Sovětský výrobce nákladních vozidel se rozhodl postavit osobní automobil – z toho nemohlo vzniknout nic jiného než monstrózní originál. Téměř třicetitunový sedan neměl většího a těžšího konkurenta.
Čo že sedan, ale 56 ak sa nemýlim nebolo TU144 ešte na svete, takže ťažko mohli vyrobiť toto kvôli nemu. A k spotrebe, pokiaľ viem letiskový ťahač Tatra mal tiež spotrebu niekde okolo 110 litrov na sto km.
Byl to experiment, který se neujal. A jelikož při něm byl vyvinut velmi dobrý dvanáctiválec, vyzkoušeli jeho použití v tancích, kde dal základ celé sovětské motorové řadě táhnoucí se až k T-72... Proto je ten motor vyrobený z hliníkových slitin.
Pravda, splietol som to s tým JU86 ktorý najprv lietal ako prieskumný. To že sa to neujalo mi je jasné. Očividne si ale v Sojuze museli prejsť aj touto slepou uličkou čo sa letectva týka.
S dieselem v letadlech experimentovali všude. Britové zkoušeli kopii těch německých motorů, Sověti měli tenhle motor, testovalo se to i ve Francii a USA. Všude dospěli k tomu samému - pro letadlo, kde je potřeba rychlý nástup výkonu, byl tehdejší diesel nevhodný. U bojových letadel byly i problémy s dodávkou paliva a vznícením, což při leteckém souboji znamená smrt.
I dnes jsou diesely do letadel používané, pár takových motorů certifikaci má. Jenže zase je to jen pro něco pomalého a menšího.
No ale i když měli skvělé nápady, tak máloco dali světu, buď to nefungovalo, nebo to bylo absolutně k ničemu, protože kdyby ne, tak se to prosadi. Celý svět by teď kupoval jejich výrobky. Poslední dobry byl kalasnikov :D to je největší úspěch, každé africké dítě po něm touží..
Myslím že lidi používaj víc výrobků z ruska, kámoš má 4 žigulíky, jám mam ruskou obývací stěnu, děla měl ruskou telvizi, zapalovač, rádio, celou gola sadu, otec používal na mazání ruské letecké oleje, které zbyly ve fabrice po ukončení letecké výroby a byly fabrice k ničemu už :-)
A po světe jezdí ruská auta, nákladáky, traktory, bagry, lokomotivy atd. A samozřejmě vojenská technika a kolik nákladů komerčním firmám vynesly ruské rakety Sojuz, Progres, Rokos a letos začne i Angara - pravidelní zákazníci Francie, Jižní Korea, USA, SAE a další
Jo jinak v červnu má letět další Angara A5, už třetí celkově a na podzim druhá Angara A1.2 (ta už s komerčním nákladem)
V dubnu má letět k ISS nový ruský modul Nauka s Protonem-M a chystá se další spousta projektů. Ano jde to pomalu, je tam velká korupce, to všechno vím, ale to nemá nic společného s tím, že tam nic neumí, nejsou chopni vyvinout a vyrobit.
A co jaderné lektrárny a reaktor ypostavené rusy, má je půl světa, celé bývalé SSSR, my, slovensko, madarsko, finsko, čína a řada dalších a neustále staví nové. K tomu i komerční doprava ledoborcy jak turistů tak služby pro lodě proplouvající severní trasou atd atd
Nemluvě o exportu potravin a alkoholu do celého světa. A i obilí, Rusko je velký exportér pšenice, některé roky bylo i první na světe.
Takže to že Rusko světu nic nedá krom nerostných surovin sou těžké plky.
Už to tady kupodivu rozebíral pan Musil - https://www.auto.cz/…e-do-auta-108824
Píše : Letecký petrolej neboli Jet-A1 se svým složením do jisté míry podobá motorové naftě pro arktické klima. Tedy takové, která se na našich čerpacích stanicích objevuje v případě, kdy okolní teploty klesnou pod mínus 20 stupňů.
V diskuzi píše _MT_: Pro vznětový motor je letecký petrolej fajnové palivo, ale v civilním sektoru se s ním nepočítá (vojáci rádi lijí jedno palivo do všeho, takže najdeš i motorky se vznětovým motorem jezdící na letecký petrolej). Nevím, jak moc by si stěžoval počítač (nedivil bych se, kdyby motor fungoval celkem normálně), ale vlastnosti toho paliva jsou jiné a třeba palivovému čerpadlu by se to nemuselo líbit.
Jezdí, ale za cenu nižšího výkonu a většího opotřebení motoru. Účastnil jsem se testů leteckého paliva v AČR, dělal jsem k tomu laboratorní rozbory. Celkově byla větší degradace oleje, větší opotřebení třecích ploch, ani čerpadlům se to moc nelíbilo. Klasické motory s řadovým čerpadlem nebo staré TDI s rotačním čerpadlem si s tím poradí, ale moderní common raily už to nemají rády.
jak proti proudu tahne kocabku.
s tim rozdilem, ze zatimco ta kocabka slouzila staleti, tak, jedno tu144 spadlo na letecky prehlidce a druhy nejakou dobu litalo s postou, ale lidi do toho obslehnutyho klumpru nesmeli
ruskej obslehnutej klumpr pravidelne lital jen 7 mesicu, resp udelal pouhych 55 letu s cestujicimi na palube a to rychlosti 1.6M.
naproti tomu concorde pravidelne lital 1/4 stoleti cestovni rychlosti 2M a udelal pres 80tis letu...