Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Škoda má jeden z největších potenciálů k růstu, zní z koncernu VW

Automobilka Škoda Auto by měla mít jeden z největších potenciálů k růstu mezi objemovými značkami koncernu Volkswagen, jak v rozhovoru pro Autonews Europe prozradil Christian Dahlheim, šéf prodejů německého koncernu.
Zpět na článek
8. 1. 2021 15:45
8. 1. 2021 15:45
Zprava dne
Nevim co bych bez teto zpravy delal, nekdo ve VW koncernu nekde nekomu rekl, ze Skodovka je dobra na levnejsi prakticka auta. Velka novinka.
Ted uz jenom zlevnit.
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2021 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2021 16:55
No zatím to Škoda dělá přesně obráceně...
...rok od roku brutálněji zdražuje... :-( :no:
Rozbalit vlákno
1
8. 1. 2021 17:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
8. 1. 2021 18:21
Německá taktika medu a biče
Jistě má Škoda největší potenciál a tak nejlepší a nejvíce prodávaný model jí byl sebrán pod záminkou práce s nejvyšší kvalitou obnovují litrové Fábie, co do kopce nejezdí a po roce nový motor a spotřeba 10 litrů. Ještě je tu elektromobilita, ale ta nesmí ohrozit mateřské značky. Navíc Škodovky jsou předražené poruchové krámy, za stejné peníze koupíte Japonské auta nejvyšší kvality a vybavení. Takže proč kupovat domácí auto, vlastně Německé co vytvoří v montovně v Čechách otroci na místní poměry v celku dobře placeni, ale obrovské zisky jdou za hranice. Jsem starší osoba a měl jsem samozřejmě i Škodovky a přes Dacii, Renaulty a VW až k současné Toyotě a ta je v porovnání se Škodou dokonalá.
Vždy jsem si vybíral auto dle toho kolik stojí náhradní díly , až s Toyotou jsem pochopil , že chci s autem jezdit a ne jej opravovat.
Rozbalit vlákno
2
8. 1. 2021 19:17
Re: Německá taktika medu a biče
Octavii škodovce nikdo rozhodně nesebral ;-)

Jinak jsi na omylu, to že je škoda česká firma těch nechme stranou, kaźdopádně zisk naopak deponuje koncern sem a ne naopak, proto v posledních letech ta nereálná ekonomická čísla.
Avatar - palix
8. 1. 2021 20:56
Re: Německá taktika medu a biče
V podstate nič proti Škode nemám, ale nikdy ju nekúpim...
Na to, že chcem "Japonca" som prišiel zrejme trochu skôr ako vy ;-). Mám auto len 3,5 roka, tak ťažko hodnotiť - je ešte nové a za ten čas sa pri nájazde cca 10 000 ročne nesmie pokaziť žiadne auto.
Na druhej strane - Váš pôvodný prístup k autu zdieľa obrovský počet ľudí aj v mojom okolí. Ja som si ani nemohol kúpiť iné auto, keďže "hlásam", že "japonské benzínové auto je najlepšie" ;-).
8. 1. 2021 23:55
Škoda jako konkurent koncernových vozů
Škoda je součásti koncernu Wolksvagen a převážně Českou snahou se vymanit s koncernové platformy se pokouší prosadit zcela novými modely at je to Kodiaq Karoq Kamiq a nově ted Enyaq Scala když opomenu Superba Octavii Fabii a Citigo a Škodu Rapid a nyní se chystají další modely tak jakékoliv omezování a přibrždění Škody bohužel nedává smysl a tvrdit že Škoda se snaží konkurovat Wolksvagenu není zcela pravda a Německé vedení opomíná že Škoda produkuje nejvíce pro Českého zákazníka a snahy Škodu přesunout směrem na východ je bohužel opět chybným krokem Wolksvagenu jelikož tím dává jasně najevo že si nepřeje Škodu na západních trzích a tím jí rovnou podkopává odbyt a počet prodaných aut na spodní hranici možnosti výrobní kapacity Škody .Německé vedení má totiž mylnou představu že Škoda by měla mít odbyt v Rusku v Číně a v Indii ale tam se momentálně nedaří a prodeje spadli i 44 % původních prodejů.Je to i špatný signál k zákazníkům a bohužel se to začíná projevovat i o zájmů lidí o Škodovky .To že Škoda by nyní mohla prodávat i více vozů a nestíhá vyrábět nová auta podle objednávek je ale opakem co by se od ní očekávalo a Škoda pokud ztratí kontakt se západními thy se přípraví skoro o celou třetinu prodejů .Ale Škoda představuje více než by se Německému vedení líbilo a jen ukazuje že by mohla do budoucna opusti koncern Wolksvagen a začít sama na vlastních nohách pokud by se našel sponzor který by Škodu odkoupil od Wolksvagenu a možná by jsme na tom ještě získlai .Podle mě Škoda může v budoucnu vyrábět ještě lepší auta ve vlastní režii a svlastním vedením.Wolksvagen dokonce o prodeji některé ze značek uvažuje tak at se lidé ze Škodovky pokusí Škodu dostat pod vlastní křídla a nemusela by poslouchat jak moc je až moc kvalitní mi příjde jen hloupá výmluva než si přiznat že Škoda má na víc než dělat jen otloukánka Německému vedení .
Rozbalit vlákno
4
9. 1. 2021 15:21
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Samostatná Škoda pod jiným majitelem by byla technologicky víte kde, veškeré technologie má od VW, v rámci skupiny VW se jednotlivým automobilkám prodávají platformy všem za stejny peníze, a je na automobilce kolik z toho vytěží kolik technologii z dané platformy využije nebo na ně naimplemetuje nějaké svoje technologie, ve chvíli kdy by škoda odešla z VW by ztratila kompletní přístup k technologiím tak jak je má dneska, musela by je licenčně kupovat za podstatně vyšší cenu eventuelně by museli vymyslet nějakou svoji platformu což v době kdy má každej něco patentovanýho by šlo těžko a neustále by naráželi na licenční problemy a patenty někoho jinýho. Vemte si jen platformu MQB na ní je postaveno snad vše co škoda dnes vyrábí.Prodej značek o kterých VW uvažuje jsou luxusní značky Bentley, Bugatti, Lamborghini ty maji vlastní koncepty a platformy a s technikou VW nemají nic společnýho. A přechod na jinou platformu třeba že by kupovali od francouzů to by přineslo dost problemů, celá výrobní technologie je postavená na VW technici a specialisti tu technologii znají a ta technologie prochází postupnou evolucí takže i přeškolení na novou je postupné, při změně na jinou platformu by byl rozdíl dost velkej nějakej čas by trvalo jeji zvládnutí ve výrobě atd. to by asi nebyly v počátcích moc kvalitní vozidla.
9. 1. 2021 16:45
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Souhlas v tom že postavení škody stojí a padá s koncernovou technikou, to je asi všem jasné. Trochu jinak je to s tím že by technika byla pro všechny za stejné peníze - opak je pravdou. Škoda dnes těží (resp. z hlediska vykazovaných ekonomických paramterů) právě z toho že nakupuje levněji než některé značky a sama prodává naopak ostatním dráž. To je zcela v rámci vnitrokoncernového nastavení finančních toků - smyslem bylo deponovat sem více zisku.
Mimochodem všechny značky stojí na koncernové technice, přičemž o prodeji sportovních značek VW neuvažuje, to je novinářská dezinterpretace záměru VW jinak uspořádat strukturu.
9. 1. 2021 17:32
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Četl jsem článek o VW kde si šef vw stěžoval že škodovka využívá koncernovou technologii z více procent než VW a Seat a bylo tam popsáno že všechny automobilky kupují technologie a platformu za stejny peníze, jak je využijou a jak nastaví pak cenovou politiku výsledného vozu je pak už věc automobilky.
9. 1. 2021 19:14
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Tak to byla pěkná kachna, opak je pravdou, koncern vytváří svůj interní trh, jednotlivé značky a provozy mezi sebou soutěží o udělení či oné zakázky, ať už jde o vývoj či výrobu jednotlivých komponentů/modulů či celých aut, a následně i těží z těchto dispozic. Což je zcela v pořádku - na jedné straně to vytváří zdravou konkurenci (a že rozdíly jsou), na druhé to umožňuje vcelku zajímavě optimalizovat vnitrokoncernové toky financí.
Avatar - cascadia2
10. 1. 2021 05:28
Kde je snaha ...
Potenciál mají téměř všechny (nejen) VW group značky. Dyť dneska jsou si auta podobná jak vejce vejci. Rozhodují už jen subjektivní detajly nebo názor na značku. Chtělo by to modely inovovat trochu víc, než evoluci vydávat za revoluci. V případě Škody pak opatrněji s cenama. Ale Seat kdyby chtěl nemusí být o nic horší. Taková "cupra" pro všechny, proč ne, líbilo by se mi to. Bohužel nemastné neslané modely.
Rozbalit vlákno
0