Novinky
jak proti proudu tahne kocabku.
s tim rozdilem, ze zatimco ta kocabka slouzila staleti, tak, jedno tu144 spadlo na letecky prehlidce a druhy nejakou dobu litalo s postou, ale lidi do toho obslehnutyho klumpru nesmeli
s tim rozdilem, ze zatimco ta kocabka slouzila staleti, tak, jedno tu144 spadlo na letecky prehlidce a druhy nejakou dobu litalo s postou, ale lidi do toho obslehnutyho klumpru nesmeli
máš špatný info, Tu-144 lítalo i s lidma. A bylo jich vyrobeno 15 + prototyp a 16 zůstal rozestavený.
https😐/cs.wikipedia.org/…i/Tupolev_Tu-144
https😐/ruslet.webnode.cz/…u-144-charger-b/
NASA používala pro zkoušky Tu-144LL s motory Kuznecov jako létající laboratoř v letech 96-99
https😐/cs.wikipedia.org/…i/Tupolev_Tu-144
https😐/ruslet.webnode.cz/…u-144-charger-b/
NASA používala pro zkoušky Tu-144LL s motory Kuznecov jako létající laboratoř v letech 96-99
ruskej obslehnutej klumpr pravidelne lital jen 7 mesicu, resp udelal pouhych 55 letu s cestujicimi na palube a to rychlosti 1.6M.
naproti tomu concorde pravidelne lital 1/4 stoleti cestovni rychlosti 2M a udelal pres 80tis letu...
naproti tomu concorde pravidelne lital 1/4 stoleti cestovni rychlosti 2M a udelal pres 80tis letu...
A pepici vyrobili neake škodovky . Feldu forman Fabiu škodu 120 a bola to len kopa šrotu a *** to pojede. 😒] a ďalšie ani nevravím bucori 🤣🤣🤣🤣
Poslední let Tu144 14.4.1999
I dnes jsou diesely do letadel používané, pár takových motorů certifikaci má. Jenže zase je to jen pro něco pomalého a menšího.
https😐/ruslet.webnode.cz/…-tupolev/tu-155/
Ale nic tam neumí vyvinout a vyrobit a jsou tam jen ožralí mužici, víme 😄 😄
Takovýchle projektů měli rusové stovky v čem patřili ke špičce. Jelikož o nich vím, tak nemam důvod se jim smát.
A po světe jezdí ruská auta, nákladáky, traktory, bagry, lokomotivy atd. A samozřejmě vojenská technika a kolik nákladů komerčním firmám vynesly ruské rakety Sojuz, Progres, Rokos a letos začne i Angara - pravidelní zákazníci Francie, Jižní Korea, USA, SAE a další
Jo jinak v červnu má letět další Angara A5, už třetí celkově a na podzim druhá Angara A1.2 (ta už s komerčním nákladem)
V dubnu má letět k ISS nový ruský modul Nauka s Protonem-M a chystá se další spousta projektů. Ano jde to pomalu, je tam velká korupce, to všechno vím, ale to nemá nic společného s tím, že tam nic neumí, nejsou chopni vyvinout a vyrobit.
A co jaderné lektrárny a reaktor ypostavené rusy, má je půl světa, celé bývalé SSSR, my, slovensko, madarsko, finsko, čína a řada dalších a neustále staví nové. K tomu i komerční doprava ledoborcy jak turistů tak služby pro lodě proplouvající severní trasou atd atd
Nemluvě o e😜ortu potravin a alkoholu do celého světa. A i obilí, Rusko je velký e😜ortér pšenice, některé roky bylo i první na světe.
Takže to že Rusko světu nic nedá krom nerostných surovin sou těžké plky.
Píše : Letecký petrolej neboli Jet-A1 se svým složením do jisté míry podobá motorové naftě pro arktické klima. Tedy takové, která se na našich čerpacích stanicích objevuje v případě, kdy okolní teploty klesnou pod mínus 20 stupňů.
V diskuzi píše _MT_: Pro vznětový motor je letecký petrolej fajnové palivo, ale v civilním sektoru se s ním nepočítá (vojáci rádi lijí jedno palivo do všeho, takže najdeš i motorky se vznětovým motorem jezdící na letecký petrolej). Nevím, jak moc by si stěžoval počítač (nedivil bych se, kdyby motor fungoval celkem normálně), ale vlastnosti toho paliva jsou jiné a třeba palivovému čerpadlu by se to nemuselo líbit.