Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Rimac ještě ani nemá jméno, přesto už je první produkční rok vyprodaný

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Druhý elektrický hypersport chorvatské automobilky se zatím představil pouze jako koncept, přesto už je první produkční rok vyprodaný.

Chorvatský výrobce elektrických supersportů na sebe v poslední době strhával pozornost především kvůli značce Bugatti, která měla přejít pod jeho křídla. Zapomínat by se však nemělo ani na modely samotné značky Rimac, tedy především napjatě očekávaný druhý elektrický hypersport.

Ten byl světu poprvé představen ve formě konceptu C_Two v roce 2018 a již krátce poté se objevily první spekulace, že je vyprodaný. Podobné zprávy se od té doby objevují takřka pravidelně, nyní se k nim ale prostřednictvím facebooku konečně vyjádřil i Mate Rimac, zakladatel a CEO stejnojmenné automobilky.

Video se připravuje ...

Ten ve svém příspěvku na sociálních sítích vyvrátil spekulace, že už je vůz kompletně vyprodaný. Současně ale naznačil, že zájem rozhodně nebude nízký. „Mohu prozradit, že jsme vyprodali prvních dvanáct produkčních měsíců,“ uvedl Rimac. A to je s ohledem na skutečnost, že společnost ještě neodhalila ani název produkčního vozu, celkem slušný úspěch.

Pro automobilku byl ovšem klíčový. Mate Rimac totiž prozradil, že cílem automobilky bylo mít vyprodaných prvních 12 měsíců produkce ještě před zahájením výroby. Rimac dále uvedl, že jako prodaný vůz se bere každý, který už si objednal některý z dealerů značky.

Dohromady by mělo vzniknout asi 150 kusů nového modelu Rimac, jehož jméno by mělo být odhaleno brzy. V současnosti by pak měla probíhat stavba prvních tří kusů, určených především k velkému odhalení, propagaci, testovacím jízdám, prezentaci zákazníkům, atd. Stále by se však mělo jednat o předprodukční prototypy.

Finální verze vozu by totiž stále měla být ve vývoji, který má zajistit, že do výroby a k zákazníkům dorazí stroj bez jakýchkoliv slabin či zádrhelů. Za připomenutí pak jistě stojí, že koncept C_Two sliboval čtveřici elektromotorů, výkon až 1427 kW, zrychlení z 0 na 100 km/h během 1,9 sekundy a maximální rychlost až 412 km/h. Na odhalení finálních parametrů si ale ještě budeme muset nějakou chvíli počkat.

Ondřej Mára
Diskuze (20)

Doporučujeme

Avatar - .StenLi.
24. 1. 2021 19:17
Re: Zacina nova era automobilsmu - elektricka
Dakujem ;-)

Ja Rimac, Roadster II a ostatne EV hypersporty beriem ako dlho meskajuce ukazanie plneho potencialu EV. U hybridov to trvalo nezmyselne dlho (16 rokov) kym prisli hypersportove hybridy, u EV je to lepsie. Okrem mainstreamu zameraneho na cistejsiu a tichsiu dopravu sa extra tesim na EV Offroad, ziadne uzavierky, diferencialy, redukcie a spojky ktore sa prehirevaju a smrdia :) len jeden direct drive motor pre kazde koleso a uplne nova uroven dymenzovania vykomu pre kazde koleso.
Avatar - .StenLi.
24. 1. 2021 11:04
Re: Re: Zacina nova era automobilsmu - elektricka
Problem, ale nie len tvoj, je ten, ze napises nezmysel, bez toho aby si sa unuval zistit si fakty :-) . Tesla Model 3 Performance akceleruje vyrazne rychlejsie ako BMW M3, pritom maju rovnaky dojazd, pri sportovej jazde ma BMW dokocna mensi dojazd a pritom je este drahsie :) Ak by si sa unuval googlit, tak najdes ze Model 3 Performance nema problem pocas track day urobit na okruhu vyse 400km, co nezvladne mnoho pomalejsich ICE aut ktore nemaju 450k a teda "stava" a dojazd nie su problem.

Vymysliet si obmedzenie na 24h zavode ze nemozu menit battery pack je nezmyselne. Pri tankovani paliva sa tiez neobmedzuju na bezny sposob tankovania ktory ako nam ukazala Tesla aj NIO trva 2x dlhsie ako vymena battery packu, ale zvolili ten najrychlejsi sposob velkeho priemeru a velkeho tlaku. Ako sme si ukazali vyssie, EV by preslo rovnaku vzdielenost na jednu "nadrz" a obnova dojazdu by trvala priblizne rovnako, avsak EV by boli rychlejsie, ako to jasne dokumentuju najrychlejsie Le Mans auta - hybridy, vdaka elektrifikacii. Tolko k faktom ;-)
Avatar - wakantanka
22. 1. 2021 23:01
Re: Re: Zacina nova era automobilsmu - elektricka
Problém ale nielen Tesly je ten, že v tých okruhov zvládne oproti ICE autám len zopár a dôjde jej šťava. Chcel by som vidieť hociaké EV na hociktorej 24 koľko krát a ako dlho by dobijali ak by nemohli meniť batery packy. 🙂
21. 1. 2021 22:51
Re: Zacina nova era automobilsmu - elektricka
Typický projev elektromobilního šílenství v nejvyšším stádiu... :-( :no:
21. 1. 2021 22:49
Re: Zacina nova era automobilsmu - elektricka
:-) :yes: