Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ceny ojetých aut v Česku: Vybrali jsme prodejní hity i ležáky!

Není auto jako auto: u stejného modelu některé varianty vystojí díru do sněhu a pak i do betonu. Na jiné se píšou pořadníky. Podívali jsme se na nejžádanější vozy.
Zpět na článek
30. 1. 2021 08:56
30. 1. 2021 10:18
30. 1. 2021 10:31
30. 1. 2021 10:39
30. 1. 2021 11:15
30. 1. 2021 12:17
30. 1. 2021 13:42
30. 1. 2021 13:58
30. 1. 2021 09:45
30. 1. 2021 09:24
30. 1. 2021 11:00
30. 1. 2021 11:04
30. 1. 2021 11:16
30. 1. 2021 11:46
30. 1. 2021 12:06
30. 1. 2021 13:15
30. 1. 2021 18:25
30. 1. 2021 17:54
30. 1. 2021 09:39
30. 1. 2021 09:44
30. 1. 2021 10:05
30. 1. 2021 10:17
30. 1. 2021 10:21
30. 1. 2021 10:24
30. 1. 2021 10:31
30. 1. 2021 10:40
30. 1. 2021 16:22
30. 1. 2021 16:24
31. 1. 2021 16:56
1. 2. 2021 06:39
11. 8. 2021 22:49
19. 2. 2022 20:26
30. 1. 2021 08:56
Dôležitá
Je tabuľka ukazujúca percentuálny pokles ceny.
Modly typu Octavia a pasat majú veľmi výraznú stratu hodnoty.

Zažil som to na vlastnej koži, keď som predával o3.

Prepad hodnoty bol neuveriteľne vysoký.
Rozbalit vlákno
15
30. 1. 2021 09:44
Re: Dôležitá
Ano, proto se vzdycky smeju, kdyz nekde ctu, jak si skodovky drzi cenu jako ojete. Prodas ji o pade vic, nez korejce nebo francouze. Ale to, ze puvodne stala o sto litru vic nez konkurence, to uz nikdo nepocita. A najit peknou skodovku po prvnim majiteli, aby si tu investici obhajila, to je umeni.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:18
Re: Dôležitá
Někteří francouzi si taky drží ceny, ale záleží na určitých modelech a motorizacích..
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:27
Re: Dôležitá
Je rozdíl zabývat se unikáty a nebo celou modelovou řadou...
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:31
Re: Dôležitá
Nemyslím unikáty, ale napadá mne třeba Clio 3 kombi s benzínem, to si drží velmi slušně ceny a to nemluvím o automatech. Hezké kousky atakují ceny nejlevnější Clií RS. Nebo alespoň na podzim to tak bylo, když jsem ho sháněl.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:36
Re: Dôležitá
Když jsem koukal, za kolik se dá prodat Clio, tak jsem byl někde kolem sta tisíc (v půlce loňského roku). Což bylo za osmileté auto už pod polovinou pořizovací ceny. Každý rok navíc bylo patnáct, dvacet tisíc dolů. Spíš to ukazuje, jak rychle klesá Clio RS.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:39
Re: Dôležitá
Což jsou stejné ceny Fabií 2 - takže pokles proti Škodovce je +/- podobný. RS hezké začíná na 200, ale dají se koupit i za 150, nýbrž starší Clio Sport hezké stojí 200+.

Clio 3 s automatem v celé Evropě, co jsem koukal, začíná kolem 100 tisíc a za hodně ojeté kusy. V ČR skoro nejsou.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:56
Re: Dôležitá
Jo, ten automat je trošku větší komplikace, já prodával manuál. A to byly ceny okolo 100-120 tisíc maximum.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 11:15
Re: Dôležitá
A motor? Chtěl sem ideálně 1.2 16v, ale s AT byly jen 1.6.. Ani nevím, jestli byl všude měnič, protože sem viděl i nějaký Clio 2. Po FL s robotem. To sem nechtěl.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 11:43
Re: Dôležitá
1,2 16v 55 kW. Ten se s automatem ani neprodával. Buď šestnáctistovka nebo TCe. To jsem chtěl původně, ale půlroční čekací doba nebyla pro mě...
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 12:17
Re: Dôležitá
Tce bych asi radši nepotřeboval, vím, že tady je ještě nepřímovstřik, ale klasika je klasika do ojetiny za 100 tisíc + jsem původně chtěl něco se slušnou spotřebou. Já musel nakonec o třídu výše.

dělaly se ještě Dci s automatem ne ?
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 13:23
Re: Dôležitá
DCi taky, ale jen to silnější a jen se čtyřstupňovým automatem, myslím...
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 13:42
Re: Dôležitá
Tak ten automat jsem sháněl, to je ten DP0 - měnič, což je z pohledu spolehlivosti lepší volba, než pozdější EDC s nejasnými výměnami oleje a údržbou.
30. 1. 2021 13:58
Re: Dôležitá
Jako smát se můžeš, ale pokud je rozdíl v ceně ojetiny větší než v ceně novych aut, tak to prostě platí. Jedno auto klesá na cene víc než druhé. Bavím se samozřejmě o poměru cen, ne o absolutních hodnotách.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 20:56
Re: Dôležitá
Rapid si extrémně držel a možná pořád drží cenu.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 09:45
Re: Dôležitá
Mně zase přijde, že o3 si drží cenu lepe, než Passat.
30. 1. 2021 09:24
lízačka
Cim dal vic jsou proste auta z lizacky z firem. Pro lidi co chteji auto od prvniho majitele je cim dal tezsi doba. Je potreba teda aspon chytit kus, kterej uz po 30 tis nema odbrany sedacky, volant atd, jak se tam jelita stridaly na sichtě. No a nejlepe aby to do 30tis melo dvakrat vymenenej olej, tam je to hra o tom zda najezdi za ty dva roky 30, a nebo zda natoci treba jen 15, a proste tu vymenu oleje udelat musi.
Rozbalit vlákno
17
30. 1. 2021 10:44
Re: lízačka
Konecne se trend operaku trochu otaci a lide si uvedomuji, co to je za smejd. A jeden z tech tlaku je i trh s ojetymi vozy. Je tam vice faktoru. Doba operakova prala uplne jinym kvalitam, nez by individualni kupujici, jehoz naroky jsou z velke casto shodne s kupujicim ojeteho vozu chteli.

Firemni auta podlehala a stale podlehaji danovym vyhodam, proto je cast korporatnich lopat (pardon, stredni management, prominte) dostava k soukromemu uzivani misto casti vyplaty. Firme se to vyplati. Fakt, ze lide auta nevlastni, ma bohuzel dopad na auta jako na celek. Neni tlak na kvalitu. Dulezity je wow efekt. Firemni lopaty se dokonce mezi sebou rozlisuji podle toho, kdo ma na sve Skodofce jakou vzbavu. Priplatkovy volant = vetsi status. Podvozky, motory, vydrz...to zajima malokoho. Dulezite samozrejme je, aby to byl Diesel, protoze auto sice kupuje firma, ale soukrome kilometry si socky plati samozrejme ze sveho. A to uz se jim nechce. Auto pro takove idioty (typicka konfekce ruznych koncernu) je samozrejme stavene na nejakou zivotnost. A i kdyz dvouletym operakum uz odzvonilo, s zivotnosti pres pet let se nikdo moc nepare.

Pak je tu chovani k autu. Temhle lidem je vsechno jedno. Servis neresi, to resi operakova firma, takze se tam natahuje olej. Casto byvaji stocena, s presvihnutymy servisnimi internvaly, protoze limit na kilometry je malinkaty a koupit si vetsi limit si nemohou dovolit. Levnejsi je jednou rocne za tisicovku stocit. Gumy vetsinou univerzal, aby se usetrilo na prezouvani. Proto vzdycky v zime parazaci na snehu bouraji - 95% aut je tam na firemni a tudiz na univerzalech. Za poradnou zimni gumou to proste nedobrzdi vcas. Diry, geometrie, namahani studeneho motoru a dalsi veci nikdo z techle antiridicu neresi. Cest vyjimkam, ktere se vzdy najdou. :yes: Clanek je pouha reklama na tyhle firemni srace, ktere za tu cenu nikdo nechce. Protoze cena techle bazmeku na operak je uplne nekde jinde, nez katalogovka. A to uz se vubec nebavime o tom, ze pojistovny operakum trvale zdrazuji pojisteni, protoze ve statistikach nehodovosti je jasne videt, co za pakaz tahle auta ridi.

Vzdycky, kdyz po 3-4 letech prodam SVOJE vlastni auto, je pryc do nekolika dni a kupujici mi vzdycky malem utrhnou ruce. Citlive zajizdeni, vymena oleje po zajeti, citlive zachazeni pri provozovani, bezny ridicsky cit pro neco, co me osobne stalo milion. A neni to pro me danove odecitatelna polozka. S kupujicimi byvam dlouhodobe v kontaktu a ta auta dodnes jezdi - jdou vzdy do dalsich SOUKROMYCH rukou, ktere se o ne radne staraji.
30. 1. 2021 11:00
Re: lízačka
Mám to podobne. Ja kupujem ročné BMW, ktoré dobre vyberiem - max. výbava, nízky nájazd, rozumný majiteľ, 5 ročná záruka / 200 000 km.

Mením olej každých 15 tis. km v originál servise, používam aditívum, garáž, jazdím dlhé trasy (cca 40 000 km ročne), umývam ručne.

Po ďalších dvoch rokoch auto predám, s nájazdom 80 - 90 tis. km, stále má pred sebou rok-dva záruky, je v super stave.

Vyjde ma to lacnejšie ako operatívny leasing a každé 2 roky si doma spravíme radosť iným autom.
S majiteľmi áut čo ich odo mňa kúpia som v kontakte aj po pár rokoch, sú spokojní.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 11:04
Re: lízačka
Panejo, to je přehlídka blábolů...
30. 1. 2021 11:16
Re: lízačka
V čom konkrétne? Každý rieši autá inak, a ak mu to funguje prečo nie.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 11:46
Re: lízačka
Nejde o to, jak si kdo řeší auta. Ale o ty nesmyslné cancy o chování lidí k autům a o chování firem při nákupech a leasingu aut. To jsou neskutečné bláboly.
Věř mi, že firmě není jedno, jak auta po skončení leasingu vypadají, protože škody a opotřebení se tvrdě platí. A servis si zase vynucuje leasingová společnost, protože na jeho kvalitě a provedení záleží, s jakou cenou pak ta auta prodá.
No a ty bláboly o "pražácích" a gumách, to je na pěst do palice.
30. 1. 2021 12:06
Re: lízačka
Súhlasím, že sa to nedá zovšeobecniť. Leasingovka si za každé poškodenie nechá zaplatiť.

Na druhej strane, nikdy Ti leasingovka nebude meniť olej nad servisný interval, obchoďák nebude ručne umývať, dolievať aditívum. Bežný obchoďák Ti s radosťou vytočí studený motor do maxima každý deň, nerovnosti nerieši, ... Tiež som to neriešil keď som mal autá z firmy na operák. Až keď som si začal kupovať vlastné autá tak sa skutočne starám lepšie.

Poctivý súkromný predajca skutočne existuje :)
30. 1. 2021 13:15
Re: lízačka
Leasingovka si za každé poškození nechá zaplatit - tady je to taky různé (dle mé osobní zkušenosti). Sixt si nechal za každý škrábanec zaplatit okolo 20 tisíc, což byl důvod proč jsem se snažil všechny auta u nich ukončit. Naopak LeasePlan tahle drobná poškození po 3-4 letech provozu příliš neřešil - co bylo větší se nechalo opravit z pojistky, ale oděrky a ometený kola byly v rámci provedených plateb. Jinak ke gumám - znám firmu která má auta od Hertz a ty jsou opravdu vybavené univerzálkama GoodYear Vector 4 seasons.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 18:25
Re: lízačka
Tak zase... ty Vectory jsou hodně dobré gumy a pokud to auto nejezdí většinu roku někde v horách, budou bohatě stačit.
30. 1. 2021 17:54
Re: lízačka
Pokusím se ignorovat ty slaboduché invektivy a budu se snažit reagovat civilizovaně..

Trend operáků se otáčí? Nevšiml jsem si.. Neznám firmu, co by v poslední době z operáků přešla na nákup vlastní flotily..

Co je přesně špatného na tom, že vyšší pozice jezdím lepším autem? Mně to přijde logické. A v čem je konkrétně špatné, když zaměstnanec vyfasuje auto? Takže by bylo lepší, kdyby lidi jezdili ve starých vracích, protože by si jinak na nové auto ve stejné kategorii těžko našetřili? Já jsem třeba rád, že jsou silnice plné služebáků, alespoň si nepřipadám jak někde na vesnici v Rumunsku, kterou většina soukromě pořízených vozů připomíná.

Firmy určitě nepreferují diesel, aby měl zaměstnanec levnější soukromé kilometry. To je asi to poslední, co je zajímá. Naopak spousta firem do flotil zařadila benzínové motory.

Nezažil jsem firmu, která by na auta dávala univerzální pneu, nedává to logiku. Auto se dodává na letních pneu a dokoupí se zimní a ty dvě sady se za ty 3 - 4 roky sjedou. Určitě si nebudou komplikovat život tím, že hned koupí univerzály a budou řešit prodej pneu, na kterých bylo auto dodáno..

Ač nejsem zaměstnanec a žádné auto vyfasované nemám, absolutně nechápu tvojí averzi a nadřazenost vůči zaměstnancům. Tím spíš, když jsi úplně mimo.. upřímně to na mě spíš působí jako závist, protože dávat ze svého mega a ještě muset platit DPH samozřejmě bolí podstatně víc, než auto v podobné ceně vyfasovat. A přirozeně tě tak trochu štve, že zaměstnanec podobné auto moc neřeší, zatímco ty se třeseš hrůzou, kdykoliv někde zaparkuješ, jestli ti to někdo nepoškrábal.. Jak říkám, žádné auto vyfasované nemám, ale ten komfort a bezstarostnost tenkrát byly velice příjemné.. ale já to těm lidem nezávidím, já jim to přeju.
31. 1. 2021 07:12
Zůstatková hodnota
Ta preference dieselových motorů je z důvodu zůstatkové hodnoty. Proto majitelé firem se krotí ve výběru motorů a i do velkých SUV berou šestiválce okolo třech litrů místo osmiválců. Ty ojeté diesely se také daleko lépe/rychleji prodají (protože mají nízkou spotřebu a to je "nejdůležitejší"). Podobné je to s barvama - většinou jsou omezené na nekonfliktní barvy, žádné růžové nebo hráškové. Auta po operáku se většinou také nabízejí lidem, kteří s nima jezdí, ale není to za nijak dobrou cenu, takže většinou jdou zpátky do leasingovky.
31. 1. 2021 11:11
Re: Zůstatková hodnota
Přesně tak, nafta má vyšší zůstatkovou cenu, takže i přes vyšší pořizovací cenu může splátka operáku vyjít na podobné peníze jako pronájem benzínového auta.. výhodou nafty zůstává nižší spotřeba, což samozřejmě mnohé firmy ocení, ale mnohdy ani to není rozhodující, spousta firem dává zaměstancům volný výběr mezi naftou a benzínem. Dřív jsem dělal u firmy, co umožňovala volný výběr mezi 2.0 TDI a 1.8 TSI. To bylo super. Jenže pak 1.8 TSI zrušili a vybírat si mezi 2.0 TDI a 1.4 TSI už tak vzrušující nebylo :-D
31. 1. 2021 12:11
Re: Zůstatková hodnota
Četl jsem recenzi na Tvého Passata, je perfektní. To byla docela dobrá firma, někde jsou pořád jen limity a můžeš si nakonfigurovat co chceš, jinde je výběr jasně daný - Oktávka, 2,0 TDI, modrá nebo černá a můžeš si dát dovýbavu třeba za 100 tisíc. Ceníkovka je pak cca 800 tisíc (vč. DPH) a na faktuře je 550 (taky včetně). Po třech letech to vyměníš a leasingovka to střelí za 350 tisíc. To dává smysl, ne ?
31. 1. 2021 14:09
Re: Zůstatková hodnota
Díky moc, jsem laik a technice až tak moc nerozumím, tak píšu laicky a pro laiky :-)

Jo přesně je to různý.. někde je jen cenový limit, jinde vnutí značku či model vozu, v nejhorším případě i přesnou specifikaci a motor.. Ale leasingovky to mají nepochybně dobře vymyšlené a spočítané.. 3 roky staré oktávky slušně vybavené a nevylítané s 2.0 TDI mají v CarNextu i kolem 450 tis. včetně DPH a asi nemají problém to prodat, takže pokud to za 550 koupí, 3 roky rejžují a pak to za 450 prodají, určitě je to fajn business :-) Ale normální člověk se k takovým slevám nemá šanci dostat, takže bohužel nezbývá než od nich tu tříletku koupit :-) Nebo ideálně vyfasovat nový auto :-)
31. 1. 2021 14:41
Re: Zůstatková hodnota
Přes techniku jsou tu jiní borci a většinu lidí spíš zajímají postřehy, které máš v recenzi ty - jak ti už trochu lezou na nervy mistři z autorizáku, jak už máš chuť na trochu něco jiného, protože dokonalý apoštol až tak nebesky dokonalý zase není atd. Já jsem toho nafasoval taky hafo a fakt jsem si užil zajímavé káry (i za mé vlastní), ale už mě to nějak přešlo. ;-)
31. 1. 2021 16:36
Re: Zůstatková hodnota
Dostal jsem chuť na něco jiného, ale problém je současná EU legislativa, která změnila automobilismus takovým způsobem, že mě ta chuť prakticky přešla. Resp. jsem zjistil, že nové auto si v nějakém rozumném cenovém limitu prostě nejsem schopen vybrat. A dát přes mega za auto, kterému nejde vytáčet motor, zvuk to hraje z repráků, motor a převodovka na plyn reagují asi tak s půl hodinovým zpožděním, karosérie je jeden velikej fake včetně výfuků .. hlavně, že mi tam nacpou 48V baterku.. to bych se musel nechat zbavit svéprávnosti, protože to nejsou auta, to jsou parodie na auta..

Passat mě upřímně nebaví, jinak je to dobré auto. Brzy budu s největší pravděpodobností měnit práci a v tuto chvíli to nevypadá, že by se vyplatilo pro pracovní účely používat vlastní vůz, takže s největší pravděpodobností půjde Passat do světa a já vyfasuju nějakou podobnou nudu ;-\ Škoda, že ty firmy nedávají větší volnost resp. trvají na nových autech. Rozhodně bych si za ty samé peníze raději vzal 3 roky starého Superba 2.0 TSI 206 kw v LK výbavě než holotu Golfa 1.5 TSI s 48V baterkou..
31. 1. 2021 17:02
Re: Zůstatková hodnota
Ono fakt není moc z čeho vybírat. Nejvíc vzpomínám na WRX Imprezu (2004), ale musel jsem jí hodně rychle dát pryč, protože to auto vůbec neposkytovalo zpětnou vazbu o rychlosti. Ona většina jeho bratříčků s modrým lakem a zlatýma kolama končila na vrakáči docela rychle. Se služebákem alespoň budeš méně prožívat odborné servisní zásahy. Třeba se časem objeví něco pro Tebe zajímavého.
31. 1. 2021 13:43
Re: lízačka
Naprostý souhlas, nemusím se rozepisovat s reakcí. Ernesto očividně neví o čem píše. Text plný předsudků a zcela zkreslených představ. Připomíná mi to ničím nepodložený hospodský řeči.

Vše hodnoceno optikou, že "já mám auto koupené s DPH, prodávám slušně po pár letech a všichni co to maj jinak jsou blbci a zloději" :no:
30. 1. 2021 09:39
PR skoda
Tak ja cekal nejaky shrnuti mezi znackama, a ona je to reklama na vylitany supliky z Bolky. No ale ono se neni na skodaauto.cz cemu divit. 🤣
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 09:44
Re: PR skoda
To je fakt, když se bude dělat nezaujata statistika nejžádanějších ojetin V ČR, tak aby si tady lidi nestěžovali na maddrzovani Skodovce, tak se ta auta vyskrtnou :) Koho zajímá realita...
30. 1. 2021 10:05
Re: PR skoda
Podle nadpisu bych čekal fakt nějakou souhrn, deset aut. A ejhle. Nic. :-D Kdyby nadpis zněl Ojeté škodovky, jejich ceny a doporučení, pak bych nenapsal ani slovo, ale tohle je další z řady skrytých PR. Ale tak kliknul jsem, to bylo cílem.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:17
Re: PR skoda
Nezlob se na mne, ale když je na prvních pěti místech Škodovka, pak tam prostě musí být :D
30. 1. 2021 10:21
Re: PR skoda
To se nehádám, ale pak je nadpis naprosto zavádějící. Já se fakt těšil, jak si přečtu, který že to jsou ty hity a který ležáky. :-D A ona to jsou stejná auta a jenom škodovky. :-D No kurfa, to jsem fakt nečekal. :-D
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:24
Re: PR skoda
Tak ono tam je vidět ta tabulka nejvíce inzerovaných aut, z toho se to dá trochu odvodit. Jsou tam VW, Bawor a dva Fordi.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:31
Re: PR skoda
Jasně, ale když napíšou "hity a ležáky", čekal bych taky přehled toho, co tedy jsou nejzajímavější a nejvýhodnější nabídky (tam ať jsou klidně všechny Škody, je o ně zájem) a naopak co se v těch bazarech ani nehne (a to určitě budou jiné vozy). A ne, že se udělá přehled, která varianta Oktávky je hit a která je ležák... zvláště ještě když vidím ty verze a jejich ceny, je to fakt jak reklama "kupujte výhodně".
30. 1. 2021 10:40
Re: PR skoda
To máš na mysli ty dvě tabulky schovaný na konci článku? :-D Ale no tááák. :-D
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:22
Re: PR skoda
Tak tady jde o ten nadpis. A pak udělají oblíbené a neoblibene motorizace skodovek. Osobně s tim nemam problem, kdzy jsou nejpoptavanejsi, ale přeci nemůžou napsat takovy titulek.
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 16:25
Re: PR skoda
Před asi rokem (PŘED covidem) jsem si tipl že Škoda začne narážet na realitu vyšších nákladů. S covidem je všechno ještě jinak ALE že se růst škodovky zpomalí možná víc než si kdo připouštěl = je MOŽNÁ už tady https://www.autoforum.cz/…levna-znacka-vw/

Nezávislost objektivitu kvalitu ACZ = asi netřeba komentovat

Za staré dobré časy sice (viz moje místo motto) ale stejně (tu) BÝVALO LÍP :-!
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 09:43
Passat král bazaru
Několik kamarádů v uplynulém roce shánělo ojetou Oktavii 3 kombi. Všichni nakonec koupili Passat B8. Ve stáří do 5ti let dostali o mnoho lepší auto za stejné či srovnatelné peníze. Není divu, že je tak oblíbeny.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:28
Re: Passat král bazaru
Pro kupující král, pro bazarníky asi noční můra. :-D
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:30
Re: Passat král bazaru
Proč myslíš ? Vysokobrátkové zboží je pro bazarníky asi lepší, než ležák, ne ? :D
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 10:33
Re: Passat král bazaru
Podle toho, co psali v článku, tak zrovna B8 moc výnosná nebyla. Nejdřív nezajímavý ležák, takže mu pomohla až nízká cena pod úrovní Octavií. Na tom nemohli moc vydělat.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:43
Re: Passat král bazaru
Dost často to pouštějí leasingovky.
31. 1. 2021 13:54
Re: Passat král bazaru
Ono se to stalo někdy 2019, že najednou jich bylo šíleně moc z leasingů a nestíhalo se to prodat. Byl to důsledek, že 2-3 roky před tím byli nabídky běžně na Highliny s DSG v naftě za 6-7k bez DPH měsíčně. To jsem tehdy nepochopil, to nemělo smysl uvažovat o ničem jiném za ty peníze :D Pumpoval to VWFS, ale konkurence se přidala no a tam to některé manažery stálo práci :D

Nevím aktuální stav, ale asi už se to vyrovnalo a ten problém moc nebude...
Avatar - Ozzman
31. 1. 2021 14:14
Re: Passat král bazaru
To už bylo v 2018 a na víc aut, ja takhle koupil Mondeo, za rok stálo pak úplně stejně, protože těch pár kusů, co leasingovky vypustili se rychle rozebralo a pak už jich tu moc nebylo.
30. 1. 2021 10:37
Re: Passat král bazaru
To se docela divím. U nás pořád jezdí hodně trojkových (včetně nových čtyřoček) , ale pasáty úplně zmizely. Naopak před pár lety byly okolní vesnice plné hošanů s Pasáty B6 v kombíku. Když juknu na LeasePlan (CarNext) tak tam mají 11 kusů Oktávky do 300 tisíc. Pasáty začínají od 400 tisíc výše. Bratr má objednaného nového firemního (Passat 2,0 TDI Elegance) od května loňského roku a pořád mu to nějak natahujou, což nevadí jezdí starým, ale je divné, že takhle "lajdají"v dodávkách pro jednoho z hodně velkých (celosvětově) zákazníků. Už se tam u nich začíná mluvit o hybridech a speciálně o Camry.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 10:42
Re: Passat král bazaru
No to záleží, na jak stará a ojetá auta koukáš, tohle byla auta v cenovém rozpětí 300-380 tisíc, tzn r.v. 2016 cca a kolem 100 tisíc najeto. Za tyto peníze hezkou Oktávku s 2.0TDI seženeš (čtyřočko), ale je to prostě o třídu horší auto a bude mít najeto podobně, protože když začneš podrobněji zkoumat nabídku ojetin, tak ty levnější mají vždy nějaký háček :D Tím neříkám, že bude vyloženě špatná, ale známe naše bazary :D
30. 1. 2021 10:52
Re: Passat král bazaru
Proto jsem koukal na CarNext, což jsou auta po operáku Lease Planu. Oni (pokud to pořád platí) hodně aut prodávají v aukci bazaristům a to co zbyde dají do Vestce do svého bazaru. Čtyřočko v 2.0 TDI je tam pod 300 jen jedno, zbytek je 1.6 a CNG nebo preface, což budou ty háčky o jakých píšeš ;-)
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 11:17
Re: Passat král bazaru
Já takhle překoupil z ALD přes AAA.. Bylo tam za stejnou cenu jako v ALD víc kusů od nich, jen v Ackach měli bez odreneho blatníku. Měli auto asi tři týdny
30. 1. 2021 11:27
Re: Passat král bazaru
Kamarád si od LeasePlanu bral Volvo S80 (benzín) a dostal ho za super cenu, protože jeho bratr tam nějak získal ten dealerský přístup (myslím, že má nějakou opravničku).
Avatar - palix
30. 1. 2021 17:00
Re: Passat král bazaru
Ak chce človek niečo iné ako koncern VW, tak v bazároch má celkom problém (v mojom okolí). Väčšinou samý koncern, občas BMW... Samozrejme chápem, že sú to najviac predávané autá, ale ponuka je pre človeka, ktorý chce iné auto slabá.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 19:35
Re: Passat král bazaru
Tak ono záleží, co přesně chceš a jestli to vůbec někdo nabízí, já hledal hodně specifickou ojetinu, viz výše diskuze s Bluesunem a nakonec našel, ale procházel sem inzeráty zběžně pul roku dopředu a když už jsem chtěl něco kupovat, tak měsíc intenzivně + jsem si pro ní nakonec jel 100 km a oběhal si veškeré papíry v této nelehké době, což zabralo další
3 dni. Běžná auta jsou v ČR docela dost, PSA, Renault, Ford.. a koncern no :)
30. 1. 2021 18:08
Re: Passat král bazaru
Já před třemi lety udělal tu samou zkušenost - měl jsem nějaký rozpočet a zjistil jsem, že za ty peníze bude buď trojková oktávie, nebo passat.. na superb můj rozpočet nestačil, ten byl cca o 100 tis. dražší.. ale dnes už mezi nimi tak výrazný rozdíl nebude. Tenkrát to ale byla jasná volba..

Takže nepochybuju, že si škodovky drží cenu dobře. Kupodivu si své kupce vždycky najdou. Passat na tom asi bude hůř při opětovném prodeji, což si asi brzy sám ověřím, protože passat bude pravděpodobně na jaře na prodej. Tak to pak určitě dopíšu do recenze :-)
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 19:52
Re: Passat král bazaru
Tohle mne nikdy moc netrápilo, auta, co jezdím, mají horší pokles ceny, i když v poslední generaci si je docela drží, ber to tak, že máš lepší auto, objektivně si totiž O3, byť s dvoulitrem asi nenajde moc oddůvodnění, proč ji upřednostnit před Passatem B8.

Koukám, že máš DSG? Dobrý u ojetiny ?
30. 1. 2021 20:53
Re: Passat král bazaru
Z O3 jsem na B8 přecházel a to auto je prostě o parník jinde. Ale cenový rozdíl byl zanedbatelný, pro mě naprosto jasná volba a upřímně moc nerozumím tomu, proč si většina lidí vybere O3. Buď jsou Češi takoví vlastenci, že raději koupí české auto, nebo mají strach ze servisních nákladů VW (resp. střední třídy?). Podle mě úplně zbytečně.. však to auto jde úplně v pohodě servisovat ve škodovce, což do jisté míry dělám (dělal jsem tam brzdy a olej v převodovce). Běžný servis dělám v místním neautorizovaným servisu a cenově úplná pohoda..

S DGS žádné problémy nemám, teď dostala ve 110 tis. km podruhé nový olej a funguje dobře. Upřímně vzhledem k nájezdu si myslím, že ani nemá nárok na to, aby dělala problémy, při normálním zacházení by snad minimálně 200 tis. km měla dát jak nic. A já jezdím celkem dost dálnice tzn. nemyslím si, že by se nějak předřela. A vždy jsem měl v plánu si to auto nechat maximálně 5 let a pak ho s nájezdem kolem 150 tis. km prodat, takže z převodovky jsem nikdy strach neměl. Teď jsme čerstvě do rodiny ještě pořídili Forda a ač jsem si na DSG nikdy nestěžoval, tak musím uznat, že ta převodovka Fordu (8 -stupňová) je o parník lepší. Na druhou stranu ji srovnávám se 6-ti stupňovým DSG, takže možná trochu nefér vůči DSG, 7-stupňové DSG je prý v tomto ohledu lepší, ale vlastní zkušenost zatím nemám.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 21:00
Re: Passat král bazaru
Hlavně motor chtějí většinou ten, co tam máš ty, takže to nejdražší - motor, kdyby byl vadný, bude to stejná palba i v O3 :D Oktávka má silnou pověst, to hraje prostě velkou roli.

Ja už koukal, že si to koupil jako málo jeté, takže nepředpokládám, že by to mělo zanedbanou údržbu. Ten 8stupeň Fordu jsem zkoušel, řadí velmi hezky, ale přišel mi trochu vlažnější start (Fokus 1.5EB AT), protí starší Fordí 6st dvouspojce. Ta je taky celkem hladká na to, že je to dvouspojka, ale pořád nezapře svou konstrukci :D
30. 1. 2021 21:06
Re: Passat král bazaru
Ano asi jo.. já upřímně po O3 se slabším motorem ani nekoukal, dřív jsem měl vyfasovanou O3 s 2.0 TDI a slabší motor jsem nechtěl. A faktem je, že O3 s tímhle motorem je na trhu málo a každej je chce, tak si dobře drží cenu. Zatímco 2.0 TDI je u Passata naprostý standard, takže tam to žádnej psychologickej "bonus" není..

My tu převodovku máme v S-Maxu tzn. v rodinném dostavníku pro manželku, takže jí toto vlažné hladké řazení naprosto vyhovuje :-) A mě upřímně hodně mile překvapila rychlost podřazování, ta převodovka je ve všech ohledech úplně v pohodě a k tomuto autu se vyloženě hodí, s tím se stejně rychle jezdit nedá :-) Zatím jsem nezaznamenal jediné zaváhání nebo cuknutí, ale máme za sebou teprve prvních 500 km, takže těžko tak brzy hodnotit..
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 21:15
Re: Passat král bazaru
Já zase jezdím služební O3, to auto je prostě o třídu lehčí a ta dynamika tam je, takže "vono to jede s tim dvoulitrem" je prostě pravda, ale reálně to jede jen o trochu lépe, než o třídu větší auto a ještě do určité rychlosti, pak váha už přestává být takový problém a záleží na aerodynamice a výkonu...

No na Smax to bude v pohodě, budu muset někdy vyzkoušet pořádně, jaká je, mam v druhém autě taky měnič, ale archaický 4stupen, než se zahřeje olej, tak jednička trochu kope, pak jede hladce, ale je to takové pomalejší :D
30. 1. 2021 21:34
Re: Passat král bazaru
No v O3 zase bylo podstatně horší zpřevodování DSG, takže se mi s Passatem jezdí podstatně líp, i když v 0-100 bude asi o pár desetinek zaostávat.. celkem by měl zajímal reálný rozdíl v dynamice, ale nikdy jsem to neměřil :-) Rozhodně jsem neměl pocit, že by O3 byla vnímatelně dynamičtější.. resp. ona byla podstatně hlučnější, což v člověku vzbuzuje pocit, že to asi jede rychleji, ale to bude spíš klam :-).
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 21:40
Re: Passat král bazaru
To si nevěděl, že ten hluk a "cirkus" dělal už od dob 1.9TDI ten pocit, že to "jede" ? :D Ale na její obranu musím říct, že i s manuálem to jede solidně, jen po WLTP ten motor musíš točit jako benzinovou atmosféru, takže na předjíždění podřadit v cca 70tce na trojku a točit... EVO je prý už lepší, to jsem ještě nezkoušel, pozorováno i u Passata s manuálem s tímto motorem.
30. 1. 2021 22:08
Re: Passat král bazaru
:-[] :-[] :yes: :yes:
30. 1. 2021 10:54
Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
neprodá! Jsou to jen firemní je**ky, většinou škodovky, pohonit, odepsat a před větším servisem střelit koblize.. :no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 11:00
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
Plácáš nesmysly. Tří nebo čtyřletá auta jsou prostě operativní leasingy, které dělá dnes každá značka i pro fyzické osoby. A s docela tvrdě omezenými nájezdy, takže žádná vyhoněná jebka, ale auto do 60 nebo 80 tisíc kilometrů s normálním servisem.
30. 1. 2021 11:21
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
Zaleží na řidiči. Spíš bych souhlasil s Ernestem u levnějších aut (třeba pro obchodní zástupce), tedy do Oktávie. U dražších je možné najít i auto v pohodě. Měli jsme ve firmě okolo 30 aut pro zástupce a to byl většinou děs běs, i když to byl Lease Plan nebo Sixt, následně jsme brali auta na firmu a financovali UniCredit Leasingem a nijak zásadně se to nelišilo. U středního managementu to bylo o něco lepší.
1. 2. 2021 08:45
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
co mi nesedí - ty operáky jsou omezené najetými kilometry, jak píšeš, kolik to tak bývá? a berou si to firmy, které kupují diesely... to se dopředu počítá s tím, že se to smotá? vždyť to už ani nejde, ne - myslím v kontextu výměny oleje atd...
každopádně jako soukromá osoba bych se dieselu po firmě vyhnul obloukem resp. chtěl bych benzín... a ten u VW nemají tak bych asi nechtěl ani VW:)
1. 2. 2021 09:15
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
Pokud to mohu komentovat ze svých zkušeností, tak normální nastavení pro farmaceutické firmy bývalo 3 roky nebo 120 000 km, podle toho co nastane dříve. Teď se rozmáhá (hlavně pro soukromé osoby) omezení na třeba 10 000 km ročně, což jsou pak ty "levné" leasingy Škoda bez starostí a podobně. U firmy může být i natvrdo doba používání a pak za nedojeté kilometry dostáváš nějakou malou částku (třeba 0.05 Kč) a za přejeté platíš (třeba 0.20 Kč). Benzínové auto z firmy je určitě dobrá možnost, jak se dostat k zajímavému autu. Když jsme pouštěli z firmy Mercedes E500 byl s 150 tisíci km a 4 lety užívání za 550 tisíc (pořizovačka cca 3 miliony), Phaeton 4.2 byl dlouho v nabídce leasingovky za 700 tisíc a nevím za kolik následně "vystřelil". To v diskuzi zmíněné Volvo S80 s 3.2 bylo za 220 tisíc v rámci aukce.
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2021 12:02
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
Nemáš absolutně pravdu.

Resp. ano, většina nepochybně budou firemní, což ale neznamená nutně zlo. Všechno je o lidech a dost lidí se i ke služebním autům chová slušně. A naopak je výhoda, že pokud nejde o kreténskou firmu tak obvykle na servisu nešetří protože servis je jen její náklad. Takže auta dostávají to co jim náleží, aspoň z hlediska výměny běžných spotřebních dílů, olejů, filtrů...

A spousta firem prostě auto točí třeba co 4 nebo 5 let prostě proto, že nechtějí řešit nějaké potenciální vyšší poruchovost a protože zkrátka nemají důvod na autech šetřitt - právě proto že to je jen běžný náklad se kterým se prostě počítá.

Naopak spousta soukromých majitelů je schopno šetřit i na blbý výměně oleje, vůz trpí krátkými jízdami a parkovišti na sídlištích. Ve výsledku tak je v mnohem horším stavu.
30. 1. 2021 16:53
Re: Po čtyřech letech nikdo auto s kterým je spokojený
U nás ve firmě byl rekord na jeden olej přes 60 tkm. Auto nemělo ukazatel servisní prohlídky, střídalo se mezi uživateli a nikdo si nevšiml, že se to prošvihlo. Ono hodně záleží na tom, zda to je auto na leasing, nebo si to firmu kupuje na sebe, zda tím jezdí jeden uživatel, nebo se to točí.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2021 12:15
Bazarové kolbiště
Prodeje nových aut prudce klesly. Stáří vozového parku se opět zvýšilo. Počet aut za uplynulý rok vzrostl.

Znamená to jediné - zatímco trh s novými vozy je i díky pokřivení díky EV ve fázi počínajícího infarktu, bazarový trh začne vzkvétat. Začne pravý hon na zachovalé kousky. Bude to boj o zachovalé kousky.

Bohužel, právě ekologové způsobují svým terorem zhoršení obnovy vozového parku. :-! :no:
Rozbalit vlákno
33
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 12:48
Re: Bazarové kolbiště
Jako, vím, že EV může za tvůj "pos.ný" život, ale nemůže ten pokles být tak trochu i tím, co se za poslední rok ve světě událo? Čistě teoreticky?
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2021 14:22
Re: Bazarové kolbiště
Ano, EV zhoršuje již tak nedostatečnou obnovu vozového parku u nás. Ještě něco?
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 14:42
Re: Bazarové kolbiště
Unikají ti širší souvislosti... Asi jako když Babiš prezentuje své grafy, jak se mu dařilo, když byl ministr v době konjunktury...
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 14:45
Re: Bazarové kolbiště
Náhodou to s těma grafama dělá SUPER = občas musíš fakt myslet, abys vymyslel JAK to zase pokřivil vokecal co vytrhl z kontextu atp. Je to borec :yes: :*)

Kdyby to nebyla TAKOVÁ TRAGEDIE (zůstanou po něm tak 2 biliony skrytého dluhu = což je lidem jako rohYpnol u zadku) tak je to občas i docela prča https://www.mall.tv/udalosti-ludka-stanka/nedelni-chvilka-pohadek-od-oblibeneho-vypravece-andreje ááá tak to je tady blokované druhý pokus https://www.reflex.cz/…ece-andreje.html :D :-!
Avatar - rohYpnol
30. 1. 2021 15:13
Re: Bazarové kolbiště
Unikají mi širší souvislosti? Aha, tak to mě pouč. Od člověka, který ani neví kde má výstupy klimatizace v autě se rád nechám poučit o tom co mě uniká... :-[] :-[] :-[]
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 15:29
Re: Bazarové kolbiště
Ale ty si ten VZOR NEpoučitelnosti :-)

Navíc tady ti ZJEVNĚ (dost) UNIKÁ :-!

Plus jako obvykle tvrdíš že všichni postavením NAD tebou jsou vlastně POD tebou = což jsem myslel že nikdy nepřestane bavit, ale minimálně to už UNAVUJE
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 15:40
Re: Bazarové kolbiště
Nemám fokus 4 tak kde má výdechy Klímy je mi fuk a u predvadecky jsem to nezkoumal.. Kdo jo? Bude váš pět a půl.. A ty to děláš z obrazovky :D

No vysvětlovat ti, že hodnotís trh aut po jednom dost neobvyklém roce a děláš z toho dlouhodobe závěry asi nemá smysl. To ti sežere babisova ovce... Ti taky nevidí dal, než za roh..

Ale vím, že vy komunisti moc tržní ekonomice nerozumite... Vaše zvěrstva tady ještě napravujeme doteď..
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 15:52
Re: Bazarové kolbiště
No bohužel právě s andrejem (ex)komunistou = to moc nenapravujeme. Spíš jsme poslední roky (zase) zaostali. Tedy ne příjmově tam to (u lidí kteří ho volí) tlačí docela fest, ale totálně se vykašlal na všechno co se projeví až časem = od digitalizace po stavbu dálnic

že to všechno co (úmyslně) NEudělal (aby ušetřil) se stejně bude MUSET udělat = to ty chápeš, no a rohYpnol ne a Ne a NE prostě NEEEEEEEEE
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 16:15
Re: Bazarové kolbiště
Problém je, že lidi nevidí dál, než za ten roh, jsou schopni odsoudit dobrou věc na základě krátkodobého "failu", či si neumí věci dát do kontextu, ten Andrej a jeho grafy v konjunktuře je nádherný a odstrašující příklad, kde se dá jednoduše vysvětlit, jak jsme jako národ "hlupáci" a Rohypnol přesně stejnou rétoriku používá i s ohledem na trh aut... hodnotí ho po jednom roce...taková věc, jako setrvačnost a dlouhodobost, mu moc nic neříká...
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 16:21
Re: Bazarové kolbiště
Souhlasím = i když s těmi grafy to není o (našem) národu = je to pěkný HNUS co dělá, ale musím uznat že DOBŘE

I když věci rozumíš (fakt) MUSÍŠ chvilku přemýšlet = no a většina lidí tomu prostě nerozumí = vidí premiéra jak říká že něco je super = no tak mu věří (znáš to pravidlo pomluvy = kdo to řekne první TO platí :*)

Kupodivu nefunguje ani když ukážeš připomeneš (odkazy) že (nejen) Andrej říká po čase klidně PŘESNÝ OPAK = prostě asi víra v boha či co :-!

A tím nemyslím v pondělí Andrej prohlásí že je NUTNO VYHODIT kvůli https://www.novinky.cz/…k-benda-40348849 Hniličku a v úterý už NE https://zpravy.aktualne.cz/…115ac1f6b220ee8/ a v pátek https://www.idnes.cz/…04846_sporty_ten

Moc to popravdě dodnes nechápu = udělat to samé já = myslím že by mě ukamenovali nebo tak :-!
No a Andrejovi to prochází a prochází a prochází.. :-O :D
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2021 17:13
Re: Bazarové kolbiště
Dosavadní dopad EV je zřejmý a ani tvoje alternativní lhaní to nezmění. A víš t osám moc dobře, což je o to smutnější.

Ano, pokud přijde nějaký "ježíš" z nebe a přinese revoluční technologii výroby baterií, tak se sitauce může změnit. Ale zatím se nic takového nestalo. Je zde pouze postupný vývoj v bateriích stejně jako v jiných odvětvích. Žádná revoluce se nekoná.

Solid-state baterie podle odborníků nejsou v dohledné době reálné.

Takže ano, za současného stavu takto uměle protěžovat nekonkurenceschopnou technologii není nic než politické zvěrstvo. Planetu tím nikdo nezachrání, vědí to všichni. Je to jen technologická manýra. Koneckonců kdo tlačí EV v Americe? Není to náhodou Kalifornie? Jedna z nejbohatších zemí, která nehledí na ekonomické souvislosti? Kde se plýtvá kam jen oko dohlédne? A tihle vymýšlejí tu úžasnou "záchranu světa" s pomocí EV mobility, když pak zaparkují auto o svýho třetího baráku s užitnou plochou 1000 m2 a dvanácti koupelnami! Obdobně Norsko, které nemusí vyrábět elektřinu z uhlí atp.
Avatar - Barrichello
30. 1. 2021 18:05
Re: Bazarové kolbiště
K čemu furt nový dálnice, když jde rychleji a zábavněji dojt všude okreskama a nejde tam jak tydýt furt rovně.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 18:23
Re: Bazarové kolbiště
Rychleji? Sotva. Zábavněji? Dnes už vzhledem k hustotě provozu taky ne. Pokud je smyslem cesty dostat se co nejrychleji do cíle, je dálnice nedostižná. Nějaké cestování po okreskách na delší trasy je sockařina na šetření každé koruny.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 19:07
Re: Bazarové kolbiště
Že tě to udivuje, na okresce ty jeho užrané ameriky, s kterými se tady vysmívá ostatní produkci, při 70tce pianko, lechtání plynu (doslova plynu), žerou tak, že se vyrovnají normální dálniční jízdě těm evropským R3 motorům :) Tak pak aby měl co říkat v diskuzi :D
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 21:56
Re: Bazarové kolbiště
:-D :-D Pravda pravdoucí!
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 18:58
Re: Bazarové kolbiště
Rychleji? Jo... promin, ja zapoměl, že nejezdíš dál, než v okruhu 20km od domova...
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 22:29
Re: Bazarové kolbiště
Jezdit pravidelně 100+ km po okresce plné polských kamionů není zrovna rychlé ani zábavné.
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 22:53
Re: Bazarové kolbiště
To by to moc žralo... :D
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2021 08:57
Re: Bazarové kolbiště
A co teprve když zemědělcům začne sezóna...
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2021 11:18
Re: Bazarové kolbiště
1) měl jsem zato, že s tím lhaním o tom jak hodnotím jen z fotek už přestaneš.

2) nikdy jsem komunisty nevolil, nikdy jsem babiše nevolil. A ano, na socialismu rozhodně nebylo všechno špatné.

3) nehodnotím na základě tohoto roku. Hodnotím podle souvislostí a podle toho, kam to celé spěje. A že nevidím dál než za roh? Tam nevidí nikdo že. Ale stačí se podívat do zahraničí a tam můžeš vidět, co nastane jestli to takhle půjde dál (viz Nizozemí). Hodnotit podle severských zemí je pak úplně mimo, prootže jejich socio-ekonomické podmínky jsou absolutně odlišné od našich vč. přírodních zdrojů.
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 14:43
Re: Bazarové kolbiště
že si to (jako často) NEpromyslel (do konce) ;-)

Stejně jako ty důchody od Maláčové = řešíš zajímá tě jen TEĎ a že to co to znamená dál = tě nezajímá
Prostě (viz vtip) TAKHLE se má chovat ministr https://www.seznamzpravy.cz/…-kalouska-139679 :-!

Nebo nechápeš ALE hádáš se kdo jo = je proti tobě.. :-)
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 13:26
Re: Bazarové kolbiště
To je krásná snůška nesmyslů...
30. 1. 2021 16:49
Re: Bazarové kolbiště
Na jedné straně je pravda, že důsledkem ekologického tlaku na zavedení elektromobily je to, že se razantně zpomalí obmena vozového parku. Paradoxně to je na tom všem to nejekologičtější. Čím déle výrobek slouží, tím pro přírodu lépe.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
30. 1. 2021 17:18
Re: Bazarové kolbiště
Až na to, že ty nová auta jsou proti těm starším ekologičtější a bezpečnější. Když chceš říci A, měl bys říct i B. :-)
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 17:36
Re: Bazarové kolbiště
ekologičtější o to, že už byla vyrobena ano, provozem spíš ne, ale bezpečnější? Prosímtě, kde si na to přišel ? Takže by si radši boural v jedničkové Oktávce, než v té 4. generace? :-O :-O

edit: myslel jsem, že píšeš, že ta stará jsou ekologičtější a bezpečnější.. sorry
Avatar - Barrichello
30. 1. 2021 18:03
Re: Bazarové kolbiště
A v čem bys radši boural ty? 2020 Citygo nnebo 2006 MB Sklasse?
Já teda v tom MB aneb není ojetina jako ojetina :-) :-) :-)

A včem bys jel radši nna vejlet? 2020 Honda Civic nbo 1999 Corvette? Já čéče v tý Corvette :-) :-)
Avatar - Ozzman
30. 1. 2021 18:59
Re: Bazarové kolbiště
Jako obvykle srovnáváš nesrovnatelné kategorie, otázka by měla znít Sklasse 2006 vs 2021...
Avatar - Barrichello
1. 2. 2021 10:46
Re: Bazarové kolbiště
Právě že to jde porovnat krásně, ty auta jdou pořídit za stejnou cenu víš :-) Jak to nové Citygo tak ten 14 let starý Sklasse :-) :-) :-)
31. 1. 2021 16:52
Re: Bazarové kolbiště
??? Vždyť říkám, že ty novější generace aut jsou bezpečnější, takže boural bych samozřejmě raději v Octravii IV. Tak kde vidíš v mém názoru problém? :-)
30. 1. 2021 17:58
Re: Bazarové kolbiště
Bezpečnější ano.
Ekologičtější jak kdy. Elektromobily a plug-in hybridy zanechávají velkou ekologickou stopu při výrobě a pokud pak nejsou adekvátně využívány, tak sumárně zatíží životní prostředí víc.
A nelze zapomínat na to, že některá auta z přelomu a začátku tisíciletí dostala poměrně bohatě dimenzované systémy čištění spalin, kde se nešetřilo každým mikrogramem platinových kovů, a například v Německu na to tehdy šlo získat výhody při registraci auta. Tato 15 až 20 let stará auta, pokud jsou udržována v dobrém stavu, nemají emise škodlivých látek o nic horší než dnešní auta se spalovacím motorem.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 18:21
Re: Bazarové kolbiště
Naopak, ta starší auta i přes zdánlivě bohatě dimenzované emisní systémy mají emise o dost vyšší. Už jen s ohledem na to, jakým způsobem jsou u nich ty emise měřeny a kontrolovány, a jak potom auto funguje pod zátěží...
30. 1. 2021 19:55
Re: Bazarové kolbiště
Pod zátěží se neměří/nehomologují emise ani dnes. Stejně tak při některých jiných podmínkách, které v praxi leckdy nastávají, například v mrazivém počasí. U těch starších aut jsou samozřejmě velké rozdíly. Na jedné straně ty, kde se při evropské homologaci švindlovalo o stošest, na druhé straně ty, které výrobci nabízeli souběžně i na americkém trhu s daleko přísnějšími předpisy.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 21:58
Re: Bazarové kolbiště
No, dnešní auta už mají mnohem menší toleranci emisí při zátěži, dřív nebyla v podstatě žádná. Dnes je kolik, dvouapůlnásobek laboratorních emisí v provozu? Maximálně... Vzpomeň si na dieselgatové X-násobky. A zrovna z USA, kde celá aféra začala.
30. 1. 2021 16:24
rohypnol
“Dost lidí se i ke služebním autům chová slušně. A naopak je výhoda, že pokud nejde o kreténskou firmu tak obvykle na servisu nešetří protože servis je jen její náklad. Takže auta dostávají to co jim náleží, aspoň z hlediska výměny běžných spotřebních dílů, olejů, filtrů... “ To myslis ty vymeny oleje po 30tis nebo az proste neco zahlásí palubovka? Driv tam nikdy nikdo mejezdil dokud se ro neozvalo. Bravo, jedeš bomby. “Naopak spousta soukromých majitelů je schopno šetřit i na blbý výměně oleje, vůz trpí krátkými jízdami a parkovišti na sídlištích.” A obchodak jebajici se po Praze s automatem, asi jezdi jak? Jako líp než když dáš za auto svoje love 300, 400, 600 tis? A kdyz si koupí nekdo auto za svy prachy, tak pokud setri nekdo na oleji, tak to proste od nej nekoupis ne? Chapes? Slovni spojení ze dost lidi se chova ke sluzebnim autum slusne, je jako ze dost fotbalistu v okrese umi hrat fotbal. No ale jinak je to holomajzna. Ty neznas slovni spojeni ze nejlepsi auto je sluzebni? Nic te nezajima. Mas dovalit z bodu A do bodu B a jedes. Myslis na to, ze to ohrejes stejne jako u svyho? Nebo vychladis? Proste ne.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rohYpnol
31. 1. 2021 16:56
Re: rohypnol
Na to nejde říct nic než "podle sebe soudím tebe". Ty se možná ke služebnímu chováš jak dobytek.

Já ne a znám dost lidí, co se i ke služebnímu chovají slušně. Ano, ono zkrátka nejsou jen velké fleety, ale i menší firmy. Navíc máš pak třeba možnost si vůz odkoupit (nebo někdo z rodiny), takže když víš že za 5 let to auto třeba koupíš ty nebo někdo z rodiny, tak se k tomu nechováš jak dobytek.

Víc nemám co dodat. Zkrátka opravdu podle sebe soudíš ostatní no. A ano, samozřejmě že je hodně těch co se ke služebním vozům chovají prasácky. Ale zkrátka ne všichni a stejně tak se dost chová i slušně.
30. 1. 2021 17:05
Držáky a ležáky
Tak jako všude platí i u ojetin zákon nabídky a poptávky. Proto je ojetý Duster 1.6 někdy dražší než nový1.0 TCe, proto je bílá či modrá Oktávka 1.6 TDI ležák.
Dva roky zpátky jsem mamce kupoval Yetiho 1.2 TSI. Dvouletý kus měl ztrátu hodnoty z původní ceníkovky přibližně 15 %, ale původní majitel (firma) na něj určitě dostala při koupi slevu, takže měl ztrátu hodnoty víceméně nulovou.
Když jsem kdysi kupoval sedmiletou Fabii, tak z původní ceníkovky cca půl milionu stála po sedmi letech sto tisíc, takže ztratila 80 % hodnoty.

https://www.znesnaze21.cz/…zivot-pro-maggie
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
30. 1. 2021 18:07
Nejlepší ojetiny
Buick – 5
Cadillac – 60
Dodge – 342
Chevrolet – 330*
Chrysler – 470
GMC – 6
Hummer – 15
Jeep – 928
Lincoln – 29
Mercury – 1
Plymouth – 1
Pontiac – 8
Tesla – 83
Willys – 7
Rozbalit vlákno
0
31. 1. 2021 10:06
Svět motorů - úvodník
dnes jsem přečetl úvodník světa motorů ze kterého je tenhle článek převzatý.
Šéfredaktor světa motorů podle slohu přispívá do diskuzí zde.)
Tolik slov o špatném Bruselu a sluníčkářích, opravdu jak tady.)
Škoda, že v tom hněvu všichni zapomínají na to jak levná jsou auta dnes vzhledem k příjmu.
Zapomínají jaký byl letos rok a co vše vstupovalo do trhu ojetin. To už se totiž nehodí do představ špatného Bruselu.
Jaký je vlastně život "lži nenávistníka"? Temný a plný pochmurné budoucnosti?
PS: nějak nechápu jak pokuta za emise v řádech milionů € má tak velký vliv na celý trh a kauza Dieselgate kde byla pokuta desítky miliard € byla jen epizodka kterou všichni přehlížejí..
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 21:04
Re: Svět motorů - úvodník
Kauza dieselgate se týkala zejména jednoho výrobce, který logicky nemohl navýšit ceny o desítky procent nad úroveň tržní ceny, aby vykryl ztráty. Emisní pokuty se týkají všech a náklady na ně se naprosto logicky přenáší na zákazníky, kteří si je skrze volené zástupce sami zavedli.
31. 1. 2021 17:32
Už to došlo daleko
Mor firemních aut došel tak daleko, že je dále prodávají opět na operativní leasing. 8-see-peugeot" rel="nofollow" target="_blank">https://www.emilfreyselect.cz/?…

Automobilové peklo. Proč jsou operáky a jejich řidiči špatně jsem popsal výše dostatečně. Špatný servis, špatné zacházení, větší risk na silnici a tím větší nehodovost. Malá kontrola servisů a nízký tlak na kvalitu.

Co je ovšem čiré zlo je to dvojí zdanění. Soukromá osoba za svůj vůz zaplatí veškeré daně a auto na operativní leasing je od spousty daní oproštěno. Teď si to vybírá svou daň - když to mají prodat, tak to s plnými daněmi nejde už ani jako ojeté. Ale najdou se jedinci, kteří tomu ještě tleskají. Dokonce se najdou tací, kteří tvrdí, že to je závist. Asi těžko. Je to jenom konstatování pravdy. A to vás štve, tak si to pro sebe ospravedlníte tím, se mám určitě hrozný komplex. Nemám. Mám upřímnou radost, že se silnice pročistí, stejně jako trh s automobily. :yes: :yes: :yes: Až se na silnicích bude vyskytovat méně bílých krabic s nápisy Arval či LeasePlan na SPZ, bude to jedině dobře. Pomůže to ekologii a čím větší koncentrace odpovědných řidičů, kteří si svého auta váží, tím plynulejší a lehčí provoz je.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2021 19:02
Re: Už to došlo daleko
Ty jsi tak úžasně zaujatý, že ti ani nedochází realita. Těch aut na firemní operativní leasing ze silnic moc nezmizí, spíš žádná. Firmy pořád budou provádět obnovu vozového parku, prostě proto, že musí.
Jinak není třeba cokoli odůvodňovat, ty jsi ten svůj komplex krásně předložil sám.
31. 1. 2021 20:03
Re: Už to došlo daleko
Dvojí zdanění - víš že se tak označuje něco úplně jiného? A to nechceš slyšet, chudáci jsou v tom firmy, resp. jejich majitelé, kteří daní zisky dvakrát :D Daně se u auta na operák normálně platí, jenom je tam služba v tom kdo některé z nich platí. Je vidět, že tomu vůbec nerozumíš a asi jsi nikdy neřešil daňové přiznání a náležitosti podnikajícího subjektu (jedno jestli osoba nebo firma).

A pokud plátce DPH prodává ojeté auto, tak je to výhodné pro nakupujícího plátce DPH, protože si dále může DPH odečíst. Bývá to velké plus hlavně u dražších aut. Takže představ si to, jsou i firmy co nakupují ojetá auta do vlastnictví. Ale já vím, odečítají si DPH, takže stále nejsi spokojený :D

Nedokážu pochopit tvůj výraz pro "pročištní silnic" tím, že si je lidi budou kupovat a budou všichni platit DPH. Co tím jako myslíš?
1. 2. 2021 06:39
Daně
Osobně si myslím, že Ernesto podvědomě cítí, že se nemůže dostat k novému autu za stejně výhodných podmínek jako firma (plátce daně) a to se mu zdá nespravedlivé. Je jasné, že tu fungují v rámci operáků oligopolní firmy (např. LeasePlan), které mají úplně jiné nákupní ceny. Je pravda, že i malé firmy mají výhody při pořizování aut - odpočet, náklady atd, na druhou stanu si asi člověk musí uvědomit, že pro stát fungují firmy jako výběrčí daní (DPH od zákazníků a odvody od zaměstnanců), takže asi není překvapením, že mají určité výhody poskytnuté státem. V současné době je pocit nejistoty velmi silný mezi všemi a asi není potřeba kopal do sebe navzájem, protože všechny (zřejmě) čekají změny. Ještě bych připomněl, že většina zaměstnanců se služebním vozem zdaňuje jeho používání pro soukromé účely a občas i platí nějaký podíl ze spotřebovaného paliva. Pokud má člověk tedy výše zmíněnou Oktávku za ceníkovou cenu 550 000 Kč bude odvádět za používání auta cca 1500 Kč měsíčně.
31. 1. 2021 21:28
Re: Už to došlo daleko
Ano pořízení konkrétního vozu určitě vyjde firmu podstatně levněji než soukromou osobu. I je pravda, že se soukromí majitelé k autu chovají příkladněji než zaměstnanci k vyfasovaným autům pořízeným na operák. Co teda navrhuješ? Ti lidé ta auta většinou používají k práci.. takže bys to zatrhnul? A zaměstnancům zvednul mzdy o náklady na operák? Takže ty lidi skoro polovinu odevzdají státu na daních a za zbytek si koupí auto, které mají o DPH dražší (resp. přesněji řečeno dostanou stran ekologie a bezpečnosti o pětinu horší auto), takže si v lepším případě koupí novou Fábii, v horším případě starej vrak. To bude ten přínos pro ekologii a bezpečnost? To ať jsou raději silnice plné zánovních oktávek 2.0 TDI, ty alespoň autobus nepředjíždí půl hodiny a není za nimi oblak černého kouře.

A abych měl jasno - vadí ti jenom operáky, nebo všechna služební auta? Haníš operáky, ale i když ta auta budou nakoupená přímo firmou, zaměstnanci se k tomu budou chovat úplně stejně. A i firma si je dá do nákladů a nechá si vrátit DPH.. tak mám trochu guláš v tom, v čem přesně podle tebe vězí problém..
11. 8. 2021 22:49
Ojetina
Tak to díky moc za tento návod. Já jsem si nedávno také chtěl pořídit nějaké to ojeté auto, ale vůbec jsem netušil, že se dá zjistit něco podle nějakého vin kod. O tom jsem se poprvé dozvěděl zde - https://napovime.cz/…rolovat-vin-kod/ a pak až u vás... To je ale opravdu velice užitečná věcička, ten vin kod :)
Rozbalit vlákno
1
19. 2. 2022 20:26
Re: Ojetina
Jojo, je to tak. Opravdu se díky němu dá o autě zjistit hodně věcí. Když jsem si kupoval své současné auto z https://autobazar.biginzerce.cz/ tak jsem si také pro jistotu nechal VIN kód projet, abych zjistil jaká je vůbec historie auta. Naštěstí prodejce nelhal v tom, že je druhý majitel a všechno bylo v pořádku.