Ale nenaletěl, klasické (ve smyslu podélně uloženého motoru) quattro (bez ultra) je pořád stálý pohon obou náprav.
A že má TT/A3 a spol. motor uložený napříč, určitě dávno víš.
ja som mal cest v o3 a tam to bol des... fakt mizerny motor cast z toho mala na svedomi DSG, spotrebu vsak nemal zlu... je zname ze to po tych rokoch doladili a v G8 sa to uz prejavuje inac, klasika... myslel som vsak hlavne spolahlivost, 2.0tsi patri za overeny motor, 1.5 este nie
Jezdím v práci s Octaviemi III. gen s 1.4 TSI/103 kW i novější 1.5 TSI/110 kW a ta jedna-čtyřka opravdu jde lépe odspodu. Ale i ta 1.5 jezdí hezky. A moje dobře zajetá 1.4 TSI/92 kW v o něco komapaktnějším a lehčím Leonu jakbysmet, i když papírově je o dost slabší.
To ale mým diskusním protivníkům nevysvětlíš. Znám některé lidi ze středního managementu Škodovky a ty ti to mezi čtyřma očima zdůvodní přesně tak, jak jsem napsal. Jenom jsem je reprodukoval. :-)
Já myslím, že ukončení nabídky manuálních převodovek není způsobena nezájmem zákazníků, ale automat je potřeba pro ty všechny asistenty, co v autě jsou - adaptivní tempomat, automatické parkování, .... a EU některé tlačí jako povinné.
"Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou". Chápu, že hybridní eCVT kovboj si to nedovede představit, ale věř, že je dost lidí co řeší nejen MT, nebo Automat, ale i případně to, jaký ten automat je a i kdyby to mělo motor roku deset let po sobě, ale totálně "do*je*banou" převodovku, kdlidně automatickou, tak to jen kvůli tomu motoru nekoupí. Tak nemel nesmysly, že kdo chce motor, převodovku neřeší.
Kdo chce pořádný motor, řeší naopak i tu převodovku, protože kdo chce pořádný motor, chce se s tím svézt a má určité nároky na auto, jako na celek.
Viz například Subaru, výkon atmo dvoulitru by i stačil například v impreze, člověk by si to více točil a dobrý podovzek by dokázal vykouzlit úsměv, ale pokud to zabijí jedinou volbou CVT, která udusí už tak ne moc živý motor, jde tam pár jedinců, kterým je jízda véíceméně ukradená. Stejně tak k Toyotě, tam nejde nikdo proto, aby si koupil auto u kterého by čekal, že se za volantem bude kdykoli a kdekoli bavit (vyjma okrajovek GT86, Supra a Yaris GR), tam jsou proto, že jim v reklamě řekli, že to jezdí za tři na sto a že všichni tvrdí, jak je to bezporuchové.
To je ale nesmysl. Ti co "upřednostní převodovku před motorem" to neupřednostní na úkor motoru, ale proto, že jiný motor s tím nedostanou. A popravdě mě nenapadá moc lidí, co by na úkor motoru vzali manuál. Jednoduše se podívají jinam, "kde je svět ještě v pořádku" a dají jim na výběr a tam si vyberou to co chtějí.
Skvěle jsi se vyjádřil :yes: Jen bych doporučil zajet na pole či do ZD, aby jsi viděl jak vypadá hnůj. Auto vypadá zcela jinak, na druhou stranu oceňuji tvé povědomí, že ti stačí na pohyb po městě lítačka na šalinu ;-)
Ja mam doma obe 1.4 92 a 110kw, 1.5ku som skusal v leone kombi na jesen 2020 a mne sa zdal ten motor trosku lenivsi, rozdiel to nebol velky, urcite to nie je krok vpred. Hlavne z tej 1.4ky sa casom z nepodarku stal spolahlivy agregat, uvidime ako bude fungovat 1.5ka
Já aktuálně 1.5 TSI v O4 mám, ale nemám zase zkušenost s O3 1.4/1.5 TSI. Ten motor je příjemný, uměl bych si představit živější reakce a výraznější nástup odspodu, je skoro jako atmosféra - ten projev souvisí s opravdu dlouhými převody (na 3. do omezovače 170 km/h, na 4. přes 210). Nicméně absolutni dynamika je velmi slušná a spotřeba taky, 6,5 litru je takový průměr při běžném ježdění, na delších trasách s lehkou nohou jsem se dostal i o litr níž.
Když se objevila 1.5TSI, slyšel jsem dost rozpačité ohlasy... hlavně v tom duchu, že nemá tu jiskru, co (v rámci možností) měla 1.4TSI. Ale v poslední době jsou ohlasy lepší... tak buď si lidi zvykli na nové udušené motory, nebo s tím něco udělali :-)
2.0TSI jsou super, klidně i v té light verzi... jenže ta je jen s automatem a pokud automat nechceš, tak už můžeš rovnou vzít to RS MT - což nás přivádí zpět k diskusi motor a převodovka :-)
Myslím, že s Octavií to bude podobné, dají jí do konfigu jakmile uvidí jak se vyvíjí prodeje EV a když by jim ke konci roku něco nevycházelo, tak 2.0 TSI jak ve Scoutu, tak v RS dají dočasně na stoplist, holt velký benzín (optikou dnešní doby), 4x4 a automat je "nepřítel" emisí č. 1.
Jo, O4 nabíhá postupně, viz i tenhle článek... ale já pořád počítám s tím, že to bude.
Na autoforum.cz psali, že koncern trápí dodávky elektroniky, protože se dodavatelé v časech korony přeorientovali z aut i na jiné věci a teď se jim moc nechce zpátky... ale nevím, co je na tom pravdy a jak by se to případně týkalo 4x4 TSI.
on obecne u Vw je to taková katastrofa. Kdo chce pořádný motor, převodovka není překážkou. Pokud ano, jen bychaří. Neznám nikoho osobně, kdo půjde do o hodně horšího motoru jen kvůli převodovce, jen kvůli penězům. Což tak nějak taky potvrzuješ
Napr. Ja ani nejdem vyskusat novu corollu, lebo to nema manual a poriadny motor. A nepovazujem sa za bychara, u skodovky je 1.5ka katastrofa a za cenu vrs uz je pomaly premia
Je to synonymum. Jediné snad Quattro je ten trvalý, tam je to jistota, pokud to není Quattro ultra. Škodovka značí 4x4 a připojuje zadek, já mám AWD , tak to značí a taky ti připojuje zadek :) Dnes už prostě musíš pátrat a někdy dost složitě, Jak to sakra funguje :D
Asi jo, ale pravda je taková, že reálných kupců takového auta je poskrovnu, ta většina, co říká, že to všichni chtějí a výrobci nám nutí neoc jiného, ta by ta auta stejně nekoupila..
Ale ty si reálný kupec, Arese jen bychar, ty tu nebrecis pod každým článkem o absenci manuálu u vyšších mozorizacich a když už, takové auto by si koupil... Vnímám v tom trochu rozdíl :)
Kdyby byla Insignia s tím motorem a manuálem, tak bych ji vzal s manuálem.
Což je částečně dáno tím, že ten automat není žádnej zázrak.
Ale manuál v Insi taky nestál za řeč... a přece jen, ta dlouhá osmička u AT je super... kdyby to bylo za stejnou cenu, tak bych asi váhal.
Navigace na HUD a displayi pristrojovky je naprosto v pohodě. Uz si nepamatuji, ze bych pri navigaci musel koukat na infotainment za jízdy. K tomu ten hlas...
To úplně ne... moderní automat se 7+ stupni zvládne minimálně papírově nižší spotřebu.
Ještě v NEDC bylo testování maximálně na pětku, ale WLTP už to má myslím jinak.
4x4 znamená "celkem 4 kola, z toho 4 poháněná".
AWD znamená All wheel drive, tj. všechna kola poháněná.
U auta s čtyřma kolama to jsou synonyma.
*** asi narážela na to, že to není "pořádné" 4x4... nebo nevím.
Jinak ho Škodovka s benzínem nabízí... v SUV i v Superbu... jen v Octavii zatím ne.
S emisemi neni problém. Manual by je zvládal stejne jako automat. Jen manual prostě nikdo v takovém aute nechce. A kdo tvrdí, že mu takové auto chybí jen bychaří a stejne by ji nekoupil.
Myslím že to mají jako obchodní značku resp. obecné označení, aniž by to vyjadřovalo konkrétní systém
Významový rozdíl AWD vs. 4x4 stejně není nějak normalizovaný a mívá proto i různé výklady
Jseš naivní. Tady nejde o malou poptávku, ale o absurdně nízké flotilové emise CO2 a také schválně šílené složité a drahé homologační procedury. :-O:no:
Termín "čmoud" by měl být vyhrazen pro čistě spalovací motor bez ničeho dalšího :-) Já mám prostě problém uvěřit tomu, že benzíno elektrický hybrid může rozumně fungovat bez bezestupňové převodovky.
Co se týče čmoudu, tak Octavia vyjma čistého EV nabízí nejčistší pohon, dva stupně PHEV s možností jezdit většinu běžných denních cest čistě s elektrickým pohonem je ti málo? Mám takový pocit, že v nižší střední se v mainstreamu k PHEV ještě vyjma Golfu, Leonu a Meganu (ten je ovšem velmi slaboučký) nikdo další nedopracoval.
Akurát na to čumíš aj keď nechceš a zbytočne sa ti to hýbe pred očami. Mne by to zas prekážalo, ani HEADUP displej ma neoslovuje. Keď si chcem pozrieť trasu na navigácii, tak proste zastavím, pozriem si to a potom idem podľa hlasových povelov, prípadne jedným okom mrknem na šípku, či som neodbočil zle. Robím to chybne?
Mýlíš se a ani nevíš jak, kde není poptávka, není nabídka, jsi jedním z toho mála, který tu pořád oplakává manuál v takových autech a kdyby vás byla většina, žádné emise by nebránili Škodovce takové auto udělat, jenže pro pár z vás takových a z těch pár ještě tak 10 % těch, kteří by si to koupili doopravdy, to nemá smysl.... právě, že většina z vás, říká se vám BYCHaři, si to auto nikdy nekoupí...
jedna věc je snít, druhá je tu kázat a kritizovat za něco co BY sis možná za nějakého jiného života koupil...
Samozřejmě bych volil 1.5 TSI, popř. 2.0 TSI (RS) nebo 2.0 TDI. Ty benzíny už mají i filtr pevných částic a to TéDéÍčko dokonce dvojité vstřikování močoviny, takže čistota emisí super a spotřeba i dynamika je taky fajn. :-):yes:
Moc nie ak naraza na cisty hybrid, mat tam 1,4tsi s GDI a DPF, ktory dostava vecne čočku na studeno to je bieda... navyse len ako plug-in co je pre vacsinu zbytocne, drahe a tazke samozrejme.
Já čtyřkolku nepotřebuju, bydlím v nížině a na hory jezdím 1x-2x ročně. Ale pokud bych tam bydlel, určitě bych Octavii 4x4 nechtěl s automatem a jistě bych nebyl sám (mj. i kvůli ceně)! Ale chápu, že jsem naivní, dnes je přece rozhodující minimalizace emisí zcela nejedovatého CO2 a ne přání nějakých otravných zákazníků! :-O:-(:no:
A mají recht a určitě ne jen ti staří! Proč by si měli zvykat na něco tak nepraktického a nebezpečného?! :-O Jenom proto, že na nich chce koncern VW šetřit?! :-O:-O:-O https://www.autoforum.cz/…i-prisne-tresty/
ale tohle auto je v záplavě dnešních módních SUV zrůd pohlazením. Takže je zájem o sedany (liftbacky) a ne že není. Designově velice povedené, kdyby uvnitř byla slušná technologie pohonu, dal bych si klidně říct. Rovněž uvnitř přes mé výhrady k umístění přístrojů neurazí. Žádné hulvátské výstřelky, prostě hezký interiér. A teď se budu muset 20x pomodlit Priusnáš.
Edit: To mínus je asi za to, že to má zadek jako Auris 10 let starý. Rozumím.
Když tu navigaci dáš kamkoliv jinam (na střed auta) , tak tě bude rozptylovat daleko víc. V kapličce za volantem vyžaduje zdaleka nejmenší (nejkratší) vyrušení od sledování toho co se děje před autem. Jediná možnost by byla navigaci zcela zakázat.
Na některých fotkách je vidět nějaký mírný nádech do zelena, ale jinak je to dominantně modrá, jako modrozelenou by mě ji nazvat nenapadlo.
Podle konfig. (kde až tak dobře nevypadá), by to měla být metalická Modrá Láva.
nemůžu pochopit. jednou jsem si dal ve starém Peugeotu mobil tam za volant, jak je na některých fotkách taky vidět navigace. Celou cestu jsem se děsil, že někoho přejedu, protože si ho přes čuměni na navigaci nevšimnu. Proč tohle dělají? Vždyt je to krajně nebezpečné.