Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST BMW 218d Gran Coupé – Vlastně docela slušné auto

Kompaktní čtyřdveřové kupé se v minulém roce dočkalo rozšíření modelové nabídky, která kromě jiného přinesla i nový nejslabší čtyřválcový turbodiesel.
Zpět na článek
24. 1. 2021 19:27
24. 1. 2021 19:59
24. 1. 2021 20:09
24. 1. 2021 20:13
24. 1. 2021 21:06
24. 1. 2021 21:35
24. 1. 2021 21:44
24. 1. 2021 21:36
24. 1. 2021 21:37
24. 1. 2021 21:47
25. 1. 2021 06:27
25. 1. 2021 17:44
26. 1. 2021 01:49
25. 1. 2021 08:32
25. 1. 2021 08:55
25. 1. 2021 10:29
25. 1. 2021 07:00
25. 1. 2021 07:26
25. 1. 2021 08:40
25. 1. 2021 08:52
25. 1. 2021 09:13
25. 1. 2021 09:31
26. 1. 2021 09:22
24. 1. 2021 21:08
24. 1. 2021 21:36
25. 1. 2021 04:01
25. 1. 2021 07:14
25. 1. 2021 12:58
25. 1. 2021 15:02
25. 1. 2021 15:21
25. 1. 2021 17:00
25. 1. 2021 16:49
26. 1. 2021 11:00
24. 1. 2021 23:05
25. 1. 2021 11:09
25. 1. 2021 17:54
27. 1. 2021 08:45
27. 1. 2021 15:40
27. 1. 2021 20:50
27. 1. 2021 21:13
25. 1. 2021 20:28
26. 1. 2021 13:45
26. 1. 2021 14:15
26. 1. 2021 14:23
26. 1. 2021 15:35
25. 1. 2021 11:51
25. 1. 2021 18:01
25. 1. 2021 19:18
25. 1. 2021 20:22
26. 1. 2021 11:53
26. 1. 2021 14:00
26. 1. 2021 14:08
26. 1. 2021 02:00
26. 1. 2021 01:58
25. 1. 2021 08:09
25. 1. 2021 08:13
25. 1. 2021 08:28
25. 1. 2021 08:54
25. 1. 2021 08:57
25. 1. 2021 09:48
25. 1. 2021 10:10
26. 1. 2021 02:05
26. 1. 2021 07:13
26. 1. 2021 13:37
25. 1. 2021 10:14
25. 1. 2021 12:04
25. 1. 2021 13:26
26. 1. 2021 10:50
25. 1. 2021 08:45
25. 1. 2021 08:54
25. 1. 2021 09:15
25. 1. 2021 09:38
25. 1. 2021 10:21
25. 1. 2021 16:41
25. 1. 2021 10:15
25. 1. 2021 10:19
25. 1. 2021 08:57
25. 1. 2021 09:10
25. 1. 2021 09:15
25. 1. 2021 09:18
25. 1. 2021 09:40
25. 1. 2021 08:18
25. 1. 2021 09:02
25. 1. 2021 09:53
25. 1. 2021 10:02
25. 1. 2021 10:41
25. 1. 2021 11:23
25. 1. 2021 11:38
25. 1. 2021 10:20
25. 1. 2021 11:36
25. 1. 2021 11:58
25. 1. 2021 12:00
25. 1. 2021 13:24
25. 1. 2021 14:26
25. 1. 2021 14:56
25. 1. 2021 16:27
26. 1. 2021 10:46
26. 1. 2021 10:54
26. 1. 2021 10:44
26. 1. 2021 11:08
25. 1. 2021 14:30
25. 1. 2021 15:21
25. 1. 2021 15:25
25. 1. 2021 16:49
25. 1. 2021 20:54
25. 1. 2021 22:23
25. 1. 2021 16:04
25. 1. 2021 16:58
25. 1. 2021 21:28
26. 1. 2021 09:16
26. 1. 2021 12:40
26. 1. 2021 02:08
26. 1. 2021 10:33
26. 1. 2021 09:41
26. 1. 2021 23:23
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2021 19:27
Interier
Suhlas s testerom.... interier je paradny... normalne by som povedal ze za neho by sa nehanbili ani vacsie a drahsie kusky z mnichova.... tu clovek ma pred sebou prave bmw... a rovnako suhlas s testerom ze ale exterier je uz skratka divny a kusok taky ponorkovy styl ma ... ako mne sa tu paci aj farba auta aj disky... ale za melon uz klasicku 3ku presne tak.... pri pohlade na tento testovany kusok ma hned napadlo ze z pohladu bmw plni rolu vlastne akehosi mnichovskeho fluencu..... za mna ale uz radsej plnohodnotnu lagunu .... teda bawo 3ku zadokolku ak je navyse este aj v podobnej cene ako tento mnichovsky fluence :yes:
Rozbalit vlákno
1
24. 1. 2021 19:58
Re: Interier
200k rozdíl a většina příplatků o 30 až 50% dražší. Když máš 1M CZK a zvažuješ něco z vrcholu mainstreamu (nikdo RWD nedělá) s výbavou nebo trochu menší 220i taky s výbavou, koupíš holou 320i?
24. 1. 2021 19:47
Jak vnímat 2er GC
Kontroverzní model. Perou se dva pohledy. Jeden, že to není RWD, mainstream technika atd. Druhý ale, že je to dostupná cesta k prémii a mainstream v interiéru dostává rákoskou na holou.

2er GC, stejně jako 1er, má poměrně levné příplatky, to je další plus.

Co mě vadí nejvíc je zadek. Disproporčně vysoký se světly jak z jiného auta. Vlastně nejen "jak", je to nepovedená kopírka z větších modelů. Vzhledově mi zadek trochu připomíná prvního Logana :-|. Mít elegantnější zadek, nemám proti tomu vůbec nic. I když mám, chybí mi motorový střed, něco mezi 20i/d a M35i. Tady umí konkurence ze Stuttgartu trochu lépe...vlastně i ten design exteriéru.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 19:50
Re: Jak vnímat 2er GC
Hele, za mne místo O4 liftback s 2.0 TDI radši toto :) Pokud BYCH dostal na výběr.. jinak jsem samozřejmě kombíkovec :)
24. 1. 2021 20:08
Re: Jak vnímat 2er GC
No když koukám, že O4 2.0 TDI 110 kw je za nějakých 657k až 708k, tak začínám mít pochopení pro 18d a nelze nic moc namítat. Mainstream zdražil mnohem víc než entry level prémie.
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 20:12
Re: Jak vnímat 2er GC
Přesně tak, kdxz to nechceš jako auto s co možná největším prostorem, tak tyhle "lowendove" prémie mi přijdou fajn, mně se to líbí, stejně jako A3 sedan, či MB CLA
24. 1. 2021 20:38
Re: Jak vnímat 2er GC
lowendove prémie
tomu teda fakt nerozumiem
kockatá guľa ?
24. 1. 2021 20:52
Re: Jak vnímat 2er GC
Tak já Ozzimu rozumím. Ačkoliv "entry level" nebo "základní prémie" bude možná lepší výraz. Pro mě zbytečné slovíčkaření. Tyhle modely mají "ošizenou techniku" oproti vyšším modelům. To tady asi nemusím vysvětlovat :) Rozdíl se s velkou nadsázkou dá přirovnat k případu Renaultu a Dacie. Levnější technika těžící z vývoje a image lepší značky. Takže "lowend" mezi prémií :D Nechme slovíčkaření :D Jak píšu v původním příspěvku, v kontextu ceny a konkurence to za ty peníze vlastně ani nevadí.
25. 1. 2021 17:41
Re: Jak vnímat 2er GC
Souhlas, i když já BYCH nakonec asi volil hatchbackovou 1er, tady mě sice nalákala pěkná barva ale ten zadek je fakt divnej, pokud sedan tak považuju za nejvydařenější z těhle malých prémií A3. A pokud to budeme uvažovat jako teoretickou náhradu za FoFo, tak by mě ani nemuselo trápi, že je to předokolka.
25. 1. 2021 03:56
Re: Jak vnímat 2er GC
od B sloupků to vypadá jako nepovedené naroubování od krátkodobých stážistů v karosárně Togliatti. Otřesné, nevkusné, zcela nesouvisející.
2er GC je pro mě tak pasé, že si neumím představit proč nedat přednost konkurenci, nebo neřešit skladovku/předváděčku 3er.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 08:33
Re: Jak vnímat 2er GC
Ja sa stále trochu zastávam 2GC a tvrdím, že naživo vyzerá lepšie, ako na fotkách, ale je pravda, že tá zadná časť má od "štíhlej línie kupé" hodne ďaleko a z nemeckej trojice by som vizuálne rozhodne uprednostnil ako A3 sedan, tak CLA.
Samozrejme vo vnútrofiremnej súťaži 2er popri 3er nemôže obstáť, ale stále je tam nemalý cenový rozdiel a kto sa uspokojí s 218i, tak aj holá 3er je cenovo ďaleko. A stále je 2GC o chlp krajšia ako 1er (napr. tá predná maska nepresahuje líniu svetiel, čo je pri 1er vizuálne dosť problém).
25. 1. 2021 09:45
Re: Jak vnímat 2er GC
Vídám pravidelně M235i a pokud se na to nedívám zezadu, tak mi to špatné vůbec nepřijde. Ty levnější verze jsou horší, ale to platí obecně o všech BMW. V tomhle se mi líbí MB, dá se koupit model v základu a základní cenovka na tom není tolik vidět.
24. 1. 2021 19:48
ty chces radsi trojku?
Jdi do trojky... no, ale nepujdes, protoze milion korun. Byl ses nekdy podivat na showroomu kdo bmw kupuje? Co takova pani, ktere se tohle auto libi vic nez trojka a zaplati. Proste s tim autem odjede a ani nevi ze nejake auto.cz existuje.
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 19:52
Re: ty chces radsi trojku?
A to je rozdíl mezi tím BYkupcem a kupcem. Realným kupcům jde v první třídě o image značky a je jim šuma fuk, co to má za pohon a jestli je pod kapotou R6 či R3, malá hrstka si koupí ty zajímavější motorizace (ti sem taky chodí) a pak sem chodí ten plebs, co mudruje nad manualy, benzinovými atmo motory a šestiválci, ale doma sedlají Leony, Pola a podobné auta a toto si nikdy nekoupí i kdyby to bylo RWD s třílitrem a manualem...
Avatar - woody-alien
24. 1. 2021 19:58
Re: ty chces radsi trojku?
Tvl, važ slova. Speciálně o těch Leonech. :-[] :-[] :-[]
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 20:02
Re: ty chces radsi trojku?
:D tebe sem výjimečně nemyslel :D Ty si totiž schopnej si to BMW koupit :D
Avatar - iudex
25. 1. 2021 08:34
Re: ty chces radsi trojku?
Myslím že myslel toho Leona 1,4TSI s nenahraditeľnou rúčkou. :D A tak nejak cítím, že Ty si toho bavoráka niekedy kúpiš (a ak nie RWD BMW, tak aspoň nejaké iné RWD). ;-)
Avatar - woody-alien
25. 1. 2021 08:55
Re: ty chces radsi trojku?
No, moc času evidentně nezbývá...tudíž je pro mě tohle 2GC jakožto dostupný "vstup do prémie" vyloženě nezajímavé. Až na ten interiér. To není ani rákoska na holou, jak píše Adam, to je pro mainstream vyloženě baštonáda. ;-)

A když si zabychařím, tak právě kvůli němu bych si raději došel právě pro 2GC než pro CLA nebo A3 sedan. Ale jak říkám, tudy pro mě cesta nevede.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 09:20
Re: ty chces radsi trojku?
Viem. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 09:29
Re: ty chces radsi trojku?
Myslíš správně :D Woodyho Leon mi kazí mou generalizaci ! :D
Avatar - woody-alien
25. 1. 2021 21:26
Re: ty chces radsi trojku?
Ronaultovo Polo ale taky... ;-)
24. 1. 2021 21:21
Re: ty chces radsi trojku?
velmi trefne
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 22:02
Re: ty chces radsi trojku?
Bohužel máš pravdu i když by to tak být nemělo.

Ale většinu dnes bohužel opravdu nezajímá železo, ale jen úhlopříčka a typ displaye a ostatní automobilové hodnoty pověsili na datovým kabelu na šibenici.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 06:26
Re: ty chces radsi trojku?
A někoho třeba, že auto nemá standardizovaný výdech klimatizace... :-[]

Ale jo, jinak souhlas..
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 07:14
Re: ty chces radsi trojku?
90 % kupců aut NIKDY nezajímalo železo, ale v první řadě spotřeba, cena, komfort a vnitřní výbava. Železo řeší nadšenci, ti ale žádného výrobce neuživí.
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 08:27
Re: ty chces radsi trojku?
Nesmíš všechno soudit podle sebe ;-)
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 08:37
Re: ty chces radsi trojku?
Kdybych soudil podle sebe, budu souhlasit s rohypnolem. Na rozdíl od tebe a jeho se umím od svého vlastního pohledu oprostit, ale to je vlastní dospělým.
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 09:31
Re: ty chces radsi trojku?
Chápu, proč si to myslíš :D
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 10:38
Re: ty chces radsi trojku?
Pochybuji, že vůbec cokoli chápeš. :-)
Avatar - white label
25. 1. 2021 02:43
Re: ty chces radsi trojku?
S tím samo nelze nesouhlasit. :-)
A teď si přečti co tu napsal miromen v neděli večer ve 23:05. ;-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 06:25
Re: ty chces radsi trojku?
Věříš mi, že se občas stydím, že taky jezdím Fordem? :D
Avatar - miromen
25. 1. 2021 19:47
Re: ty chces radsi trojku?
Jako ta povrchni hloupost co si napsal je uplně mimo realitu. Tedy nevšiml jsem si, že by to tu byl sam milionař. A to, že ne všichni maji na auta za velky peniz nerovna se automaticky to, že maji pokřiveny pohled. Označovat někoho Bykupcem jen proto, že si nepořidi nějakou pořadnou karu a jen vyjadři nějake sve pocity či touhy je hodně hloupe.
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:53
Re: ty chces radsi trojku?
Tak to jsme si jen předali štafetu, není to tak dávno, co ještě jezdil Golfem, i když aspoň ne rychlým (GTIčkem/eRkem). :D :-)
Avatar - VDC
24. 1. 2021 19:59
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
24. 1. 2021 20:09
Takový
sedan bych si klidně koupil. Čistě proto, že se mi prostě bude líbit. Akorát je mi k ničemu. :-(
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 20:13
Re: Takový
Proč k ničemu? Pokud nutne nevozis něco rozmerneho, co nenalozis přes víko kufru se sedanem se dá velmi dobře vyžit... Léta jsme měli jen sedany.
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 21:06
Re: Takový
Sedan je pro 90% běžných situací doby předkočárkové nebo pokočárkové značka ideál. Pak tu je bohužel zbylých 10%, kdy to je obvykle fiasko :D I tak nikdo nic lepšího než sedan nevymyslel. Tuhost, konfort, bezpečnost, vyváženost, rozložení hmotnosti... tohle vše tu ne prostě nejlepší. Ale tohle ví každý kdo o autech aspoň něco málo zaslechl aspoň z rozhlasu.
Avatar - idam.i
24. 1. 2021 21:35
Re: Takový
Jazdím sedan tejto veľkosti a len sa ticho usmievam.Ty si kúpil sedan? :-O
Presne ako píšeš veľa výhod vs.jeden pre niekoho podstatné negatívum.No kto nevozí kočík,či skrine tomu poslúži super.
Aspoň sú na sedanoch lepšie ceny. :-!
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 21:44
Re: Takový
Skříně taky zvládá. Sice jen cestou z Ikey, ale co už :D :D
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2021 21:36
Re: Takový
Sedany su obvykle aj vizualne najelegantnejsie ... uspechu suv ci kombikov sa ale nedivim.... su velmi prakticke tym ze vedia ponuknut kubiky perfektne vyuzitelneho suvisleho aj dobre dostupneho priestoru za prednymi sedackami
Avatar - Ozzman
24. 1. 2021 21:37
Re: Takový
Jo, to je vše pravda, ale ten luxus prostoru u kombi... já kočárek vozím, tak mám dvě kombi :D

Ale do budoucna bych byl ochoten to vyměnit za sedan, popříapdě liftback, sedanu je malo...
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 21:47
Re: Takový
Kombi je akusticky horší. A taky tepelně... Ale jo, prostor je samozřejmě o něčem jiném. Jen zkrátka takové ty běžné nákupy kdy máš 1000 různých pí*ovin v taškách jsou právě na sedan jak dělaný :D
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 06:27
Re: Takový
To je pravda, nejvíce nesnáším, když dám do kufru jednu igelitku a v první mírné zatáčce mám nákup po celém kufru... já vím, síťky a tak.. už je kupuju asi 10 let, mezitím jsem vystřídal 4 kombíky :D
25. 1. 2021 17:44
Re: Takový
Skládací přepravka ;-)
26. 1. 2021 01:49
Re: Takový
Přesně. Taky jednu ve svém kombíku vozím. :-)
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 08:32
Re: Takový
Já když jse míval sedan, tak jsem do něj dal i kočárek. Musel jsem sice sundat kolečka, ale pak už tam složený vlezl. Díky sklopným sedačkám se tam i složená skříň odvezla úplně v pohodě. Kufr byl velký až až, limitem byl vstup do něj, ale zase kolikrát člověk potřebuje vést něco tak velkého, aby se to nedostalo i do sedanu. Tím neříkám, že to je auto vyhovující všem, ale spíše to, že spousta lidí si to nedovede představit, bez toho, aniž by to měli vyzkoušené.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 08:55
Re: Takový
Sedan umí překvapit, ale jde o to, že některé věci musíš rozebrat a to je asi ta naše přirozená lenost, kdy do kombíku hodíš cokoliv, zavres dveře a jedeš..
Avatar - kari.laz
25. 1. 2021 10:29
Re: Takový
To každopědně, jen si teď v hlavě vzpomínám, kolikrát jsem něco rozebíral, aby se to tam nevešlo. Když pominu ten kočárek. Kola stejně vozím na nosiči, je to lepší. Ale taková ta "pohodlnost" otevřít, hodit a neřešit bude převažovat. Pořípadě psa taky do sedana nezavřeš :D
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 07:00
Re: Takový
Jo, to je právě ten důvod. :-) A jelikož doufám, že mi to ještě dlouho vydrží, tak si sedan nekoupím. Liftback by byl už fajn.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 07:26
Re: Takový
Matně si pamatuji, že si vozil kolo, jestli se něco nezměnilo a vozíš jen jedno, i do sedanu se dá, mívali jsme Jettu :D Spíš bych to viděl v tom, že sedanů je poskrovnu a mimo Hondy Civic, Mazdy 3 a Corolly jsou tu už jen prémiovky a v Dsegmentu to taky není žádná sláva.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 08:40
Re: Takový
Silnička se ještě vejde, ale bejka tam prostě nenacpu ani násilím. O dvou kolech už vůbec nemluvím, to je konečná. Do liftbacku už se naskládat dají, s trochou snahy.
Ale peklo byli třeba i čtyři lidi a čtyři sedmdesátilitrové krosny. Nacpat tam jdou, ale s rizikem, že něco poškodíš nebo utrhneš, což na dvoutýdenní výlet v horách není zrovna dobré.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 08:52
Re: Takový
Tak já mám asi největší zkušenost 3 lidi a týdenní lyzovacka, vše dovnitř. Tenkrát jsem z nouzového důvodu musel jet sedanem a pak jsem byl milé překvapen, že se to tam vejde. A ono není kombi jako kombi, třeba hudební aparat a nastrojovku, kterou jsem měl velký problém nacpat do MK5 kombi se sklopenymi sedadly jsme nakonec dali do staré Fabie sedan, obojí ve dvou lidech.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 09:13
Re: Takový
Do sedanu se dobře nakládají věci, které mají pravidelné tvary, ale u krosen jsme narazili na problém se všemi těmi zádovými postroji. Naštěstí jsme nic neutrhli, ale některé přezky a suché zipy byly dost uvolněné a celé to bylo blbě pokroucené.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 09:31
Re: Takový
Dodal bych pravidelné tvary takové, které projdou nakládacím otvorem.
Avatar - Dany
26. 1. 2021 09:22
Re: Takový
Bežne som v sedane vozil 2 biky. Vyvesíš predné kolo, vytiahneš sedlovku a nie je problém. Zaberie to menej času ako osádzať nosič. Ak vyberieš vhodný kočík, tak zaberie iba štvrtinu 400l kufra. Previezol som tiež 200l sud (na zadných sedačkách) a 2,6m dlhú guľatinu. Pravda, chladničku tam nacpeš ťažko.
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 20:59
Tohle není BMW
O technice nemá smysl vézt debatu, tady se žádné drama nekoná. Někde se s BMW začít musí a 110 kW a 4 válce značí rozum v hrsti. Dál má smysl bavit se jen o charakteru. Jenže tohle je jako rám obrazu ve kterým zeje jen díra. Díra, přes kterou vidíte plné parkoviště aut, které vám nabídnou spousty rozmanitých charakterů. Za stejný prachy!

Jízdně je tohle BMW (fakt je to BMW?!?... nespletl se někdo?) atraktivní asi jako dámské kolo bez sedátka. Vzhled je střižený jak pánský tanga z leopardí kůže. Auto vhodné maximálně tak pro feminy a unisex hermafrodity, kteří při výběru pohlaví krouží na kruhovým objezdu...

Dámy mají k dispozici excelentní bonboniéru plnou písmen X. Testosteroni mají lety vycizelovanou postupku dokonalosti 3-5-7. Pro keny, kopačky a brusle tu jsou novotvary 4 a 8. Pro ty, kterým mozek prorostl mechem, zadek si utírají kapradím a vidí přes zelený zákal tu je i3... Ne, BMW nemá zapotřebí vyrábět něco takového jako je 218d GrC. Když už, tak prodejní čísla se sekají v třídě SUV!

Paušalizuji. Moralizuji. Bychařím. Když ale v mnichově uvaří šlichtu, tak je třeba jediné - urychleně ji hodit do koše, vyčistit stůl a těšit se na další skvělé kousky, o kterých má smysl snít, o kterých má význam číst, se kterými je třeba se svézt a pro které je třeba žít! Klidně mě tady za ten názor ukamenujte. Punkt! :-!
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2021 21:10
Re: Tohle není BMW
Za melon uz urcite za mna 3ku... tato podivnost s prednym nahonom snad este pre zeny bude ok lebo tie nic neriesia ... ani nechcu riesit cena necena ... ale chlap tuziaci po bmw s melonom na ucte si toto podla mna nemoze kupit.. tu uz potom bud 3ka alebo x2 ... alebo ist za danu cenovky k medvedovi c ci glb a pod...
Avatar - speedfred
24. 1. 2021 22:14
Re: Tohle není BMW
3-er za milion moc nenájdeš, a keď áno tak v holobyte a s 10-20tis km na hrbe.
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 22:21
Re: Tohle není BMW
https://www.tipcars.com/…al-52827034.html

Opravdu v holobytě??? Ani omylem! Nájezd trapný... Ale pokud by ti těch pár km dělalo morální problém, tak máš i nové skladovky za tuhle cenu.
24. 1. 2021 22:28
Re: Tohle není BMW
Pošli link na skladovku 330i za 1M ;) To co posíláš je nějaká půl roku stará ojetina od neautorizovaného prodejce za 1.09M. A stejně jako najdeš některé 3er výrazně pod cenou, stejně tak se dopracuješ k 2er. To platí o bazaru i nových, protože vždy sjednáváš nějakou slevu...
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 19:32
Re: Tohle není BMW
Proč zas probůh rovnou 330i??
25. 1. 2021 21:30
Re: Tohle není BMW
Protože jsi ve svém komentáři dal link na 330i? Píšu si s tím stejným člověkem? :D Přečti si ještě jednou co jsi napsal.

A teď fakta: mezi 320i (1M základ = holobyt) a 220i je cca 150k rozdíl v základu v ceníku. S rostoucí výbavou se rozdíl zvyšuje. Na obojí dostaneš od dealera slevu, obojí koupíš levněji jako předváděčku nebo mladou ojetinu, možná skladovku. Když porovnáš ty stavy, tak rozdíl bude +- stejný.
25. 1. 2021 14:47
Re: Tohle není BMW
Nemuzes srovnavat ojetinu / skladovku / predvadecku s cenikovou cenou.
Hrusky a jabka.

Musis cenikovou s cenikovou anebo pulrocni proti pulrocnimu.
Samozrejme za BMW 3 zaplatis vic, o dost vic.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 19:34
Re: Tohle není BMW
Znovu - psal jsem že za podobné ceny jsou i skladovky!!!

Jinak samozřejmě, že skladovka 2 GrC by taky byla levnější. Já jen říkám, že za cenu nové 2 GrC jdou sehnat velmi zajímavé kousky nových/zánovních trojek.
25. 1. 2021 21:36
Re: Tohle není BMW
Šíříš tu akorát nesmysly a motáš těm co to čtou hlavy. Bohužel takhle přesně vznikaj fámy, předsudky a veškerej nonsens.

Za cenu nové Dacie máš taky pětkový báwo po důchodci. Takže jenom blbec si koupí Dacii viď? Nevím co víc ti k tomu říct.
26. 1. 2021 01:51
Re: Tohle není BMW
Ja s tebou souhlasim a mas pravdu.

Jen rikam, ze takto si auto skoro nikdo nekupuje. Budto jdes pro nove anebo ne - a neporovnavas tedy ceny skladovka vs. cenikova cena.

Navic na cenikovou vzdycky dostanes nejakou slevu, to jen aby to bylo jeste trochu slozitejsi. Takze pokud vychazi cenikova dvojky stejne jako skladovka trojky, tak jsi zapomnel zapocitat automatickou slevu z te cenikove ceny a stale je ta trojka drazsi...
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 06:40
Re: Tohle není BMW
Malá poznámka k těm ženám, né všechny chtějí něco, co začíná X, prostě SUV i v dnešní době není snem všech žen, znám několik takových, které by SUV nikdy nechtělo a to nejsou žádné znalkyně aut. Proto 2er má naprosto dokonalý smysl, mimo jich je tu ještě spoustu těch, kteří chtějí 3er a nemají na něj, takže dostanou vrtuli s manistreamovou technikou a tyto prodeje se počítají. Podívej se, kolik těch dvojek a jedniček jezdí a jaké to jsou většinou motorizace, ty základní.
25. 1. 2021 08:11
Re: Tohle není BMW
presne..
u nas jezdim X ja a zena ma kombi, na plose pocitace fotku HH v manualu a nejradsi by 911. Deti prej budu vozit ja...
26. 1. 2021 01:55
Re: Tohle není BMW
Máš obdivuhodnou ženušku! :yes:
24. 1. 2021 21:08
BMW Fluence
... jak píše už kolega výše, kromě masky přesně takhle to auto vypadá.... aspoň teda ta titulní fotka.... Úplně mě tedy neuspokojuje číst tady o BMW za 1,1mio že to je "vlastně docela dobré auto".... Ano, je co cena naklikaná příplatky, jenže ty příplatky zejména v interiéru z toho auta právě dělají něco, co si na prémii může aspoň hrát....

V základu za 800 dostaneš nepraktický sedan v manuálu, který patrně v tom základu bude vypadat jako něco.... no.... asi tohle: https://www.sauto.cz/…/rada-2/18963655?… a budeš připlácet i za automatickou klimu.....

PS: základní Giulia v benzínu stojí nová 899... a je to taky žebrák, ale má 200 koní, 8st. automat a bude tě bavit ji řídit.... ;-) a mimochodem je o 150 kilo lehčí..... :-O
Rozbalit vlákno
2
Avatar - 3_diamanty
24. 1. 2021 21:17
Re: BMW Fluence
Ten pontonovity ponorkovy styl fluencu tu skratka nejde nevidiet suhlas.... pritom interier je kurna vyborny.... skoda no... mat melon tak preco vlastne chciet toto cudo a nie 3ku alebo x2? Auto ale inak samozrejme je super... vid testik... no napriek tomu mi nedava ziaden zmysel vedla 3ky... esta aj ta prudko sa zvazujuca strecha s relativne malymi zadnymi dverami z toho vzadu robia priestorovo pomaly male auto... pritom 3ka je aj pomermi vzadu uz seriozna rodinna limuzina... tak kurna preco chciet tohto draheho fluenca .... mozno keby este stal do 700 litrov... ale za melon... dovod? ... aspon jeden seriozny.... ked este aj ten dizajn ktory dnes predava je tu divny... vlastne len ta kabina by mi tu nevadila.... zbytok ale uz s bmw nema moc spolocneho z hladiska aury know how aj vizaze
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 21:42
Re: BMW Fluence
Ne, tohle nevypadá jak Fluence. Tohle vypadá tak, že Fluence s Thalií proti tomuhle představují automobilovou orgii.

Tohle je Reliant Robin ve výrobním programu BMW :-! :no:
Avatar - _Karel_
24. 1. 2021 21:36
Fluence?
Souhlas s kolegy výše, opravdu mě na první dobrou napadl sedan od Renaultu.
Pěkný to není.
"je vybaven dvoustupňovým systémem přeplňování dvojicí turbodmychadel" - to bude asi chybka, ne, pane redaktore?
A jinak si tedy říkám čím pan redaktor jezdí, když mu u základní nafty v téhle třídě přijde 8,5s a 222kmh jako "Poněkud pokulhávající dynamika".
Rozbalit vlákno
15
25. 1. 2021 04:01
Re: Fluence?
Dvě turba jsou tu neustále opakovanou chybou, trapnou a hloupou. Přestane to někdy??? :no:
25. 1. 2021 07:14
Re: Fluence?
.... asi nás z toho vysvobodí až kompletní přechod na elektromobilitu.... :-)
25. 1. 2021 12:58
Re: Fluence?
Podle mě mají nový motory fakt 2 turba...
25. 1. 2021 14:28
Re: Fluence?
Dle https://www.auto.cz/…-trivalec-111401 to tak skutečně asi bude, četl jsem to i jinde. U BMW často dochází k omylu, že twin-scroll jsou dvě turba, ale asi to není tento případ.

BMW s tímto přístupem pracuje dlouhodobě, dřív turbilo i slabou 16i kvůli průběhu výkonu a krouťáku...
Avatar - white label
25. 1. 2021 16:44
Re: Fluence?
Souhlas, viz i já 16:30.
Kromě toho, na co si dal odkaz, je to tu pod každým testem s těmito novými 18d/20d.
https://www.auto.cz/…kombinace-136719
https://www.auto.cz/…ta-radost-130634?…
Avatar - white label
25. 1. 2021 16:39
Re: Fluence?
Dle mě taky..., viz 16:30.
Avatar - xxc
25. 1. 2021 15:02
Re: Fluence?
neriesili sme to kedysi, ze nove motory maju vsetky verzie 2 turba?
25. 1. 2021 15:21
Re: Fluence?
Ne, má jedno turbo. Twinscroll.
25. 1. 2021 16:36
Re: Fluence?
Jestli to tak je, tak to není ani překlep, ale šíření dezinformací :-| Bylo to totiž i v samostatném článku https://www.auto.cz/…-trivalec-111401

Může se k tomu někdo z redakce prosím vyjádřit a uvést to na pravou míru? Nebude problém se zeptat přímo importéra, který zapůjčuje vozy aby potvrdil/vyvrátil?
Avatar - xxc
25. 1. 2021 17:00
Re: Fluence?
Po facelifte maju vsetky motory 2 turba. Ale pre istotu pozriem.

Tie 2 turba by mohli vylepsit neuveritelne pomale rozbiehanie toho diesela. Vystartovat z vedlajsej cesty je s tym fakt umenie. A to mam 110 kw jednoturbovu verziu. Asi to viacerym zakaznikom vadilo.

Komu nevadi slovencina, pridavam uryvok clanku:

Novú rodinu motorov, ktorú BMW predstavilo v roku 2014, čaká veľká modernizácia. Najmä jej naftovú časť. Dvojlitrový diesel s interným označením B47 je jedným z najpredávanejších motorov pod kapotami BMW. Novinkou bude dvojité preplňovanie. To sa totiž zatiaľ používalo len v najvýkonnejšej verzii 25d, teraz však zamieri aj do slabších modifikácií. Paradoxne, BMW nešlo o zvýšenie výkonu. Takže motor 18d bude naďalej ponúkať 110 kW a 350 Nm a silnejší, 20d, 140 kW a 400 Nm krútiaceho momentu.

Paradoxne, ten istý „tuning“ podstúpi naftový 1,5-litrový 3-valec B37TUV, určený najmä pre modely Mini. Takže tri valce dostanú dve turbodúchadlá. Ani tu sa však výkon nezmení. Slabšia verzia ostane na 70 kW a 220 Nm a silnejšia na 85 kW a 270 Nm krútiaceho momentu. BMW tiež upravilo tvar piestov, zlepšilo olejový okruh a použilo nové vyvažovacie hriadele. Všetky verzie počítajú so vstrekovaním prísady AdBlue pre zníženie emisií oxidov dusíka. A o to tu vlastne šlo.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:49
Re: Fluence?
Malo, ale pár rokov dozadu sa ten motor upravil a teraz až nielen 25d, ale aj 18d a 20d majú dve turbá:
With the first technical revision, the engine becomes the B47TÜ1 and a twin-turbo diesel throughout the course. While only the top model in the 25d models was equipped with two turbochargers, dual charging now becomes the norm and also occurs within the weaker variants.
Zdroj: bmwblog: https://www.bmwblog.com/…irst-big-update/
Avatar - white label
25. 1. 2021 16:51
Re: Fluence?
Má to dvoustupňové přeplňování (s menším a větším turbem) jako 25d. Viz 16:30.
Avatar - white label
25. 1. 2021 16:30
Re: Fluence?
Nejsou, na netu najdeš spoustu odkazů, které to dvoustupňové přeplňování potvrzují, bohužel na stránkách BMW takové "detaily" neřeší...
"Vznětové verze mají vždy čtveřici válců. U pro-vedení 18d a 20d se jedná o modernizované jednotky aktuálně používané „nové“ rodiny řadových pohonných jednotek BMW, jejichž kódové označení začíná písmenem B. V rámci této modernizace dostaly tří- i čtyřválcové motory dvojité postupné přeplňování, v principu již několik let známé z verzí označovaných 25d (tento motor ale zatím zůstává v původní verzi). I když je tato změna navržena i pro tříválce 16d, pro typ X2 jde o dvoulitrové čtyřválce 18d a 20d. Nové motory mají stejné základní výkonové parametry jako dříve. Kromě nového typu přeplňování dostaly vyšší vstřikovací tlaky, upravené písty i vyvažovací hřídele, stejně jako byly zmenšeny jejich vnitřní odpory. Cílem úprav bylo především snížení spotřeby paliva. BMW uvádí pokles spotřeby a emisí o přibližně 5 procent. Srovnání modelu X1 xDrive20d s původním a novým motorem ukazuje snížení spotřeby podle metodiky NEDC ze 4,9 na 4,7 l/100 km.
Praktická zkušenost ukazuje především významné snížení hlučnosti, současně zlepšení kultury běhu a v neposlední řadě i způsob dodávky výkonu. Ve zkoušené verzi xDrive20d zaujal na vznětový motor mimořádně plynulý a gradující nárůst výkonu."
https://www.automobilrevue.cz/…sliby_46429.html
V článku je i obrázek s technickým popisem.
Avatar - Dinar
26. 1. 2021 11:00
Re: Fluence?
Pravdu díš, a také to platí i pro dýzlové šestiválce, resp. pro 30d, která byla do fl jednoturbová (twin scroll), po fl už má, stejně jako 40d, turba dvě.
Avatar - white label
26. 1. 2021 18:59
Re: Fluence?
Jo, a za to patří BMW chvála, jen je škoda, že to nezmíní na svých stránkách aspoň v technických údajích k motoru.
Avatar - rohYpnol
24. 1. 2021 21:58
Společensky korektní
Tyhle slova mi zůstávají na mysli. Po přečtení testu. Po prohlédnutí fotogalerie. Po zamyšlení nad tímhle vozem.

Přijde mi to jako výsledek společensky korektního BMW, které má být 33,33% pro muže, 33,33% pro ženy, 33,33% pro homosexuály a zbytek periody pro nerozhodnuté... Korektního BMW, které má oslovit stejnou měrou ty, kteří BMW milují, jako ty, kteří o BMW nikdy neuvažovali a stejně ty, kteří ani neví že nějaké BMW existuje. BMW, které má oslovit černé, bílé, žluté, rudé... (ano, opět jsem rasově nekorektní, tohle se už dnes nesmí říkat že? ... takže správně afroamerické, evropské, asijské...). BMW, které má oslovit 1/3 mladých, 1/3 starých a 1/3 ve středním věku...

Jenže takhle to nikdy, nikdy nefunguje. Kdo chce v autoprůmysu oslovit všechny, nikdy totiž neosloví pořádně nikoho. Auto není vakcína, kterou natlačíte do všech. Mimochodem, tohle BMW je asi stejně emocionálně nabité, jako projev Blatného (kdyby někdo nevěděl tak to je ten misionář co místo Afriky momentálně omylem skončil v análním otvoru Babiše...společensky korektně se tomu dnes říká ministr zdravotnictví).

P.S. Stejně bezpohlavní a bezcharakterní mi přišel i test. Tak snad příště.
Rozbalit vlákno
11
24. 1. 2021 22:33
Re: Společensky korektní
Tobě to hodně zvedlo mandle. Už poněkolikáté zmiňuješ homosexuály, to je teda argument :no:

V tom autě vidíš něco co v něm není. Je to prostě nejlevnější produkt z nabídky, který míří na ty co si do toho sednou a koupí, protože se v něm cítí dobře. Otázkou zda je to vrtulí na kapotě nebo kvalitou interiéru - což je objektivní přednost. Špatně to auto nejezdí a určitě není horší než mainstream v dané ceně. Co tě na tom tak štve?
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 07:06
Re: Společensky korektní
Tyhle řeči tu má celkem pravidelně, nejspíš ten sexuální problém bude především u něj samotného.
25. 1. 2021 07:15
Re: Společensky korektní
.... jo jo, někde hlouběji pod povrchem to tam bude.... Freud by mohl vykládat.... :D
25. 1. 2021 09:42
Re: Společensky korektní
Nechtěl jsem to eskalovat, ale taky mě to napadlo :-[]
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 18:04
Re: Společensky korektní
Potrefená husa?

Ale v pohodě, mě je tvoje sexuální orientace zcela u paže.
25. 1. 2021 21:42
Re: Společensky korektní
Nemohu jinak než napsat, že jsi idiot. Jen aby sis nemyslel, u mě jsi zcela úplně mimo.
Avatar - white label
25. 1. 2021 18:36
Re: Společensky korektní
Jak tě tak čtu, zajímalo by mě, jak vidíš sebe..., jako "zbytek periody"? ;-)
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 19:32
Re: Společensky korektní
Myslím že to je už nějaký ten pátek, co jsem se rozhodl... a správně :D :D :D
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:37
Re: Společensky korektní
Taky jak jinak, samozřejmě..., já proti vám taky nic nemám. :D
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 20:16
Re: Společensky korektní
Rozumím. Mám pochopení i pro tvoji transsexualitu :-[]
Avatar - white label
25. 1. 2021 20:20
Re: Společensky korektní
Zřejmě nerozumíš, myslel jsem pochopení pro vaši výraznou menšinu, tedy ten "zbytek periody". :-)
Avatar - miromen
24. 1. 2021 23:05
Kde je pedal
BMW bez manualu je jak vlhky sen misto toho skutečneho zasunu.
Koukam na jejich stranky a krom zakladu u 1 a 2 vše pouze automat tedy nad 100kw.
Chjo to je mrzute.
Rozbalit vlákno
68
Avatar - white label
25. 1. 2021 02:41
Re: Kde je pedal
Svatá prostoto...
25. 1. 2021 06:51
Re: Kde je pedal
.... on dřív býval celkem normální ne??? až poslední dobou je to nějaké divné.... hlavně takhle k večeru..... :-)
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 07:26
Re: Kde je pedal
Ne... jen dříve měl doma Golf, tak obhajoval VW...
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 06:30
Re: Kde je pedal
Předokolka s dieslem, to je sen petrolheada, tam se to bez manuálu a mechanické ručky neobejde :D
Avatar - miromen
25. 1. 2021 08:26
Re: Kde je pedal
No je pravda, že jsem se dival jen na benziny, ale proč zrovna zmiňovat petrolheady ?
Druh řazeni považuji za jeden z nejduležitějšich ovladacich prvku. A jasně u některych kombinaci což dejme tomu je i tento připad beru to, že je ve spojeni čistě s automatem byť možnost volby by neuškodila. Jenže i vykonnějši benziny u 1 či 2 jsou čistě s automatem a to se mi prostě a jednoduše nelibi a to zvlašť u BMW. Zřejmě každy gram škodlivin dolu u automatickych převodovek oproti manualnim děla sve.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 08:31
Re: Kde je pedal
Protože si stěžuješ u testu 218d, proto...
Avatar - miromen
25. 1. 2021 08:44
Re: Kde je pedal
To jo to maš pravdu. No jo nechal jsem se unest, za to muže ta roztočena vrtule.
Tak ja si počkam a postěžuji si až přijde takova M135. :D
25. 1. 2021 11:09
Re: Kde je pedal
Automaty tam mas preto, lebo nikto manual nechce. Ono to uz nie je len u premie, ale tlaci sa to cim dalej viac aj do nizsich tried. Takze dovod nie je obligatne: lebo CO2, ale preto, ze zakaznici o manual zaujem maju takmer nulovy. V zavislosti od modelu samozrejme. tam hladaj pricinu.
25. 1. 2021 17:54
Re: Kde je pedal
Zmohol si sa len na povzdych, ale to na realite nemeni nic.
Avatar - white label
25. 1. 2021 18:43
Re: Kde je pedal
Ale Emelova reakce tak stručná není.
Avatar - miromen
25. 1. 2021 19:23
Re: Kde je pedal
A co by si chtěl jako slyšet ? Napsat, že manual nikdo nechce je prostě hloupe.
Ano odliv od manualniho řazeni zřejmy je, prostě jakysi odklon k pohodlnosti.
Ja neznam žadna čisla a ani mě vlastně nezajimaji jen vim co chci ja a max moje blizke okoli. Jen si troufnu odhadnout, že i přesto bude stale vic těch co by šahli po manualu bez ohledu na penize. Pletu se ? Jistě je to možne. Rozhodně bych si netroufnul tvrdit, že všichni chtěji automat.
Avatar - white label
25. 1. 2021 19:35
Re: Kde je pedal
Jisté je, že těch kupujících, co chtějí manuál bez ohledu na finanční úsporu, už je dnes jasná menšina.
Podstatná je velmi i samotná kvalita konkrétního automatu. Dokud měla 911ka v nabídce zastaralý Tiptronic, byla volba automatu naprosto okrajovou záležitostí (většinou pro US trh), po změně na PDK (facelift 997) se situace (i přes nezanedbatelný příplatek za PDK) naopak překvapivě obrátila. Jak je to tak najednou možné, tím spíš u auta jako je 911ka?
Avatar - miromen
25. 1. 2021 20:05
Re: Kde je pedal
Netvrdim, že ne, ale taky je to tim, že dnes prostě na vyběr ani nemaš tedy ve většině připadu a mnohem vic než dřive. Takže je potřeba se smiřit s nabidkou jaka na trhu je. Huř pro ty co ty manualy chtěji a bez problemu pro ty co nemaji problem ani s jednim druhem řazeni.
Avatar - white label
25. 1. 2021 20:15
Re: Kde je pedal
Manuálů ubývá ze dvou důvodů:
1. Menší zájem o ně, který je spojen i s vývojem automatů, který je velmi výrazný (na rozdíl od manuálu). Navíc stále hustší provoz je pro manuál méně vhodný.
2.Nutná další "homologace" pro verzi s jinou převodovkou, takže pokud je zájem o manuál u daného modelu marginální, ušetří se za homologaci. Z tohoto důvodu skončily i 3dv. verze Golfu 7 ještě před koncem 7. g.
Plus teoreticky/papírově o něco horší ekologické parametry.
Avatar - miromen
25. 1. 2021 20:29
Re: Kde je pedal
Ne. Prostě nesouhlasim. Tedy ne uplně. A co jako, že se automaty vyvijeji, pořad jde o jiny druh ovladani auta. To, že se diky dokonalejšim automatum k nim vic lidi přiklani než dřive tomu bych věřil, ale za ubytkem manualu napřič celym automob. trhem je dle mě z velke časti i tlak na emise.
A jen zopakuji, že větši obliba automatu u lidi je i ve zpohodlněni. Prostě odmitaji cokoliv navic v autě dělal.
Avatar - white label
25. 1. 2021 21:15
Re: Kde je pedal
Motivace pohodlím je motorem pokroku.
Bez něj bys (pokud bys nechodil pěšky, nebo nejezdil na nějakém zvířeti) např. dodnes startoval klikou, nebo ovládal stěrače ručně, případně dával znamení o změně směru rukama. A místo LEDek bys zapaloval petrolejky.
Avatar - miromen
25. 1. 2021 23:07
Re: Kde je pedal
Hojně uživana omluvenka pro "neřidiče".
Avatar - white label
26. 1. 2021 00:57
Re: Kde je pedal
Copak, došly argumenty...
Řidič je od slova řídit, nikoli řadit. A jestli auta jako je třeba GT3 RS (výhradně s PDK) nejsou pro řidiče, tak pro koho? A ti co se dnes pohybují za volantem ve vrcholném motorsportu, to taky nejsou řidič/piloti, jen proto, že nemají kvedlačku? Probuď se, už je rok 2021.
Avatar - miromen
26. 1. 2021 12:15
Re: Kde je pedal
A už je to tady pojďme tu vytahovat supersprty a sport, kde se hledi na každou milisekundu...hloupe.
Je to uplně jednoduche, preference a priorita je manualni řazeni, automat je nechtěna zaležitost. Docela dost rozdile ve srovnani lucerničky vs LED apod. nemysliš ?
Někdo se "nadře", prostě si to odmaka rad sam včetně chyb, ktere si muže vyčist akorat tak sam sobě a automat těžko přijima. Někteři jak jsem psal nemaji problem ani s jednim.
Takže se probuď ty pokud neviš nebo nemaš cit proto, aby si věděl jaky je rozdil mezi klasickym řazenim a tim automatickym.
Avatar - white label
26. 1. 2021 13:59
Re: Kde je pedal
Od kdy je GT3 RS supersport? Máš v tom hokej jako ve všem.
Když si ten "správný řidič" (s kvedlačkou), proč jezdíš běžnými verzemi kompaktů (Golf/Focus) a ne hh jako je třeba Focus ST? Ty si přesně ten typ, který má v diskusích plnou hubu zásadních černobílých/obecných keců, ale kdyby ti někdo dal pořádné sportovní auto s manuálem, ať ukážeš co umíš, tak se z toho po...
Avatar - miromen
26. 1. 2021 14:33
Re: Kde je pedal
Tak na tenhle blivajz s velmi jednoduchym pohledem nelze opravdu nic napsat. Jestliže někdo za manualem vidi usporu peněz, označuje jejich přiznivce posměšky o nějakych bykupcich navic jej přirovnava ke středověku tak je debata uplně zbytečna. A ano ja patřim k těm co by i dačii raději v manualu.
Avatar - white label
26. 1. 2021 18:35
Re: Kde je pedal
Tak ty by sis připadal jako správný/pravý řidič v čemkoli s fofrklackem, na zbytku auta už přece vůbec nezaleží, alfou omegou pravého petrolheada je (podle tebe) kvedlačka... :D
Avatar - miromen
26. 1. 2021 19:29
Re: Kde je pedal
Hele v klidu. Mi prostě nejde o nějake petrolhead, king silnic atd., prostě a jednoduše preferuji manual. A je jedno jestli jde o traktor, běžny kompak, ostry kompakt...přeci kvuli tomu neni potřeba pořizovat to nejostřejši nebo nejvykonnějši nařadi v manualu v rozpočtu, ktery ma člověk dany tak, aby někoho přesvědčoval.
Ano nelibi se mi, že manualy začinaji byt vytlačovany a občas si zanadavam, ale to, že si někdo pořidi auto v matu nikomu nevyčitam.
Ale jako, už tak si koupit bezpohlavniho golfa a ještě to potuplovat DSG, bych musel byt padly na hlavu :-[] ...neboj jen blbej vtip.
Avatar - white label
26. 1. 2021 20:09
Re: Kde je pedal
Tak ještě že máš místo bezpohlavního Golfa s dsg, něco naprosto jiného, pohlavního Focuse s fofrklackem. :-[]
P.S. Když má zapálený řidič na nového Focuse, tak by mohl něco přihodit na FocuSTe.
Avatar - miromen
26. 1. 2021 20:59
Re: Kde je pedal
Ale jo rozpočet na slušnou nižši středni by byl a to klidně i s DSG, ale problem je součastna nepřijemna doba. Takže koukam a shanim info nejen na ST, ale třeba i na GTI a par dalšich jen nerad kupuji něco bez vyzkoušeni a to vic v připadě, že by nešlo o tu běžnou variantu. A i kdyby přišlo nějake uvolněni a tahle situace skončila ze dne na den tak auta na salonech prostě nejsou a dle některych prodejcu nemužu čekat, že v dohlednějši době budou. Vesměs všude mi bylo řečeno, že jednoduše přišlo šetřeni a s tim škrty, ktere se tykaji i těch předvaděček.
Buď se holt pujde do rizika a nebo bude u mě součastne auto přeživat dal a to, už tak přesluhuje vzhledem k delce vlastnictvi předchozich povozu.
Avatar - white label
27. 1. 2021 00:00
Re: Kde je pedal
Vzhledem ke tvému nadšení z Focusu (a pochvalným recenzím FoST) jsem se domníval, že bys případně vzal Focus ST i bez svezení.
G8 GTI by pro tebe asi moc vhodný nebyl, je mnohem zajímavější ve verzi Clubsport, ale ta se nenabízí s manuálem.
Avatar - miromen
27. 1. 2021 08:21
Re: Kde je pedal
No ja řešim, už spiš na prvni pohled možna meně duležitějši věci, ale řada z nich jsou a nebo mužou byt dost podstatne. Z běžnych aut v kompaktech mi vlastně ve vyběru zustal jen Civic. Jenže ten ma předni sedačky prakticky bez bočniho vedeni a ty jsem si užil v jedničkovem focusu. Dale se mi u něj nelibi nekompaktnost a rejd na urovni středni třidy. U ST řešim jeden zasadni problem a to je opravdu dost nizky podvozek což se nejen mě, ale předevšim druhe polovičce vubec nelibi. GTI je fajn v tom jak je kompaktni tušim posledni ve třidě pod 4,3m a třeba podvozek ma prakticky stejně vysoky jako běžny focus což mě překvapilo takže super. Ale u něj se zase řeši ten šileny interier. CS docela překvapilo cenou a vim jake se daji dosahnout slevy takže slušně vybavene CS by bylo do 1mio. Ale jak pišeš, převodovka nepusti.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 08:45
Re: Kde je pedal
Len pre zaujímavosť: tu je zrejme skladovka Clubsport za 959t.https://www.sauto.cz/…en/golf/19015397?…
To nie je o moc viac ako základné GTI: https://www.sauto.cz/…en/golf/19015397?…
Ale samozrejme to je len s automatom. S manuálom zostávajú len 4 hotheče: základné GTI, Focus ST, i30N a Civic type R.
Ale základné GTI je relatívne slabšie a i tak dosť drahé. CtR je vec vkusu, či skôr nevkusu, takže zostáva len Focus a i30. No a pri Tvojom vzťahu k Fordu by nemalo byť o čom (ja osobne by som ale pozrel aj faceliftovaný i30N). Dlho bol na sauto jeden predvádzací za 799t, ale ako pozerám už zmizol.
Avatar - miromen
27. 1. 2021 10:06
Re: Kde je pedal
Vim, že je řada těch co jdou po vykonu, ale to neni muj připad. Vubec bych neměl problem s 1.5T v civicu. FL i30N ma přijit někdy na jaře a bude třeba počkat jak na tom bude. Ale ten odejity byl podle všeho dost nekultivovany, i dyž tam došlo k nějake optimalizaci včetně odhlučněni, kdy i FiST je na tom lepe. U FOST je fajn, že lze mit 18" u GTI dokonce 17" byť u něj bych volil taky 18". Navic ten odkaz na to CS ukazuje jak se da jit s cenu dolu a to i u toho GTI u ktereho mužeš jit cenikově přes 1mio a pořad jsi realně pod 900tkč u vlastni konfigurace. Třeba Ford na ST neměl a nema žadne finančni zvyhodněni takže realně na saloně nelze čekat nic extra oproti běžnym modelum, i když pokud je prodejce ochotny a zatlači na FoMoCo a tam se někdo dobře vyspi tak se da dostat na pěknou cenu. I tak se cenově třeba GTI max přibliži.

PS: oba odkazy maš shodne a cena je na IČO.
Avatar - white label
27. 1. 2021 12:36
Re: Kde je pedal
Tak pokud je pro vás ST moc nízké a nezáleží moc na výkonu, pak klasické GTI s manuálem by bylo řešeni. Druhá polovička také preferuje manuál?
Avatar - miromen
27. 1. 2021 12:52
Re: Kde je pedal
Musi preferovat na vyběr nema :-[]
Ona neni zrovna vyježděny řidič, ale s automatem se kratce seznamila a sice jsme se o tom moc nebavil, ale prohodila, že ji je to jedno.
Avatar - white label
27. 1. 2021 12:31
Re: Kde je pedal
Iu
To není reálná skladovka, to je auto do výroby, je tam v provozu od 03/2021.
Prodejce v KV má teď jedno CS ve výrobě, bílé s tím výročním 45 let sportpaketem, jehož nový dsign kol (Scottsdale 19") nikde nelze dohledat. Nabízí celkovou slevu na danou konf. 210 tis.Kč.
Německý konf. teď nefunguje vůbec a český tvrdí, že k tomu výr. sportpacketu je podmínkou jediná barva - černá perleť, ale tomu moc nevěřím.
Avatar - white label
27. 1. 2021 13:50
Re: Kde je pedal
Ta kola na tom malém obrázku vypadají jako černé Estorily 19", ale ten výroční sport paket mí mít jiná kola -Scottsdale 19", jejichž design zatím nelze nikde dohledat, ani prodejci VW to nemají.
Avatar - miromen
27. 1. 2021 14:22
Re: Kde je pedal
Kouknul jsem na ty Estoril a zřejmě to budou ony jak pišeš.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 15:40
Re: Kde je pedal
wl: asi máš pravdu, bolo by zvláštne, aby už mali skladovku na predaj, keď to auto bolo nedávno predstavené a sú len prvé jazdy na YT. Ale pomýlilo ma tých "najazdených 15 km".
A zrejme to bude len ilustračný obrázok a cena sa bude vzťahovať k základu (teda na 18" a bez príplatkov). A už určite to nebude cena vrátane paketu Edition 45, ten samotný stojí 4750 eur (cca. 125t Kč).
Avatar - white label
27. 1. 2021 18:57
Re: Kde je pedal
iu
Tady je konfigurace a cena toho co teď jde do výroby:
Základní cena vozidla 964 900,--
Barva vozidla / obj. kód: Bílá Pure / 0Q0Q 0,--
Zvláštní výbava / obj. kód:
Adaptivní regulace podvozku DCC / PDD 25 000,--
- nastavení režimu podvozku
- volba profilu jízdy
- snížení podvozku o cca 10 mm
Black Style paket / WBS 8 300,--
- černá vnější zpětná zrcátka
- zadní spoiler v černém lesklém provedení bez chromových prvků
- černá lamela vč. LED osvětlení lišty mezi světlomety
- černé podkreslení LED světlometů
GTI Clubsport 45 let sport paket / PJA 92 900,--
- omezovač maximální rychlosti navýšen na 270 km/h
- progresivní řízení pro 19" kola
- sportovní výfukový systém Akrapovič
- kulaté titanové koncovky výfukové soustavy vpravo a vlevo
- 19" kola z lehké slitiny Scottsdale
27.01.2021
2/5
- 8 J x 19
- pneumatiky 235/35 R19
- zajištění proti krádeži
IQ.LIGHT LED Matrix / PXD PLA 23 300,--
- dynamické ovládání dosahu světlometů
- dynamické přisvětlování zatáček
- highway light - speciální svícení pro jízdu na dálnici
- svícení pro jízdu ve špatném počasí
- LED denní svícení
- LED zadní světlomety s dynamickým ukazatelem změny směru jízdy
- Light Assist - automatické přepínání mezi dálkovými a potkávacími světlomety dle provozu v protisměru
Keyless Advanced / 4K5 10 700,--
- bezklíčové odemykání a startování
- bez SAFELOCK
Navigace Discover Pro s Head-up displej / PBB YOS 38 300,--
- 10" dotyková obrazovka
- přiřozené hlasové ovládání
- rozpoznávání dopravních značek
- prediktivní tempomat - na základě značek přizpůsobuje jízdní rychlost vozu (lze deaktivovat)
- DAB+
- Streaming & Internet
- Wireless App-Connect
- reproduktory vpředu a vzadu (6+1)
- dotykový posuvník s bezkontaktním ovládáním gest Head-up-Display Plus
- promítání informací na čelní sklo
Panoramatické střešní okno / PS1 29 200,--
- posuvné a výklopné
- s elektrickým ovládáním
- dvě čtecí lampičky vpředu a vzadu
Rear Traffic Alert / 79H 0,--
- Asistent pro vyparkování vozu
- Sledování provozu za vozem Side Assist
- asistent pro změnu jízdního pruhu (hlídání mrtvého úhlu)
- Upozornění na hrozící nebezpečí
Telefonní rozhraní Comfort / 9IJ 11 200,--
- s indukčním nabíjením
Zpětná kamera / KA2 7 800,--
Cena vozidla a výbavy včetně 21% DPH: 1 211 600,--
Konečná cena vozidla včetně 21% DPH: 1 211 600,--
21% DPH: 210 277,68
Konečná cena vozidla bez DPH: 1 001 322,32
210 tis. Kč dolů.
A ten sport. pak. se dá kombinovat s pěti vybranými laky a je k němu vždy černá střecha.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 20:50
Re: Kde je pedal
Tak príplatky za štvrť milióna, to je sakra veľa. A DPH dolu, to si môže dať len podnikateľ platiaci DPH, teda len malá časť kupujúcich. Skôr by ma zaujímala zľava na dané auto. Tipujem niekde okolo 10%, viac nie a to je nezaujímavé. Samozrejme človek sa môže uskromniť s konfiguráciou (moja by bola na som na 41800 eur, cca. 1,08M), ale aj tak je to veľa. Pre porovnanie som si nakonfiguroval BMW 128ti na 40300 eur (cca. 1,05M Kč) a bol by som s tým spokojný. A to sú cenníkové ceny, bez zliav, ktoré budú v BMW iste vyššie.
Avatar - white label
27. 1. 2021 21:03
Re: Kde je pedal
Slevu si musíš domluvit s prodejcem, viz Thomasino.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 21:13
Re: Kde je pedal
Veď práve Tomovu zľavu viem, to je úplne max čo som na dané auto počul a stále teda nič moc v kontexte tej vysokej základnej ceny.
Avatar - miromen
27. 1. 2021 22:52
Re: Kde je pedal
No nevim, ale 128ti je poměrně novinka a pokud vim tak u těch bych vyšši slevy neočekaval tak jako na starši modely u BMW. A obecně se k procentualně vyšši slevě spiš dotaneš s většim počtem připlatku a paketu.
A jak sem vyše psal tak vim, že realně se u GTI kolem 1mio da dosahnout cca 13% z vlastni konfi. na FO, ale strop je udajně 15%.
25. 1. 2021 20:28
Re: Kde je pedal
Dobre, ber to ako nadsadzku. Ja poznam len jedineho cloveka, co by dal prednost manualu pred automatom bezohladu na financnu stranku. Lenze on je amatersky zavodnik a vyslovene vyhladava rozne auta. Zvysnych co poznam a "automat nechcu" bud so ziadnym nejazdili, alebo jednoducho nie su ochotni za to dat peniaze, takze ich argumenty su: "aspon nebude drahy servis" - ergo presvedcit sam seba, ze je vlastne spravne zobrat manual lebo. Pricom primarny dovod je fakt len financny.

Hned ti dam aj dalsi aspekt - motory. Predajne cisla konkretneho auta o ktore som sa zaujimal hovorili podiel dvojlitrov menej ako 15%. Stale je to sice velke cislo, ale gro predajov robili mensie objemy. Ak tento trend bude pokracovat o par rokov ziaden dvojliter nebude, lebo zakaznici si ho nevyberaju - dovod je jasny, ludia si vyberaju ine. ALe napriek tomu sa budu sirit famy ako to automoblika zarezava lebo "emisie" a "diktat bruselu".
Avatar - miromen
25. 1. 2021 20:36
Re: Kde je pedal
No ja kdybych měl soudit dle sveho okoli a to i u těch co maji u staršich aut svobodnějši volbu tak bych nechapal proč automobilky vyřazuji manualy, když je všichni chtěji.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 13:45
Re: Kde je pedal
My sa poznáme? Keď teda píšeš, že "Ja poznam len jedineho cloveka, co by dal prednost manualu pred automatom bezohladu na financnu stranku". :-)
Ja by som tiež dal prednosť manuálu, aj v situácii, keby bol automat bezpríplatkovou možnosťou.
Teda platí to pre autá, ktoré sú aspoň trochu aj pre zábavu, teda s benzínom do veľkosti strednej triedy. Vyššiu strednú s naftou či rodinné kombi alebo SUV by som už tiež uprednostnil s automatom.
Avatar - white label
26. 1. 2021 14:07
Re: Kde je pedal
Ať si každý jezdí s čím mu to vyhovuje, ale jsem alergický na kecy typu, tak jak to mám já, tak je to jedině správně, ... a přitom jezdí v úplně běžné tuctové verzi kompaktu, ale hlavně že tam má kvedlačku, a proto je "pan řidič"! :D :-)
Avatar - iudex
26. 1. 2021 14:15
Re: Kde je pedal
Tak určite, je rozdiel, ak mám niečo ako vedomú a chcenú voľbu, lebo je to pre mňa kľúčové a ak mám niečo len preto, že to je tak lacnejšie a následne to otáčam ako prednosť a robím z núdze cnosť.
Súhlasím s Tebou, že tá prvá skupina je veľmi malá a mnohí z tých, čo tu hejtujú automat, by ho v aute mali, ak by bol bez príplatku. :D To by sa rady puristov a petrolheadov trochu preriedili.
26. 1. 2021 14:23
Re: Kde je pedal
No ved ok, ked chces slovickarit. Myslel som s tym okruhu svojich znamych, ktorych poznam osobne. Ale sam potvrdzujes, ze mozno patris do toho nizkeho %, ktore ma jednoducho ine dovody ako peniaze. Kdezto najviac ma pobavi, ked sa dozaduju manualu vodici dizlov s odvolavkou na nejaky jazdny zazitok. Oxymoron jaksvina.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 15:35
Re: Kde je pedal
To bol len pokus o humor. Každopádne môj predajca mi tvrdil, že som jediný kupujúci danej motorizácie s manuálom, všetci volia automat. Ale do budúcna už dilemu mať nemusím, manuál už v ponuke nie je. :-(
Avatar - white label
26. 1. 2021 18:27
Re: Kde je pedal
Vidíš... a pak se někdo může divit, že v další g. už k tomu manuál nenabízí, klesající zájem zákazníků je hlavním (i když ne jediným) důvodem klesající nabídky manuálů. Navíc podélné hdm ZF fungují u BMW skvěle, a jak u BMW fungují manuály člověk nejlíp zjistí. když si vypne (automatické) meziplyny. ;-)
26. 1. 2021 02:01
Re: Kde je pedal
Ferrari taky nedostanes s manualem a neni to problem.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 11:51
Re: Kde je pedal
Nemáš na to nějaká čísla?
Skvělá kombinace byla třeba 1.8TSI MT v Superbu a v Passatu... než to zařízli. Takže by se dalo za Německo najít za rok předem, kolik bylo manuálů a kolik automatů... německá statistika tohle eviduje. Pak se můžeme bavit, jestli to zařízli kvůli nezájmu nebo z jiných důvodů.
Avatar - rohYpnol
25. 1. 2021 17:37
Re: Kde je pedal
Podle mě to je trochu jinak než se snažíš to vnímat.

Obecně zkrátka odklon od manuálních převodovek k automatům (DSG...) je evidentní. U vrcholných motorizací o manuály není zájem. Tedy u těch nejvíce řidičských... U slabších motorizací ani tak nepůjde o nezájem o automat, jako mnohem více o neochotu si za něj připlatit.

Takže ano, sečteno podtrženo - manuální převodovka je přežitý prvek, o který zájem příliš není. Vyjma pár požitkářů.
25. 1. 2021 18:01
Re: Kde je pedal
Na temu cisel sme sa bavili niekedy pred polrokom spolu kde som riesil len svoj model, lebo ten som mal preskumany a data ako tak podlozene.V pripade mojho auta bol predaj automatov viac ako 90%. Podiel vyssi u benzinov o nejake 2-3% ako u dizlov.
Ti co maju zaujem o manual v nizsej triede sa da skor zhrnut ako pise rohypnol - neochota za manual priplatit. Paradoxne segment B, ktore by sa najviac hodili ako tie tzv "zenske" auta a bol by tam automat ocakavany najviac, tak ich je na trhu s jazdenkami najmenej a dovody su celkom proste - automat pri nakupnej cene tvori aj 20% z ceny auta a to akceptuje malokto. Takze az na nejake konkretne vynimky sa to da zhrnut tak, ze automat pozaduje vecsina zakaznikov, mensina ho toleruje lebo budget a potom je najake male % vodicov, ktory manual preferuju lebo rozne dovody mimo ceny - to ale ani nahodou nebude 2 ciferne cislo.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 19:18
Re: Kde je pedal
To si matně vybavuju :-)
Našel jsem čísla za Passat z ledna 2019 (tj. asi za 2018)... a tam píšou automat 60% u sedanu a 70% u Variantu... což na druhou stranu znamená, že ani ve střední třídě není manuál okrajová záležitost, s přihlédnutím k tomu, že silnější motory s manuálem na výběr nejsou a tak podíl neodráží úplně přání kupců...
https://www.volkswagen-newsroom.com/…r-automatik-4567

Celkový podíl automatu v Německu je 50% v registracích a 33% v autech na cestách
https://www.bild.de/…312998.bild.html
25. 1. 2021 20:22
Re: Kde je pedal
Cize to ma skor stupajucu tendenciu. Ja tvoje cisla beriem, len by som do toho vsunul trochu vlastnej konspiracie, ze superb/passat su asi najtypickejsimi predstavitelmi firemnych aut v strednej triede a tudiz je to trochu deformovane z hladiska co pusti firemny budget. Hned dam priklad - kolega mal limit na auto a chcel silou mocou superba. Mohol si vybrat do tej sumy cokolvek, vysiel mu jednoducho socka superb. To auto nema nic, ale hlavne ze superb. Dam hned dalsi - obchodny zastupca nasho dodavatela ma passat (lebo vsak vyssia sarza), ostatni chodia na VW polo. Raz sme sli spolu na obed a mohol som sa zviest. To auto proste nemalo vobec nic. Vnutri ako v ocovej 20rocnej fabii, len teda viac miesta. Este aj na kolesach plechace. Spominam to preto, ze pracuje pre ozaj velku DE firmu. Jasne, nedaju sa robit z toho nejake exaktne zavery, ale to co som mal moznost aj v DE vidiet, tak sa obavam, ze takyto pristup ma znacna cast firiem a tie robia nemale % predajov. A defacto tiez nemas na vyber.
Avatar - Emel
26. 1. 2021 11:53
Re: Kde je pedal
Máme taky Passaty, aktuálně 3 (2x 2.0TDI, 1x1.8TSI)... všechny v manuálu. A není to tak, že by to bylo vyloženě nadoraz... ale holt si můžeš vybrat - DSG za 50, nebo místo toho třeba lepší světla + DCC za stejnou cenu... nebo Ergo sedačky, cokoli.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 14:00
Re: Kde je pedal
Tú stúpajúce percento automatov treba vnímať najmä v kontexte ponuky. Je pravda, že všeobecne sa zvyšuje aj dopyt po automatoch, ale vysvetlenia automobiliek sú trochu zavádzajúce (teda že obmedzujú manuály, lebo ľudia chcú viac automaty). Pre automobilku je výhodnejšie tlačiť automaty z 2 dôvodov:
1. nižšie emisie (a teda pokuty): 7, 8 či 9° automaty majú dnes lepšiu papierovú spotrebu, ako manuály (prevažne 6stupňové), proste nejaká osmička na diaľnici točiaca 1900 otáčok je úspornejšia, ako 6ka. Teda predajom auta s automatom automobilka ušetrí oproti predaju auta s manuálom (a horšími emisiami). Pritom každá desatinka sa tu ráta, resp. draho platí (bol tu článok, že VW len tesne, o 0,5 mg/km prešvihol flotilový limit a bude ho to stáť 20 mil. eur).
2. vyššia marža: auto s automatom je o 2 až 3t eur drahšie ako s manuálom. Je zrejmé, že to nie je výrobná cena automatu, ale aj mažra automobilky, teda na drahšom aute s automatom automobilky zarobia viac, ako na aute s manuálom.
Ak teda majú dve možnosti, jednu finančne výhodnejšiu ako druhú a je finančne náročnejšie predávať obe (lebo dnes každý typ prevodovky vyžaduje samostatnú homologizáciu, čo je drahé), logicky sa rozhodnú pre tú možnosť, ktorá znamená väčšie zisky.
Preto argumentácia, že vychádzajú v ústrety zákazníkom, ktorí žiadajú automaty, je trošku falošná. Áno, dopyt po automatoch stúpa, ale keby neboli vyššie uvedené finančné aspekty, tak je stále ponuka manuálov bohatšia.
No a ďalej je to o príčinách a následkoch: ak má predávajúci v ponuke mnohé verzie len s automatom, zákazník si ich logicky kúpi, lebo nemá na výber. A automobilka to spätne interpretuje ako rastúci podiel automatov a teda rastúci dopyt po nich.
Avatar - white label
25. 1. 2021 18:44
Re: Kde je pedal
Řekl bych, že A + B je správně. :-)
Otázkou je, kolik % lidí ten manuál chce primárně proto, aby ušetřili na nižší pořizovací ceně.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 14:08
Re: Kde je pedal
Určite veľa, logicky čím lacnejšie auto, tým je ten príplatok za automat (povedzme 3t eur) citeľnejší. Ale pýtať sa toto je podobné ako pýtať sa, koľko % ľudí kupuje 2er namiesto 3er, aby ušetrili na obstarávacej cene. Cena je proste vždy podstatná.
Avatar - 3_diamanty
25. 1. 2021 07:49
Re: Kde je pedal
Neboj... coskoro si zvykneme na bmw nielen bez pedalu ale aj bez spalovacieho motora... neviem ci aj bmw uz sa nevyjadrilo ohladom ukoncenia spalovakov vo svojich vozoch... mozno je pred nami posledna dekada spalovakov premia nepremia... tak si to este uzime kym auta su s mototom a aj relativne este dostupne... lebo cas ked nastupi same predrazene elektro v cene vyse moliona a z aut sa opat stane len zabavka pre bohatych sa pekelne blizi... pritom jednoduche spolahlive vozy skodia planete daleko menej ako akekolvek elektro... pri ktorom uz len samotna ekologicka likvidacia je velky a nadalej neriesitelny problem... a tych miliony ton vyzmykanych bateriek ktore do nasledujucich 20 rokov zahltia planetu je uz teraz cesta do vecnych lovist.... ekologiu tu nevidim ziadnu ani len v naznakoch
26. 1. 2021 02:00
Re: Kde je pedal
Nebyl bych tak negativistický. Ty političtí zmetci, co chtějí normální lidi připravit o možnost individuální mobility nejsou neodvolatelní (resp. jejich partaje). Jde jen o to, aby to lidem konečně docvaklo, do jakých s.r.a.č.e.k nás neomarxisti ženou! :-O
26. 1. 2021 01:58
Re: Kde je pedal
Tak dnes s tebou musím (vcelku výjimečně) naprosto souhlasit! :-) :yes:
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 08:09
Člověk
který BMW nebere jen jako jednu z premiových značek, tedy nejde mu primárně o znáček na kapotě, asi těžko utratí milion za tuhle předokolku postrádající navíc jakoukoliv designovou spojku s klasickými řadami bmw. Ale, že je na trhu dost reálných kupců, kteří jdou právě jen po tom premiovém znáčku, předvedl velmi úspěšně Mercedes se svým CLA, na které je 2GC jasnou reakcí. S velkou dávkou shovívavosti by mohlo dávat smysl v základu, prostě bmw za co nejmíň, ale ve vybavenějších verzích s lepšími motory už je příliš blízko 3er a to jsou dva rozdílné světy. Každopádně, vůbec si nemyslím, že 2GC bude prodejně paběrkovat, naopak, to auto je šméčko pasující přesně do dnešní doby.
Rozbalit vlákno
31
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 08:13
Re: Člověk
A že jich ve verzích 218d jezdí docela dost to jen potvrzuje, ideálně v té modrozelné metalíze.
Avatar - fOE
25. 1. 2021 08:28
Re: Člověk
Zrovna od tebe bych necekal zjednoduseni jen na ten znacek na kapote. I kdyz souhlasim ze to bude nejspise hlavne o nem, tak neni pravda ze kupec dostane jen to. Dostane i ergonomicky nejlepsi interiery s nejlepsim infotainmentem. Viz muj delsi koment nize, za me i jen to ospravedlnuje jak existenci tohoto modelu (bo cena) tak jeho porizeni.
Zabycharit si, jasne ze bych chtel 3er, ale to neznamena ze je 2er ciste smecko bez naznaku pridane hodnoty. ;-)
25. 1. 2021 08:37
Re: Člověk
Ale v tomto prípade to tak je, fakt okrem znaku na kapote nič nedefinuje BMW. Kvalita, ergonómia, to nie je výsada tejto jedinej značky. Dizajn je unisex, akékoľvek logo tam nalepíš, takú úlohu to auto môže hrať, predokolka, nedotáčavý podvozok - nič, čím by to auto nejakým spôsobom rešpektovalo špecifiká značky.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 08:54
Re: Člověk
Možnost individualizace je vyšší oproti mainstreamu, celkové provedení je lepší. Nejsem asi typický kupec takových aut, ale rozhodně si nedovolím odsoudit ho jako nesmyslné nebo jako urážku značky.
25. 1. 2021 16:45
Re: Člověk
Prečo nezmyselné alebo urážka značky? Nepreháňaj, ja nikde nič také nepíšem. Len to proste nespĺňa moju predstavu o BMW.
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 08:57
Re: Člověk
Šméčko je to v tom, že se to auto tváří jako menší bratr 3er, protože sedan, jenže to není. Proti 1er nemám nic, píšu to dole Iudexovi.
Avatar - fOE
25. 1. 2021 09:48
Re: Člověk
Kdyz udelam triprostorovu karoserie tak si hned na neco hraju? To snad ne. Podle me tam hledas co tam neni. Ja vidim 1er s naroubovanym (nijak zvlast uspesne) zadkem. Bud mi vadi technika u obou, nebo ani u jednoho. Cena, ze je nad 1er, me neurazi asi proto, ze triprostorovou karoserii vzdy beru za vic nez HB.
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 10:10
Re: Člověk
Ne, v tom je právě ta šméčkovitost, že jde o sedan, prostě jakože o číslo menší 3er, ve stejné motorizaci levnější jen o 140tis. Ale auto naprosto odlišné, kufr na kompaktu oproti zmenšené platformě 5er, nebe a dudy. Nikde neříkám, že krok bmw v tomto směru nechápu, naopak, chápu, věštím slušné prodeje (příklad CLA), ale to nic nemění na tom, že viděno prismatem ceny, je to auto šméčko, protože tu je o něco dražší (taky o něco větší) trojka. Zvlášť ve vybavené verzi nedává 2GC vedle 3er smysl, pokud, a tím se vracím zpět na začátek, ti nejde čistě o znáček na kapotě. Protože za těch 100+ tis (u auta s cenou přes milion) můžeš dostat auto, které je pravým BMW, od designu až po techniku.
26. 1. 2021 02:05
Re: Člověk
Resite ptakoviny (mirim na ty, kdo je tady resi).

80% kupcu je "libi se mi BMW sedan, trojku nepotrebuju, chci maly auto co dobre vypada" a odjizdi dvojkou a o tvy problemy ten clovek ani naznakem nazakopne. Je spokojenej, ma pekny maly BMW a nazdar. A jeste usetri, pred dvema lety by musel koupit trojku.

Jeeee ono to je predokolka, motor napric, vsechno spatne ... tak to ty lidi vubec netrapi. Jedou s tim do prace a na nakup a je to v klidu.
26. 1. 2021 07:13
Re: Člověk
Chcu zrejme ulahodit podobnym zakaznikom ako kupuju CLA. A pre nich bude v pohode. Malo z nich bude trapit ci ma auto predny ci zadny nahod.
Hľadajú zdroje rastu, a napr. aj v Europe sa 2er predalo v roku 2016 viac ako 5er. A ak si to chcu zopakovat moze to pomoct.

U mna vitazia dizajnom aj charakterom 3er, 5er, 7er, X5.
Dizajny 2er, 8r, X6 ma vobec nelakaju, prave naopak.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 13:37
Re: Člověk
Odkiaľ máš tie čísla, že sa predalo viac 2er ako 5er? Lebo pozeral som štatistiky za minulý rok a tie hovoria úplne inak, teda že predaje 5er sú násobne vyššie ako predaje 2er.
Konkrétne za 1-3Q 2020 to bolo 44t ks radu 5, ale len 22t ks radu 2. A to v rámci radu 2 berú spolu ako grand kupé, tak aj klasické kupé a kabriolet, teda samotných grand kupé bude podstatne menej, tipujem 10-12t. Čo je teda predajne dosť prepadák, keď si porovnáš napr. CLA, ktorého sa za rovnaké obdobie predalo takmer 50t ks.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 10:14
Re: Člověk
Proste problém je v tom, že to 2GC je... neveľmi vzhľadné a teda tá interpretácia kompaktného "štvordverového kupé" sa zrovna nevydarila. A3 sedan sa nehrá na kupé, je to proste sedan a to proporčne vyvážený a dizajnovo čistý. https://fra1.digitaloceanspaces.com/…nal.com__24_.jpg
Tam to s tou "menšou A4" úplne sedí. Kdežto pri 2GC je porovnanie proporcií s 3er takmer Waterloo: https://bimmerpost.imgix.net/goodiesforyou/2/f44/reveal/exterior-gray/2020_BMW_2_Series_Gran_Coupe_-_Storm_Bay_Metallic_-_European_Model_Shown_30.jpg?w=1519&h=600&fit=clip&crop=edges?w=1519&h=600&fit=clip&crop=edges?w=1519&h=600&fit=clip&crop=edges
https://cdn.carbuzz.com/…rbuzz-515462.jpg
Avatar - fOE
25. 1. 2021 12:04
Re: Člověk
No dobra, ale na tom jak se komu povede design prece nemuze stat nebo padat to jestli model je smecko (anebo pouziju nas pekny vyraz odrb :-) ), anebo neni. Co pise Dinar chapu tak, ze mu cenovy odestup nevynahradi to o kolik horsi techniku dostane. V poradku. Takze mu bude vadit od A3 po 2GC vsechno stejne. Furt si myslim ze ne uplne pochopil o co tim modelem jde (kdyz to otocim, tak pro dost kupcu muze byt smecko naopak 3er, neb ti s ni BMW vnuti kus zeleza navic, ktere nechces / nepoznas, a ktere ti jeste leze do interieru), ale beru. Nakonec, za sebe to vidim stejne, jen nezaskatulkuju kupce 2er GC tim, ze jdou jen po znacku. Mit budget treba 40k E, firemni budget (kam se proda vetsina tech aut) takze jen novota, tak holt 3er (nebude-li nejaka akce) v hledacku ani nebude. Bude tam mainstream ala passat, superb, oktavky, spousta HB a pak z premiantu A3/CLA/ a tohle. A volit mezi upatlanou oktavkou za 35k a timhle treba za 40k, tak bych tomu "jen znacku na kapote" dal sanci minimalne se projet a treba v tom i skoncil. A to podstatne: se znackem by to nemelo nic spolecne.
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 13:26
Re: Člověk
"kdyz to otocim, tak pro dost kupcu muze byt smecko naopak 3er, neb ti s ni BMW vnuti kus zeleza navic, ktere nechces / nepoznas, a ktere ti jeste leze do interieru)"
:-) :-)
Neboj, dočkáš se, až tu budou jen EV, bude tato debata o ničem. ;-)
25. 1. 2021 14:40
Re: Člověk
S tím obráceným přirovnáním bych i souhlasil, ale určitě ne výrazem "šméčko". Spíš tak, že někdo kdo sedne za volant a netuší, která náprava je poháněná, tak nemusí chápat příplatek za 3er, která si myslím, že není vevnitř o moc větší. To že jde i o bezpečnost a limit jízdních vlastností je úplně jiná věc. Bohužel toto je realita a doufejme, že ti co to ocení jsou stále pro BMW dostatečně velká skupina :D

Ale právě bych se podepsal pod tu poslední větu s výběrem. Když se dneska podíváš co za ty peníze dostaneš, tak 2er začne dávat smysl.
Avatar - Dinar
26. 1. 2021 10:50
Re: Člověk
3er je uvnitř větší, je to celkově větší auto, rozměrově o třídu, jak prostorem uvnitř, tak v kufru. A co se týká jízdních vlastností, nejde zdaleka jen o jízdu na limitu, 3er je o poznání mrštnější než menší 2GC, má harmoničtější odpružení, je tišší.

A s tou poslední větou, "když se dneska podíváš, co za ty peníze dostaneš", se dá souhlasit, pokud tím, "co dostaneš", myslíš to, co dostaneš jinde, od jiných značek, ale právě ne, pokud to má znamenat, co dostaneš u bmw, za velmi podobný peníz můžeš mít právě 3er, a v tom je pointa té šméčkovitosti 2GC.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 08:45
Re: Člověk
Je to tak. Aj keď v zásade nie som voči 2GC tak kritický ako Ty, opakujem, že naživo vyzerá lepšie a v určitých verziách jeho zmysel a kúpu chápem, ale ako píšeš musí to byť lacnejšie, so značným odstupom od 3er, inak si to svoju existenciu neobháji.
Takže takto nejako áno: https://www.sauto.cz/…/rada-2/18642590?… (paradoxne, hoci inak R3 v bavorákoch odmietam)
ale toto už nie: https://www.sauto.cz/…/rada-2/19011235?…
Keďže za tú cenu už je o triedu väčšia, obdobne motorizovaná a neporovnateľne elegantnejšia 330i: https://www.sauto.cz/…/rada-3/18979375?…
Aj keď aktuálne sa mi celkom pozdáva nový "bavorský Golf GTI", 128ti. Tam zmysel vidím (notabene za cenu nižšiu ako Golf GTI Clubsport) a aj ohasy sú naňho veľmi pozitívne, podstatne lepšie, ako na M135i: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 08:54
Re: Člověk
Abychom si rozuměli, co píšu, se týká čistě 2GC s hatchbackem to nemá nic společného. Tady jde o to, že to auto je právě sedan, tváří se to jako o číslo menší trojka, v tom je to šméčko, protože není. Už jsem to tu psal, jel jsem 118i v manuálu a přišlo mi to jako zajímavé auto, chtít něco z kompaktní třídy, bylo by ve výběru. 2GC by se ještě dalo brát jako zajímavá alternativa, být to liftback, taková mezivolba, sedan nepraktický, 3er kombi už stojí víc, bude mi stačit 2er liftback, ale jako sedan je to prostě jen 1er s kufrem co si hraje na stylovku za skoro cenu trojky. Navíc to ani není pěkné auto, to už to CLA jsem vzal v druhé gen. na milost, 2GC ale vypadá neforemně, otyle. ;-)
Avatar - iudex
25. 1. 2021 09:15
Re: Člověk
OK, čisto z hľadiska dizajnu máš pravdu. Z dizajnového hľadiska by som to určite neuprednostnil pred 1er, na rozdiel od takého Audi A3, kde mi sedan príde lepší a bral by som ho pred HB. A dobrá poznámka s tým liftbackom, ak by to bol päťdverák, mal by silný argument vo svoj prospech a konkurenčnú výhodu (keď som videl prvé snímky GC, myslel som podľa toho veľkého zadku, že to bude lift). Takto je ten zadok veľký ako u liftu, ale nepraktický ako u sedanu.
Inak čo hovoríš na tú 128ti?
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 09:38
Re: Člověk
Dnes jsem viděl zrovna 1er hatch a říkal jsem si, že by to klidně mohl být Renault, nebo Peugeot, tohle se mi líbí trochu víc...
Avatar - iudex
25. 1. 2021 10:21
Re: Člověk
Jo, predok je stále problémik, tá obria maska ma stále ruší; viem si ale predstaviť facelift v štýle 5er a to by bolo hneď niekde inde.
25. 1. 2021 14:45
Re: Člověk
Včera jsem taky potkal 118i, ale v M paketu. Ve stejný den jsem potkal Megane IV RS. Ta 118i jednoznačně vypadala lépe a ostřeji, ačkoliv by si ji ten Megane namazal na chleba.

Mimochodem 128ti nebo M135i mají myslím stejný design M paketu, liší se v detailech a výfucích. Obecně BMW bez M paketu nevypadá nic moc, ale s facelifty se to zlepšuje. Např. 5er za mě už M paket nutně nepotřebuje tak jako před faceliftem :)
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:41
Re: Člověk
Jj, M paket v 1er je až na detaily (výplň masky chladiča a pod.) zhodný, takže nejaká 118i môže vyzerať veľmi podobne ako 128ti či M135i. Osobne som to skúšal konfigurovať (120i vs 128ti), ak nedám tie pre 128ti typické červené prvky (v modrej a červenej nie sú), tak tie autá odlíšiš len pri veľmi podrobnom skúmaní.
Sranda ale je, že po dovybavení tej 120i na úroveň 128ti bola cena v podstate rovnaká (pritom 120i je o triedu slabšia, 178k vs 265k). Z toho mi vyplynul poznatok, že slabšie bavoráky majú zmysel v skromnejšej výbave, inak sa viac oplatí kúpiť si rovno výkonnejšiu verziu.
To platí aj pre testovanú 218d, so skromnejšou výbavou to má zmysel, tam môže cenovo konkurovať Octavii a spol., s výbavou to ale rastie dramaticky a pri výbave ako má testovaný kus to je už nonsens, a má zmysel kúpiť lepšie auto.
25. 1. 2021 17:53
Re: Člověk
Je to tak, je vidět že ceník neodráží náklady ale marketing a konkurenci :D
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 10:15
Re: Člověk
128ti jsem viděl jen na obrázku, resp. to video na YT, zajímavé, mě sice bavor fwd asi nikdy nezláká, ale když se podívám na vnitřek akt. golfa, tak může být 128ti velmi slušnou alternativou. ;-)
Avatar - iudex
25. 1. 2021 10:19
Re: Člověk
Práve. Ak sa na 128ti nepozeráš z pozície majiteľa RWD 3er, ale z pozície záujemcu o kompaktný hotheč, tak mi to príde ako veľmi zaujímavá alternatíva ku GTI a spol. Hlavne keď u nás je dokonca lacnejšia, ako GTI CS (128ti stojí 39700 eur a GTI Clubsport 39800).
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 08:57
Re: Člověk
Obdobně motorizovaná? Vidím tam správně rozdíl 50 koní, kteří navíc musí pohánět těžší trojku a ještě s pohonem všech kol?
Avatar - iudex
25. 1. 2021 09:10
Re: Člověk
Ide o ten istý motor, B48, akurát v 30i je podladený na 190 kW. A v tej "ťažšej trojke" sa mýliš, M235i váži 1645 kg, kdežto 330i má 1545 kg a v xdrive 1640 kg. Teda tá "ťažšia trojka" je v skutočnosti ľahšia. Teda aj s o niečo slabším motorom bude na tom dynamicky veľmi podobne.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 09:15
Re: Člověk
Jenže ta hmotnost je základ, kdežto tebou předhozená trojka je nadupaná výbavou po střechu, to minimálně metrák nahoru přihodí.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 09:18
Re: Člověk
Ten odkaz som dal čisto kvôli cene. Objektívny fakt ale je, že základná 235i je ťažšia ako základná 330i. A to samé osebe je dosť na pováženie, keď sedan nižšej strednej triedy je ťažší ako sedan strednej triedy (zjavne 3er má kvalitnejšie materiály, napr. viac vysokopevnostnej ocele a pod.). Takže ten vyšší výkon 2er nemusí byť v reále vôbec cítiť.
Avatar - speedfred
25. 1. 2021 09:40
Re: Člověk
Podobný váhový problém bol myslím aj u M2 vs M4, kde väčšie a výkonejšie emko bolo s váhovo na tom tak isto (neviem či nie aj ľahšie) ako menší brat. Tu sa to asi opakuje.
Oni keď napchajú bezpečnostnú a komfortnú výbavu aj do malého auta tak to vychádza asi podobne.
Avatar - fOE
25. 1. 2021 08:18
Proti proudu
Tak nejdriv to nejvice polarizujici: Tohle auto uz nejakej patek potkavam v provozu, nejcasteji ve fleetovske bile a tak jak na fotkach uznam ze je krute disproporcni a nefotogenicke, tak nazivo to ani zdaleka takova tragedie neni. Teda, v kontextu toho kdo je "darce organu". Rekneme ze dvojka to ma za slabou dvojku. A3 sedan vypada lip, banan od mercedesu cca stejne.
Pak mrknu do ceniku a vidim, ze i ona typicka premiova nenazranost vzala za sve. Tohle je solidne nacenene v zakladu i v priplatcich. Reci o "radeji 3er" jsou takovy diskusni evergreen, ale 3er stoji o dost vic a s kazdym priplatkem se rozdil zvetsuje. Ve vysledku si konkuruje 2er funglovka z konfiguraku s nejakou zamestnancama prodejce huntovanou predvadeckou 3er, nebo rovnou jahreswagnem. Ani tady nelze nic vycitat.
No a nakonec nepremiova technika, ktera tu 3/4 lidi pohorsuje, a rada jit do mainstreamu. To jiste lze, ale jak uz tu spravne zaznelo to jak mainstream vystrelil, a jak premie timto modelem vpodstate nezdrazila, spise zlevnila... proc si nepriplatit 100k za lepsi interier a ano, i ten znacek na kapote? Neni to plnohodnotna vstupenka do premiove koje s napoji a obsluhou v cene, kdo ceka tohle bude zklaman, ale i tak si majitel pricichne k necemu lepsimu minimalne uvnitr. Me to zni fer.

Tak jako zbytek premie i tohle pujde hlavne do firem, a ja se nebudu duvit, ze nejakej single mladoch nebo mladice se zamestnavatelem jasne danym rozpoctem si misto passatu reknou prave o tohle.
Rozbalit vlákno
24
Avatar - iudex
25. 1. 2021 09:02
Re: Proti proudu
Jj, píšem vyššie obdobné. Teda že naživo vyzerá 2GC lepšie ako na fotkách a tiež že odstup od 3er tu je aj cenový. Ak by nebol, nikto by 2ku nekúpil.
Technika je bez výhrad, áno, FWD, ale to je všetka prémiová konkurencia v triede a BMW ako jediné aj v tejto triede zachováva RWD a R6 (2er kupé).
Ako píšem vyššie vo verzii 218i je to akceptovateľná a pomerne lacná vstupenka do prémie, cena ako trošku vybavená Octavia, ale s prémiovým image. Ja by som ale s touto motorizáciou mal psychický problém a chcel niečo potentnejšie. M135i už mi ale cenovo zmysel nedáva, za to je 330i. Možno by do 2GC mohli dať motor z 128ti, to by mohlo byť stále cenovo akceptovateľné a súčasne aj dynamikou hodné svojej ceny.
25. 1. 2021 09:40
Re: Proti proudu
Vidím to dost podobně :yes:
Avatar - Emel
25. 1. 2021 09:53
Re: Proti proudu
Jo, svým způsobem je to asi fér cena a leckdo to jako vstupenku do prémie vezme.

Na druhou stranu... připlatit 100t... vůči čemu? Tohle je o kus menší než Octavia (16cm), podle testu je to trochu takové 2+2... a pak pokud už bych byl ten single mlaďoch, tak buď můžu brousit nějaký mainstreamový hothatch (klidně v naftě pokud to musí být), nebo u BMW sáhnout i po kupéčku, které je mnohem hezčí (ok, pokud to musí být nafta, no tak smůla... ale dneska...).

PS: já jen čekám, až se D3 pustí do kompaktních kombíků... to bude teprve veselo.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 10:02
Re: Proti proudu
Do kompaktného kombi sa predsa už pustil Mercedes:
https://s1.cdn.autoevolution.com/…rake-6524_27.jpg
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 10:41
Re: Proti proudu
To je tak strašně ošklivé auto. :-(
Avatar - Emel
25. 1. 2021 10:41
Re: Proti proudu
Jo, i když MB to pojal spíš jako stylovku... ale BMW a Audi zatím nic. Přitom taková A3 Avant by mohla být docela trefa... a to srovnání s FWD A4 by taky nebyl takový problém.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 10:55
Re: Proti proudu
A3 5dv je přeci takové "kombi", můžeš ho mít i s ližinami na nosič, takže asi A3 kombi nebude.. tipuji.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 11:23
Re: Proti proudu
A3 je normální hatch, ať už tomu říkají Sportback nebo jak chtějí. Já myslel normální kombi, prostě udělat Golf Variant od Audi. Protože... co máš z nějaké prémiové platformy s motorem podél u Audi A4 v předokolce? A kompaktní kombík je pořád jedna z nejoblíbenějších karoserií v Evropě.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 11:34
Re: Proti proudu
Rozumím ti, ale myslím, že nic takového nepříjde, protože právě ten -sportback. Když se podíváš na siluetu Golfu a A3, je to docela patrné, že A3 je takový protáhlý hatchback i s tim zkoceným kufrem ve stylu kombi. Je i delší než Golf.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 11:38
Re: Proti proudu
Taky myslím, že nic takového nepřijde... protože kdyby to mělo přijít, tak by to už dávno přišlo, dneska není doba na expanzi Audi v klasickém segmentu. Jen říkám, že by mi to dávalo perfektní smysl.
Avatar - Ozzman
25. 1. 2021 11:41
Re: Proti proudu
Já jsem pro každý kombík na trhu :yes:
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 10:20
Re: Proti proudu
2er coupé jede ještě starý model, v novém bude i nafta, ale představení až letos na konci roku, pořád zadokolka i šestihrnek. Mně 2GC smysl nedává, chtít v té třídě prostor a praktičnost, vezmu oktávku, chtít značku za málo vezmu 1er, chtít bmw, pro to co umí, vezmu 2er coupe, chtít bmw a praktičnost, připlatím sto tis a vezmu stejně motorizovanou 3er.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 11:36
Re: Proti proudu
Víceméně... jen s tou tříprostorovou karoserií bych to taky tak nehrotil... jak píše fOE, prostě jednička s kufrem, v tom scénáři "značka za málo" nevidím žádný problém, pokud se někomu víc líbí tohle (mně teda ne).
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 11:58
Re: Proti proudu
A v tom to je, "značka za málo" u 2GC nefunguje, je to auto přes mega a stejně motorizovaná 3er je hodně blízko cenou a hodně daleko tím, jak dobré je to proti 2GC bmw.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 12:00
Re: Proti proudu
O kolik je 2GC dražší než 1er?
Avatar - Dinar
25. 1. 2021 13:24
Re: Proti proudu
Dalších 60 dolů, to je 200 od 3er, ale 3er se v hb nedělá, 1er je prostě jinak pojaté auto, 2gc ne.
Avatar - Emel
25. 1. 2021 14:26
Re: Proti proudu
No dobře... když to beru jako 1er sedan, což to fakticky je, tak mě 60t příplatek nijak neuráží... Octa kombík stojí +40, jednička sedan +60.

To CLA pokud si vzpomínám bylo naceněné ještě sebevědoměji.
Avatar - fOE
25. 1. 2021 14:56
Re: Proti proudu
Neodpovim ti na 1er vs 2er, ale z dlouhe chvile jsem si vyklikal to o cem se tu cely cas bavime, a sice rozdil mezi 2er a 3er. Takze pro 20i, vybava zadna divocina a az na par drobnosti by mela sedet to vychazi cca takhle:

2er, zaklad 853tis, konfigurace 1194tis Kc
https://configure.bmw.cz/…onfigid/n7o8d1m7

3er, zaklad 998tis, konfigurace 1414tis Kc
https://configure.bmw.cz/…onfigid/i0f3e4n5

Rozdil v zakladu: 853 vs 998tis Kc, tedy 145tis Kc
Rozdil po doplneni o nejake ty priplatky: 220tis Kc
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:27
Re: Proti proudu
JJ, cenový rozdiel tam vždy bol a bude. Pri 218i sa niet o čom baviť. Určitý prekryv ale bude vo vyšších verziách. Tam je to skôr taký prístup, že sa radšej trochu uskromníš vo výbave (tá najviac zvyšuje cenu) a dostaneš o triedu väčšie a o level lepšie auto.
Príklad: M235i stojí 50.450 eur. 330i stojí 43.300 eur. Samozrejme je to základná verzia, takže prihodíš M paket (ktorý 235i už má), ale stále si na 49.800 eurách, teda menej, ako 2er. Ak prihodíš do 330i aj xdrive, nech je to vyrovnané, tak si na 52.400 eur. Teda v prípade porovnateľných áut (podobný motor, M paket, xdrive, automat) Ťa trojka vyjde len o 1950 eur viac a v prípade zadokolky Ťa 330i vyjde dokonca ešte lacnejšie.
Samozrejme sú to autá do výroby, ktoré by si si musel sám takto skromne nakonfigurovať a to chce sebazaprenie (predvádzačky sú všetko nabité výbavou, lákavou, ale častokrát zbytočnou).
Z môjho pohľadu by ale tá 330i xdrive s M paketom veľa nepýtala: prihodil by som len farbu (982 eur), čiernu prednú masku (227 eur) a vyhrievané sedadlá (444 eur) a bol by som v zásade spokojný, cakom-pak 54053 eur. V prípade zadokolky by som prihodil ešte samosvor za 1447 eur a som na 52900 eur. Uprednostniť pred týmto M235i (za 51.638 eur s farbou a sitzheizungom)? Nikdy.
Avatar - Dinar
26. 1. 2021 10:46
Re: Proti proudu
Nemluvě o tom, že ten rozdíl v základu mezi 2GC a 3er není jen v tom, že dostaneš (díky podvozkové platformě z pětky) výrazně lepší auto, s lepšími jízdními vlastnostmi, ale je třeba vidět, že 3er je prostě samo o sobě větší auto, je v něm víc místa, má reálně větší kufr.
Avatar - white label
26. 1. 2021 10:54
Re: Proti proudu
A v neposlední řadě ta trojka vypadá normálně ( v tom nelepším smyslu), což se o 2er GrC (čti "grc") říct opravdu nedá, viz i velitel v 8:00.
Avatar - fOE
26. 1. 2021 10:54
Re: Proti proudu
Rozdil ve vybave mezi M235i a 330i je jen a pouze mpaket? Nejak se mi tomu nechce verit, co treba brzdy? Kazdopadne i kdyby tam nejaky rozdil byl, neb toho bude mit M235i v zakladu vic, tak tady jsme za jedno. Pro nekoho koho auta zajimaji / bavi, bude mit skromneji vybavena 330i vzdy vetsi necu nez vrchol 2er GC.
Avatar - Dinar
26. 1. 2021 10:44
Re: Proti proudu
Já jsem srovnával přímo 218dGC vs 318d, ano, rozdíl v základu je cca 140tis, ale nechápu, proč by měl, po započtení stejných příplatků vzrůst v neprospěch 3er, navíc, 3er má např. tempomat v základu, což 2er gc nemá. Ten rozdíl bude pořád stejný.
Avatar - fOE
26. 1. 2021 11:08
Re: Proti proudu
Neptej se me proc, ale vzrostl. :-) Nechce se mi to porovnavat polozku po polozce, ale treba Paket Business Class je u 2er za 48k, u 3er za 62k. A to ma ten u 2er proti 3er navic vyhrivani sedadel, ktere ma 3er uz v zakladu(?). Connect drive je 75k u 2er, 80k u 3er. M Paket je u 2er za 121tis, u 3er za 172tis (obe v zakladni bile, barva za priplatek, obe na R18, obe v latce/alcantare s kuzi za priplatek), ten u 2er je osizeny o ambientni osvetleni a automatickou klimu a vnitrni zatmavovaci zrcadko. Ze 2er nema tempomat me prekvapuje, v priplatcich jsem videl jen ACC, tak jsem predpokladal ze tam obyc tempomat je v cene.

EDIT: Snad jedina polozka co stoji stejne u obou je Hifi system, jinak u vseho jsou rozdily od par stovek (zrcadka) po par tisic (HUD).
Avatar - fOE
25. 1. 2021 14:30
Ma to smysl?
Ma smysl reagovat na strankach s 50% sanci ulozeni prispevku? Ma?! No nema... 8-s
ACZ :yes:
Rozbalit vlákno
2
25. 1. 2021 14:47
Re: Ma to smysl?
Taky se mi už párkrát stalo 8-s Taky tě to odhlašuje? To jsem pochopil, že je příčina...píšeš přihlášený, dáš odeslat, jsi odhlášený a celý příspěvek se zahodí.
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:26
Re: Ma to smysl?
Někdy mě to odhlásí samo prostě jen tak při pročítání stránek... nebo chci dát palec a nic. Až kouknu nahoru a jsem odhlášený, ačkoli minutu předtím jsem přispíval...
Avatar - xxc
25. 1. 2021 15:21
ergonomie
Ako moze ergonomia patrit k najlepsim, ked nevidim pri normalnom nastaveni kvoli volantu na budiky? Sportove sedadla uz netlacia? Aky prehladny je infotainment, ked som si lamal hlavu par dni nad povolenim sledovania vozidla a poradili mi az na fore? A zazitok z jazdy fakt asi neopravili, jazdi to stale ako v hre?
Rozbalit vlákno
13
25. 1. 2021 15:25
Re: ergonomie
Ergonomie je taková, že valné většině bude nadmíru vyhovovat. Sportovní sedadla u BMW co si pamatuji i z minulosti netlačila nikdy. A že je tento infotainment jedním z nepřehlednějších? Pro mě zcela jistě, pro mou manželku (technický antitalent) taky... Ale třeba to máš jinak. ;-)
25. 1. 2021 16:46
Re: ergonomie
S těmi sedadly nemohu úplně souhlasit. Mě snad ve všech modelech - kromě 7er, tu nemám najetou tak nevím - M paketové sedačky cca po hodině trochu tlačí. Nejsem tlustý, asi mám jen divný zadek :D protože ne každý to vnímá jsem zjistil. V 5er to mám na hraně. Sedadla jsou jinak kvalitní a pohodlná, ale to tlačení tam cítím.

Ale jinak nesouhlasím s xxc, ergonomie a infotainment hodnotím suprově :yes:

btw nebyl jsem to já kdo radil kde najít povolení sledování vozidla? :D
Avatar - xxc
25. 1. 2021 16:49
Re: ergonomie
Ano, dakujem za radu.

Ja tiez sa tucny necitim a tlacia po case. Mozno o tom nikto nehovori, lebo kazdy tie sedadla chvali a kazdy automaticky objednava, ale take zle sedadla nema snad ziadne ine auto.
25. 1. 2021 17:54
Re: ergonomie
Na jaká auta jsi byl zvyklý, že ti nesedí ten infotainment? :)
25. 1. 2021 19:45
Re: ergonomie
To nevieš? Predsa na Renaulty, ale tie sú hlučné, všetko tam vŕzga a po oknách im pri daždi tečie toľko vody, že nevidel do späťákov. No a tá kvalita montáže,,, :-[]
Avatar - xxc
25. 1. 2021 20:54
Re: ergonomie
Ale zase sedadla ma dobre Renault, sice vrzga masaz, ale asi najpohdlnejsie. Aj infotainment ma v pohode, daju sa tam vybrat skratky, ktore clovek pouziva a je to intuitivne. Je to nieco, co objavuju a kritizuju ludia v novej Octavii.

Inak na vsetko sa da zvyknut a bude to najskor o zvyku, ale BMW mi neprirastlo nijak k srdcu. Uz len to, ze ma blbo vyladene hlasitosti a po pripojeni Spotify to ide stale ticho, radio z FM hrozne huci, radio z DAB ma zase inu hlasitost. Ktovie, ci to opravili, alebo to ma aj Gran Coupe.
25. 1. 2021 21:59
Re: ergonomie
Jestli jsi jezdil výhradně Renaulty, tak to celkem chápu. Mají spoustu věcí řešených po svém dlouhodobě. Legendární ovládání audia pod volantem. Ale podle mě je to otázkou zvyku, protože pak musíš mít problém u většiny, primárně německých, značek.

Měl jsem ve firmě dva roky Kadjara, z toho cca rok jsem s ním jezdil já. Byl jsem za ty prachy dost spokojený a měl velmi bohatou výbavu. Infotainment měl hodně zkratek přes tlačítka a dal se konfigurovat. To máš pravdu, to bylo celkem fajn, ale stejně se muselo často ťukat dotykově. Byl taky pomalý a s nekvalitní grafikou. V té době jsem jezdil cca 3 týdny i Meganem s tím velkým displejem a tam se ta konfigurovatelnost využila ještě lépe.

Ale pak jsem začal jezdit Astru OPC, ta měla nedotykový systém s podobným ovládáním jako BMW přes multifunkční kolečko a musím říct, že sice to neumělo tolik věcí jako Renault, ale byl jsem spokojený jak se to ovládá krásně a bezpečně za jízdy. Tam jsem si poprvé uvědomil, že ty super chytré displeje nejsou nutně jen pozitivní inovace. A to je to co se mi líbí na BMW: jedu, ruku na kolečku a nastavím cokoliv jen občasným mkrnutím na obrazovku. Pokud je náhodou rychlejší někam ťuknout, tak můžeš rychle prstem na dotykáč. Je pravdou, že si to musíš trochu osahat a poznat strukturu toho systému. Ale je na všech modelech stejný a nepoznal jsem nic lepšího :yes:

btw možná, že známe měkčí sedadla, tak nám pak přijdou v BMW moc tuhá :D Ale já jezdil a jezdím hodně různých aut a fakt to vnímám jen u BMW.
Avatar - xxc
25. 1. 2021 22:23
Re: ergonomie
Renault mam iba jeden a na dalsi sa nechystam :-) Mam aj Citroen s dotykovym displejom a nie je to taka tragedia ani to dotykove nastavenie klimatizacie, pokial si clovek zvykne. A sedel som v starsom Volve, to sa este ovlada tlacitkovo a nevedel som v tom nic :-) Cize je to o zvyku a vedomostiach, ako o displejoch a tlacitkach. Alebo najnovsie mam aj Citigo a to sa ovlada vyhradne tlacitkovo. Ale tam ked vypnem auto so Spotify z mobilu, tak po nastartovani za sekundu Spotify pokracuje. U francuzskych aut musim prepinat zdroj (ci uz pod volantom, alebo dotykom). BMW neviem, ale jedno je iste, bud by som musel pridavat hlasitost, aby som nieco pocul, alebo to zacne revat :-) Ale zase aj Skoda ma urcite nevyhody, nepochopim, ako moze na francuzskych autach byt kontrolka, ktora jasne signalizuje zapnute svetla. Skoda to nema a BMW asi tiez nie.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:04
Re: ergonomie
Zrejme si to 1%, ktorý nevidí na budíky skrz volant, ale ponad volant a teda Ti vyhovuje pežoťácke riešenie (ktoré 99% nevyhovuje). ;-)
Inak mohol by si sa viac rozpísať o dojmoch z jazdy a o tej jazde ako v hre a presvedčiť ma, že si 2GC skutočne šoféroval a že len nekecáš (čo si osobne myslím).
Avatar - xxc
25. 1. 2021 16:58
Re: ergonomie
Naposledy som nevidel cele budiky prave v starom Peugeote 208, ale tam to nevadilo, tam spodok zobrazoval len prejdene km. V BMW zobrazuje aj ine udaje.

Soferoval som firemne X1 po dlhsom case a pocit ako z playstationu, dolava, doprava a islo to rychlo, komfortne a presne. Uplne v kontraste s inymi autami. Keby niekto namietal, ze to nebolo to iste auto, tak je to ta ista platforma s tym istym motorom, len stara ma len jedno turbo :-)
Avatar - Blue Sun
25. 1. 2021 21:28
Re: ergonomie
Jo jo, 99 %.... a proto má Peugeot na trhu podíl přes šest procent. 85 % kupců Peugeotů si vlastně kupuje auta, která jim nevyhovují...
Avatar - iudex
26. 1. 2021 09:16
Re: ergonomie
Tak rozhodujúci je iste dizajn, proste posledný dizajnový smer sa ľuďom páči a to je hlavný dôvod kúpy. A nejaké prístroje moc neriešia, resp. povedia, že to mohlo byť lepšie, ale zvykli si. Poznám nejakých majiteľov nových Peugeotov, sú to väčšinou ženy a tie budú ospevovať, aký je ten ich P 208 chutný, žltučký či červený a nejaká prístrojovka či ergonómia im nič nehovoria, proste to berú ako fakt a zvyknú si na to a že by to mohlo byť ergonomicky oveľa lepšie, to berú ako daň za krásu.
Avatar - kari.laz
26. 1. 2021 12:40
Re: ergonomie
Popravdě u Peugeot si dneska snad nikdo jiný než kvůli designu nekoupí. Ten sice mají velice zdařilý, na první pohled je poznáš, má to něco do sebe, ale u toho to začíná i končí. Možná 508, která je víceméně normální a 208 jako prcek. Jinak samá naleštěná bída
25. 1. 2021 15:38
Motor napříč a rozvor 2670 mm
A přesto není v kabině podélné místo. Dvoulitrový motor s převodovkou je dost posunut dopředu a A-sloupky dozadu. Přitom s rozchody výrazně nad 1500 mm se jiným vejde takhle velký motor blíže mezi "hrnce" závěsů a jeho těžiště se posunulo dozadu. A-sloupky bývají blíž, aby byl rozvor více využitý pro nohy cestujících a ti mohli i sedět níž - i lépe pod efektně splývající zádí.
Je toho mnohem víc, co vzbuzuje otázky. Inu BMW je s předním pohonem a motorem napříč začátečník. Po té, co uznalo, že řada 1 a 2 už s klasickou koncepcí nevyjde, bojuje s nástrahami, které mají výrobci menších vozů už za sebou..
Rozbalit vlákno
7
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:01
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
A počul si už o Mini (patriace do koncernu BMW)? Mini jazdí na rovnakej platforme UKL ako 1er. Takže BMW má s predokolkami (vrátane tých silných, viď Cooper S a JCW) už celkom bohaté skúsenosti.
Priestor v kabíne má do činenia s typom karosérie a líniou strechy, holt keď sa to tvári ako kupé a má padajúcu líniu strechy nad zadnými sedadlami, tak ten priestor vzadu je obmedzený. Inak na kolená to nie je nejak zlé, rovnako tak 1er hatch, je to slušný triedny štandard a rozhodne je vzadu viac miesta, ako v minulej RWD generácii. Práve v priestore na zadných sedadlách sa pozitívne prejavil prechod na FWD platformu.
25. 1. 2021 16:26
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
Mini je zcela jiná stavba a byť ho BMW zachránilo, staví ho jiní lidé. Pro řady 1 a 2 vzalo do začátku BMW kopie.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:34
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
"Mini je zcela jiná stavba..." Ešte raz: vieš o tom, že Mini je na rovnakej platforme UKL ako 1er? Tak aká "zcela jiná stavba"? To ako by si tvrdil že Leon a Golf je "zcela jiná stavba", pritom je to presne rovnaký prípad, ako Mini a 1er: rovnaká platforma, len mierne odlišný rázvor.
Avatar - white label
25. 1. 2021 16:38
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
I na rovnakej platforme lze postavit i relativně dost odlišně jezdící auta, viz třeba předchozí Q5 a Macan.
Avatar - iudex
25. 1. 2021 16:52
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
Iste, pointa toho čo som rozporoval ale bola v tom, že BMW je v predokolkách začiatočník a preto sa potýka s detskými chorobami FWD. Čo nie je pravda.
25. 1. 2021 20:00
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
A prečo by na tom niečo pravdy nemohlo byť? Ľudia sa striedajú, pracovné tímy sa striedajú, pokojne sa mohlo stať, že systém pohonu navrhovali ľudia bez väčších skúseností s predným náhonom. Spomeň si na HTP, zadanie tiež dostala mladá partia, ktorá sa napriek teoretickým vedomostiam nevyhla chybám, ktoré by sa starým fachmanom pravdepodobne nestali.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 09:28
Re: Motor napříč a rozvor 2670 mm
Jazdil si nové FWD bavoráky? Resp. v nich aspoň sedel? Ja som si ošahal ako 1er, tak aj 2GC a s vyššie uvedenými výhradami sa nestotožňujem.
Neviem síce porovnať jazdne, ale z toho čo som videl a čítal nemám pocit, že by FWD bavoráky nejazdili aspoň tak, ako konkurenčné kompakty z D3, ani že by v nich bolo viac miesta a teda lepšie využitá FWD platforma.
A čo sa týka skúseností s platformou, ešte raz, UKL platforma bola od začiatku vyvinutá pre malé a kompaktné autá koncernu, teda Mini, 1er, 2AT/GT/GC, X1, X2. Takže i keď konkrétny model má FWD prvýkrát, neznamená to, že FWD platforma je pre značku terra incognita.
26. 1. 2021 02:08
Parodie na BMW
Ano, tohle předokolkové auto dokonale kopíruje současný úpadek automobilového myšlení i nemalé části lidí. Hlavní je pro ně opravdu ten znáček na kapotě a velký středový displej na přístrojové desce, poháněná kola, počet válců pod kapotou nebo chování na limitu opravdu neřeší. Pro mě je takové BMW jen parodií sama sebe a navíc je to auto až neuvěřitelně ošklivé. Zejména zadek je opravdové designové peklo, stejně jako to šílené řešení stupnice rychloměru a otáčkoměru (ale to dnes bohužel mají i jiná BMW). Celkově vzato je pro mě vývoj značky v posledních cca 8 letech obrovské zklamání, a to nejen designové... :-O :-( :no:
Rozbalit vlákno
9
Avatar - iudex
26. 1. 2021 09:39
Re: Parodie na BMW
Takéto generalizovanie je ako vždy neopodstatnené. Sú autá, ktoré starého ducha BMW nereprezentujú a naopak sú modely, ktoré sú najlepšími v histórii. Takže na základe toho, že 2 Gran Coupé je tak trochu naleštená bieda nemožno generalizovať.
Zober si 5er, väčšina sa zhodne, že po facelifte je to asi najlepšia päťka v histórii, dokonale vybrúsený dizajn, ale hlavne špičkové jazdné vlastnosti v najlepšom duchu BMW, komfort porovnateľný s konkurenciou, ale agilnejšie a zábavnejšie. Špičkový interiér, materiálovo i ergonomicky. Proste parádne auto ako v kontexte konkurencie, tak z pohľadu histórie modelového radu 5. Detto 3er, rovnako asi najlepšie jazdiace auto v triede, vychytalo drobné nedostatky predchodcu a vyhráva všetky porovnávačky nielen v rámci D3. Asi nie bezdôvodne je aktuálne najpredávanejším autom v strednej triede v Európe. Takisto X5, asi najlepšie veľké SUV (rozhodne najlepšie jazdiace). A mohli by sme pokračovať.
Takže fakt, že ti nesedí predokolkový kompaktný sedan s nevydareným dizajnom (ani mne) neznamená, že je teraz naho.no celé portfólio BMW.
Avatar - fOE
26. 1. 2021 10:33
Re: Parodie na BMW
Ma ta podle tebe nejlepsi petka historie manual? Ma atmosfericky benzinovy trilitr? A co rucka, ma to rucku?! Ze nema?!?! A co ta trojka, ma to nahore vypsane? Taky ne?! No a o nejake X5 me ani nechtej zacit, takove zaprodani se idealum...
Jedno obrvoske diskusni zklamani. :-)
Avatar - white label
26. 1. 2021 10:45
Re: Parodie na BMW
Aspoň někdo mu tady rozumí... :-[]
Avatar - iudex
26. 1. 2021 11:56
Re: Parodie na BMW
Ja tú super rúčku mám. A už sa mi stalo, že som musel do auta skákať rybičku, lebo som ju nezatiahol na 5 zubov, ale iba na 4 a auto sa mi pohlo. Okoloidúci sa celkom pobavili. Takže áno, rúčka ako je dobrá na zábavu (tých prizerajúcich sa) :D
Avatar - miromen
26. 1. 2021 12:22
Re: Parodie na BMW
Ja jsem takhle od stolu určitě pro klasickou ručku. Nicmeně jsem smiřeny s tim, že dnes je to prostě pase a bez el. ručky, už to prostě nejde.
Ja třeba s ručni brzdou nikdy neměl problem tedy ani ten ktery popisuješ. Až na jednu vyjimku, kdy jsem ji jaksi opoměl zatahnout. Naštěsti se nic nestalo.
Každopadně u klasicke ručky se mi libi, že mužu regulovat jeji brzdny učinek. Takže odstavim auta a dam ji např. na 3 zub samo auto od auta. S el. ručkou mam jen kratkou zkušenost. Ale pokud se nemylim tak vždy jeji aktivace znamena max brzdny učinek. Což mi přijde třeba zbytečne.
Avatar - iudex
26. 1. 2021 13:30
Re: Parodie na BMW
Mechanická ručná pre mňa na rozdiel od manuálnej prevodovky nie je rozhodujúca. Človek ju zaťahuje len pri parkovaní, takže je úplne jedno, či to potiahnem sám, alebo to spraví elektronika. Ak by bola elektronická za príplatok, nikdy by som za to neplatil, ak ale je len elektronická, nevadí mi to. Proste význam ručnej brzdy je pre mňa niekde na úrovni farby podsvietenia tlačidiel, beriem to, ako to je.
Aj keď z praktického hľadiska vidím dve výhody elektronickej: jednak sa nestane to, čo som vyššie popisoval pri ručnej, teda že ju človek zaistí nedostatočne, jednak je to brzdný účinok na všetky štyri kolesá a nie len na zadok. Teda teoreticky by ju mohol zatiahnuť aj spolujazdec a auto bezpečne rovno zastaví, na rozdiel od mechanickej rúčky, ktorá zablokuje len zadné kolesá a spoľahlivo pošle auto do hodín. Mám to osobne odskúšané počas školy šmyku.
Avatar - miromen
26. 1. 2021 14:56
Re: Parodie na BMW
Vicemeně souhlas. Ja jsem s tim, že v dalšim autě bude el. ručka smiřen ono ani vlastně na vyběr neni. Těch par modelu co mužou mit ručku ani neberu v potaz, protože se jedna vesměs o zakladni vybavy či motorizace. A samozřejmě možnost volby by byla fajn a určitě bych raději zustal u klasiky. Jen jak jsem psal a to, že u klasiky nemusiš využit plny učinek, lze regulovat což mi přijde s dlouhodobějšiho hlediska jako šetrnějši, ale jasně neni to nic co by bylo zasadnějšiho jen jsem se na tim zamyslel.
Zasadnějši je určitě ta převodovka jak pišeš a když chceš k tomu nějaky potentnějši benzin tak je to taky dnes ořišek a evidentně to lepši nebude. Vlastně krom par vyjimek je tato kombinace ještě mezi HH. U druhořadych zaležitosti to vidim tak, že budu muset přijimout řadu komromisu a věci, ktere se mi nebudou uplně zamlouvat.
Avatar - white label
26. 1. 2021 18:43
Re: Parodie na BMW
Tobě el. ruční brzda úplně zastaví auto pokud ji aktivuješ za jízdy?
Avatar - white label
26. 1. 2021 18:47
Re: Parodie na BMW
Škoda, že k tomu manuálu a klasické ručce nemáš rwd, to by byla ještě větší zábava, třeba při rozjezdech do kopce v zimě. A tady bys byl určitě za dokonalého petrolheada... :-)
26. 1. 2021 08:00
Kupe
Přesně takhle vypadajícím autům jsme před 10-15 lety říkali sedan. Fluence už někdo zmínil, půlka korejských sedanů vypadala taky tak. A teď je to podle BMW "čtyřdveřové kupé". Tady se prostě marketingově znásilňuje slovo v přímém přenosu a my na to můžeme jen němě čučet...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
26. 1. 2021 09:41
Re: Kupe
Môžeme hlasovať peňaženkou a proste to nekupovať. Ak budú predaje slabé, BMW to určite rýchlo zareže. Aktuálne je totiž na stole plán redukcie modelových radov (treba osekať náklady na klasiku a presunúť zdroje na elektrické rady) https://www.motor1.com/…-engines-models/ a ja tipujem, že 2GC je horúci kandidát na nôž.
Avatar - Well-being
26. 1. 2021 23:23
Móóóc
krásné asijské tvary ... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - white label
27. 1. 2021 00:01
Re: Móóóc
Jj, nádherné "GrC" coupé... :-)
28. 1. 2021 20:55
Vzdy ma
potesi ked si mozem priplatit za trosku vacsiu nadrz. Je potrebne vytrieskat zo zakaznika co najviac toliarov a to za kazdu cenu...
Rozbalit vlákno
0