Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Elon Musk je nejbohatším mužem světa, zejména díky Tesle

47 komentářů

Avatar - lyon667
lyon667
Nemohl jsem si nevzpomenout na jeden z mé branže😒br />
"Víte, proč je Bill Gates nejbohatším mužem planety? Protože za chyby se platí."
TobeConti
Tak ten je dobry 😁
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Dinar
Dinar
Moje zkušenost s jízdou v modelech tesly mě zřejmě nikdy nedovede k tomu, abych si od nich něco koupil, prostě se mi ta auta nelíbí, ale proti gustu... Jakkoliv mě Tesla jako firma nijak neirituje, a jestli bude největším výrobcem světa nebo zkrachuje, je mi šumák, zaráží mě jiná věc, že v dnešní době, kdy jsou auta vyrobena s chirurgickou přesností, je tesla schopna vyrobit a reálně někomu prodat kus (kusy), které vypadají takhle, https😐/www.autoforum.cz/…-je-fascinujici/ To je prostě neskutečná bída a jsem přesvědčen, že ani nejlevnější auta typu indické Taty nejsou vyrobena takto uboze.
Arese
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😁 Cakal som ktory EV hate troll skor pouzije tuto zle interpretovanu studiu, tak si to vyhral. EV v studii su vyrazne drahsie a luxusnejsie auta ako priemerne ICE a tak samozrejme jeden servis vyjde drahsie ako jeden servis ICE auta, k tomu zabudli dodat ze EV tych servisov za rok absolvovalo menej a ako sami pisu tak vacsinu nakladov tvorili vymeny pneumatik ktore su na vyrazne vykonnejsich a stylovejsich EV vo vacsom rozmere co do priemeru aj sirky 😊 A to az v pomere 162e u EV k 49e u ICE 😁 Tam je cely zazrak vyssej ceny. To ako keby si sa cudoval ze servis EV ktore nemalo jedinu poruchu za cely rok kvoli prezutiu stalo viac ako Dacia s dvoma poruchami za rok kedze namiesto 19" ma 15" kolesa a pneumatiky derie menej kedze ma 80 namiesto 300kW 😊
Avatar - palix
palix
Hlavne kvalita Tesly ju zaraďuje medzi "luxusnejšie autá" :-!. Je tak maximálne drahšie. Síce "www.autoforum.cz" je podľa mňa dosť zaujaté proti elektromobilom, ale informácii o nekvalitnej Tesle je tam dosť. Navyše vyvažujú iné média silne obhajujúce elektromobilitu.
Keby nám ukázal niekto fotky nejakého čínskeho auta aké sú v odkaze "Dinara", tak sa zhodneme na tom, že je to lacný "šrot". Teslu poniektorí budú obhajovať. Pritom tá nekvalita je neobhájiteľná. Ani na najlacnejšej Dacii nenájdeme toľko nedostatkov.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Pleties si luxus s kvalitou, a kvalitu dielenskeho spracovania s kvalitou a spolahlivostou auta. Jaguar bol dlho luxusny a neskutocne nespolahlivy aj ked mal panely v poriadku. Ak chces objektivitu, uvedom si ze u ziadneho auta sa neriesia panely karoserie (ktore nic nemaju s kvalitou a spolahlivostou) tak ako u Tesly, ked to zacnes robit, budes prekvapeny ako nesedia panely aj na inych autach 😊 Na e-2008 bol rozdiel medzi kufrom a panelom na cely prst, ale nie su o tom dlhosiahle clanky. Taktiez rozlisuj Teslou odflaknute prve serie Modelu 3 a Y ktore sa nedaju porovnat s nasobne lepsou kvalitou spracovania US M3 a Cinska verzia je na tom este lepsie, ziadne problemy s panelmi. O vybornej celkovej spolahlivosti M3 ti napovie najlepsie hodnotenie medzi vsetkymi autami v Customer Report. Dacia je najnespolahlivejsia a ocividne si nikdy nevlastnil ani Teslu ani Daciu ked toto napises, k tomu je skoda sa vyjadrovat.
Avatar - Ondore
Ondore
AF ako argument je dtto, ako obhajovať druhú svetovú citátmi z Mein Kampf, zvlášť Petr Prokopec válí neskutočne...
Tvoju osobnú skúsenosť ale rešpektujem, čo sú Tvoje top dôvody, prečo Tesla (EV?) nie?
Avatar - Dinar
Dinar
Vůbec nejde o samotný článek na AF, ten příběh dal na net us majitel té tesly. Co o tom píše AF, je mi jedno, ale je tam odkaz na text samotného majitele a fotky. Ta hrůza se dá těžko zpochybnit.
Pokud jde o mě, nelíbí se mi design tesel, nejsou to nějak hnusná auta, spíš nijaká, taková esence bezpohlavnosti, zvenku. Vnitřky jsou ale horší, tam už jsem vyloženě nespokojen, jak ztvárnění, tak použité materiály, celkově hrozný dojem neútulnosti, ve vztahu k ceně, bída, každopádně vnitřek je pro mně no go. A pak využití EV obecně, nejspíš v nich časem skončíme všichni, ale aktuálně jsou pro mě osobně uživatelsky výrazně příjemnější a použitelnější auta se spal. motory.
Avatar - Ondore
Ondore
:yes:
Dizajn + interier - ako keby som seba pocuval pred par rokmi, interier Model S bol bieda, dojazd mizerny. Mozno som si len zvykol, ale teraz je to uz realna alternativa.
AF 10 % pravdy oblepia demagogiou a "nazor" je na svete, z fleku by mohli robit politicky tyzdennik, prax maju.
TobeConti
Za mna teda Tesla je tazko obhajitelna tiez. Mozno su moje dovody z druhej ruky, pretoze mam len staticke skusenosti z prezentacii a nezil som este so ziadnym elektromobilom. Ale z Tesly som bol trochu sklamany z celkoveho dojmu.
Pre mna elektro auto by malo byt nieco mensie pre 4 ludi do mesta si vybavit denne potreby ako druhe auto do rodiny. Velkostne kludne ako Citigo. Ja by som volil Hondu E. Za mna podarene auto, ktore na vrh ponuka pekny dizajn a ma aj zmysel. Len ta cena. No ta je vsade pri elektroautach vysoka.
Tesla je pre mna premiove auto, ktore chce byt pohodlny prepravny prostriedok. Ale zial prave dlhodobe cestovanie prinasa stres a ubera pohodlie s planovanim dlhych tras ak clovek musi niekde byt v danom termine.
Na druhu stranu som si isty, ze jazdne je to urcite zaujimavy zazitok a ak sa niekto potrebuje taketo auto a nemusi casto jazdit dlhe trasy tak raz za cas sa to ako kompromis da zvladnut. Cize mozno mala tesla by mala zmysel.
No a obcasne spravy o pochybach kvality, problemy s vyrobou tiez trosku nastrbuju meno.
Avatar - Ondore
Ondore
Cena je adekvatna vykonu, ani porovnatelny spalovak nestoji menej. Tesla je ok aj na dlhe vzdialenosti, never mytom, ktore pisu ludia, ktori o tom nic nevedia.
EV pre masy chce este nejaky cas, Elon dopomohol k poklesu ceny baterii na desatinu, ja verim, ze male auta budu v tomto desatroci pod 15k.
TobeConti
Cena nie je uplne adekvatna vykonu. Baterie este stale predrazuju auto, ale povedzme, ze casom to este klesne. Aj ked ja osobne si nemyslim, ze nejak vyrazne ale povedzme. Ze sa nejak vyriesi nedostatok kovov, spravi sa pokrok v baterkach, ktore sa ale uz vyvyjaju dlho. Vyuzivame ich v podstate storocie a mozno viac. Elektricke auta mali dnesnu modernu koncepciu elektromotorov v kolesach uz v 1900. Len to nefungovalo vtedy este tak dobre. Elon Musk toho az tak vela zas nespravil po technickej stranke. Ale vybudoval projekt, ktory ponukol cez ine vyhody a ludia zacali reagovat A mozno mu priala aj akologicka vlna.
Ale k veci dojazd je pre mna dolezity. Mozem sa opytat ake mas skusenosti s s cestovanim? Predpokladam, ze jazdis Teslu.
Avatar - Ondore
Ondore
Pytaj sa, co Ta zaujima, len mozno radsej cez sz.
TobeConti
Ok dakujem. Idem napisat😊
Avatar - palix
palix
U mňa je problém dizajnu Tesly v tom, že je za podobné peniaze ako napr BMW. To je pritom veľmi zaujímavé ako v interiéri, tak aj z exteriéru. Prečo by som mal potom kupovať "bezpohlavnú" Teslu?
Dnes som na parkovisku pred obchoďákom videl stáť Teslu - u mňa absolútne žiadna emócia v štýle "Tesla? No a čo... ;-\". Neďaleko stálo nové BMW 3. Pri pohľade na neho sa moje "oko potešilo"...
Ono sa kľudne môže stať následujúce😒br /> - čítal som dnes, že Nemci už robia nejakú petíciu proti EURO 7 tak ako bola predstavená. Požaduje sa vedecké prehodnotenie tejto normy - nie politické a "aktivistické"
- Greenpeace: Negatívny vplyv áut je preceňovaný. Európa má vážnejšie ekoproblémy = politici by sa podľa ekológov mali oveľa viac zamerať na živočíšnu výrobu a uholné elektrárne = človek nikdy nevie, či o 5 rokov nebudeme počítať každá gram mäsa, ktorý zjeme
- kľudne sa môžu zmeniť politici a zrazu budeme žiť v úplne inom svete, ktorý tak netlačí na dopravu..

Alebo možno nie. Dnes je ťažké predpovedať čo bude o pár rokov. Nechajme sa prekvapiť. V každom prípade väčšina z nás si v najbližších 5 až 10 rokoch elektro-auto nekúpi.
Mig_35
Model 3 je pohledné auto...
Ondřej Chlebuch
Díky Tesle? Vážně ?

Tyjo tak díky za objasnění. To jsem fakt netušil.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
😁 😲 😁 😲 😁 😲
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
nikdo na světě nedokáže takto manipulovat s finanční virtualitou. Kterákoliv automobilka by s takovým hospodařením zkrachovala. A ještě přesvědčit ty lidi, absi koupili el. 1203ku.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
😊 Tie tvoje trapne komentare posobia ako bezmocne mavanie rucickami nervovo zruteneho decka ktore nesuhlasi s tym co sa deje 😊
Vedenie vsetkych velkych automobiliek nasleduje Teslu a nechapavo sleduju ako dokazu vyrabat EV za menej ako rok od zaciatku vystavby fabriky a zavidia im ich predajne cisla a marzu. Ale vy "e😜erti" tu budete rozhadzovat rucickami asi este poriadne dlho 😊
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Nemohu za to, že nedokážeš vnímat realitu. Já v tom mám jasno, ty vůbec. A protože chápu situaci pokřivenou eko politikou, tak jsem investoval do obnovitelných zdrojů a ta podporovaná zlodějna mi přináší peníze.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - palix
palix
V pohľade na Teslu sa postavím za "KANKUNEN-a" - tiež v tom vidím finančnú bublinu.
Celkom by som súhlasil s výrokom "Vedenie vsetkych velkych automobiliek nasleduje Teslu a nechapavo sleduju ako dokazu vyrabat EV...", ale skôr v zmysle "Ako to ten človek dokázal s tak nekvalitným produktom?"
Nedávno som kdesi čítal, že Tesla vďačí za úspech tomu že bola PRVÁ. "Vraj" dnes padá na väčšine trhov. Dôvody? NEKVALITA, zlý prístup k zákazníkom... + prémiové značky už majú vlastné elektromobily, ktoré sú oproti Tesle naozaj prémiové a v ničom nie sú horšie.
Tesla mi príde niečo ako napr Iphone a celý Apple (ten je aspoň vyrába kvalitné, aj keď predražené výrobky) - sú ľudia, ktorí tie veci musia mať, lebo by boli "spoločensky znemožnení". Rovnako niekedy platí v mojom okolí u nižších vrstiev - máš Škodu, VW? Si frajer (preto nejazdím týmito značkami).
Arese
...na vysavače od firmy geniálního pana Dysona😒br />https😐/www.autoforum.cz/…-233-milionu-kc/
Nakonec dostal rozum, ale bohužel příliš pozdě... 😲 😒
Xylo
Můj osobní názor je, že Dyson si uvědomil, že budoucí zisky nejsou ve výrobě aut poháněných elektřinou z baterie, ale zřejmě v technologiích pro autonomní řízení, kde jsou hodně napřed největší firmy světa Amazon, Google a Apple. V automobilkách jim konkuruje jen Tesla a Musk dokonce říká (https😐/www.youtube.com/watch?…), že budou mít plně automatizované řízení auto k dispozici už tento rok.
Arese
Až na to, že autonomní řízení je jedna velká chiméra. Už dávno je známé, že je to v praktickém provozu zcela nerealizovatelné. A to nejen technicky, ale hlavně po právní stránce! 😒] 😒] 😒]
Xylo
Už je dávno známé - od koho? Proč myslíte, že by Musk vykládal něco co není možné. Po právní stránce to asi nebude problém - řidič nebude, tedy nemůže za nic odpovídat. Odpovědnost bude na výrobci (v případě nedokonalosti systému řízení) nebo na provozovateli - v případě zanedbání údržby nebo použití v rozporu s doporučením výrobce (jako třeba u pračky).
Arese
Znáš divadlo Járy Cimrmana a jeho hru Posel světla? Pan Smrtka (shovívavě a s upřímným údivem nad lidskou naivitou): "Človíčku, človíčku....". 😄
Avatar - palix
palix
Automatizované riadenie Tesly nerozozná vyvrátený kamión na diaľnici a aj na parkovisku havaruje. Ak by to malo jazdiť na ceste, tak radšej sa pridám k nejakej skupine, ktorá bude také autonómne autá nejakým spôsobom "deaktivovať" - nenechám sa ohrozovať.
Tesla je od SPOĽAHLIVÉHO plne autonómneho riadenia na svetelné roky ďaleko. Veľa známych firiem tento vývoj odložilo, alebo zrušilo, lebo v súčasnosti sú výsledky slabé. Zistili, že to nie je také jednoduché vyhodnotiť toľko údajov... Len pán Musk s myslí, že to zvládne. Mne stačí pomyslieť na kvalitu Tesiel a rovno poviem - do budúceho roku to NEDÁ. Ani za 5 rokov nevyrobí spoľahlivé autonómne auto.
Xylo
Nebavíme se o stávajícím "autopilotu". Musk uvedl v rozhovoru, že Tesla bude mít připravené řízení 5. stupně v roce 2021. Pokud se to natáhne díky nějakým průtahům o 5 let, tak to stejně nebude špatný výkon, ne ? Chůze nebo jízda na kole je velmi příjemná.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Dalsie urevane decko co tu rozhadzuje rucickami lebo sa mu nepaci realita 😁 Ber to tak ze Musk ani len netusi ze existujes a vobec ho netrapis.. skus svoj zivot odlahcit od tejto jednostrannej nenavisti a zasierania diskusii svojim trollingom, ulavi sa ti 😉
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - .StenLi.
.StenLi.
Neviem kto je Novotny a o to vacsiu hanbu si robis ak si stary zatrpknuty chlap co sa chodi vyplakavat do diskusie, ze sa mu nepaci kam svet smeruje. Ak to je tvoja default nalada tak iba zbytocne zasieras diskusie, bez sorry 😊 na to je psycholog.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - speedfred
speedfred
sorry ale mám pocit že ručičkami tu rozhadzuješ iba ty pretože niekomu je šumafuk či dokonca si robia srandu z Tesly.
Za mňa môže byť ale za inú cenu a kvôli tomuto zdražujú ICE autá.
PS : také dielenské spracovanie nemám ani na dodávke s cca 400t km. Toto na Teslách asi vadí najmenej tým ktorý ju nemajú, alebo nekúpili.
Avatar - alf1963
alf1963
Teslu koupí Appel a Musk bude vydělávat na kosmonautice. Za start Falconu zákazník zaplatí 60mil. dolarů.
Avatar - Anonym
Anonym
Ceny Ackií Tesly začínají připomínat tulipánovou horečku. Počítejte se mnou, Tržní kapitalizace Tesly je dnes zhruba 18 bilionů Kč. Pokud by investoři požadovali návratnost kapitálu 5 %, tak by Tesla musela tvořit zisk 890 mld. Kč ročně. Při 500 tisících prodaných autech by na každék autě musela vydělat 1,8 milionu Kč, což je úplně mimo mísu. I kdybychom předpokládali, že Tesla zvýší prodej aut na desetinásobek, tak by musela vydělat na jednom autě 180 tisíc Kč, tedy mít marže na úrovni Porsche a Ferrari.
Problém Muskova bohatství je, že je nereálné. Kdyby začal opravdu prodávat velké podíly akcií, zhroutí se Tesla jako domeček z karet.
Avatar - speedfred
speedfred
Článok som nečítal ale Tesla sú iba autá alebo aj ten zbytok okolo? Baterie, soláry a podobne?
Burzám a ich machináciam som nikdy neholdoval, ale hodne ľudí asi na tom zbohatlo :no:
Xylo
Jojo - solární panely, solární střechy, baterie (PowerWall) + nabíjení na SuperChargers. Auta dělají 87 % obratu (Q3 2020).
martin.blader
Tesla ovšem nevydělává a neplánuje vydělávat zdaleka jen prodejem aut.
Avatar - Anonym
Anonym
Výhradně ne, ale většina tržeb je z elektromobilů, viz příspěvek jiného diskutéra. A sám Musk prohlašuje, že elektromobily budou do budoucna vždy hlavní byznys Tesly. Prodejem baterek těžko zbohatnou, protože nejsou nositeli know-how (baterky si kupují, nebo licencují od Panasonicu a dalších). Soláry to samé, kupují to různě v Číně a tak. Něco můžou vytěžit z doprovodných služeb k baterkám a solárům, ale to nikdy nebude zlatý důl, služby umí udělat stovky dalších firem.
Avatar - beibej
beibej
Bohatství byť je nabito legální cestou je nemorální! Jak se mu spí když v Africe umírají děti hlady? V postsocialistické Evropě si zase za celý život normální člověk nevydělá na byt a stravu.
😒]
Avatar - Beefcake
Beefcake
Ako to hejterom a inak obmedzenym rozhodilo sandalek. Aj ked su to vsetko len cisla.