Prodeje nových aut v Evropě loni silně ovlivnila pandemie koronaviru. Škoda však patří mezi značky se spíše nižším poklesem, spolu s Toyotou či Volvem.
Žádné překvapení, výrobci low-costu jdou v krizi na rypák jako první, naopak u Porsche, Ferrari, Lamba, Rollsu nebo Bentley bouchají šampáňo. A to na tom Dacia není zdaleka nejhůř, Opel, Ford, Mazda, Honda nebo Lada jsou na tom ještě hůř, tam už hledají froťáky aby je mohli hodit do ringu.
Dacia by na tom byla vo fous líp, kdyby tam byla fakt celá Evropa.
O kolik, nevím.
Navíc se úplně stejný auta prodávají pod různejma značkama, což je dost zkreslující.
Myslím, že v Rusku je Duster jako Nissan Terrano, ale nechci kecat.
Čísla mají za všechny země/regiony světa, ale předloni udělali členství a v každém článku, který referuje nějakou statistiku se dozvíš jenom to co v podstatě víš a zbytek je "for members only". https://www.focus2move.com/…r-group-ranking/
Hehe, Lada měla loni jeden z nejlepších roků zejména v druhé polovině roku meěla meziroční nárůusty nejlepší za posledních 15 let a celkově ztratila jen 9%.
šlape možná někde na dálném východě, ale řeč je o evropských prodejích a tady má propad 58%
https://www.acea.be/uploads/press_releases_files/2021119_PRPC_2012_FINAL.pdf
Podla mna aj vzhladom k ich celkovemu zaujimavemu portfoliu su to pre nich velmi slabe vysledky... obzvlast mazda... fordu uz tento rok dufam pomoze puma ale aj kuga by sa uz mala rozbehnut.... u mazdy je to ale stale o tom istom ... auta coraz drahsie a predaje uz coraz mensie.... ved si len zober kolko stoji zakladna corolla a kolko dnes uz mazda 3 a porovnajme si to s ich predchodcami... a hned je jasne kolko bije... neviem ci mazda uz netuzi viac po premii dnes ako po masach...
Presne o tom to je cena od...Corolla,Mazda 3,Impreza alebo Civic.V tom je ten úspech Toyoty voči ostatnej japonskej konkurencii.Focus všade vychvalujú ale predaje má dosť slabé a tam vidím hlavný problém že nemá benzínový turbo štvorvalec.Astra a 308 musia minimálne rok počkať na novú generáciu tak ozaj neviem čo chcú tento rok predávať lebo napr. 308 sa už vyrába 8 rokov.A tý čo nadávajú na VW nech sa pozrú na rozdiel medzi prvým VW a druhým Renaultom.Viac ako 500 000 áut takže ten VW nebude až taký shit ako ho väčšinou diskutéry nazívajú keď si ho za rok kúpilo v Európe viac ako 1 300 000 ľudí.Pretože čo je dobré tak to sa predáva" jednoduchá rovnica ". :-)
Kuřata od Babiše se taky prodávají jak na běžícím pasu a kvalita to rozhodne neni, a dobre taky ne.
Takze ta tvoje rovnice neni uplne pravda. A VW je na tom podobně . Od Hitlera maji zmaknuty PR. Nechci říkat, že mají špatná auta, jen by jim mohly aspon fungovat bez nutných restartů.
Dnešní akciová společnost Volkswagen AG (Volkswagen = německy lidový vůz) byla založena v roce 1937. Ideu „lidového vozu“ prosazoval především Adolf Hitler, který 8. března 1934 při zahájení 24. mezinárodní automobilové výstavy (Internationale Automobil-Ausstellung, IAA) uvedl, že cílem je vyrábět vozy pro široké vrstvy obyvatelstva.[1] Mělo jít o automobil, který by při jízdě na německých dálnicích dosahoval cestovní rychlosti 100 km/h, měl mít čtyři sedadla, byl by úsporný co se týče spotřeby paliva a jeho cena měla být nižší než 1000 RM.
Konstrukcí takového automobilu pověřil Hitler rodáka z Vratislavic nad Nisou (dnes městská část Liberce) Ferdinanda Porscheho, a to také díky tomu, že ten už se takovou koncepcí několik let zabýval. Pověření k výstavbě automobilky obdržel Ferdinand Porsche již v roce 1934, ale nejasný způsob financování celý projekt pozdržel až do roku 1937, kdy byla založena Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH (Společnost pro přípravu německého lidového vozu). Ta byla v roce 1938 přejmenována na Volkswagenwerk GmbH. Podle britského historika Richarda J. Evanse, Hitler, jenž se zajímal o auta (avšak nikdy žádné neřídil), osobně navrhl charakteristický zaoblený tvar budoucího vozu, inspirovaný designem českých vozů Tatra konstruktéra Hanse Ledwinky.
"A VW je na tom podobně . Od Hitlera maji zmaknuty PR. "
Mimochodem, co je na myšlence lidového masového vozu tak jak jsi ji vykopíroval sem špatně? Bez ohledu na to, kdo ideu prosazoval? A co to máš společného s aktuálním PR?
Na myšlence není špatného nic. Když masový vrah namaluje ovečku, tak ta ovečka taky potěší. PR mají zmáknuté od (dob) Hitlera s jeho nezanedbatelnou účastí tehdy na něm. Takže to původní tvrzení sedí.
Máš nějaké info o tak přímých vazbách Toyoty na japonský fašistický režim, jako to má VW k Hitlerovým nacistům? Nestyď se napsat zdroj, rád se dovzdělám.
Na konci třicátých let vycítila automobilka velkou příležitost ve strmě rostoucím zbrojení. Když v roce 1937 začala druhá japonsko-čínská válka, Kiičiró Toyoda dal zelenou výrobě nákladních aut pro císařskou armádu.
Pajo, obycejne s tebou souhlasim, ale tohle je proste mimo.
Je rozdil kdyz nekde funguje nejaka firma jiz pred valkou, ktera je pak zapojena do valecneho usili, tim spis pri prechodu na valecnou ekonomiku (chte nechte, proste musi), jak tomu bylo na strane osy i na strane spojencu. A neco jineho je kdyz je nejaka firma primo zalozena straniky nacisticke strany, za ucelem jeji propagace, funkcionari si tam chodi honit triko atd. Do te prvni kategorie nespadne jen automobilka, ale treba i mistni pekar, ktery najednou musi dodavat proviant, uplne bez sveho pricineni. To druhe je vskutku ojedinely pribeh volkswagnu.
Neschovavejme se za to ze "na strane fasistu" byli i japonske automobilky, pokud vim zadna z nich nebyla zalozena / vedena primo onou vojenskou juntou a loutkou cisare.
Ze je cela tahle debata ve vztahu k dnesnimu VW a k jeho marketingu zcela nesmyslna je druha vec a zde samozrejme souhlasim.
To je samozrejme ulet a nesmyslne stourani se v minulosti. Dnesni VW je bezna firma jako kazda jina (mozna trosku specialni ze v ni ma podil i zemska vlada), marketing dela jako kazdy jiny atd.
Popdobne odkazy ala ty Mikesusovo jsou jen rany pod pas. Zbytecne.
Ale nemyslím si že to bude len PR.Vo svojich triedach dominuje v Európe v predaji Golf, Passat ,Tiguan.Myslím že aj T-Rock,Touareg alebo Arteon majú velmi slušné predaje.Majú výkonové rozpätie od 100-320 k a nespočetne množstvo výbavy aj samostatne konfigurovatelnej nie len v paketoch ako japonci alebo korejci takže aj individualizácia je tam dosť velká.ID 3 vo väčšine testov moc neospevujú a predsa je to po pol roku najpredávanejší elektromobil v Europe.Tekže PR to len nebude.Skôr si myslím a mám to potvrdené z môjho okolia že ak si mám +/- za tie isté peniaze kúpiť francúza,japonca alebo korejca tak jednoznačne by som išiel do nemca a myslím že takto rozmýšla stále dosť ľudí.
Mazda si to kazi sama, fordu je skoda, vzdy mal dobre jazdiace auta, tak ale okrem ceny mu to kazia tie motorizacia - litrovy trojvalec na x sposobov jednoducho odradza
Ano, Mazda s príchodom novej 3 ky prezentovala že od tohto modelu Mazda chce patriť ku prémii, teda ide rovno po krku Alfe a BMW. A toto nevyšlo... lebo cena... Mada je fakt pekná aj kvalitná ale drahááá... niečo podbné skúsila AR s Giuliou, aj tá je pekná, dobrá ale drahá, preto je tam kde je...Kedysi boli mazdy aj alfy lacné autá, kto neverí nech si pozrie cenníky z rokov 80 a 90... a vtedy najmä alfy šli na dračku a taká 626 sa tiež slušne predávala... boooože a Xedos 6 a 9... :-)
Presne tak spolu s neskorým uvedením na trh. Nerozumiem čo tí taliani robia... nová c4 sa ukázala pred pol rokom a už je na showroomoch. Giu to trvalo.... jojoj, až zostarla pred narodením, aj tak je krásna :-)
Tesla není členem sdružení autovýrobců ACEA, takže ji ve statistikách nevedou. Myslím, že jsem někde zachytil, že Tesla vloni vyrobila cca 0,5 mio aut, jestli prodali třetinu v USA, třetinu v Číně a třetinu v EU, tak to bude celkem zanedbatelné číslo na úrovni třeba té Mazdy a marketsharem někde lehce nad jedním procentem.
Zrovna jsem na iděsu četl, že frekvence vážných přetížení přenosové soustavy v Evropě se rapidně zvyšuje. Až Němci odstaví svoji poslední JE a nakoupí si ještě víc EV tak opakované blackouty začnou být na denním pořádku. Zatím to vždy dostabilizuje Česko, ale napořád to nezvládne. Takže potom začne svítat naděje, že se ekopakům a zejména jejich voličům v palicích začne rozsvěcet. Ano, paradoxně je k tomu rozsvícení potřeba blackout.
Nechávám stranou hnusné pokrytectví zelených soudruhů, kteří si budují eko ráj, ale vesele s použitím energie z fosilu.
Hehe, místní eurohujery a grétistická paka jsi svým "nekorektním a necitlivým" příspěvkem pořádně nadzvedl. Taková opovážlivost, psát pravdu! Už 2 palečky dolů! :-[]
Slunko, do prčic přece musíš vidět, že ta bruselská budoucnost do sebe nezapadá. Nepůjde donekonečna tisknout peníze. Už jen ty argumenty realistů , ti napíšou proč to nejde, kdežto ekoelektrikáři kouzlí s obláčky.
Obě strany mají své argumenty a oboje argumenty mají bezpochyby svou pravdu. Akorát ani jedni nechcete slyšet ty druhé. A fakt, že celý život, včetně tech vašich spalovacích model je založený jen na nekonečném tisku penízků, ignorujete už úplně. Bruselská budoucnost do sebe nezapadá tak jako tak, akorát s neustálým a nesmyslným lpěním na přežité spalovací technologii je ta budoucnost mrtvá předem. Můžeme se tvářit, jak zachraňujeme trh a firmy, ale pokud nás předběhne zbytek světa (a objektivně prostě předběhne), tak nezachráníme vůbec nic, protože nás prostě zválcuje ta Čína, kterou všichni tak pohrdáte.
Takže nějaké prčice si nech pro sebe, zkus být taky objektivní namísto zaslepeně jednostranný, a až se to naučíš, pochopíš. Omluvu nečekám, nestojím o ni.
Neboj, oni ti jenom vpynou proud, takže se večer neosprchuješ a když bude nejhrůř, vpynout it i topení. Takže elktrocentrála a velké zásoby benzínu nebo plynu v lahvích a jedeeeem :-):-):-)