Suhlas s testerom.... interier je paradny... normalne by som povedal ze za neho by sa nehanbili ani vacsie a drahsie kusky z mnichova.... tu clovek ma pred sebou prave bmw... a rovnako suhlas s testerom ze ale exterier je uz skratka divny a kusok taky ponorkovy styl ma ... ako mne sa tu paci aj farba auta aj disky... ale za melon uz klasicku 3ku presne tak.... pri pohlade na tento testovany kusok ma hned napadlo ze z pohladu bmw plni rolu vlastne akehosi mnichovskeho fluencu..... za mna ale uz radsej plnohodnotnu lagunu .... teda bawo 3ku zadokolku ak je navyse este aj v podobnej cene ako tento mnichovsky fluence :yes:
200k rozdíl a většina příplatků o 30 až 50% dražší. Když máš 1M CZK a zvažuješ něco z vrcholu mainstreamu (nikdo RWD nedělá) s výbavou nebo trochu menší 220i taky s výbavou, koupíš holou 320i?
Kontroverzní model. Perou se dva pohledy. Jeden, že to není RWD, mainstream technika atd. Druhý ale, že je to dostupná cesta k prémii a mainstream v interiéru dostává rákoskou na holou.
2er GC, stejně jako 1er, má poměrně levné příplatky, to je další plus.
Co mě vadí nejvíc je zadek. Disproporčně vysoký se světly jak z jiného auta. Vlastně nejen "jak", je to nepovedená kopírka z větších modelů. Vzhledově mi zadek trochu připomíná prvního Logana :-|. Mít elegantnější zadek, nemám proti tomu vůbec nic. I když mám, chybí mi motorový střed, něco mezi 20i/d a M35i. Tady umí konkurence ze Stuttgartu trochu lépe...vlastně i ten design exteriéru.
No když koukám, že O4 2.0 TDI 110 kw je za nějakých 657k až 708k, tak začínám mít pochopení pro 18d a nelze nic moc namítat. Mainstream zdražil mnohem víc než entry level prémie.
Přesně tak, kdxz to nechceš jako auto s co možná největším prostorem, tak tyhle "lowendove" prémie mi přijdou fajn, mně se to líbí, stejně jako A3 sedan, či MB CLA
Tak já Ozzimu rozumím. Ačkoliv "entry level" nebo "základní prémie" bude možná lepší výraz. Pro mě zbytečné slovíčkaření. Tyhle modely mají "ošizenou techniku" oproti vyšším modelům. To tady asi nemusím vysvětlovat :) Rozdíl se s velkou nadsázkou dá přirovnat k případu Renaultu a Dacie. Levnější technika těžící z vývoje a image lepší značky. Takže "lowend" mezi prémií :D Nechme slovíčkaření :D Jak píšu v původním příspěvku, v kontextu ceny a konkurence to za ty peníze vlastně ani nevadí.
Souhlas, i když já BYCH nakonec asi volil hatchbackovou 1er, tady mě sice nalákala pěkná barva ale ten zadek je fakt divnej, pokud sedan tak považuju za nejvydařenější z těhle malých prémií A3. A pokud to budeme uvažovat jako teoretickou náhradu za FoFo, tak by mě ani nemuselo trápi, že je to předokolka.
od B sloupků to vypadá jako nepovedené naroubování od krátkodobých stážistů v karosárně Togliatti. Otřesné, nevkusné, zcela nesouvisející.
2er GC je pro mě tak pasé, že si neumím představit proč nedat přednost konkurenci, nebo neřešit skladovku/předváděčku 3er.
Ja sa stále trochu zastávam 2GC a tvrdím, že naživo vyzerá lepšie, ako na fotkách, ale je pravda, že tá zadná časť má od "štíhlej línie kupé" hodne ďaleko a z nemeckej trojice by som vizuálne rozhodne uprednostnil ako A3 sedan, tak CLA.
Samozrejme vo vnútrofiremnej súťaži 2er popri 3er nemôže obstáť, ale stále je tam nemalý cenový rozdiel a kto sa uspokojí s 218i, tak aj holá 3er je cenovo ďaleko. A stále je 2GC o chlp krajšia ako 1er (napr. tá predná maska nepresahuje líniu svetiel, čo je pri 1er vizuálne dosť problém).
Vídám pravidelně M235i a pokud se na to nedívám zezadu, tak mi to špatné vůbec nepřijde. Ty levnější verze jsou horší, ale to platí obecně o všech BMW. V tomhle se mi líbí MB, dá se koupit model v základu a základní cenovka na tom není tolik vidět.
Jdi do trojky... no, ale nepujdes, protoze milion korun. Byl ses nekdy podivat na showroomu kdo bmw kupuje? Co takova pani, ktere se tohle auto libi vic nez trojka a zaplati. Proste s tim autem odjede a ani nevi ze nejake auto.cz existuje.
A to je rozdíl mezi tím BYkupcem a kupcem. Realným kupcům jde v první třídě o image značky a je jim šuma fuk, co to má za pohon a jestli je pod kapotou R6 či R3, malá hrstka si koupí ty zajímavější motorizace (ti sem taky chodí) a pak sem chodí ten plebs, co mudruje nad manualy, benzinovými atmo motory a šestiválci, ale doma sedlají Leony, Pola a podobné auta a toto si nikdy nekoupí i kdyby to bylo RWD s třílitrem a manualem...
Myslím že myslel toho Leona 1,4TSI s nenahraditeľnou rúčkou. :D A tak nejak cítím, že Ty si toho bavoráka niekedy kúpiš (a ak nie RWD BMW, tak aspoň nejaké iné RWD). ;-)
No, moc času evidentně nezbývá...tudíž je pro mě tohle 2GC jakožto dostupný "vstup do prémie" vyloženě nezajímavé. Až na ten interiér. To není ani rákoska na holou, jak píše Adam, to je pro mainstream vyloženě baštonáda. ;-)
A když si zabychařím, tak právě kvůli němu bych si raději došel právě pro 2GC než pro CLA nebo A3 sedan. Ale jak říkám, tudy pro mě cesta nevede.
Ale většinu dnes bohužel opravdu nezajímá železo, ale jen úhlopříčka a typ displaye a ostatní automobilové hodnoty pověsili na datovým kabelu na šibenici.
90 % kupců aut NIKDY nezajímalo železo, ale v první řadě spotřeba, cena, komfort a vnitřní výbava. Železo řeší nadšenci, ti ale žádného výrobce neuživí.
Kdybych soudil podle sebe, budu souhlasit s rohypnolem. Na rozdíl od tebe a jeho se umím od svého vlastního pohledu oprostit, ale to je vlastní dospělým.
Jako ta povrchni hloupost co si napsal je uplně mimo realitu. Tedy nevšiml jsem si, že by to tu byl sam milionař. A to, že ne všichni maji na auta za velky peniz nerovna se automaticky to, že maji pokřiveny pohled. Označovat někoho Bykupcem jen proto, že si nepořidi nějakou pořadnou karu a jen vyjadři nějake sve pocity či touhy je hodně hloupe.
Sedan je pro 90% běžných situací doby předkočárkové nebo pokočárkové značka ideál. Pak tu je bohužel zbylých 10%, kdy to je obvykle fiasko :D I tak nikdo nic lepšího než sedan nevymyslel. Tuhost, konfort, bezpečnost, vyváženost, rozložení hmotnosti... tohle vše tu ne prostě nejlepší. Ale tohle ví každý kdo o autech aspoň něco málo zaslechl aspoň z rozhlasu.
Jazdím sedan tejto veľkosti a len sa ticho usmievam.Ty si kúpil sedan? :-O
Presne ako píšeš veľa výhod vs.jeden pre niekoho podstatné negatívum.No kto nevozí kočík,či skrine tomu poslúži super.
Aspoň sú na sedanoch lepšie ceny. :-!
Sedany su obvykle aj vizualne najelegantnejsie ... uspechu suv ci kombikov sa ale nedivim.... su velmi prakticke tym ze vedia ponuknut kubiky perfektne vyuzitelneho suvisleho aj dobre dostupneho priestoru za prednymi sedackami
Kombi je akusticky horší. A taky tepelně... Ale jo, prostor je samozřejmě o něčem jiném. Jen zkrátka takové ty běžné nákupy kdy máš 1000 různých pí*ovin v taškách jsou právě na sedan jak dělaný :D
To je pravda, nejvíce nesnáším, když dám do kufru jednu igelitku a v první mírné zatáčce mám nákup po celém kufru... já vím, síťky a tak.. už je kupuju asi 10 let, mezitím jsem vystřídal 4 kombíky :D
Já když jse míval sedan, tak jsem do něj dal i kočárek. Musel jsem sice sundat kolečka, ale pak už tam složený vlezl. Díky sklopným sedačkám se tam i složená skříň odvezla úplně v pohodě. Kufr byl velký až až, limitem byl vstup do něj, ale zase kolikrát člověk potřebuje vést něco tak velkého, aby se to nedostalo i do sedanu. Tím neříkám, že to je auto vyhovující všem, ale spíše to, že spousta lidí si to nedovede představit, bez toho, aniž by to měli vyzkoušené.
Sedan umí překvapit, ale jde o to, že některé věci musíš rozebrat a to je asi ta naše přirozená lenost, kdy do kombíku hodíš cokoliv, zavres dveře a jedeš..
To každopědně, jen si teď v hlavě vzpomínám, kolikrát jsem něco rozebíral, aby se to tam nevešlo. Když pominu ten kočárek. Kola stejně vozím na nosiči, je to lepší. Ale taková ta "pohodlnost" otevřít, hodit a neřešit bude převažovat. Pořípadě psa taky do sedana nezavřeš :D
Matně si pamatuji, že si vozil kolo, jestli se něco nezměnilo a vozíš jen jedno, i do sedanu se dá, mívali jsme Jettu :D Spíš bych to viděl v tom, že sedanů je poskrovnu a mimo Hondy Civic, Mazdy 3 a Corolly jsou tu už jen prémiovky a v Dsegmentu to taky není žádná sláva.
Silnička se ještě vejde, ale bejka tam prostě nenacpu ani násilím. O dvou kolech už vůbec nemluvím, to je konečná. Do liftbacku už se naskládat dají, s trochou snahy.
Ale peklo byli třeba i čtyři lidi a čtyři sedmdesátilitrové krosny. Nacpat tam jdou, ale s rizikem, že něco poškodíš nebo utrhneš, což na dvoutýdenní výlet v horách není zrovna dobré.
Tak já mám asi největší zkušenost 3 lidi a týdenní lyzovacka, vše dovnitř. Tenkrát jsem z nouzového důvodu musel jet sedanem a pak jsem byl milé překvapen, že se to tam vejde. A ono není kombi jako kombi, třeba hudební aparat a nastrojovku, kterou jsem měl velký problém nacpat do MK5 kombi se sklopenymi sedadly jsme nakonec dali do staré Fabie sedan, obojí ve dvou lidech.
Do sedanu se dobře nakládají věci, které mají pravidelné tvary, ale u krosen jsme narazili na problém se všemi těmi zádovými postroji. Naštěstí jsme nic neutrhli, ale některé přezky a suché zipy byly dost uvolněné a celé to bylo blbě pokroucené.
Bežne som v sedane vozil 2 biky. Vyvesíš predné kolo, vytiahneš sedlovku a nie je problém. Zaberie to menej času ako osádzať nosič. Ak vyberieš vhodný kočík, tak zaberie iba štvrtinu 400l kufra. Previezol som tiež 200l sud (na zadných sedačkách) a 2,6m dlhú guľatinu. Pravda, chladničku tam nacpeš ťažko.
O technice nemá smysl vézt debatu, tady se žádné drama nekoná. Někde se s BMW začít musí a 110 kW a 4 válce značí rozum v hrsti. Dál má smysl bavit se jen o charakteru. Jenže tohle je jako rám obrazu ve kterým zeje jen díra. Díra, přes kterou vidíte plné parkoviště aut, které vám nabídnou spousty rozmanitých charakterů. Za stejný prachy!
Jízdně je tohle BMW (fakt je to BMW?!?... nespletl se někdo?) atraktivní asi jako dámské kolo bez sedátka. Vzhled je střižený jak pánský tanga z leopardí kůže. Auto vhodné maximálně tak pro feminy a unisex hermafrodity, kteří při výběru pohlaví krouží na kruhovým objezdu...
Dámy mají k dispozici excelentní bonboniéru plnou písmen X. Testosteroni mají lety vycizelovanou postupku dokonalosti 3-5-7. Pro keny, kopačky a brusle tu jsou novotvary 4 a 8. Pro ty, kterým mozek prorostl mechem, zadek si utírají kapradím a vidí přes zelený zákal tu je i3... Ne, BMW nemá zapotřebí vyrábět něco takového jako je 218d GrC. Když už, tak prodejní čísla se sekají v třídě SUV!
Paušalizuji. Moralizuji. Bychařím. Když ale v mnichově uvaří šlichtu, tak je třeba jediné - urychleně ji hodit do koše, vyčistit stůl a těšit se na další skvělé kousky, o kterých má smysl snít, o kterých má význam číst, se kterými je třeba se svézt a pro které je třeba žít! Klidně mě tady za ten názor ukamenujte. Punkt! :-!
Za melon uz urcite za mna 3ku... tato podivnost s prednym nahonom snad este pre zeny bude ok lebo tie nic neriesia ... ani nechcu riesit cena necena ... ale chlap tuziaci po bmw s melonom na ucte si toto podla mna nemoze kupit.. tu uz potom bud 3ka alebo x2 ... alebo ist za danu cenovky k medvedovi c ci glb a pod...
Pošli link na skladovku 330i za 1M ;) To co posíláš je nějaká půl roku stará ojetina od neautorizovaného prodejce za 1.09M. A stejně jako najdeš některé 3er výrazně pod cenou, stejně tak se dopracuješ k 2er. To platí o bazaru i nových, protože vždy sjednáváš nějakou slevu...
Protože jsi ve svém komentáři dal link na 330i? Píšu si s tím stejným člověkem? :D Přečti si ještě jednou co jsi napsal.
A teď fakta: mezi 320i (1M základ = holobyt) a 220i je cca 150k rozdíl v základu v ceníku. S rostoucí výbavou se rozdíl zvyšuje. Na obojí dostaneš od dealera slevu, obojí koupíš levněji jako předváděčku nebo mladou ojetinu, možná skladovku. Když porovnáš ty stavy, tak rozdíl bude +- stejný.
Znovu - psal jsem že za podobné ceny jsou i skladovky!!!
Jinak samozřejmě, že skladovka 2 GrC by taky byla levnější. Já jen říkám, že za cenu nové 2 GrC jdou sehnat velmi zajímavé kousky nových/zánovních trojek.
Jen rikam, ze takto si auto skoro nikdo nekupuje. Budto jdes pro nove anebo ne - a neporovnavas tedy ceny skladovka vs. cenikova cena.
Navic na cenikovou vzdycky dostanes nejakou slevu, to jen aby to bylo jeste trochu slozitejsi. Takze pokud vychazi cenikova dvojky stejne jako skladovka trojky, tak jsi zapomnel zapocitat automatickou slevu z te cenikove ceny a stale je ta trojka drazsi...
Malá poznámka k těm ženám, né všechny chtějí něco, co začíná X, prostě SUV i v dnešní době není snem všech žen, znám několik takových, které by SUV nikdy nechtělo a to nejsou žádné znalkyně aut. Proto 2er má naprosto dokonalý smysl, mimo jich je tu ještě spoustu těch, kteří chtějí 3er a nemají na něj, takže dostanou vrtuli s manistreamovou technikou a tyto prodeje se počítají. Podívej se, kolik těch dvojek a jedniček jezdí a jaké to jsou většinou motorizace, ty základní.
... jak píše už kolega výše, kromě masky přesně takhle to auto vypadá.... aspoň teda ta titulní fotka.... Úplně mě tedy neuspokojuje číst tady o BMW za 1,1mio že to je "vlastně docela dobré auto".... Ano, je co cena naklikaná příplatky, jenže ty příplatky zejména v interiéru z toho auta právě dělají něco, co si na prémii může aspoň hrát....
V základu za 800 dostaneš nepraktický sedan v manuálu, který patrně v tom základu bude vypadat jako něco.... no.... asi tohle: https://www.sauto.cz/…/rada-2/18963655?… a budeš připlácet i za automatickou klimu.....
PS: základní Giulia v benzínu stojí nová 899... a je to taky žebrák, ale má 200 koní, 8st. automat a bude tě bavit ji řídit.... ;-) a mimochodem je o 150 kilo lehčí..... :-O
Ten pontonovity ponorkovy styl fluencu tu skratka nejde nevidiet suhlas.... pritom interier je kurna vyborny.... skoda no... mat melon tak preco vlastne chciet toto cudo a nie 3ku alebo x2? Auto ale inak samozrejme je super... vid testik... no napriek tomu mi nedava ziaden zmysel vedla 3ky... esta aj ta prudko sa zvazujuca strecha s relativne malymi zadnymi dverami z toho vzadu robia priestorovo pomaly male auto... pritom 3ka je aj pomermi vzadu uz seriozna rodinna limuzina... tak kurna preco chciet tohto draheho fluenca .... mozno keby este stal do 700 litrov... ale za melon... dovod? ... aspon jeden seriozny.... ked este aj ten dizajn ktory dnes predava je tu divny... vlastne len ta kabina by mi tu nevadila.... zbytok ale uz s bmw nema moc spolocneho z hladiska aury know how aj vizaze
Souhlas s kolegy výše, opravdu mě na první dobrou napadl sedan od Renaultu.
Pěkný to není.
"je vybaven dvoustupňovým systémem přeplňování dvojicí turbodmychadel" - to bude asi chybka, ne, pane redaktore?
A jinak si tedy říkám čím pan redaktor jezdí, když mu u základní nafty v téhle třídě přijde 8,5s a 222kmh jako "Poněkud pokulhávající dynamika".
Dle https://www.auto.cz/…-trivalec-111401 to tak skutečně asi bude, četl jsem to i jinde. U BMW často dochází k omylu, že twin-scroll jsou dvě turba, ale asi to není tento případ.
BMW s tímto přístupem pracuje dlouhodobě, dřív turbilo i slabou 16i kvůli průběhu výkonu a krouťáku...
Může se k tomu někdo z redakce prosím vyjádřit a uvést to na pravou míru? Nebude problém se zeptat přímo importéra, který zapůjčuje vozy aby potvrdil/vyvrátil?
Po facelifte maju vsetky motory 2 turba. Ale pre istotu pozriem.
Tie 2 turba by mohli vylepsit neuveritelne pomale rozbiehanie toho diesela. Vystartovat z vedlajsej cesty je s tym fakt umenie. A to mam 110 kw jednoturbovu verziu. Asi to viacerym zakaznikom vadilo.
Komu nevadi slovencina, pridavam uryvok clanku:
Novú rodinu motorov, ktorú BMW predstavilo v roku 2014, čaká veľká modernizácia. Najmä jej naftovú časť. Dvojlitrový diesel s interným označením B47 je jedným z najpredávanejších motorov pod kapotami BMW. Novinkou bude dvojité preplňovanie. To sa totiž zatiaľ používalo len v najvýkonnejšej verzii 25d, teraz však zamieri aj do slabších modifikácií. Paradoxne, BMW nešlo o zvýšenie výkonu. Takže motor 18d bude naďalej ponúkať 110 kW a 350 Nm a silnejší, 20d, 140 kW a 400 Nm krútiaceho momentu.
Paradoxne, ten istý „tuning“ podstúpi naftový 1,5-litrový 3-valec B37TUV, určený najmä pre modely Mini. Takže tri valce dostanú dve turbodúchadlá. Ani tu sa však výkon nezmení. Slabšia verzia ostane na 70 kW a 220 Nm a silnejšia na 85 kW a 270 Nm krútiaceho momentu. BMW tiež upravilo tvar piestov, zlepšilo olejový okruh a použilo nové vyvažovacie hriadele. Všetky verzie počítajú so vstrekovaním prísady AdBlue pre zníženie emisií oxidov dusíka. A o to tu vlastne šlo.
Malo, ale pár rokov dozadu sa ten motor upravil a teraz až nielen 25d, ale aj 18d a 20d majú dve turbá:
With the first technical revision, the engine becomes the B47TÜ1 and a twin-turbo diesel throughout the course. While only the top model in the 25d models was equipped with two turbochargers, dual charging now becomes the norm and also occurs within the weaker variants.
Zdroj: bmwblog: https://www.bmwblog.com/…irst-big-update/
Nejsou, na netu najdeš spoustu odkazů, které to dvoustupňové přeplňování potvrzují, bohužel na stránkách BMW takové "detaily" neřeší...
"Vznětové verze mají vždy čtveřici válců. U pro-vedení 18d a 20d se jedná o modernizované jednotky aktuálně používané „nové“ rodiny řadových pohonných jednotek BMW, jejichž kódové označení začíná písmenem B. V rámci této modernizace dostaly tří- i čtyřválcové motory dvojité postupné přeplňování, v principu již několik let známé z verzí označovaných 25d (tento motor ale zatím zůstává v původní verzi). I když je tato změna navržena i pro tříválce 16d, pro typ X2 jde o dvoulitrové čtyřválce 18d a 20d. Nové motory mají stejné základní výkonové parametry jako dříve. Kromě nového typu přeplňování dostaly vyšší vstřikovací tlaky, upravené písty i vyvažovací hřídele, stejně jako byly zmenšeny jejich vnitřní odpory. Cílem úprav bylo především snížení spotřeby paliva. BMW uvádí pokles spotřeby a emisí o přibližně 5 procent. Srovnání modelu X1 xDrive20d s původním a novým motorem ukazuje snížení spotřeby podle metodiky NEDC ze 4,9 na 4,7 l/100 km.
Praktická zkušenost ukazuje především významné snížení hlučnosti, současně zlepšení kultury běhu a v neposlední řadě i způsob dodávky výkonu. Ve zkoušené verzi xDrive20d zaujal na vznětový motor mimořádně plynulý a gradující nárůst výkonu." https://www.automobilrevue.cz/…sliby_46429.html
V článku je i obrázek s technickým popisem.