Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Může být z jedničkové Octavie ceněný youngtimer? Zrovna za tuhle chce majitel hodně peněz

21 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Vrchol nabídky v originálním a dobrém stavu si vysokou cenu asi držet bude. Ale jezdit bych v tom teda nechtěl, nebezpečnou přetáčivost nemusí zkrotit ani to ESP a na 17" to bude asi hodně tvrdé.
michalpneu
hele kupodivu to trvdé není. Já jsem sháněl pěkné RS skoro rok a nakonec jsem ho sehnal. Mám ji druhý rok a už jsem dokončil kompletní fázi restaurování. A mám na tom 17" na léto a 16" na zimu a ten rozdíl v tvrdosti není skoro žádný. Já jsem na tvrdý podvozek dost háklivý, ale je to v pohodě. Popravdě se mi na tom jezdí lépe, než ve dvojkovém RS na 18", to je fakt peklo, ale tohle docela jde.
Ono hodně tu tvrdost ovlivňují gumy. Seriově tam patří 205/50 R17, jenže lidé tam hodně dali 225/45/17 a to je fakt tvrdý. Na těch 205 je to OK.
Ta přetáčivost drsná. Na tu jsem si zvykal, člověk si musí fakt dávat bacha a dlouho jsem se s ní učil jezdit. Ono ten podvozek je nastavený na dobu kdy ho vyvíjeli fakt dobře, ale problém je, že ten motor má fakt sílu a jde krásně až do omezovače a to samozřejmě na nižších převodech trhá do přetáčivosti.

Jinak jsem s ní ale spokojený. Koupil jsem ji asi 125, 100 do ní nacpal a už jsem měl nabídku na 200. Faktem je, že jsem měl kliku na abnormálně zachovalý interier, na ten jsem nemusel sáhnout, takže cenu si to držet bude.

Ale já to mám jen pro radost a z nostalgie, v roce 2004 mi bylo 15 a moc se mi líbila.tak to mám jen pro radost.
Avatar - speedfred
speedfred
Samozrejme sú to tvoje peniaze a ak si fanda značky tak beriem, ale mne príde to auto nezaujímavé.
Moja srdcovka je BMW e30, ideal by bola 325i kulé/kabriolet ale tie peniaze im za to nedám čo teraz pýtajú. :no: Krízu na nich 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Pamatuju si, že u běžných nelimitovaných RS byly standardem 205/55 R16.
Je fakt, že těm RS se hodně rychle opotřebovávají ty sedačky. Otázkou je, jestli je to nekvalitou, nebo zda lidi nevěděli, že o kůži se musí starat. V každém případě je to do budoucna zajímavý youngtimer.
Koliko
Standard byly 205/55 R16. Za příplatek 10 tisíc Kč. pak 17" v rozměru 205/50. Ovšem pouze pro liftback, Combi RS mělo pouze 16"
michalpneu
čoveče to bych ani neřekl, že ty sedačky tam nějak zásadně odcházeli. Jak když jsem ji sháněl, tak mě spíš překvapilo jak skoro všechny auta měli sedačky pěkné. Problém spíš byl v tom, že ten bílej interier lidi neudržovali a prasili to a pak se odlepovala látka na dveřích, to bylo blbý. Ale sedačky tu kůži měli fakt kvalitní, když se o to teda lidi samozřejmě starali. Na druhou stranu to tehdy byla poctivá kůže. To se s tou umělinou, kterou dávají teď do současných škodovek teda nedá srovnat.
Avatar - Anonym
Anonym
Pravou kůži dneska v mainstreamu asi těžko někdo nabídne. Ty světlé barvy jsou problematické, to věřím.
XTad
Rozdil v tvrdosti mezi 16" a 17" neni skoro zadny, ale mezi 205/50 a 225/45 ano? Pokud auto drnca na velkych kolech, tak ma spatne nastaveny podvozek a drncat bude vzdycky. Takove to "nepohodli vyresi o palec mensi kola" je spis novinarske chlacholeni.
michalpneu
hele já nevím. Já na svém RS mám 205/55 R16 zima 205/50 R17 léto. A je to stejné. Ale kamarád má žlutou a má tam 225/45 R17 a je to fakt tvrdý.
Arese
... za pár polepů, které se při normálním použití časem začnou odlepovat a praskat... To by musel být kupující opravdový fanatik značky (a Octy I. gen.) 😁
Avatar - SKAY
SKAY
Soused to mel za nějaký čas vybledly a pak byla jen bíla. Zamě i hezčí.
Arese
Taky už jsem to auto viděl s vybledlýma a otrhanýma polepama. Vypadalo to příšerně, škodovka evidentně použila nějaký laciný shit. 😒 :no:
michalpneu
Ty polepy byly kvalitní. Problém byl, že s tím lidé jezdili do myčky, což mezi námi u jakéhokoliv auta limitované edice nechápu, ale to je jejich věc.

Problém u těhle octavii nebyly polepy, ale bílá barva, protože v té době škodovka neměla metalickou bílou a kvůli stárnutí klasického uni laku ty polepy šli do háje
Avatar - SKAY
SKAY
Ataky udržba vetšina lidi neví coje impreg ace vosk lestenka....
Avatar - caliban
caliban
Samolepky na autech jsou trapný.
Avatar - Anonym
Anonym
ale nikdy jsem nikde neviděl, že by si drželo cenu něco, o co se všude zakopává. Cenu si drží to, co je vzácné.
Avatar - Verny_2013
Verny_2013
Tohle je vzácná verze a cenu určitě bude držet, spíš časem půjde nahoru. Já mám verzi 1,9 TDi 66Kw výbava elegance. A budeš se divit, taky si už pár let drží cenu. Bohužel na jiném levelu - ne 150 Tis jako RS WRC edition ale tak na 30 Tis.
Avatar - Anonym
Anonym
Však to bylo řečeno v článku. Vyrobilo se jen 100 kusů, od toho odečtěme 25 kusů s pravostraným řízením, bouračky, auta nenávratně napadená tunery ... a zbyde několik kusů. Tohle je opravdu vzácnost a vzhledem k to,u, že jde o nejvyšší specifikaci, tak tím více je to atraktivní.
Konec konců, nemusí ani jít o speciální limitované edice. Pokud byste si třeba v roce 1989 koupil obyčejného Favorita a choval byste se k němu jako ke sběratelskému kousku, dnes byste za něj dostal několikanásobek. Většina jeho sourozenců z výrobních linek už totiž skončila ve vysoké peci a zachovalý Favorit je vzácnost.
Avatar - MATTESS
MATTESS
Na fotkách je Octavia RS WRC Edition 100 a autor píše o Octavii WRC. Řekl, bych WRC by stále trochu více.
Avatar - Otrava
Otrava
Nesejde na tom za kolik se prodává, ale za kolik se koupí. Pak vznikají různé legendy a sny o rychlém zbohatnutí.
Vladimír Kotulič
Novinářské žum.. nemají už o čem psát 😲