Dakar 2021
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Může být z jedničkové Octavie ceněný youngtimer? Zrovna za tuhle chce majitel hodně peněz

Jan Zajíc Jan Zajíc 8. 1. 2021 • 08:16
71
21
Zobrazit náhledy (71)
Škoda Octavia RS WRC Edition Škoda Octavia RS WRC Edition Škoda Octavia RS WRC Edition Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS Škoda Octavia RS

Schválně: dali byste 760 tisíc korun za jedničkovou Octavii? Přesně na takovou sumu si přitom jeden majitel svou oktávku cení.

I když se první generace Škody Octavia dá se vším respektem k ní označit za typické auto určené pro masy, v průběhu jejího života se objevily také verze, které jsou zajímavé a poměrně vzácné - třeba takový liftback s prodlouženým rozvorem.

Mezi zvláštní varianty se počítá také Octavia RS WRC Edition, která vznikla v roce 2001 jako oslava 100 let účasti české automobilky v motorsportu. Škoda vyrobila pouhou stovku exemplářů, z nichž 75 kusů mělo volant vlevo a 25 vpravo.

Název vozu samozřejmě odkazuje na tehdejší působení škodovky ve světovém rallye šampionátu (WRC), přičemž závodním speciálem se inspiroval i vzhled auta. Ten využil podobného „závodního“ zbarvení, bíle lakovanou karoserii tak ozdobily zelené okřídlené šípy, znak výrobce, a zelené pruhy na přídi a zádi. Nechyběly ani výrazné nápisy 100 odkazující na slavené jubileum nebo bíle lakovaná 17palcová kola z lehkých slitin.

To uvnitř se nově objevila vlastně jen dekorativní lišta na prazích, specifikem auta pak byl i štítek na palubní desce s výrobním číslem konkrétního auta. 

Neměnila se ani technika v útrobách, pod kapotou tak nadále pracovala přeplňovaná osmnáctistovka se 132 kW a 235 N.m z jedničkové Octavie RS, z níž tato exkluzivní edice vycházela.

Výbavu však standardně doplňovaly prvky jako ESP, automatická klimatizace, přední vyhřívaná sedadla, alarm, boční airbagy, rádio s CD přehrávačem nebo xenonové světlomety.

Limitka byla ve své době docela drahá, stála 895.000 korun, zatímco běžná Octavia RS tehdy v základu vyšla na 680.900 korun.

A drahá může být i dnes jako ojetina. Alespoň si to myslí jeden majitel z Německa, který svou Octavii WRC nabízí za 29 tisíc eur, tedy v přepočtu skoro 760 tisíc korun. V inzerátu přitom upozorňuje, že požadovaná cena je pevná. Dále vyzdvihuje výborný stav a zmiňuje nájezd 90 tisíc kilometrů.

Tak co myslíte, má tohle auto podle vás skutečně takovou cenu? Pro úplnost dodáváme, že standardní Octavia RS první generace se dá snadno koupit do 160 tisíc korun.

Související články

Témata
11. 1. 2021 09:24
Článek o ničem
Novinářské žum.. nemají už o čem psát :-O
9. 1. 2021 21:13
Re: Cenu si to asi bude držet
Pravou kůži dneska v mainstreamu asi těžko někdo nabídne. Ty světlé barvy jsou problematické, to věřím.
9. 1. 2021 19:58
Re: Cenu si to asi bude držet
čoveče to bych ani neřekl, že ty sedačky tam nějak zásadně odcházeli. Jak když jsem ji sháněl, tak mě spíš překvapilo jak skoro všechny auta měli sedačky pěkné. Problém spíš byl v tom, že ten bílej interier lidi neudržovali a prasili to a pak se odlepovala látka na dveřích, to bylo blbý. Ale sedačky tu kůži měli fakt kvalitní, když se o to teda lidi samozřejmě starali. Na druhou stranu to tehdy byla poctivá kůže. To se s tou umělinou, kterou dávají teď do současných škodovek teda nedá srovnat.
9. 1. 2021 19:55
Re: Cenu si to asi bude držet
hele já nevím. Já na svém RS mám 205/55 R16 zima 205/50 R17 léto. A je to stejné. Ale kamarád má žlutou a má tam 225/45 R17 a je to fakt tvrdý.
Avatar - Otrava
9. 1. 2021 19:26
Cena
Nesejde na tom za kolik se prodává, ale za kolik se koupí. Pak vznikají různé legendy a sny o rychlém zbohatnutí.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku