Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Mercedes představuje MBUX Hyperscreen, převratný přístup k infotainmentu

Novinka je tvořena třemi displeji, ukrytými pod lehce zahnutou skleněnou deskou, která tvoří prakticky celou palubní desku.
Zpět na článek
7. 1. 2021 17:08
7. 1. 2021 17:51
7. 1. 2021 17:20
7. 1. 2021 17:30
7. 1. 2021 19:10
7. 1. 2021 20:42
8. 1. 2021 07:00
8. 1. 2021 11:43
8. 1. 2021 19:22
7. 1. 2021 20:13
7. 1. 2021 20:23
7. 1. 2021 20:26
8. 1. 2021 07:04
8. 1. 2021 15:24
8. 1. 2021 19:25
8. 1. 2021 21:28
7. 1. 2021 21:44
Avatar - Roman Horký
7. 1. 2021 17:03
Jediné plus vidím v tom
že to asi půjde dobře umývat. Máme podobně řešenou pečící troubu, vše je schováno dotykově pod velkým sklem. U trouby to nevadí, ta stojí na místě a nemusí se řídit. U toho mercedesu už si tak jistý praktičností nejsem. Navíc nerozumím, co je tak převratného nad tím, že se 3 displeje umístí pod sklo?
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2021 17:49
Re: Jediné plus vidím v tom
Ano, vystihl jsi to docela přesně. Na troubu klidně, ale do auta ani omylem! :-O :-(
Avatar - SKAY
7. 1. 2021 17:08
bezpečné?
A navíc sílí hlasy že patlaní je silně nebezpečné...
jen tri displeje honda E má pět ;-)
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2021 17:11
prakticnost ok
Ale az to auto do neceho drcne a pokud jsi bazarovy kovboj jako ja.. Tak uz si nebudes mnout ruce, ze sis poridil mergla zanovniho za polovic. Te vodvezou i sprasklim dotykáčem
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2021 08:40
Re: prakticnost ok
praskne dotykac, praskne zilka...
vidim to podobne.
po 10-15 letech tyhle auta budou nocni murou prave tehle kovboju. uz dnes se rika - matrixhled zivotnost 10-15 roku - cena az 80tis. kdo by byl ochotnej dnes dat takovej ranec za svetla treba do dvojkovy fejstliftovany oktavky kdyz prestanou svitit ?? a to to je jeste relativne novy auto.
ja kdyz pred par lety prodaval auto s xenonama, nevysvicenejma, krasne bila barva, prvni zajemce odmit, ze to je drahy na opravu, ze dava prednost klasickejm zarovkam za pajdu a jeste nemusi resit ostrikovani a nataceni a naklapeni ...
7. 1. 2021 17:20
levnější
A paradoxně dneska asi výrobně levnější než palubovka vykládaná ořechem...
Rozbalit vlákno
0
7. 1. 2021 17:30
Nevím, proč
bych to měl chtít. Televizí mám dost.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - N6600
8. 1. 2021 11:24
Re: Nevím, proč
Protoze "MERCEDES ÜBER ALLES!", vole. :-*
8. 1. 2021 19:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2021 17:38
a kolem toho displaye....
..... Mercedes postavi zbytek auta.... :-[] to je svet.... ale tak kazdyho vec co si koupi.... ja mam v aute digitalni display s milionem informaci a prepinam to do rezimu kdy vidim jen rychlost a dojezd.... nic dalsiho me nezajima, samoucelna barevna diskoteka jen vyrusuje....
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2021 22:29
Re: a kolem toho displaye....
jako vtipek dobry, lajky to nasbira, ale je to podle me nefer. Stojim si za tim, ze zrovna Mercedes je jeden z mala, kdo dela opravdova auta, ktera jsou technicky v poradku (podvozek, sasi, motory, prevodovky) a ta auta se take dobre ridi.
Avatar - white label
7. 1. 2021 17:42
good looking
Jak se to bude ovládat/používat je samostatná kapitola, ale jinak to vypadá určitě líp, než primitivně "slepené" tablety postavené jen tak na palubce, viz aktuální produkce MB.
Rozbalit vlákno
1
7. 1. 2021 20:47
Re: good looking
Áno, v tom pokrok je, ale stále sa to leskne jak psovi gule, a keď vidím Mercedes, ako mu to všetko svieti jak čínsky kolotoč, je mi z toho zle. Zvonku sa mi kopec Mercedesov páči, ako jedny z mála ešte vedia, čo znamená slovo elegancia, ale pohľad na palubku ma vždy stopne.
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2021 19:10
Mám
obecně moderní technologie docela rád, ale co je moc, to je moc. A tady je to příliš. Na druhou stranu, ten systém v pozadí, učenlivá UI a další vychytávky, to pár plusových bodíků má. Ale design tak minus deset.
Rozbalit vlákno
4
7. 1. 2021 20:42
Re: Mám
A načo to všetko? S autom sa má jazdiť a nie hrať sa s počítačom a displejmi...
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 07:00
Re: Mám
Nedělej Arese!
Když už máš jezdit, a tvé auto čirou náhodou má spoustu užitečných a chytrých funkcí, budeš rád za co nejjednodušší ovládání. A tohle může být zase krok kupředu, pokud se auto opravdu dovede vhodně přizpůsobit tobě jako řidiči. Ideálně třeba i poznat kam jedeš nebo koho vezeš, a podle toho nabízet nastavení a funkce. Jestli to technicky bude schované za skleněnou palubu (která se mi nelíbí) nebo bude komunikovat přes displej vestavěný do oka, už je celkem jedno.
8. 1. 2021 11:43
Re: Mám
Nie - príliš veľa a zbytočných funkcií ma desí. Telefonovanie priamo cez infoteinment bez toho, aby som telefón vytiahol z vrecka, ok. Je taká doba. Navigácia môže byť, povinní asistenti, zvykáme si. Ale ten zbytok? Neprosím si. Zbytočnosti, ktoré viac obťažujú ako pomáhajú.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:22
Re: Mám
Nemyslím si, že nastavení režimu podvozku nebo masážní sedadla jsou zbytečné funkce. A pokud je auto bude umět řídit "automatizovaně", je to dost velké plus.
7. 1. 2021 19:40
No, možná jsem rád, že jsem už starej
Mercedesa jsem měl taky, žraloka, byl fajn.Tachometr, teploměr, tlak oleje a palivoměr. To bylo všechno a i rádio měl.
Když jsem chtěl telefonovat, zastavil jsem u telefonní budky, protože se zastavit mohlo všude a zadarmo. Dnes s autem do města ani raději nejedu.
Moderní technologie jsou báječné, stále více udivující, ale na obsluhu těch kravin aby měl člověk vysokou školu a možná i druhýho kašpara, co by to auto řídil, když se budu patlat po těch displayích.

Nevím, nechci být staromilec, ale ten bývalý svět byl jaksi veselejší a svobodnější i když na každým rohu byla rudá hvězda.
Rozbalit vlákno
9
7. 1. 2021 19:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
7. 1. 2021 20:44
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Odo mňa máš :yes: , len aby Ti to tunajší demokrati a kapitalisti nespočítali... :-)
7. 1. 2021 22:33
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Jako ze jsi za totace jezdil merglem, takze kovanej ... a ted svet stoji za prd a navic jsou v autech displaye? Nebo co presne se nam snazis rict?
7. 1. 2021 22:59
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Važ slova, když o mě nic nevíš......

Pokud jsi nepochopil, co jsem chtěl sdělit příspěvkem, tak tedy po lopatě, speciálně pro tebe.

Idea mého sdělení je, že ani sebelepší a sebemodernější technologie nevyváží ztráty svobod a volnosti ve všech směrech a oblastech, zde zejména v oblasti motorismu, konstrukce vozidel, silničního provozu, poplatků, zákazů, restrikcí, sledování a podobně.

Stačí mé vysvětlení ?
Avatar - white label
7. 1. 2021 23:52
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Co se týče samotného motorismu, zatím to tady ještě docela jde, ale určitě bude poměrně brzo hůř... :no:
8. 1. 2021 00:04
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
To je samozřejmě věc názoru a zvolených kritérií. Téma na mega obsáhlou diskuzi.

Tvá poslední čtyři slova to vystihují. Tím, jak poměrně dost pamatuji, vidím, jak se šrouby krok za krokem neustále utahují. A s nepříjemnou progresí......
8. 1. 2021 08:46
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
tyhle auta jezdily hlavne v zemich, kde ty rudy hvezdy nebyly, u nas si v tom vozil pozadi Vaclav Havel, kterej komousum pil krev a pak zelinari a bolsevicka smetanka. jinak souhlas.
zit svobodne jako na Zapade a vozit si pr*del v medouroj byl nedostiznej sen vetsiny normalnich lidi zijicich tady v tom zadratovanym komunistickym ceskoslovensku
nasi pradedove ale zase mozna vzpominali na konsky povozy
8. 1. 2021 16:24
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Nevím, proč zmínka o Mercedesu za bolševika zafunguje vždy spolehlivě jako píchnutí do vosího hnízda.
Mohl ho mít každý. Každý kdo měl prachy, nebál se, že mít ho mu ideově ublíží (proto také vžité klišé, že v něm jezdili komunistické špičky není pravdivé - těm by to právě politicky a kariérně ublížilo) a trochu se snažil. I tehdy jsem znal seriózní lidi s Mercedesy z různého spektra společnosti.

Ani po 30 letech se z národa zloba, závist a zášť nevytratila. Při tom primárně můj příspěvek byl o zbytečné komplikovanosti - z mého pohledu - multimediálních systémů, které k vlastní funkci auta nutné nejsou a někdy mohou i škodit odváděním pozornosti, třeba.
Avatar - white label
8. 1. 2021 17:24
Re: No, možná jsem rád, že jsem už starej
Ano, je to zažité klišé, že kdo měl za bolševika nějaké novější západní auto, musel být tzv. kovaný komunista. Není to pravda...
7. 1. 2021 20:13
Honda
V cem ze je to prevratnejsi nez Honda e?

U Hondy vidim plus v integraci "zrcatek" na optimalnim miste (narozdil od Audi).

U Mercedesu vidim jen pozlatko a integraci... podsvicenych vydechu.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
7. 1. 2021 20:23
Re: Honda
Samotné sklo převratné není, takovéhle palubní desky tu byly už kolem roku 2000. Žádná novinka. Ale to všechno za tím je dost velký krok kupředu, považuju to za smysluplné. Tedy pokud to bude fungovat tak, jak nám tvrdí.
7. 1. 2021 20:26
Re: Honda
Jako ja proti tomu nic nemam.
A vypada to slusne. :yes:
Mne vadi ten humbuk a slovo "prevratny".

Pristup Hondy nebo Tesly mi prijde mnohem, mnohem prevratnejsi.
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 07:04
Re: Honda
Co je na přístupu Tesly "narvat všechno do jednoho displeje" převratného? Ke zjednodušení ovládání neudělala vůbec nic. Honda taky ne, jen přidala víc obrazovek.
Ty řešíš podružnost, ne ten základ. To, že auto bude naopak samo pracovat na tom, aby se ovládalo co nejsnáze. Aby tě neobtěžovalo věcmi, které nechceš. A naopak ti nabídlo to, co chceš. V extrému třeba situace: jedu sám, auto mi rovnou nastaví sportovní režim, tvrdší podvozek, nastaví pohodovou teplotu na takové svezení. Vezu děti, dá tam komfort, zvýší teplotu vzadu. Vezu tchyni, zvedne přepážku mezi přední a zadní částí.
8. 1. 2021 15:24
Re: Honda
Promiň ty a Fostek víte vše nejlíp. :-)

Nejsem hoden.

https://forums.tesla.com/…used-to-open-car
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:25
Re: Honda
To ale není totéž, co píšu já. Ty mluvíš o uloženém nastavení dle použitého klíčku, já mluvím o adaptivním nastavení auta dle řidiče, trasy, konkrétních osob na palubě a podobně. To ta tvoje Tesla neumí. Aspoň se nauč číst a chápat text, když už si nás chceš dobírat.
8. 1. 2021 21:28
Re: Honda
https://youtu.be/ICJuBQq9XEw
7. 1. 2021 21:44
placky
Predisplejovane je to uz hnusne. najkrajsie budiky su aj tak mechanicke, a nie LCD panel.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ozzman
7. 1. 2021 22:04
Mně se to libi
Když to půjde povypinat pokud by mne to rusilo a zapnout jen někdy to, co zrovna chci, je to fajn.
Rozbalit vlákno
2
7. 1. 2021 22:34
Re: Mně se to libi
Jako tezko se mi hodnoti kus pristrojovky abych pravdu rekl ... :-) Tak nejak by to mozna bylo lepsi ukazat komplet. Jinak mercedes tam ma obycejne vedle svetel kolecko, ktere reguluje jas displayu. Ne ze by na to bylo potreba sahat, ale je to dobre, ze to tak je.
8. 1. 2021 08:50
Re: Mně se to libi
urcite to pujde zakrejt uterkou jako tu troubu jak tady nekdo vzpominal ...
8. 1. 2021 05:59
šrouby se utahují?
Jako sorry ale ja bych nechtěl u nás žít v komunismu, možná tak dřív za první republiky, ale to zas smrdelo ze te picnou ve valce. Si muzes mergla staryho koupit i dneska s otackomerem.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2021 16:36
Re: šrouby se utahují?
Jestli to je reakce na mě, tak rozhodně nechci komunismus zpátky. Utahováním šroubů jsem měl na mysli zejména stále víc omezení na silnici a v motorismu, který mám rád, a to, že na to bolševici tehdy neměli už sílu a prostředky.
8. 1. 2021 08:22
sterace stiraji
jeste budeme vzpominat na dobu, kdy nam zadnej asistent nepripominal, ze sterace stiraji ...
pamatuju na uplnej zacatek devadesatek, kdy znamej rikal ze jel v aute, ktery hlasilo, ze ma malo kapaliny v ostrikovacich. tehdy sme se tomu vysmali, protoze kazdej to prece vidi kolik v ty nadobce je, kdyz zvedne kapotu...
Rozbalit vlákno
4
8. 1. 2021 12:03
Re: sterace stiraji
Pokrok nezastavis.

Nekdy se ze zdanlive blbosti stane naprosto bezna vec, protoze je to prakticke a neni to slozite. Jako treba to co pises.

Jindy se veci udelaji strasne komplikovane kvuli nejakym narizenim nebo kvuli uplne priblble funkci neboo aby to (docasne na par let) vypadalo cool.

U tech displayu jsem spis konzerva. Dej mi pekny tak akorat velky display (Mercedes E je celkem ideal), co dobre zobrazi navi a hudbu z mobilu (nic jinyho uz nepouzivam mnoho net) plus zakladni nastaveni auta v infotainmentu, dej mi tlacitka na klimu, zmenu rezimu auta apod. a jsem spokojeny.
Neni potreba to menit, protoze tak je to spravne reseni a shodnou se na tom skoro vsichni.

Nemam rad vylepsovani jen proto, aby se mohlo psat, ze jsem neco “prevratne” vylepsil, kdyz jsem to vlastne udelal horsi.

Dat tam megalomanskych 7 displayu mozna vypada cool, ale moc dobre reseni to podle me neni.
Avatar - white label
8. 1. 2021 13:43
Re: sterace stiraji
Viděl to jen ten, kdo si tu kapotu pravidelně zvedl a věděl kam se podívat, ostatní na to přišli, až když jim došla kapalina do ostřikovačů, což mohlo být pozdě. Podobné je to s olejem, nebo chladící a brzdovou kapalinou...
Kolik % řidičů si tohle všechno pod kapotou kontroluje před jízdou?
Dnes někteří řidiči/řidičky ani neví, jak si přepnout světla z denního svícení...
Avatar - Blue Sun
8. 1. 2021 19:28
Re: sterace stiraji
V mnohých autech se už dnes nepodíváš, protože nádobka je schovaná v podběhu nebo někde jinde, kde na ni není vidět.
Když jsem kupoval poslední dvě auta, tak mi už prodejce ani nechtěl ukazovat jednotlivá kontrolní místa (olej, chladicí kapalina, brzdovka...) Prý mě má zajímat jen ta na ostřikovače. Tak jsem se ho zeptal, jestli si opravdu myslí, že jsem dvacetiletá blondýna... Jeden to nepochopil, musel jsem mu říci, že chci vědět všechno. Druhý naštěstí ano.
Avatar - white label
8. 1. 2021 23:30
Re: sterace stiraji
https://t.cncenter.cz/…igin-5713883.jpg?…
To samozřejmě vím, proto jsou dnes různé "kontrolky" stavu provozních kapalin ještě nezbytnější, než tomu bylo dřív.
Jenom nechápu, co mělo být tak hrozně zbytečného na kontrolce hladiny kapaliny do ostřikovačů.
V principu, když rupl klíňák a rozsvítila se kontrolka dobíjení, tak to vlastně taky bylo zbytečné, protože by se stačilo podívat pod kapotu a řidič by to zjistil i bez kontrolky... :-)