Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Škoda Octavia rozšiřuje nabídku o pohon všech kol. Pořídíte ho i pro liftback

100 komentářů

Avatar - white label
white label
...zůstala někde v minulosti...
Avatar - Ozzman
Ozzman
A koupil sis takovou oktavku v minulosti, aby věděli že to lidi chtějí a ne přestali ji vyrábět?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Myslím si že starší potenciální uživatelé Š Octa neunesou dotykové rozhraní.
Možná proto ten pokles prodejů.
traveldrive
Tak čo potom kričíš? Väčšina chce so štvorkolkou automat. 😉 Snáď si nemyslíš, ž ebudú robiť a ponúkať auto, ktoré nepredajú...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mýlíš se a ani nevíš jak, kde není poptávka, není nabídka, jsi jedním z toho mála, který tu pořád oplakává manuál v takových autech a kdyby vás byla většina, žádné emise by nebránili Škodovce takové auto udělat, jenže pro pár z vás takových a z těch pár ještě tak 10 % těch, kteří by si to koupili doopravdy, to nemá smysl.... právě, že většina z vás, říká se vám BYCHaři, si to auto nikdy nekoupí...

jedna věc je snít, druhá je tu kázat a kritizovat za něco co BY sis možná za nějakého jiného života koupil...
Arese
Jj, spolu se slušnými cenami. 😒
Šimpanz
Co se týče čmoudu, tak Octavia vyjma čistého EV nabízí nejčistší pohon, dva stupně PHEV s možností jezdit většinu běžných denních cest čistě s elektrickým pohonem je ti málo? Mám takový pocit, že v nižší střední se v mainstreamu k PHEV ještě vyjma Golfu, Leonu a Meganu (ten je ovšem velmi slaboučký) nikdo další nedopracoval.
Arese
Podle tebe si novou Octavii nemůžeš koupit se "slušnou technologií pohonu"? 😒]
Šimpanz
Jenže na čelní sklo nedáš celou navigaci, ale jen šipky a nějaké symboly. Navíc v Octavii ten head-up je k dispozici.
Arese
...s manuální převodovkou?!! 😒 :no:
Avatar - Emel
Emel
To záleží.
Octavia III 2.0TDI 110kW MT byl hit.
A aktuálně ho nekoupíš (pokud vím).
Avatar - Emel
Emel
To úplně ne... moderní automat se 7+ stupni zvládne minimálně papírově nižší spotřebu.
Ještě v NEDC bylo testování maximálně na pětku, ale WLTP už to má myslím jinak.
Avatar - Emel
Emel
Myslím, že se chystalo 2.0TSI 140kW 4x4, pouze s automatem, pro Scout i normal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A nebo nečučet do mapy a poslouchat hlasové navádění, jinak souhlas, před řidičem je to nejmenší zlo.
Šimpanz
Když tu navigaci dáš kamkoliv jinam (na střed auta) , tak tě bude rozptylovat daleko víc. V kapličce za volantem vyžaduje zdaleka nejmenší (nejkratší) vyrušení od sledování toho co se děje před autem. Jediná možnost by byla navigaci zcela zakázat.
Avatar - white label
white label
Po hodně dlouhé době vidím správně trefený odstín modré metly..., zřejmě výjimka potvrzující pravidlo. :yes:
Arese
Samozřejmě bych volil 1.5 TSI, popř. 2.0 TSI (RS) nebo 2.0 TDI. Ty benzíny už mají i filtr pevných částic a to TéDéÍčko dokonce dvojité vstřikování močoviny, takže čistota emisí super a spotřeba i dynamika je taky fajn. 😄 :yes:
Arese
A mají recht a určitě ne jen ti staří! Proč by si měli zvykat na něco tak nepraktického a nebezpečného?! 😲 Jenom proto, že na nich chce koncern VW šetřit?! 😲 😲 😲
https😐/www.autoforum.cz/…i-prisne-tresty/
Avatar - Anonym
Anonym
nemůžu pochopit. jednou jsem si dal ve starém Peugeotu mobil tam za volant, jak je na některých fotkách taky vidět navigace. Celou cestu jsem se děsil, že někoho přejedu, protože si ho přes čuměni na navigaci nevšimnu. Proč tohle dělají? Vždyt je to krajně nebezpečné.
Arese
Jseš naivní. Tady nejde o malou poptávku, ale o absurdně nízké flotilové emise CO2 a také schválně šílené složité a drahé homologační procedury. 😲 :no:
AntiSkoda
Třičtvrtě mega za škaredý hnuj ? Na co 4x4 ? Na jízdu po městě ? Ne díky Octaviaq..
stormrider
Já aktuálně 1.5 TSI v O4 mám, ale nemám zase zkušenost s O3 1.4/1.5 TSI. Ten motor je příjemný, uměl bych si představit živější reakce a výraznější nástup odspodu, je skoro jako atmosféra - ten projev souvisí s opravdu dlouhými převody (na 3. do omezovače 170 km/h, na 4. přes 210). Nicméně absolutni dynamika je velmi slušná a spotřeba taky, 6,5 litru je takový průměr při běžném ježdění, na delších trasách s lehkou nohou jsem se dostal i o litr níž.
Avatar - Emel
Emel
Když se objevila 1.5TSI, slyšel jsem dost rozpačité ohlasy... hlavně v tom duchu, že nemá tu jiskru, co (v rámci možností) měla 1.4TSI. Ale v poslední době jsou ohlasy lepší... tak buď si lidi zvykli na nové udušené motory, nebo s tím něco udělali 😄

2.0TSI jsou super, klidně i v té light verzi... jenže ta je jen s automatem a pokud automat nechceš, tak už můžeš rovnou vzít to RS MT - což nás přivádí zpět k diskusi motor a převodovka 😄
ptr078
Ale to je kompromis a nie prva volba. Das si + a -. Moja prva volba je bmw 3ka kombi 2l benzin manual. Take sa nevyraba, tak si moze bmw trhnut nohou.
ptr078
Napr. Ja ani nejdem vyskusat novu corollu, lebo to nema manual a poriadny motor. A nepovazujem sa za bychara, u skodovky je 1.5ka katastrofa a za cenu vrs uz je pomaly premia
Avatar - Emel
Emel
4x4 znamená "celkem 4 kola, z toho 4 poháněná".
AWD znamená All wheel drive, tj. všechna kola poháněná.
U auta s čtyřma kolama to jsou synonyma.
*** asi narážela na to, že to není "pořádné" 4x4... nebo nevím.
Jinak ho Škodovka s benzínem nabízí... v SUV i v Superbu... jen v Octavii zatím ne.
Othello
Myslím že to mají jako obchodní značku resp. obecné označení, aniž by to vyjadřovalo konkrétní systém
Významový rozdíl AWD vs. 4x4 stejně není nějak normalizovaný a mívá proto i různé výklady
Avatar - JGucci
JGucci
Nevíte, jestli bude i Tsi 4x4 ?
Šimpanz
Pak ti ale zbývá jenom EV, vše ostatní "čmoudí".
traveldrive
Akurát na to čumíš aj keď nechceš a zbytočne sa ti to hýbe pred očami. Mne by to zas prekážalo, ani HEADUP displej ma neoslovuje. Keď si chcem pozrieť trasu na navigácii, tak proste zastavím, pozriem si to a potom idem podľa hlasových povelov, prípadne jedným okom mrknem na šípku, či som neodbočil zle. Robím to chybne?
Šimpanz
Prodeje jdou dolů, ale méně než u konkurence, takže cena je cajk a tržní podíl roste u nás i v EU.
Arese
Já čtyřkolku nepotřebuju, bydlím v nížině a na hory jezdím 1x-2x ročně. Ale pokud bych tam bydlel, určitě bych Octavii 4x4 nechtěl s automatem a jistě bych nebyl sám (mj. i kvůli ceně)! Ale chápu, že jsem naivní, dnes je přece rozhodující minimalizace emisí zcela nejedovatého CO2 a ne přání nějakých otravných zákazníků! 😲 😒 :no:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - kari.laz
kari.laz
"Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou". Chápu, že hybridní eCVT kovboj si to nedovede představit, ale věř, že je dost lidí co řeší nejen MT, nebo Automat, ale i případně to, jaký ten automat je a i kdyby to mělo motor roku deset let po sobě, ale totálně "do*je*banou" převodovku, kdlidně automatickou, tak to jen kvůli tomu motoru nekoupí. Tak nemel nesmysly, že kdo chce motor, převodovku neřeší.
Kdo chce pořádný motor, řeší naopak i tu převodovku, protože kdo chce pořádný motor, chce se s tím svézt a má určité nároky na auto, jako na celek.
Viz například Subaru, výkon atmo dvoulitru by i stačil například v impreze, člověk by si to více točil a dobrý podovzek by dokázal vykouzlit úsměv, ale pokud to zabijí jedinou volbou CVT, která udusí už tak ne moc živý motor, jde tam pár jedinců, kterým je jízda véíceméně ukradená. Stejně tak k Toyotě, tam nejde nikdo proto, aby si koupil auto u kterého by čekal, že se za volantem bude kdykoli a kdekoli bavit (vyjma okrajovek GT86, Supra a Yaris GR), tam jsou proto, že jim v reklamě řekli, že to jezdí za tři na sto a že všichni tvrdí, jak je to bezporuchové.
webpaja
Skvěle jsi se vyjádřil :yes: Jen bych doporučil zajet na pole či do ZD, aby jsi viděl jak vypadá hnůj. Auto vypadá zcela jinak, na druhou stranu oceňuji tvé povědomí, že ti stačí na pohyb po městě lítačka na šalinu 😉
traveldrive
A kto po tebe chce, aby si si ju kupoval? Tak radšej sklapni a nesmrď tu, beztak vie každý vopred, čo sem napíšeš, dookola píšeš jedno a to samé.
Avatar - JGucci
JGucci
Při uvedení nové Octavie jsem to také někde četl, ale do teď ticho po pěšině.
Avatar - Emel
Emel
To si nemyslím... pro auto se čtyřma kolama by to měla být synonyma.
Avatar - Emel
Emel
Kdyby byla Insignia s tím motorem a manuálem, tak bych ji vzal s manuálem.
Což je částečně dáno tím, že ten automat není žádnej zázrak.
Ale manuál v Insi taky nestál za řeč... a přece jen, ta dlouhá osmička u AT je super... kdyby to bylo za stejnou cenu, tak bych asi váhal.
Šimpanz
Jsou, nikde nepíši nic o tom, že by nebyly.
Šimpanz
Když jede v režimu obyčejného hybridu, tak je, když jede v režimu EV, tak není.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Lava se dávala už na SII předFL a hází různé odstíny podle světla, já bych ji nazval modrozelenou.
traveldrive
Hlavne vyzerá fakt dobre. Vtej záplave strieborných a šedých áut taký malý zázrak.
traveldrive
Keď sa to bude predávať, cena je dobrá 😉
Avatar - white label
white label
Na některých fotkách je vidět nějaký mírný nádech do zelena, ale jinak je to dominantně modrá, jako modrozelenou by mě ji nazvat nenapadlo.
Podle konfig. (kde až tak dobře nevypadá), by to měla být metalická Modrá Láva.
Avatar - DoubleSix
DoubleSix
Já myslím, že ukončení nabídky manuálních převodovek není způsobena nezájmem zákazníků, ale automat je potřeba pro ty všechny asistenty, co v autě jsou - adaptivní tempomat, automatické parkování, .... a EU některé tlačí jako povinné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Klasické Quattro bez ultra není vždy staly pohon? No vidíš, tak i janbych naletel..
Othello
Quattro i bez ultra není žádnou jístotou už opravdu hodně let. Od dob kdy začali vytábět TT

😁rive není vždy stejný, ale je tam pokaždé mezinápravová spojka
Arese
Tak fajn, to ovšem jen dokazuje absurditu a neekologičnost EV. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Samozřejmě jsou, vždyť používají spalovací motory k pohonu generátoru.
Avatar - curwasportiva
curwasportiva
Nevim proc skoda svuj AWD Hakdex porad znaci jako 4x4 a uz vubec nerozumim oroc ho nenabizi v kombinaci s benzinem...
Šimpanz
Čistě nečistě, všechno co používá spalovací motor k pohonu je čmoud.
Avatar - white label
white label
Taky je možné, že tady v galerii vypadá líp, než v reálu...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Asi jo, ale pravda je taková, že reálných kupců takového auta je poskrovnu, ta většina, co říká, že to všichni chtějí a výrobci nám nutí neoc jiného, ta by ta auta stejně nekoupila..
Arese
Aha. Tak jen abych si to ujasnil - tepelné elektrárny, které pro EV produkují většinu elektřiny, nejsou "čmoudi"? 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
S emisemi neni problém. Manual by je zvládal stejne jako automat. Jen manual prostě nikdo v takovém aute nechce. A kdo tvrdí, že mu takové auto chybí jen bychaří a stejne by ji nekoupil.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Plácáš zaslepené kraviny. Pořád dokola.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
A oni se diví že jdou prodeje dolů?
Avatar - Anonym
Anonym
ale tohle auto je v záplavě dnešních módních SUV zrůd pohlazením. Takže je zájem o sedany (liftbacky) a ne že není. Designově velice povedené, kdyby uvnitř byla slušná technologie pohonu, dal bych si klidně říct. Rovněž uvnitř přes mé výhrady k umístění přístrojů neurazí. Žádné hulvátské výstřelky, prostě hezký interiér. A teď se budu muset 20x pomodlit Priusnáš.

Edit: To mínus je asi za to, že to má zadek jako Auris 10 let starý. Rozumím.
frite
Pouze elektrárny na uhlí takže u nás 40% na Slovensku 10
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jako jo, ale žádná dieselgate ani rozvodygate to není, jestli narážíš na cukání. Prostě zprasili SW a možná něco dalšího, ale asi už to vychytali.
Avatar - white label
white label
Ale nenaletěl, klasické (ve smyslu podélně uloženého motoru) quattro (bez ultra) je pořád stálý pohon obou náprav.
A že má TT/A3 a spol. motor uložený napříč, určitě dávno víš.
kpt.Budha
Já právě nevím, kdy se to měnilo, 2015 ji ještě mám 😄
jme
Ono i těm mladším už asi dochází, že dotykové displeje v autech jsou slepá ulička co definitivně vyšla z módy tak před rokem, nebo přede dvěma.

VW je kolos. Kdysi se rozhodli pro dotykové displeje a teď holt bude trvat léta než se ten parník podaří otočit.

Problém je, že já teď chci vyměnit Oktávku co jsem si koupil před 10 lety a nechce se mi čekat na příští generaci.
Avatar - lamal
lamal
ja som mal cest v o3 a tam to bol des... fakt mizerny motor cast z toho mala na svedomi DSG, spotrebu vsak nemal zlu... je zname ze to po tych rokoch doladili a v G8 sa to uz prejavuje inac, klasika... myslel som vsak hlavne spolahlivost, 2.0tsi patri za overeny motor, 1.5 este nie
Arese
Samozřejmě! 😄 Naštěstí jsem stihl ještě předfacelift! 😄 😄 😄 :yes:
Arese
Jezdím v práci s Octaviemi III. gen s 1.4 TSI/103 kW i novější 1.5 TSI/110 kW a ta jedna-čtyřka opravdu jde lépe odspodu. Ale i ta 1.5 jezdí hezky. A moje dobře zajetá 1.4 TSI/92 kW v o něco komapaktnějším a lehčím Leonu jakbysmet, i když papírově je o dost slabší.
Arese
To ale mým diskusním protivníkům nevysvětlíš. Znám některé lidi ze středního managementu Škodovky a ty ti to mezi čtyřma očima zdůvodní přesně tak, jak jsem napsal. Jenom jsem je reprodukoval. 😄
Avatar - kari.laz
kari.laz
To je ale nesmysl. Ti co "upřednostní převodovku před motorem" to neupřednostní na úkor motoru, ale proto, že jiný motor s tím nedostanou. A popravdě mě nenapadá moc lidí, co by na úkor motoru vzali manuál. Jednoduše se podívají jinam, "kde je svět ještě v pořádku" a dají jim na výběr a tam si vyberou to co chtějí.
kpt.Budha
A má klasickou ruční brzdu?
ptr078
Ja mam doma obe 1.4 92 a 110kw, 1.5ku som skusal v leone kombi na jesen 2020 a mne sa zdal ten motor trosku lenivsi, rozdiel to nebol velky, urcite to nie je krok vpred. Hlavne z tej 1.4ky sa casom z nepodarku stal spolahlivy agregat, uvidime ako bude fungovat 1.5ka
stormrider
TDI 110 kW MT už objednat lze, vyrábí se od KT 48/2020, stejně tak 85 kW s DSG.
Šimpanz
Myslím, že s Octavií to bude podobné, dají jí do konfigu jakmile uvidí jak se vyvíjí prodeje EV a když by jim ke konci roku něco nevycházelo, tak 2.0 TSI jak ve Scoutu, tak v RS dají dočasně na stoplist, holt velký benzín (optikou dnešní doby), 4x4 a automat je "nepřítel" emisí č. 1.
stormrider
Ta 2.0 TSI 140 kW 4x4 měla být původně na konci roku, přijde nakonec na jaře, pro Scout i normál.
Avatar - JGucci
JGucci
Dík za info :yes:
Avatar - Emel
Emel
Jo, O4 nabíhá postupně, viz i tenhle článek... ale já pořád počítám s tím, že to bude.

Na autoforum.cz psali, že koncern trápí dodávky elektroniky, protože se dodavatelé v časech korony přeorientovali z aut i na jiné věci a teď se jim moc nechce zpátky... ale nevím, co je na tom pravdy a jak by se to případně týkalo 4x4 TSI.
Avatar - Emel
Emel
Překážka to je. Kdyby byla Mazda 6 2.5G s manuálem o 50t levnější, třeba by skončila v garáži - protože manuál je skvělej, automat průměrnej a drahej.

U Opelu manuál nebyl tak skvělej a automat tak drahej 😄
Arese
Jinak jsem si koupil teď už minulou generací Leona, kde je ergonomie a bezpečnost ovládacích prvků ještě perfektní! 😄 :yes:
Šimpanz
Stáhli v druhém pololetí 2019 aby jim vyšly emise. Ale tento týden už jej zase zařadili do konfigurátoru.
Avatar - JGucci
JGucci
V Karoqu už Tsi 4x4 stáhli i ze Sportlinu, Karoq 4x4 už pouze s TDI 110 kw. Čekám, že u Kodiaqu stáhnou Tsi 4x4 s příchodem faceliftu. 😒
Othello
Já to chápu podobně, ale jen upozorňuju že názory na tohle se liší

něco se dá najít i v anglické wiki
https😐/en.wikipedia.org/…Four-wheel_drive
Othello
Někdo označením AWD vs. 4x4 rozlišuje trvalý a připojitelný pohon, ale sám nevím který je který.
Případně že u AWD je poháněná i rezerva 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Navigace na HUD a displayi pristrojovky je naprosto v pohodě. Uz si nepamatuji, ze bych pri navigaci musel koukat na infotainment za jízdy. K tomu ten hlas...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Mně se 1.5 v O4 hodně líbila. Přišla mi lepší než třeba 1.4 T-GDi.
Avatar - lamal
lamal
TDI Evo je optimalny motor na dlhsie a dlhe trasy ... pokial ide o vrchol 2.0 TSi urcite.
Za predpokladu, ze to EVO je fakt ciste ...

S 1.5 TSi by som si nebol isty, sice to uz trochu poladili, spotreba dobra, doveru u mna nema... cas ukaze.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdyby sem šly dávat fotky, tak ti ji cvaknu, fakt mi příjde do zelena 😊 Ale bude to i okolním světlem.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš modrozelena, tuhle potkávám, vypadá slušně
Avatar - Mikesus
Mikesus
Presne sis odpověděl, udusi ne moc živý motor. Takze ten motor uz je sam o sobe podprumer a nebere se kvuli jeho výkonu. Pak je jedno, ze tam je CVT.
Avatar - Mikesus
Mikesus
on obecne u Vw je to taková katastrofa. Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou. Pokud ano, jen bychaří. Neznám nikoho osobně, kdo půjde do o hodně horšího motoru jen kvůli převodovce, jen kvůli penězům. Což tak nějak taky potvrzuješ
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to synonymum. Jediné snad Quattro je ten trvalý, tam je to jistota, pokud to není Quattro ultra. Škodovka značí 4x4 a připojuje zadek, já mám AWD , tak to značí a taky ti připojuje zadek 😊 Dnes už prostě musíš pátrat a někdy dost složitě, Jak to sakra funguje 😁

P. S. Třeba xdrive taky není vždy stejný, ne?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty si reálný kupec, Arese jen bychar, ty tu nebrecis pod každým článkem o absenci manuálu u vyšších mozorizacich a když už, takové auto by si koupil... Vnímám v tom trochu rozdíl 😊
Avatar - Anonym
Anonym
Tak v tom případě je PHEV taky čmoud 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ty das přednost motoru pred převodovkou, jiní uprednostni radši manual, byť s 1.5 nebo 1.4.
Kdo chce výkonný motor, převodovka neni překážka.
Avatar - Anonym
Anonym
Ano, akademicky můžeme diskutovat nad tím, že si koupíš PHEV a nikdy nespustíš jeho spalovák. Pak by to opravdu nebyl čmoud.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak to může dohromady dobře fungovat.
Avatar - Anonym
Anonym
PHEV si může dovolit rozumně provozovat ten, kdo ho může nabíjet přes noc doma. To zatím nemůžu, takže PHEV mi není moc platný.
Avatar - lamal
lamal
Moc nie ak naraza na cisty hybrid, mat tam 1,4tsi s GDI a DPF, ktory dostava vecne čočku na studeno to je bieda... navyse len ako plug-in co je pre vacsinu zbytocne, drahe a tazke samozrejme.
Avatar - Anonym
Anonym
Existuje místo, kde je naprosto bezpečně - promítnutá na čelní sklo. Všechno ostatní odvádí pozornost od sledování provozu.
Avatar - Anonym
Anonym
Termín "čmoud" by měl být vyhrazen pro čistě spalovací motor bez ničeho dalšího 😄 Já mám prostě problém uvěřit tomu, že benzíno elektrický hybrid může rozumně fungovat bez bezestupňové převodovky.
Avatar - Anonym
Anonym
Zatím se o žádné takové nikde neinformovalo. Jednoho čmouda mám doma tak nač kupovat dalšího?