že to asi půjde dobře umývat. Máme podobně řešenou pečící troubu, vše je schováno dotykově pod velkým sklem. U trouby to nevadí, ta stojí na místě a nemusí se řídit. U toho mercedesu už si tak jistý praktičností nejsem. Navíc nerozumím, co je tak převratného nad tím, že se 3 displeje umístí pod sklo?
Ale az to auto do neceho drcne a pokud jsi bazarovy kovboj jako ja.. Tak uz si nebudes mnout ruce, ze sis poridil mergla zanovniho za polovic. Te vodvezou i sprasklim dotykáčem
praskne dotykac, praskne zilka...
vidim to podobne.
po 10-15 letech tyhle auta budou nocni murou prave tehle kovboju. uz dnes se rika - matrixhled zivotnost 10-15 roku - cena az 80tis. kdo by byl ochotnej dnes dat takovej ranec za svetla treba do dvojkovy fejstliftovany oktavky kdyz prestanou svitit ?? a to to je jeste relativne novy auto.
ja kdyz pred par lety prodaval auto s xenonama, nevysvicenejma, krasne bila barva, prvni zajemce odmit, ze to je drahy na opravu, ze dava prednost klasickejm zarovkam za pajdu a jeste nemusi resit ostrikovani a nataceni a naklapeni ...
..... Mercedes postavi zbytek auta.... :-[] to je svet.... ale tak kazdyho vec co si koupi.... ja mam v aute digitalni display s milionem informaci a prepinam to do rezimu kdy vidim jen rychlost a dojezd.... nic dalsiho me nezajima, samoucelna barevna diskoteka jen vyrusuje....
jako vtipek dobry, lajky to nasbira, ale je to podle me nefer. Stojim si za tim, ze zrovna Mercedes je jeden z mala, kdo dela opravdova auta, ktera jsou technicky v poradku (podvozek, sasi, motory, prevodovky) a ta auta se take dobre ridi.
Jak se to bude ovládat/používat je samostatná kapitola, ale jinak to vypadá určitě líp, než primitivně "slepené" tablety postavené jen tak na palubce, viz aktuální produkce MB.
Áno, v tom pokrok je, ale stále sa to leskne jak psovi gule, a keď vidím Mercedes, ako mu to všetko svieti jak čínsky kolotoč, je mi z toho zle. Zvonku sa mi kopec Mercedesov páči, ako jedny z mála ešte vedia, čo znamená slovo elegancia, ale pohľad na palubku ma vždy stopne.
obecně moderní technologie docela rád, ale co je moc, to je moc. A tady je to příliš. Na druhou stranu, ten systém v pozadí, učenlivá UI a další vychytávky, to pár plusových bodíků má. Ale design tak minus deset.
Nedělej Arese!
Když už máš jezdit, a tvé auto čirou náhodou má spoustu užitečných a chytrých funkcí, budeš rád za co nejjednodušší ovládání. A tohle může být zase krok kupředu, pokud se auto opravdu dovede vhodně přizpůsobit tobě jako řidiči. Ideálně třeba i poznat kam jedeš nebo koho vezeš, a podle toho nabízet nastavení a funkce. Jestli to technicky bude schované za skleněnou palubu (která se mi nelíbí) nebo bude komunikovat přes displej vestavěný do oka, už je celkem jedno.
Nie - príliš veľa a zbytočných funkcií ma desí. Telefonovanie priamo cez infoteinment bez toho, aby som telefón vytiahol z vrecka, ok. Je taká doba. Navigácia môže byť, povinní asistenti, zvykáme si. Ale ten zbytok? Neprosím si. Zbytočnosti, ktoré viac obťažujú ako pomáhajú.
Nemyslím si, že nastavení režimu podvozku nebo masážní sedadla jsou zbytečné funkce. A pokud je auto bude umět řídit "automatizovaně", je to dost velké plus.
Mercedesa jsem měl taky, žraloka, byl fajn.Tachometr, teploměr, tlak oleje a palivoměr. To bylo všechno a i rádio měl.
Když jsem chtěl telefonovat, zastavil jsem u telefonní budky, protože se zastavit mohlo všude a zadarmo. Dnes s autem do města ani raději nejedu.
Moderní technologie jsou báječné, stále více udivující, ale na obsluhu těch kravin aby měl člověk vysokou školu a možná i druhýho kašpara, co by to auto řídil, když se budu patlat po těch displayích.
Nevím, nechci být staromilec, ale ten bývalý svět byl jaksi veselejší a svobodnější i když na každým rohu byla rudá hvězda.
Pokud jsi nepochopil, co jsem chtěl sdělit příspěvkem, tak tedy po lopatě, speciálně pro tebe.
Idea mého sdělení je, že ani sebelepší a sebemodernější technologie nevyváží ztráty svobod a volnosti ve všech směrech a oblastech, zde zejména v oblasti motorismu, konstrukce vozidel, silničního provozu, poplatků, zákazů, restrikcí, sledování a podobně.
To je samozřejmě věc názoru a zvolených kritérií. Téma na mega obsáhlou diskuzi.
Tvá poslední čtyři slova to vystihují. Tím, jak poměrně dost pamatuji, vidím, jak se šrouby krok za krokem neustále utahují. A s nepříjemnou progresí......
tyhle auta jezdily hlavne v zemich, kde ty rudy hvezdy nebyly, u nas si v tom vozil pozadi Vaclav Havel, kterej komousum pil krev a pak zelinari a bolsevicka smetanka. jinak souhlas.
zit svobodne jako na Zapade a vozit si pr*del v medouroj byl nedostiznej sen vetsiny normalnich lidi zijicich tady v tom zadratovanym komunistickym ceskoslovensku
nasi pradedove ale zase mozna vzpominali na konsky povozy
Nevím, proč zmínka o Mercedesu za bolševika zafunguje vždy spolehlivě jako píchnutí do vosího hnízda.
Mohl ho mít každý. Každý kdo měl prachy, nebál se, že mít ho mu ideově ublíží (proto také vžité klišé, že v něm jezdili komunistické špičky není pravdivé - těm by to právě politicky a kariérně ublížilo) a trochu se snažil. I tehdy jsem znal seriózní lidi s Mercedesy z různého spektra společnosti.
Ani po 30 letech se z národa zloba, závist a zášť nevytratila. Při tom primárně můj příspěvek byl o zbytečné komplikovanosti - z mého pohledu - multimediálních systémů, které k vlastní funkci auta nutné nejsou a někdy mohou i škodit odváděním pozornosti, třeba.
Samotné sklo převratné není, takovéhle palubní desky tu byly už kolem roku 2000. Žádná novinka. Ale to všechno za tím je dost velký krok kupředu, považuju to za smysluplné. Tedy pokud to bude fungovat tak, jak nám tvrdí.
Co je na přístupu Tesly "narvat všechno do jednoho displeje" převratného? Ke zjednodušení ovládání neudělala vůbec nic. Honda taky ne, jen přidala víc obrazovek.
Ty řešíš podružnost, ne ten základ. To, že auto bude naopak samo pracovat na tom, aby se ovládalo co nejsnáze. Aby tě neobtěžovalo věcmi, které nechceš. A naopak ti nabídlo to, co chceš. V extrému třeba situace: jedu sám, auto mi rovnou nastaví sportovní režim, tvrdší podvozek, nastaví pohodovou teplotu na takové svezení. Vezu děti, dá tam komfort, zvýší teplotu vzadu. Vezu tchyni, zvedne přepážku mezi přední a zadní částí.
To ale není totéž, co píšu já. Ty mluvíš o uloženém nastavení dle použitého klíčku, já mluvím o adaptivním nastavení auta dle řidiče, trasy, konkrétních osob na palubě a podobně. To ta tvoje Tesla neumí. Aspoň se nauč číst a chápat text, když už si nás chceš dobírat.
Jako tezko se mi hodnoti kus pristrojovky abych pravdu rekl ... :-) Tak nejak by to mozna bylo lepsi ukazat komplet. Jinak mercedes tam ma obycejne vedle svetel kolecko, ktere reguluje jas displayu. Ne ze by na to bylo potreba sahat, ale je to dobre, ze to tak je.
Jako sorry ale ja bych nechtěl u nás žít v komunismu, možná tak dřív za první republiky, ale to zas smrdelo ze te picnou ve valce. Si muzes mergla staryho koupit i dneska s otackomerem.
Jestli to je reakce na mě, tak rozhodně nechci komunismus zpátky. Utahováním šroubů jsem měl na mysli zejména stále víc omezení na silnici a v motorismu, který mám rád, a to, že na to bolševici tehdy neměli už sílu a prostředky.
jeste budeme vzpominat na dobu, kdy nam zadnej asistent nepripominal, ze sterace stiraji ...
pamatuju na uplnej zacatek devadesatek, kdy znamej rikal ze jel v aute, ktery hlasilo, ze ma malo kapaliny v ostrikovacich. tehdy sme se tomu vysmali, protoze kazdej to prece vidi kolik v ty nadobce je, kdyz zvedne kapotu...
Nekdy se ze zdanlive blbosti stane naprosto bezna vec, protoze je to prakticke a neni to slozite. Jako treba to co pises.
Jindy se veci udelaji strasne komplikovane kvuli nejakym narizenim nebo kvuli uplne priblble funkci neboo aby to (docasne na par let) vypadalo cool.
U tech displayu jsem spis konzerva. Dej mi pekny tak akorat velky display (Mercedes E je celkem ideal), co dobre zobrazi navi a hudbu z mobilu (nic jinyho uz nepouzivam mnoho net) plus zakladni nastaveni auta v infotainmentu, dej mi tlacitka na klimu, zmenu rezimu auta apod. a jsem spokojeny.
Neni potreba to menit, protoze tak je to spravne reseni a shodnou se na tom skoro vsichni.
Nemam rad vylepsovani jen proto, aby se mohlo psat, ze jsem neco “prevratne” vylepsil, kdyz jsem to vlastne udelal horsi.
Dat tam megalomanskych 7 displayu mozna vypada cool, ale moc dobre reseni to podle me neni.
Viděl to jen ten, kdo si tu kapotu pravidelně zvedl a věděl kam se podívat, ostatní na to přišli, až když jim došla kapalina do ostřikovačů, což mohlo být pozdě. Podobné je to s olejem, nebo chladící a brzdovou kapalinou...
Kolik % řidičů si tohle všechno pod kapotou kontroluje před jízdou?
Dnes někteří řidiči/řidičky ani neví, jak si přepnout světla z denního svícení...
V mnohých autech se už dnes nepodíváš, protože nádobka je schovaná v podběhu nebo někde jinde, kde na ni není vidět.
Když jsem kupoval poslední dvě auta, tak mi už prodejce ani nechtěl ukazovat jednotlivá kontrolní místa (olej, chladicí kapalina, brzdovka...) Prý mě má zajímat jen ta na ostřikovače. Tak jsem se ho zeptal, jestli si opravdu myslí, že jsem dvacetiletá blondýna... Jeden to nepochopil, musel jsem mu říci, že chci vědět všechno. Druhý naštěstí ano.
https://t.cncenter.cz/…igin-5713883.jpg?…
To samozřejmě vím, proto jsou dnes různé "kontrolky" stavu provozních kapalin ještě nezbytnější, než tomu bylo dřív.
Jenom nechápu, co mělo být tak hrozně zbytečného na kontrolce hladiny kapaliny do ostřikovačů.
V principu, když rupl klíňák a rozsvítila se kontrolka dobíjení, tak to vlastně taky bylo zbytečné, protože by se stačilo podívat pod kapotu a řidič by to zjistil i bez kontrolky... :-)