Tatra hodně žere, pokud má reduktory v kolech. U 813 to bylo typické, u 815 spíš ne. Hodně žere i klasický V12 s 2 kobrama nad kabinou, ale V8 350HP je v pohodě. S běžnou šestikolkou S3 můžeš jezdit za 32-34L vpohodě. Pozor na vozy VVN, tedy vojenské. Není to technicky úplně to stejně, někdy mají nižší nosnost atd. Pravda je, že Tatra se líbí skoro všem (mi taky), ale vedoucí autoprovozů říkají, že to auto peníze domů nenosí. Tak si koupí třeba 5x Mana s hydractivem a Tatru mají jednu, jako čestnou záložní ;-)
V souvislosti s Tatrou bych také rád bohužel upozornil na projekt vytunelované zpackané pseudo cestovky, největší expedice kolem světa TKS pana Havlíčka. Expartnera pošpinit, psát mu do zaměstnání lživé dopisy, lhát mu a i ostatním o falešných pohledávkách. Poměnit stanovy lidem, chlubit se že vrací peníze za zrušené etapy když nevrací. Rozbít si motor vodíkem, i když byl na jeho nevhodnost upozorňován. Mechaniky a řidiče nazvat hatery, ale údajně řidičů a mechaniků je v záloze stále 100-200. Účastníci z první části mizeli jako houby po dešti. Ježdění na Céčko s auty co mají 14+2 sedadel nebo konverzace max na úrovni mávajícího gif pejska, už jen třešničky. Že v létadle létají opice už ani citovat nebudu. :no::no::no:
Chcete mě přesvědčovat těch aut mame 20 přímo těchto osmikol tak to musím znát ne jezdíme s tím běžne a vime kam se dostáváme. Toto co si sem napsal je je nesmysl. Dokonce i těchto Tater o kterých je zde psáno jsme spolumajitele takže bohužel vaše nesmysli vám neklapli ;-)
Sklápačky čo jazdili pri stavbe tunela Branisko mali normu 100 na 100 a šoféri mali kopu nafty do plusu, takže reálne vedeli jazdiť za tých 60 - 80 tak ako píšeš.
Dobrý je, že ty valníky nebudou zhuntovaný těžkými náklady.... znám takové, co to od vojáků koupili, předělali na sklopku a jezdí si s tím na soukromo.
Na přestavbu na nosič kontejnerů nebo na plošinu ideál.
Cisterna... ty byly na silničních i vojenských podvozcích. Mohlo být obojí, silniční by se dala přestavět. Nápravy té vojenské jsou totiž jiné a kola nejdou zaměnit.
Myslím že teď už to nikdo nepřihlásí, to je EU0, takže jen pro přestavbu a vhodných TP moc nebude, myslím že žádné. Ty auta skončí v cizině, nebo na Truck Trialu.
První 815 V8 Turbo, nastavené na 225kW, mělo na taktických gumách v provedení 6x6 normu 43L/100km, pokud si matně pamatuji. Do 40L to v létě jako sólo v pohodě jezdilo.