Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Dacia Sandero konečně odhaluje české ceny. Mírně zdražila

David Bureš David Bureš 7. 1. 2021 • 23:14
63
98
Zobrazit náhledy (63)
Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway Dacia Sandero Stepway

Dacia Sandero sice v nové generaci mírně zdražila, i tak však zůstává velice dostupným automobilem.

Jedna z nejvíce očekávaných novinek poslední doby, Dacia Sandero, odhaluje české ceny. Začínají na částce 239.900 korun za tříválec 1.0 SCe (49 kW) kombinovaný s pětistupňovým manuálem.

Automobil tak v rámci mezigenerační proměny mírně podražil. Odcházející Sandero bylo s 1.0 Sce (54 kW) dostupné za ceny od 211.400 korun, i nadále však půjde o jeden z nejlevnějších automobilů na českém trhu vůbec.

video

Základní výbava ale obsahuje opravdu jen to nejnutnější. K dispozici je šest airbagů, sada na opravu pneumatik, elektrický posilovač řízení s proměnným účinkem, palubní počítač, elektricky ovládaná přední okna nebo omezovač rychlosti. Zároveň jsou však standardem diodová denní i potkávací světla, stejně jako světelný senzor.

Nárazníky každopádně nejsou lakované, stejně jako kryty vnějších zpětných zrcátek a kola jsou 15“ ocelová. Zadní sedadla jsou pak sice sklopná, avšak nejsou dělená. Vnější zpětná zrcátka si pak musíte nastavit manuálně a volant je jen výškově nastavitelný.

Druhý stupeň se jmenuje Essential a pořídíte ho s přeplňovaným tříválcem 1.0 TCe (67 kW) za 274.900 korun. Alternativou k němu je pak 1.0 TCe (74 kW) na LPG za nadmíru přijatelný příplatek 15.000 korun.

Výbavu doplňují lakované nárazníky, dělená zadní lavice v poměru 33:66, tempomat, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, automatické zamykání dveří po rozjezdu nebo rádio s příjmem DAB, dvěma reproduktory, bluetooth a ovládáním na volantu. Za klimatizaci si ale pořád musíte připlatit, a to 10.000 korun.

Dacia Sandero – ceny nové generace na českém trhu
Motor 1.0 SCe 1.0 TCe 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 49/6300 67/4600-5000 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min]  95/3600 160/2100-3750 (142/1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 5M 6M (CVT) 6M
Max. rychlost [km/h] 158 178 (169) 183
Zrychlení 0-100 km/h [s] 16,7 11,7 (13,4) 11,6
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,1 (5,7) 5,3
Cena Access [Kč] 239.900 - -
Cena Essential [Kč] - 274.900 (-) 289.900
Cena Comfort [Kč] 279.900 299.900 (334.900) 314.900

Vrcholem je pak Comfort, který je opět k dispozici i se základním 1.0 SCe, a to za částku 279.900 korun. Pro benzinové 1.0 TCe lze pak dokoupit CVT převodovku, a to za 35.000 korun.

V tomto případě dostanete výškově a podélně nastavitelný volant, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, lakované kliky dveří i kryty vnějších zpětných zrcátek, textilní potah palubní desky, věnec volantu čalouněný umělou kůží nebo manuální klimatizaci. Nechybí ani multimediální systém s osmipalcovou dotykovou obrazovkou a čtyřmi reproduktory, který je kompatibilní s Android Auto a Apple CarPlay, dešťový senzor nebo elektricky nastavitelná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka.

Připlatit si navíc můžete rovněž za navigaci (+5.000,-), elektricky ovládaná zadní okna (+2.500,-), automatickou klimatizaci (+5.000,-) nebo zadní parkovací čidla (+4.000,-). K dispozici je i několik zvýhodněných paketů, třeba Technologie Plus za pouhých 15.000 korun přidává parkovací čidla vpředu i vzadu, zadní parkovací kameru, hlídání mrtvého úhlu, hands-free kartu pro bezklíčový vstup nebo elektronickou parkovací brzdu.

Své ceny zná také zvýšená oplastovaná Dacia Sandero Stepway. Tu pořídíte jen s přeplňovanými litry, a to pouze ve dvou vyšších stupních výbavy. V případě Essential je o 30.000 korun dražší než výchozí Sandero, u vrcholného Comfortu příplatek činí 35.000 korun. Navíc má třeba podélné střešní lišty, které jsou u stupně Comfort modulární.

Dacia Sandero Stepway – ceny nové generace na českém trhu
Motor 1.0 TCe 1.0 TCe LPG
Zdvihový objem [cm3] 999 999
Válce/ventily 3/4 3/4
Největší výkon [kW/min] 67/4600-5000 74/4600-5000
Točivý moment [N.m/min]  160/2100-3750 (142/1750-4500) 170/2000-3500
Převodovka 6M (CVT) 6M
Max. rychlost [km/h] 172 (163) 177
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,0 (14,2) 11,9
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 (6,2) 5,8
Cena Essential [Kč] 304.900 (-) 319.900
Cena Comfort [Kč] 334.900 (369.900) 349.900

Související články

Témata
9. 1. 2021 11:20
Re: Časy
Ale za cca 380 tisíc prostě nový Megane nekoupíš - začíná o více než 4000 EURO výš!
A to je celé, co jsem chtěl sdělit - auta prostě brutálně zdražila, automobilky, hlavně poslední 1-2 v rámci cenotvorby brutálně tápou...
A to je prostě neoddiskutovatelný, lehce doložitelný fakt.
9. 1. 2021 09:07
combi bude???
spis než tohle by mne zajímal Logan...
8. 1. 2021 23:35
Re: Časy
Na Slovensku išla priemerná mzda hore o takmer 50% oproti 2010, ak tvoju cenu úmerne navýšim tak som niekde blízko 15000 € a za to si kúpiš určite lepšie auto ako popisujes

Aktívna ale aj pasívna bezpečnosť sú niekde úplne inde ako u áut spred 10 rokov, minimálne tam pri zohľadnení parity kúpnej sily máš lepšie auto v dnešnej dobe. Za tých 15000 € už ani nenájdeš švihadla vzadu, určite tam budeš mať denne LED svietenie, asi aj parkovacie senzory a často aj "tablet" kde si môžeš zrkadlit navigáciu.

Držme sa jasných čísel a porovnateľných faktov, nie nejakej nostalgie ;)
8. 1. 2021 14:27
Re: Časy
Po zkušenostech z posledních let zde to tajemství je, sorry.

Ale z kombi C segmentu bych po projítí všeho, co mě zajímalo, s přehledem doporučil ten FoFo. Pokud člověk skousne malý objem a tři válce, není absolutně "vo čem".
8. 1. 2021 14:16
Re: Časy
A co si teda kúpil? snáď to nie je tajomstvo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku