Značka Škoda loni na českém trhu prodala 53.620 ojetých automobilů a registrovala 74.786 nových aut. Do budoucna by ale tento podíl mohl být vyrovnaný.
Zřejmě si spočítali, že ne každý bude mít na elektrovehykl nebo jej nebude moct smysluplně provozovat. S postupným zákazem prodeje spalováků napříč Evropou lidi budou víc kupovat ojetiny. Akorát za cenu nového auta.
Trh s EV bude stejny jako se spalovacimi motory. Jen se nebude tolik resit najezd z pohledu opotrebeni motoru, lidi se vice nameri na stav baterii.
Az bude legislativne osetreno autonomni rizeni, tak plno lidi zjisti ze auto nemusi vlastnit, kdyz jim v 95% casu stoji u domu. Bude jednodussi a levnejsi jezdit autonomnimi taxiky v EV podobe (tolik vize E. Muska)
Autonomní řízení a EV jsou rozdílné věci. Plně autonomní, sdílená mobilita tu ještě dlouho nebude (a kdo ví, jestli o ní vůbec někdo stojí. Zatím takové projekty moc úspěšně nejsou). Omezování spalováků už pár let probíhá. A i když třeba dojde ke zlevnění EV technologie (osobně si to nemyslím), tak obsluhovat takové auto bude třeba pro lidi ze sídlišť velký problém. Těm lidem pak nezbyde, než kupovat ojeté spalováky (pokud se to taky nezakáže) nebo budou jezdit MHD. A na dovolenou využijí autopůjčovnu.
.... kdo ví jestli o ní někdo stojí.... Asi bych věděl - Tesla, Google (Alphabet přes Waymo), Apple, GM (Cruise), Uber, Amazom (Zoox) a Baidu. Jde pouze o pár větších firem ;-)
To se jim bohužel dost pravděpodobně podaří. Ale trochu jinak než sami chtějí.
Eurodiktatura elektromobility bude znamenat další pád prodeje nových vozů. Takže ano, za pár let bude Škoda registrovat 50 tis. nových vozů, a bude prodávat 50 tis. ojetých vozů... Než se svět obrátí zcela a ty nové EV mr*ky budou stát bez zájmu, zatímco v bazarech bude rvačka o poslední slušné spalováky :-!:-!
Kdo přežije Covid, kdo přežije i popírače Covidu, tak bude muset přežít za pár let bazarový masakr :-!
To jsou ale silne reci. EV jsou realita, diky Tesle za 2 roky i za rozumnou cenu. Ze v CR se nebuduje infrastruktura pro EV neni problem legislativy, treba to casem bude lepsi.
Chapu ze na bazar se obraci lide co maji mene penez, ale pokud clovek penize ma je vyrazne lepsi mit nove auto nez ojetinu s neduhy. Ja bych auto starsi 10 let nechtel, material proste v case degraduje a dnes se auta vyrabi s omezenou zivotnosti (dano tlakem na cenu).
Ostatne auta do 1 - 2 roku stoji v bazarech vice nebo stejne z autosalonu, kde si reknete o lepsi cenu nez z ceniku. Aspon tolik zkusenost zaposlednich 8 let. Pro me staly velke autobazary neplanovane poskytovately zkusebnich jizd. Najdu si auto co me zaujme, udelal zkuseni jizdu. Nasledne zjistit ze nove vyjde cenove stejne nebo lepe a tak jdu koupit do autosalonu.
Ne. Rozumná cena EV se nerýsuje ani na obzoru. Žádná převratná nová technologie výroby baterií se nekoná. Naopak se projevuje reálná neschopnost dodat baterie ve větším množství.
Pokud peníze člověk má... Ano. A jak vidno tak u nás člověk ty peníze nemá!!! Proto se taky průměrný věk aut neustále propadá.
Vy se živíte prodejem nových aut ne? Je ekonomický nesmysl kupovat nové aut. Mám na něj, ale ojetina udělá stejnou práci - neduhy, jak vy píšete jsou při dobrém výběru nesmysl. Pokud se něco stane, čemu nešlo předejít, ani si to ověřit, je stejně velká pravděpodobnost, že se to stane i u nového. Nejsem staromilec, a nechci tu tvrdit, jak se dřív dělaly lepší auta, to je také nesmysl, ale auto je jen kasička, a udělá stejnou práci za milion i za 300. Stejně tak nemáte pravdu s cenou ročky oproti novému. To, že si řeknete, že na novém nepotřebujete to a ono, neznamená, že pak to nové stojí stejně -.prostě není stejné, je většinou hůře vybavené, nebo má slabší motor apod.
Díky Tesle tu budou za chvíli super auta za super ceny, taky Cybertruck, auta budou ve městech jezdit tunely a už teď jsou plně autonomní. :D
Hele, prodal bych ti sadu hrnců, perfektní, úsporné, vaří hrozně zdravě, pro tebe za dvacet táců, co říkáš?
A rozsvítí se těm automobilkám? Těžko, kindermanagement to vidí jinak a podle toho to vypadá. Jo a toho Peugeota si budu hýčkat asi už navždycky. Náhradní díly jsou všude k mání skoro zadarmo a většinu věcí si udělám na tom sám.
Hele, nejsem žádný důchodce a ještě dlouho nebudu, ale se současnou mladou generací se v práci dost často setkávám. A řeknu ti, že tolik namyšlenosti a přidrzlé suverenity, spojené ale často s neschopností a totální neznalostí o světě a jeho historii prostě u starších generací nebývalo. Až z toho běhá mráz po zádech, protože ta telátka teď velmi často volí progresivistické levičáky Piráty! :-O:no:
Však je to jen odraz přezíravého a nafoukaného chování starší generace vůči mladým. A té přehnané sebejistoty, se kterou se starší považují za lepší, to ani nezmiňuju. Jo jo, Piráty je potřeba... ať se ty stojaté vody našeho rybníčku hnou zase trošku kupředu namísto setrvalé cesty zpět.
Nevím jak ty, ale já i mnoho mých vrstevníků cestu pseudozeleného progresivistického socialismu považuje nikoliv za cestu vpřed, ale do horoucích pekel ekonomického úpadku a pošlapávání svobod! :-(:-(
Nejen v 50 letech, to trvalo minimalne do 80 let. Duvod byl jednoduchy - auta nebyla a tak si lidi radeji koupili ojetinu co meli hned nez aby kupovali nove po cele republice. Bylo bezne cekat 3 dny ve fronte pred Mototechnou, kdyz mely jrijit nova auta.
Moc rád jim budu "trpět", nejsem totiž zvědavý na nějaký pseudozelený socialistický "ráj" se společným či skupinovým vlastnictvím. Ten jsme u nás budovali celých 42 let (v rudém odstínu) a byla to, jak známo, totální katastrofa.
„Elon dosahuje vysoké míry degenerativního chování. Všichni tito lidé, Musk, Zuckerberg, všichni mají tendenci uchylovat se k totální a kompletní patologické sociopati. Lidé jako takoví jsou jim naprosto ukradení,“
Zajímavé, jak autor dokázal vytáhnout dva lidi, kteří vyvolávají ve spoustě lidí záporné asociace. To určitě, ale určitě nebylo schválně.
Jenže takový Henry Ford, Lee Iacocca nebo Steve Jobs byli úplně stejní.