Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda Octavia rozšiřuje nabídku o pohon všech kol. Pořídíte ho i pro liftback

Pohon všech kol byl u nové Octavie dostupný zatím jen pro deriváty RS a Scout. Nově rozšiřuje nabídku i běžných variant.
Zpět na článek
9. 1. 2021 06:42
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Pouze elektrárny na uhlí takže u nás 40% na Slovensku 10
Avatar - twistedTSD
8. 1. 2021 15:46
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Jako jo, ale žádná dieselgate ani rozvodygate to není, jestli narážíš na cukání. Prostě zprasili SW a možná něco dalšího, ale asi už to vychytali.
Avatar - Mikesus
8. 1. 2021 14:31
Re: Re: A kde je verze 4x4...
Presne sis odpověděl, udusi ne moc živý motor. Takze ten motor uz je sam o sobe podprumer a nebere se kvuli jeho výkonu. Pak je jedno, ze tam je CVT.
Avatar - white label
8. 1. 2021 12:44
Re: “4x4” a benzin
Ale nenaletěl, klasické (ve smyslu podélně uloženého motoru) quattro (bez ultra) je pořád stálý pohon obou náprav.
A že má TT/A3 a spol. motor uložený napříč, určitě dávno víš.
8. 1. 2021 11:43
Re: A kde je verze 4x4...
Já právě nevím, kdy se to měnilo, 2015 ji ještě mám :-)
8. 1. 2021 11:05
Re: A kde je verze 4x4...
Ono i těm mladším už asi dochází, že dotykové displeje v autech jsou slepá ulička co definitivně vyšla z módy tak před rokem, nebo přede dvěma.

VW je kolos. Kdysi se rozhodli pro dotykové displeje a teď holt bude trvat léta než se ten parník podaří otočit.

Problém je, že já teď chci vyměnit Oktávku co jsem si koupil před 10 lety a nechce se mi čekat na příští generaci.
Avatar - lamal
8. 1. 2021 10:45
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
ja som mal cest v o3 a tam to bol des... fakt mizerny motor cast z toho mala na svedomi DSG, spotrebu vsak nemal zlu... je zname ze to po tych rokoch doladili a v G8 sa to uz prejavuje inac, klasika... myslel som vsak hlavne spolahlivost, 2.0tsi patri za overeny motor, 1.5 este nie
8. 1. 2021 10:23
Re: A kde je verze 4x4...
Samozřejmě! :-) Naštěstí jsem stihl ještě předfacelift! :-) :-) :-) :yes:
8. 1. 2021 10:22
Re: Re: Re: A kde je verze 4x4...
Jezdím v práci s Octaviemi III. gen s 1.4 TSI/103 kW i novější 1.5 TSI/110 kW a ta jedna-čtyřka opravdu jde lépe odspodu. Ale i ta 1.5 jezdí hezky. A moje dobře zajetá 1.4 TSI/92 kW v o něco komapaktnějším a lehčím Leonu jakbysmet, i když papírově je o dost slabší.
8. 1. 2021 10:18
Re: A kde je verze 4x4...
To ale mým diskusním protivníkům nevysvětlíš. Znám některé lidi ze středního managementu Škodovky a ty ti to mezi čtyřma očima zdůvodní přesně tak, jak jsem napsal. Jenom jsem je reprodukoval. :-)
Avatar - DoubleSix
8. 1. 2021 09:46
Re: A kde je verze 4x4...
Já myslím, že ukončení nabídky manuálních převodovek není způsobena nezájmem zákazníků, ale automat je potřeba pro ty všechny asistenty, co v autě jsou - adaptivní tempomat, automatické parkování, .... a EU některé tlačí jako povinné.
Avatar - kari.laz
8. 1. 2021 08:53
Re: Re: A kde je verze 4x4...
"Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou". Chápu, že hybridní eCVT kovboj si to nedovede představit, ale věř, že je dost lidí co řeší nejen MT, nebo Automat, ale i případně to, jaký ten automat je a i kdyby to mělo motor roku deset let po sobě, ale totálně "do*je*banou" převodovku, kdlidně automatickou, tak to jen kvůli tomu motoru nekoupí. Tak nemel nesmysly, že kdo chce motor, převodovku neřeší.
Kdo chce pořádný motor, řeší naopak i tu převodovku, protože kdo chce pořádný motor, chce se s tím svézt a má určité nároky na auto, jako na celek.
Viz například Subaru, výkon atmo dvoulitru by i stačil například v impreze, člověk by si to více točil a dobrý podovzek by dokázal vykouzlit úsměv, ale pokud to zabijí jedinou volbou CVT, která udusí už tak ne moc živý motor, jde tam pár jedinců, kterým je jízda véíceméně ukradená. Stejně tak k Toyotě, tam nejde nikdo proto, aby si koupil auto u kterého by čekal, že se za volantem bude kdykoli a kdekoli bavit (vyjma okrajovek GT86, Supra a Yaris GR), tam jsou proto, že jim v reklamě řekli, že to jezdí za tři na sto a že všichni tvrdí, jak je to bezporuchové.
Avatar - kari.laz
8. 1. 2021 08:44
Re: A kde je verze 4x4...
To je ale nesmysl. Ti co "upřednostní převodovku před motorem" to neupřednostní na úkor motoru, ale proto, že jiný motor s tím nedostanou. A popravdě mě nenapadá moc lidí, co by na úkor motoru vzali manuál. Jednoduše se podívají jinam, "kde je svět ještě v pořádku" a dají jim na výběr a tam si vyberou to co chtějí.
Avatar - Ozzman
8. 1. 2021 08:26
Re: “4x4” a benzin
Klasické Quattro bez ultra není vždy staly pohon? No vidíš, tak i janbych naletel..
8. 1. 2021 06:21
Re: A kde je verze 4x4...
A má klasickou ruční brzdu?
8. 1. 2021 05:48
Re: Haa
Skvěle jsi se vyjádřil :yes: Jen bych doporučil zajet na pole či do ZD, aby jsi viděl jak vypadá hnůj. Auto vypadá zcela jinak, na druhou stranu oceňuji tvé povědomí, že ti stačí na pohyb po městě lítačka na šalinu ;-)
7. 1. 2021 23:36
Re: Re: Re: A kde je verze 4x4...
Ja mam doma obe 1.4 92 a 110kw, 1.5ku som skusal v leone kombi na jesen 2020 a mne sa zdal ten motor trosku lenivsi, rozdiel to nebol velky, urcite to nie je krok vpred. Hlavne z tej 1.4ky sa casom z nepodarku stal spolahlivy agregat, uvidime ako bude fungovat 1.5ka
7. 1. 2021 23:07
Re: Re: A kde je verze 4x4...
Já aktuálně 1.5 TSI v O4 mám, ale nemám zase zkušenost s O3 1.4/1.5 TSI. Ten motor je příjemný, uměl bych si představit živější reakce a výraznější nástup odspodu, je skoro jako atmosféra - ten projev souvisí s opravdu dlouhými převody (na 3. do omezovače 170 km/h, na 4. přes 210). Nicméně absolutni dynamika je velmi slušná a spotřeba taky, 6,5 litru je takový průměr při běžném ježdění, na delších trasách s lehkou nohou jsem se dostal i o litr níž.
7. 1. 2021 23:01
Re: A kde je verze 4x4...
TDI 110 kW MT už objednat lze, vyrábí se od KT 48/2020, stejně tak 85 kW s DSG.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 22:56
Re: Re: A kde je verze 4x4...
Když se objevila 1.5TSI, slyšel jsem dost rozpačité ohlasy... hlavně v tom duchu, že nemá tu jiskru, co (v rámci možností) měla 1.4TSI. Ale v poslední době jsou ohlasy lepší... tak buď si lidi zvykli na nové udušené motory, nebo s tím něco udělali :-)

2.0TSI jsou super, klidně i v té light verzi... jenže ta je jen s automatem a pokud automat nechceš, tak už můžeš rovnou vzít to RS MT - což nás přivádí zpět k diskusi motor a převodovka :-)
7. 1. 2021 22:55
Re: “4x4” a benzin
Myslím, že s Octavií to bude podobné, dají jí do konfigu jakmile uvidí jak se vyvíjí prodeje EV a když by jim ke konci roku něco nevycházelo, tak 2.0 TSI jak ve Scoutu, tak v RS dají dočasně na stoplist, holt velký benzín (optikou dnešní doby), 4x4 a automat je "nepřítel" emisí č. 1.
7. 1. 2021 22:53
Re: TSI
Ta 2.0 TSI 140 kW 4x4 měla být původně na konci roku, přijde nakonec na jaře, pro Scout i normál.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 22:45
Re: TSI
Jo, O4 nabíhá postupně, viz i tenhle článek... ale já pořád počítám s tím, že to bude.

Na autoforum.cz psali, že koncern trápí dodávky elektroniky, protože se dodavatelé v časech korony přeorientovali z aut i na jiné věci a teď se jim moc nechce zpátky... ale nevím, co je na tom pravdy a jak by se to případně týkalo 4x4 TSI.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 22:41
Re: A kde je verze 4x4...
To záleží.
Octavia III 2.0TDI 110kW MT byl hit.
A aktuálně ho nekoupíš (pokud vím).
Avatar - Emel
7. 1. 2021 22:38
Re: A kde je verze 4x4...
Překážka to je. Kdyby byla Mazda 6 2.5G s manuálem o 50t levnější, třeba by skončila v garáži - protože manuál je skvělej, automat průměrnej a drahej.

U Opelu manuál nebyl tak skvělej a automat tak drahej :-)
7. 1. 2021 22:32
Re: “4x4” a benzin
Quattro i bez ultra není žádnou jístotou už opravdu hodně let. Od dob kdy začali vytábět TT

xDrive není vždy stejný, ale je tam pokaždé mezinápravová spojka
7. 1. 2021 22:32
Re: Re: Re: A kde je verze 4x4...
Ale to je kompromis a nie prva volba. Das si + a -. Moja prva volba je bmw 3ka kombi 2l benzin manual. Take sa nevyraba, tak si moze bmw trhnut nohou.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2021 22:26
Re: Re: A kde je verze 4x4...
on obecne u Vw je to taková katastrofa. Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou. Pokud ano, jen bychaří. Neznám nikoho osobně, kdo půjde do o hodně horšího motoru jen kvůli převodovce, jen kvůli penězům. Což tak nějak taky potvrzuješ
7. 1. 2021 22:09
Re: Re: A kde je verze 4x4...
Napr. Ja ani nejdem vyskusat novu corollu, lebo to nema manual a poriadny motor. A nepovazujem sa za bychara, u skodovky je 1.5ka katastrofa a za cenu vrs uz je pomaly premia
7. 1. 2021 21:46
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Tak fajn, to ovšem jen dokazuje absurditu a neekologičnost EV. :-)
7. 1. 2021 21:41
Re: Haa
A kto po tebe chce, aby si si ju kupoval? Tak radšej sklapni a nesmrď tu, beztak vie každý vopred, čo sem napíšeš, dookola píšeš jedno a to samé.
7. 1. 2021 21:41
Re: A kde je verze 4x4...
Jinak jsem si koupil teď už minulou generací Leona, kde je ergonomie a bezpečnost ovládacích prvků ještě perfektní! :-) :yes:
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 20:57
Re: “4x4” a benzin
Je to synonymum. Jediné snad Quattro je ten trvalý, tam je to jistota, pokud to není Quattro ultra. Škodovka značí 4x4 a připojuje zadek, já mám AWD , tak to značí a taky ti připojuje zadek :) Dnes už prostě musíš pátrat a někdy dost složitě, Jak to sakra funguje :D

P. S. Třeba xdrive taky není vždy stejný, ne?
7. 1. 2021 20:45
Re: “4x4” a benzin
Stáhli v druhém pololetí 2019 aby jim vyšly emise. Ale tento týden už jej zase zařadili do konfigurátoru.
Avatar - JGucci
7. 1. 2021 20:33
Re: “4x4” a benzin
V Karoqu už Tsi 4x4 stáhli i ze Sportlinu, Karoq 4x4 už pouze s TDI 110 kw. Čekám, že u Kodiaqu stáhnou Tsi 4x4 s příchodem faceliftu. :-(
Avatar - Mikesus
7. 1. 2021 20:29
Re: A kde je verze 4x4...
Ty das přednost motoru pred převodovkou, jiní uprednostni radši manual, byť s 1.5 nebo 1.4.
Kdo chce výkonný motor, převodovka neni překážka.
Avatar - JGucci
7. 1. 2021 20:24
Re: TSI
Při uvedení nové Octavie jsem to také někde četl, ale do teď ticho po pěšině.
7. 1. 2021 20:06
Re: “4x4” a benzin
Já to chápu podobně, ale jen upozorňuju že názory na tohle se liší

něco se dá najít i v anglické wiki
https://en.wikipedia.org/…Four-wheel_drive
7. 1. 2021 19:59
Haa
Třičtvrtě mega za škaredý hnuj ? Na co 4x4 ? Na jízdu po městě ? Ne díky Octaviaq..
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 19:43
Re: A kde je verze 4x4...
Asi jo, ale pravda je taková, že reálných kupců takového auta je poskrovnu, ta většina, co říká, že to všichni chtějí a výrobci nám nutí neoc jiného, ta by ta auta stejně nekoupila..
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 19:40
Re: A kde je verze 4x4...
Ale ty si reálný kupec, Arese jen bychar, ty tu nebrecis pod každým článkem o absenci manuálu u vyšších mozorizacich a když už, takové auto by si koupil... Vnímám v tom trochu rozdíl :)
Avatar - Emel
7. 1. 2021 19:30
Re: “4x4” a benzin
To si nemyslím... pro auto se čtyřma kolama by to měla být synonyma.
7. 1. 2021 19:16
Re: “4x4” a benzin
Někdo označením AWD vs. 4x4 rozlišuje trvalý a připojitelný pohon, ale sám nevím který je který.
Případně že u AWD je poháněná i rezerva :-)
Avatar - Emel
7. 1. 2021 19:00
Re: A kde je verze 4x4...
Kdyby byla Insignia s tím motorem a manuálem, tak bych ji vzal s manuálem.
Což je částečně dáno tím, že ten automat není žádnej zázrak.
Ale manuál v Insi taky nestál za řeč... a přece jen, ta dlouhá osmička u AT je super... kdyby to bylo za stejnou cenu, tak bych asi váhal.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2021 18:59
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Navigace na HUD a displayi pristrojovky je naprosto v pohodě. Uz si nepamatuji, ze bych pri navigaci musel koukat na infotainment za jízdy. K tomu ten hlas...
Avatar - Emel
7. 1. 2021 18:58
Re: A kde je verze 4x4...
To úplně ne... moderní automat se 7+ stupni zvládne minimálně papírově nižší spotřebu.
Ještě v NEDC bylo testování maximálně na pětku, ale WLTP už to má myslím jinak.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 18:56
Re: “4x4” a benzin
4x4 znamená "celkem 4 kola, z toho 4 poháněná".
AWD znamená All wheel drive, tj. všechna kola poháněná.
U auta s čtyřma kolama to jsou synonyma.
*** asi narážela na to, že to není "pořádné" 4x4... nebo nevím.
Jinak ho Škodovka s benzínem nabízí... v SUV i v Superbu... jen v Octavii zatím ne.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2021 18:55
Re: A kde je verze 4x4...
S emisemi neni problém. Manual by je zvládal stejne jako automat. Jen manual prostě nikdo v takovém aute nechce. A kdo tvrdí, že mu takové auto chybí jen bychaří a stejne by ji nekoupil.
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2021 18:49
Re: A kde je verze 4x4...
Plácáš zaslepené kraviny. Pořád dokola.
7. 1. 2021 18:48
Re: “4x4” a benzin
Myslím že to mají jako obchodní značku resp. obecné označení, aniž by to vyjadřovalo konkrétní systém
Významový rozdíl AWD vs. 4x4 stejně není nějak normalizovaný a mívá proto i různé výklady
7. 1. 2021 18:34
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Jsou, nikde nepíši nic o tom, že by nebyly.
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 18:34
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Samozřejmě jsou, vždyť používají spalovací motory k pohonu generátoru.
7. 1. 2021 18:29
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Aha. Tak jen abych si to ujasnil - tepelné elektrárny, které pro EV produkují většinu elektřiny, nejsou "čmoudi"? :-[]
7. 1. 2021 18:27
Re: A kde je verze 4x4...
Jseš naivní. Tady nejde o malou poptávku, ale o absurdně nízké flotilové emise CO2 a také schválně šílené složité a drahé homologační procedury. :-O :no:
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 18:03
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Ano, akademicky můžeme diskutovat nad tím, že si koupíš PHEV a nikdy nespustíš jeho spalovák. Pak by to opravdu nebyl čmoud.
Avatar - Emel
7. 1. 2021 17:59
Re: TSI
Myslím, že se chystalo 2.0TSI 140kW 4x4, pouze s automatem, pro Scout i normal.
7. 1. 2021 17:57
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Když jede v režimu obyčejného hybridu, tak je, když jede v režimu EV, tak není.
Avatar - twistedTSD
7. 1. 2021 17:56
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Mně se 1.5 v O4 hodně líbila. Přišla mi lepší než třeba 1.4 T-GDi.
Avatar - curwasportiva
7. 1. 2021 17:49
“4x4” a benzin
Nevim proc skoda svuj AWD Hakdex porad znaci jako 4x4 a uz vubec nerozumim oroc ho nenabizi v kombinaci s benzinem...
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 17:48
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Tak v tom případě je PHEV taky čmoud :-)
7. 1. 2021 17:39
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Čistě nečistě, všechno co používá spalovací motor k pohonu je čmoud.
Avatar - white label
7. 1. 2021 17:32
Re: Modrá metla
Taky je možné, že tady v galerii vypadá líp, než v reálu...
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 17:30
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Termín "čmoud" by měl být vyhrazen pro čistě spalovací motor bez ničeho dalšího :-) Já mám prostě problém uvěřit tomu, že benzíno elektrický hybrid může rozumně fungovat bez bezestupňové převodovky.
7. 1. 2021 17:24
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Pak ti ale zbývá jenom EV, vše ostatní "čmoudí".
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 17:17
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
PHEV si může dovolit rozumně provozovat ten, kdo ho může nabíjet přes noc doma. To zatím nemůžu, takže PHEV mi není moc platný.
Avatar - twistedTSD
7. 1. 2021 16:58
Re: Modrá metla
Lava se dávala už na SII předFL a hází různé odstíny podle světla, já bych ji nazval modrozelenou.
7. 1. 2021 16:56
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Co se týče čmoudu, tak Octavia vyjma čistého EV nabízí nejčistší pohon, dva stupně PHEV s možností jezdit většinu běžných denních cest čistě s elektrickým pohonem je ti málo? Mám takový pocit, že v nižší střední se v mainstreamu k PHEV ještě vyjma Golfu, Leonu a Meganu (ten je ovšem velmi slaboučký) nikdo další nedopracoval.
7. 1. 2021 16:53
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Akurát na to čumíš aj keď nechceš a zbytočne sa ti to hýbe pred očami. Mne by to zas prekážalo, ani HEADUP displej ma neoslovuje. Keď si chcem pozrieť trasu na navigácii, tak proste zastavím, pozriem si to a potom idem podľa hlasových povelov, prípadne jedným okom mrknem na šípku, či som neodbočil zle. Robím to chybne?
Avatar - lamal
7. 1. 2021 16:53
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
TDI Evo je optimalny motor na dlhsie a dlhe trasy ... pokial ide o vrchol 2.0 TSi urcite.
Za predpokladu, ze to EVO je fakt ciste ...

S 1.5 TSi by som si nebol isty, sice to uz trochu poladili, spotreba dobra, doveru u mna nema... cas ukaze.
7. 1. 2021 16:51
Re: Modrá metla
Hlavne vyzerá fakt dobre. Vtej záplave strieborných a šedých áut taký malý zázrak.
7. 1. 2021 16:49
Re: A kde je verze 4x4...
Tak čo potom kričíš? Väčšina chce so štvorkolkou automat. ;-) Snáď si nemyslíš, ž ebudú robiť a ponúkať auto, ktoré nepredajú...
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 16:48
Re: A kde je verze 4x4...
Mýlíš se a ani nevíš jak, kde není poptávka, není nabídka, jsi jedním z toho mála, který tu pořád oplakává manuál v takových autech a kdyby vás byla většina, žádné emise by nebránili Škodovce takové auto udělat, jenže pro pár z vás takových a z těch pár ještě tak 10 % těch, kteří by si to koupili doopravdy, to nemá smysl.... právě, že většina z vás, říká se vám BYCHaři, si to auto nikdy nekoupí...

jedna věc je snít, druhá je tu kázat a kritizovat za něco co BY sis možná za nějakého jiného života koupil...
7. 1. 2021 16:48
Re: Není to trochu moc peněz za Oktáfku?
Keď sa to bude predávať, cena je dobrá ;-)
7. 1. 2021 16:47
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Samozřejmě bych volil 1.5 TSI, popř. 2.0 TSI (RS) nebo 2.0 TDI. Ty benzíny už mají i filtr pevných částic a to TéDéÍčko dokonce dvojité vstřikování močoviny, takže čistota emisí super a spotřeba i dynamika je taky fajn. :-) :yes:
Avatar - lamal
7. 1. 2021 16:28
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Moc nie ak naraza na cisty hybrid, mat tam 1,4tsi s GDI a DPF, ktory dostava vecne čočku na studeno to je bieda... navyse len ako plug-in co je pre vacsinu zbytocne, drahe a tazke samozrejme.
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 16:27
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Zatím se o žádné takové nikde neinformovalo. Jednoho čmouda mám doma tak nač kupovat dalšího?
7. 1. 2021 16:21
Re: Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
Podle tebe si novou Octavii nemůžeš koupit se "slušnou technologií pohonu"? :-[]
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 16:20
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
A nebo nečučet do mapy a poslouchat hlasové navádění, jinak souhlas, před řidičem je to nejmenší zlo.
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 16:19
Re: Modrá metla
Kdyby sem šly dávat fotky, tak ti ji cvaknu, fakt mi příjde do zelena :) Ale bude to i okolním světlem.
7. 1. 2021 16:18
Re: A kde je verze 4x4...
Já čtyřkolku nepotřebuju, bydlím v nížině a na hory jezdím 1x-2x ročně. Ale pokud bych tam bydlel, určitě bych Octavii 4x4 nechtěl s automatem a jistě bych nebyl sám (mj. i kvůli ceně)! Ale chápu, že jsem naivní, dnes je přece rozhodující minimalizace emisí zcela nejedovatého CO2 a ne přání nějakých otravných zákazníků! :-O :-( :no:
7. 1. 2021 16:16
Re: A kde je verze 4x4...
A mají recht a určitě ne jen ti staří! Proč by si měli zvykat na něco tak nepraktického a nebezpečného?! :-O Jenom proto, že na nich chce koncern VW šetřit?! :-O :-O :-O
https://www.autoforum.cz/…i-prisne-tresty/
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 16:15
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Tak to může dohromady dobře fungovat.
7. 1. 2021 16:13
Re: Není to trochu moc peněz za Oktáfku?
Prodeje jdou dolů, ale méně než u konkurence, takže cena je cajk a tržní podíl roste u nás i v EU.
7. 1. 2021 16:12
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Jenže na čelní sklo nedáš celou navigaci, ale jen šipky a nějaké symboly. Navíc v Octavii ten head-up je k dispozici.
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 16:09
Škodovky sice opravdu hluboce nemusím
ale tohle auto je v záplavě dnešních módních SUV zrůd pohlazením. Takže je zájem o sedany (liftbacky) a ne že není. Designově velice povedené, kdyby uvnitř byla slušná technologie pohonu, dal bych si klidně říct. Rovněž uvnitř přes mé výhrady k umístění přístrojů neurazí. Žádné hulvátské výstřelky, prostě hezký interiér. A teď se budu muset 20x pomodlit Priusnáš.

Edit: To mínus je asi za to, že to má zadek jako Auris 10 let starý. Rozumím.
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 16:06
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Existuje místo, kde je naprosto bezpečně - promítnutá na čelní sklo. Všechno ostatní odvádí pozornost od sledování provozu.
7. 1. 2021 16:04
Re: Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
Když tu navigaci dáš kamkoliv jinam (na střed auta) , tak tě bude rozptylovat daleko víc. V kapličce za volantem vyžaduje zdaleka nejmenší (nejkratší) vyrušení od sledování toho co se děje před autem. Jediná možnost by byla navigaci zcela zakázat.
Avatar - white label
7. 1. 2021 16:04
Re: Modrá metla
Na některých fotkách je vidět nějaký mírný nádech do zelena, ale jinak je to dominantně modrá, jako modrozelenou by mě ji nazvat nenapadlo.
Podle konfig. (kde až tak dobře nevypadá), by to měla být metalická Modrá Láva.
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 15:57
Já prostě některé věci z hlediska ergonomie
nemůžu pochopit. jednou jsem si dal ve starém Peugeotu mobil tam za volant, jak je na některých fotkách taky vidět navigace. Celou cestu jsem se děsil, že někoho přejedu, protože si ho přes čuměni na navigaci nevšimnu. Proč tohle dělají? Vždyt je to krajně nebezpečné.
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 15:47
Re: A kde je verze 4x4...
A koupil sis takovou oktavku v minulosti, aby věděli že to lidi chtějí a ne přestali ji vyrábět?
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 15:46
Re: Modrá metla
Spíš modrozelena, tuhle potkávám, vypadá slušně
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2021 15:40
Re: A kde je verze 4x4...
Myslím si že starší potenciální uživatelé Š Octa neunesou dotykové rozhraní.
Možná proto ten pokles prodejů.
7. 1. 2021 15:35
Re: A kde je verze 4x4...
Jj, spolu se slušnými cenami. :-(
7. 1. 2021 15:34
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - white label
7. 1. 2021 15:31
Re: A kde je verze 4x4...
...zůstala někde v minulosti...
Avatar - white label
7. 1. 2021 15:29
Modrá metla
Po hodně dlouhé době vidím správně trefený odstín modré metly..., zřejmě výjimka potvrzující pravidlo. :yes:
7. 1. 2021 15:27
A kde je verze 4x4...
...s manuální převodovkou?!! :-( :no:
Avatar - WinDiesel
7. 1. 2021 15:23
Není to trochu moc peněz za Oktáfku?
A oni se diví že jdou prodeje dolů?