The measurement is carried out as prescribed in the previous fuel consumption measurement specification: the battery must be fully charged at the start of test bench test. Immediately after testing, test engineers reconnect the vehicle to a charger. The cable is equipped with an electricity meter. This meter measures the total amount of current, which has the advantage that the battery’s energy losses during charging are detected as well. The resulting value is divided by the range determined in test bench testing.
Ne vždycky to efektivně jde. Některé platformy prostě zástavbu elektrického pohonu neumožňují. Postupně se to mění, ale ještě pár let to potrvá.
No a druhá věc je snaha některých o oddělení elektrické a klasické linie. VW šel oddělenou cestou, Peugeot naopak elektrickou cestou u klasiky. Což mimochodem bylo dříve, než u BMW.
Cestou elektrifikace stávajících modelů už se vydala řada výrobců (za všechny Smart EQ, Kia Soul EV, e-Golf, Mini electric) nicméně zjistili, že platforma vhodná pro spalovák není moc výhodná pro EV a naopak, platforma šitá pro EV (sendvičová struktura pro baterky uložené v celé podlaze mezi nápravami) není moc vhodná pro spalovák. Takže ta i4 určitě není první vlaštovka, ale spíš jedna z posledních.
Elektrifikace stávajících spalováků je nahov_no. Nevyužiješ všechny benefity, které ti nabízí elektropohon a je to fakt kočkopes. Nedá se to moc míchat... To je zatím má zkušenost s auty, která jsou od začátku navržena pouze jako EV a auty, co vychází z nebo sdílejí platformu ze spalováků.
Dokud to půjde, fosil je pro mě jasná volba. A taky ty BMW GT/GC kastle se mi nikdy nelíbily. Teď do toho daj eletriku, no někoho to třeba zasáhne. Jsem zvědavý.