVT převodovku, a to za 35.000 korun.

V tomto případě dostanete výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, lakované kliky dveří i kryty vnějších zpětných zrcátek, textilní potah palubní desky, věnec volantu čalouněný umělou kůží nebo manuální klimatizaci. Nechybí ani multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory, který je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay, dešťový senzor nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Připlatit si navíc můžete rovněž za navigaci (+5.000,-), elektricky ovládaná zadní okna (+2.500,-), automatickou klimatizaci (+5.000,-) nebo zadní parkovací čidla (+4.000,-). K dispozici je i několik zvýhodněných paketů, třeba Technologie Plus za pouhých 15.000 korun přidává parkovací čidla vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, hands-free kartu pro bezklíčový vstup nebo elektronickou parkovací brzdu.

Své ceny zná také zvýšená oplastovaná Dacia Sandero Stepway. Tu pořídíte jen s přeplňovanými litry, a to pouze ve dvou vyšších stupních výbavy. V případě Essential je o 30.000 korun dražší než výchozí Sandero, u vrcholného Comfortu příplatek činí 35.000 korun. Navíc má třeba podélné střešní lišty, které jsou u stupně Comfort modulární.

Dacia Sandero Stepway – ceny nové generace na českém trhu
Motor 1.0 TCe 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 67/4600-5000 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min]  160/2100-3750 (142/1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 6M (CVT) 6M
Max. rychlost [km/h] 172 (163) 177
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,0 (14,2) 11,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 (6,2) 5,8
Cena Essential [Kč] 304.900 (-) 319.900
Cena Comfort [Kč] 334.900 (369.900) 349.900
David Bureš
Diskuze (99)

Doporučujeme

3. 2. 2021 19:45
Dacia jde nahoru
Dacia nasadila laťku hodně vysoko, a myslim si že právě tahle značka bude hodně oslovovat, jak svou cenou tak pěkným vzhledem.
9. 1. 2021 11:20
Re: Časy
Ale za cca 380 tisíc prostě nový Megane nekoupíš - začíná o více než 4000 EURO výš!
A to je celé, co jsem chtěl sdělit - auta prostě brutálně zdražila, automobilky, hlavně poslední 1-2 v rámci cenotvorby brutálně tápou...
A to je prostě neoddiskutovatelný, lehce doložitelný fakt.
9. 1. 2021 09:07
combi bude???
spis než tohle by mne zajímal Logan...
8. 1. 2021 23:35
Re: Časy
Na Slovensku išla priemerná mzda hore o takmer 50% oproti 2010, ak tvoju cenu úmerne navýšim tak som niekde blízko 15000 € a za to si kúpiš určite lepšie auto ako popisujes

Aktívna ale aj pasívna bezpečnosť sú niekde úplne inde ako u áut spred 10 rokov, minimálne tam pri zohľadnení parity kúpnej sily máš lepšie auto v dnešnej dobe. Za tých 15000 € už ani nenájdeš švihadla vzadu, určite tam budeš mať denne LED svietenie, asi aj parkovacie senzory a často aj "tablet" kde si môžeš zrkadlit navigáciu.

Držme sa jasných čísel a porovnateľných faktov, nie nejakej nostalgie ;)
8. 1. 2021 14:27
Re: Časy
Po zkušenostech z posledních let zde to tajemství je, sorry.

Ale z kombi C segmentu bych po projítí všeho, co mě zajímalo, s přehledem doporučil ten FoFo. Pokud člověk skousne malý objem a tři válce, není absolutně "vo čem".