Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW i4 za rohem. Odhaluje zákulisí vývoje

BMW se pomalu chystá na rozšíření nabídky druhé generace řady 4 o čtyřdveřový model Gran Coupé. Ten dorazí i v čistě elektrické formě jako BMW i4.
Zpět na článek
23. 1. 2021 14:44
23. 1. 2021 15:15
23. 1. 2021 15:30
23. 1. 2021 22:15
23. 1. 2021 14:02
Kdyby mi někdo před 20ti lety
řekl, že BMW bude vyrábět středně velké coupé, co bude mít 4 dveře a 2 tuny, tak bych nevěřil.
Rozbalit vlákno
6
23. 1. 2021 16:16
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
Mna viac udivuje BMW ako predokolkovy minivan s trojvalcom :-[]
23. 1. 2021 16:26
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
Tak to je fakt.
A navíc hnusnej.
23. 1. 2021 16:45
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
horší je, že BMW takové vozidlo dělá i se spalovacím motorem:)
24. 1. 2021 00:04
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
Co placas, pred 20 lety uz byla X5 davno na trhu.
Ses starej a uz si nepamatujes, jen samy jooo tenkraaat... :-)
24. 1. 2021 01:33
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
A to je "středně velké coupé"?
Jak jsem starej, tak ty jseš vylízanej. :-!
24. 1. 2021 14:50
Re: Kdyby mi někdo před 20ti lety
:D :*)
Avatar - speedfred
23. 1. 2021 14:44
WLTP
viete niekto podľa čoho a ako sa meria dojazd?
Rozbalit vlákno
2
23. 1. 2021 15:30
Re: WLTP
https://www.vda.de/…rs-measured.html

The measurement is carried out as prescribed in the previous fuel consumption measurement specification: the battery must be fully charged at the start of test bench test. Immediately after testing, test engineers reconnect the vehicle to a charger. The cable is equipped with an electricity meter. This meter measures the total amount of current, which has the advantage that the battery’s energy losses during charging are detected as well. The resulting value is divided by the range determined in test bench testing.
23. 1. 2021 16:45
Nedávno jsem se na to ptal
proč nejdou výrobci standardních automobilů cestou elektrifikace stávajících modelů - a ejhle, první vlašťofka:)
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
23. 1. 2021 18:17
Re: Nedávno jsem se na to ptal
Ne vždycky to efektivně jde. Některé platformy prostě zástavbu elektrického pohonu neumožňují. Postupně se to mění, ale ještě pár let to potrvá.
No a druhá věc je snaha některých o oddělení elektrické a klasické linie. VW šel oddělenou cestou, Peugeot naopak elektrickou cestou u klasiky. Což mimochodem bylo dříve, než u BMW.
23. 1. 2021 21:01
Re: Nedávno jsem se na to ptal
Cestou elektrifikace stávajících modelů už se vydala řada výrobců (za všechny Smart EQ, Kia Soul EV, e-Golf, Mini electric) nicméně zjistili, že platforma vhodná pro spalovák není moc výhodná pro EV a naopak, platforma šitá pro EV (sendvičová struktura pro baterky uložené v celé podlaze mezi nápravami) není moc vhodná pro spalovák. Takže ta i4 určitě není první vlaštovka, ale spíš jedna z posledních.
23. 1. 2021 23:58
Re: Nedávno jsem se na to ptal
Nadsázka : ok, já mluvil o autech :)
24. 1. 2021 00:09
Re: Nedávno jsem se na to ptal
Kdyz zacnou michat platformu spalovaku s EV tak vis, ze na to EV proste jeste hazi bobek.

Budto das baterky do podlahy a tudiz je ta platforma na nic pokud tam das spalovak, anebo to michas a vyrabis prasopes.
24. 1. 2021 20:54
Re: Nedávno jsem se na to ptal
Elektrifikace stávajících spalováků je nahov_no. Nevyužiješ všechny benefity, které ti nabízí elektropohon a je to fakt kočkopes. Nedá se to moc míchat... To je zatím má zkušenost s auty, která jsou od začátku navržena pouze jako EV a auty, co vychází z nebo sdílejí platformu ze spalováků.
Avatar - Machýrek
23. 1. 2021 22:15
Uvidíme
Dokud to půjde, fosil je pro mě jasná volba. A taky ty BMW GT/GC kastle se mi nikdy nelíbily. Teď do toho daj eletriku, no někoho to třeba zasáhne. Jsem zvědavý.
Rozbalit vlákno
0