Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Tohle jsou nejprodávanější auta s pohonem všech kol u nás. Nechybí ani mnohá luxusní SUV

David Bureš David Bureš 10. 1. 2021 • 12:22
42
156
Zobrazit náhledy (42)
Škoda Kodiaq 2.0 TDI Stejně jako santa fe i kufr kodiaqu hodně utrpěl montáží zadních sedadel a je mělký. Chválíme však praktické sklopné háčky na bocích, důkladné čalounění a možnost sklopení druhé řady 40:20:40. Naftový dvoulitr v kodiaqu běží v nízkých otáčkách hruběji a pod 2000 min-1 jsou jeho reakce ospalé. Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Škoda Superb Combi iV Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Hyundai Tucson 2.0 CRDi Hybrid Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Octavia G-Tec 1.5 TGI 96 kW Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI Standardní objem 521 litrů se instalací sedadel VarioFlex zmenší na 479 l, ale získáte neuvěřitelnou variabilitu. Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI Škoda Karoq 1.5 TSI

Nejprodávanějším vozem u nás vůbec je léta Škoda Octavia. Víte však, kterého automobilu se nejvíce prodá s pohonem všech kol?

Pohon všech kol je mezi tuzemskými zákazníky notně populární. Hledají ho kvůli častým cestám v zimě do hor nebo kvůli většímu pocitu jistoty na kluzkém povrchu. Navíc u mnoha velkých aut už se dnes stává standardem. Vidět je to i na statistikách nejprodávanějších automobilů s pohonem 4x4 na českém trhu.

Tím vůbec nejprodávanějším je podle žebříčku Svazu dovozců automobilů Škoda Kodiaq, až sedmimístné SUV za loňský rok hlásilo 5.778 registrovaných kusů s pohonem všech kol. A to je nadmíru vysoký podíl, pohon všech kol totiž mělo 88,78 % všech u nás v roce 2020 registrovaných Kodiaqů.

Je to zároveň nejvyšší podíl mezi sedmi nejprodávanějšími modely s pohonem obou náprav. Třeba Škoda Octavia je v tomto žebříčku s 1.394 registracemi na slušné čtvrté příčce, čtyřkolkou ale bylo vybaveno jen 7,3 % všech registrovaných Octavií. To ale souviselo i s tím, že nabídka čtyřkolek se u nové čtvrté generace Octavie teprve postupně rozšiřuje.

Nízký podíl čtyřkolek pak hlásí také Škoda Karoq, jen 16,46 % loni registrovaných kusů tohoto SUV mělo pohon všech kol. U něj to souvisí s úzkou nabídkou pohonu 4x4, hlavně z hlediska flotilových emisí se značka rozhodla ji notně omezit. Vidět je to dnes v autobazarech, kde je Karoq 4x4 hojně žádaný. Jaký rozdíl proti celkově šesté Toyotě RAV4. V jejím případě bylo loni 78,1 % všech registrovaných kusů vybaveno pohonem obou náprav.

Nejvyššího podílu čtyřkolek na prodejích ale obecně dosahují velká luxusní SUV, která mnohdy ani variantu s pohonem jedné nápravy nenabízejí. Díky tomu se tak mezi nejprodávanější vozy s pohonem všech kol u nás loni dostaly i Mercedes-Benz GLE, BMW X5 nebo třeba Volvo XC90. Právě GLE je s 1.052 registrovanými čtyřkolkami (100 % všech registrovaných vozů) na dostřel Dacii Duster s pohonem všech kol. Takových Dusterů bylo u nás v roce 2020 evidováno podle statistik SDA 1.169 kusů. Byla ta třetina všech registrovaných SUV této rumunské značky, což dokazuje, že Duster zákazníci už nevolí jen kvůli levné čtyřkolce a schopnostem v terénu.

Z dostupných čtyřkolek se mezi nejlepší dostalo také třeba Suzuki Vitara s 595 registrovanými kusy s pohonem 4x4. Bylo to bezmála 70 % všech registrovaných exemplářů tohoto modelu. Vysoké podíly BMW 3 a BMW 4 pak dokazují, že xDrive je u těchto modelů stále žádanější volba. I proto, že u vrcholných variant ani jiná možnost nebývá...

A jaké auto s pohonem všech kol byste si pořídili vy? Je mezi nejprodávanějšími čtyřkolkami u nás?A má podle vás pohon obou náprav vůbec smysl? Diskuze pod článkem je vaše.

Český trh – registrace nových aut s pohonem všech kol v roce 2020
Poř. Model Registrace s 4x4 v 2020 [ks] Registrace celkem v 2020 [ks] Podíl 4x4 na registracích modelu [%]
1. Škoda Kodiaq 5778 6508 88,78
2. Škoda Superb 2133 6241 34,17
3. Hyundai Tucson 1883 4454 42,27
4. Škoda Octavia 1394 19091 7,3
5. Škoda Karoq 1324 8043 16,46
6. Toyota RAV4 1170 1498 78,1
7. Dacia Duster 1169 3539 33,03
8. Mercedes-Benz GLE 1052 1052 100
9. BMW X5 780 780 100
10. Mercedes-Benz GLC 776 791 98,1
11. VW Tiguan 738 2616 28,21
12. Suzuki Vitara 595 851 69,91
13. Volvo XC90 518 518 100
14. BMW 3 512 583 87,82
15. Volvo XC60 498 546 91,21
16. Mercedes-Benz V 495 581 85,2
17. Audi Q8 470 470 100
18. BMW 5 460 493 93,31
19. Audi Q7 436 436 100
20. BMW X3 433 433 100

Související články

Témata
11. 1. 2021 08:22
Re: větší pocit jistoty ?
No paráda, konečně jsi to napsal. Takže ano, AWD může být v krátkém úseku zatáčky možná nepatrně pomalejší, a to ještě za pochybného předpokladu jízdy s vyšláplou spojkou nebo neutrálním plynem. Pokud ale akcelerujeme což je mnohem běžnější, 4x2 prohraje.

Akorát že redaktor Žák z tvého odkazu tvrdí opak
Avatar - Mikesus
11. 1. 2021 06:48
Re: větší pocit jistoty ?
Protože tam je zásadní prenos síly pri akceleraci a mnohem výhodnější než horis prujezd zatackami. Navic asi neprojizdis zatáčky na silnici jako v rallye.
Avatar - speedfred
11. 1. 2021 00:20
Re: větší pocit jistoty ?
asi máš pravdu.
keby som to podržal pri prvom kontra tak som pre mladého driftér a poisťovňu to nestojí 400t. :'-(
10. 1. 2021 21:01
Re: větší pocit jistoty ?
100% suhlas, tiez mam taketo neprijemne zazitky. Stalo sa mi to na CRV 3.gen. a aj na Tucsone. Bavil som sa o tom s kamosom co ma Rav4 - stalo sa mu to tiez par krat.
10. 1. 2021 20:54
Re: Fostek opět zasahuje
RX350 mělo a má Torsen, stejně jako předchozí GS 350, LS 460 a LX...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku