Hele éro upřímně, nechceš jít dělat roztleskávače třeba fotbalistům TJ Jiskra Bezdružice nebo komunistům na Džbán? Tady je tě vyloženě škoda a tvůj talent nikdo neocení.
A k čomu?
1) EV má byť predsa eko ako všade propagujú.
2) od eko fans tu stále čítam o rýchlostných limitoch 50-90-130.
Tak k čomu tak výkonné auto,ešte raz sa pýtam.🙈
Elektromotor je nadradeny voci ICE vo vsetkych parametroch, som fanusik EV a keby sa dala ignorovat cena, na bezny transport vobec nema vyznam uvazovat o ICE, okrem zriedkavych dennych najazdov nad 600km, ale v sportovom aute stale chcem mat jednoduchy atmosfericky krasne znejuci vysokootackovy motor podporeny elektromotorom nahradzujucim piskajuce turba a ine kazitka na zvysenie efektivity a vykonu, ideal z oboch svetov. Uz dlhe roky zahanbuje Model S supersorty v drag race aj na okruhoch, PLAID verzia pravdepodobne porazi aj hypersporty a to este pridu ovela sportovejsie Roadster II a Rimac EV a tie nastavia latku prilis vysoko pre ICE, ale aj tak ma ovela viacej chytia za srdce hypersportove hybridy ako brilantny kus techniky v podobe 918. To zladenie uzasneho ICE s elektromotormi bude stale lepsie a lepsie a ten zvuk EV nikdy nenahradi ziadnym parametrom a ovela radsej by som rezal krasne zakruty v Aplach na 918ke ako na rychlejsom EV sportiaku.
Problém ale nielen Tesly je ten, že v tých okruhov zvládne oproti ICE autám len zopár a dôjde jej šťava. Chcel by som vidieť hociaké EV na hociktorej 24 koľko krát a ako dlho by dobijali ak by nemohli meniť batery packy. 🙂
Problem, ale nie len tvoj, je ten, ze napises nezmysel, bez toho aby si sa unuval zistit si fakty :-) . Tesla Model 3 Performance akceleruje vyrazne rychlejsie ako BMW M3, pritom maju rovnaky dojazd, pri sportovej jazde ma BMW dokocna mensi dojazd a pritom je este drahsie :) Ak by si sa unuval googlit, tak najdes ze Model 3 Performance nema problem pocas track day urobit na okruhu vyse 400km, co nezvladne mnoho pomalejsich ICE aut ktore nemaju 450k a teda "stava" a dojazd nie su problem.
Vymysliet si obmedzenie na 24h zavode ze nemozu menit battery pack je nezmyselne. Pri tankovani paliva sa tiez neobmedzuju na bezny sposob tankovania ktory ako nam ukazala Tesla aj NIO trva 2x dlhsie ako vymena battery packu, ale zvolili ten najrychlejsi sposob velkeho priemeru a velkeho tlaku. Ako sme si ukazali vyssie, EV by preslo rovnaku vzdielenost na jednu "nadrz" a obnova dojazdu by trvala priblizne rovnako, avsak EV by boli rychlejsie, ako to jasne dokumentuju najrychlejsie Le Mans auta - hybridy, vdaka elektrifikacii. Tolko k faktom ;-)
Ja tohle (Rimac, Tesla Roadster) beru spis jako marketingovej krok pro podporu EV.
A kdyz bude vetsina dopravy elektricka, par 918 urcite nebude problem. I kdyz to zrejme bude draha zalezitost.
U elektromobility jde samozrejme v prvni rade o mainstream.
Edit mam problemy s vkladanim prispevku napoprvy. No a napotreti jsem ho vlozil na nespravne misto.
Tak z čeho jste to chlapci usoudili , že je konec spalováků? Proto, že jeden jugoslávec postavil auto, které má výkon na elektriku 2000 koní. To fakt stačí? V tom případě už je konec, protože Belaz jezdí na elektriku a má 2300 koní. Takže namísto použitelného auta do města pokyvujete nad plackou. Docela by mě zajímal i původ peněz, kdo to financuje. Ale vám je to jedno, zákazy, příkazy, dotace, pokuty, plán zavírání elektráren, všechno Vám to hraje, jak rozdojení kozla v Sovětském svazu. Brzy už padne cena EV na třetinu a nabiješ doma z fotovoltaiky.
Postupně začíná akorát zkáza páteřního evropského průmyslového odvětví, automotivu. Asi tak, pivo stojí 15 korun a ještě vydělává jak výrobci, tak daňové kasičce. No ale násilím budeš chtít prodávat cider za 30 korun a k tomu s tím, že nevyděláš a navíc to kasička bude dotovat. Jak to asi dopadne. A už vím co mi odpovíš, až bude všude jen cider tak slevní. Asi půjde cena jablek dolů, když se budou pěstovat ve velkém, že.
Ja Rimac, Roadster II a ostatne EV hypersporty beriem ako dlho meskajuce ukazanie plneho potencialu EV. U hybridov to trvalo nezmyselne dlho (16 rokov) kym prisli hypersportove hybridy, u EV je to lepsie. Okrem mainstreamu zameraneho na cistejsiu a tichsiu dopravu sa extra tesim na EV Offroad, ziadne uzavierky, diferencialy, redukcie a spojky ktore sa prehirevaju a smrdia :) len jeden direct drive motor pre kazde koleso a uplne nova uroven dymenzovania vykomu pre kazde koleso.