Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Ladislav Husák
Já osobně bych byl víc, než rád, kdyby Celica jako taková zase vznikla, ale byl by to "líný" sporťák. Marně hledám menší hezké lehké kupé, cca 200 koní s kvalitním podvozkem a interiérem, který není z papundeklu. Možná mi něco uniká, ale nic nevidím. Je tady BRZ a GT/GR86, ale tam mi hrozně překáží ten odbytý interiér. Chápu důvod, je to auto na zábavu a na vnitřek se nehledí, bere se to jako zbytečnost, ale pro mě to zbytečnost není, sedím uvnitř, "bydlím" v tom. Co jiného existuje? Je takový problém vyrobit malé "sportovní" kupé s cenou cca 600 000?
Problem to asi není, ale není o to moc zajem. Dnes chtějí všichni vykon, takze tohle by moc asi nebyl trhák.
Možná jsem to jen já, ale já naopak věřím, že nějaký ten zájem by o to byl, i když třeba ne rekordní. Ceny sporťáků šly tak šíleně nahoru s tím, jak ta auta rostla, jak se z nich "musela" stát buďto prémiová vozidla automobilek, nebo v druhém extrému nářadí pro vášnivce, takže se ani nedivím, že za ty ceny to úspěch neslaví. Nevím sice přesně, kolik se prodává takových MX-5, ale vzhledem k tomu, že výroba stále trvá, tak to asi nebude propadák. A to se jedná o cabrio, k tomu tak prťavé, že se tam normální chlap krčí, jak ve skříni, když nečekaně dorazí milenčin manžel... Já právě něco takového hodlal koupit, ale nejblíž tomu bylo to BRZ. Kvůli interiéru, který bych denně nesnesl, jsem musel sáhnout po "normálním" autě, Mazdě 3.
Problém je, že malý zájem nezaplatí vývoj takového modelu, tím spíš pokud by měl žít vedle druhého podobného (GR86). Zabilo by to oba dva.
Jinak MX-5 ročně prodá nějakých čtyřicet tisíc kusů, což na v podstatě jedinečné auto není zase tak moc.
Jinak MX-5 ročně prodá nějakých čtyřicet tisíc kusů, což na v podstatě jedinečné auto není zase tak moc.
Predpokladám, že MX-5 je niečo ako srdcová záležitosť Mazdy. Toho auta sa podľa mňa nikdy nevzdajú - je to ikona.
Akú máte generáciu Mazdy 3? Moju 3-ku (BN / 2017) prezývam - "športiak pre otcov". Je to normálne auto (za nie vysokú cenu) s nie vysokým výkonom (niekedy výkon nie je všetko), ale veci ako pozícia za volantom, skvelý manuál, dizajn, spôsob ako jazdí... mi robia radosť. Navyše - má rovnaký volant ako MX-5 ;-)
Akú máte generáciu Mazdy 3? Moju 3-ku (BN / 2017) prezývam - "športiak pre otcov". Je to normálne auto (za nie vysokú cenu) s nie vysokým výkonom (niekedy výkon nie je všetko), ale veci ako pozícia za volantom, skvelý manuál, dizajn, spôsob ako jazdí... mi robia radosť. Navyše - má rovnaký volant ako MX-5 ;-)
S tou cenou co píšeš - jsi směšněj. Ano, je to velký problém.
Vážně? Malé auto s obyčejnou výbavou musí stát meloun? Mluvím o autě velikosti maximálně Scaly, výbavou podobně, jen ve sportovním kabátu s na dnešní dobu obyčejným motorem.
I fostek to občas trefí = jo (vzhledem k předpokládanému množství produkce) to JE problém
Ono i DOHOROMADY vyráběná Supra/Z4 vychází jen tak tak (dokonce) spíš NE
U nás to má bonus volatilního kurzu koruny = co bývalo za 23 kč. To v ceně auta udělá taky trochu rozdíl.
Ono i DOHOROMADY vyráběná Supra/Z4 vychází jen tak tak (dokonce) spíš NE
U nás to má bonus volatilního kurzu koruny = co bývalo za 23 kč. To v ceně auta udělá taky trochu rozdíl.
Malé sportovní auto s obyčejnou výbavou (čti LED světla, povinná bezpečnostní a asistenční výbava) a dostatečně kvalitním podvozkem (tj. něco více než převzatý podvozek ze základního hatchbacku) se fakt za takové peníze udělat nedá. Proč myslíš, že MX-5 je tak drahá?
Problém je, že dnes je naozaj aj "obyčajná výbava" tak rozsiahla, že poriadne navýši cenu auta. Príkladom môže byť aj súčasná Mazda 3 (cena od 21 340€). Pritom predošlá generácia bola od 14 890€ (základná výbava + motor 1,5). Rozdiel 6450€ je priamo astronomický.
OK, rozdiel medzi autami je tiež obrovský, ale predošlú Mazdu 3 si kupovali ľudia aj kvôli dizajnu - stačila im k tomu červená farba za príplatok + auto malo rovnako skvelý podvozok ako všetky iné výbavy (žiadne šetrenie v podobe rôznych náprav). Dnes by si tú novú zrejme nekúpili (vysoká cena).
Dnes zrejme ani nie je možné predať v EU lacné auto s chudobnejšou výbavou, hoci by sa našiel zákazník.
OK, rozdiel medzi autami je tiež obrovský, ale predošlú Mazdu 3 si kupovali ľudia aj kvôli dizajnu - stačila im k tomu červená farba za príplatok + auto malo rovnako skvelý podvozok ako všetky iné výbavy (žiadne šetrenie v podobe rôznych náprav). Dnes by si tú novú zrejme nekúpili (vysoká cena).
Dnes zrejme ani nie je možné predať v EU lacné auto s chudobnejšou výbavou, hoci by sa našiel zákazník.
Tých zákazníkov by bolo hodne, ale je tu nariadená povinná bezpečnostná výbava, nejaká tá pokutička za “ne-eko-Gréta” motor, rozmlsanosť ľudí výbavou a je vymaľované. 6tis € iba generačný rozdiel pri obyč aute je kruté.
Problém je, ak človek kúpil pred pár rokmi nejaké dobré auto za istú cenu a dnes musí ísť o triedu nižšie, aby kúpil za rovnaké peniaze horšie auto - ak berieme hodnotene auta podľa vecí ako jazdné vlastnosti, priestrannosť... a výbavu + asistenčné systémy dáme bokom.
Pritom daný človek by aj mal peniaze na to drahšie auto, ale nechce ich takto použiť.
V mojom prípade by potom padla jednoznačne voľba na mierne ojazdené auto.
Pritom daný človek by aj mal peniaze na to drahšie auto, ale nechce ich takto použiť.
V mojom prípade by potom padla jednoznačne voľba na mierne ojazdené auto.
Problem by nebol vyrobit... problem je predat.... preto automobilky dnes uz produkuju len to co sa predava a generuje zisk... rozne crossy suvecka nastupuju na plugin vlnu aj cistu elektriku.... a zaroven sa zbavuju presne toho co im uz dnes neprinasa zisk... teda kupatka kabria sedany mpvecka.... takze to je tak dnes uz..... staci len kusok sledovat co sa okolo teba deje... nie je to ziadna veda a mal by si vo vsetkom jasno .... tak snad som pomohol
×
Sdílení komentáře
×
Ja tedy doufám, že v Toyote maji ještě rozum.
Ak by bol na trhu nástupca Lancera, ktorý by bol postavený tak aby bol v prvom rade skvelo jazdiacím autom, tak by som ho isto zaradil do výberu. Tie ich SUV ma nejako nezaujímajú. V podstate momentálne asi ich naj auto je pre mňa L200-ka :-!
Dnes v podstate Mitsubishi ani neosloví nejakého automobilového fanúšika ;-\