Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Pneumatiky ve formuli 1: Je kritika Pirelli oprávněná?

12 komentářů

Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Konkurence je vždy zapotřebí.
Byl by to něco co by Mercedes nemohl ovlivnit.
Slabší vozy by se mohly dostat k lepším pneumatikám a mohl by být zase mazec. Místo současné nudné "Hamiltonovské" selanky.
Jakub Olejník
Spis bych řekl, ze by Hamilton potažmo Mercedes dostal pneu který si opravdu prejou a dominance by byla ještě větší...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Bylo by to na smlouvu.
Mohli by si vybrat ty horší nebo ty lepší, dopředu by nikdo nic nevěděl.
Ano, je to fifty fifty že by si mohl Mercedes vytáhnout ty lepší.
Ale je tu také rozdílná charakteristika tratí.
webpaja
Je škoda, že se nezdařilo Hankooku. Jejich pneu se dostaly na špičkovou úroveň a třeba na zimu je cíleně vyhledávám kvůli srovnatelné kvalitě se špičkou a velmi pěkné ceně.
Othello
....Během závodu se opotřebuje z každé kolem půl kila. Když auta opustí okruh, zůstanou na něm až dvě tuny zbytků z pneumatik,“ tvrdí Král....


Pirelli přiveze na závod 1600 pneumatik. I kdyby se to půl kilo opotřebovalo úplně ze všech, i z těch nepoužitých, tak to dohromady dá 800 kg. Kde se teda vzaly ty dvě tuny zbytků ?
Jakub Olejník
800 kg počítáte pouze s F1, nicméně závodní víkend obsahuje typicky 3 závodní série, většinou tedy F1+F2+F3 nebo nějaký Porsche Cup nebo tak...
Othello
Aha, dík
mi to vyznělo že ty dvě tuny jsou jen z F1
Avatar - Erich
Erich
Drobné upozornění pro redakci. FIA nikdy neomezovala počet výrobců až do příchodu Pirelli. To že bývaly i roky s jedním výrobcem nebylo zásahem FIA, ale nezájmem výrobců.
O kvalitě Pirelli dnes už nikdo nepochybuje. Žádná není a v motosportu se drží pouze díky tomu, že FIA nabízí největší výhody. V konkurenčním boji by Pirelli neobstálo.
A že si nevymýšlím potvrzují i tabulky o kvalitě civilních pneumatik. Ještě nedávno se Pirelli v testech pohybovalo v nejlepší světové pětce a dnes se utápí ve spodních řadách tabulek mezi zcela neznamými výrobci. Holt nějak se předražené úplatky FIA projevit musí.
webpaja
Ono to tak samozřejmě jednoduché, jak tvrdíš není😒br />
https😐/www.evo.co.uk/tyre-reviews/18309/best-car-tyres-evo-performance-tyre-test

Byly doby, kdy bych si jako druhé obutí na auto Pirelli nedal a snažil se jejich výrobky z prvovýroby rychle vyměnit. Nedávno jsem projel dvě nová auta s pneu Pirelli a překvapilo mě jak jsou mnohem lepší než jsem znával. Tudíž bych naopak řekl, že jejich kvalita jde nahoru.

To ovšem nic nemění na tom, že by konkurence výrobců obutí F1 prospěla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Pájo a co si čekal, že to auto bude dělat na cestě kotmelce. Pirelli nikdy neumělo závodní pneu na suchý asfalt, ani na rally ani na F1. V současné době je Pirelli nejhorší volba pneu, drahá a pod úrovní kvalitních asiatů.
webpaja
Nečekal jsem kotrmelce, ale rozdíl poznáš po pár km. Dlouho bylo vlastností Pirelli to, že se nejen rychle zahřály, ale hrozně rychle i přehřály a začaly klouzat. takže nějaká jízda pro zábavu byla jako s eko pneumatikami. naštěstí se mi na Jaguarech rychle ojížděly a tak přišly na řadu jako svobodná volba michelinky. Úplně jiná liga.
Teď jsem si ale přehřívání nevšiml, naopak celkem konzistentní chování a příjemné vlastnosti.
Avatar - speedfred
speedfred
Pirelky dostali od vedenia F1 koľko majú vydržať maximálne vydržať pokial viem.Schválne robili pneu ktoré nič nevydržali a prezúvať sa muselo 3-4x za preteky.Toto im myslím hodne poškodilo.
Dalšia vec že F1 sú najrýchlešie v histórii ale aj pozri na to aké sú ťažké. majú snáď 250-300kg viac ako v dávnych dobách.Potom tie tlaky na pneu musia byť enormné.
Najlepšie homologované pneu do premávky sú asi P Trofeo R. Síce sú to už viacej okruhové ako cestné pneu ale homologáciu majú.