Ekonomika
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeTohle jsou nejprodávanější auta s pohonem všech kol u nás. Nechybí ani mnohá luxusní SUV
156 komentářů
3_diamanty
Tretina predanych v 4kolke... sanka dole sefe....pritom nejde ani o ziadne suv ci cross.... :yes😒br />
PS: a ocakavam ze po ukonceni dizlovej 4kolkovej mazdy 6 bude takyto superb coskoro este ziadanejsi 😉
Dusterov v 4kolke je ale fakt az zalostne malo... cim to je... lebo mne prave ako lacna dostupna 4kolka dava duster zmysel....a uz ako nejaka len zvysena dvojkolka mi pride ze tu by som urcite radsej nieco ine ... ci?... 😲
PS: a ocakavam ze po ukonceni dizlovej 4kolkovej mazdy 6 bude takyto superb coskoro este ziadanejsi 😉
Dusterov v 4kolke je ale fakt az zalostne malo... cim to je... lebo mne prave ako lacna dostupna 4kolka dava duster zmysel....a uz ako nejaka len zvysena dvojkolka mi pride ze tu by som urcite radsej nieco ine ... ci?... 😲
Část z těch čtyřkolek nejspíš půjde na vrub tomu, že nejsilnější benzín ani bez AWD (a automatu) nedostaneš. Něco mi říká, že třeba Emel by si taky dost rozmýšlel, jestli 4x4 ano či ne. Kdyby ovšem tu možnost měl.
Emel jo, ale drtivá většina těch, co tu bojují proti automatum v těchto nejvyšších specifikacích, si je nikdy nekoupí ani kdyby byly s manuály 😁 Zdravím Areseho
Rovnako stinger... 16 zo 17 su 4kolky... pecka.... a aj pochopitelne... kto uz pojde so takehoto exotickejsieho kusku ako sukromnik to si iste uz vyberie aj 4kolkovu kombinaciu :yes:
A co jiného by sis místo Dustera ve stejné velikosti a ceně vybral? Nic takového neznám. Duster se kupuje hlavně kvůli minimální ceně a takovým kupcům je jedno jestli má poháněná 4 kola nebo jen rezervu.
Povedzme Korando v 2kolke je len o kusok drahsie pritom tam mi to pride v 2kolke ako obhajitelnejsia kupa pouzitelna aj ako uz rodinne komfortne vyspele auto... u dusteru mi ale dava zmysel len prave 4x4 verzia... ale tak je to len moj pohlad... preto sa pytam ako to vidia ini... takze dik :yes:
No počkej, Duster u nás začíná na 280 (ve dvoukolce), Korando začíná na 450 (ve dvoukolce) to není o kousek dražší ale pro kupujícího lowcostu je to dražší o jednu galaxii.
Když už kupuješ vybavené auto a máš na to, je lepší to 4x4 mot, než nemít. Málokdo to kupuje na radost z jízdy. Na zasněženém parkovišti to prostě pomůže.. Včera jsem zrovna na úzké cestě v kopci potkal auto a musel zastavit, ledovka, takhle jsem se zase rozjel... Je to prostě prvek aktivní bezpečnosti, když se využívá s rozumem.
Suhlas. A asi aj preto stinger v tomto boduje... tu uz kazdy vezme rovno 4kolku... presne tak... dobra logika :yes:
Hele, Topre, a tyhle slinty, co píšeš u Dustera, jsi nějak zapomněl napsat i dole u podílu u ASX a Eclipse. Čím to je? Ty maj dokonce menší podíly 4x4. Já bych naopak tam čekal, že při tý ceně už to bude větší podíl. Evidentně u Dustera lidi oceňují vyšší posezení, vyšší světlou výšku, a ta 4x4 už je cenově dost výrazná položka. Ty holt jsi takovej kovboj pro Mitsu. Dříve pro atmosféry H/K a ejhle, doma má předokolkový Polo s turbem. 😁
Duster ale je za mna nadalej skor pracant ... tu by som bral hlavne ako dostupnu 4kolku... eclipse ale aj ako rodinna komfortna dvojkolka je za mna plne obhajitelna 😉 ... to turbo ide na 1032kg auto fakt pekne... dobre som spravil ... zajtra mam garancnu prehliadku aj vyrocie .. uz su to 4 roky zajtra presne od kupy ... zatial vsetko klape....chciple male atmo s 50kw tu fakt nedavaju v malom aute velky zmysel dnes uz... uz ale s 2.0 110kw v asx by som problem nemal.... vlastne uz 1.6tka v lanceri ide moc pekne.... akurat ale prave v malej triede tie klasicke atmo uz vykonom dnes za moc nestoja... lebo vacsinou su to vsetko uz v malej triede len ako zakladne motorizacie.... cest vynimkam... zajtra uvidim kolko zacvakam... pred rokom menili brzdovu kvapalinu, filtre ... uvidim co budu teraz...mam zatial nejakych 31 200km... a aj preto mi nesmrtelne atmo tentokrat fakt netreba... a aj to rozhodlo... takze mne aj turbo vydrzi co potrebujem az az.... a ani ho nezjazdim....
simson33
Na prodejích Karoqu 4x4 je bohužel hodně znát, že Škoda ořízla nabídku těchto verzí. Dnes už je vlastně jen jedna čtyřkolka, a to verze 2.0 TDI 110kW DSG. Možnost manuálu nebo benzínu ve verzi 4x4 není vůbec.
Karoq tymto padol kdesi na uroven kony... ktora ma v topke 4kolu s 1,6tgdi... tam ale tych 15% v 4kolke neprekvapi... u karoqa je to ale na zamyslenie takyto biedny pomer... len aby casom nezmizla u neho 4kolka uplne
Beefcake
Vyzvou na flamewar to zakoncili 😊
Anonym
hodnotným doplněním faktů, které redaktor zabil.
Čili - nebylo by o věci dát si trošku práci a dohledat i LUVka 4x4, protože ta nejsou osobáky jenom s emisního donucení. Používají se často jako osobáky.
Tak či tak jsou to pravověrné čtyřkolky a jedny z nejschopnějších terénních aut.
Je to přes 500 Hiluxů, přes 300 Rangerů a přes 200 L200.
Čili - nebylo by o věci dát si trošku práci a dohledat i LUVka 4x4, protože ta nejsou osobáky jenom s emisního donucení. Používají se často jako osobáky.
Tak či tak jsou to pravověrné čtyřkolky a jedny z nejschopnějších terénních aut.
Je to přes 500 Hiluxů, přes 300 Rangerů a přes 200 L200.
Opravdovou čtyřkolku ve formě Torsen používá ještě pořád Lexus, ne?
Tak to by mě zajímalo u jakého modelu...
Píšu o tom, že v tabulce nejsou čím dál tím oblíbenější pickupy. Mohl bys mi vysvětlit, proč jdeš do toho v reakci s Lexusem? :no:
Většina pick-upů nemůže čtyřkolku na asfaltu vůbec používat, jen na nezpevněném povrchu.
Čest výjimkám typu L-200.
Čest výjimkám typu L-200.
GeekStar
Výhody 4x4 jsou jasné, ale hodně lidí zapomíná i na nevýhody. Já bych měl jednu pro mě zásadní.
Pohon 4x4 PODSTATNĚ zhoršuje dynamiku auta. Měl jsem svého času možnost projet Superb II 2.0 TDI ve verzi 4x4 i s předním pohonem tzv side by side a byl jsem hodně překvapen, jaký je to rozdíl. Po přesednutí z předokolky máte pocit, že verze 4x4 vůbec nejede.
Pohon 4x4 PODSTATNĚ zhoršuje dynamiku auta. Měl jsem svého času možnost projet Superb II 2.0 TDI ve verzi 4x4 i s předním pohonem tzv side by side a byl jsem hodně překvapen, jaký je to rozdíl. Po přesednutí z předokolky máte pocit, že verze 4x4 vůbec nejede.
Další věc je iluze dokonalé trakce, která vede nezkušené ve čtyřkolce k vysokému mínění o dokonalosti ve všech situacích. Bohužel v jednom z nejkrizovějších ohledů tj. P%RI BRZD%ENÍ je rozdíl proti normálnímu autu +- nulový a to na všech površích.
Škoda že to nkdo seriózně neprověřoval, ale pocitově vnímám že trvalá čtyřkolka na sněhu brzdí líp než 4x2 nebo haldex.
Objektivně to říct nemůžu, ale zdá se mi že fulltime stejně dobře akceleruje i brzdí, haldex brzdí hůře než akceleruje, podobně jako 4x2 která nvíc ani neakceleruje
Objektivně to říct nemůžu, ale zdá se mi že fulltime stejně dobře akceleruje i brzdí, haldex brzdí hůře než akceleruje, podobně jako 4x2 která nvíc ani neakceleruje
Teoreticky brzdí i dýl o tu váhu.
Ale už tím, že píšeš, že jde o pocity a mělo by se to vyzkoušet...je důkaz.
Protože o trakci při rozjezdu třeba na sněhu netřeba debatovat a rozdíl je drtivý.
Ale už tím, že píšeš, že jde o pocity a mělo by se to vyzkoušet...je důkaz.
Protože o trakci při rozjezdu třeba na sněhu netřeba debatovat a rozdíl je drtivý.
No pocit to je, ale podložený mnoha lety praxe. Sám bych si to zdůvodnil třeba zrovnoměrněním otáček kol motorem, tj. plynulejší brzdění oddalující zásah ABS
praveze to skusali a stvorkolka brzdi horsie o tu vahu navyse 😄
Takze presne jak píšou v článku. Dava to jen pocit jistoty, tedy subjektivní záležitost. V reálu to kromě lepší akcelerace za zhoršených podmínek nepridava nic.
https😐/www.garaz.cz/…ecnejsi-21003043
https😐/www.garaz.cz/…ecnejsi-21003043
Myslím že 4x4 dynamiku nezhoršuje, ale zrovnoměrní. 4x2 jede zasucha výborně a na sněhu mizerně. 4x4 jede za všech podmínek dobře
Jde o to, jakej je tam systém.
Starší permanentní čtyřkolky dynamiku výrazně zhoršovaly.
Ale je to hodně zjednodušené.
Starší permanentní čtyřkolky dynamiku výrazně zhoršovaly.
Ale je to hodně zjednodušené.
Technicky není důvod proč by permanentní čtyřkolka měla dynamiku zhoršovat víc než připojovací systém
není důvod? ad jedna - odpory poháněné nápravy, ad dvě, při stejném výkonu musí "táhnout" větší hmotnost"? samozřejmě, že je
O awd mas hodne krajni znalosti, o fyzice asi taky, ale budeš tu všem tvrdit, jak to zvlada projíždět zatáčky a brzdit lepe nez 2wd? Zkus si prosím něco nastudovat o setrvačných silách a co je ovlivňuje. Poté ti uz bude kammova kružnice snad jasná, jsou tam jen 3 vektory.
Pokud byl rozdíl tak dramatický, hledal bych chybu ještě někde jinde. Vadný kus apod.
Rozdíl u stejně výkonného auta rozhodně musí být. Čtyřkolka veze metrák hmotnosti navíc, má vyšší rotační odpory těch hnaných částí. Pro dynamické chování auta je to určitě dost poznat.
Tak ono 4kolka aj viac vazi ako 2kolka... ak je ale motor dostatocne silny tak aj 4kolka vie byt dostatocne dynamicka... takze tu nevidim nejaky problem... ja by som kazdopadne vzdy radsej 4kolku ak je moznost vyberu u daneho modelu medzi 4x4 a 4x2... a z hladiska aj aktivnej bezpecnosti je 4kolka tiez fajn ...
Siel som kedysi v prvej ravke z 90 rokov 3 dverak ako taka bugina v 4kolke benzin 2liter 110kw a bolo to delo.... zrychlenie okolo10s na stovku.. ale je fakt ze vtedajsia 3dverova ravka je dnes mensia ako vitara takze s tym vykonom to bolo zive aj ked to bola 4kolka.... pamatam ten odpich... dal si s nou kazdeho... neskutocne reakcie mala na plyn... bohvie ale ako je na tom dnes ravka dynamikou...lebo dnes je ravka uz tazka a velka krava a rovno uz len ako 5 dverak....
Siel som kedysi v prvej ravke z 90 rokov 3 dverak ako taka bugina v 4kolke benzin 2liter 110kw a bolo to delo.... zrychlenie okolo10s na stovku.. ale je fakt ze vtedajsia 3dverova ravka je dnes mensia ako vitara takze s tym vykonom to bolo zive aj ked to bola 4kolka.... pamatam ten odpich... dal si s nou kazdeho... neskutocne reakcie mala na plyn... bohvie ale ako je na tom dnes ravka dynamikou...lebo dnes je ravka uz tazka a velka krava a rovno uz len ako 5 dverak....
3_diamanty
ASX.... 249 z 997 = 24,97%
Eclipse Cross.... 58 z 193 = 30,05%
Outlander.... 210 z 387 = 54,26%
Este 4x4 od H/K
Sportage.... 356 z 1228 = 28,99%
Tucson.... 1883 z 4454 = 42,27%
Zaujimavy je pomer tucesnov v 4kolke voci sportage.... cakal by som vyrovnanejsi stav... mozno aj cena hra pre tucson ktovie.... kto vie nech da vediet
Eclipse Cross.... 58 z 193 = 30,05%
Outlander.... 210 z 387 = 54,26%
Este 4x4 od H/K
Sportage.... 356 z 1228 = 28,99%
Tucson.... 1883 z 4454 = 42,27%
Zaujimavy je pomer tucesnov v 4kolke voci sportage.... cakal by som vyrovnanejsi stav... mozno aj cena hra pre tucson ktovie.... kto vie nech da vediet
milous
NEJLEPŠÍ JE MAZDA CX5 A SUBARU !!!§ JINAK TO JSOU AUTA BEZ SPORTOVNÍ DUŠE ????
Co je na CX5 a Subaru Outback nebo Forester sportovního?
Pre mňa ako pre bežného vodiča nie je potrebné mať silné auto. Pojem "športové" môže byť relatívny. Napr v Mazde to môže byť iné vnímanie auta pri jazde, posed, dizajn... Keď uvidí bežný automobilový "laik" napr nejakú Mazdu s dvoma výfukmi, tak ju ľahko precení. Niekedy to vidím aj na ceste - kým som jazdil Astrou, tak sa na mňa lepilo oveľa viac vodičov a častenšie ma chcel niekto obiehať 😄. Pritom Mazda 3 je úplne obyčajné auto s nie obrovským výkonom (88 kW) a nie skvelou dynamikou 😄. Jazdí ale pocitovo "športovejšie" ako väčšina jej cenovo porovnateľných konkurentov 😉.
Ani všetky "športiaky" z nedávnej minulosti neboli ktovie ako športové (=silné) (Mazda MX-5, základné Toyoty Celica...). Anglické autá zo 60 / 70 / 80 rokov boli z dnešného pohľadu celkom pomalé a športovo len vyzerali 😄.
Zhrnul by som to takto - niekto potrebuje rýchle a naozaj "športové" auto (dokonalý podvozok, výkonné brzdy, silný motor...), iný sa uspokojí s napr Mazdou, ktorá jazdi o niečo ináč ako priama konkurencia (alebo Hyundaiom vo výbave N-Line) a ďalší si kúpi za pár peňazí nejaký šrot a "vytuní" ho (extrémy ktoré som videl: Fabia 1 JUNIOR, Daweoo Matiz...).
Ani všetky "športiaky" z nedávnej minulosti neboli ktovie ako športové (=silné) (Mazda MX-5, základné Toyoty Celica...). Anglické autá zo 60 / 70 / 80 rokov boli z dnešného pohľadu celkom pomalé a športovo len vyzerali 😄.
Zhrnul by som to takto - niekto potrebuje rýchle a naozaj "športové" auto (dokonalý podvozok, výkonné brzdy, silný motor...), iný sa uspokojí s napr Mazdou, ktorá jazdi o niečo ináč ako priama konkurencia (alebo Hyundaiom vo výbave N-Line) a ďalší si kúpi za pár peňazí nejaký šrot a "vytuní" ho (extrémy ktoré som videl: Fabia 1 JUNIOR, Daweoo Matiz...).
Vzdy je to aj o tom co clovek od auta caka a ako s nim planuje jazdit....napr moj krstny ako defenzivny sofer nemal problem ani s 40kw feldou ( pritom priplatok za 50kw verziu bol len 10 tisic ) ci 44kw fabiou.... dnes ma 1.5ku SX-4ku od suzuki a to je tiez docela pomale cudo... ale uz moj ujo ten mal staru cortinu od forda... potom ladu 1600 v case ked kazdy jazdil skodou 100 a trabantom .... ten sa neuspokojil zase s hocicim... no a ja som zase povahovo kdesi medzi.... 😉 ... mam teda male zive auto ktore mi dynamikou plne vyhovuje... obzvlast ta pruznost to je tu u turba dobra vec ... samotnu maximalku pritom absolutne neriesim ani nevyuzijem nikde...
Záleží aj na tom, čo práve človek používa. Kedysi som jazdil otcovou Škodou 110L. Občas som sa dostal k napr Felicii 50 kW a to už bol z vtedajšieho pohľadu riadny športiak 😄. V 90-tých rokoch ale ľudia okolo mňa nemali bežne až také super autá. Navyše z dnešného pohľadu je aj pomerne výkonné bežné dobové auto (80, 90 roky) už slabé. Kedysi bolo zrýchlenie na 100 km/h za 12s celkom dobré, dnes je to hodnota pre slabé auto 😄.
Moje auto nie je nejaké silné z pohľadu dneška, ale celkový pocit z jazdy je z môjho pohľadu veľmi dobrý. Dokonca aj pohľad na jazdu môže byť rôzny. Vždy som si myslel, že jazdím tiež celkom defenzívne keďže príslušníci mojej rodiny zaspia pri jazde pomerne rýchlo 😄. Minule som ale išiel s kamošom kupovať auto (cez 1/2 republiky) a tak sa ma spýtal "Tak dynamicky jazdíš aj s rodinou?" Pritom som išiel absolútne v rámci predpisov - aj keď niekedy je na kľukatej ceste aj 90 km/h pocitovo možno dosť 😉. Keď má človek celkom dobrý podvozok, tak jednoducho môže.
Moje auto nie je nejaké silné z pohľadu dneška, ale celkový pocit z jazdy je z môjho pohľadu veľmi dobrý. Dokonca aj pohľad na jazdu môže byť rôzny. Vždy som si myslel, že jazdím tiež celkom defenzívne keďže príslušníci mojej rodiny zaspia pri jazde pomerne rýchlo 😄. Minule som ale išiel s kamošom kupovať auto (cez 1/2 republiky) a tak sa ma spýtal "Tak dynamicky jazdíš aj s rodinou?" Pritom som išiel absolútne v rámci predpisov - aj keď niekedy je na kľukatej ceste aj 90 km/h pocitovo možno dosť 😉. Keď má človek celkom dobrý podvozok, tak jednoducho môže.
Zajímavě v pohonu všech kol válcuje Mercedes a BMW audi = v představách hodně lidí lídra pohonu všech kol. V reálu lídra FWD
Jistotu to neprida, jen vyssi rychlost pred zatáčkou a vetsi problémy v ni, pokud se člověk nehlídá.
Tohle není jen pouhý pocit
Samozřejmě pohon všech kol díky tomu dovolí jet rychleji, ale to přece nezanemá že se ta čtyřkolka musí kvůli tomu hned vykoulet
Já střídám různá auta 4x4 a 4x2 už mnoho let (resp. zim) a nějaké dramatické situace jsem nezaznamenal. Naopak si 4x4 hodně pochvaluju
Na sněhu se auto obvykle moc záludně nechová, stačí trochu hlídat po čem se jede
Pak se smeju, kdyz na horách jsou zapadlé awd v příkopech. Ano do kopce vyjede většího, ale v zatáčce konci uplne stejne.
Když začneš motor používat, už na pohonu záležet bude
Protože znáš základní pravidlo jízdy na sněhu?
Když jedeš pořád smykem, pak tě smyk nepřekvapí!
A pak většina softem nezničenejch 4x4 dokáže přenýst na zadní nápravu na hraně smyku dost výkonu na to, aby sis plynem pomohl.
A to co píšeš o puštění plynu u FDW, tím uděláš jenom to, že snížíš rychlost zpět na hranu schopností přenosu výkonu přední nápravy, zatímco u 4x4 tolik snížit rychlost nemusíš.
Každopádně jde o to, že 4x4 je u aut střední třídy za plus mínus stejnou cenu jako panoramatická střecha... Já jsem měl teď rok auto bez 4x4 a už o tom nechci nikdy ani slyšet. Bezmocný hrabání na trávě s přívěsem, mizerná trakce za mokra v městských rychlostech a o zoraný zahradě na blátě ani nemluvě. A pak hlavně zábava. Už ti někdy někdo řekl, že se jel na sněhu projet s předokolkou?
A měl jsem kdysi dvě totožná auta, jedno FWD, druhé fulltime. Na sněhu rozdíl jak prase, ve prospěch 4x4. Od té doby v tom mám jasno a každá další jízda na sněhu (i se současnými auty) mě v tom jen ubezpečuje. K tomu mám dost kamarádů kteří mají obdobné poznatky a názory, tak to asi nebude jen pocit a můj výmysl
Tohle patří tesat do kamene !
2. už jenom málokdo
3. už jenom bůh
A je to sakra pravda, jakmile se to rozkulačí z jedný strany na druhou začnou se dít věci😄
to jsem neznal
keby som to podržal pri prvom kontra tak som pre mladého driftér a poisťovňu to nestojí 400t. 😢
https😐/www.youtube.com/watch?…
Samozřejmě, když se to přežene a čtyřkolka se požene daleko vyšší rychlostí než dvojkolka, tak při mezní rychlosti, kdy už ani 4 pneu nestíhají přenášet podélné síly, tak dojde ke smyku, u dobře nastavené čtyřkolky v podstatě ke smyku všech kol současně (to ale není problém čtyřkolky ale hloupost řidiče). Takže pohon všech kol je určitě významná součást aktivní bezpečnosti, protože umožňuje při stejné rychlosti jako dvojkolka přenášet větší boční síly a je tedy daleko lépe řiditelná. Se čtyřkolkou vs dvojkolkou je to jako s kvalitními zimními pneu vs na plátno ojeté letní práskačky na sněhu. To první dává v 60 km/h na sněhu perfektní řiditelnost a dostatečnou rezervu pro řešení náhlých událostí, to druhé ve 40 km/h znamená škarpu.
Pak kdyz tu takové bludy píšete, neni se čemu divit, že si lidi porad myslí, že 4x4 lepe zatočí. Lepe zatočí pod plynem, ale nikdy nezatoci lepe nez 2wd ( pokud nema lepší pneu )
Sice se fyzikou ohanis, ale moc ji asi nerozumíš.
O pneu to samozřejmě je, narozdil od awd
Reagoval jsem na příspěvek, kde se píše "kromě nepřehlédnutelně lepší trakce při akceleraci nebo v kopci i výrazně lepší držení směru. Typicky ve sněhové břečce nebo pásech hlubšího sněhu, v rychle projížděných v loužích apod. je jistota udržení směru výrazně vyšší"
Není zde ani slovo o lepším zatáčení pod plynem. Pro začátek si nastuduj tu nejprimitivnější fyzikální poučku, aby auto jelo, musí jej pohánět nějaká síla, bez plynu žádné auto nikam nedojede. No a když auto jede (a tedy musí přenášet na kola podélné síly) tak čtyřkolka je v udržování směru výrazně lepší (jak napsal Othello), protože nevyplýtvá na jedné nápravě adhezi pro posun dopředu, ale rozloží si podélné síly na dvojnásobek pneu a tím pádem jí zbývá pro přenos bočních sil adheze na obou nápravách. U dvojkolky je situace taková, že jedna náprava (ta poháněná) při přenosu sil adhezi vyplýtvává jen na podélný pohyb a příčné síly již nedokáže přenášet (nepoháněná náprava naopak má příčnou adhezi daleko lepší, resp. ideální, protože nepřenáší žádné podélné síly), ve výsledku je tedy dvojkolka daleko nestabilnější (jedna náprava drží jak přibitá, druhá náprava tancuje jak čamrda, takže celé auto neudrží směr a bude mít tendenci se roztočit nebo chytit nedotáčivý smyk. Nečekám, že tuto "složitost" nebo jak říkáš "bludy" někdy dáš, takže přeji dobré zažívání po nedělním obědě.
Ano pod plynem je na tom lépe, ale hrozí riziko ustreleni zadku větší nez u fwd.
Tak si přečti na co reaguješ, kdyz se chces bavit o chápání textu. Psal jsem o jízdě v zatáčkách, othello reagoval ze nesouhlasí, dal příklad jízdu rovně a ty reaguješ na tohle, ze je to tka a já se mýlím, proroze kammova kružnice. Která naopak rika, ze nezáleží na zatáčení na poháněné nápravě.
Na blbosti jsi tady e😜ert ty.
Chapu, ze efo bolí rict, ano napsal jsem to špatně, nebo nemel jsem pravdu.
Řekni mi, kde jsem nemel ja pravdu. Ja svůj argument dal, ta jen utocis bez argumentů
A nemáš pravdu když tvrdíš že v zatáčce na pohonu nezáleží.
Nezáleží jen pokud ji budeš projíždět s vyšláplou spojkou
Teorie, resp. fyzika je jasná. Realita je trochu jiná, protoz emalokdo se na ten limit dostane nebo se chova špatně, ze ten limit hodne sníží.
Navíc s plynem je hranice trakce čitelnější
Odpověď mas v tom co jsi napsal, Kammova kružnice, pokud té fyzice rozumíš.
Awd se v rallye pouziva pro lepší přenos pri akceleraci a snadnější jizdy řízeným smykem. Takze co tam mas za argument kromě svých pocitů? Projedou zatacku za kratší cas, protoze můžou driv zrychlovat, ale nemůžou mít vyssi rychlost v zatáčce. Na to sis odpověděl kammovou kružnici. Ještě něco vyplodíš? A btw, na rallye jsem chodil casto.
Othello dokonce tvrdí, že lepe brzdi. Viz. Níže jeho koment.
Cituji z odkazu😒br /> "Jediným zásadním bonusem čtyřkolky je zlepšená počáteční trakce. Rychleji tak nabere tempo. Když pak ale musíte zpomalit a zatočit, je čtyřkolka spíše přítěží.
Čtyřkolka se jen díky lepší počáteční trakci rychleji rozjede a snáze nabere rychlost. Ale pokud musíte zpomalit a zatočit, což se obvykle v zatáčkách pod sněhem musí, karta se obrátí. Pokud vezmeme dvě naprosto stejná auta, například Octavii Combi s pohonem předních kol a pak tu samou s pohonem všech kol, bude v zatáčkách rychlejší která?
Ta s pohonem všech kol? Omyl. Ta s pohonem jedné nápravy. Z povahy věci je takové auto lehčí (netáhne s sebou centrální hřídel a zadní diferenciál, což jsou prostě velká kila navíc), takže nebude mít v zatáčce takovou odstředivou energii. Prostě může tu zatáčku projet vyšší rychlostí.
Čtyřkolka bude muset více zpomalit a pak zase akcelerovat. Jistě, je dost dobře možné, že v přímém porovnání v určitém zasněženém úseku s častými akceleracemi z nízkých rychlostí by čtyřkolka mohla být rychlejší, ale pokud bychom vzali jednu konkrétní zatáčku, v jejím vrcholu vždycky pojede rychleji lehčí auto. A na suchu nebo obecně povrchu s dobrou adhezí se výhoda v počáteční trakci auta s pohonem všech kol neprojeví skoro nikdy. Až 99 % času tak pohon všech kol taháte v autě zbytečně a vaše auto je s ním hůře ovladatelné a pomalejší. A má vyšší spotřebu."
https😐/www.garaz.cz/…ecnejsi-21003043
Když postavíš dráhu, kde nebudou žádné rovinky a na každou zatáčku bude navazovat hned další zatáčka, tak při zhoršených adhezních podmínkách bude awd vždy rychlejší, protože má půl zatáčky velkou výhodu.
S tou vyssi výjezdovou rychlosti naprosto souhlasím.
A s tou vyšší hmotností to taky není tak jednoznačné. Vyšší hmotnost přináší větší odstředivou sílu, ale taky větší přítlačnou sílu. Za ideálních podmínek - tj. konstantním součiniteli tření se oboje kompenzuje. Podmínky však ideální nebývají takže většinou záleží na dalších vlivech, kvalitě a šířce gum,druhu sněhu apod. a lehčí 4x2 na tom bude vesměs líp. Nicméně chybějící trakce na výjezdu karty nakonec obrátí ve prospěch 4x4
A co, taky brzdis kratší vzdálenost nez fwd?
Všichni se pletou, jen ty mas pravdu ze?
https😐/www.garaz.cz/…ecnejsi-21003043
A za druhé nepíšu že s AWD můžu rychleji do zatáčky, ale že tu zatáčku projedu rychleji. Zatáčku celkově. Což je s fyzikou v souladu.
A co se týká brzdění, napsal jsem svůj dlouhodobě vypozorovaný pocit a taky jsem jej zdůvodnil.
Ode mne jsi dostal hola fakta s odkazem na kammovu kružnici a dalsi clanek. Ty sem dáváš jen své pocity, coz je presne to, co přináší aw😜 pocit.
Ad výmysly - hned první argument
že čtyřkolka nevyjede všude, když máte na kolech mizerné gumy. Ne že by to nebyla pravda, ale začínat nevýhody 4x4 takhle?? ...Dvoukolka s mizernýma gumama asi vyjede v pohodě ?
Druhý nesmysl je to co se bavíme -
tvrdí že 4x2 bude v zatáčce rychlejší kvůli nutnosti víc brzdit s trochu těžší čtyřkolkou. Jednak to v praxi nutné není, ale i kdyby bylo, následný výjezd čtyřkolky soupeře s pohonem dvou kol zcela deklasuje. Tohle pan redaktor zcela ignoruje, asi se nikdy nebyl podívat s čím se jezdí WRC
Třetí nesmysl že čtyřkolka hůř zatáčí.
Ve skutečnosti má líp rozloženou hmotnost a za druhé díky rozložení hnacích sil kola snesou větší příčné síly.
Tohle pan redaktor zcela ignoruje
Dále tvrdí že
při aktivaci ABS se pohon 4x4 rozpojí. To bohužel skutečně dělá, ale v takovém případě se stejěn bavíme o brzdění, ne o pohonu kol. Takže irelevantní argument, navíc se netýká fulltime
Dále tvrdí že
až 99 % času tak pohon všech kol taháte v autě zbytečně a vaše auto je s ním hůře ovladatelné a pomalejší.
Což je taky někdy možné, ale padá to na vrub výrobců že už skoro neumí dělat účinné pohony 4x4
Ostatně stačí si přečíst diskuzi pod článkem jak se mu za jeho moudra vysmáli
V praxi je to potřeba, kdyz porovnas totožná auta s a bez awd. Mohl jsem zkusit prime srovnani na polygonu u octavie 4x2 a 4x4 a u rav4 4x4 a 4x2. Pokud srovnam napr. Octavii a rav4, tak rozhodně to SUV zataci o dost hure v jakékoli kombinaci. Pokud mas možnost, doporučuji to srovnani dvou stejných aut.
Moje fwd ma rozložení hmotnosti 51:49, předchozí melo 50:50 (aspon tak to bylo v technickém popisu, nezjistoval jsem ). Nevím jak by to awd zlepšilo.
Pri brzdění se odpoji, aby tam nebyly setrvacne síly od kardanu např, takze to tolik nezhorsuje brzdění, ale váha navic je tam pořád.
99% je blbost, s tim souhlasim. To uz jsem psal.
a za druhé bych se teda zeptal proč se například ve WRC nebo v rallyecrossu plném zatáček používají čtyřkolky, když by s pohonem 4x2 mohli jezdit mnohem rychleji
A s tím odpojením kardanu kvůli snížení setrvačných sil při brzdění jsi trochu mimo, že ?
Akorát že redaktor Žák z tvého odkazu tvrdí opak
Ideálne je jazdiť tak, akoby auto nemalo žiadny bezpečnostný systém - potom je tu dostatočná rezerva.