Kdyz uz jste si dali tu “praci” s clankem o tehle skladacce, nebylo by od veci alespon napsat co to ma za motor...
Xylo
1
Článek vychází z inzerátu na mobile - viz odkaz v poslední větě článku. Nejsem strojař, ale podle popisu to je napasované na originální motor - píše jiná ojnice a písty.
1500cm3 Motor mit 131 PS Leistung
300/280 Nockenwelle hergestellt in der Tschechischen Republik
Pleuel von Fabia Motorsport
Tschechische Pick-up Motorsportkolben, Bohrung: 78 mm, Hublänge: 78 mm
Komprimierung: 12/1
Fabia Ölpumpe
Zylinderkopfdichtung hergestellt in tschechischer Sprache
Hochleistungs-38/32-Ventilzylinderkopf, 45 x 100 mm Drosselklappe, 300 cm3 pro Zylindereinspritzsystem
mit leistungsstarkem externen elektrischen AC-Kraftstofffilter, einstellbarem Kraftstoffdruckregler,
Programmierbare Motorsteuerung DTA Pro 8
Miroslav Holík
1
Ano je tam klika z Fabie 1.4 mpi se zdvihem 78 mm plus zvětšené vrtání taky na 78 mm například u Felicie lze výměnou kliky za kliku se zdvihem 78 mm docílit něco lehce přes 1400 ccm při použití origo pístů, větší objem už pak lze řešit jedině změnou vrtání.
Xylo
0
Díky moc za informace.
Miroslav Holík
1
Není zač, sám jsem si tím prošel u dvou replik kitové Felicie, například tabulka firmy Engitec co se týká úprav objemu škodováckých motorů je takhle 😒br />
vrtání [mm] zdvih [mm] objem motoru [cm3]
73,3 68 1147,80
77 72 1341,11
78 72 1376,17
79 72 1411,68
80 72 1447,65
80,4 72 1462,16
75,5 78 1396,81
78 78 1490,85
79 78 1529,32
80 78 1568,28
80,4 78 1584,01
Takže tohle vše jde udělat co do objemu motoru
Xylo
0
Můžu se zeptat jak lze řešit zvětšení vrtání bloku válců ? U dvoutaktních motorek se dělaly výbrusy nebo se musel koupit nový válec, s tím zkušenost mám, ale u aut to neznám. Děkuji.
Miroslav Holík
1
Tyhle motory mají vyndávácí vložky válců takže se vyjmou a pokud to dovolí síla stěny nejspíš se to přebrousí jako u motorky,pokud ne musí se vložky nechat vyrobit a k nim upravit blok bych řekl,ale to asi by musel odpovědět někdo kdo to řešil, já tak dalece s objemem nešel, já měnil pouze klikovku u jednoho motoru za tu se zdvihem 78 mm,ono to tak bylo popsané i v knize od pana B.Plška ohledně sportovních úprav Felicie nebo Favorita, nevím přesně v které měl jsem obě a právě ona výměna kliky je tam jako nejsnazší způsob jak zvýšit objem
Xylo
0
Už je mi to jasné. Moc děkuji.
Othello
1
Já kdysi předělával motor Š105 na 120
Stačilo tam nacpat vložky a písty ze stodvacítky, akorát že ty vložky měly ve spodní části která se zasouvala do přesných otvorů v bloku větší vnější průměr takže se jen na prasáka trochu osoustružily a už to frčelo. 😄
Xylo
0
Nojo, dělalo se ledacos 😉 . Já se pokoušel z Mustanga dostat nějakou tu čtvrtku/půlku koně navíc.
Marquee
0
Dnes není problém z toho mini motoru dostat místo původních 3,5 koně i několikanásobně víc. 😉
Miroslav Holík
1
Dokonce to myslím většinou spousta řešila vzítím spodku motoru z Fabie 1.4 MPI a osazení hlavou z Felicie 1.3 MPI,on ten motor byl v podstatě až na různé drobnosti pořád stejný konstrukčně stejný
1500cm3 Motor mit 131 PS Leistung
300/280 Nockenwelle hergestellt in der Tschechischen Republik
Pleuel von Fabia Motorsport
Tschechische Pick-up Motorsportkolben, Bohrung: 78 mm, Hublänge: 78 mm
Komprimierung: 12/1
Fabia Ölpumpe
Zylinderkopfdichtung hergestellt in tschechischer Sprache
Hochleistungs-38/32-Ventilzylinderkopf, 45 x 100 mm Drosselklappe, 300 cm3 pro Zylindereinspritzsystem
mit leistungsstarkem externen elektrischen AC-Kraftstofffilter, einstellbarem Kraftstoffdruckregler,
Programmierbare Motorsteuerung DTA Pro 8
vrtání [mm] zdvih [mm] objem motoru [cm3]
73,3 68 1147,80
77 72 1341,11
78 72 1376,17
79 72 1411,68
80 72 1447,65
80,4 72 1462,16
75,5 78 1396,81
78 78 1490,85
79 78 1529,32
80 78 1568,28
80,4 78 1584,01
Takže tohle vše jde udělat co do objemu motoru
Stačilo tam nacpat vložky a písty ze stodvacítky, akorát že ty vložky měly ve spodní části která se zasouvala do přesných otvorů v bloku větší vnější průměr takže se jen na prasáka trochu osoustružily a už to frčelo. 😄