Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Peugeot elektřině věří. Nástupci 208 a 2008 budou výhradně elektromobily

Aktuální generace Peugeotů 208 a 2008 jsou na trhu teprve krátce, přesto už se v centrále značky pracuje na nástupcích.
Zpět na článek
18. 1. 2021 12:02
18. 1. 2021 18:06
18. 1. 2021 22:54
20. 1. 2021 01:42
18. 1. 2021 23:00
18. 1. 2021 19:13
18. 1. 2021 23:01
18. 1. 2021 23:02
18. 1. 2021 20:49
18. 1. 2021 11:12
Tak elektřině věří každý
Když se něco přikáže (pomocí dotací a pokut) tak to tak prostě je.
Věřím taky :)
Rozbalit vlákno
9
18. 1. 2021 11:20
Re: Tak elektřině věří každý
Ked im postacia tie 14-percentne predaje, co je v clanku uvedeny aktualny podiel elektroverzie, tak nech sa paci...
Blbe je, ze sa to tusim vyraba na Slovensku, takze fabrika bude zivat prazdnotou. Segment B za 30000 EUR ma rovnaku buducnost ako segment A za 30000 = ziadnu.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2021 11:26
Re: Tak elektřině věří každý
Koniec spalovakov sa zrejme uz blizi.... a peugeot s len prisposobuje situacii
18. 1. 2021 11:31
Re: Tak elektřině věří každý
Peugeot stahuje kalhoty, zatímco brod je ještě daleko.
18. 1. 2021 12:03
Re: Tak elektřině věří každý
Ale prd...Topper má pravdu. Prečo pchať peniaze do vývoja ďalšieho benzínu, keď ho beztak nebude môcť predávať alebo len veľmi krátko. Na elektrinu sa skrátka prejde, tomu sa nevyhneme a čím viac sa tomu budeme brániť, tým dlhšie budú tie EV drahé a nedostupné.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 13:06
Re: Tak elektřině věří každý
Určitě ne, však EU si to letos rozmyslí a všechno zruší... tak to bude, protože v to všichni neustále doufají. Je to jak Hitlerovo čekání na zázračné zbraně...
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 15:12
Re: Tak elektřině věří každý
EU ještě ani nezavedla Euro 7 a flotilové emise překopává pomalu každý rok. Ale podle vás mám držet hubu a krok a čekat, co z paní der Leyen vypadne. To určitě.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 15:22
Re: Tak elektřině věří každý
Klidně si plácej co chceš, mně je to jedno. O to hůř pro tebe, protože svět na ty opozdilce nečeká.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 15:06
Re: Tak elektřině věří každý
"EV jsou nedostupné a špatně využitelné? TO PROTO, ŽE JE MÁLO KUPUJETE!" :D Jj, přesně tak funguje princip nabídky a poptávky. Vybereš si ten nejhorší produkt a doufáš, že jednou bude lepší.
18. 1. 2021 22:31
Re: Tak elektřině věří každý
Tak za tyhle poraženecké kydy by se mělo dávat rákoskou přes ***! :-O :-( :no:
18. 1. 2021 11:15
Generální, koukni ke konkurenci
„Pokud v segmentu A přidáte elektrický pohon ke konektivitě, 5G, přizpůsobení se Euro NCAP a dalším předpisům, bude to mít dopad na dostupnost mobility. Z původních 10.000 eur (261.000 Kč) se stane 30.000 eur (785.000 Kč),“ varuje Imparato.

"A pokud tam necháte 1.0 benzíňák tak ho můžete dál prodávat za 219 tisíc a bude se jmenovat Toyota Aygo", připomíná rohor.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - KANKUNEN
18. 1. 2021 11:39
Re: Generální, koukni ke konkurenci
Někdy mi připadá, že omezení mobility běžných občanů je skutečný cíl. Nejlepší nástroj pro ovládání mas je jejich rozdělení a to se teď velmi dobře daří.
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 14:33
Re: Generální, koukni ke konkurenci
Súhlas.
A keď nas.ereš vrchnosť tak ťa odpoja od "paliva" a môžeš chodiť peši.
18. 1. 2021 11:23
Peugeot elektřině věří
ale já nevěřím elektřině v Peugeotech. Protože jeden Peugeot mám a už má vyměněné skoro všechno, co tam je na elektriku. Vyšší spolehlivost jsem často dosáhnul až kompletním redesignem konkrétních okruhů, součástek a spotřebičů.
Rozbalit vlákno
52
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2021 12:09
Re: Peugeot elektřině věří
Este ze uspech peugeotu nazavisi len na tebe.. ma to levik fakt stastie :-)
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:26
Re: Peugeot elektřině věří
Zase si ale uvědom, jak je to auto staré, nevím jaký máš přesně model, ale co byly 406tky v mém okolí, spíše je trápila po těch letech koroze, než elektrika, či motory... to byl totiž ještě docela slušně udělaný Peugeot..
18. 1. 2021 12:35
Re: Peugeot elektřině věří
Neříkám, že to není slušné auto. Je to dokonce jedno z nejpovedenějších aut od Peugeotu své doby. Až na tu spolehlivost elektroinstalace. Umístit relé přímo za čelní grill, aby to za pár zim uhnilo od kontaktů, to je faux pas, monsieurs ingénieurs.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:42
Re: Peugeot elektřině věří
Prozradíš, jakou přesně máš verzi a jaký r.v. ? Myslím tím i motorizaci. Díky.

Kamarád jednu takovou 1997 1.8 66kw sedan rozstřelil, předtím jsem s tím párkrát jezdil a to byl pro mne asi jeden z posledních komfortních francouzů.
18. 1. 2021 12:45
Re: Peugeot elektřině věří
406 r.v. 1997 sedan 1.8i 16v, 81kw, manuál. Dříve s LPG, teď už jen BA95.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:48
Re: Peugeot elektřině věří
Tak to je ta silnější verze, ale na charakter 406 mi přišla i ta slabší 1.8 naprosto v pořádku, prostě klidná limuzína :) . Co koroze ? Kamarádovi tam rezly prahy docela čile a to bylo kolem roku 2011/12.
18. 1. 2021 12:54
Re: Peugeot elektřině věří
Do 16 let držel, teď uz přední blatníky postupně prohnily. Ale dají se sehnat za pusinku, takže nevadí. Jinak kastle jako nová, prahy taky. Každozimní denní provoz na Liberecku.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:56
Re: Peugeot elektřině věří
:yes:
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 13:23
Re: Peugeot elektřině věří
Já měl 406 po FL 2.0 HDI 80KW a byl jsem s tím hodně psokojený. Na tu dobu to byl špičkový diesel, co byl kultivovaný, tichý a měl dobrou spotřebu a i dobře jel. Měl jsem tam ještě "menší" čip (+15 KW tuším). Bylo to hodně pohodlné auto a hlavně hodně pohledné, obzvláště v té době. Obecně s korozí jsem na 406 problémy nikde nevidl, pokud to nebylo po ráně. Ale jasný že časem železotoč dostihne každé auto (pokud není plastový, nebo hliníkový).
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 13:38
Re: Peugeot elektřině věří
To je trochu výhoda těch Renaultů po roce 2000, protože dost částí nahradilo plastem, třeba ty blatníky :D takže ty fakt reznou méně.
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 14:00
Re: Peugeot elektřině věří
Na 607 byla zase haubna z hliníku, krásně lehká a i když to bylo omlácený od kamínků, tak nehrozil rez :D
Avatar - Stejsn
18. 1. 2021 13:50
Re: Peugeot elektřině věří
Mám 2.2i / 2002 (recenze tady na MACZ) a je to dobré a spolehlivé auto, kupodivu i s tou korozí bojuje celkem statečně. Elektrika moc nezlobí, že se po dvaceti letech občas neodemyká jeden zámek je určitě dobrý výsledek. Ale relátka před chladičem jsem už měnil.
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2021 12:38
Re: Peugeot elektřině věří
Tie 406tky po facelifte s tymi uzkymi svetlami vidim dodnes.... co sa uz o lagunach ci vectrach z tych rokov povedat neda... za mna moc vydareny peugeot a dodnes stale velmi elegantny sedan/kombik...
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:41
Re: Peugeot elektřině věří
To je trochu kec milý toppere, protože ta s uzkymi světlami se kryje s generací Laguny 2 (ty sou v ČR vidět dodnes i kolem Prahy jich jezdí dost a koroze je to poslední, co je trápilo, to jsou skoro etalony antikorozní ochrany a to myslím vážně), Vectra C pak taky vidět je, ale těch už jezdilo méně, takže to bude tím. Původní 406 pak konkuruje Lagunám 1 (ta nevím jak je na tom s korozí, ale těm autum je dnes +/- 25 let) a Vektrám B (a ty sežrala rez již dávno).
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2021 12:46
Re: Peugeot elektřině věří
Vravim ako to vidim ja a u nas... vobec za mna je to mozno najelegantnejsi peugeot vobec... dodnes krasne stihle auto.... aj motoricky boli dobre podadene a vydarene... kdeze su tie casy.... ale nic netrva vecne... a zrejme ani spalovaky
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:50
Re: Peugeot elektřině věří
Že je to jeden z nejkrásnějších Peugeotů souhlasim, navíc proti té další generaci 407 má i špičkový interiér z měkčených plastů a textilu. Vím, že 407 mohla byt i hodně vybavená, ale ty běžné verze plné ošklivých plastů, divný vysoký posaz.. tam to začalo jít z kopce :/. Podobný pocit jsem měl i v pípadě 307...
Avatar - xxc
18. 1. 2021 14:48
Re: Peugeot elektřině věří
407 bol fakt hrozny interier, ale to sme mali obycajnu verziu bez nicoho. Zato rovnake auto, C5 exclusive malo vynikajuci interier, az som nechcel verit, ze jedna automobilka dokaze taketo extremy vytvorit. 307 som mal asi ako tretie auto v zivote, jazdil som s tym v mladosti a jazdilo sa na tom dobre. Perfektne sa mi zdalo sedenie, dokonca aj miesto vzadu je normalne.
18. 1. 2021 22:36
Re: Peugeot elektřině věří
Ona celá 407 byl příšerný omyl, konstrukční i designový (vč. kombíku a kupé). Nejstrašnější byly ty absurdní proporce, kdy přední převis byl tak minimálně o 15 cm delší, než být měl, zato místo pro nohy vzadu i kufr byly menší než u nádherné 406! A ještě Peugeot "chytře" vybral místo na přední RZ až na spodek předního nárazníku. Když jsem to auto měl půjčené, přední RZ jsem utrhl hned při prvním příčném parkování, při couvání a sjíždění nijak zvlášť vysokého obrubníku... :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 13:07
Re: Peugeot elektřině věří
Jasně, pětadvacetileté auto je vyloženě průkazné pro hodnocení nových Peugeotů... Další tvůj nesmysl do sbírky k ostatním.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 13:15
Re: Peugeot elektřině věří
Tak zrovna zkušenosti s Peugeoty tu popisovalo více lidí negativně, pravda, byly to novější generace (407,307). Dnes už je to snad ok.
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 13:25
Re: Peugeot elektřině věří
Bohužel bylo takové pravidlo, že jak Peugeot končil na XX7, tak nebrat. Sice to nemohu úplně potvrdit, na 607 jsem žádné zásadní problémy neměl, ale mohlto být "dobrý kus"
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 13:36
Re: Peugeot elektřině věří
Já 2x projížděl 307 jako ojetinu, nejdříve to byla asi dvouletá, pak v loni jako levnější ojetina na krátké trasy a vždy jsem z toho odešel rozpačitý. Prostorné auto, ale vůbec se mi v tom nejezdilo dobře (benziny 1.4 a 1.6). Pak mám kolem sebe pár majitelů a většinou nějaké ty mouchy v elektrice, či později i v motorech řešili. Ale tak, my co jezdíme francouzská auta na to asi koukáme jinak :D To k tomu prostě patří...
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 14:03
Re: Peugeot elektřině věří
Řada končící na 7 byla celá taková "špatná" :D
Já na francouzech mám dost, ale díky bohu za 6 a pak 8 řadu :D
Taková 206 SW GTI, to bylo mé oblíbené auto. Sic emalé úplně všude i v kufru, ale s nižším podvozkem a větším rochodem nejelo špatně a s tím atmo dvoulitrem to byla velká paráda, obzvláště když ve vysokých otáčkách ožil. :D
škoda, ž ejsem to tenkrát nezakonzervoval. Dneska celkem rarita.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 14:20
Re: Peugeot elektřině věří
Svého času jsem ještě pokukoval po lehce ojeté končící 407 RC s 2.2biturbem, ale odolal jsem :-[]

Jo, 206 byla krásná, ale pro mne, který měří 188cm to bylo peklo s prostorem, zlaté dobové Clio :D Na tu GTI jsem koukal, byla tu jedna na prodej, ale v dobových testech píší, že to moc nejede na to, jaký to má mít výkon (to je ta 170 nebo 180 konová verze ne? Pak ještě dělali nějaké RC, moc se v tom nevyznám).
Avatar - xxc
18. 1. 2021 14:49
Re: Peugeot elektřině věří
Toto prave vyriesi 208 GT v elektrike, tam nebude problem, aby to neslo :-) Pokial clovek nejazdi dialky, je to jasna volba.
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 15:09
Re: Peugeot elektřině věří
Bude to těžký, neohrabaný, omezený a kromě sprintu ze semaforu k ničemu.
Avatar - xxc
18. 1. 2021 15:16
Re: Peugeot elektřině věří
Na mysickovanie mestom v pohode. Alebo na co si ludia kupuju male GT? Na krizovanie Europy?
18. 1. 2021 22:40
Re: Peugeot elektřině věří
To myslíš vážně, nebo ses fakt pomátl?! Prý "jasná volba"! :-[] :-[] :-[] :no:
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 15:12
Re: Peugeot elektřině věří
Klasické GTI mělo jen 100KW, ale v autě velikosti 206 to stačilo. Nebyl to rozhodně trhač asfaltu se sprintem za 6s. Papírově za 9,3 0-100. Al eten velký motor se skvěle sbíral odspodu a uměl krásně přidávat gradaci s rostoucími otáčkami. V té době rozhodně nedělalo ostudu.

https://autonoto.cz/…6-sw-gti-2-0-16v
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 15:17
Re: Peugeot elektřině věří
Takže pak ještě bylo RC? Pamatuji si tehdy na německé dálnici, mladý a neznalý jsem se snažil toto gti pronásledovat s jettou 1.6mpi...no ujel mi :D
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 15:50
Re: Peugeot elektřině věří
RC, to mělo 132 KW z atmo dvoulitru, ale to bylo jen krátké třídvířko. Popravdě kolikrát jsem si hrál s tím malým nenápadným Peugeotem, že jsem jel striktně 50 přes ves a viděl za sebou nalepené auto, jak pohrdá tou 206 v kombajnu a chce na první rovince za vesnicí předjet. Před koncem cedule už jsem jel 50 va dvojku, aby jsem jen sešlápl plyn. Myslím, že nejeden řidič za mnou kroutil hlavou jak je to možný. Přeci jen v době octavie 1.4, 1.6 a 1,9 TDI 66KW, těch silnějších tolik nebylo, to bylo ve srovnání celkem svižné a s maximálkou atakující 210.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 17:04
Re: Peugeot elektřině věří
Já teď mám aktuálně Megana 2 s 2.0i a občas toto dělám taky :D Sice to není tak agilní a malé, ale tu akceleraci v přímce zvládá obstojnější, než čeká okolí a to i na dálnici :)
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 14:45
Re: Peugeot elektřině věří
Hm, a protože sedmičková generace byla nepovedená, nebo protože Romča s vypětím všech sil udržuje naživu pětadvacetiletý střep, tak jsou současné Peugeoty taky střepy... tak to dává smysl, jojo.
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 15:16
Re: Peugeot elektřině věří
To sem napsal? Jezdíš peugeotem, nebo proč tolik vzteku? Francouzský auta mají prostě cejch problémů s elektroinstalací a právem. No a? Sám mám taky jendnoho Frantika doma.. A funguje.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 15:23
Re: Peugeot elektřině věří
Napsal jsi zbytečnou blbinu, a ještě ji zbytečně rozmazáváš. Navíc naprosto mimo současnou realitu. Co tě žere?
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 17:03
Re: Peugeot elektřině věří
Trochu nepochopitelně tady bojuješ za každou blbost a chytáš se kdejaké nadsázky...
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:15
Re: Peugeot elektřině věří
Aha, tak najednou to byla nadsázka. :-D :-D
18. 1. 2021 18:30
Re: Re: Peugeot elektřině věří
Ojel jsem několik PSA vozů, ale elektrika mě nezlobila nikdy. Jó, ventilátor topení u starého Berlinga...to je pravda. Ale vzhledem ke stáří a km se nedivím. Mám ho 20 let jako stavební auto - čili bez jakéhokoliv slušné údržby.
18. 1. 2021 18:59
Re: Peugeot elektřině věří
I podle francouzských statistik je Peugeot mezi nejhoršími. Nedávno ho před krachem zachránil stát a Číňan. Podle tebe náhoda?
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:16
Re: Peugeot elektřině věří
Jo, když se díváš na dvacet let stará auta, určitě budou nejhorší. Proč jen to neplatí mezi novými modely, proč asi? No, vysvětlovat nebudu, zjevně není kapacita k pochopení...
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 06:55
Re: Peugeot elektřině věří
No tak ty nové modely asi ještě nenajely tolik, dnes asi zrovna nikdo už nevyrábí auta, která se kazí běžně během prvních 50 tisíc km, zrovna na té elektronice. Tohle ukáží brzy recenze ojetin. Navíc níže máš zkušenost uživatele nové 508 a já si pamatuji, jak ji ještě před pár měsíci chválil.

O ojeté Peugeoty jsem se zajímal, v loňském roce jsme 2x ojetinu kupovali a načetl jsem hodně recenzí aut od 5-15let stáří a vyslechl známé, co ta auta vlastili (207-208/307-308) a věř, že to není žádná sázka na jistotu, když opomenu občasné zlobení elektroniky, tak je to široká paleta motorů VTI a THP prvních generací, či 1.6HDI, pak už ti toho moc nezbývá k výběru mimo dvoulitrové nafty (tu jsem nechtěl). Takže nějaká nevraživost k francouzským autum je oprávněná a to teď nemluvím jen o Peugeotu, u každého se něco najde. Jak jsem psal výše, taky jezdím Renaultem, ten si vybudoval tyhle pověry auty, kterým je dnes taktéž 20 a stejně to tady někdo pořád omílá... no a? Stejné "urban legends" panují o Fordech, Japoncích, koncernu... vyletíš vždy jak Roman, když mu někdo utočil na Prius, když někdo mluví nehezky o Peugeotu, neob ještě více o elektrifikaci... ty máš tu elektrickou 208 ne? :D Nebo proč si to bereš osobně?
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 07:34
Re: Peugeot elektřině věří
No jo, jedno auto dělá průřez automobilkou. Hele, tohle začíná být docela únavné, jak do Peugeotů kopeš za každou cenu.
Já prostě jen nemám rád nesmyslné lži a šíření nesmyslů, které se tu čím dál víc rozmáhá. A to, jak se všichni u toho tváří, že bojují za jedinou správnou věc, kterou je naprosté popírání výhod elektroaut nebo jejich smyslu.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 07:45
Re: Peugeot elektřině věří
Já že kopu do Peugeotu za každou cenu? :D Já ? Sám jezdím už druhé auto, které má motor PSA, mockrát jsem o Peugeotu uvažoval, ale stejně jako u jiných značek má svá negativa a proto přeci nebudu dělat, že to neexistuje a nebo, že těch pár desítek tisíc problematických aut je jen náhoda. Jak jsem psal, problémy měla i auta automobilek, která vlastním či jsem vlastnil, dokonce jsme nějaké ty prusery i zažily a taky nebudu říkat, že se to neděje či nedělo.

Sám jsem tu v loni psal, že 508 jezdí fakt dobře, že se mi líbí 2008 a tak dále.. nedávám icockpit, ale to je muj problem.
18. 1. 2021 22:41
Re: Peugeot elektřině věří
Sám seš střep. Modrý střep! :-[]
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 07:35
Re: Peugeot elektřině věří
Zdechni, hloupé zvíře! ;-)
18. 1. 2021 18:27
Re: Re: Peugeot elektřině věří
Je pravda, že 7 byly kvalitativně krok dolů. 8 to opět změnila. Tedy kromě I. generace 308. To II. generace je o světelné roky dále.
Avatar - Mokrous
18. 1. 2021 21:48
Re: Peugeot elektřině věří
To jsem si taky myslel, když jsem si objednával novou 508 GT. Ale smolík. Auto si žilo svým vlastním elektronickým životem tak silně, že jsem to nerozdejchal a po 2 měsících, kdy se nepodařilo najít řešení závad, jsem auto "vrátil". Bude mi chybět motor, podvozek, převodovka a pocit z interiéru, ale aspoň mi nerupne cévka. Takže teď zase potupně zpátky k udrncanýmu koncernu a doufat, že tam to fungovat bude, teda pokud Makrela nezavře Vlkohrad a spol. a já nebudu "chodit pěšky" do podzimu... Možná jsem jen měl smůlu na kus, ale nebyl jsem sám...
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 06:57
Re: Peugeot elektřině věří
Vážně? Povíš prosím více ? A motor ok ? To je fakt škoda, takové krásné auto..
Avatar - Mokrous
19. 1. 2021 10:15
Re: Peugeot elektřině věří
Motor super. Tahal pěkně, hlavně níž a ve středním pásmu a moc dobře si rozuměl s převodovkou. Spotřeba 6-7 v reálu. 6 pro citlivou nohu a předpisovou jízdu. Za 7 to u mě skončilo pokaždý, když jsem se svezl. Podvozek byl sice ve městě na 18” už slyšet, ale jinak byl o třídu lepší jak Passat bez DCC na 18” Odhlučněni výborný. HiFi Focal taky. To všechno jsem chtěl a měl rád.
Auto atraktivní, každej se za tím otáčel. Až mi to bylo nepříjemný.
Jenže... Pak přišla každodenní praxe. Prakticky pokaždý, když padlo pod nulu, přimrzly okna. Z auta se leze jako z tanku. Sedačky krásný měkký, ale masáž divná a páteř nepodrží tak jako VW. Výhled bída. Kufr jakoby obří, ale nic se tam nevejde. Vzadu není kam dát nohy. Sedačky jdou zezadu sklápět jen jako - seknou se vždycky za pás. Kamery jsou vtip. i-Cockpit se v noci zrcadlí na čelním skle. Au! Ale jinak proti konceptu i-Cockpitu nemůžu říct jediný špatný slovo. Chybí Autohold. Auto nemá ani kontrolku hladiny ostřikovačů. Cokoli se v autě zmáčkne, hrozně dlouho trvá. I zamykání dveří. Atd. No a pak ty závady: Světla svítily jen když chtěly ( zažil jsem 7 km na potkávačky sám v noci v polích) a navíc nespojitě (neopravitelné), stěrače stíraly podle nálady (neopravitelné), rádio jen chrčelo (prý v pořádku), display zobrazoval vadně a po 3. firmwaru beze změny, navigace nenavigovala hlasově a když už ano, tak se sekla a blokovala otáčkoměr a posílala jinam než hlavní display, (neopraveno), blindspot mi asi 14 dní nešel vůbec, pak se mi systém na dálnici zrestartoval a začal fungovat, ale pro změnu opožděně a nebo často varoval před ničím, auto na mě řvalo ať brzdím bez příčiny. Čtení značek blbý vtip a zcela nefunkční, výpadky Apple Carplay, záseky, chyby zobrazení času i skladeb atd, nefunkční ovládání rádia na volantu. Divné sporadické záškuby ve volantu. Chování tempomatu a blikání jeho kontrolek nepředvídatelné chování při udržování pruhu a další a další na nekonečný příběh. Většina se neukázala ve výpisu závad, ani se neprojevila v servisech. Updaty nezabraly. Nikdo s tím nedokázal nic dělat. K tomu fůra dílenských přešlapů a tiché omezení výbavy vozu bez upozornění. Servis jsem měl navíc strašně daleko od bydliště a už to lezlo do peněz a času víc než chceš. Suma sumárum jsem na to neměl dál nervy jezdit do servisu ještě měsíc, dva, pět? Musel bych rezignovat na veškerou výbavu a jen jezdit. Ale kdyby to auto fungovalo a dodělali pár drobností, tak by vlastně bylo za ty prachy luxusní. Spousta majitelů prý ale jezdí spokojeně a bez závad.
20. 1. 2021 01:34
Re: Peugeot elektřině věří
Tak Francouze jsem nikdy neměl, ale tohle je opravdu síla! :-O :-( :no:
Avatar - kari.laz
20. 1. 2021 08:32
Re: Peugeot elektřině věří
Tohle hlavně vypadá dost nestandardně. Opravdu musel mít smůlu na kus. Rozhodně nejsou frantíci dokonalý, ale tohle je opravdu těžká váha a nevěřím, že by to mělo nějaké větší množství aut. Ale chápu, že to člověka odradí.
Avatar - curwasportiva
18. 1. 2021 17:52
Re: Peugeot elektřině věří
Tak posuzovat spolehlivost modernich Peugeoty na zaklade zkusenosti s 24 let starou 406 to chce opravdu fistrona...
No jeste aby nebyla polovina veci vymenena po CTVRT STOLETI provozu :-[] :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
18. 1. 2021 11:34
Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Stačí započítat emise z výroby a je konec celé komedie. Stejně nemůže fungovat vzorec: výroba drahých aut = menší poptávka = omezení výroby = propouštění = menší kupní síla = ještě menší poptávka. Výpadek peněz ze spotřební daně = omezení peněz na dotace. Stavby nových sítí = podražení el. energie. Dopad na ovzduší = minimální a to nepočítám konkurenci levných čínských aut, mladí k tradičním značkám nemají už žádný vztah.
Rozbalit vlákno
8
18. 1. 2021 12:05
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
A teraz sa počítaju emisie z výroby áut, z ťažby ropy a výroby palív? Počíta sa len to, čo preletí výfukom, tak netrep hlúposti
Avatar - KANKUNEN
18. 1. 2021 13:53
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
No a to co proletí výfukem jaksi není všechno, chápeš?
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2021 09:39
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
:) Otazka je ci to chapes ty. Pretoze ak porovnavas life time emisie EV, cize vyroba auta, baterii, elektriny a jej distribuciu = vsetky emisie, po 80k km sa to vyrovna emisiam na vyrobu ICE a vyfukovym emisiam. Po 80k km to uz vyznieva silne v neprospech ICE a to sa uplne odignorovali emisie pri tazbe ropy, transporte ropy, spracovani v rafineriach, transporte paliva cisternami alebo emisie na vyrobu tych cistern atd.. nehovorim o vyssich emisiach pri servise ICE vs EV.
Niektore studie ktore sa snazili zapocitat vsetko tvrdia ze sa life time emisie EV a ICE pri energetickom mixe EU27 kde to kazi zaostale Polsko a Cesko svojim uhlim tiez velmi nepomaha tvrdia, ze sa vyrovnaju uz po 25k km. A to emisie ICE uz nebudu nijak zaujimavo klesat, ale naopak emisie z vyroby elektriny a baterii budu kvoli stale vyssiemu podielu obnovitelnych zdrojov a kvoli ekonomy of scale vyroby baterii budu stale iba klesat a preto sa robia vsetky emisne normy a dotacie aby motivovali ludi priplatit si za dobru a nevyhnutnu vec.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 18:15
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Ano, normálně to fungovat nemůže.

Jenže v tomhle socialistickém spolku kreténů a zelenomozkomorů ti garantuji, že to dalších 10 let fungovat bude!!!
18. 1. 2021 22:47
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Jistě, a až už nebude kde brát a koho dalšího ožebračovat dalšími a dalšími daněmi a pokutami, nevyhnutelně příjde totální ekonomický krach. Když panuje socialistická levice, dříve či později to tak vždy dopadne, to je zákonité. A potom bude muset nastoupit pravice, aby ty ekonomické ruiny bude zase pracně dávala dohromady, samozřejmě za zcela zbytečných miliardových nákladů! Pokud by západoevropani měli naše tragické historické zkušenosti s reálným socialismem, nikdy by nemohli těm levičáckým zeleným z***sinům takto sednout na lep! :-O :-( :no:
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 18:19
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Ono už jen to, že EV shit má stejné tabulkové emise CO2 u nás, v Německu, i v Norsku nebo Nizozemí je důkazem toho, že emise CO2 u EV jsou jen jedna velká LEŽ!!! Tohle musí být zcela zjevné už na úplně první pohled i naprosto hloupému člověkovi.
18. 1. 2021 22:48
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
:yes: :yes: :yes: :yes:
18. 1. 2021 18:52
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Zatím se vše řeší dluhem a politik nemá problém
Avatar - sorpersa
18. 1. 2021 12:02
zastrčky
No som zvedavý, kde sa budú tie všetky električky nabíjať :-) dúfam že to je len prechodná technológia... stále mi to pripomína elektrovozíky na železničných staniciach pred 40 rokmi :-)
Rozbalit vlákno
0
18. 1. 2021 12:06
EV za €10 000
Tak si koupím EV od Indů, Asiatů za 10 000€.

Ty solid state baterky budou za polovinu, ten kvalitní pohon od Foxconnu bude velice levný, ... .
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
18. 1. 2021 12:12
Re: EV za €10 000
Skoda ze ta dacia spring je uz kusok prcek... chcelo by to nieco ako stepway v elektrike a kludne aj za 14-15 .... s dojazdom aspon 450-500km a hned by som mal dilemu do buducna...
18. 1. 2021 22:50
Re: EV za €10 000
Máš naprosto scestné myšlení. EV je třeba odmítnout principiálně, jako zcela slepou uličku automobilového vývoje. Jedinou výjimkou jsou malé dodávky pro rozvoz zboží v centrech měst. A taky luxusní EV pro zbohatlíky, pro které znamenají zajímavou luxusní hračku. Ale ta je stejně za pár let omrzí...
https://www.autoforum.cz/…-ale-neprekvapi/
19. 1. 2021 08:08
Re: EV za €10 000
Tak a teď se podívej jen na to co píšou v prvním odstavci - téma jak strašně zdražují auta.
Uváděný rok 1999 a cena uvedené octavie 1 - 336000Kč - (průměrná mzda 12800Kč = 26 měsíčních platů)
Dnes - octavie 4 - 493 000Kč - (průměrná mzda 34000Kč = 14 měsíčních platů na auto)

Takovým článkům věříš?
18. 1. 2021 13:19
Re: EV za €10 000
A kde se prodávají, ty Foxhone? ;-)
18. 1. 2021 13:41
Re: EV za €10 000
Tak snad víš o Foxconnu, když tak urážíš.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 20:31
Re: EV za €10 000
Nedavno si tu snival o tom ako so vsetkymi EV vyrobcami zametie VW, teraz si presedlal na ospevovanie Cinskych neexistujucich solid state baterii a Foxconnu ktory s EV na papieri zazracne prekona etablovane MIC Tesla, BYD, NIO atd? Nechces sa zamerat na nieco existujuce/realne namiesto fantazirovania?
18. 1. 2021 12:17
Hehe, malý auto za 900 talířů
to jsem vždycky chtěl! :no:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Ozzman
18. 1. 2021 12:32
Re: Hehe, malý auto za 900 talířů
Malý auto za 900 bych si troufl říct, že by si chtěl, to bývají nadupané HH, ale tohle je spotřebič...
18. 1. 2021 13:05
Re: Hehe, malý auto za 900 talířů
V ceně toho skoro rallye Yarisu :-[]
18. 1. 2021 13:20
Re: Hehe, malý auto za 900 talířů
Podle PSA je zřejmě nestačí prodávat, když next gen bude jen EV...
Avatar - kari.laz
18. 1. 2021 13:27
Re: Hehe, malý auto za 900 talířů
Já za celou dobu potkal snad jedno a to ještě peugeotí předváděčku :D
18. 1. 2021 13:38
Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Baterky (60USD/kWh) a pohon budou do 4 let levnější než spalovací pohon, a čtenáři tady řeší 900 000.
Rozbalit vlákno
13
Avatar - KANKUNEN
18. 1. 2021 13:57
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Kdyby to řekl Elon, tak akcie poletí nahoru. :-) .
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 14:38
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Vceku mi to je jedno koľko budú stáť batérie o 4 roky keď riešim kúpu auta teraz.
Za 900t sa dá kúpiť už slušný koráb s prehistorickým ICE pohonom.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 14:47
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
No tak si ten koráb kup, nutí ti někdo něco jiného? I ta nová generace bude nejdříve za pět let, takže o co ti vlastně jde?
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 15:55
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Čo som napísal zle? Zamindrakovanému úradníkovi sa niečo nepáči?😅
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:17
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Napsal jsi kravinu a korunoval ji druhou...
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 21:20
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Ty ich píšes každý deň.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 21:43
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Ale nepovídej, ťunťo.
Avatar - speedfred
19. 1. 2021 07:01
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Tak to ti rodičia nedali moc pekné meno. A Ťunťo by si mal písať s veľkým "Ť".
Čau, končím tuto debatu.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 18:12
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Čekáš něco jako na svatbě v Káně Galilejské???
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 18:48
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu Tých
Tych mesiašov čo nás chcú spasit je v poslednej dobe nejako moc, a nosia hlavne zelené šaty.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:18
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu Tých
Že by vojáci něco chystali? :-D
19. 1. 2021 11:29
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
hele já vždycky když vidím, že se někdo ohání zlevňováním baterií tak mi nedá než se hořce pousmát. Pokud danou problematiku chápu správně a materiály, co jsem porůznu našel nelhaly, tak se během poslední dekády baterie zlevnily na 10% z 1000usd/kwh na 100usd/kwh a z toho v posledních dejme tomu třech letech tedy o třetinu tohoto rozdílu z 300usd/kwh.

když do toho zapojím selský rozum, měly by se elektromobily zlevňovat o statisíce. a já se ptám kde je ta sleva? o kolik třeba tesla model 3 zlevnil od svého uvedení na trh v identické specifikaci? to že výrobci na elektromobilech (možná) už neprodělávají bačkory neznamená, že zázračně spadnou ceny elektromobilů o desítky procent, jak si to spousta lidí maluje.

pokud bude cena baterií nadále klesat a v dohledné době klesne třeba na 60usd/kwh, ušetří se tím u 100kwh baterie 4 tisíce dolarů tzn do 100tis kč pro jednoduchost.. a myslíte, že vše co výrobce ušetří vám věnuje? kdyby zlevnil to auto o polovinu svých ušetřených nákladů, stále ho budu považovat za altruistu a akcionáři za špatného hospodáře. a to se bavíme o teoretické slevě 50 tisíc korun na autě s cenovkou přes milion.

nerozumím optimismu spojeném se zlevňováním baterií. zlevňuje to pro výrobce a né pro vás - koncové spotřebitele
20. 1. 2021 01:39
Re: Generál Peugeotu si udělal ze čtenářů srandu
Ta sedla! :-) :yes:
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 15:25
Skutečně geniální
Generuje 14 % prodejů, takže ji nechají jako jedinou verzi, jak logické! Ale samozřejmě eletromobilitu nikdo nevnucuje a nikdo mě nenutí to kupovat.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
18. 1. 2021 16:40
Re: Skutečně geniální
v dalsej generacii uz to bude 100% predajov :-)
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 18:06
Paradox doby
Automobilka ze země, kde lidi jsou zvyklí za svobodu krvácet...

A dnes si tu svobodu nechají krást Evropskou unií za bílého dne přímo před očima... Euro 7 není nic jiného než omezení osobní svobody jednotlivce :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no: :no:

FUCK OFF EU :no: :no: :no: :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
45
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 18:42
Re: Paradox doby
Dalsi co nepochopil zmysel emisnych noriem a prednost prava na zivot pred bezohladnou pohodlnostou.. Nuz nie kazdemu bolo dopriate intelektualu. :no:
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 18:54
Re: Paradox doby
1 elektromobil = 1 zachráněný lední medvěd. :yes: Kdo se pouští do takových hloupostí jako výpočet reálného snížení emisí vnucenou elektromobilitou, je bezohledný idiot!
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:21
Re: Paradox doby
Zatial si tu jediny co sa pustil do tohto hlupeho vypoctu ;-) Inteligentni ludia rataju mnozstvo sklenikovych plynov a karcinogennych pevnych castic a ich vplyv na polnohospodarstvo, priemysel, zivotne prostredie, turizmus a zdravie ludi, ktore tiez ovpyvnuje hospodarske vysledky.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:26
Re: Paradox doby
A protože se lidský život stále prodlužuje, tak to asi nebude žádný problém. Tohle pochopí i hlupák.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:40
Re: Paradox doby
Vidis, a predsa si nepochopil. Ako predlzujuca sa dlzka zivota pomoze skodam v polnohospodarstve, ktore sa zvysuju kvoli klimatickym zmenam?
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 20:05
Re: Paradox doby
Škody v zemědělství nejsou důsledkem emisí. TO je překvápko co?
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 00:30
Re: Paradox doby
Povedz nam teda co sposobuje vykyvy pocasia sposobujuce sucho a zaroven zaplavy ktore nicia urodu a odnasaju urodnu podu.
18. 1. 2021 22:54
Re: Paradox doby
Hele, a těm škodám "v polnohospodárstve" zamezíš tím, že zakážeš normální moderní auta se supernízkoemisními spalovacími motory? Svatá prostoto.... :-O :-O :-O :no:
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 00:34
Re: Paradox doby
O tych supernizkoemisnych spalovacich motoroch mozes jedine snivat. Na papieri uvedene nizke emisie CO2 ktore nesedia s realitou a vysoke ovela skodlivejsie NOx emisie su stale nasobne vyssie ako nulove vyfukove emisie EV a nasobne nizsie emisie elektrarni s vyhliadkou na nulove emisie elektrarni z obnovitelnych zdrojov. To je velmi jednoducha matematika ktoru by mohol pochopit aj tak ignorantsky troll ako ty.
20. 1. 2021 01:42
Re: Paradox doby
"Nulové emise EV". Je neuvěřitelné, že ještě stále má nějaký elektrohujer tu drzost tady tuto kolosální lež prezentovat! :-O :no: P. S. Za jak dlouho myslíš, že budeme mít většinu produkce elektřiny bezemisní?! Možná ani za 50 let! Ani kdybychom měli většinu proudu z jaderek, tak to není zcela ekologické, protože vyhořelé jaderné palivo budeš muset bezpečně skladovat 10 000 let!
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 09:41
Re: Paradox doby
Vazne sa ta musim spytat.. kolko mas rokov? Mas nejaku vadu citania, vnimania alebo chapania textu? Vies v com spociva zmysel citovania? V tom ze si ten citat neupravis. Vidis niekde v mojom texte spojenie "nulove emisie EV"? Pisem "nulove vyfukove emisie EV" ktore sa volaju lokalne emisie a tie, vitaj v realite zalozenej na faktoch, su NULOVE. Nekona sa ziadne spalovanie a ted ziadne emisie pri prevadzke EV.

Opat nie si schopny chapat citany text. Teraz citaj pozorne a zapis si to za usi. Aj ta najspinavsia elektraren -uholna ma tepelnu efektivitu 37-46% (vacsina okolo 40%) ktoru dosahuje NONSTOP, co je vysoko nad tepelnu efektivitu beznych ICE v autach ktore su schopne dosiahnut ju len pri zohriatom motore a vo velmi uzkom spektre otacok, takze realne je v priemere niekde na urovni mizernych 25% a teda pod efektivitou EV napajaneho z uholnej elektrarne aj po zaratani nabijacich a vybijacich strat. Ak by sme chceli ratat aj straty pri transporte tak tie su 1-1,5% pri el. sustave a vyrazne vyssie pri dieslovych cisternach voziacich palivo + nasobne vyssie emisie prevadzky cerpaciek. Co sa tyka emisii, elektrarne maju ovela efektivnejsie filtrovanie a nehrozi ziadne vyrezavanie katalizatorov a DPF filtrov nejakym sedlakom, zaroven sa tie emisie tvoria mimo obydli, nie rovno pod oknami ako u ICE.
To by sme mali tie najspinavsie elektrarne ktore samozrejme netvoria 100% vyroby elektriny, na SR iba 9%, ak ovladas zakladnu matematiku a dostudujes si fakt ze kazdym rokom je elektrina v kazdej krajine cistejsia, dojde ti ake hluposti tu riesis.

PS: dostuduj si ze jadrove elektrarne nepatria medzi elektrarne s obnofitelnymi zdrojmi aby si tu nesplietal dalsie hluposti ktore ja nepisem.
20. 1. 2021 12:46
Re: Paradox doby
Tak si EV kup a už to neřeš. A pokud možno za svoje peníze.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 15:06
Re: Paradox doby
Odpovedal som snad tebe? Tak z kade beries potrebu odpovedat mi? Ci auta aleob nehnutelnosti si vzdy kupujem za svoje peniaze ktore som nadobudol aj vdaka investovaniu do akcii EV automobiliek ktore mali nizku cenu akcii kvoli nevzdelancom vez vizie ako ty a maju dnes vysoku cenu kvoli lahko predpovedatelnej sucasnosti ktoru taki ako ty nevedia pochopit.
20. 1. 2021 12:53
Re: Paradox doby
Nejvíc to nesedí u PHEV, které mají zachránit planetu.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 15:08
Re: Paradox doby
To nikto pri zmysloch nikdy netvdil. PHEV kombinuju to najhorsie zo sveta ICE a EV a hlupe automobilky ako Peugeot a KIA/Hyundai si tym uplne odpisali par modelov aj ked im stacilo iba kopirovat najvacsiu automobilku sveta.
18. 1. 2021 19:27
Re: Paradox doby
Ti tvoji ludia jsou schopni jen zvatlat a půjčovat si peníze.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 19:51
Re: Paradox doby
Inteligentní se poznají podle toho, že dojdou k tomu správnému závěru?
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2021 09:47
Re: Paradox doby
Ak sa toto musis pytat, tak si si prave sam odpovedal.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 15:25
Re: Paradox doby
Inteligentny clovek vie dojst k spravnemu zaveru iba na zaklade spravnych informacii. V tejto diskusii sa casto stava ze diskutujuci nemaju spravne informacie, lebo su lenivi nastudovat si ich, alebo citaju hoaxy z tendencnych portalov bez toho aby si ich overili. Ak im niekto spravne informacie poskytne a oni aj napriek tomu dojdu k uplne nezmyslnemu zaveru, tak nie je problem v nedostatku inforamcii, ale v inteligencii daneho jedinca.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 18:56
Re: Paradox doby
Smysl emisních norem?

Ok, od zítra ti nařizuji splnit 0 kWh spotřebu na m2 pro bydlení. Právo na život má přeci přednost... Omg ty jsi jen chumaj jak brno :no: :no: :no:
18. 1. 2021 19:06
Re: Paradox doby
Lidí je pořád víc a délka života se také prodlužuje. O čem ti magoři mluví?
Čím se budou lidé živit? Kde budou bydlet?..
.
To je asi nezajímá.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:16
Re: Paradox doby
Nie, stale si nepochopil zmysel emisnych noriem :) Prikazuje ti snad EU mat motor so spotrebou 0kWh alebo mat spalovaci motor s vykonom 0kW? Tak co tu splietas s hlupymi prirovnaniami? To ze tu budes urazat nezmeni tvoju schopnost chapat.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:19
Re: Paradox doby
Jen potvrzuješ to co jsem napsal. V hlavě jen piliny :no: :no: :no:

(=nejde vůbec o tu nulu jako takovou. Ale protože jsi chumaj tak to evidentně nikdy nepochopíš - nemáš na to :no: :no: :no: :no: )
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:26
Re: Paradox doby
Tvoje adolescentne vyjadrovanie je trapne. Mama ta riadne vyfacka ked ti bude kontrolovat pocitac. V tvojom prispevku nie je jediny argument k veci, len urazanie ostatnych pretoze nie si schopny diskutovat ako dospely. Mozes tu nadavat na EU a inym diskuterom, ale kym nepochopis emisne normy a ich zmysel, budes tu len nechapavo a nervozne rozhadzovat rucickam este dlhe roky.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:29
Re: Paradox doby
:-[] :-[] :-[]

Jsi ubohý chumaj :-[] :-[] :-[] :no: :no: :no:

Vojnu na tebe! Tam bys třeba pochopil ÚPLNÝ význam slova NORMA!!!
18. 1. 2021 19:31
Re: Paradox doby
On to nepochopil ani ten, který to za ČR v EU vyjednával.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:34
Re: Paradox doby
On za ČR někdo vyjednával??? Já měl zato, že jen bral prachy za to, že vyjednává, ale ve skutečnosti jen vy-yebával...
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 20:18
Re: Paradox doby
Díky. No smutné no. Sice fajn že asi snaha byla. Ale výsledek nula. Ale jo, přesně takhle znám současnou politiku.
18. 1. 2021 23:00
Re: Paradox doby
Tak právě tento článek by si povinně měli přečíst všichni eurohujeři, grétisti a propagátoři zcestné elektrické mobility!!! :-O
21. 1. 2021 07:25
Re: Paradox doby
Přesně a když to přečtou tak by se měli podívat na roky působení autora v té organizací jestliže to náhodou nekreje s dieselgate.
18. 1. 2021 19:13
Re: Paradox doby
Znáš nějakou civilizovanou zemi kde nemají emisní normy?
A víš že flotilove emise CO2 nemají s euro 7 nic společného?
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:20
Re: Paradox doby
Jsi de-ment? Já někde snad kritizuji emisní normu obecně???

Nožem se dá krájet zelenina. Ale nožem se dá i zabít :-!
18. 1. 2021 19:23
Re: Paradox doby
Nikde nejsout ak přísné a likvidační jako v EU.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 21:01
Re: Paradox doby
Kde mají přísnější normy?
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 22:37
Re: Paradox doby
Třeba v Číně. NOx 0,035 oproti 0,06 a 0,08 u Euro 6. A nerozlišují diesel a benzin. Částice mají stejně jako EU. I se započtením povoleného překročení mají přísnější normu.
Plus má, na rozdíl od EU, Čína předepsána procenta prodejů elektrických vozidel. V EU je jedno, jakým způsobem dosáhneš požadovaného limitu.
18. 1. 2021 23:01
Re: Paradox doby
A proč srovnáváš tuto příšernou komunistickou sakrabonii s Evropou? To si jako od mí máme brát příklad nebo co? :-O :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 07:00
Re: Paradox doby
Emise se snižují v celém vyspělém světě, to není jen o EU, dělá to i USA, Japonsko a další budou následovat.... navíc otázka zněla, kde mají přísnější limity, než v EU, tak proč by nesrovnával ?
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 07:38
Re: Paradox doby
Dostal jsem otázku, odpověděl jsem. To, že se ti odpověď nehodí, z ní nedělá nesprávnou. Tak prosím, konečně někam zalez a umři.
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2021 09:54
Re: Paradox doby
Takto vyzera troll ktory polozi otazku, dostane na nu vecnu odpoved a potom sa zacne vykrucat ze najvacsi automobilovy trhn a svete nie je pre porovnanie relevantny :D Ty sa chyt za ruky s rohypnolom a pogo26 a chodte na kurz "Ako sa z trolla stane clovek, ktory dokaze spracovat, pochopit a poucit sa z poskytnutej informacie"
18. 1. 2021 20:16
Re: Paradox doby
Trollove už jdete někam.
Je mnoho způsobů jak můžeš argumentovat proti EU a nebo ev. Ale je to stále to samé vykrikovani hesel.
Takže tu nejsi aby jsi diskutoval. Jen další troll.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:20
Re: Paradox doby
Na argumentování ale potřebujou znalosti. Jak by mohli argumentovat, když je nemají? Zbyla jim jen ta hesla.
18. 1. 2021 23:02
Re: Paradox doby
Přečti si to, třeba se ti v kebuli trochu rozsvítí!
https://www.idnes.cz/…756_automoto_vok
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 07:41
Re: Paradox doby
Už jen věta "dohodli jsme se na akceptovatelné strategii" mi stačí. Klasika - nedělat nic a dojit, jako vždy. Jo, pro lidi jako ty to bude modla na celý letošní rok. Pro mě utvrzení, že EU dělá dobře.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:30
Blizime sa k normalu.
Do sportiaku patri benzin (idealne synteticky), do mestskeho auta baterky, do trajektov vodik, atd.. pre kazdy prostriedok existuje idealny zdroj energie. Sice pomaly, ale smerujeme tam..
Rozbalit vlákno
29
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:33
Re: Blizime sa k normalu.
Jsi ubohý chumaj!!

Nesmyslnost syntetického paliva pochopili už nacisti!!!
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 19:43
Re: Blizime sa k normalu.
Tak nam ty inteligent, neschopny diskutovat s dospelymi na urovni vysvetli preco je synteticke palivo vyrobene napriklad splynovanim odpadu nezmysel.
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 19:57
Re: Blizime sa k normalu.
Třeba proto že nejdřív musím vyrobit ten odpad??? Ha, to je co? takže to nikdy nemůže být primární zdroj.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 20:06
Re: Blizime sa k normalu.
Ty si neuvedomujes ze kazdy clovek ci chce ci nechce vyraba stovky kil odpadu kazdy rok? Takze nulovy a poriadne hlupy argument. Skusis dalsi?
Avatar - rohYpnol
18. 1. 2021 20:17
Re: Blizime sa k normalu.
Ne. Ten odpad právě vytváříme díky fosilu!!! Díky benzinu, naftě, mazutu...

To je co?
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:21
Re: Blizime sa k normalu.
Víc mimo být nemůžeš.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 20:44
Re: Blizime sa k normalu.
Asi tak.
Avatar - speedfred
18. 1. 2021 19:49
Re: Blizime sa k normalu.
Áno blížime sa k normálu. Hlavný sposob dopravy pre plebs bude "pešobus".
18. 1. 2021 23:08
Re: Blizime sa k normalu.
No, to je ale "normál" jen v hlavách levičáckých eurohujerů, grétistů, novomoarxistů a podobné levičácké chátry. Chtějí za každou cenu zlikvidovat individuální svobody západního světa. Ale lidi už začínají procitat a pak je poženou svinským krokem! :-)
19. 1. 2021 06:48
Re: Blizime sa k normalu.
Včera si tu psal, že západ byl ještě v pořádku když mondeo stalo v přepočtu na dnešní plat cca 1 400 000kc.
Ps: jaký to je živit se jako troll?
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 07:55
Re: Blizime sa k normalu.
Mondeo ftopu fkůži, fperleti a na hlínách v nějaké Vignale verzi s automatem a 4x4 stojí pořád přibližně tak nějak podobně.

Naklikal jsem se na 1 345 000 Kč ;)
19. 1. 2021 08:04
Re: Blizime sa k normalu.
Jenže v té době stál v přepočtu na dnešní ceny základ, ne vrcholná verze.
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 08:06
Re: Blizime sa k normalu.
Pokud se bavíme o tom Mondeu 2.0 s 4x4, tak to základ fakt nebyl, to byla FWD 1.6i
19. 1. 2021 08:09
Re: Blizime sa k normalu.
No a kolik v té době stál základ a kolik 2.0 se 4x4?
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 08:16
Re: Blizime sa k normalu.
Já nevím, ty si to vytáhl :D Neznám tehdejší ceníky, bylo mi 9
19. 1. 2021 08:17
Re: Blizime sa k normalu.
Mondeo 2.0 4x4 jsi v té době rozhodně za cca 600 000Kč nekoupil:) Ale výplata byla 12 000Kč:)
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 08:25
Re: Blizime sa k normalu.
No vzdyt si výše psal, že na dnešní ceny to Mondeo 4x4 stálo 1,4m korun, to stojí i dnes v dnešních cenách :D
19. 1. 2021 08:38
Re: Blizime sa k normalu.
Nechápu...
V roce 1998 stál základ mondea cca 600 000Kč což je v přepočtu na dnešní ceny cca 1 400 000Kč.
Dnes za 1 400 000Kč koupíš vrchol nabídky.
Stačí jako vysvětlení?.)
Avatar - Ozzman
19. 1. 2021 08:53
Re: Blizime sa k normalu.
Jo, to už je lepší, výše jsem se totiž ptal, jestli za těch 1,4m bylo to 4x4 (protože o něm se tu psalo a ty si uvedl jeho cenu) a nebo základ. Základ s 1,6i stál tedy 600 tisíc tehdejších, dnešních 1,4 ?
19. 1. 2021 09:36
Re: Blizime sa k normalu.
Co to zase meleš za demagogické kraviny? Ty si fakt nepochopil, že slovem Západ jsem měl na mysli tradiční západní svět za železnou oponou a ne ranně postsocialistickou ČSFR, resp ČR? Proč že sebe děláš takového hlupáka, ty "trolle" ? :D
19. 1. 2021 09:56
Re: Blizime sa k normalu.
A myslíš, že tam je to jinak?.)
Např: https://www.gevestor.de/…mmen-778516.html
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 20:00
Re: Blizime sa k normalu.
A kde se v tom tvém ideálu nachází univerzál schopný překonávat dlouhé trasy, který si může dovolit běžný člověk? Ne každý si kupuje auto na ježdění po městě.
18. 1. 2021 20:09
Re: Blizime sa k normalu.
Hlavně na to nikdo nemá. Ani na západě. Proto se dotuje. Samozřejmě na dluh.
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 20:23
Re: Blizime sa k normalu.
Vtipné... celý západní životní styl je jen na dluh, o kterém se předem ví, že je nesplatitelný. Nikomu to nevadí, nikoho to netrápí. Ale jak jde o elektrická auta, tak je to špatně.
Pokrytectví opět v plné nahotě. :-D :-D
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 20:50
Re: Blizime sa k normalu.
Haha západ žije na dluh, jak vtipné!
Avatar - Blue Sun
18. 1. 2021 21:41
Re: Blizime sa k normalu.
A ne? Bydlení na dluh, výstavba na dluh, rozvoj na dluh, sociální systém na dluh... Německo 60 % HDP, Francie 98 %, USA 108 %...
Kdyby se vše mělo dělat jen z momentálně dostupných peněz, jsme vývojově tak o století zpátky.
Avatar - .StenLi.
18. 1. 2021 20:26
Re: Blizime sa k normalu.
Nie je to moj ideal, ale ideal na zaklade parametrov jednotlivych pohonov. Univerzal schopny prekonavat dlhe trasy je siroky pojem. Co je to dlha trasa? Ako casto ju ma absolvovat? Mozno celkovo je chybne hladat jedno univerzalne auto ktore ma zvladnut vsetky akokolvek zriedkave scenare. Potom to skonci tak ze ludia jazdia v AWD SUV a Octaviach combi po samom do nakupnych centier a nadavaju na problemove parkovanie a to vsetko kvoli jednej dovolenke do Chorvatska resp. par jazdam do hor za rok.

Mnohe automobilky demonstruju ze to asi bude benzinovy hybrid s jednoduchym a tepelne najeefektivnejsim atmosferickym benzinakom - najviac pohybu z rovnakeho mnozstva paliva bez karcinogenov dieslov.
Avatar - twistedTSD
18. 1. 2021 20:59
Re: Blizime sa k normalu.
Já třeba nepotřebuji žádné AWD SUV, ale normální hb s dojezdem 500+ km a cenou do půl milionu. Hybrid ti třeba v UK za pár let zakážou.
Avatar - .StenLi.
19. 1. 2021 21:23
Re: Blizime sa k normalu.
Nastastie nie sme v UK a nemame rok 2035 :) a hybridy kvoli nizkej spotrebe nemaju problem s dojazdom, no s tymto rozpoctom by novy hybrid bol zbytocny luxus. Tak bud jazdeny Auris, alebo ak sa nepaci, tak benzinovych HB je do 600k dost. Alebo nie?
18. 1. 2021 20:49
Euronormy
To je zase novinařina...Limity na množství emisí oxidu uhličitého nejsou...!!!
Automobilky dostávají pokuty a nadlimitní vypouštění.
To ale nemá vůbec nic společného s připravovanou normou Euro 7, tam o emise CO2 vůbec nejde!
Rozbalit vlákno
0
19. 1. 2021 02:24
Rozbalit vlákno
11
19. 1. 2021 06:46
Re: Nepohodlné informace...
A další: https://www.google.com/search?…

PS: lithium není vzácný kov. To je chyba hned v prvním odstavci. Autor tvého odkazů nebude moc vzdělaný.
19. 1. 2021 09:41
Re: Nepohodlné informace...
A tam se psalo jen o lithiu? :-[]
19. 1. 2021 10:01
Re: Nepohodlné informace...
Ještě o kobaltu, ale i to není vzácný kov.
19. 1. 2021 10:22
Re: Nepohodlné informace...
Ale že velkoobjemová těžba těchto látek příšerně ničí přírodu, na tom se snad doufám shodneme, že? A přečti si, kolikanásobně má v budoucnu kvůli elektrodebilitě vzrůst! Nemluvě o tom, že se EU stane vysoce závislá na komunistické Číně! :-O :-( :no:
19. 1. 2021 10:45
Re: Nepohodlné informace...
Těžba ropy ničí přírodu také a těžba ropy probíhá v neporovnatelne větším objemu. Zároveň nelze ropu recyklovat.
Stejně tak závislost je v mnohém menším rozsahu než u ropy. A ropa se těží ve státech s mnohem horší politickou situaci než v Číně.
A další věc je, že např lithium máme.
20. 1. 2021 01:59
Re: Nepohodlné informace...
Tvoje rádoby "argumentace" ve stylu "U vás zase mlátíte černochy! " mě fakt nep|esvědčila. Zvláště když k přechodu na EV se všemi těmi gigantickými funkčními i cenovými nevýhodami musíš vynaložit biliony dolarů, resp. eur a obětovat přitom statisíce či spíše miliony pracovních míst a ještě zlikvidovat jedno z posledních odvětví, ve kterém je Evropa na světové špičce! :-O :no:
20. 1. 2021 06:45
Re: Nepohodlné informace...
Ne trolle. Argumentace je naprosto věcná. Je rozdíl vytěžit tunu lithia které následně recyklujes a vytěžit tisice tun ropy kterou spalis.
Investice nejsou rozhodně biliony a je to ekonomický výhodnější než vyvádět peníze z ekonomiky za ropu.
Ty nechceš diskutovat, je to jen vykrikovani hesel stále dokola.
Chápu že je to tvou práci chodit po diskuzních fórech a psát negativni příspěvky na EU atd. Ale je zarážející jak monotónní, 1bez nápadů a argumentů jsou tvé příspěvky.
20. 1. 2021 12:49
Re: Nepohodlné informace...
Hafo slov bez jediného argumentu. Jako vždy.
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 15:32
Re: Nepohodlné informace...
To je definicia tvojich nezmyselnych prispevkov. Absolutne si nezareagoval ani na jeden vecny argument z Hendly-ho prispevku, pretoze faktickemu argumentu sa neda oponovat, iba s nim suhlasit, alebo trollit - pripad vas dvoch.
20. 1. 2021 17:07
Re: Nepohodlné informace...
Proč si na to tedy musejí půjčovat stomiliardy Euro, když je to tak ekonomicky výhodné?
Avatar - .StenLi.
20. 1. 2021 15:35
Re: Nepohodlné informace...
:D Ty sa budes raz citit velmi trapne ked zistis ze lithium sa tazi napumpovanim vody do ulozisk lithiovych soli a necha sa odparit na slnku a potom si pozries dokument o tazbe ropy :D