Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropský trh v roce 2020: Pád o čtvrtinu, Škoda osmá nejžádanější značka

Prodeje nových aut v Evropě loni silně ovlivnila pandemie koronaviru. Škoda však patří mezi značky se spíše nižším poklesem, spolu s Toyotou či Volvem.
Zpět na článek
20. 1. 2021 05:55
20. 1. 2021 07:00
20. 1. 2021 07:55
20. 1. 2021 10:47
20. 1. 2021 12:48
20. 1. 2021 13:07
20. 1. 2021 13:48
19. 1. 2021 19:20
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
10
19. 1. 2021 19:53
Re: škudka je taková stálice... :-)
Njn. A to škodovka ztrácela minimum na 6 tý místo Fordu a ještě míň a sedmou Toyotu.
Ale teď moc novinek nebude. Jen Fabián.
19. 1. 2021 19:57
Re: škudka je taková stálice... :-)
Žádné překvapení, výrobci low-costu jdou v krizi na rypák jako první, naopak u Porsche, Ferrari, Lamba, Rollsu nebo Bentley bouchají šampáňo. A to na tom Dacia není zdaleka nejhůř, Opel, Ford, Mazda, Honda nebo Lada jsou na tom ještě hůř, tam už hledají froťáky aby je mohli hodit do ringu.
19. 1. 2021 20:01
Re: škudka je taková stálice... :-)
Dacia by na tom byla vo fous líp, kdyby tam byla fakt celá Evropa.
O kolik, nevím.
Navíc se úplně stejný auta prodávají pod různejma značkama, což je dost zkreslující.
Myslím, že v Rusku je Duster jako Nissan Terrano, ale nechci kecat.
19. 1. 2021 20:41
Re: škudka je taková stálice... :-)
Jj, čím víc na východ, tím jsou prodeje Dacie asi lepší, takže hlavně Rusko by tam něco přihodilo.
Avatar - Emel
19. 1. 2021 21:24
Re: škudka je taková stálice... :-)
Njn, tu Evropu vč. Turecka, Ruska a balkánu měli na Focus2Move, ale dneska tam už není ke čtení skoro nic...
19. 1. 2021 21:57
Re: škudka je taková stálice... :-)
Čísla mají za všechny země/regiony světa, ale předloni udělali členství a v každém článku, který referuje nějakou statistiku se dozvíš jenom to co v podstatě víš a zbytek je "for members only".
https://www.focus2move.com/…r-group-ranking/
Avatar - Emel
19. 1. 2021 22:01
Re: škudka je taková stálice... :-)
To je jedna věc... ale třeba Evropa dle značek tam podle mě článek vůbec není (a dřív býval). Prostě to šlo do kytek... a bez předplatného dvojnásob.
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 12:33
Re: škudka je taková stálice... :-)
Hehe, Lada měla loni jeden z nejlepších roků zejména v druhé polovině roku meěla meziroční nárůusty nejlepší za posledních 15 let a celkově ztratila jen 9%.

Máš špatný info. Lada šlape.
20. 1. 2021 18:46
Re: škudka je taková stálice... :-)
šlape možná někde na dálném východě, ale řeč je o evropských prodejích a tady má propad 58%
https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/2021119_PRPC_2012_FINAL.pdf
Avatar - Barrichello
22. 1. 2021 00:09
Re: škudka je taková stálice... :-)
Šlape v Rusku. V Evropě pošlape těžko, když byl ukončn ofiko prodej, vše co se sem vozí se vozí přímo z Ruska a neofiko....
19. 1. 2021 19:54
Hotová tragedie
co se týká meziročního poklesu - Mazda a Opel.
Vzhedem k dřívějším pozicím je tristní i postavení Fordu.
Rozbalit vlákno
32
Avatar - 3_diamanty
19. 1. 2021 20:13
Re: Hotová tragedie
Podla mna aj vzhladom k ich celkovemu zaujimavemu portfoliu su to pre nich velmi slabe vysledky... obzvlast mazda... fordu uz tento rok dufam pomoze puma ale aj kuga by sa uz mala rozbehnut.... u mazdy je to ale stale o tom istom ... auta coraz drahsie a predaje uz coraz mensie.... ved si len zober kolko stoji zakladna corolla a kolko dnes uz mazda 3 a porovnajme si to s ich predchodcami... a hned je jasne kolko bije... neviem ci mazda uz netuzi viac po premii dnes ako po masach...
Avatar - hugino
19. 1. 2021 20:47
Re: Hotová tragedie
Presne o tom to je cena od...Corolla,Mazda 3,Impreza alebo Civic.V tom je ten úspech Toyoty voči ostatnej japonskej konkurencii.Focus všade vychvalujú ale predaje má dosť slabé a tam vidím hlavný problém že nemá benzínový turbo štvorvalec.Astra a 308 musia minimálne rok počkať na novú generáciu tak ozaj neviem čo chcú tento rok predávať lebo napr. 308 sa už vyrába 8 rokov.A tý čo nadávajú na VW nech sa pozrú na rozdiel medzi prvým VW a druhým Renaultom.Viac ako 500 000 áut takže ten VW nebude až taký shit ako ho väčšinou diskutéry nazívajú keď si ho za rok kúpilo v Európe viac ako 1 300 000 ľudí.Pretože čo je dobré tak to sa predáva" jednoduchá rovnica ". :-)
Avatar - Mikesus
19. 1. 2021 22:20
Re: Hotová tragedie
Kuřata od Babiše se taky prodávají jak na běžícím pasu a kvalita to rozhodne neni, a dobre taky ne.
Takze ta tvoje rovnice neni uplne pravda. A VW je na tom podobně . Od Hitlera maji zmaknuty PR. Nechci říkat, že mají špatná auta, jen by jim mohly aspon fungovat bez nutných restartů.
20. 1. 2021 06:55
Re: Hotová tragedie
Od koho má VW PR? prosím tě tohle už nepiš, ať si tě nemusím přestat diskuze vážit...
Avatar - Mikesus
20. 1. 2021 07:25
Re: Hotová tragedie
No, myšleno to bylo, ze PR Němci zdokonalili za WW2, ne ze používají jeho metody, ten obrat byl špatně napsaný, souhlasim.
20. 1. 2021 07:44
Re: Hotová tragedie
Jakákoliv válečná propaganda by mohla být v nějakém směru inspirativní pro jakoukoliv obchodní PR. Německá, japonská, americká.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2021 09:46
Re: Hotová tragedie
Severokorejska.... :-[]
20. 1. 2021 07:49
Stačí ti citace z Wikipeie?
Dnešní akciová společnost Volkswagen AG (Volkswagen = německy lidový vůz) byla založena v roce 1937. Ideu „lidového vozu“ prosazoval především Adolf Hitler, který 8. března 1934 při zahájení 24. mezinárodní automobilové výstavy (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA) uvedl, že cílem je vyrábět vozy pro široké vrstvy obyvatelstva.[1] Mělo jít o automobil, který by při jízdě na německých dálnicích dosahoval cestovní rychlosti 100 km/h, měl mít čtyři sedadla, byl by úsporný co se týče spotřeby paliva a jeho cena měla být nižší než 1000 RM.

Konstrukcí takového automobilu pověřil Hitler rodáka z Vratislavic nad Nisou (dnes městská část Liberce) Ferdinanda Porscheho, a to také díky tomu, že ten už se takovou koncepcí několik let zabýval. Pověření k výstavbě automobilky obdržel Ferdinand Porsche již v roce 1934, ale nejasný způsob financování celý projekt pozdržel až do roku 1937, kdy byla založena Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH (Společnost pro přípravu německého lidového vozu). Ta byla v roce 1938 přejmenována na Volkswagenwerk GmbH. Podle britského historika Richarda J. Evanse, Hitler, jenž se zajímal o auta (avšak nikdy žádné neřídil), osobně navrhl charakteristický zaoblený tvar budoucího vozu, inspirovaný designem českých vozů Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky.
20. 1. 2021 08:06
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
"A VW je na tom podobně . Od Hitlera maji zmaknuty PR. "

Mimochodem, co je na myšlence lidového masového vozu tak jak jsi ji vykopíroval sem špatně? Bez ohledu na to, kdo ideu prosazoval? A co to máš společného s aktuálním PR?
20. 1. 2021 08:09
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Na myšlence není špatného nic. Když masový vrah namaluje ovečku, tak ta ovečka taky potěší. PR mají zmáknuté od (dob) Hitlera s jeho nezanedbatelnou účastí tehdy na něm. Takže to původní tvrzení sedí.
20. 1. 2021 08:16
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Tak to na tom bude podobně třeba Toyota, ta rozmach zažila právě pod fašistickým a roztahovačným vedením tehdejšího Japonska.

Jen italové pod Mussolini vyjma Ferrari nezvládli tohle PR, když to tak vidíš.
20. 1. 2021 08:31
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Máš nějaké info o tak přímých vazbách Toyoty na japonský fašistický režim, jako to má VW k Hitlerovým nacistům? Nestyď se napsat zdroj, rád se dovzdělám.
20. 1. 2021 08:51
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Info? Připadá ti, že pan Toyoda žil ve vakuu?

Co třeba dodávky armádě?

Na konci třicátých let vycítila automobilka velkou příležitost ve strmě rostoucím zbrojení. Když v roce 1937 začala druhá japonsko-čínská válka, Kiičiró Toyoda dal zelenou výrobě nákladních aut pro císařskou armádu.
Avatar - Ozzman
20. 1. 2021 09:48
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Já bych hlavně odpálil třeba Mitsubishi. Jejich letadla zničila Pearl Harbor!
Avatar - fOE
20. 1. 2021 10:00
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
Pajo, obycejne s tebou souhlasim, ale tohle je proste mimo.
Je rozdil kdyz nekde funguje nejaka firma jiz pred valkou, ktera je pak zapojena do valecneho usili, tim spis pri prechodu na valecnou ekonomiku (chte nechte, proste musi), jak tomu bylo na strane osy i na strane spojencu. A neco jineho je kdyz je nejaka firma primo zalozena straniky nacisticke strany, za ucelem jeji propagace, funkcionari si tam chodi honit triko atd. Do te prvni kategorie nespadne jen automobilka, ale treba i mistni pekar, ktery najednou musi dodavat proviant, uplne bez sveho pricineni. To druhe je vskutku ojedinely pribeh volkswagnu.

Neschovavejme se za to ze "na strane fasistu" byli i japonske automobilky, pokud vim zadna z nich nebyla zalozena / vedena primo onou vojenskou juntou a loutkou cisare.

Ze je cela tahle debata ve vztahu k dnesnimu VW a k jeho marketingu zcela nesmyslna je druha vec a zde samozrejme souhlasim.
20. 1. 2021 10:04
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
"Ze je cela tahle debata ve vztahu k dnesnimu VW a k jeho marketingu zcela nesmyslna je druha vec a zde samozrejme souhlasim."

Proto se vůči tomu vymezuji. Nechápu tahle nesmyslná tvrzení a omílání hovadin, dělení na černé a bílé vrány.
Avatar - fOE
20. 1. 2021 10:11
Re: Stačí ti citace z Wikipeie?
To je samozrejme ulet a nesmyslne stourani se v minulosti. Dnesni VW je bezna firma jako kazda jina (mozna trosku specialni ze v ni ma podil i zemska vlada), marketing dela jako kazdy jiny atd.

Popdobne odkazy ala ty Mikesusovo jsou jen rany pod pas. Zbytecne.
Avatar - hugino
20. 1. 2021 15:58
Re: Hotová tragedie
Ale nemyslím si že to bude len PR.Vo svojich triedach dominuje v Európe v predaji Golf, Passat ,Tiguan.Myslím že aj T-Rock,Touareg alebo Arteon majú velmi slušné predaje.Majú výkonové rozpätie od 100-320 k a nespočetne množstvo výbavy aj samostatne konfigurovatelnej nie len v paketoch ako japonci alebo korejci takže aj individualizácia je tam dosť velká.ID 3 vo väčšine testov moc neospevujú a predsa je to po pol roku najpredávanejší elektromobil v Europe.Tekže PR to len nebude.Skôr si myslím a mám to potvrdené z môjho okolia že ak si mám +/- za tie isté peniaze kúpiť francúza,japonca alebo korejca tak jednoznačne by som išiel do nemca a myslím že takto rozmýšla stále dosť ľudí.
20. 1. 2021 08:01
Re: Hotová tragedie
Ludia, zerte hovna. Miliardy much sa predsa nemozu mylit :)
Avatar - speedfred
20. 1. 2021 08:59
Re: Hotová tragedie
Myslíš aj PSA? Tých je tiež ako s.račiek.
20. 1. 2021 10:38
Re: Hotová tragedie
Ale vsak kludne, kazde auto bude sracka zo subjektivnych dovodov bezohladu na znacku.
Avatar - miromen
20. 1. 2021 15:36
Re: Hotová tragedie
Jediny kdo je zde jednoduchy tak jsi ty. :-!
20. 1. 2021 01:03
Re: Hotová tragedie
Mazda si to kazi sama, fordu je skoda, vzdy mal dobre jazdiace auta, tak ale okrem ceny mu to kazia tie motorizacia - litrovy trojvalec na x sposobov jednoducho odradza
20. 1. 2021 08:04
Re: Hotová tragedie
Ford ma hlavne sebavedome ceny, pricom nerozumiem preco. Mustang maju zase lacny a predava sa im dobre.
Avatar - sorpersa
20. 1. 2021 08:10
Re: Hotová tragedie
Ano, Mazda s príchodom novej 3 ky prezentovala že od tohto modelu Mazda chce patriť ku prémii, teda ide rovno po krku Alfe a BMW. A toto nevyšlo... lebo cena... Mada je fakt pekná aj kvalitná ale drahááá... niečo podbné skúsila AR s Giuliou, aj tá je pekná, dobrá ale drahá, preto je tam kde je...Kedysi boli mazdy aj alfy lacné autá, kto neverí nech si pozrie cenníky z rokov 80 a 90... a vtedy najmä alfy šli na dračku a taká 626 sa tiež slušne predávala... boooože a Xedos 6 a 9... :-)
Avatar - speedfred
20. 1. 2021 09:02
Re: Hotová tragedie
Giu mi až tak drahá nepríde (myslim reálne ceny). Skôr povesť a žiadny alebo úplne zlý marketing.
Avatar - sorpersa
20. 1. 2021 09:48
Re: Hotová tragedie
Presne tak spolu s neskorým uvedením na trh. Nerozumiem čo tí taliani robia... nová c4 sa ukázala pred pol rokom a už je na showroomoch. Giu to trvalo.... jojoj, až zostarla pred narodením, aj tak je krásna :-)
20. 1. 2021 10:42
Re: Hotová tragedie
Hlavně vůbec nenabízí manuální převodovku! :-O :-( :no:
Avatar - speedfred
20. 1. 2021 10:44
Re: Hotová tragedie
Mám ju s manuálom 😜
Avatar - Ozzman
20. 1. 2021 11:01
Re: Hotová tragedie
Teď si tě dá Arese na plakát nad postel ! :D
20. 1. 2021 12:44
Re: Hotová tragedie
Asi diesel, že? Tak ten už s manuální převodovkou taky zrušili! :-O :no:
Avatar - speedfred
20. 1. 2021 13:42
Re: Hotová tragedie
Nie, benzínovú. Tá už ale tiež není. :-!
19. 1. 2021 19:56
Snesl bych větší žebříček.
Aspoň do 30.místa
Zajímalo by mě Mitsu, Honda, Alfa, Porsche, Jaguar atd..
Rozbalit vlákno
7
19. 1. 2021 19:57
Re: Snesl bych větší žebříček.
https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/2021119_PRPC_2012_FINAL.pdf
19. 1. 2021 20:02
Re: Snesl bych větší žebříček.
jj já si to taky našel.
Ale hledat nechci, chci číst.
Vod hledání věcí za redaktory je tu ACE. :-[]
Ale třeba Teslu tam nevidím...nebo blbě koukám?
19. 1. 2021 20:34
Re: Snesl bych větší žebříček.
Tesla není členem sdružení autovýrobců ACEA, takže ji ve statistikách nevedou. Myslím, že jsem někde zachytil, že Tesla vloni vyrobila cca 0,5 mio aut, jestli prodali třetinu v USA, třetinu v Číně a třetinu v EU, tak to bude celkem zanedbatelné číslo na úrovni třeba té Mazdy a marketsharem někde lehce nad jedním procentem.
Avatar - Blue Sun
19. 1. 2021 20:41
Re: Snesl bych větší žebříček.
Mají to krapet neúplné. Tesla má za rok 2020 přes sedmdesát tisíc kusů.
19. 1. 2021 21:59
Re: Snesl bych větší žebříček.
Díky !
20. 1. 2021 13:20
Re: Snesl bych větší žebříček.
Přesně, dělat žebříček jen do 20. místa je naprosto nedostatečné. Lenost redaktora? :-O :-( :no:
20. 1. 2021 17:21
Re: Snesl bych větší žebříček.
Naprostý souhlas, i celkové CZ prodeje 20 míst a konec. Asi neumí dělat delší tabulky. :-)
Avatar - netcar.xx
20. 1. 2021 05:55
Je smutne,
ze od doby pred rokem 89 padla Skoda tak hluboko. Dnes je osma, tehdy byla na zapade prvni. Ale vysmivana.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2021 07:00
A bude hůř
Buď zatížíš auta baterkama a vyhovíš lživému počítání emisí a nebo pokuta navýší cenu. Vyšší cena = menší prodeje.
Rozbalit vlákno
10
20. 1. 2021 07:55
Re: A bude hůř
Zrovna jsem na iděsu četl, že frekvence vážných přetížení přenosové soustavy v Evropě se rapidně zvyšuje. Až Němci odstaví svoji poslední JE a nakoupí si ještě víc EV tak opakované blackouty začnou být na denním pořádku. Zatím to vždy dostabilizuje Česko, ale napořád to nezvládne. Takže potom začne svítat naděje, že se ekopakům a zejména jejich voličům v palicích začne rozsvěcet. Ano, paradoxně je k tomu rozsvícení potřeba blackout.
Nechávám stranou hnusné pokrytectví zelených soudruhů, kteří si budují eko ráj, ale vesele s použitím energie z fosilu.
20. 1. 2021 10:47
Re: A bude hůř
Hehe, místní eurohujery a grétistická paka jsi svým "nekorektním a necitlivým" příspěvkem pořádně nadzvedl. Taková opovážlivost, psát pravdu! Už 2 palečky dolů! :-[]
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2021 12:27
Re: A bude hůř
Ty máš fakt dost velký problém, koukám. :-)
20. 1. 2021 12:48
Re: A bude hůř
Problém budeme mít brzy všichni, pokud vedení EU necháme zeleným fašistům! :-O :no:
Avatar - KANKUNEN
20. 1. 2021 13:11
Re: A bude hůř
Slunko, do prčic přece musíš vidět, že ta bruselská budoucnost do sebe nezapadá. Nepůjde donekonečna tisknout peníze. Už jen ty argumenty realistů , ti napíšou proč to nejde, kdežto ekoelektrikáři kouzlí s obláčky.
Avatar - Blue Sun
20. 1. 2021 19:01
Re: A bude hůř
Obě strany mají své argumenty a oboje argumenty mají bezpochyby svou pravdu. Akorát ani jedni nechcete slyšet ty druhé. A fakt, že celý život, včetně tech vašich spalovacích model je založený jen na nekonečném tisku penízků, ignorujete už úplně. Bruselská budoucnost do sebe nezapadá tak jako tak, akorát s neustálým a nesmyslným lpěním na přežité spalovací technologii je ta budoucnost mrtvá předem. Můžeme se tvářit, jak zachraňujeme trh a firmy, ale pokud nás předběhne zbytek světa (a objektivně prostě předběhne), tak nezachráníme vůbec nic, protože nás prostě zválcuje ta Čína, kterou všichni tak pohrdáte.
Takže nějaké prčice si nech pro sebe, zkus být taky objektivní namísto zaslepeně jednostranný, a až se to naučíš, pochopíš. Omluvu nečekám, nestojím o ni.
Avatar - Barrichello
20. 1. 2021 12:31
Re: A bude hůř
Neboj, oni ti jenom vpynou proud, takže se večer neosprchuješ a když bude nejhrůř, vpynout it i topení. Takže elktrocentrála a velké zásoby benzínu nebo plynu v lahvích a jedeeeem :-) :-) :-)
Avatar - lamal
20. 1. 2021 13:07
Re: A bude hůř
osedláme 8valce (z dovozu)
Avatar - speedfred
20. 1. 2021 13:44
Re: A bude hůř
Prečo nie? V garáž nastrádaš 1000 litrový barel petrolu a budeš nezávislý. :D
Avatar - lamal
20. 1. 2021 13:48
Re: A bude hůř
A kazdych 6666,666 km si ho pojdeš nezavisle dotankovat :D