Článek vychází z inzerátu na mobile - viz odkaz v poslední větě článku. Nejsem strojař, ale podle popisu to je napasované na originální motor - píše jiná ojnice a písty.
1500cm3 Motor mit 131 PS Leistung
300/280 Nockenwelle hergestellt in der Tschechischen Republik
Pleuel von Fabia Motorsport
Tschechische Pick-up Motorsportkolben, Bohrung: 78 mm, Hublänge: 78 mm
Komprimierung: 12/1
Fabia Ölpumpe
Zylinderkopfdichtung hergestellt in tschechischer Sprache
Hochleistungs-38/32-Ventilzylinderkopf, 45 x 100 mm Drosselklappe, 300 cm3 pro Zylindereinspritzsystem
mit leistungsstarkem externen elektrischen AC-Kraftstofffilter, einstellbarem Kraftstoffdruckregler,
Programmierbare Motorsteuerung DTA Pro 8
Ano je tam klika z Fabie 1.4 mpi se zdvihem 78 mm plus zvětšené vrtání taky na 78 mm například u Felicie lze výměnou kliky za kliku se zdvihem 78 mm docílit něco lehce přes 1400 ccm při použití origo pístů, větší objem už pak lze řešit jedině změnou vrtání.
Můžu se zeptat jak lze řešit zvětšení vrtání bloku válců ? U dvoutaktních motorek se dělaly výbrusy nebo se musel koupit nový válec, s tím zkušenost mám, ale u aut to neznám. Děkuji.
Tyhle motory mají vyndávácí vložky válců takže se vyjmou a pokud to dovolí síla stěny nejspíš se to přebrousí jako u motorky,pokud ne musí se vložky nechat vyrobit a k nim upravit blok bych řekl,ale to asi by musel odpovědět někdo kdo to řešil, já tak dalece s objemem nešel, já měnil pouze klikovku u jednoho motoru za tu se zdvihem 78 mm,ono to tak bylo popsané i v knize od pana B.Plška ohledně sportovních úprav Felicie nebo Favorita, nevím přesně v které měl jsem obě a právě ona výměna kliky je tam jako nejsnazší způsob jak zvýšit objem
Já kdysi předělával motor Š105 na 120
Stačilo tam nacpat vložky a písty ze stodvacítky, akorát že ty vložky měly ve spodní části která se zasouvala do přesných otvorů v bloku větší vnější průměr takže se jen na prasáka trochu osoustružily a už to frčelo. :-)
Dokonce to myslím většinou spousta řešila vzítím spodku motoru z Fabie 1.4 MPI a osazení hlavou z Felicie 1.3 MPI,on ten motor byl v podstatě až na různé drobnosti pořád stejný konstrukčně stejný