Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Toyota si opět registrovala jméno Celica, bude to ale ještě sporťák?

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Obnovená ochranná známka kdysi slavného jména by mohla naznačovat příchod dalšího sportovního modelu značky Toyota, jenže téhle teorii schází dvě podstatně písmenka.

Toyota má ve své historii řadu úspěšných sportovních vozů, z nichž některé v posledních letech vrátila na trh. Informace od našich australských kolegů přitom naznačují, že bychom se v blízké době mohli dočkat návratu dalšího slavného jména, které kdysi nosilo celkem populární a především dostupné sportovní kupé.

Řeč je o modelu Toyota Celica, jehož výroba byla ukončena v roce 2006. Australští kolegové z webu CarAdvice si ovšem všimli, že si Toyota u amerického Úřadu pro patenty a ochranné známky (USPTO) toto jméno opět registrovala. A podle informací ze stránek USPTO by se mělo vztahovat k „automobilům a jejich konstrukčním částem“.

Na první pohled to může vypadat, že se dočkáme návratu dalšího sportovního modelu. Jenže před jásáním je potřeba si uvědomit, že téhle teorii chybí jeden podstatný detail. Konkrétně dvě písmenka, která odkazují na závodní divizi Gazoo Racing.

Toyota totiž v posledních letech označuje všechny své sportovní či výkonné modely zkratkou GR. Tou se tak pyšní například GR Supra, GR Yaris a brzy by ji měla dostat i nová generace modelu GR 86. Pokud bychom se tedy měli dočkat návratu Celicy v podobě sporťáku, bylo by s podivem, pokud by nedostala označení GR.

Nabízí se ovšem možnost, že Toyota Celica nebude sportovním kupé, jak si ji mnozí z nás pamatují. Po vzoru Mitsubishi Eclipse nebo Fordu Puma by totiž i Toyota mohla klasický název propůjčit dynamicky tvarovanému kompaktnímu SUV či crossoveru. Přinejmenším Ford Puma totiž dokazuje, že kombinace slavného jména a praktického vozu se silnými tvary rozhodně může fungovat.

Opětovná registrace slavného jména, nebo přinejmenším jeho oprášení, ale může mít celou řadu důvodů. Ostatně není to poprvé, co se Toyota k tomuto jménu vrátila. Jeho registraci si totiž u amerického úřadu obnovovala již v roce 2017, což opět neuniklo zájmu médií. Bude tedy zajímavé sledovat, co má Toyota se jménem Celica v úmyslu tentokrát. A jestli se nakonec k něčemu rozhoupe.

Ondřej Mára
Diskuze (22)

Doporučujeme

Avatar - palix
27. 1. 2021 10:39
Re: GR...
Problém je, ak človek kúpil pred pár rokmi nejaké dobré auto za istú cenu a dnes musí ísť o triedu nižšie, aby kúpil za rovnaké peniaze horšie auto - ak berieme hodnotene auta podľa vecí ako jazdné vlastnosti, priestrannosť... a výbavu + asistenčné systémy dáme bokom.
Pritom daný človek by aj mal peniaze na to drahšie auto, ale nechce ich takto použiť.
V mojom prípade by potom padla jednoznačne voľba na mierne ojazdené auto.
Avatar - speedfred
26. 1. 2021 22:25
Re: GR...
Tých zákazníkov by bolo hodne, ale je tu nariadená povinná bezpečnostná výbava, nejaká tá pokutička za “ne-eko-Gréta” motor, rozmlsanosť ľudí výbavou a je vymaľované. 6tis € iba generačný rozdiel pri obyč aute je kruté.
Avatar - palix
26. 1. 2021 20:21
Re: GR...
Problém je, že dnes je naozaj aj "obyčajná výbava" tak rozsiahla, že poriadne navýši cenu auta. Príkladom môže byť aj súčasná Mazda 3 (cena od 21 340€). Pritom predošlá generácia bola od 14 890€ (základná výbava + motor 1,5). Rozdiel 6450€ je priamo astronomický.
OK, rozdiel medzi autami je tiež obrovský, ale predošlú Mazdu 3 si kupovali ľudia aj kvôli dizajnu - stačila im k tomu červená farba za príplatok + auto malo rovnako skvelý podvozok ako všetky iné výbavy (žiadne šetrenie v podobe rôznych náprav). Dnes by si tú novú zrejme nekúpili (vysoká cena).
Dnes zrejme ani nie je možné predať v EU lacné auto s chudobnejšou výbavou, hoci by sa našiel zákazník.
Avatar - palix
26. 1. 2021 20:13
Re: GR...
Predpokladám, že MX-5 je niečo ako srdcová záležitosť Mazdy. Toho auta sa podľa mňa nikdy nevzdajú - je to ikona.
Akú máte generáciu Mazdy 3? Moju 3-ku (BN / 2017) prezývam - "športiak pre otcov". Je to normálne auto (za nie vysokú cenu) s nie vysokým výkonom (niekedy výkon nie je všetko), ale veci ako pozícia za volantom, skvelý manuál, dizajn, spôsob ako jazdí... mi robia radosť. Navyše - má rovnaký volant ako MX-5 ;-)
Avatar - palix
26. 1. 2021 20:04
Re: Pochybujem
Mitsubishi malo kedysi skvelé auta strednej a nižšej strednej triedy. Síce dnes letia SUV, ktoré celkom podchytili, ale...
Ak by bol na trhu nástupca Lancera, ktorý by bol postavený tak aby bol v prvom rade skvelo jazdiacím autom, tak by som ho isto zaradil do výberu. Tie ich SUV ma nejako nezaujímajú. V podstate momentálne asi ich naj auto je pre mňa L200-ka :-!

Dnes v podstate Mitsubishi ani neosloví nejakého automobilového fanúšika ;-\