Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda má jeden z největších potenciálů k růstu, zní z koncernu VW

Ondřej Mára Ondřej Mára 8. 1. 2021 • 12:10
52
13
Zobrazit náhledy (52)
Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG Škoda Octavia Combi 2.0 TDI/110 kW DSG

Automobilka Škoda Auto by měla mít jeden z největších potenciálů k růstu mezi objemovými značkami koncernu Volkswagen, jak v rozhovoru pro Autonews Europe prozradil Christian Dahlheim, šéf prodejů německého koncernu.

Hlavním tahákem mladoboleslavské automobilky by přitom měla být schopnost zaujmout mainstreamové zákazníky s omezenějším rozpočtem. Zájemci o vozy značky Škoda totiž podle Dahlheima obvykle pochází ze střední či nižší třídy a očekávají od svého automobilu především nadprůměrnou funkčnost/praktičnost.

Škoda má ideální pozici k oslovení segmentů, kde si lidé nemohou dovolit dražší vozy,“ měl uvést jeden z představitelů koncernu VW během online prezentace s analytiky ohledně pozic jednotlivých značek. „Na straně objemu v procentech má Škoda největší růstový potenciál,“ cituje pak web Carscoops další prohlášení z této prezentace.

Dahlheim měl také vyvrátit spekulace, že se koncern Volkswagen chystá postavit značku Škoda proti low-cost Dacii. „Nemáme tohle srovnání rádi, protože nechceme Škodu tolik omezovat, aby se dostala do kontaktu s touto konkurencí. Škoda má skvělé konkurenty mezi francouzskými značkami a samozřejmě Fordem.

Související články

Témata
Avatar - cascadia2
10. 1. 2021 05:28
Kde je snaha ...
Potenciál mají téměř všechny (nejen) VW group značky. Dyť dneska jsou si auta podobná jak vejce vejci. Rozhodují už jen subjektivní detajly nebo názor na značku. Chtělo by to modely inovovat trochu víc, než evoluci vydávat za revoluci. V případě Škody pak opatrněji s cenama. Ale Seat kdyby chtěl nemusí být o nic horší. Taková "cupra" pro všechny, proč ne, líbilo by se mi to. Bohužel nemastné neslané modely.
9. 1. 2021 19:14
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Tak to byla pěkná kachna, opak je pravdou, koncern vytváří svůj interní trh, jednotlivé značky a provozy mezi sebou soutěží o udělení či oné zakázky, ať už jde o vývoj či výrobu jednotlivých komponentů/modulů či celých aut, a následně i těží z těchto dispozic. Což je zcela v pořádku - na jedné straně to vytváří zdravou konkurenci (a že rozdíly jsou), na druhé to umožňuje vcelku zajímavě optimalizovat vnitrokoncernové toky financí.
9. 1. 2021 17:32
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Četl jsem článek o VW kde si šef vw stěžoval že škodovka využívá koncernovou technologii z více procent než VW a Seat a bylo tam popsáno že všechny automobilky kupují technologie a platformu za stejny peníze, jak je využijou a jak nastaví pak cenovou politiku výsledného vozu je pak už věc automobilky.
9. 1. 2021 16:45
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Souhlas v tom že postavení škody stojí a padá s koncernovou technikou, to je asi všem jasné. Trochu jinak je to s tím že by technika byla pro všechny za stejné peníze - opak je pravdou. Škoda dnes těží (resp. z hlediska vykazovaných ekonomických paramterů) právě z toho že nakupuje levněji než některé značky a sama prodává naopak ostatním dráž. To je zcela v rámci vnitrokoncernového nastavení finančních toků - smyslem bylo deponovat sem více zisku.
Mimochodem všechny značky stojí na koncernové technice, přičemž o prodeji sportovních značek VW neuvažuje, to je novinářská dezinterpretace záměru VW jinak uspořádat strukturu.
9. 1. 2021 15:21
Re: Škoda jako konkurent koncernových vozů
Samostatná Škoda pod jiným majitelem by byla technologicky víte kde, veškeré technologie má od VW, v rámci skupiny VW se jednotlivým automobilkám prodávají platformy všem za stejny peníze, a je na automobilce kolik z toho vytěží kolik technologii z dané platformy využije nebo na ně naimplemetuje nějaké svoje technologie, ve chvíli kdy by škoda odešla z VW by ztratila kompletní přístup k technologiím tak jak je má dneska, musela by je licenčně kupovat za podstatně vyšší cenu eventuelně by museli vymyslet nějakou svoji platformu což v době kdy má každej něco patentovanýho by šlo těžko a neustále by naráželi na licenční problemy a patenty někoho jinýho. Vemte si jen platformu MQB na ní je postaveno snad vše co škoda dnes vyrábí.Prodej značek o kterých VW uvažuje jsou luxusní značky Bentley, Bugatti, Lamborghini ty maji vlastní koncepty a platformy a s technikou VW nemají nic společnýho. A přechod na jinou platformu třeba že by kupovali od francouzů to by přineslo dost problemů, celá výrobní technologie je postavená na VW technici a specialisti tu technologii znají a ta technologie prochází postupnou evolucí takže i přeškolení na novou je postupné, při změně na jinou platformu by byl rozdíl dost velkej nějakej čas by trvalo jeji zvládnutí ve výrobě atd. to by asi nebyly v počátcích moc kvalitní vozidla.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku