Ked im postacia tie 14-percentne predaje, co je v clanku uvedeny aktualny podiel elektroverzie, tak nech sa paci...
Blbe je, ze sa to tusim vyraba na Slovensku, takze fabrika bude zivat prazdnotou. Segment B za 30000 EUR ma rovnaku buducnost ako segment A za 30000 = ziadnu.
Ale prd...Topper má pravdu. Prečo pchať peniaze do vývoja ďalšieho benzínu, keď ho beztak nebude môcť predávať alebo len veľmi krátko. Na elektrinu sa skrátka prejde, tomu sa nevyhneme a čím viac sa tomu budeme brániť, tým dlhšie budú tie EV drahé a nedostupné.
Určitě ne, však EU si to letos rozmyslí a všechno zruší... tak to bude, protože v to všichni neustále doufají. Je to jak Hitlerovo čekání na zázračné zbraně...
EU ještě ani nezavedla Euro 7 a flotilové emise překopává pomalu každý rok. Ale podle vás mám držet hubu a krok a čekat, co z paní der Leyen vypadne. To určitě.
"EV jsou nedostupné a špatně využitelné? TO PROTO, ŽE JE MÁLO KUPUJETE!" :D Jj, přesně tak funguje princip nabídky a poptávky. Vybereš si ten nejhorší produkt a doufáš, že jednou bude lepší.
„Pokud v segmentu A přidáte elektrický pohon ke konektivitě, 5G, přizpůsobení se Euro NCAP a dalším předpisům, bude to mít dopad na dostupnost mobility. Z původních 10.000 eur (261.000 Kč) se stane 30.000 eur (785.000 Kč),“ varuje Imparato.
"A pokud tam necháte 1.0 benzíňák tak ho můžete dál prodávat za 219 tisíc a bude se jmenovat Toyota Aygo", připomíná rohor.
Někdy mi připadá, že omezení mobility běžných občanů je skutečný cíl. Nejlepší nástroj pro ovládání mas je jejich rozdělení a to se teď velmi dobře daří.
ale já nevěřím elektřině v Peugeotech. Protože jeden Peugeot mám a už má vyměněné skoro všechno, co tam je na elektriku. Vyšší spolehlivost jsem často dosáhnul až kompletním redesignem konkrétních okruhů, součástek a spotřebičů.
Zase si ale uvědom, jak je to auto staré, nevím jaký máš přesně model, ale co byly 406tky v mém okolí, spíše je trápila po těch letech koroze, než elektrika, či motory... to byl totiž ještě docela slušně udělaný Peugeot..
Neříkám, že to není slušné auto. Je to dokonce jedno z nejpovedenějších aut od Peugeotu své doby. Až na tu spolehlivost elektroinstalace. Umístit relé přímo za čelní grill, aby to za pár zim uhnilo od kontaktů, to je faux pas, monsieurs ingénieurs.
Tak to je ta silnější verze, ale na charakter 406 mi přišla i ta slabší 1.8 naprosto v pořádku, prostě klidná limuzína :) . Co koroze ? Kamarádovi tam rezly prahy docela čile a to bylo kolem roku 2011/12.
Do 16 let držel, teď uz přední blatníky postupně prohnily. Ale dají se sehnat za pusinku, takže nevadí. Jinak kastle jako nová, prahy taky. Každozimní denní provoz na Liberecku.
Já měl 406 po FL 2.0 HDI 80KW a byl jsem s tím hodně psokojený. Na tu dobu to byl špičkový diesel, co byl kultivovaný, tichý a měl dobrou spotřebu a i dobře jel. Měl jsem tam ještě "menší" čip (+15 KW tuším). Bylo to hodně pohodlné auto a hlavně hodně pohledné, obzvláště v té době. Obecně s korozí jsem na 406 problémy nikde nevidl, pokud to nebylo po ráně. Ale jasný že časem železotoč dostihne každé auto (pokud není plastový, nebo hliníkový).
Mám 2.2i / 2002 (recenze tady na MACZ) a je to dobré a spolehlivé auto, kupodivu i s tou korozí bojuje celkem statečně. Elektrika moc nezlobí, že se po dvaceti letech občas neodemyká jeden zámek je určitě dobrý výsledek. Ale relátka před chladičem jsem už měnil.
Tie 406tky po facelifte s tymi uzkymi svetlami vidim dodnes.... co sa uz o lagunach ci vectrach z tych rokov povedat neda... za mna moc vydareny peugeot a dodnes stale velmi elegantny sedan/kombik...
To je trochu kec milý toppere, protože ta s uzkymi světlami se kryje s generací Laguny 2 (ty sou v ČR vidět dodnes i kolem Prahy jich jezdí dost a koroze je to poslední, co je trápilo, to jsou skoro etalony antikorozní ochrany a to myslím vážně), Vectra C pak taky vidět je, ale těch už jezdilo méně, takže to bude tím. Původní 406 pak konkuruje Lagunám 1 (ta nevím jak je na tom s korozí, ale těm autum je dnes +/- 25 let) a Vektrám B (a ty sežrala rez již dávno).
Vravim ako to vidim ja a u nas... vobec za mna je to mozno najelegantnejsi peugeot vobec... dodnes krasne stihle auto.... aj motoricky boli dobre podadene a vydarene... kdeze su tie casy.... ale nic netrva vecne... a zrejme ani spalovaky
Že je to jeden z nejkrásnějších Peugeotů souhlasim, navíc proti té další generaci 407 má i špičkový interiér z měkčených plastů a textilu. Vím, že 407 mohla byt i hodně vybavená, ale ty běžné verze plné ošklivých plastů, divný vysoký posaz.. tam to začalo jít z kopce :/. Podobný pocit jsem měl i v pípadě 307...
407 bol fakt hrozny interier, ale to sme mali obycajnu verziu bez nicoho. Zato rovnake auto, C5 exclusive malo vynikajuci interier, az som nechcel verit, ze jedna automobilka dokaze taketo extremy vytvorit. 307 som mal asi ako tretie auto v zivote, jazdil som s tym v mladosti a jazdilo sa na tom dobre. Perfektne sa mi zdalo sedenie, dokonca aj miesto vzadu je normalne.
Ona celá 407 byl příšerný omyl, konstrukční i designový (vč. kombíku a kupé). Nejstrašnější byly ty absurdní proporce, kdy přední převis byl tak minimálně o 15 cm delší, než být měl, zato místo pro nohy vzadu i kufr byly menší než u nádherné 406! A ještě Peugeot "chytře" vybral místo na přední RZ až na spodek předního nárazníku. Když jsem to auto měl půjčené, přední RZ jsem utrhl hned při prvním příčném parkování, při couvání a sjíždění nijak zvlášť vysokého obrubníku... :-O:-(:no:
Bohužel bylo takové pravidlo, že jak Peugeot končil na XX7, tak nebrat. Sice to nemohu úplně potvrdit, na 607 jsem žádné zásadní problémy neměl, ale mohlto být "dobrý kus"
Já 2x projížděl 307 jako ojetinu, nejdříve to byla asi dvouletá, pak v loni jako levnější ojetina na krátké trasy a vždy jsem z toho odešel rozpačitý. Prostorné auto, ale vůbec se mi v tom nejezdilo dobře (benziny 1.4 a 1.6). Pak mám kolem sebe pár majitelů a většinou nějaké ty mouchy v elektrice, či později i v motorech řešili. Ale tak, my co jezdíme francouzská auta na to asi koukáme jinak :D To k tomu prostě patří...
Řada končící na 7 byla celá taková "špatná" :D
Já na francouzech mám dost, ale díky bohu za 6 a pak 8 řadu :D
Taková 206 SW GTI, to bylo mé oblíbené auto. Sic emalé úplně všude i v kufru, ale s nižším podvozkem a větším rochodem nejelo špatně a s tím atmo dvoulitrem to byla velká paráda, obzvláště když ve vysokých otáčkách ožil. :D
škoda, ž ejsem to tenkrát nezakonzervoval. Dneska celkem rarita.
Svého času jsem ještě pokukoval po lehce ojeté končící 407 RC s 2.2biturbem, ale odolal jsem :-[]
Jo, 206 byla krásná, ale pro mne, který měří 188cm to bylo peklo s prostorem, zlaté dobové Clio :D Na tu GTI jsem koukal, byla tu jedna na prodej, ale v dobových testech píší, že to moc nejede na to, jaký to má mít výkon (to je ta 170 nebo 180 konová verze ne? Pak ještě dělali nějaké RC, moc se v tom nevyznám).
Klasické GTI mělo jen 100KW, ale v autě velikosti 206 to stačilo. Nebyl to rozhodně trhač asfaltu se sprintem za 6s. Papírově za 9,3 0-100. Al eten velký motor se skvěle sbíral odspodu a uměl krásně přidávat gradaci s rostoucími otáčkami. V té době rozhodně nedělalo ostudu.
RC, to mělo 132 KW z atmo dvoulitru, ale to bylo jen krátké třídvířko. Popravdě kolikrát jsem si hrál s tím malým nenápadným Peugeotem, že jsem jel striktně 50 přes ves a viděl za sebou nalepené auto, jak pohrdá tou 206 v kombajnu a chce na první rovince za vesnicí předjet. Před koncem cedule už jsem jel 50 va dvojku, aby jsem jen sešlápl plyn. Myslím, že nejeden řidič za mnou kroutil hlavou jak je to možný. Přeci jen v době octavie 1.4, 1.6 a 1,9 TDI 66KW, těch silnějších tolik nebylo, to bylo ve srovnání celkem svižné a s maximálkou atakující 210.
Já teď mám aktuálně Megana 2 s 2.0i a občas toto dělám taky :D Sice to není tak agilní a malé, ale tu akceleraci v přímce zvládá obstojnější, než čeká okolí a to i na dálnici :)
Hm, a protože sedmičková generace byla nepovedená, nebo protože Romča s vypětím všech sil udržuje naživu pětadvacetiletý střep, tak jsou současné Peugeoty taky střepy... tak to dává smysl, jojo.
To sem napsal? Jezdíš peugeotem, nebo proč tolik vzteku? Francouzský auta mají prostě cejch problémů s elektroinstalací a právem. No a? Sám mám taky jendnoho Frantika doma.. A funguje.
Ojel jsem několik PSA vozů, ale elektrika mě nezlobila nikdy. Jó, ventilátor topení u starého Berlinga...to je pravda. Ale vzhledem ke stáří a km se nedivím. Mám ho 20 let jako stavební auto - čili bez jakéhokoliv slušné údržby.
Jo, když se díváš na dvacet let stará auta, určitě budou nejhorší. Proč jen to neplatí mezi novými modely, proč asi? No, vysvětlovat nebudu, zjevně není kapacita k pochopení...
No tak ty nové modely asi ještě nenajely tolik, dnes asi zrovna nikdo už nevyrábí auta, která se kazí běžně během prvních 50 tisíc km, zrovna na té elektronice. Tohle ukáží brzy recenze ojetin. Navíc níže máš zkušenost uživatele nové 508 a já si pamatuji, jak ji ještě před pár měsíci chválil.
O ojeté Peugeoty jsem se zajímal, v loňském roce jsme 2x ojetinu kupovali a načetl jsem hodně recenzí aut od 5-15let stáří a vyslechl známé, co ta auta vlastili (207-208/307-308) a věř, že to není žádná sázka na jistotu, když opomenu občasné zlobení elektroniky, tak je to široká paleta motorů VTI a THP prvních generací, či 1.6HDI, pak už ti toho moc nezbývá k výběru mimo dvoulitrové nafty (tu jsem nechtěl). Takže nějaká nevraživost k francouzským autum je oprávněná a to teď nemluvím jen o Peugeotu, u každého se něco najde. Jak jsem psal výše, taky jezdím Renaultem, ten si vybudoval tyhle pověry auty, kterým je dnes taktéž 20 a stejně to tady někdo pořád omílá... no a? Stejné "urban legends" panují o Fordech, Japoncích, koncernu... vyletíš vždy jak Roman, když mu někdo utočil na Prius, když někdo mluví nehezky o Peugeotu, neob ještě více o elektrifikaci... ty máš tu elektrickou 208 ne? :D Nebo proč si to bereš osobně?
No jo, jedno auto dělá průřez automobilkou. Hele, tohle začíná být docela únavné, jak do Peugeotů kopeš za každou cenu.
Já prostě jen nemám rád nesmyslné lži a šíření nesmyslů, které se tu čím dál víc rozmáhá. A to, jak se všichni u toho tváří, že bojují za jedinou správnou věc, kterou je naprosté popírání výhod elektroaut nebo jejich smyslu.
Já že kopu do Peugeotu za každou cenu? :D Já ? Sám jezdím už druhé auto, které má motor PSA, mockrát jsem o Peugeotu uvažoval, ale stejně jako u jiných značek má svá negativa a proto přeci nebudu dělat, že to neexistuje a nebo, že těch pár desítek tisíc problematických aut je jen náhoda. Jak jsem psal, problémy měla i auta automobilek, která vlastním či jsem vlastnil, dokonce jsme nějaké ty prusery i zažily a taky nebudu říkat, že se to neděje či nedělo.
Sám jsem tu v loni psal, že 508 jezdí fakt dobře, že se mi líbí 2008 a tak dále.. nedávám icockpit, ale to je muj problem.
To jsem si taky myslel, když jsem si objednával novou 508 GT. Ale smolík. Auto si žilo svým vlastním elektronickým životem tak silně, že jsem to nerozdejchal a po 2 měsících, kdy se nepodařilo najít řešení závad, jsem auto "vrátil". Bude mi chybět motor, podvozek, převodovka a pocit z interiéru, ale aspoň mi nerupne cévka. Takže teď zase potupně zpátky k udrncanýmu koncernu a doufat, že tam to fungovat bude, teda pokud Makrela nezavře Vlkohrad a spol. a já nebudu "chodit pěšky" do podzimu... Možná jsem jen měl smůlu na kus, ale nebyl jsem sám...
Motor super. Tahal pěkně, hlavně níž a ve středním pásmu a moc dobře si rozuměl s převodovkou. Spotřeba 6-7 v reálu. 6 pro citlivou nohu a předpisovou jízdu. Za 7 to u mě skončilo pokaždý, když jsem se svezl. Podvozek byl sice ve městě na 18” už slyšet, ale jinak byl o třídu lepší jak Passat bez DCC na 18” Odhlučněni výborný. HiFi Focal taky. To všechno jsem chtěl a měl rád.
Auto atraktivní, každej se za tím otáčel. Až mi to bylo nepříjemný.
Jenže... Pak přišla každodenní praxe. Prakticky pokaždý, když padlo pod nulu, přimrzly okna. Z auta se leze jako z tanku. Sedačky krásný měkký, ale masáž divná a páteř nepodrží tak jako VW. Výhled bída. Kufr jakoby obří, ale nic se tam nevejde. Vzadu není kam dát nohy. Sedačky jdou zezadu sklápět jen jako - seknou se vždycky za pás. Kamery jsou vtip. i-Cockpit se v noci zrcadlí na čelním skle. Au! Ale jinak proti konceptu i-Cockpitu nemůžu říct jediný špatný slovo. Chybí Autohold. Auto nemá ani kontrolku hladiny ostřikovačů. Cokoli se v autě zmáčkne, hrozně dlouho trvá. I zamykání dveří. Atd. No a pak ty závady: Světla svítily jen když chtěly ( zažil jsem 7 km na potkávačky sám v noci v polích) a navíc nespojitě (neopravitelné), stěrače stíraly podle nálady (neopravitelné), rádio jen chrčelo (prý v pořádku), display zobrazoval vadně a po 3. firmwaru beze změny, navigace nenavigovala hlasově a když už ano, tak se sekla a blokovala otáčkoměr a posílala jinam než hlavní display, (neopraveno), blindspot mi asi 14 dní nešel vůbec, pak se mi systém na dálnici zrestartoval a začal fungovat, ale pro změnu opožděně a nebo často varoval před ničím, auto na mě řvalo ať brzdím bez příčiny. Čtení značek blbý vtip a zcela nefunkční, výpadky Apple Carplay, záseky, chyby zobrazení času i skladeb atd, nefunkční ovládání rádia na volantu. Divné sporadické záškuby ve volantu. Chování tempomatu a blikání jeho kontrolek nepředvídatelné chování při udržování pruhu a další a další na nekonečný příběh. Většina se neukázala ve výpisu závad, ani se neprojevila v servisech. Updaty nezabraly. Nikdo s tím nedokázal nic dělat. K tomu fůra dílenských přešlapů a tiché omezení výbavy vozu bez upozornění. Servis jsem měl navíc strašně daleko od bydliště a už to lezlo do peněz a času víc než chceš. Suma sumárum jsem na to neměl dál nervy jezdit do servisu ještě měsíc, dva, pět? Musel bych rezignovat na veškerou výbavu a jen jezdit. Ale kdyby to auto fungovalo a dodělali pár drobností, tak by vlastně bylo za ty prachy luxusní. Spousta majitelů prý ale jezdí spokojeně a bez závad.
Tohle hlavně vypadá dost nestandardně. Opravdu musel mít smůlu na kus. Rozhodně nejsou frantíci dokonalý, ale tohle je opravdu těžká váha a nevěřím, že by to mělo nějaké větší množství aut. Ale chápu, že to člověka odradí.
Tak posuzovat spolehlivost modernich Peugeoty na zaklade zkusenosti s 24 let starou 406 to chce opravdu fistrona...
No jeste aby nebyla polovina veci vymenena po CTVRT STOLETI provozu :-[]:-[]:-[]
Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Stačí započítat emise z výroby a je konec celé komedie. Stejně nemůže fungovat vzorec: výroba drahých aut = menší poptávka = omezení výroby = propouštění = menší kupní síla = ještě menší poptávka. Výpadek peněz ze spotřební daně = omezení peněz na dotace. Stavby nových sítí = podražení el. energie. Dopad na ovzduší = minimální a to nepočítám konkurenci levných čínských aut, mladí k tradičním značkám nemají už žádný vztah.
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
:) Otazka je ci to chapes ty. Pretoze ak porovnavas life time emisie EV, cize vyroba auta, baterii, elektriny a jej distribuciu = vsetky emisie, po 80k km sa to vyrovna emisiam na vyrobu ICE a vyfukovym emisiam. Po 80k km to uz vyznieva silne v neprospech ICE a to sa uplne odignorovali emisie pri tazbe ropy, transporte ropy, spracovani v rafineriach, transporte paliva cisternami alebo emisie na vyrobu tych cistern atd.. nehovorim o vyssich emisiach pri servise ICE vs EV.
Niektore studie ktore sa snazili zapocitat vsetko tvrdia ze sa life time emisie EV a ICE pri energetickom mixe EU27 kde to kazi zaostale Polsko a Cesko svojim uhlim tiez velmi nepomaha tvrdia, ze sa vyrovnaju uz po 25k km. A to emisie ICE uz nebudu nijak zaujimavo klesat, ale naopak emisie z vyroby elektriny a baterii budu kvoli stale vyssiemu podielu obnovitelnych zdrojov a kvoli ekonomy of scale vyroby baterii budu stale iba klesat a preto sa robia vsetky emisne normy a dotacie aby motivovali ludi priplatit si za dobru a nevyhnutnu vec.
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Jistě, a až už nebude kde brát a koho dalšího ožebračovat dalšími a dalšími daněmi a pokutami, nevyhnutelně příjde totální ekonomický krach. Když panuje socialistická levice, dříve či později to tak vždy dopadne, to je zákonité. A potom bude muset nastoupit pravice, aby ty ekonomické ruiny bude zase pracně dávala dohromady, samozřejmě za zcela zbytečných miliardových nákladů! Pokud by západoevropani měli naše tragické historické zkušenosti s reálným socialismem, nikdy by nemohli těm levičáckým zeleným z***sinům takto sednout na lep! :-O:-(:no:
Re: Stačí jediná změna v zákonu a je po celé elektrifikaci
Ono už jen to, že EV shit má stejné tabulkové emise CO2 u nás, v Německu, i v Norsku nebo Nizozemí je důkazem toho, že emise CO2 u EV jsou jen jedna velká LEŽ!!! Tohle musí být zcela zjevné už na úplně první pohled i naprosto hloupému člověkovi.
No som zvedavý, kde sa budú tie všetky električky nabíjať :-) dúfam že to je len prechodná technológia... stále mi to pripomína elektrovozíky na železničných staniciach pred 40 rokmi :-)
Skoda ze ta dacia spring je uz kusok prcek... chcelo by to nieco ako stepway v elektrike a kludne aj za 14-15 .... s dojazdom aspon 450-500km a hned by som mal dilemu do buducna...
Máš naprosto scestné myšlení. EV je třeba odmítnout principiálně, jako zcela slepou uličku automobilového vývoje. Jedinou výjimkou jsou malé dodávky pro rozvoz zboží v centrech měst. A taky luxusní EV pro zbohatlíky, pro které znamenají zajímavou luxusní hračku. Ale ta je stejně za pár let omrzí... https://www.autoforum.cz/…-ale-neprekvapi/
Tak a teď se podívej jen na to co píšou v prvním odstavci - téma jak strašně zdražují auta.
Uváděný rok 1999 a cena uvedené octavie 1 - 336000Kč - (průměrná mzda 12800Kč = 26 měsíčních platů)
Dnes - octavie 4 - 493 000Kč - (průměrná mzda 34000Kč = 14 měsíčních platů na auto)
Nedavno si tu snival o tom ako so vsetkymi EV vyrobcami zametie VW, teraz si presedlal na ospevovanie Cinskych neexistujucich solid state baterii a Foxconnu ktory s EV na papieri zazracne prekona etablovane MIC Tesla, BYD, NIO atd? Nechces sa zamerat na nieco existujuce/realne namiesto fantazirovania?
hele já vždycky když vidím, že se někdo ohání zlevňováním baterií tak mi nedá než se hořce pousmát. Pokud danou problematiku chápu správně a materiály, co jsem porůznu našel nelhaly, tak se během poslední dekády baterie zlevnily na 10% z 1000usd/kwh na 100usd/kwh a z toho v posledních dejme tomu třech letech tedy o třetinu tohoto rozdílu z 300usd/kwh.
když do toho zapojím selský rozum, měly by se elektromobily zlevňovat o statisíce. a já se ptám kde je ta sleva? o kolik třeba tesla model 3 zlevnil od svého uvedení na trh v identické specifikaci? to že výrobci na elektromobilech (možná) už neprodělávají bačkory neznamená, že zázračně spadnou ceny elektromobilů o desítky procent, jak si to spousta lidí maluje.
pokud bude cena baterií nadále klesat a v dohledné době klesne třeba na 60usd/kwh, ušetří se tím u 100kwh baterie 4 tisíce dolarů tzn do 100tis kč pro jednoduchost.. a myslíte, že vše co výrobce ušetří vám věnuje? kdyby zlevnil to auto o polovinu svých ušetřených nákladů, stále ho budu považovat za altruistu a akcionáři za špatného hospodáře. a to se bavíme o teoretické slevě 50 tisíc korun na autě s cenovkou přes milion.
nerozumím optimismu spojeném se zlevňováním baterií. zlevňuje to pro výrobce a né pro vás - koncové spotřebitele
Automobilka ze země, kde lidi jsou zvyklí za svobodu krvácet...
A dnes si tu svobodu nechají krást Evropskou unií za bílého dne přímo před očima... Euro 7 není nic jiného než omezení osobní svobody jednotlivce :no::no::no::no::no::no::no::no::no::no::no:
1 elektromobil = 1 zachráněný lední medvěd. :yes: Kdo se pouští do takových hloupostí jako výpočet reálného snížení emisí vnucenou elektromobilitou, je bezohledný idiot!
Zatial si tu jediny co sa pustil do tohto hlupeho vypoctu ;-) Inteligentni ludia rataju mnozstvo sklenikovych plynov a karcinogennych pevnych castic a ich vplyv na polnohospodarstvo, priemysel, zivotne prostredie, turizmus a zdravie ludi, ktore tiez ovpyvnuje hospodarske vysledky.
Hele, a těm škodám "v polnohospodárstve" zamezíš tím, že zakážeš normální moderní auta se supernízkoemisními spalovacími motory? Svatá prostoto.... :-O:-O:-O:no:
O tych supernizkoemisnych spalovacich motoroch mozes jedine snivat. Na papieri uvedene nizke emisie CO2 ktore nesedia s realitou a vysoke ovela skodlivejsie NOx emisie su stale nasobne vyssie ako nulove vyfukove emisie EV a nasobne nizsie emisie elektrarni s vyhliadkou na nulove emisie elektrarni z obnovitelnych zdrojov. To je velmi jednoducha matematika ktoru by mohol pochopit aj tak ignorantsky troll ako ty.
"Nulové emise EV". Je neuvěřitelné, že ještě stále má nějaký elektrohujer tu drzost tady tuto kolosální lež prezentovat! :-O:no: P. S. Za jak dlouho myslíš, že budeme mít většinu produkce elektřiny bezemisní?! Možná ani za 50 let! Ani kdybychom měli většinu proudu z jaderek, tak to není zcela ekologické, protože vyhořelé jaderné palivo budeš muset bezpečně skladovat 10 000 let!
Vazne sa ta musim spytat.. kolko mas rokov? Mas nejaku vadu citania, vnimania alebo chapania textu? Vies v com spociva zmysel citovania? V tom ze si ten citat neupravis. Vidis niekde v mojom texte spojenie "nulove emisie EV"? Pisem "nulove vyfukove emisie EV" ktore sa volaju lokalne emisie a tie, vitaj v realite zalozenej na faktoch, su NULOVE. Nekona sa ziadne spalovanie a ted ziadne emisie pri prevadzke EV.
Opat nie si schopny chapat citany text. Teraz citaj pozorne a zapis si to za usi. Aj ta najspinavsia elektraren -uholna ma tepelnu efektivitu 37-46% (vacsina okolo 40%) ktoru dosahuje NONSTOP, co je vysoko nad tepelnu efektivitu beznych ICE v autach ktore su schopne dosiahnut ju len pri zohriatom motore a vo velmi uzkom spektre otacok, takze realne je v priemere niekde na urovni mizernych 25% a teda pod efektivitou EV napajaneho z uholnej elektrarne aj po zaratani nabijacich a vybijacich strat. Ak by sme chceli ratat aj straty pri transporte tak tie su 1-1,5% pri el. sustave a vyrazne vyssie pri dieslovych cisternach voziacich palivo + nasobne vyssie emisie prevadzky cerpaciek. Co sa tyka emisii, elektrarne maju ovela efektivnejsie filtrovanie a nehrozi ziadne vyrezavanie katalizatorov a DPF filtrov nejakym sedlakom, zaroven sa tie emisie tvoria mimo obydli, nie rovno pod oknami ako u ICE.
To by sme mali tie najspinavsie elektrarne ktore samozrejme netvoria 100% vyroby elektriny, na SR iba 9%, ak ovladas zakladnu matematiku a dostudujes si fakt ze kazdym rokom je elektrina v kazdej krajine cistejsia, dojde ti ake hluposti tu riesis.
PS: dostuduj si ze jadrove elektrarne nepatria medzi elektrarne s obnofitelnymi zdrojmi aby si tu nesplietal dalsie hluposti ktore ja nepisem.
Odpovedal som snad tebe? Tak z kade beries potrebu odpovedat mi? Ci auta aleob nehnutelnosti si vzdy kupujem za svoje peniaze ktore som nadobudol aj vdaka investovaniu do akcii EV automobiliek ktore mali nizku cenu akcii kvoli nevzdelancom vez vizie ako ty a maju dnes vysoku cenu kvoli lahko predpovedatelnej sucasnosti ktoru taki ako ty nevedia pochopit.
To nikto pri zmysloch nikdy netvdil. PHEV kombinuju to najhorsie zo sveta ICE a EV a hlupe automobilky ako Peugeot a KIA/Hyundai si tym uplne odpisali par modelov aj ked im stacilo iba kopirovat najvacsiu automobilku sveta.
Inteligentny clovek vie dojst k spravnemu zaveru iba na zaklade spravnych informacii. V tejto diskusii sa casto stava ze diskutujuci nemaju spravne informacie, lebo su lenivi nastudovat si ich, alebo citaju hoaxy z tendencnych portalov bez toho aby si ich overili. Ak im niekto spravne informacie poskytne a oni aj napriek tomu dojdu k uplne nezmyslnemu zaveru, tak nie je problem v nedostatku inforamcii, ale v inteligencii daneho jedinca.
Nie, stale si nepochopil zmysel emisnych noriem :) Prikazuje ti snad EU mat motor so spotrebou 0kWh alebo mat spalovaci motor s vykonom 0kW? Tak co tu splietas s hlupymi prirovnaniami? To ze tu budes urazat nezmeni tvoju schopnost chapat.
Tvoje adolescentne vyjadrovanie je trapne. Mama ta riadne vyfacka ked ti bude kontrolovat pocitac. V tvojom prispevku nie je jediny argument k veci, len urazanie ostatnych pretoze nie si schopny diskutovat ako dospely. Mozes tu nadavat na EU a inym diskuterom, ale kym nepochopis emisne normy a ich zmysel, budes tu len nechapavo a nervozne rozhadzovat rucickam este dlhe roky.
Třeba v Číně. NOx 0,035 oproti 0,06 a 0,08 u Euro 6. A nerozlišují diesel a benzin. Částice mají stejně jako EU. I se započtením povoleného překročení mají přísnější normu.
Plus má, na rozdíl od EU, Čína předepsána procenta prodejů elektrických vozidel. V EU je jedno, jakým způsobem dosáhneš požadovaného limitu.
Emise se snižují v celém vyspělém světě, to není jen o EU, dělá to i USA, Japonsko a další budou následovat.... navíc otázka zněla, kde mají přísnější limity, než v EU, tak proč by nesrovnával ?
Takto vyzera troll ktory polozi otazku, dostane na nu vecnu odpoved a potom sa zacne vykrucat ze najvacsi automobilovy trhn a svete nie je pre porovnanie relevantny :D Ty sa chyt za ruky s rohypnolom a pogo26 a chodte na kurz "Ako sa z trolla stane clovek, ktory dokaze spracovat, pochopit a poucit sa z poskytnutej informacie"
Trollove už jdete někam.
Je mnoho způsobů jak můžeš argumentovat proti EU a nebo ev. Ale je to stále to samé vykrikovani hesel.
Takže tu nejsi aby jsi diskutoval. Jen další troll.
Už jen věta "dohodli jsme se na akceptovatelné strategii" mi stačí. Klasika - nedělat nic a dojit, jako vždy. Jo, pro lidi jako ty to bude modla na celý letošní rok. Pro mě utvrzení, že EU dělá dobře.
Do sportiaku patri benzin (idealne synteticky), do mestskeho auta baterky, do trajektov vodik, atd.. pre kazdy prostriedok existuje idealny zdroj energie. Sice pomaly, ale smerujeme tam..
No, to je ale "normál" jen v hlavách levičáckých eurohujerů, grétistů, novomoarxistů a podobné levičácké chátry. Chtějí za každou cenu zlikvidovat individuální svobody západního světa. Ale lidi už začínají procitat a pak je poženou svinským krokem! :-)
Nechápu...
V roce 1998 stál základ mondea cca 600 000Kč což je v přepočtu na dnešní ceny cca 1 400 000Kč.
Dnes za 1 400 000Kč koupíš vrchol nabídky.
Stačí jako vysvětlení?.)
Jo, to už je lepší, výše jsem se totiž ptal, jestli za těch 1,4m bylo to 4x4 (protože o něm se tu psalo a ty si uvedl jeho cenu) a nebo základ. Základ s 1,6i stál tedy 600 tisíc tehdejších, dnešních 1,4 ?
Co to zase meleš za demagogické kraviny? Ty si fakt nepochopil, že slovem Západ jsem měl na mysli tradiční západní svět za železnou oponou a ne ranně postsocialistickou ČSFR, resp ČR? Proč že sebe děláš takového hlupáka, ty "trolle" ? :D
A kde se v tom tvém ideálu nachází univerzál schopný překonávat dlouhé trasy, který si může dovolit běžný člověk? Ne každý si kupuje auto na ježdění po městě.
Vtipné... celý západní životní styl je jen na dluh, o kterém se předem ví, že je nesplatitelný. Nikomu to nevadí, nikoho to netrápí. Ale jak jde o elektrická auta, tak je to špatně.
Pokrytectví opět v plné nahotě. :-D:-D
A ne? Bydlení na dluh, výstavba na dluh, rozvoj na dluh, sociální systém na dluh... Německo 60 % HDP, Francie 98 %, USA 108 %...
Kdyby se vše mělo dělat jen z momentálně dostupných peněz, jsme vývojově tak o století zpátky.
Nie je to moj ideal, ale ideal na zaklade parametrov jednotlivych pohonov. Univerzal schopny prekonavat dlhe trasy je siroky pojem. Co je to dlha trasa? Ako casto ju ma absolvovat? Mozno celkovo je chybne hladat jedno univerzalne auto ktore ma zvladnut vsetky akokolvek zriedkave scenare. Potom to skonci tak ze ludia jazdia v AWD SUV a Octaviach combi po samom do nakupnych centier a nadavaju na problemove parkovanie a to vsetko kvoli jednej dovolenke do Chorvatska resp. par jazdam do hor za rok.
Mnohe automobilky demonstruju ze to asi bude benzinovy hybrid s jednoduchym a tepelne najeefektivnejsim atmosferickym benzinakom - najviac pohybu z rovnakeho mnozstva paliva bez karcinogenov dieslov.
Nastastie nie sme v UK a nemame rok 2035 :) a hybridy kvoli nizkej spotrebe nemaju problem s dojazdom, no s tymto rozpoctom by novy hybrid bol zbytocny luxus. Tak bud jazdeny Auris, alebo ak sa nepaci, tak benzinovych HB je do 600k dost. Alebo nie?
To je zase novinařina...Limity na množství emisí oxidu uhličitého nejsou...!!!
Automobilky dostávají pokuty a nadlimitní vypouštění.
To ale nemá vůbec nic společného s připravovanou normou Euro 7, tam o emise CO2 vůbec nejde!
Ale že velkoobjemová těžba těchto látek příšerně ničí přírodu, na tom se snad doufám shodneme, že? A přečti si, kolikanásobně má v budoucnu kvůli elektrodebilitě vzrůst! Nemluvě o tom, že se EU stane vysoce závislá na komunistické Číně! :-O:-(:no:
Těžba ropy ničí přírodu také a těžba ropy probíhá v neporovnatelne větším objemu. Zároveň nelze ropu recyklovat.
Stejně tak závislost je v mnohém menším rozsahu než u ropy. A ropa se těží ve státech s mnohem horší politickou situaci než v Číně.
A další věc je, že např lithium máme.
Tvoje rádoby "argumentace" ve stylu "U vás zase mlátíte černochy! " mě fakt nep|esvědčila. Zvláště když k přechodu na EV se všemi těmi gigantickými funkčními i cenovými nevýhodami musíš vynaložit biliony dolarů, resp. eur a obětovat přitom statisíce či spíše miliony pracovních míst a ještě zlikvidovat jedno z posledních odvětví, ve kterém je Evropa na světové špičce! :-O:no:
Ne trolle. Argumentace je naprosto věcná. Je rozdíl vytěžit tunu lithia které následně recyklujes a vytěžit tisice tun ropy kterou spalis.
Investice nejsou rozhodně biliony a je to ekonomický výhodnější než vyvádět peníze z ekonomiky za ropu.
Ty nechceš diskutovat, je to jen vykrikovani hesel stále dokola.
Chápu že je to tvou práci chodit po diskuzních fórech a psát negativni příspěvky na EU atd. Ale je zarážející jak monotónní, 1bez nápadů a argumentů jsou tvé příspěvky.
To je definicia tvojich nezmyselnych prispevkov. Absolutne si nezareagoval ani na jeden vecny argument z Hendly-ho prispevku, pretoze faktickemu argumentu sa neda oponovat, iba s nim suhlasit, alebo trollit - pripad vas dvoch.
:D Ty sa budes raz citit velmi trapne ked zistis ze lithium sa tazi napumpovanim vody do ulozisk lithiovych soli a necha sa odparit na slnku a potom si pozries dokument o tazbe ropy :D