Tak jestli bude i v Evropě, tak tleskám. Alespoň nějaké normální auto mezi tím elektrickým odpadem, co se v poslední době chrlí a to nemluvím o zavalení elektrickým odpadem z Číny, který se sem pomalu, ale jistě hrne.
Není důvod si nemyslet, že to bude opět celkem ultimativní nářadí, které dokáže i na okruhu zahrát slušné divadlo. :yes:
Ale dyzajn má honda od mantinelu k mantinelu... mě se líbí vyryzný todle je nudné ale lidi křičeli že chcou umirněnější styl... A věk 1. majitelu to vystihuje
To je sice pravda, ale u me je vzhled jedna z hlavnich priorit a byt jezdi Type R nebo treba novej Yaris GR o chlup lip nez konkurence, tak vzhledove jsou ty auta strasny, ten Yaris snad jeste horsi, krabicka totalne bez napadu, v ktere clovek sedi jak na barove zidli.
Ano protože dnešní generace majitelů řidičských oprávnnění zkoumá v první řadě jak moc jim to auto samo pomůže se vším možným a kolik toho lze synchronizovat a připojit a jak vypadá. technika jako taková je snad poslední věc v řadě.
To ale neplatí tak úplně pro potencionální kupce CTR, Yaris GR a pod.
Nahodou mne ten dizajn celkom sedi. A ak by bol aj Type R ako sedan tak parada. Myslim si, ze to bude podarene auto. Ak trochu zlepsia sedadla z aktualnej generacie tak za mna skvele auto. Na dizajne sa da hadat asi do nekonecna :D
Type R som neskusal, ale verim, ze su skvele. Obycajny Civic som mal v hladaciku. Ale sedadla boli slabsie. Take volne. No sedan sa mi pacil. A najviac coupe, ktore ale do europy neslo. Som ho obzeral v Mexicu :D Za mna skoda, ze Type R je len Hatch. Rychle sedany a kupe mam rad. A Civicu fandim. Uz sa tesim na oficialne predstavenie.
Presne to slovné spojenie by som použil o sedadlách v Civic-u "Take volne" :yes:. Aj mne sa také zdali v porovnané napr s Mazdou.
Dizajn auta je vecou vkusu. Mne sa napríklad Civic vždy páčil - až na 7. generáciu (2000 až 2005) - auto, ktoré ničím nezaujme. Súčasný Civic by som kľudne kúpil. Vlastne ak by som kupoval auto o cca 2 roky neskôr, tak možno ho aj mám.
Tesim sa na novu generaciu. Sedadla ma sklamali ale v novej generacii to moze byt trochu ine a urcite sa nan pojdem pozriet:D Prekvapilo ma, ze pride tak skoro nova generacia, ale celosvetovo je na trhu uz dlhsie ako u nas.
Elektrifikacia je to najlepsie co sa moze ICE motoru stat, hlavne ak su jeho reakcie spomalene turboduchadlom. Elektromotor a elektrokompresor dodaju pocitovo vyrazne vyssi vykon ktory sa dosiahne okamzitou reakciou pohonneho ustrojenstva na stlacenie "plynu" ktoru nedokaze poskytnut ani 300 ani 700k ICE a preto su vsetky hypersporty hybridy ako aj sportovy vrchol samotnej Hondy. ACZ sa sa tu snazi robit nezmyselny hate voci hybridom, a pritom je to jedina moznost ponechania sportiakov pre petrolheadov z hladiska emisii a z hladiska vyknovych parametrov a spolahlivosti je to tiez iba jednoznacne plus.
Hybridy rozhodně nejsou jedinou možností ponechání sportovních vozů. Jedinou možnosti je se vzepřít vůči EU, aby např. nějaký stát s tímto jednáním nesouhlasil, aby s tím šel za EU a začalo se o tom nejdříve jednat.
Ja hovorim o technologickej stranke. Ak chces spochybnovat neudrzatelny emisny a klimaticky stav a potrebu jeho urychleneho riesenia ak nechceme zazivat stale vacsie ekonomicke, zdravotne a ekologicke dosledky, tak to je uplne ina tema, o ktorej si mozes najst vela materialu a bud dane vedomosti nemas, ale ich alibisticky prehliadas a zlahcujes. Ani v jednom pripade ti vsak nepomozem.
Ak chceme ostat v technologickej rovine, hybrid bude v kazdom vykonovom parametri lepsie ako klasicke ICE kvoli vyssej efektivite, resp. plytvaniu energiou v ICE. Tuto rovnicu neoklames a ak chces obhajovat pomalsie a oneskorene reagujuce ICE, je to tvja volba, ale automobilky vyrabajuce sportiaky v tom maju jasno a bud prechadzaju na hybridy, alebo stracaju na konkurenciu ktora uz na hybridy presla.
V motorsportovom svete detto, rekordy tvoria 919 hybrid, I.D. R EV, Tesla S Plaid a odsuvaju ICE auta.
Ja sam chcem mat ako bezne kazdodenne auto EV a chcem aby aj ostatni okolo mali EV, aby sa minimalizoval hlukovy a emisny smog, zvysila spolahlivost a komfort aut, ale v sportiakoch chcem mat hlucny a krasne znejuci ICE skombinovany s elektromotorom ktoremu ICE vykonom ani rozmermi nema najmensiu sancu konkurovat. Idealne by bolo keby ICE bol pohanany niektorym zo syntetickych paliv bez potreby tazenia ropy.
Až na to že hybrid nikdy nebude mít zvuk jako spalovací motor a zkuk, projev a charakrteristika spalovacího motoru společně s jízdními vlastnostmi jsou většinou hlavní atributy při výběru sportovního automobilu. Nikoho nezajímá že má potom hybridní sporťák/ supersport o 10, 50 nebo 100 koní víc než spalovací motor. Většina lidí co si koupí sportovní auto chce jezdit s autem, co má zvuk jako auto, né jako vysavač. Mimochodem další velkou nevýhodu krom jízdy bez emocí v EV spatřuji v tom, že třeba taková tesla model S má 500 el. koní, ale jen když je plně nabitá, když se potom vybije třeba na 50% má výkon klidně i poloviční...a tto by se piotom při její váze s ní bál člověk i někoho bezpečně předjet.
Az na to ze ty chlapce vobec netusis co je to hybrid :D Chod si dostudovat preco ICE (pre teba radsej vysvetlim, to je skratka pre spalovaci motor s vnutornym spalovanim) ma v hybridnej verzii totozny zvuk, resp. akurat ide rychlejsie do otacok. Hybridny system je prave to co zamedzi zhorseniu zvuku ICE s turbom ktore kvoli vykonu elektromotora navyse turbo nepotrebuje tak ako to spravilo La Ferrari a Porsche 918 ktore maju ovela krajsi zvuk ako hybridny McLaren P1 s turbom.
Ty si prostim ta zmen nick petrol-head ak nevies taketo zaklady :)
K tym nezmyslom o Tesle sa radsej nebudem vyjadrovat :D
Tak za 1. Co se týče toho zvuku. Již jsem měl možnost se svézt v hybridní corolle s nejvýkonnějším motorem se 180 koňmi a tím že se auto rozjíždí na elektro a spalovák se připojí až v ňáké rychlosti vzniká zvuk o kterém tu celou dobu mluvím-VYSAVAČ. Motor totiž vyletí do nějakých 5 tis. ot. a tak je to pro posádku úporné, už jen z důvodu nekultivovanosti ale i zvukového doprovodu. Za 2. Jak píšu o snížení výkonu u Tesly (i jiných EV) při vybití baterie. Toto není výmysl ale již známá realita, o které se lze již dočíst, ale i dozvědět od majitelů EV. A za 3. Jak píšeš že P1ka má horší zvuk než 918 kvůli tomu, že má k hybridu navíc turbo, o turbu tu nepadlo ani slovo, takže se příště drž prosím mého komentáře na který reaguješ. Já jsem psal že ČISTĚ SPALOVACÍ MOTOR má lepší zvuk než hybrid. Nic o turbech jsem nepsal. Nehledě na to že na zvuk auta má každý subjektivní názor.
PS: A to chlapče si příště taky odpust
Za mňa je hybrid OK, dokonca by so kľudne uvažoval o kúpe hybridnej Corolly (čisté elektro nebudem zvažovať ešte dlhé roky). Hluk moderných spaľovacích áut je absolútne minimálny. Dokonca nie je žiadúce (z pohľadu bezpečnosti), aby bolo auto extrémne tiché. Potom aj tiché elektro autá vydávajú rôzne nepríjemné zvuky.
Ak sa dostaneme k športiakom - nie každý chce rýchlo reagujúce super výkonné auto. Ak mi stačí pomerne nevýkonné auto so skvelým podvozkom ako Subaru BRZ, Mazda MX5..., plne sa uspokojím hoci aj s atmosferickým motorom a budem akceptovať jeho charakter - takmer okamžitá odozva plynového pedála + nutnosť motor vytočiť...
Rekordy sú samostatná kapitola. V bežnom živote nie sú veľmi podstatné... Načo mi bude vlastniť výkonný športiak, športovú motorka, ktoré pri legálnych rýchlostiach v podstate ani nebudú poriadne fungovať?
Prave v autach ako GT86/BRZ a MX5 by som prave uvital hybrid uplne najviac, pretoze aj ked je ta reakcia na plyn u NA motoroch ovela lepsia ako pri turbe, stale sa neda porovnat s naozaj okamzitym hlavne silnym zatahom elektromotoru, obzvlast pri tak malych motoroch s vykonom 150-200k. Mazda prisla s kondenzatorovym riesenim i-eloop rekuperacie, ktory s navsysenim kapacity kondenzatorov a rekuperovanim elektromotorom, nie starter/generatorom by mohol zosviznit akcelearaciu celkom vyrazne a to so smiesnou vahou kondenzatorov namiesto baterii.
Tak ako hybrid neznamena Prius, neznamena ani 1000k hypersport. Hybrid znamena podporu ICE a rekuperaciu energie. To ci sa vyuzije smerom k spotrebe, reakcii alebo vykonu je uz na konkretnej konfiguracii, ale vzdy to je vylepsenie ICE parametrov, preto sa mi nepaci zaujatost ACZ.
Možno trochu energie naviac by sa tým autám zišlo. Podstatné je, že skvelo jazdia bez ohľadu na silu motora. Na trhu je veľa silnejších áut - ak už potencionálny majiteľ chce niečo rýchle, tak si má z čoho vybrať. Hlavne MX5 je taký špecifický "športiak". Podľa mňa je skvelé, ak je na trhu aj auto, ktoré nie je až také "perfektné" ;-).
Automobilový svet je už dnes veľmi dokonalý. Mňa fascinuje dianie okolo motoriek. Ešte dnes je možné kúpiť pomerne nie extrémne moderný Royal Enfield (rôzne typy)... Okrem toho sú v móde "klasicky" vyzerajúce motorky... Tento svet mi začína byť bližší - je tu cítiť viac slobody, relax, zapálenie pre vec... Viem si predstaviť pár áut, ktoré by som chcel, ale nádherných motoriek, ktoré by ma dnes chytili za srdce by som našiel podstatne viac :-).
ACZ nie je až taký veľmi zaujatý v porovnaní s "www.autoforum.cz" a elektromobilmi :-!.
Nejedná se o vtip. Stačí aby se jeden stát proti tomuto omezování vzepřel a EU to musí začít projednávat a řešit.Problém zatím je v tom,že většina států v EU tento problém buď neřeší, nebo s ním dokonce souhlasí (viz. Norsko).
Edit: Toto není z mé hlavy, mluvil o tom expert Pepa z Autosalonu v tomto videu:https://www.youtube.com/watch?…
(doporučuji zhlédnout od začátku do 7:00)(popřípadě tato věc zazní od 2:00)
Súhlasím s "Petrol-head-om". Ak sa situácia bude vyostrovať a budeme znevýhodňovaní voči iným krajínám čo sa áut / emisii týka... súčasná EU môže padnúť pomerne rýchlo. Kto je vlastne tá prísna EU, ktorá tvorí pravidlá? Pár politikov, úradníkov?
Krajiny, ktoré najviac znečistili a znečisťujú Zem (USA, Rusko, Čína...) - od zamorenia skúškami atómových zbraní, cez súčasný priemysel a nie veľký záujem o životné prostredie pozerajú hlavne na svoj vlastný rozvoj a bohatstvo...
Nevravím, že je zlé to čo robí EU, ale začína to byť extrém. Predpisy a obmedzenia by nemali tvoriť úradníci a politici, ale odborníci - nielen napr u áut, ale komplexne.
Nezmysel. Ide prave o to, ze sa nekona ziadne znevyhodnovanie voci inym krajinam. Tlak nie je na EU alebo jej obyvateloch, je na automobilkach s obrovskymi ziskami ktore 100 rokov vobec neriesili dopad svojich produktov na nase zivotne prostredie. Vacsina svetovych automobiliek bud pochadza z EU a preto musi vyvijat technologie na znizenie emisii ktore predava po celom svete, alebo su to cinske automobilky vyrabajuce hlavne EV, alebo Tesla vyrabajuca iba EV alebo Toyota ktora riesi emisie bez hocijakych EU noriem. Je to odflaknuta strategia (resp. stavenie na podvadzanie) VAG a FCA ze budu platit velke pokuty. Ceny ich aut stupnu a to podpori predaje Toyoty, PSA a EV vyrobcov, co opatovne znizi emisie co je win pre vsetkych obyvatelov planety.
Je super alibisticke oznacit Cinu za najvacsieho znecistovatela, ked sa tam vyraba vacsina produktov pre potreby celeho sveta. Skor by som riesil efektivitu a cistotu vyroby - tona emisii na mnozstvo produktov, a zaroven plany na ocistenie priemyslu a energetiky. Tu Cina vynika v oboch, India je vacsi producent emisii ako Rusko, ale robi velky posun k cistejsej vyrobe a USA to kvoli Trumpovi a jeho nastastie krachujucej podpore uhlia a ropy velmi flakalo, tak isto Rusko kvoli Putinovi. Mnohe krajiny zakazu vyrobu/predaj ICE aut v 2030-2035, medzi nimi aj Cina.
A k najvacsiemu omylu.. vsetky tie obmedzenia su tvorene odbornikmi a su vyrazne skresane politikmi a uradnikmi na znesitelnu uroven ktora neuskodi ekonomike na znesitelnu mieru, nebyt corony tak EU zaziva stale ekonomicky rast. Prave naopak, na emisne normy pindaju prave neodbornici a egoisticki laici ktori pozeraju len na to kolko ich bude stat auto, poistka a ine vydavky odvodene od emisii, to ze si tym prispievaju na mensie zdravotne problemy alebo mensie eknomicke skody kvoli extremnemu pocasiu, lacnesie potraviny atd.. to uz ich kratkozraka chamtivost nevidi.
Jedna sa o (dost zly) vtip nie len preto ze je to nerealne, ale hlavne pre to ze je to v zaujme vsetkych ludi, aj tych nevzdelanych a lahostajnych ktori si neuvedomuju stav atmosfery a hlavne negativny trend vyvoja ktory nas caka aj keby sme hned dnes lusknutim prsta vymenili vsetky automobili sveta za zazracne bezemisne. Toto si malo komentujucich uvedomuje.
Neviem co tym chcel basnik povedat, ale porovnanie ICE vs Hybridom ti absolutne nevyslo. Chces porovnavat vacsie auto so 150k ICE s elektromotorom a nesportovym PHEV s 262k ICE v mensom aute? :) Skus porovnavat jablka s jablkami. Alebo mi chces povedat ze pochybujes o rovnici ze efektivnejsi HEV so zanedbatelnym navysenim vahy 50-60kg ma vyssi vykon na tonu ako ICE? Snad nie.
Ty si porovnal dve rozdielne auta so 112k rozdielom vykonu ICE :D a dokonca PHEV s 10X vacsou bateriou nezmyselnou pre taketo auto. Ja porovnavam technoogie, ich nasadeniei v identickom aute a nezmyselnu zaujatost ACZ voci nim a voci skusenostiam z motorsportu.
Ale stenli opravdu psal o HEV, ty jsi hodil nejen PHEV, ale i s vykonnovym rozdílem 110k. To je jako rict, ze hybrid je lepsi, protoze napr. Corolla 2.0HSD je úplně někde jinde než O4 s 2.0TDI 85kw nebo s 1.0TSI 81kw. Je to úplně stejně nesmyslné srovnani.
Nechapes preto, lebo si z nejakeho dovodu myslis ze hybrid musi byt vykonnejsi. Hybrid vylepsuje kazde ICE, kedze zvysuje efektivitu. To ci bude hybrid uspornejsi ako ICE alebo vykonnejsi a uspornejsi zaroven, je uz na konkretnej automobilke co potrebuje.
Aby si pochopil, hybrid je lepsi ako ICE aj ked je menej vykonnejsi. Napr. Yaris 1.5 ICE ma vyssi vykon ako Yaris 1.5 hybrid, pritom ma vyrazne horsiu spotrebu v meste, na okreske aj na dialnici, v meste az o 1,8 litra a dokonca ma lepsie zrychlenie. Je to jedno z mala aut kde sa da porovnat ICE vs Hybrid, pretoze pri postaveni hybridu uz nema velmi vyznam ist do nehybridnej verzie. Yaris je male auto kde ide o kazde euro a preto si ponechava aj nehybridny motor ktory vie sparovat so stale ziadanym manualom a dosiahnut minimalnu cenu. Hybrid je iba o 35kg tazsi a o 1000e drahsi ako ICE s automatom, takze predaje vyrazne v prospech hybridnej verzie asi sposobia ze to je posledna nehybridna verzia Yarisu.
Taktiez si predstav Prius, 918 alebo La Ferrari bez elektrifikacie, boli by to horsie auta. Aby 981 a La Ferrari stihali konkurencnemu P1, museli by pouzit turbo a prisli by o krasny zvuk atmosfery.
Spat k Civicu. Ten mohol elektrifikaciou odstranit turbo lag, znizit spotrebu, zlepsit reakciu na plyn, skratit akceleraciu a znizit emisnu pokutu Hondy, ktora by so spotrebou vyvazila mierny priplatok za techniku navyse, taktiez by mohlo byt pouzite mensie a lacnejsie turbo, Proste win win, ale ACZ zase raz zapojilo nezmyselny HEV hate. Som zvedavy ci to budu kritizovat ak sa im raz podari previezt na hypersportoch..
Celé vlákno začalo debatou o tom, jestli se obávat hybridu v Civicu Type-R. Kdyby hybrid v Type-R znamenal stejné "zlepšení", jako HSD proti 1.5 ICE v Yarisu, tak by to bylo solidně v háji.
A uváděl jsem PHEV, protože trend ze strany některých výrobců jde tímto směrem. Chceš výkon? Dostaneš PHEV.
Teraz som ti pisal za je na vyrobcovi ci pojde po vykone alebo po spotrebe a ty porovnavas setriace riesenie THS (byvale HSD) so sportovym Typer R a aj to nespravne. Preco by bol Typre R ktory ma nizsi vykon, nizsiu spotrebu a lepsie zrychlenie solidne v haji? :) Samozrejme ze by ho spravili tak ako som uz raz pisal vyssie: lepsie reakcie na "plyn", mensie turbo s mensou dierou, rychlejsie stupanie otacok, krajsi zvuk a vyssi celkovy vykon a atkinson cyklus - mensi objem tam kde ho netreba.
Trend PHEV ma prave opacny dovod. Chces nizke emisie, oklames ich PHEV ktore ma na prvych 100km z ktorych sa rataju emisie zazracne nizku spotrebu. Takze daju tam velku drahu baterku, auto bude drahe a zaroven bude schopne zivit velky elektromotor. Velkost 50kWa 300kW elektromotora nie je velmi rozdielna takze ak uz ma zakaznik platit vela za auto kvoli baterke, vyvazia mu to vysokym vykonom a potom skoncia s nezmyselne vykonnym a sialene drahym PHEV ako 3008. Takze je to skor: chces PHEV? Dostanes vykon.
Najvacsia vyhoda HEV v sportiakoch je zachovanie atmosfery ktora ma ovela krajsi zvuk ako turba, najviac by sa elektrifikacia hodila autam ako MX-5 a GT86, ale aj pre Type R existuje podarena elektrifikacia ktora by nadchla skutocnych petrolheadov ako v hypersportoch.
Na základě předpokladu, že nová generace bude bude lepší než současná a jelikož konkurence zatím nestačí ani na tu současnou, není to předpoklad nepravděpodobný. Nakonec můžeme uzavřít sázku... ;-)
Na stranu třetí si polož otázku, co přesně znamená "nestačí ani na tu současnou". Pro někoho bude lepší i GTI, nebo O IV RS kvůli všestrannosti, ale pokud půjde čistě o "jízdní výkony" dá se předpokládat, že tam bude asi TCR hodně vysoko.
Honda by mala urýchlene vymeniť dizajnéra! Od poslednej generácie ACORDU, neurobila žiadne oku ľahodiace auto ! Toto je ešte horšie ako predošlá UFO generácia modelu !
To je relatívny pohľad. Mne sa páčil Civic 8. generácie, 9., 10... (o starších ani nehovorím - boli pekné a technicky nadčasové). Pre mňa je za posledné dlhé roky 10. generácia (súčasná) najlepšia. Nemal by som problém ju vlastniť - je to výborne jazdiace a veľmi priestranné auto. Navyše Honda = kvalita.
Keby pred 4 rokmi nebol Civic absolútne novým autom s absolútne novými motormi a cenami bez možnosti zľavy (pomerne vysoké v základe), tak ho teraz s 50% pravdepodobnosťou vlastním (50% pre moju Mazdu 3).
V galerii žádný CTR není, ale plno lidí už tu mele o tom, jak je nevýrazný. Proberte se...!
A nezapomeňte přidat anonymní paleček dolů místo reakce, srabi. :-O:-[]