Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Videa

Zpět na článek

Video: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu

188 komentářů

rohor
Pobavilo proto, že jsem nedal za tohle svoje peníze. Jako hovořit o hotelu jako o "zvláštním cíli" to chce jakéhosi zvláštního menydžera, který svým podřízeným rozkázal to takto udělat. Těch 10 tisíc programátorů za to nemůže, oni by to uměli udělat lépe. IMHO nedával bych do sériové výroby technologii rozpoznání hlasových povelů, která se trefí v 10 procentech. Irituje mne i ono "ahoj Folkcvágen". Mělo by to reagovat na povel, aniž bych musel takto upoutat pozornost. (Hey Google není o nic méně trapné).
Fascinuje mne, že se nestydí toto prodávat pod svým jménem, když několik nezávislých produktů zvládá funkčnost lépe. Svého času se takto choval Microsoft se svým Windows. A vyplatilo se, dnes už neudává Microsoft směr v žádné oblasti SW trhu.
BoBik_CZ
Mi na celém tom konceptu ukazování (ne)funkčnosti nových VW infotainmentů nesedí jedna věc. A to je statičnost. Jasně, třeba parametry head-up displaye si určitě nastavím v klidu. Ale bylo by možné předvést nastavení teploty, přepnutí na vnitřní cirkulaci nebo hádání se s tou plechovou krávou ohledně vyhřívaní sedaček za jízdy?
Anonym
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Naprosto souhlasím. Kdyz nerozumi ani za úplného ticha, co bude dělat za jízdy?
BoBik_CZ
JJ, ale to není problém jenom auto.cz. Před časem jsem se jenom řehtal, jak nějaký slovenský tester ukazoval a celkem chválil tohle v novém Leonu. Taky staticky, jen si u toho nepohlídal to, že i když stál a chtěl změnit teplotu, tak si musel ruku opřít o palubovku, aby se vůbec trefil.

Zlatá Corolla se svým zastaralým infotainmentem. :*)
admin badge
Stanislav Kolman
Díky za podnět, je to fajn nápad na další video. :yes: Uděláme.

S pozdravem,
Standa
BoBik_CZ
Super, těším se. :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Diky Stando. :yes:
_Teddy_
Vyborny napad! A nahral by som to dvomi kamerami sucasne: jedna co bude sledovat displej ako sa na nom nieco nastavuje, a druha ktora bude sledovat vodica (nakolko musi odvratit zrak od cesty).
ReMe
To jo...a mohli by to ukázat za jízdy i třeba v trojkové Octavii na tlačítkách a kolečkách.
Aby bylo vidět jak "jednoduše" se na tlačítko u kolen trefí někdo za jízdy.
Můžou zkusit i to často zmiňované "na tlačítko se trefím poslepu".
To by mohly být zajímavé výsledky.
Anonym
šílený, nefunkční a strašně otravný a to i když v tom jezdíte dlouho. Vím, o čem mluvím.
Tohle se strašně nepovedlo - jako většina věcí, co VW poslední dobou dělá! Je to až děsivá sebedestrukce.

Hej vepříci (Blue Sun, ACE), čtete to?
TondaSverak
Kup si Dachnu, smradlavou dachnu borče.
BoBik_CZ
Copak, došly prášky?
Anonym
Děkuju za radu.. Aut mám víc než dost a pořád se ta flotilka mění.
Dacii momentálně nezvažuji.
Pokud nemáš nic k tématu (jsem si tím jist), považuji naši debatu za vyřízenou..
Avatar - Mikesus
Mikesus
Pockej. Ja bych to rozved. At zjistíme, co ma on za flotilu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Narozdil od tebe si jich muze koupit spoustu. A to nejen dachen. Bolí to, kdyz tvůj idol nedokáže vyrobit funkční auto, co?
Avatar - Mikesus
Mikesus
VW nejdriv podváděl dlouhá léta ( jestli z lenosti nebo neschopnosti se nedozvíme), pak se na to přišlo, takze ho to hodne finančně bolelo a od té doby poradne neni schopen udělat plnne funkční system.
Avatar - palix
palix
Možno je problém v tom, že zákazník VW je ochotný tolerovať takéto prešľapy.
To napríklad Toyota do sveta nevypustí produkt, ktorý by nejako nefungoval.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No to bych uplne netvrdil. Me pul roku nefungovala v aute wifi (nenaskocilo menu wifi po zapnutí). Nez jsem na to náhodou přišel a začal zjišťovat. Po cca 2 týdnech výměny informaci mezi toyotou, servisem a mnou se zjistilo, že jednotky infotainmentu dela Panasonic a futjitsu. A panasonicu to nefungovalo, proto se to chvili nevědělo. Takze se vydal sw update a menu wifi fungovalo jak má. Par hotfixu jsem dostal ted s aktualizací na android auto a dost to vylepsilo vestavenou navigaci. A par chyb v ni taky opravili. Takze nebylo to nefunkční, ale chyby tam byly.
Avatar - palix
palix
Keby mne nefungovala v aute wifi, tak to ani nezistím :-). Mám také niečo, ale nepoužívam.
Samozrejme, niekedy spraví chybu dodávateľ komponentov.
chytrak1
Lubo
Hlavne, že už nepodvádzajú :)

Na prvních 100 km slibuje Golf GTE extrémně nízkou spotřebu 1,7 l/100 km.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Copak, chudáčku, stýská se ti, že mě musíš přivolávat? Promiň, nejsem na kluky, nemám zájem.
Avatar - pradeda777
pradeda777
VW zaměstnalo tisíce ajťáků a tady je vážení výsledek. Kluci se musí přece nějak seberealizovat, ne?
adamzprahy
Tohle je chyba vedení a to přímo toho nejvyššího, že do všeho hodili vidle. Po dieselgatu se chtěli exemplárně předvést v elektrifikaci k čemuž se potřebovala úplně nová architektura softwaru a to se ještě navíc rozhodli unifikovat do stávajících modelů. Velký podíl na tom má jedna nejmenovaná konzultační firma, která to boardu našeptala a která není o IT. Výsledkem je tento bordel.
ACE.
Já to čtu a potěšilo mě to, vzteklej krysaříku, ale je to jako by masovej vrah jednou převedl stařenku po přechodu a myslel že se všechny jeho životní negativa anulujou. :D Ale je pochopitelně potěšující, že i ten největší koko. nakonec pochopí i když mu to trvá 20x déle než průměrně inteligentnímu retardovi ;-)
Anonym
většinu těch pitomostí v autě ani nechci. Internety, poloha, špehování.
Ale chápu, že někdo ano. Měli by to dát za příplatek pro tyhle lidi.
Ale myslím že funkce jako teplota, výhřev sedaček a další podobné by měly mít svůj fyzický ovladač.
Za chvíli bude v menu obrazovky i klakson. :-)
BoBik_CZ
"Za chvíli bude v menu obrazovky i klakson."

Neboj bude určitě i na hlasovém ovládání: "Zatrub. Zatrub! Zatrub, ku.va!!! No nic, zkusím restartovat systém . . . " :-)
Anonym
"Ahoj Volksw" PRÁSK!!!! :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky dobré... :yes: :yes: :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja si dokážu predstavit:
Ahoj folkcvagne....ano?.....zapni smerovku vlevo....prosím, zopakujte.......smerovku vlevo.........ok......"začíná blikat". Jen člověk bude uz za křižovatkou.
Anonym
Nebo tuhej :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
To taky. Prý hádání s manželkou zvyšuje riziko nehody 5x. Hádání s touhle nánou bude asi podobné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja bych to dal ještě dal. Smerovky, minimalne 4x podmenu. Poté treba řazení, vzdyt ten vyrustek taky "extra prekazi". Tak co třeba dát zpátečky taky na dotykovou obrazovku?
Anonym
Brzdy... :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
A bude se s tebou hádat, ze je ještě brzo, ze muzes plachtit ještě chvíli, pro snížení 0.0005g co2.
Anonym
twl dneska jsem se málem otrávil CO2. Lemtal jsem sifon.
Představ si, že se prodává CO2 v bombičkách!
To je jako kdybys prodával dynamit nebo ebolu!
Avatar - Mikesus
Mikesus
No neke.... :D
Musíš opatrně s tim, jako kdyby to byl nitroglycerin. Protřepat, namíchat :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
No počkej, toho je malé množství, já mam přímo stroj na CO2 a taky jsem ho legálně koupil !
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
To bych chtěl v autě, bohužel proti 7.generaci je daleko více vidět snaha šetření na celém autě, do výběru jsem ho nezařadil. A to combi vypadá ... nelíbí se mi ten tvar.
Anonym
Výběr mě děsí a jestli máč i tabulku...ale to je tvoje věc.
Ještě víc mě děsí, že jsi jediný člověk, co by toto chtěl v autě - z těch, co to zkusili zatím.
Musím říct, že s šetřením máš naprostou pravdu.
Začalo to ale už FL 7. Pak T-Roc, s bakelitovou palubou v Rku přes mega...
T-Cross v nejvyšší výbavě bez madel na stropě...no hlavně že když si dáš dozadu tašku, řvou pásy.
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
JJ Golfa 7 před FL HL v 2013 jsem měl nějaký čas a v té době to byl pokrok hlavně ergo sedadla s masáží, Altancara.
Za jízdy si s rádiem nehraji proto mi to dotykový nevadí, když chci navigaci nastavím předem a přes Smartlink ji pustím. Změna frekvence rádia se změní i přes volant, výhřev sedaček zapínám před rozjetím.
V Octavii4 Lauru mít nebudu, snad jindy.
Vasut1974
co delas kdyz ti navigace nabizi alternativni trasy ?
vyhrivani sedacek si za jizdy nemenis ?

Laura je hlasovy asistent ve Skodovce?

To video je desivy ... rikam si jestli to je treba vekem a mladejm hipsteum se to libi, nebo jako co ty vyrobce (krome jasne viditelny uspory nakladu) vede ....
Avatar - caliban
caliban
Ne nelibi.
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
Zatím jsem se nesetkal kdyžtak přes mobil by to šlo
Když se dá naplno po chvíli se sama sníží teplota, nesahám na to
Ano Laura je ve škodovce
JJ úspory v Golfu jsou dost patrné. Kdo má ale digitální domácnost většinu ovládanou přes mobil, zásuvky, kamery, lednici, pračku teď i vysavač není to žádný problém.
Stále vyrábí jednoduchá auta např. Fiat Tipo, Dacie, ať si každý vybere :-)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Lednice ovládaná přes mobil? Co na ní ovládáš?
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
Tady je to popsáno dobře, jak to funguje :-)
https://www.samsung.com/…-rs68n8941sl-ef/
ryccardo
úžasný. Velkej dotykovej tablet integrovanej do ledničky to mi vyloženě chybí ke štěstí :D
Vasut1974
Tak to je jedno jestli pres mobil nebo na tom displayi - musis proste nekde resit za jizdy nejaky dotykac.

Digitalni domacnost mam (@home co nabizi vyrobce spotrebicu a je to jako onanine priserna - mzues videt jak dlouho to este bude trvat pracce a jaka je zima v mrazaku ... uff) a zasadni rozdil je, ze kdyz bych to doma ovladal, tak nejedu v aute a nemusim davat pozor na cestu. Takze s tim ze to neni problem nesouhlasim.

To neni o jednoduchych autech to - to maji byt jednoduse ovladatelna auta, coz je dost zasadni rozdil. V tomhle je naprosto dokonaly iDrive, kde se vsechno ovlada rukou na tlacitcich a ne na uplatlanym displayi.
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
Ale do navigace se cíl zadával ručně kdysi a k tomu byl displej utopen dole u popelníku viz.Superb 1, teď to jde i hlasem.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Díky za video, které ukazuje naprostou ignoraci Volkswagenu ve vztahu k normálnímu použití. Trochu mě opět mrzí jakási rezignace redaktorů ACZ, chtělo by to trochu života do toho umírání před kamerou... Ale pomůžu. Prosím o následující:

1) Ukázka toho, jak vypadá když ráno přijdu k zamrznutému autu, sednu dovnitř a chci si zapnout co nejdřív hajcung v sesli. (=za jak dlouho se ten slavný SW dostane po prvním zapnutí do stavu kdy je schopný reagovat).... zrovna dnes bude -12 tak zítra ráno natočit :-[]

2) Lze ovládat display, dotekové tlačítka a swipovací lišty v běžných/úpletových/kožených rukavicích?

3) Jak reaguje hlasové ovládání při hlasitějším poslechu hudby?

4) Jak se chová hlasové ovládání, když mi vedle řve dítě?

5) Lze ovládat infotainment hlasem z kteréhokoliv místa (=i bez řidiče u stojícího vozu/ s řidičem za jízdy někdo jiný než řidič?)

6) Praktická ukázka za jízdy, jak to vypadá když za jízdy chci vypnout třeba stabilizační systém/stop-start, přeladit stanici přes display, chci zapnout výhřev/masáž sedadla atp. (přes infotainment)

7) Jak vypadá nulování tripu?

8) Chytá se hlasové ovládání při stažených bočních oknech? (ok, tohle spíš někdy v létě...)

9) LZE NA HLASOVÝ POVEL ZA JÍZDY RESTARTOVAT TEN Z*URVENÝ INFOTAINMENT?? :-[] :-[] :-[] (měl bych na to i povel - Hej Volkswagene, jdi to pr*ele) :-[] :-[]

10) Lze změnit volací heslo "hej folcvágen" třeba na "hej milááááášku"?

11) Umí hlasově zadat Pičín do navigace? Nebude pak navigovat "na strakovku"?? ... I když on by asi správně měl dát na výběr ze strakovky a hradu že... :-[]

Toho co ukázat je strašná spousta... Tak jen do toho ;-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vyhřívané sedačky - nikdy jsem to nemiloval, ale letos je tuhá zima, takže tímto velebím geniální inženýry z Francie, kteří vymysleli už kdysi pevné fyzické tlačítko, které jednou zapneš a dokud tou kolíbkou zase necvakneš zpět, je to zaplé i po týdnu, měsíci, kdy auto stojí :)
PavelK_
Rychlý přístup (no, rychlý....)k vyhřívání sedadla je současným dotykem na modré a červené tlačítko na liště. Ale už se mi to nepodařilo vypnout, zůstalo to na nejnižší úrovni. Přitom v desátém podmenu nastavení klimatizace jasně svítil nàpis Vyp. A pak nějaká kráva v Autosalonu na Primě řekne, že se "zbavil archaických tlačítek a ovladačů" (mluvila teda o FL Tipa) .
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mne jde o to, že po vypnutí motoru se to u Renaultu nevypne, kdežto u většiny aut ano, mám ve Fordu sice fyzické tlačítko, ale je digitální, takže když vypnu zapalování, je to deaktivováno :)
Avatar - xxc
xxc
Ja mam zase v Renaulte digitalne tlacitko a asi najmenej je zapnut vyhrievanie, ked to potrebujem. Citroen na to ma permanentny ovladac a kludne to vie vyhrievat celu zimu sedadlo spolujazdca, ked na nom nikto nesedi. Ake ekologicke, hlavne pri kratsich jazdach :-)
traveldrive
Netrep hlúposti. Po vypnutí motora sa to vypne aj v Citroene, minimálne v Berlingu a C3 určite. V starších modeloch je to možno inak, v aktuálnych sa to proste vypne.
Avatar - zaplosak
zaplosak
nehledě na to že mi přijde mluvit na auto debilní, kdybych ještě někoho vezl tak vůbec... :no:
ProchyToman
Takze vw golf 7 do roku 2019 je zatim porad lepsi koupe, stejne jako octavia. Je to jako by parta co dela elektroauta, se zapojila do vyvoje i normalniho auta pro ridice. Co si budem povidat, ty blazni do elektro a jejich videa o tom jak nabijel 25 minut a hezky se u toho vyčural, pak si dal kafe, párek v rohlíku a před nabitím na 80 procent si ještě stihnul prdnout ve křoví jsou fakt super testy aut pro lidi co vozí děti do školky a po práci mastí domu z práce a chtěji trochu té uživatelské přívětivosti. Což tady je teda jedna bota za druhou. Tomu už se nedá řikat dětské nemoci, ale vymyslel bych slogan, když se eozsvíti infotainment a tam bude stát “ser*eme na lidi”. Tvl to je auto pro robota.
Avatar - palix
palix
Otázkou je, či tá parta čo robí elektroautá naschvál nekazí klasické autá preto, aby sa ich produkt predával lepšie. Aj keď infotainment toho elektro VW id... nie je na tom zrejme oveľa lepšie.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Id je ještě horší. Mimochodem, pobavil mě důvod nepodsvětlení lišty infotainmentu v posledních VW. Tým zodpovědný za infotainment zkatoval kosty a osvětlení zrušil s tím, že na lištu dostatečně svítí ambientní osvětlení ze stropu. Mezitím tým zodpovědný za ambientní osvětlení zkatoval kosty zrušením ambientního osvětlení ve stropě, takže na lištu není vidět.
Avatar - Emel
Emel
To je vtipná historka... je k tomu nějaký zdroj, nebo se to tak povídá?
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Avatar - palix
palix
Ambientné osvetlenie niečoho je vec, ktorá je úplne nepodstatná - teda ak niečo potrebné neosvetľuje. V aute nič také nemám a vôbec sa mi nezdá, žeby bolo auto horšie :-!.
Zaujímavé je, že sa taká vec mohla stať v automobilke - pri toľkých procesoch schvaľovania.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
1) najdi nejlevnější benzín...

2) najdi nejbližší kaufland...

3) chci čůrat...

4) najdi mekáč...

5) kde jsou fízlové (=upozornění na radary)

Je to napůl chytrý infotainment, co z výše uvedeného umí?? Odpovím si předem sám... NIC Proč? Protože nejčastější dotaz vyhořelého a zoufalého programátora v indii je "chci kávu" :-[] :-!
rohor
Z videa je zřejmá hypertrofovaná posedlost zvláštními cíly.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Neuvědomil jsem si, že u VW vlastně nově nejspíš bude nejčastější dotaz "najdi servis" :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A odpověď bude: nerozumím..zopakujte dotaz.
Mr.Murphy
.... bylo potreba za komousu kdyz nebylo na vyber.... Dnes kdyz mi neco nesedi, tak jdu proste jinam.... panove z VW maji nejvyssi cas to pochopit.... :'-(
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Spotřebitelské chování většiny EU bohužel je více jako stádo ovcí ...
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
jeden nespokojený je nevytrhne, přes 300tis se prodalo minulý rok, zase jednička
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Zvykem bylo až 500 tis. a doprodávala se končící mk7.
Avatar - palix
palix
Tak si ich už nekúpilo 200 000 zákazníkov, čo je už skoro 1/2. Na druhej strane bola corona, tak ťažko niečo hodnotiť.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A taky bylo dvakrát na dva měsíce zcela zavřeno v prodejnách aut... Ten rok fakt nelze brát vážně, a s ohledem na německé plány totálního uzavření až do velikonoc nebude moc smysluplný ani rok 2021. Tedy pokud někdo dřív nezastřelí šílenou Andělínu.
Avatar - Emel
Emel
No... podle mě jde spíš o tu poptávkovou stranu než o zavřenou prodejnu. Kdo auto chce a potřebuje a může si ho dovolit, ten si ho zvládl koupit i loni.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nebylo ani co dodávat, takže ne.
Mr.Murphy
... tak pokud vetsina trhu akceptuje ho*na tak holt je vse v poradku a VW to dela dobre... ;-\
Avatar - AurisHSD
AurisHSD
každý na digitalizaci nadává, ale u VW jsou spokojeni. A to nebyla ještě v prodeji karosérie Combi. Octavií, která má výhodu ještě v prostoru se prodalo jen 254 tis.
https://autoroad.cz/…v-nemecku-drtive?…
Arese
...dříve skvostné ergonomie ovládacích prvků u nové genrace Golfu, Octavie a Leonu by mělo být po zásluze tvrdě potrestáno. VW měl vždy plná ústa špičkové aktivní bezpečnosti svých vozů a nyní ***skou digitalizací jejich ovládacích prvků doslova ohrožuje bezpečnost jejich posádek a nebetyčně otravuje jejich řidiče. A to všechno jen proto, aby při výrobě těchto vozů ušetřil pár mizerných eur! (Nová generace Audi A3, které bezpečná a praktická tlačítka "náhodou" zůstala, je toho nejlepším důkazem!). Vedení VW by za tento zločin vůči svým zákazníkům mělo chodit kanály, nemluvě o tom, že tyto nové digitální krámy často ani nefungují!!! Nevím jak ostatní zákazníci, já si ale kvůli tomuto otřesnému jednání novou generaci modelů vozu koncernu VW s digitálními ovládacími prvky nekoupím! Já chci auto pánové, do kterého si poprvé sednu a mohu s ním okamžitě bezpečně vyrazit a ne se hrabat v menu a podmenu nějakého displeje a trefovat ***ské dotykové plošky. Dosud koncernu VW taková auta po celá desetiletí vyráběl a nikdo to nepovažoval za "luxus", nyní to u nové Octavie, Leonu ani Golfu nelze získat ani za příplatek... :-( :no:
Avatar - palix
palix
VW musí predsa ne niečom šetriť. Diesel-gate ich stál peniaze, nové elektro-smerovanie je tiež momentálne nie veľmi výnosné... Niekde musí manažment získať peniaze na svoje odmeny.
Navyše je to moderné a istý okruh zákazníkov to chce. Komu sa nepáči, má možnosť prejsť ku konkurencii.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Už ve svém okolí vidím větší odliv od VAG než kdy dřív.
Budou s tím muset brzy něco dělat.
Avatar - Emel
Emel
Mm hmm... no z čísel to tak zatím nevypadá. V Evropě dle koncernů má VW -23, PSA -31, RN -27, BMW -19, Daimler -25, FCA -28... takže z top 6 má VW druhý nejmenší propad (do listopadu, analýzu za celý rok jsem ještě neviděl).
https://carsalesbase.com/…ber-2020-brands/
V CZ +- padá VW s trhem (celý trh -18,8%, VW -19,7) - ale jen značka, ne koncern, Škodovka je na tom líp (-12,9%).
Ten odliv je bohužel od jiných sympatických značek - Ford -30%, Mazda -56%, Opel -28%, Suzuki -43%.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Avatar - Emel
Emel
Globálnímu trhu úplně nerozumím, navíc jsi říkal, že to sleduješ kolem sebe... no nicméně ani tam se nic dramatickýho neděje: VW Group je #1 s -14%, Toyota #2 s -12%, RN #3 s -20%, H&K #4 s -10%, GM #5 s -13%, Honda #6 -14%, Ford #7 -18%, FCA #8 -16%, PSA #9 -22%, Daimler #10 -12%.
https://www.focus2move.com/…r-group-ranking/
H&K vydřeli hubené vítězství, Francouzi dopadli znatelně hůř než zbytek... ale to ostatní jsou rozdíly v jednotkách procentních bodů.
PS: když jsme u toho co vidíme okolo... já vidím dost firem, kterým se s koronou propadly nájezdy... a vlastně i soukromníků. A skoro si myslím, že úplně zpátky už se to nevrátí. A v souvislosti s tím... u nás jsme dvě dosloužilá auta pustili zatím bez náhrady, u jiných prodlužujeme dobu užívání. Vlastně se divím, že ten propad není větší.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja jsem jen doplnoval. Nijak nerozporuju. Obecne ty statistiky sleduješ vic a podrobněji.
Avatar - Emel
Emel
Ok, tak já ještě doplním to Německo... to jsem přehlédl, nebo tam původně nebylo:
- ID.3 jako #3 za prosinec bude podobná anomálie kvůli emisím jako Enyaq u nás, tím bych se moc nevzrušoval.
- Propad Fordu a Opelu vidíme i u nás... a z toho vlastně pramení dva nejzajímavější posuny - Audi před Fordem, takže komplet D3 už je naskládaná v top 4 za VW... a Škodovka před Oplem na #6.

Zajímavé je to Zoe. Proběhlo pár článků, jak s německou podporou EV lze sehnat operák na Zoe za pár korun... a je to vidět i na číslech.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Z pohledu ovládání je zajímavý pouze Golf a tam těžko hodnotit. Opel obměňuje modelovou řadu. Suzuki je smutné, nezvládá emise a asi už nedovede prodávat za rovnovážnou cenu.
Lubo
Za 11 mesiacov 2020 má podľa acea.be VW group -24,1% voči 11M 2019. Priemerný pokles EÚ: -25,5%.

Zaujímavý je detail: napr. značka VW -27,8%, značka Škoda -17,3%. Musí ich to dosť bolieť a čoskoro si korporát na Škodovku ešte došliapne.

https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20201217_PRPC_2011_FINAL.pdf
Avatar - Emel
Emel
Koho to musí bolet? Možná odbory v Německu. Ty, co mají na starost celou skupinu, musí úspěchy Škodovky těšit
(ne že by teda -17% byl nějaký velký úspěch).
Lubo
VW je veľký korporát, ešte aj Hra o tróny by sa mohla inšpirovať aké intrigy tam prebiehajú. Každá takáto odchýlka tam má samostatnú sériu :)
Avatar - Emel
Emel
Tohle už jsme tu parkrát probrali... zopakuju svůj názor.
Jednotlivé značky mají své zájmy... dokonce jednotlivé modely mají své zájmy, třeba produkťákům Passatu může "nevonět" Tiguan.
Ale koncern není žádná anarchie, koncern má svoje vedení a to musí vládnout pro blaho celé skupiny.
Takže pokud má náhodou někdo pocit, že třeba kabina Octavie překonává Golf, tak je potřeba u Golfa přidat a ne u Octavie ubrat... protože žádný prostor na ubírání tady není.
Avatar - palix
palix
Aj ja už dlhšie pozorujem odliv od koncernu VW. Pred časom si väčšina ľudí okolo mňa išla kupovať Škodu, alebo VW. Dnes si idú po auto, ktoré ich niečím zaujme. Nových Škodoviek, VW... je dnes vidieť podstatne menej ako kedysi. Častý je Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen...

Práve pred pár dňami sa pochválil kolega, že ide kúpiť nové KVALITNÉ auto - asi Škodu Scala (1,0 TSI)... Tak mu hovorím.. A čo keby si pozrel Hondu Civic, Toyotu Corollu... Cenovo je to cca v jeho rozsahu a autá sú to podľa mňa neporovnateľne lepšie. Ostal celkom "nahlodaný" - minimálne pôjde tie auta pozrieť a vyskúšať.
Avatar - Emel
Emel
Akční ceník Civicu začíná na půl mega, ty velké slevy na litr už jsou minulost... a za půl mega je to auto s plastovým volantem a černobílým displejem (takže předpokládám, že na AndroidAuto můžeš zapomenout třeba). Comfort Sport Line za 540 už by asi šel... tak jestli je to v limitu, tak proč ne.

PS: to teda mluvím o českých cenách
Avatar - palix
palix
Kolega sa vozí na 1. generácii Hyundaia i30. To auto nemá v podstate skoro žiadnu výbavu. Každé z nových áut (nižšia stredná trieda) má v základe toho ďaleko viac ako on požaduje ;-).
Jeho TOP požiadavkou je, aby bolo auto spoľahlivé = nebude riešiť následujúcich "čo najviac rokov" nič okrem základného nutného servisu.
Ceny sú dnes podobné v ČR aj SR
Toyota Corolla začína u nás v "akcii" od cca 16990€ / 464 000 KČ - podľa mňa viac ako slušná cena :-). Podľa cenníka má aj celkom dobrú výbavu (pre človeka, ktorý mal predtým jednoduché auto).
Avatar - Emel
Emel
A taky u vás na Slovensku máte Civic ve výbavě S... bez rádia a bez klimy? :-)

Já bych v tom základu radši toho Civica... ale těch 40t příplatek za Comfort Sport line beru jako nutnost, jestli to má být auto na dalších 10 let tak tím spíš.
Avatar - palix
palix
My máme od verzie comfort :-). asi bude drahší ako verzia S.
Nedávno som pozeral Civic pre seba a mal iba pár nedostatkov. Vyššia verzia by to vyriešila, ale stála o niečo viac.
Väčšinou je u áut už druhý stupeň vybavený celkom slušne.
Avatar - Emel
Emel
U nás je to tak, že akční ceník má Comfort (MY20) za cenu, za jakou je v běžném ceníku S (499t)... a S v tom akčním vůbec není, takže pochybuju, že se reálně vůbec prodává.

V Comfort by mi vadil plastovej volant a černobílej displej... právě proto, že by na tom zřejmě nefungovalo AndroidAuto, takže bych si zavřel cestu k zrcadlení navigace. Oboje je v Comfort Sport vyřešený... 540 za litrový auto s minimální důstojnou výbavou ale není žádná hitparáda, to jsi skoro 200t nad tou Scalou... což holt potvrzuje to, že to přímí konkurenti nejsou. Dřív bývalo v akčním ceníku na 1.0VTEC -70t myslím.
Avatar - palix
palix
Presne to vadilo aj mne v základnom Civic-u. a mal ešte také divné disky :-). Ak by som si mal dnes vyberať Civic, tak by ma veľmi lákal Civic sedan 1,5T. Nechápem, prečo v hatchbacku je skoro všade motor 1,0T a sedan je iba 1,5T, pričom je o 4000€ !!!! lacnejší ako hatchback s motorom 1,5T (všetko akciové ceny). Prečo by som mal chcieť hatchback s motorom 1,0T? Má sedan niečo výrazne iné?
Civic sedan by bol u mňa dôvod, prečo ani neísť pozrieť na Mazdu 3 ;-).

Scala začína cenou dosť nízko, ale s motorom 1.0 TSI 70 kW (95 k) + 5 stupňovou prevodovkou. Ak človek nepotrebuje silnejší motor + výbavu, ak Scala bude OVEĽA lacnejšia ako Corolla.
Side
Ještě k porovnání ceny Corolly a Scala:
* provnávat lze až s Corolla Sedan (HB má malý kufr)

Corolla Sedan akční cena 527 tis.. , tak jsem na to mrknul:
* sleva až 95 tis je podmíněna výkupem, financováním...
* pokud nesplníš výše uvedené podmínky, tak ti dají max slevu 70 tis. a rázem jsme na 527 tis.

Když si do konfigurátoru nacvakáš Scalu, tak se do 465 tis vejdeš s list price. Což je o 13% míň, než cena Corolly viz. výše.
U Scaly s ještě odečti cca 5 % slevu, co ti obvykle dá importér na nové nakonfigurované auto.
A jsi na cca 441 tis. To je docela rozdíl ne ? 527 vs 441
Avatar - palix
palix
Cenový rozdiel to teda je (hlavne pre človeka, ktorý potrebuje "nejaké" auto). Samozrejme som uvažoval sedan, lebo hatchback je naozaj malý.
Ale...
Keď postavím vedľa seba Scalu a Corollu... tak minimálne ja by som vzal Corollu :-!.
ale 2...
Scala za porovnateľnú cenu (s 1,0TSI / 85 kW) bude oproti Corolle sedan silnejším autom, pretože:
- Corola sedan má 1,5 (125 PS / 92 kW / 153 Nm / 3 valce) atmosféru.
Scala pôjde "dynamicky" lepšie, Toyota bude mať iné nezanedbateľné výhody z pohľadu dlhodobého vlastníctva.
- Corolla hatchback / kombi sa predáva s motorom 1,2 turbo (116 PS / 85 kW / 185 Nm / 4 valce = takmer rovnako ako Scala 1,0)
- Corolla má viacprvkovú zadnú nápravu, Scala nie

Čo sa Corolly týka - osobne ešte by som trochu pridal a kúpil sedan hybrid 19 990€ / 546 000 KČ) - pre mňa by to bola celkom rozumná investícia. Síce sme už cenovo podstatne vyššie, ale stále pod cenou základnej Mazdy 3 ;-).
Avatar - Emel
Emel
Ty furt jedeš tu Corollu a já furt toho Civica :-)
Pro mě je sedan no-go. Corolla HB začíná na 548t za 1.2 (akční ceník Comfort Tech, resp. 542 za Active, což je podobně jako u Civicu vzhledem k akčnímu ceníku nezajímavé).
Z těhle dvou (Civic Comfort Sport vs. Corolla Comfort Tech) by mě lákal víc Civic.
Corolla by mě lákala jako kombík a ideálně jako 2.0 hybrid, tam má co nabídnout.
Avatar - palix
palix
Mne sa sedany začínjú v poslednom čase páčiť (vplyv Mazdy a Toyoty) - aj tak v kufri nevozím veci, ktoré by som nedal aj do sedanu :-). Ako som tu kdesi písal - Civic sedan 1,5 je absolútne super voľba vzhľadom k hatchbacku :-).
Corolla 2,0 hybrid je už iná liga :-). Ak by som už bol ochotný dať z auto 25 690€ (cca 700 000 CZK) v akcii, tak práve táto Corolla by zrejme skončila ako jediný adept.
Našťastie auto už nemusím riešiť - s tým mám na pár rokov pokoj. Samozrejme v rovine "by som kúpil" je vždy nejaký adept ;-).
Avatar - Emel
Emel
U nás je akční Civic sedan Elegance za 660t, litrovej hatchback Elegance je za 560. Neakční hatch Elegance 1.5 je 690 (v akčním ceníku není)... takže u nás žádné brutální rozdíly nejsou.

Ale jo, Ma3 sedan se mi líbí hodně.
Side
Já chtěl jen upozornit, že ne všechny "akce" jsou výhodný. A sám si potvrdil že uvažování "BYkupce" nebo reálného kupce je úplně nikde jinde. Jestliže nechci (a třeba ani nemůžu) utratit více jak 500 tis, tak asi těžko si budu přihazovat cenu, jen abych měl auto podle představ.

btw: Pokud tvůj známý nepospíchá, tak by mohl pokukovat po skladovkách, i když situace je čím dál tím horší.... :( No snad by mohl mít štěstí...

jen pro představu, tady máš skladovku z loňského podzimu. Není to referenční auto, mělo najeto 0 Km.
https://ctrlv.cz/iUYw
traveldrive
So Scalou som mal česť, určite lepšie ako Rapid,ale zas úprimne žiadna sláva a popravde ani tých 450 tisíc by som za ňu nedal. Resp. keby bola šanca za podobné peniaze dostať Corollu, tak o Scale nie je dôvod uvažovať, sú to dva odlišné svety.
Ginger Kyriakos
Civica v Comfortu koupite reálně za 450 tis Displej neni černobílý (umi dokonce zobrazit barevnou fotografii), ale je pravdou,ze na Android Auto zapomenout musite.
traveldrive
A tak si to odserú zákazníci. nakoniec prejdú ku konkurencii aj mnohí doterajší skalní a Volkswagen môže zhasnúť a zamknúť.
LORASI
pre predstavu ... naklady na riesenie dieselgate predstavuju zatial neskutocnych 30 mld EUR a cislo este stale nie je konecne
Avatar - Emel
Emel
Proč "neskutočných"?
Pro perspektivu... zisk VW za 2019 byl 17 mld EUR, 2018 byl 14 mld.
Dieselgate způsobil ztrátu za rok 2015 ve výši 4 mld EUR... což je jediná roční ztráta za dlouhou dobu:
https://www.statista.com/…agen-since-2006/
Vypadalo to všechno dramaticky, ty žaloby a plná parkoviště a tak... ale ve finále si člověk říká, jestli z toho nevyvázli až moc lacino.
traveldrive
Prečo sakra si máme zvykať? Prečo by som mal chcieť auto, na ktoré si mám zvykať? Prečo sa má človek prispôsobovať autu? Ja si myslím, že auto by malo byť prispôsobené človeku. Predsa auto slúži človeku, nie naopak. Tak toto je iná arogancia...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Zvykat si nemusíš, naštěstí tu je spoustu jiných výrobců.
Avatar - miromen
miromen
Chci potentnějši spalovak s manualem = hrstka vyrobcu. Pujdu k jinemu a tam zase něco jineho co bude na prd. Nehledě na to, že se to zde akorat tak kontrastuje pač idealni ergonomie nebyla ani u G7. Co třeba vadilo, nižeji umistěny displej včetně jeho ovladaču, teď je v "idelani" pozici byť s dotykovym ovladanim, nemožnost zvlašť zapinat předni/zadni mlhovky nebo "absence" kontrolky potkavaček, ktera je současti ovladače schovaneho za volantem, teď to same, ale je vyše a z pozice řidiče viditelna...dotykovka sice neni ideal, ale zvyknout by se snad i dalo. Ve videu nejsou třeba zminěne rychlo volby, ktere jsou po staženi horni lišty na displeji nabidnuty tak, aby se nemuselo do podmenu. Horši jsou ty SW problemy a neodladěnost, ktere to shazuji na velmi špatnou uroveň včetně funkčni stranky a to i vice než po roce po uvedeni na trh. Takže i čerstvi majitele, kterych se nedavna "svolavačka" netyka se potyka s řadou SW chyb.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty se bát nemusíš, Puma má SYNC 3 a ten celkem funguje :D
Avatar - miromen
miromen
Hele ja jedu už přes 5,5 roku na sync 2. Nastartuji auto a s tim je již system naběhnuty včetně spojeni s telefonem tedy da se řict bleskurychle což třeba o samotnem pohybu v něm se neda řict. Jenže moje naroky na nějaky multifunkčni system jsou tak skromne, že mě to vubec netrapy. Tedy, až na to, že dalši věc co po něm chci je přehravani hudby a jelikož Sync 2 jede na microsoftu tak nepodporuje složky. Ale za celou dobu, žaden vypadek či nějaky konflikt jako ztrata spojeni s founem nebo jeho restart. Dalo by se řict, že bych si vystačil s nějakym radiem, ktere ma BT. Ale samotny displej je pro mě přinosny hlavně k couvaci kameře s kterou taky nebyl doposud problem a ta naběhne ještě než dořadim zpatečku a navic ma dynamicke navaděni. To jsem třeba u otcova Kamiqa neviděl a tušim, že ani golf to nema a navic i zde jsou udajně nějake problemy, kdy v noci displej některym majitelum zčerna takže je prd vidět.
No jenže u noveho auta bych snad uvital nějakou navigaci vzhlem k tomu, že zařizli Navigon, ktery byl pro mě TOP a použival jsem jej na founu. A třeba, když jsem několikrat zkoušel Waze tak, už jen samotne planovani trasy byla hruza a třeba když jsem dal jen navigovat skrze hranice např do rakouska, aplikace jednoduše spadla po docela dlouhem hledani trasy.
Takže pokud ma byt nějake kompletni či teměř kompletni ovladani skrze obrazovku v multifunkčnim systemu a to včetně ovladani ventilace, asistentu atd. tak hlavni je aby to bylo funkčni a to bez vypadku a restartu. Protože jet v autě, kde nelze odmložovat okna nebo jsem bezduvodně zvukově a světelně otravovan neni něco co bych si za jizdy přal a nebo měl dokonce duvod jizdu diky těmto nedostatkum ukončit a doufat, že restart zabere.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty máš SYNC bez navigace ? Přehrávání z USB jsem zkoušel snad jednou, já používám Youtube přes BT, s androidem to funguje skvěle a lze ovládat mobil přes volant, s iOS ne, to musim skadby překliknout ručně.
Avatar - miromen
miromen
Ano, vestavěnou navi nemam. A třeba radio často neposloucham, spiš posloucham hudbu, kterou mam na paměťove kartě. Jinak, když jsem si ze začatku se Sync hral tak velice dobře použitelne přes displej bylo ovladani ventilace včetně klimy.
Jinak nějake nove funkčnosti bych možna i uvital jako je dnes bezdratove propojeni founu s infotainmentem v mojem připadě android auto hlavně diky te navigaci. Možna i samotne navigace od automobilek nemuseji byt marne, ale s těma ja nemam vubec zkušenost. Jsou taci, kteři na vestavěne navi od automobilek nedaji dopustit a samo i obraceně. Jenže pokud se nepletu tak android auto, apple carplay či mirrorlink jsou stejně podminěny nějakou tou navigaci takže i za tu je potřeba vlastně připlatit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Každý mobil dnes má minimálně google mapy, za nic platit nemusíš, zrcadlení mobilu pak má SYNC3, ale ja to ještě nezkoušel.
Side
Na AAuto i AppCar ti stačí např. Bolero. Není třeba kupovat navigaci (Amundsen, Columbus). A bezdrátově to funguje v pohodě. Používám. Ani nemusíš telefon vytahovat z tašky. Prostě se to připojí a spustí AA. Jinak je lepší mít v autě i možnost bezdrátového nabíjení. Nicméně baterie u tlf. vydrží dost dlouho, jelikož největší žrout je display a ten je zhasnutý.. U Samsung S9 je to úbytek baterie asi 7% za hodinu.
Avatar - Emel
Emel
Tohle přesně je podle mě nejlepší cesta - žádná navigace v autě, jen bezdrátově AA nebo AC, k tomu bezdrátové nabíjení - máš jen jeden tarif na data v telefonu, tam řešíš i aktualizace atd., případně si tam na WiFi stahuješ offline mapy pokud to musí být. Do budoucna podpora zobrazení symbolů na HUD, to by mělo být easy.
Alternativa by bylo AA nainstalované přímo v autě, s datovým připojením... což by znamenalo samostatný tarif na data... zase by se ale mohli střídat řidiči a fungovalo by to všem stejně, mohlo by to využívat anténku na GPS i data pro lepší příjem signálu...
Side
V podstatě souhlas.
Co mi ale chybí, že v zahraničí Waze ani GMapy nemají možnost přebírat informace z TMC popř. z webu pro daný region. A už se mi stalo, že TMC hlásilo auto v protisměru a Waze nic. Je to logický, Waze spoléhá na komunitní informace a v německu či rakousku není tak silná základna jako v čechách.
To kdyby se podařilo implementovat do Waze nebo Gmap, tak už je pak interní navigace úplně zbytečná.
Avatar - Emel
Emel
Jo... já mám v autě oboje a normálně i při puštěné Waze vyskočí na liště upozornění z TMC z té zabudované navi a ozve se hlášení. Většinou je to ale (v ČR) úplný výkřik do tmy, hlásí to uzavřenou cestu tam, kde se už normálně jezdí apod.
Side
To jsme na tom stejně :) když někomu řeknu, že mám puštěnou interní navigaci a Waze tak si klepe na čelo :) Ale pravda, v čechách to nepoužívám, jelikož informace z TMC jsou absolutně neaktualizované a hlásí to bludy i půl dne po tom, co někde byla uzavírka a již skončila.
Avatar - Emel
Emel
Ne, já ji puštěnou nemám... resp. nemám do ní zadanou trasu, ale evidentně to i tak běží nějak na pozadí.
Side
Aha, tak to já musím mít zadaný cíl. Jinak to hlásí i události mimo trasu.
traveldrive
Nie som zaťažený na Volkswageny, ale veľa ľudí by ti povedalo - ale to už nebude Golf. A zase toľko ich nie je, kompakty a kombíky z ciest po MPV tiež postupne miznú, naviac dnes často dostaneš prakticky to isté auto pod viacerými značkami, len s pozmenenou tvárou...
Mám obavu, že dav si postupne zvykne, VW od tohto lacného trendu neustúpi, a na displejové harakiri prejdú aj tak všetci, lebo im to ušetrí 50 € na aute.a zákazník bude môcť priplácať za spústu síce IN, ale absolútne zbytočných fičúr.
Arese
Přesně. U dosavadních generací modelů koncernu VW bylo auto perfektně přizpůsobeno svému řidiči! :-O
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
:-D:-D:-D Mám rád pohádky. Jo, třeba ty displeje a systémy u kolen, to bylo naprosto perfektní přizpůsobení. :-D:-D
Arese
Tak rádio dole uprostřed opravdu nebylo ideální, ale třeba Golf II ho právě měl nahoře. :-) A jiný displej si u starších aut většinou ani nepotřeboval. :-)
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Golf II? Fakt? :-D:-D:-D Tak to je konec, vážně.
Arese
Já ti jen demonstroval, že ty tvoje "systémy u kolen" nebyly zdaleka u všech modelů VW! :-)
Avatar - caliban
caliban
V další generaci bude místo volantu gamepad.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chci se zeptat, používáte to někdo a když už, tak na co ?

V autě, v tom normálním, co má tlačítka a nebo jednoduchý funkční infotainment, mi to příjde naprosto zbytečné. První mé setkání s tím bylo u Mondea MK4 2008, které sice nemělo navigaci (která se příšerně hlasem u Fordu ovládá i nyní), ale vše ostatní, tzn základní funkce auta umělo daleko jednodušeji, než je demonstrováno na videu u Golfu. Sice povely přijímalo anglicky, ale rozumělo i mé czenglish a jednoduchým slovem teplota a zvolené číslo přenastavil teplotu, nebo přepl radio,CD a podobně. Použil jsem to cca 3x z čehož po třetí to bylo omylem, když jsem na handsfree telefonoval s nyní již expřítelkyní a Ford do toho promluvil ženským hlasem... myslela si, že vezu jinou a následovala žárlivá scéna ... :D

Nejvíce by se mi líbilo zadávání adresy, jako to umí smartphone s google maps při navigaci, to mé auto takto jednoduše neumí, takže pro mne tato funkce pozbývá smyslu. Hledat restauraci, nebo nejbližší hotel, ovládat klimu, rádio a jiné blbosti, to je rychlejší na volantu či na středovém tunelu.

Máte to taky tak ?
traveldrive
Podľa mňa je to už luxus, ale vnímam to podstatne pozitívnejšie ako matlanie po displeji, ktoré mi voči hlasovému ovládaniu príde nebezpečné. Známy mi to predvádzal v Outbacku, tiež to bolo v angličtine, ale fungovalo to dosť dobre.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud je ten infotaiment přehledný a víš kde co najdeš, tak je to pro mne pohodlnější.
Avatar - Emel
Emel
Navigace a hlasové vytáčení.
Navi uměla spolehlivě i Octa 3 (na úrovni města a dejme tomu ulice, ta databáze nebyla úplně 100%), ty prostě konečně zkus tu Waze :-). BTW... nevím teda jak hledáš nejbližší hotel na volantu nebo středovém tunelu, já tam žádný hotel nemám :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vestavěnou navi moc nepoužívám :D Já vlastně nepoužívám navigaci skoro vůbec :D Nejbližší hotel hledám radši přes booking :D Takže asi jsem dinosaurus 20.stoleti :D


Jo, zkusím :D Ale po ČR většinou trefim bez navi a když ne, tak se předem na delsi cestu mrknu na PC na mapu :)
Avatar - Emel
Emel
To byl trošku vtip s tím hledáním na volantu :-)
Já samozřejmě mám hotel zarezervovaný dřív, než sednu do auta... a pak prostě nastoupím, řeknu Hotel xy Krakow a jedu - tohle je bonus toho Waze (google), Amudsen sice uměl POI taky, ale takovou úspěšnost jako Google zdaleka neměl... + samozřejmě trasa optimalizovaná podle dopravy, s online informacemi o provozu a hlídkách.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nevím, jestli je to stejná navi, ale ve služební O3 MY2018 je taky ta velká navi, vypadá krásně, ale dostkrát se mi sekla, taky se mi jednou v Německu ztratila, svedla z dálnice a pak zasekla, to se mi u předpotopního SYNC nestalo.
Já jsem spokojený s Google maps, ty mne vzdy navedou dobře :) A do Krakowa bych jel po slepu a před městem zapl na mobilu Google :D
Avatar - Emel
Emel
Já měl malou navi, ještě před faceliftem Octavie, 6,5" Amudsen. Vizuálně to žádná pecka nebyla, ale fungovala spolehlivě a česky rozuměla perfektně. Dalo se, ale dneska už je doba jinde.

Já bych do Krakowa taky dojel poslepu... akorát ta Waze čekne, jestli je lepší D1 nebo D11 a o kolik.... a pak mi řekne, že přes pravý jízdní pruh leží spadlý strom (a fakt nebyl moc vidět) a za tunelem se měří.
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, tak já to zkusim :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hotel nebo něco podobne zadavam tak, ze pri rezervaci rovnou z PC poslu do auta trasu pres internet a pri vyjezdu nemusim nic nastavovat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Hlasový ovládání je výborná věc. Vytáčení čísel v telefonu, zadávání cíle do navi.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Cíl v navi ok, to beru, to vytáčení čísel nepoužívám a kdyžtak je to 2x klik přes volant do oblíbených, když potřebuji :) Ale za jízdy moc netelefonuji, respektive nevolám, spíše přijímám :)
Avatar - _Karel_
_Karel_
Každej to máme jinak. Já někomu z auta volám poměrně běžně a rolovat seznamem, to by mě hráblo. :-)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chápu.. koneckonců, tohle ale umí i sám smartphone :D
Avatar - Emel
Emel
No však... takže kliknu na volantu, řeknu volat ozák, vytočí se číslo, hovor samozřejmě jede přes bluetooth, ztlumí se rádio... to není žádná věda.
Místo kliknutí na volantu bych asi uměl říct i Hej Báro nebo něco... já radši kliknutí na volantu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To mi připomíná... Hej Kitte.... :D
Avatar - zaplosak
zaplosak
Tak obvykle vytáčíš stále stejná čísla většinou tak jsou hned v seznamu nahoře ne...?
adamzprahy
Jakože nevoláš jiným lidem než top 3? :D Jasně, pokud volám někomu koho mám na jeden klik, tak fajn. Ale na všechny ostatní je právě to ovládání hlasem super.
adamzprahy
Mám to stejně, na vytáčení čísel je to dobré - prakticky bez jakéhokoliv rozptýlení.
Avatar - kari.laz
kari.laz
Teď se tu naprsoto oprávněně nadává na to, co VW v poslední době předvádí. Když se nad tím člověk zamyslí, tak co nový model, to změna k horšímu snad ve všech směrech. Golf, Caddy, FL modelů. Upouští od dobrých motorů, šetří snad i na bakelitu, který vytunili na ještě "větší" bakelit....dalo by se pokračovat hodně dlouho. Ať zase jen nekřivdím, například T 6.1, nebo dosluhující Amarok, Touareg (boužel bez nejlepších motorů)...
Ale když se podíváme na trend, kam všechno směruje, tak VW v tom nebude jediný. Předpokládám, že podobné osudy čekají většinu automobilek a jejich modelů. Můžeme jen doufat, že to zvládnou lépe, než u VW, který to podělal na plné čáře a myslím si že prodeje má ze značné míry ze setrvačnosti. Můžeme se jen modlit, že se to opět zlomí k lepšímu a ovládání v autě bude jako ovládání v autě a ne jak ruleta s nejistým výsledkem, co to auto udělá špatně, neudělá to vůbec a nebo to řidič rozseká, protože se to bude snažit udělat sám někde v sedmém podmenu display v sekci nastavení výhřevu sedaček.
Avatar - Ozzman
Ozzman
O tom můžeme ale rozhodnout my - zákazníci... pokud to bude fakt tak špatné a nebude se to líbit většině zákazníků, nebudou to kupovat.... ale bojím se, že to se nestane.