Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Video: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu

Jak už víte, v redakci nám na delší čas dělá společnost Golf osmé generace. Posvítili jsme si na jeho multimediální prostředí, které je oproti předchůdci obsazeno do významnější role.
Zpět na článek
17. 1. 2021 18:14
17. 1. 2021 18:23
17. 1. 2021 18:33
17. 1. 2021 21:00
18. 1. 2021 10:47
18. 1. 2021 07:49
18. 1. 2021 09:54
17. 1. 2021 19:03
17. 1. 2021 19:06
17. 1. 2021 19:25
17. 1. 2021 23:17
18. 1. 2021 03:25
18. 1. 2021 09:03
18. 1. 2021 09:11
18. 1. 2021 09:37
18. 1. 2021 15:22
18. 1. 2021 12:06
18. 1. 2021 17:28
17. 1. 2021 19:27
17. 1. 2021 21:08
17. 1. 2021 23:00
17. 1. 2021 23:04
18. 1. 2021 00:30
18. 1. 2021 10:51
18. 1. 2021 03:28
18. 1. 2021 10:13
18. 1. 2021 11:56
18. 1. 2021 12:13
18. 1. 2021 13:21
18. 1. 2021 13:58
18. 1. 2021 20:45
17. 1. 2021 18:14
Tak jo, pobavilo
Pobavilo proto, že jsem nedal za tohle svoje peníze. Jako hovořit o hotelu jako o "zvláštním cíli" to chce jakéhosi zvláštního menydžera, který svým podřízeným rozkázal to takto udělat. Těch 10 tisíc programátorů za to nemůže, oni by to uměli udělat lépe. IMHO nedával bych do sériové výroby technologii rozpoznání hlasových povelů, která se trefí v 10 procentech. Irituje mne i ono "ahoj Folkcvágen". Mělo by to reagovat na povel, aniž bych musel takto upoutat pozornost. (Hey Google není o nic méně trapné).
Fascinuje mne, že se nestydí toto prodávat pod svým jménem, když několik nezávislých produktů zvládá funkčnost lépe. Svého času se takto choval Microsoft se svým Windows. A vyplatilo se, dnes už neudává Microsoft směr v žádné oblasti SW trhu.
Rozbalit vlákno
0
17. 1. 2021 18:23
A co ukázat to za jízdy
Mi na celém tom konceptu ukazování (ne)funkčnosti nových VW infotainmentů nesedí jedna věc. A to je statičnost. Jasně, třeba parametry head-up displaye si určitě nastavím v klidu. Ale bylo by možné předvést nastavení teploty, přepnutí na vnitřní cirkulaci nebo hádání se s tou plechovou krávou ohledně vyhřívaní sedaček za jízdy?
Rozbalit vlákno
8
17. 1. 2021 18:28
Re: A co ukázat to za jízdy
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 18:32
Re: A co ukázat to za jízdy
Naprosto souhlasím. Kdyz nerozumi ani za úplného ticha, co bude dělat za jízdy?
17. 1. 2021 18:35
Re: A co ukázat to za jízdy
JJ, ale to není problém jenom auto.cz. Před časem jsem se jenom řehtal, jak nějaký slovenský tester ukazoval a celkem chválil tohle v novém Leonu. Taky staticky, jen si u toho nepohlídal to, že i když stál a chtěl změnit teplotu, tak si musel ruku opřít o palubovku, aby se vůbec trefil.

Zlatá Corolla se svým zastaralým infotainmentem. :*)
17. 1. 2021 18:54
Re: A co ukázat to za jízdy
Díky za podnět, je to fajn nápad na další video. :yes: Uděláme.

S pozdravem,
Standa
17. 1. 2021 18:56
Re: A co ukázat to za jízdy
Super, těším se. :yes:
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:14
Re: A co ukázat to za jízdy
Diky Stando. :yes:
17. 1. 2021 20:32
Re: A co ukázat to za jízdy
Vyborny napad! A nahral by som to dvomi kamerami sucasne: jedna co bude sledovat displej ako sa na nom nieco nastavuje, a druha ktora bude sledovat vodica (nakolko musi odvratit zrak od cesty).
20. 1. 2021 17:31
Re: A co ukázat to za jízdy
To jo...a mohli by to ukázat za jízdy i třeba v trojkové Octavii na tlačítkách a kolečkách.
Aby bylo vidět jak "jednoduše" se na tlačítko u kolen trefí někdo za jízdy.
Můžou zkusit i to často zmiňované "na tlačítko se trefím poslepu".
To by mohly být zajímavé výsledky.
17. 1. 2021 18:23
Celý je to
šílený, nefunkční a strašně otravný a to i když v tom jezdíte dlouho. Vím, o čem mluvím.
Tohle se strašně nepovedlo - jako většina věcí, co VW poslední dobou dělá! Je to až děsivá sebedestrukce.

Hej vepříci (Blue Sun, ACE), čtete to?
Rozbalit vlákno
15
17. 1. 2021 18:29
Re: Celý je to
Kup si Dachnu, smradlavou dachnu borče.
17. 1. 2021 18:32
Re: Celý je to
Copak, došly prášky?
17. 1. 2021 18:33
Re: Celý je to
Děkuju za radu.. Aut mám víc než dost a pořád se ta flotilka mění.
Dacii momentálně nezvažuji.
Pokud nemáš nic k tématu (jsem si tím jist), považuji naši debatu za vyřízenou..
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 18:35
Re: Celý je to
Pockej. Ja bych to rozved. At zjistíme, co ma on za flotilu.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 18:34
Re: Celý je to
Narozdil od tebe si jich muze koupit spoustu. A to nejen dachen. Bolí to, kdyz tvůj idol nedokáže vyrobit funkční auto, co?
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 18:38
Re: Celý je to
VW nejdriv podváděl dlouhá léta ( jestli z lenosti nebo neschopnosti se nedozvíme), pak se na to přišlo, takze ho to hodne finančně bolelo a od té doby poradne neni schopen udělat plnne funkční system.
Avatar - palix
17. 1. 2021 21:00
Re: Celý je to
Možno je problém v tom, že zákazník VW je ochotný tolerovať takéto prešľapy.
To napríklad Toyota do sveta nevypustí produkt, ktorý by nejako nefungoval.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 21:07
Re: Celý je to
No to bych uplne netvrdil. Me pul roku nefungovala v aute wifi (nenaskocilo menu wifi po zapnutí). Nez jsem na to náhodou přišel a začal zjišťovat. Po cca 2 týdnech výměny informaci mezi toyotou, servisem a mnou se zjistilo, že jednotky infotainmentu dela Panasonic a futjitsu. A panasonicu to nefungovalo, proto se to chvili nevědělo. Takze se vydal sw update a menu wifi fungovalo jak má. Par hotfixu jsem dostal ted s aktualizací na android auto a dost to vylepsilo vestavenou navigaci. A par chyb v ni taky opravili. Takze nebylo to nefunkční, ale chyby tam byly.
Avatar - palix
18. 1. 2021 10:47
Re: Celý je to
Keby mne nefungovala v aute wifi, tak to ani nezistím :-). Mám také niečo, ale nepoužívam.
Samozrejme, niekedy spraví chybu dodávateľ komponentov.
18. 1. 2021 07:49
Re: Celý je to
Hlavne, že už nepodvádzajú :)

Na prvních 100 km slibuje Golf GTE extrémně nízkou spotřebu 1,7 l/100 km.
Avatar - Blue Sun
17. 1. 2021 21:46
Re: Celý je to
Copak, chudáčku, stýská se ti, že mě musíš přivolávat? Promiň, nejsem na kluky, nemám zájem.
Avatar - pradeda777
17. 1. 2021 23:06
Re: Celý je to
VW zaměstnalo tisíce ajťáků a tady je vážení výsledek. Kluci se musí přece nějak seberealizovat, ne?
17. 1. 2021 23:30
Re: Celý je to
Tohle je chyba vedení a to přímo toho nejvyššího, že do všeho hodili vidle. Po dieselgatu se chtěli exemplárně předvést v elektrifikaci k čemuž se potřebovala úplně nová architektura softwaru a to se ještě navíc rozhodli unifikovat do stávajících modelů. Velký podíl na tom má jedna nejmenovaná konzultační firma, která to boardu našeptala a která není o IT. Výsledkem je tento bordel.
18. 1. 2021 09:54
Re: Celý je to
Já to čtu a potěšilo mě to, vzteklej krysaříku, ale je to jako by masovej vrah jednou převedl stařenku po přechodu a myslel že se všechny jeho životní negativa anulujou. :D Ale je pochopitelně potěšující, že i ten největší koko. nakonec pochopí i když mu to trvá 20x déle než průměrně inteligentnímu retardovi ;-)
17. 1. 2021 18:40
Zjednodušeně řečeno
většinu těch pitomostí v autě ani nechci. Internety, poloha, špehování.
Ale chápu, že někdo ano. Měli by to dát za příplatek pro tyhle lidi.
Ale myslím že funkce jako teplota, výhřev sedaček a další podobné by měly mít svůj fyzický ovladač.
Za chvíli bude v menu obrazovky i klakson. :-)
Rozbalit vlákno
12
17. 1. 2021 18:57
Re: Zjednodušeně řečeno
"Za chvíli bude v menu obrazovky i klakson."

Neboj bude určitě i na hlasovém ovládání: "Zatrub. Zatrub! Zatrub, ku.va!!! No nic, zkusím restartovat systém . . . " :-)
17. 1. 2021 19:02
Re: Zjednodušeně řečeno
"Ahoj Volksw" PRÁSK!!!! :-[]
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:03
Re: Zjednodušeně řečeno
Taky dobré... :yes: :yes: :D
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:03
Re: Zjednodušeně řečeno
Ja si dokážu predstavit:
Ahoj folkcvagne....ano?.....zapni smerovku vlevo....prosím, zopakujte.......smerovku vlevo.........ok......"začíná blikat". Jen člověk bude uz za křižovatkou.
17. 1. 2021 19:08
Re: Zjednodušeně řečeno
Nebo tuhej :-)
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:14
Re: Zjednodušeně řečeno
To taky. Prý hádání s manželkou zvyšuje riziko nehody 5x. Hádání s touhle nánou bude asi podobné.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:00
Re: Zjednodušeně řečeno
Ja bych to dal ještě dal. Smerovky, minimalne 4x podmenu. Poté treba řazení, vzdyt ten vyrustek taky "extra prekazi". Tak co třeba dát zpátečky taky na dotykovou obrazovku?
17. 1. 2021 19:04
Re: Zjednodušeně řečeno
Brzdy... :-)
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:05
Re: Zjednodušeně řečeno
A bude se s tebou hádat, ze je ještě brzo, ze muzes plachtit ještě chvíli, pro snížení 0.0005g co2.
17. 1. 2021 19:07
Re: Zjednodušeně řečeno
twl dneska jsem se málem otrávil CO2. Lemtal jsem sifon.
Představ si, že se prodává CO2 v bombičkách!
To je jako kdybys prodával dynamit nebo ebolu!
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 19:12
Re: Zjednodušeně řečeno
No neke.... :D
Musíš opatrně s tim, jako kdyby to byl nitroglycerin. Protřepat, namíchat :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 07:38
Re: Zjednodušeně řečeno
No počkej, toho je malé množství, já mam přímo stroj na CO2 a taky jsem ho legálně koupil !
17. 1. 2021 19:03
Pěkné
To bych chtěl v autě, bohužel proti 7.generaci je daleko více vidět snaha šetření na celém autě, do výběru jsem ho nezařadil. A to combi vypadá ... nelíbí se mi ten tvar.
Rozbalit vlákno
10
17. 1. 2021 19:06
Re: Pěkné
Výběr mě děsí a jestli máč i tabulku...ale to je tvoje věc.
Ještě víc mě děsí, že jsi jediný člověk, co by toto chtěl v autě - z těch, co to zkusili zatím.
Musím říct, že s šetřením máš naprostou pravdu.
Začalo to ale už FL 7. Pak T-Roc, s bakelitovou palubou v Rku přes mega...
T-Cross v nejvyšší výbavě bez madel na stropě...no hlavně že když si dáš dozadu tašku, řvou pásy.
17. 1. 2021 19:25
Re: Pěkné
JJ Golfa 7 před FL HL v 2013 jsem měl nějaký čas a v té době to byl pokrok hlavně ergo sedadla s masáží, Altancara.
Za jízdy si s rádiem nehraji proto mi to dotykový nevadí, když chci navigaci nastavím předem a přes Smartlink ji pustím. Změna frekvence rádia se změní i přes volant, výhřev sedaček zapínám před rozjetím.
V Octavii4 Lauru mít nebudu, snad jindy.
17. 1. 2021 23:17
Re: Pěkné
co delas kdyz ti navigace nabizi alternativni trasy ?
vyhrivani sedacek si za jizdy nemenis ?

Laura je hlasovy asistent ve Skodovce?

To video je desivy ... rikam si jestli to je treba vekem a mladejm hipsteum se to libi, nebo jako co ty vyrobce (krome jasne viditelny uspory nakladu) vede ....
18. 1. 2021 09:03
Re: Pěkné
Zatím jsem se nesetkal kdyžtak přes mobil by to šlo
Když se dá naplno po chvíli se sama sníží teplota, nesahám na to
Ano Laura je ve škodovce
JJ úspory v Golfu jsou dost patrné. Kdo má ale digitální domácnost většinu ovládanou přes mobil, zásuvky, kamery, lednici, pračku teď i vysavač není to žádný problém.
Stále vyrábí jednoduchá auta např. Fiat Tipo, Dacie, ať si každý vybere :-)
Avatar - _Karel_
18. 1. 2021 09:11
Re: Pěkné
Lednice ovládaná přes mobil? Co na ní ovládáš?
18. 1. 2021 15:22
Re: Pěkné
úžasný. Velkej dotykovej tablet integrovanej do ledničky to mi vyloženě chybí ke štěstí :D
18. 1. 2021 12:06
Re: Pěkné
Tak to je jedno jestli pres mobil nebo na tom displayi - musis proste nekde resit za jizdy nejaky dotykac.

Digitalni domacnost mam (@home co nabizi vyrobce spotrebicu a je to jako onanine priserna - mzues videt jak dlouho to este bude trvat pracce a jaka je zima v mrazaku ... uff) a zasadni rozdil je, ze kdyz bych to doma ovladal, tak nejedu v aute a nemusim davat pozor na cestu. Takze s tim ze to neni problem nesouhlasim.

To neni o jednoduchych autech to - to maji byt jednoduse ovladatelna auta, coz je dost zasadni rozdil. V tomhle je naprosto dokonaly iDrive, kde se vsechno ovlada rukou na tlacitcich a ne na uplatlanym displayi.
18. 1. 2021 17:28
Re: Pěkné
Ale do navigace se cíl zadával ručně kdysi a k tomu byl displej utopen dole u popelníku viz.Superb 1, teď to jde i hlasem.
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2021 19:24
Modelové situace
Díky za video, které ukazuje naprostou ignoraci Volkswagenu ve vztahu k normálnímu použití. Trochu mě opět mrzí jakási rezignace redaktorů ACZ, chtělo by to trochu života do toho umírání před kamerou... Ale pomůžu. Prosím o následující:

1) Ukázka toho, jak vypadá když ráno přijdu k zamrznutému autu, sednu dovnitř a chci si zapnout co nejdřív hajcung v sesli. (=za jak dlouho se ten slavný SW dostane po prvním zapnutí do stavu kdy je schopný reagovat).... zrovna dnes bude -12 tak zítra ráno natočit :-[]

2) Lze ovládat display, dotekové tlačítka a swipovací lišty v běžných/úpletových/kožených rukavicích?

3) Jak reaguje hlasové ovládání při hlasitějším poslechu hudby?

4) Jak se chová hlasové ovládání, když mi vedle řve dítě?

5) Lze ovládat infotainment hlasem z kteréhokoliv místa (=i bez řidiče u stojícího vozu/ s řidičem za jízdy někdo jiný než řidič?)

6) Praktická ukázka za jízdy, jak to vypadá když za jízdy chci vypnout třeba stabilizační systém/stop-start, přeladit stanici přes display, chci zapnout výhřev/masáž sedadla atp. (přes infotainment)

7) Jak vypadá nulování tripu?

8) Chytá se hlasové ovládání při stažených bočních oknech? (ok, tohle spíš někdy v létě...)

9) LZE NA HLASOVÝ POVEL ZA JÍZDY RESTARTOVAT TEN Z*URVENÝ INFOTAINMENT?? :-[] :-[] :-[] (měl bych na to i povel - Hej Volkswagene, jdi to pr*ele) :-[] :-[]

10) Lze změnit volací heslo "hej folcvágen" třeba na "hej milááááášku"?

11) Umí hlasově zadat Pičín do navigace? Nebude pak navigovat "na strakovku"?? ... I když on by asi správně měl dát na výběr ze strakovky a hradu že... :-[]

Toho co ukázat je strašná spousta... Tak jen do toho ;-)
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 07:41
Re: Modelové situace
Vyhřívané sedačky - nikdy jsem to nemiloval, ale letos je tuhá zima, takže tímto velebím geniální inženýry z Francie, kteří vymysleli už kdysi pevné fyzické tlačítko, které jednou zapneš a dokud tou kolíbkou zase necvakneš zpět, je to zaplé i po týdnu, měsíci, kdy auto stojí :)
18. 1. 2021 11:18
Re: Modelové situace
Rychlý přístup (no, rychlý....)k vyhřívání sedadla je současným dotykem na modré a červené tlačítko na liště. Ale už se mi to nepodařilo vypnout, zůstalo to na nejnižší úrovni. Přitom v desátém podmenu nastavení klimatizace jasně svítil nàpis Vyp. A pak nějaká kráva v Autosalonu na Primě řekne, že se "zbavil archaických tlačítek a ovladačů" (mluvila teda o FL Tipa) .
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:45
Re: Modelové situace
Mne jde o to, že po vypnutí motoru se to u Renaultu nevypne, kdežto u většiny aut ano, mám ve Fordu sice fyzické tlačítko, ale je digitální, takže když vypnu zapalování, je to deaktivováno :)
Avatar - xxc
18. 1. 2021 15:30
Re: Modelové situace
Ja mam zase v Renaulte digitalne tlacitko a asi najmenej je zapnut vyhrievanie, ked to potrebujem. Citroen na to ma permanentny ovladac a kludne to vie vyhrievat celu zimu sedadlo spolujazdca, ked na nom nikto nesedi. Ake ekologicke, hlavne pri kratsich jazdach :-)
20. 1. 2021 20:15
Re: Modelové situace
Netrep hlúposti. Po vypnutí motora sa to vypne aj v Citroene, minimálne v Berlingu a C3 určite. V starších modeloch je to možno inak, v aktuálnych sa to proste vypne.
18. 1. 2021 13:18
Re: Modelové situace
nehledě na to že mi přijde mluvit na auto debilní, kdybych ještě někoho vezl tak vůbec... :no:
17. 1. 2021 19:27
super
Takze vw golf 7 do roku 2019 je zatim porad lepsi koupe, stejne jako octavia. Je to jako by parta co dela elektroauta, se zapojila do vyvoje i normalniho auta pro ridice. Co si budem povidat, ty blazni do elektro a jejich videa o tom jak nabijel 25 minut a hezky se u toho vyčural, pak si dal kafe, párek v rohlíku a před nabitím na 80 procent si ještě stihnul prdnout ve křoví jsou fakt super testy aut pro lidi co vozí děti do školky a po práci mastí domu z práce a chtěji trochu té uživatelské přívětivosti. Což tady je teda jedna bota za druhou. Tomu už se nedá řikat dětské nemoci, ale vymyslel bych slogan, když se eozsvíti infotainment a tam bude stát “ser*eme na lidi”. Tvl to je auto pro robota.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - palix
17. 1. 2021 21:08
Re: super
Otázkou je, či tá parta čo robí elektroautá naschvál nekazí klasické autá preto, aby sa ich produkt predával lepšie. Aj keď infotainment toho elektro VW id... nie je na tom zrejme oveľa lepšie.
Avatar - twistedTSD
17. 1. 2021 23:00
Re: super
Id je ještě horší. Mimochodem, pobavil mě důvod nepodsvětlení lišty infotainmentu v posledních VW. Tým zodpovědný za infotainment zkatoval kosty a osvětlení zrušil s tím, že na lištu dostatečně svítí ambientní osvětlení ze stropu. Mezitím tým zodpovědný za ambientní osvětlení zkatoval kosty zrušením ambientního osvětlení ve stropě, takže na lištu není vidět.
Avatar - Emel
17. 1. 2021 23:04
Re: super
To je vtipná historka... je k tomu nějaký zdroj, nebo se to tak povídá?
Avatar - palix
18. 1. 2021 10:51
Re: super
Ambientné osvetlenie niečoho je vec, ktorá je úplne nepodstatná - teda ak niečo potrebné neosvetľuje. V aute nič také nemám a vôbec sa mi nezdá, žeby bolo auto horšie :-!.
Zaujímavé je, že sa taká vec mohla stať v automobilke - pri toľkých procesoch schvaľovania.
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2021 19:49
Co zajímá téměř každého ... aneb jaké cíle do navigace zvlád
1) najdi nejlevnější benzín...

2) najdi nejbližší kaufland...

3) chci čůrat...

4) najdi mekáč...

5) kde jsou fízlové (=upozornění na radary)

Je to napůl chytrý infotainment, co z výše uvedeného umí?? Odpovím si předem sám... NIC Proč? Protože nejčastější dotaz vyhořelého a zoufalého programátora v indii je "chci kávu" :-[] :-!
Rozbalit vlákno
3
17. 1. 2021 19:53
Re: Co zajímá téměř každého ... aneb jaké cíle do navigace z
Z videa je zřejmá hypertrofovaná posedlost zvláštními cíly.
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2021 20:32
Re: Co zajímá téměř každého ... aneb jaké cíle do navigace z
Neuvědomil jsem si, že u VW vlastně nově nejspíš bude nejčastější dotaz "najdi servis" :-[] :-[]
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 21:00
Re: Co zajímá téměř každého ... aneb jaké cíle do navigace z
A odpověď bude: nerozumím..zopakujte dotaz.
17. 1. 2021 20:13
zvykat si na auto...
.... bylo potreba za komousu kdyz nebylo na vyber.... Dnes kdyz mi neco nesedi, tak jdu proste jinam.... panove z VW maji nejvyssi cas to pochopit.... :'-(
Rozbalit vlákno
9
Avatar - rohYpnol
17. 1. 2021 20:21
Re: zvykat si na auto...
Spotřebitelské chování většiny EU bohužel je více jako stádo ovcí ...
17. 1. 2021 20:40
Re: zvykat si na auto...
jeden nespokojený je nevytrhne, přes 300tis se prodalo minulý rok, zase jednička
Avatar - twistedTSD
17. 1. 2021 20:50
Re: zvykat si na auto...
Zvykem bylo až 500 tis. a doprodávala se končící mk7.
Avatar - palix
17. 1. 2021 21:10
Re: zvykat si na auto...
Tak si ich už nekúpilo 200 000 zákazníkov, čo je už skoro 1/2. Na druhej strane bola corona, tak ťažko niečo hodnotiť.
Avatar - Blue Sun
17. 1. 2021 21:44
Re: zvykat si na auto...
A taky bylo dvakrát na dva měsíce zcela zavřeno v prodejnách aut... Ten rok fakt nelze brát vážně, a s ohledem na německé plány totálního uzavření až do velikonoc nebude moc smysluplný ani rok 2021. Tedy pokud někdo dřív nezastřelí šílenou Andělínu.
Avatar - Emel
18. 1. 2021 10:55
Re: zvykat si na auto...
No... podle mě jde spíš o tu poptávkovou stranu než o zavřenou prodejnu. Kdo auto chce a potřebuje a může si ho dovolit, ten si ho zvládl koupit i loni.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:36
Re: zvykat si na auto...
Nebylo ani co dodávat, takže ne.
17. 1. 2021 22:43
Re: zvykat si na auto...
... tak pokud vetsina trhu akceptuje ho*na tak holt je vse v poradku a VW to dela dobre... ;-\
18. 1. 2021 09:30
Re: zvykat si na auto...
každý na digitalizaci nadává, ale u VW jsou spokojeni. A to nebyla ještě v prodeji karosérie Combi. Octavií, která má výhodu ještě v prostoru se prodalo jen 254 tis.
https://autoroad.cz/…v-nemecku-drtive?…
17. 1. 2021 20:38
Záměrné zničení...
...dříve skvostné ergonomie ovládacích prvků u nové genrace Golfu, Octavie a Leonu by mělo být po zásluze tvrdě potrestáno. VW měl vždy plná ústa špičkové aktivní bezpečnosti svých vozů a nyní idiotskou digitalizací jejich ovládacích prvků doslova ohrožuje bezpečnost jejich posádek a nebetyčně otravuje jejich řidiče. A to všechno jen proto, aby při výrobě těchto vozů ušetřil pár mizerných eur! (Nová generace Audi A3, které bezpečná a praktická tlačítka "náhodou" zůstala, je toho nejlepším důkazem!). Vedení VW by za tento zločin vůči svým zákazníkům mělo chodit kanály, nemluvě o tom, že tyto nové digitální krámy často ani nefungují!!! Nevím jak ostatní zákazníci, já si ale kvůli tomuto otřesnému jednání novou generaci modelů vozu koncernu VW s digitálními ovládacími prvky nekoupím! Já chci auto pánové, do kterého si poprvé sednu a mohu s ním okamžitě bezpečně vyrazit a ne se hrabat v menu a podmenu nějakého displeje a trefovat idiotské dotykové plošky. Dosud koncernu VW taková auta po celá desetiletí vyráběl a nikdo to nepovažoval za "luxus", nyní to u nové Octavie, Leonu ani Golfu nelze získat ani za příplatek... :-( :no:
Rozbalit vlákno
30
Avatar - palix
17. 1. 2021 21:13
Re: Záměrné zničení...
VW musí predsa ne niečom šetriť. Diesel-gate ich stál peniaze, nové elektro-smerovanie je tiež momentálne nie veľmi výnosné... Niekde musí manažment získať peniaze na svoje odmeny.
Navyše je to moderné a istý okruh zákazníkov to chce. Komu sa nepáči, má možnosť prejsť ku konkurencii.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 21:21
Re: Záměrné zničení...
Už ve svém okolí vidím větší odliv od VAG než kdy dřív.
Budou s tím muset brzy něco dělat.
Avatar - Emel
17. 1. 2021 22:01
Re: Záměrné zničení...
Mm hmm... no z čísel to tak zatím nevypadá. V Evropě dle koncernů má VW -23, PSA -31, RN -27, BMW -19, Daimler -25, FCA -28... takže z top 6 má VW druhý nejmenší propad (do listopadu, analýzu za celý rok jsem ještě neviděl).
https://carsalesbase.com/…ber-2020-brands/
V CZ +- padá VW s trhem (celý trh -18,8%, VW -19,7) - ale jen značka, ne koncern, Škodovka je na tom líp (-12,9%).
Ten odliv je bohužel od jiných sympatických značek - Ford -30%, Mazda -56%, Opel -28%, Suzuki -43%.
Avatar - Emel
17. 1. 2021 22:23
Re: Záměrné zničení...
Globálnímu trhu úplně nerozumím, navíc jsi říkal, že to sleduješ kolem sebe... no nicméně ani tam se nic dramatickýho neděje: VW Group je #1 s -14%, Toyota #2 s -12%, RN #3 s -20%, H&K #4 s -10%, GM #5 s -13%, Honda #6 -14%, Ford #7 -18%, FCA #8 -16%, PSA #9 -22%, Daimler #10 -12%.
https://www.focus2move.com/…r-group-ranking/
H&K vydřeli hubené vítězství, Francouzi dopadli znatelně hůř než zbytek... ale to ostatní jsou rozdíly v jednotkách procentních bodů.
PS: když jsme u toho co vidíme okolo... já vidím dost firem, kterým se s koronou propadly nájezdy... a vlastně i soukromníků. A skoro si myslím, že úplně zpátky už se to nevrátí. A v souvislosti s tím... u nás jsme dvě dosloužilá auta pustili zatím bez náhrady, u jiných prodlužujeme dobu užívání. Vlastně se divím, že ten propad není větší.
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 22:36
Re: Záměrné zničení...
Ja jsem jen doplnoval. Nijak nerozporuju. Obecne ty statistiky sleduješ vic a podrobněji.
Avatar - Emel
17. 1. 2021 22:58
Re: Záměrné zničení...
Ok, tak já ještě doplním to Německo... to jsem přehlédl, nebo tam původně nebylo:
- ID.3 jako #3 za prosinec bude podobná anomálie kvůli emisím jako Enyaq u nás, tím bych se moc nevzrušoval.
- Propad Fordu a Opelu vidíme i u nás... a z toho vlastně pramení dva nejzajímavější posuny - Audi před Fordem, takže komplet D3 už je naskládaná v top 4 za VW... a Škodovka před Oplem na #6.

Zajímavé je to Zoe. Proběhlo pár článků, jak s německou podporou EV lze sehnat operák na Zoe za pár korun... a je to vidět i na číslech.
Avatar - twistedTSD
17. 1. 2021 22:49
Re: Záměrné zničení...
Z pohledu ovládání je zajímavý pouze Golf a tam těžko hodnotit. Opel obměňuje modelovou řadu. Suzuki je smutné, nezvládá emise a asi už nedovede prodávat za rovnovážnou cenu.
18. 1. 2021 07:38
Re: Záměrné zničení...
Za 11 mesiacov 2020 má podľa acea.be VW group -24,1% voči 11M 2019. Priemerný pokles EÚ: -25,5%.

Zaujímavý je detail: napr. značka VW -27,8%, značka Škoda -17,3%. Musí ich to dosť bolieť a čoskoro si korporát na Škodovku ešte došliapne.

https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/20201217_PRPC_2011_FINAL.pdf
Avatar - Emel
18. 1. 2021 08:24
Re: Záměrné zničení...
Koho to musí bolet? Možná odbory v Německu. Ty, co mají na starost celou skupinu, musí úspěchy Škodovky těšit
(ne že by teda -17% byl nějaký velký úspěch).
18. 1. 2021 09:37
Re: Záměrné zničení...
VW je veľký korporát, ešte aj Hra o tróny by sa mohla inšpirovať aké intrigy tam prebiehajú. Každá takáto odchýlka tam má samostatnú sériu :)
Avatar - Emel
18. 1. 2021 10:19
Re: Záměrné zničení...
Tohle už jsme tu parkrát probrali... zopakuju svůj názor.
Jednotlivé značky mají své zájmy... dokonce jednotlivé modely mají své zájmy, třeba produkťákům Passatu může "nevonět" Tiguan.
Ale koncern není žádná anarchie, koncern má svoje vedení a to musí vládnout pro blaho celé skupiny.
Takže pokud má náhodou někdo pocit, že třeba kabina Octavie překonává Golf, tak je potřeba u Golfa přidat a ne u Octavie ubrat... protože žádný prostor na ubírání tady není.
Avatar - palix
18. 1. 2021 11:01
Re: Záměrné zničení...
Aj ja už dlhšie pozorujem odliv od koncernu VW. Pred časom si väčšina ľudí okolo mňa išla kupovať Škodu, alebo VW. Dnes si idú po auto, ktoré ich niečím zaujme. Nových Škodoviek, VW... je dnes vidieť podstatne menej ako kedysi. Častý je Hyundai, Kia, Peugeot, Citroen...

Práve pred pár dňami sa pochválil kolega, že ide kúpiť nové KVALITNÉ auto - asi Škodu Scala (1,0 TSI)... Tak mu hovorím.. A čo keby si pozrel Hondu Civic, Toyotu Corollu... Cenovo je to cca v jeho rozsahu a autá sú to podľa mňa neporovnateľne lepšie. Ostal celkom "nahlodaný" - minimálne pôjde tie auta pozrieť a vyskúšať.
Avatar - Emel
18. 1. 2021 11:15
Re: Záměrné zničení...
Akční ceník Civicu začíná na půl mega, ty velké slevy na litr už jsou minulost... a za půl mega je to auto s plastovým volantem a černobílým displejem (takže předpokládám, že na AndroidAuto můžeš zapomenout třeba). Comfort Sport Line za 540 už by asi šel... tak jestli je to v limitu, tak proč ne.

PS: to teda mluvím o českých cenách
Avatar - palix
18. 1. 2021 11:37
Re: Záměrné zničení...
Kolega sa vozí na 1. generácii Hyundaia i30. To auto nemá v podstate skoro žiadnu výbavu. Každé z nových áut (nižšia stredná trieda) má v základe toho ďaleko viac ako on požaduje ;-).
Jeho TOP požiadavkou je, aby bolo auto spoľahlivé = nebude riešiť následujúcich "čo najviac rokov" nič okrem základného nutného servisu.
Ceny sú dnes podobné v ČR aj SR
Toyota Corolla začína u nás v "akcii" od cca 16990€ / 464 000 KČ - podľa mňa viac ako slušná cena :-). Podľa cenníka má aj celkom dobrú výbavu (pre človeka, ktorý mal predtým jednoduché auto).
Avatar - Emel
18. 1. 2021 11:49
Re: Záměrné zničení...
A taky u vás na Slovensku máte Civic ve výbavě S... bez rádia a bez klimy? :-)

Já bych v tom základu radši toho Civica... ale těch 40t příplatek za Comfort Sport line beru jako nutnost, jestli to má být auto na dalších 10 let tak tím spíš.
Avatar - palix
18. 1. 2021 12:55
Re: Záměrné zničení...
My máme od verzie comfort :-). asi bude drahší ako verzia S.
Nedávno som pozeral Civic pre seba a mal iba pár nedostatkov. Vyššia verzia by to vyriešila, ale stála o niečo viac.
Väčšinou je u áut už druhý stupeň vybavený celkom slušne.
Avatar - Emel
18. 1. 2021 13:03
Re: Záměrné zničení...
U nás je to tak, že akční ceník má Comfort (MY20) za cenu, za jakou je v běžném ceníku S (499t)... a S v tom akčním vůbec není, takže pochybuju, že se reálně vůbec prodává.

V Comfort by mi vadil plastovej volant a černobílej displej... právě proto, že by na tom zřejmě nefungovalo AndroidAuto, takže bych si zavřel cestu k zrcadlení navigace. Oboje je v Comfort Sport vyřešený... 540 za litrový auto s minimální důstojnou výbavou ale není žádná hitparáda, to jsi skoro 200t nad tou Scalou... což holt potvrzuje to, že to přímí konkurenti nejsou. Dřív bývalo v akčním ceníku na 1.0VTEC -70t myslím.
Avatar - palix
18. 1. 2021 13:38
Re: Záměrné zničení...
Presne to vadilo aj mne v základnom Civic-u. a mal ešte také divné disky :-). Ak by som si mal dnes vyberať Civic, tak by ma veľmi lákal Civic sedan 1,5T. Nechápem, prečo v hatchbacku je skoro všade motor 1,0T a sedan je iba 1,5T, pričom je o 4000€ !!!! lacnejší ako hatchback s motorom 1,5T (všetko akciové ceny). Prečo by som mal chcieť hatchback s motorom 1,0T? Má sedan niečo výrazne iné?
Civic sedan by bol u mňa dôvod, prečo ani neísť pozrieť na Mazdu 3 ;-).

Scala začína cenou dosť nízko, ale s motorom 1.0 TSI 70 kW (95 k) + 5 stupňovou prevodovkou. Ak človek nepotrebuje silnejší motor + výbavu, ak Scala bude OVEĽA lacnejšia ako Corolla.
18. 1. 2021 12:12
Re: Záměrné zničení...
Ještě k porovnání ceny Corolly a Scala:
* provnávat lze až s Corolla Sedan (HB má malý kufr)

Corolla Sedan akční cena 527 tis.. , tak jsem na to mrknul:
* sleva až 95 tis je podmíněna výkupem, financováním...
* pokud nesplníš výše uvedené podmínky, tak ti dají max slevu 70 tis. a rázem jsme na 527 tis.

Když si do konfigurátoru nacvakáš Scalu, tak se do 465 tis vejdeš s list price. Což je o 13% míň, než cena Corolly viz. výše.
U Scaly s ještě odečti cca 5 % slevu, co ti obvykle dá importér na nové nakonfigurované auto.
A jsi na cca 441 tis. To je docela rozdíl ne ? 527 vs 441
Avatar - palix
18. 1. 2021 13:28
Re: Záměrné zničení...
Cenový rozdiel to teda je (hlavne pre človeka, ktorý potrebuje "nejaké" auto). Samozrejme som uvažoval sedan, lebo hatchback je naozaj malý.
Ale...
Keď postavím vedľa seba Scalu a Corollu... tak minimálne ja by som vzal Corollu :-!.
ale 2...
Scala za porovnateľnú cenu (s 1,0TSI / 85 kW) bude oproti Corolle sedan silnejším autom, pretože:
- Corola sedan má 1,5 (125 PS / 92 kW / 153 Nm / 3 valce) atmosféru.
Scala pôjde "dynamicky" lepšie, Toyota bude mať iné nezanedbateľné výhody z pohľadu dlhodobého vlastníctva.
- Corolla hatchback / kombi sa predáva s motorom 1,2 turbo (116 PS / 85 kW / 185 Nm / 4 valce = takmer rovnako ako Scala 1,0)
- Corolla má viacprvkovú zadnú nápravu, Scala nie

Čo sa Corolly týka - osobne ešte by som trochu pridal a kúpil sedan hybrid 19 990€ / 546 000 KČ) - pre mňa by to bola celkom rozumná investícia. Síce sme už cenovo podstatne vyššie, ale stále pod cenou základnej Mazdy 3 ;-).
Avatar - Emel
18. 1. 2021 13:36
Re: Záměrné zničení...
Ty furt jedeš tu Corollu a já furt toho Civica :-)
Pro mě je sedan no-go. Corolla HB začíná na 548t za 1.2 (akční ceník Comfort Tech, resp. 542 za Active, což je podobně jako u Civicu vzhledem k akčnímu ceníku nezajímavé).
Z těhle dvou (Civic Comfort Sport vs. Corolla Comfort Tech) by mě lákal víc Civic.
Corolla by mě lákala jako kombík a ideálně jako 2.0 hybrid, tam má co nabídnout.
Avatar - palix
18. 1. 2021 13:47
Re: Záměrné zničení...
Mne sa sedany začínjú v poslednom čase páčiť (vplyv Mazdy a Toyoty) - aj tak v kufri nevozím veci, ktoré by som nedal aj do sedanu :-). Ako som tu kdesi písal - Civic sedan 1,5 je absolútne super voľba vzhľadom k hatchbacku :-).
Corolla 2,0 hybrid je už iná liga :-). Ak by som už bol ochotný dať z auto 25 690€ (cca 700 000 CZK) v akcii, tak práve táto Corolla by zrejme skončila ako jediný adept.
Našťastie auto už nemusím riešiť - s tým mám na pár rokov pokoj. Samozrejme v rovine "by som kúpil" je vždy nejaký adept ;-).
Avatar - Emel
18. 1. 2021 13:54
Re: Záměrné zničení...
U nás je akční Civic sedan Elegance za 660t, litrovej hatchback Elegance je za 560. Neakční hatch Elegance 1.5 je 690 (v akčním ceníku není)... takže u nás žádné brutální rozdíly nejsou.

Ale jo, Ma3 sedan se mi líbí hodně.
18. 1. 2021 13:56
Re: Záměrné zničení...
Já chtěl jen upozornit, že ne všechny "akce" jsou výhodný. A sám si potvrdil že uvažování "BYkupce" nebo reálného kupce je úplně nikde jinde. Jestliže nechci (a třeba ani nemůžu) utratit více jak 500 tis, tak asi těžko si budu přihazovat cenu, jen abych měl auto podle představ.

btw: Pokud tvůj známý nepospíchá, tak by mohl pokukovat po skladovkách, i když situace je čím dál tím horší.... :( No snad by mohl mít štěstí...

jen pro představu, tady máš skladovku z loňského podzimu. Není to referenční auto, mělo najeto 0 Km.
https://ctrlv.cz/iUYw
20. 1. 2021 20:21
Re: Záměrné zničení...
So Scalou som mal česť, určite lepšie ako Rapid,ale zas úprimne žiadna sláva a popravde ani tých 450 tisíc by som za ňu nedal. Resp. keby bola šanca za podobné peniaze dostať Corollu, tak o Scale nie je dôvod uvažovať, sú to dva odlišné svety.
18. 1. 2021 12:11
Re: Záměrné zničení...
Civica v Comfortu koupite reálně za 450 tis Displej neni černobílý (umi dokonce zobrazit barevnou fotografii), ale je pravdou,ze na Android Auto zapomenout musite.
17. 1. 2021 21:21
Re: Záměrné zničení...
A tak si to odserú zákazníci. nakoniec prejdú ku konkurencii aj mnohí doterajší skalní a Volkswagen môže zhasnúť a zamknúť.
18. 1. 2021 12:15
Re: Záměrné zničení...
pre predstavu ... naklady na riesenie dieselgate predstavuju zatial neskutocnych 30 mld EUR a cislo este stale nie je konecne
Avatar - Emel
18. 1. 2021 12:24
Re: Záměrné zničení...
Proč "neskutočných"?
Pro perspektivu... zisk VW za 2019 byl 17 mld EUR, 2018 byl 14 mld.
Dieselgate způsobil ztrátu za rok 2015 ve výši 4 mld EUR... což je jediná roční ztráta za dlouhou dobu:
https://www.statista.com/…agen-since-2006/
Vypadalo to všechno dramaticky, ty žaloby a plná parkoviště a tak... ale ve finále si člověk říká, jestli z toho nevyvázli až moc lacino.
17. 1. 2021 21:19
Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Prečo sakra si máme zvykať? Prečo by som mal chcieť auto, na ktoré si mám zvykať? Prečo sa má človek prispôsobovať autu? Ja si myslím, že auto by malo byť prispôsobené človeku. Predsa auto slúži človeku, nie naopak. Tak toto je iná arogancia...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Mikesus
17. 1. 2021 21:21
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Zvykat si nemusíš, naštěstí tu je spoustu jiných výrobců.
Avatar - miromen
17. 1. 2021 22:51
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Chci potentnějši spalovak s manualem = hrstka vyrobcu. Pujdu k jinemu a tam zase něco jineho co bude na prd. Nehledě na to, že se to zde akorat tak kontrastuje pač idealni ergonomie nebyla ani u G7. Co třeba vadilo, nižeji umistěny displej včetně jeho ovladaču, teď je v "idelani" pozici byť s dotykovym ovladanim, nemožnost zvlašť zapinat předni/zadni mlhovky nebo "absence" kontrolky potkavaček, ktera je současti ovladače schovaneho za volantem, teď to same, ale je vyše a z pozice řidiče viditelna...dotykovka sice neni ideal, ale zvyknout by se snad i dalo. Ve videu nejsou třeba zminěne rychlo volby, ktere jsou po staženi horni lišty na displeji nabidnuty tak, aby se nemuselo do podmenu. Horši jsou ty SW problemy a neodladěnost, ktere to shazuji na velmi špatnou uroveň včetně funkčni stranky a to i vice než po roce po uvedeni na trh. Takže i čerstvi majitele, kterych se nedavna "svolavačka" netyka se potyka s řadou SW chyb.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 08:08
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Ty se bát nemusíš, Puma má SYNC 3 a ten celkem funguje :D
Avatar - miromen
18. 1. 2021 09:18
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Hele ja jedu už přes 5,5 roku na sync 2. Nastartuji auto a s tim je již system naběhnuty včetně spojeni s telefonem tedy da se řict bleskurychle což třeba o samotnem pohybu v něm se neda řict. Jenže moje naroky na nějaky multifunkčni system jsou tak skromne, že mě to vubec netrapy. Tedy, až na to, že dalši věc co po něm chci je přehravani hudby a jelikož Sync 2 jede na microsoftu tak nepodporuje složky. Ale za celou dobu, žaden vypadek či nějaky konflikt jako ztrata spojeni s founem nebo jeho restart. Dalo by se řict, že bych si vystačil s nějakym radiem, ktere ma BT. Ale samotny displej je pro mě přinosny hlavně k couvaci kameře s kterou taky nebyl doposud problem a ta naběhne ještě než dořadim zpatečku a navic ma dynamicke navaděni. To jsem třeba u otcova Kamiqa neviděl a tušim, že ani golf to nema a navic i zde jsou udajně nějake problemy, kdy v noci displej některym majitelum zčerna takže je prd vidět.
No jenže u noveho auta bych snad uvital nějakou navigaci vzhlem k tomu, že zařizli Navigon, ktery byl pro mě TOP a použival jsem jej na founu. A třeba, když jsem několikrat zkoušel Waze tak, už jen samotne planovani trasy byla hruza a třeba když jsem dal jen navigovat skrze hranice např do rakouska, aplikace jednoduše spadla po docela dlouhem hledani trasy.
Takže pokud ma byt nějake kompletni či teměř kompletni ovladani skrze obrazovku v multifunkčnim systemu a to včetně ovladani ventilace, asistentu atd. tak hlavni je aby to bylo funkčni a to bez vypadku a restartu. Protože jet v autě, kde nelze odmložovat okna nebo jsem bezduvodně zvukově a světelně otravovan neni něco co bych si za jizdy přal a nebo měl dokonce duvod jizdu diky těmto nedostatkum ukončit a doufat, že restart zabere.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 09:26
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Ty máš SYNC bez navigace ? Přehrávání z USB jsem zkoušel snad jednou, já používám Youtube přes BT, s androidem to funguje skvěle a lze ovládat mobil přes volant, s iOS ne, to musim skadby překliknout ručně.
Avatar - miromen
18. 1. 2021 10:13
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Ano, vestavěnou navi nemam. A třeba radio často neposloucham, spiš posloucham hudbu, kterou mam na paměťove kartě. Jinak, když jsem si ze začatku se Sync hral tak velice dobře použitelne přes displej bylo ovladani ventilace včetně klimy.
Jinak nějake nove funkčnosti bych možna i uvital jako je dnes bezdratove propojeni founu s infotainmentem v mojem připadě android auto hlavně diky te navigaci. Možna i samotne navigace od automobilek nemuseji byt marne, ale s těma ja nemam vubec zkušenost. Jsou taci, kteři na vestavěne navi od automobilek nedaji dopustit a samo i obraceně. Jenže pokud se nepletu tak android auto, apple carplay či mirrorlink jsou stejně podminěny nějakou tou navigaci takže i za tu je potřeba vlastně připlatit.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 10:27
Re: Jak si zvykáme na digitální prostředí nového Golfu..
Každý mobil dnes má minimálně google mapy, za nic platit nemusíš, zrcadlení mobilu pak má SYNC3, ale ja to ještě nezkoušel.
18. 1. 2021 10:35