Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW zřejmě omezí nabídku modelů i výbav, úspory půjdou na elektromobily

Pandemie, pokles čínského trhu a masivní investice do elektrifikace. Automobilky v posledních letech čelí mnoha výzvám, které se nevyhnuly ani prémiovým značkám.
Zpět na článek
27. 1. 2021 14:58
Re: Ta podstatná
A taky čteš nejchytřejší knížky a všemu nejvíc rozumíš. Ty jsi legracnejsi z těch všech klaunu a kasparu, kterými titulujes ostatní...
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 14:52
Re: Osekanie
Tak u VW třeba chápu, že si chce s ohledem na náklady zjednodušit motorovou paletu, zase nemůže hnát ceny do extrémních výšin. Obdobně nejspíš bude vypadat i "unifikovaná" elektrická budoucnost VW. Jedna platforma, tři motorizace, tři kapacity baterií a s tím se poperte. To u mainstreamu nevidím jako problém, není to ztrátové řešení.
27. 1. 2021 14:51
Re: Ta podstatná
Vlastnictví je jen jedno.
Já mám v Praze tři domy, až je koupim budou mý :yes:
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 14:45
Re: Ta podstatná
Podstatou tvého tvrzení je neověřená a ničím nepodložená spekulace vycházející z nějakého minulého, neaktuálního stavu. To samé se dá vztáhnout na jakoukoli současnou inovaci v autoprůmyslu, nakonec zdražení nových aut to dokresluje nejlépe. A ani nemusí mít elektrický pohon.
A že si Mig pro dokreslení vzal dlouhodobou zkušenost s uvažováním zdejších diskutérů a prezentací jejich jediné správné pravdy o přístup k automobilismu? To není nic špatného, nakonec to dělají všichni. Včetně tebe i v tomto příspěvku...
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:43
Re: Ta podstatná
Co nechápeš na "nákladově je to jedno", prostě je, stojí mě to stejně.
Nevím, jak bys chtěl něco takového zpochybnit? A hlavně proč?

A fakt chceš srovnávat vlastnictví nemovitosti s vlastnictvím auta? To jsi na tom hůř, s finanční gramotností, než bych si myslel.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 14:40
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Vůdci EU snad firmám zakazují investovat do zdrojů mimo Evropu? Ne, nezakazují. Jenže firmám se nechtělo, tak to teď mají. Pořád jen čekají na podpory, dotace... jen zástupné výmluvy a kecy. Je to chyba EU? Ne, není. A že čínská politická reprezentativa tlačí firmy do toho, aby rozšiřovaly své zdroje, to není chyba.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:39
Re: Ta podstatná
Tak určitě, důležitá je hlavně idea a přesvědčení, že tohle tu ještě nebylo... :D
Vážně, mě to už nebaví, řeším tu s tebou triviality a navrch skončíme u nápravy světa. Já se tě fakt nechci nějak dotknout, posledně jsme si to snad řekli, takže s touhle debatou končím. ;-)
27. 1. 2021 14:34
Re: Ta podstatná
Takže když si pronajímám byt a nájemné by vydalo na splátku hypotéky, jsem vlastně majitelem nemovitosti :-)
A ten blábol ze je to totéž - ty leasingovky to asi dotují
Avatar - kuk
27. 1. 2021 14:32
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
A tobě už umrzli koule. :D
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:30
Re: Ta podstatná
To ano, jedenáct přesně, psal jsem ti to, zase čteš nepozorně, do toho ta auta na operáky z posledních čtyř let samo nepočítám.

Ale zase kecáš, protože to o tom vlastnictví jsi rozebíral v jiné diskusi, tam jsi mi tvrdil, že když si ta auta jen pronajímám, tak je nekupuju, tudíž nemám vystupovat jako kupec dané třídy aut. A já jsem ti vysvětlil, že nákladově je to jedno, jestli je kupuju nebo pronajímám, stojí mě to stejné peníze (což je u pronájmu úspěch, obecně je dražší než pořízení). Ale pro pronájem mluví věci jako, každého půlroku nové auto, žádná starost se servisem, s následným prodejem. Logické, aspoň pro mně, každopádně nevidím důvod se nepovažovat za kupce (zákazníka) dané třídy aut.

Už jsi trochu v křeči. ;-)
27. 1. 2021 14:23
Re: Ta podstatná
Ale to všechno se děje za účelem zlepšení životního prostředí. Teď jako najednou obrátí a budou to znevyhodnovat? Už se něco takového v historii - moderní historii - událo?
27. 1. 2021 14:20
Re: Ta podstatná
Myslím, ze to tvrzení znělo, ze už jsi aut v hodnotě Tesly S poridil alespoň deset.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:16
Re: Ta podstatná
Nemáš představivost, bohužel stát ano, on už ti to psal výše gunman, mohl ses zamyslet, nebýt tak vztahovačný.

Variant, jak vybrat "spotřební daň" vymyslí úřady x, nic se neboj, stačí třeba zákonem zakázat nabíjení z běžné zásuvky. Bude to možné jen z k tomu určené zásuvky se samostatným zaplombovaným elektroměrem. Pokud pak při kontrole (servis, stk, spec. úřad?) zjistí, žes najel víc, než jsi nabil, doúčtují mastným paušálem, plus sankce, no problem.
Navíc, to nabíjení doma bude pro podstatnou část EV nemožné, v reálném světě to pro většinu aut bude znamenat nabíjení u veřejných stanic.

A pak ty další formy daní, které zmiňuju o pár příspěvků výše, třeba silniční daň i pro soukromá vozidla, daň z převodu auta (jako u nemovitosti), zase variant x, vůbec se nebojím, že by nepřišli na to, jak tu ušlou spotřební daň z paliv dostat z provozu EV.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 14:14
Re: Ta podstatná
No nijak, přece
Každý správný elektrofil VĚŘÍ A NEZPOCHYBNITELNĚ VÍ, že elektřina se nedaní (protože to prostě nejde) a rodí se v zásuvce :D
prostě protože :D
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 14:12
Re: Ta podstatná
Samozřejmě že to nejde :D
Elektřina se nedá zdanit, žádný elektromobil nemá žádný počítač a žádnou paměť, nic si do ní neukládá, nebude nikdy komunikovat ani s nabíječkou ani s žádným jiným zařízením.
E-cally v autech také neexistují a elektromobilům sice prý lze na dálku upgradovat software, ale samozřejně nelze a nikdy nepůjde zjistit, kdy, kde a jak dlouho se nabíjely. prostě PROTOŽE
Prostě ne a ne a ne - protože tak rozhodl velký elektrofil mig 0,35 svým výnosem
a takto to budiž na věky platné :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:02
Re: Ta podstatná
Ty, ty, ty, břatře plukovníku, zases četl nepozorně.
Ta lekce z ekonomie zněla tak, že pronájem automobilu vyjde nákladově stejně jako jeho vlastnictví, v daném časovém úseku.
Musíš se víc snažit. ;-)
27. 1. 2021 13:54
Re: Ta podstatná
Viz výše.
Fosilní paliva jsou zdaněna spotřební dani. Jak ji napasujil na elektřinu ?
27. 1. 2021 13:52
Re: Ta podstatná
Stejný argument používáš pro to, ze to zdanění bude.
Ptám se znovu jak odlišit elektřinu do televize a do auta.
27. 1. 2021 13:48
Re: Ta podstatná
Vstřebávám to všemi póry.
Naposled to byla lekce z ekonomie a poznatek, ze pronájem automobilu je totéž co jeho vlastnictví :yes:
Avatar - iudex
27. 1. 2021 12:54
Re: Osekanie
Jj, píšem to hneď v prvej vete. Tak ako predošlé roky boli typické tým, že sa hľadali a vypĺňali všemožné medzery na trhu, tak do budúcna to bude naopak a bude sa s kalkulačkou v ruke zvažovať, ktoré (sub)segmenty opustiť.
Ja som síce vždy za pestrosť ponuky, ale viac ocením pestrosť v rámci jedného modelového radu než pestrosť v zmysle počtu modelových radov. Teda napr. nech má povedzme 3er rôzne motorizácie, pohony a prevodovky a hlavne ich voľnú kombinovateľnosť než mať kopec subkategórií, ale všade ten istý motor (ako to má koncern, ktorý osadí desiatky modelov v podstate len štyrmi motormi: 1,0, 1,5 a 2,0TSI a 2,0TDI). Ale chápem, že tak ako je systém nastavený dnes, tak mať rôzne motorizácie a prevodovky je z hľadiska homologizácie rovnako zložité a nákladné, ako mať rôzne modelové rady.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 12:53
Re: Ta podstatná
Lichotí mi, jak mě pečlivě čteš, věřím, že i z té dnešní lekce si zase aspoň něco málo odneseš.
Jo, a není zač. ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 12:49
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
To sice máš pravdu, ale zase nevíš, a jak obrovským sebezapřením do toho auta a speciálu nasedají :D A přece někd musí být ten předvoj, který se musí v zájmu celku obětovat - a lítat těmi letadly a jezdit auty aj :D :D
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 12:49
Re: Ta podstatná
Já pochopení pro nemajetné mám, proto o tom píšu, nemáte je právě vy, nadšenci s hraběcími radami o solárech. To, že napíšu, že pokud na tento scénář dojde, mně nevadí, protože v tom vidím výhodu volnějších silnic, to má být ukázka mého nepochopení pro nemajetné.? To ne, Migu, to je zas jen tvoje demagogie.

Na vysvětlení ostatního ani nečekám, nemáš jak a čím, prostě jen fabuluješ, jak dojde na data, je konec.

A rozlišení "dvou různých elektrik"? To je snad na tobě, to je tvůj termín, já žádné dvě elektriky nikde nevidím.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 12:45
Re: Ta podstatná
Tak tak... Zdanění elektřiny se konat nebude, prostě protože :D
Argument jak noha
Inu, co taky chtít po elektrofilovi, který VĚŘÍ A VÍ :D :D :D
27. 1. 2021 12:41
Re: Ta podstatná
Napsal diskutér s prukazkou do elitních vědeckých knihoven :-) kam se běžný smrtelník nemá šanci dostat :-) :-) :-)
27. 1. 2021 12:39
Re: Ta podstatná
Nemám pro ne žádné řešení. Nebudou ho potřebovat. Žádné zdanění se konat nebude.

Líbí se mi jaké mas pochopení pro ty nemajetne, když o par příspěvků výš si mneš ruce, jak se ti vyprázdní ulice.

Ostatní nemám náladu a čas vysvětlovat, stejně jako ty evidentně nemas zájem mi vysvětlit, jak rozlišit dvě různé “elektriky”.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 12:15
Re: Ta podstatná
Tak on si stačí vzít třeba ten koment Miga nad tebou. Klasická ukázka falešného dilematu, nikdo totiž v tomto vlákně nenapsal nic o zákazu ježdění nebo o tom, že automobilismus je nutno nahlížet pouze prismatem zanícených řidičů nebo polemizoval s tím, že většina lidí nemá auto jako "ledničku" tedy jako prostředek k přesunu. Nic takového, to je jen Migova obvyklá demagogie.

Podstatou této diskuse je moje tvrzení, že bude-li elektromotor v blízké budoucnosti povolen jako jediný pohon pro nově vyrobená osobní auta, pak se jednak automobilismus pro všechny zdraží, jednak se pro určitou část lidí stane nedostupným. Máš-li něco k věci, prosím.
27. 1. 2021 12:13
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Evropě vládne bohužel tlupa zelených přehumanizovaných dobro-serů. Číňani z nás musí mít srandu co jako EU předvádíme. Vůdci EU jsou stejně neschopný diletantni jako ve 30tých letech. A tenkrát díky jejich neschopnosti byla bohužel válka.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 12:03
Re: Ta podstatná
Hm, tak s lehkostí sobě vlastní, jsi hodil přes palubu tu drtivou většinu lidí, kteří nemají dům (na něm střechu pro fotovoltaiku) jsou a budou závislí na odběru z veřejné sítě. Jaké máš pro ně řešení? Jak se vyhnout drahé elektřině? Můžou si nakoupit rotopedy s dynamem a dělat si el. sami? Ani bych se nedivil, když ty s domkem jsi opět lehce vyřídil fotovoltaikou.

Nevím, jak odpovědět někomu a nedotknout se ho, když si dotyčný myslí, že bude mít na střeše soláry a nebude spojen s veřejnou sítí.
To jako že to auto budeš nabíjet z té střechy napřímo, kontinuálně?
Máš potuchu, kolik kWh vyrobí taková střecha denně?
A jakou kapacitu mají baterie nějakého průměrného EV?
Nějakou 50kWh baterku bys nabíjel tři čtyři dny (slušná střecha plná panelů udělá tak 15kWh denně, nemluvě o roční době, počasí - výkyvy), takže čtyři dny nabíjet, dva dny (když moc) jezdit? To má být řešení? A kde je druhé auto, jiné spotřebiče?

Ty jsi fakt Marťan, nejdřív elektřina nejde zdanit, pak, a jo, jde, tak vyřeším samovýrobou... šmarja. Pak se člověk diví, kolik lidí je z téhle budoucnosti nadšeno, evidentně si vystačí jen s nadšením, na co se trápit podstatou, tech. fakty atp.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 12:02
Re: Osekanie
Na druhou stranu, stejná "matematika" se dá použít i u Mercedesu. A ještě horší je fakt, že elektrické modely berou zase jako samostatné modelové řady, namísto zařazení do stávajících. Třeba jako to plánuje Audi.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 12:00
Re: Ta podstatná
To je marný boj, oni to nikdy nepochopí. Místo toho se zmůžou jen na další vlnu urážek a nadávek...
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 11:58
Re: Ta podstatná
Euro 7 je stěží ve fázi návrhu a ty už víš, že vylučuje možnost prodávat auta se spalovacími motory... ty jsi gényjus.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 11:57
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
A co brání Evropě dělat to taky? Vždyť může, nic a nikdo ji neomezuje. Jenže to by se Evropa musela snažit, musela by chtít se vůbec prosadit, mít nějakou vizi. Čína má vizi a cíl, jde si za ním. Takže až Evropě zbydou jednou oči pro pláč, může si za to sama. A ne EU nebo její představitelé. Ti takové věci neřídí.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 11:20
Re: Ta podstatná
Nabubřelé kecy v kleci, migu
ale chápu, když nemáš argumenty, cancáš.
Ostatně, jako každý správný rudo-zelený elektrofil

Samozřejmě, elektřina se nedá zdanit, elektropazmek nemá žádnou paměť, kam si nic neukládá, nebude nikdy komunikovat ani s nabíječkou ani s žádným jiným zařízením.
Jak také jinak
hezké elektrofilní sny :no: :no: :no:
27. 1. 2021 11:06
Re: Ta podstatná
Kolik třešní, tolik višní.
Ok dekuji za kapitulaci, příště rád posloužím znovu :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 10:47
Re: Ta podstatná
"Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět?"

Karel Čapek,Válka s mloky

A i když je to už 85 let staré - furt je to pravda...
27. 1. 2021 10:27
Re: Ta podstatná
a zároveň si bude pamatovat, jestli jsi natankoval na veřejné stanici nebo doma... nebo ses připojil o nedělním obědu u maminky... nebo na chatě...
a co ten, kdo má doma solární panely a elektřinu si vyrábí sám? bude ji platit dvakrát?
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 10:21
Re: Ta podstatná
So elementary, dear Watson
(1) elektro-vehikl bude hlást, kolik spotřeboval energie na nabíjení -a to se ti promítne do faktury
a protože to nebude stačit, přijde krok 2
(2) následně se navýší daňové zatížení veškeré elektřiny
27. 1. 2021 09:57
Re: Ta podstatná
kdyby nám zakazovali jezdit úplně, viděl bych to jako problém. problém je ale v tom, že si vykládáte svoje řidičské zanícení jako většinový stav. většina lidí ale používá automobil jako lednici a tudíž jim bude celkem jedno, na co to pojede. a pokud se cena nových elektromobilů slevní, k čemuž časem nepochybně dojde, bude jim to šumák...
27. 1. 2021 09:55
Re: Ta podstatná
samozřejmě, že lze. zatím ji daní stylem, že kdo má např. solární panely, dostává ji levněji. jak ti odstíní energii, kterou používáš na domácnost a tu, kterou budeš dobíjet auto? pojedou dvoje dráty? a co budou dělat s těmi, co jsou energeticky soběstační?
veřejné dobíjecí stanice samozřejmě budou něco jiného.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 09:48
Re: Ta podstatná
Bohužel, zeleným greténům zapomněli vysvětlit, že George Orwell svůj román 1984 myslel jako varování, NIKOLI jako uživatelskou příručku :(
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 09:47
Re: Ta podstatná
Nazeleno, Migu, VŽDYCKY nazeleno :D
Avatar - Jerry.Gunman
27. 1. 2021 09:45
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Přesně ty :D
"My" (euro-americká civilizace) nejrůznějším africkým státum DÁVÁME "humanitální pomoc" - a oplátkou dostáváme statisíce "syrských uprchlíků" a status odporných rasistů

Číňané si tam KUPUJÍ surovinové základny
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 09:33
Re: Ta podstatná
Máš pravdu, elektřina nejde zdanit. Tím bych to uzavřel, žij blaze. ;-)
27. 1. 2021 09:31
Re: Ta podstatná
jsem zvědav, jak zdaní elektřinu. obarví ji na červeno jako naftu?
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 09:31
Re: Ta podstatná
Jasně, ono dohadovat se dnes o tom, jak to dopadne s již vyrobenými auty s ICE, je docela ošidné, do těch plánů budování zelené Evropy vstupuje teď evropským sociálním inženýrům nepříjemně krize násobená vlivem covidu, až hloubka propadu ukáže, kolik zbývá prostředků pro budování světlých elektrických eko zítřků, může být, že za pár let budeme v Evropě řešit, jestli máme vůbec za co jezdit v tom, co tu už je, takže i ty ev světlé eko zítřky můžou skončit dříve než začaly.
Avatar - JirkaVejrazka
27. 1. 2021 09:25
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Myslis ty cinany, kteri velkou cast Afriky uz v podstate skoupili?
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 09:25
Re: Ta podstatná
Tady se v podstatě o žádné nové technologii mluvit nedá, jednak je stará, jednak proti autům s ICE je EV jednoduchá záležitost. Jediné, co je dnes objektivně drahé jsou baterie, a ty klidně můžou, jednak vývojem, jednak masovostí, zlevnit. Ale je/bude to úplně jedno, chybou je, aplikovat logicky platná pravidla volného trhu, "...na začátku stojí všechno hodně a postupem času je to skoro zadarmo" na něco, co podle nich nefunguje, v tomto aktuálním vývoji nic přirozeného, měřítky volného trhu, není. Jinými slovy, špóruj, budeš-li se chtít vozit, ty zásadní náklady příjdou v ceně elektřiny, a dalším, již velmi promptně připravovaném zdanění.

ad edit: o ojetých autech nepíšu nikde ani slovo, říkám, že ti, co sní o levném vození se v EV, budou velmi zklamáni.
Budou-li nová auta jen EV, projeví se to na reálné hustotě provozu během pár let, jedno, kolik tu bude ojetin, nemluvě o salámové metodě, dnes se ojetiny s ICE neřeší, bude to tak i za patnáct let?
Avatar - iudex
27. 1. 2021 09:20
Osekanie
Toto osekanie produkcie je logická správa, ktorá bude platiť nielen u BMW, ale všade inde. Proste limitované zdroje sa budú musieť presunúť do hybridov a EV a na spaľováky ostane menší badžet.
A zrovna BMW znesie to osekanie asi najlepšie, pretože jej portfólio je aktuálne až zbytočne široké.
Už to padlo pod testom 2GC, to je ideálny kandidát na odstrel. Zbytočné a slabo predávané auto, predajne nedkáže konkurovať CLA, proti ktorému je zamerané, takže to pôjde dolu medzi prvými.
Ako druhé by mohlo padnúť niektoré z dvojice 2AT/2GT (ak nie obe), síce MPV v princípe nie je zlá myšlienka, ale popri SUV sa dnes už moc nepredáva, je proste nemoderné a všetci chcú byť in v SUV.
Zrejme pôjde pod nôž aj niektoré kabrio, je to síce imidžovka a pekne sa vyníma na obrázku, ale 3 rady kabrioletov sú asi neúnosné, z trojice 2, 4 a 8 to tipujem najskôr na 2er kabrio.
Mierne nadbytočné mi príde aj 6GT, chápem jeho praktický prínos oproti 5er, ale je to pomerne malá medzera na trhu.
No a napokon by sa mohlo preriediť portfólio SUV, tých je aktuálne až 7 a málokto má tak veľa SUV. Tu si to ale netrúfam odhadnúť, záujem o X modely je veľký, X5 je hit, dokonca aj obrie X7 sa predáva (a na veľké a drahé autá sú naviac najvyššie marže). Na druhej strane mestá sú plné malých SUV (X1, X2), ktoré plnia sen o dostupnom prémiovom SUV, takže tie asi tiež prežijú. Najskôr by som tipoval X4. Ale možno sa SUVčiek obmedzovanie nedotkne vôbec.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 09:10
Re: Ta podstatná
Do istej miery súhlasím, ako píšeš, výsledkom nebudú cesty plné šťastných vodičov na lacných EV, ale naopak to, že z auta sa (zase) stane luxusný tovar. Teda samozrejme myslím z nového auta, nakoľko budú drahé. V najbližších rokoch EV budú drahé už z princípu, proste technika EV ani nemôže byť tam, kde sú po storočí spašováky a spaľováky budú drahé kvôli emisným pokutám.
No a po odstavení spaľovákov už nebude na výber, buď drahé elektro alebo nič. Ale prázdne cesty to žiaľ neprinesie, proste menej ľudí si kúpi fungl nové auto a naopak porastie trh jazdeniek. Takže taký ak to trochu preženiem kubánsky scenár.
Avatar - iudex
27. 1. 2021 09:03
Re: Nedávno
Musím s Tebou výnimočne súhlasiť, ak niekde začať so škrtaním, tak 2GC je prvý na rade. Je to zbytočné škaredé auto, ktoré v portfóliu moc nezapadá a aj jeho predaje sú dosť biedne, predstavujú len zlomok predajov 1er a aj v porovnaní s priamou konkurenciou CLA sú jeho čísla cca. štvrtinové.
27. 1. 2021 08:58
Re: Ta podstatná
No to, ze by v EURO 7 neslo provozovat ICE je pochopitelne nesmysl ze... Mimochodem cina ma uz dneska schvalenou normu obdnou s EURO 7 s platnosti na rok 2023, a ze by to cinske autombilky zvladly a evropske ne? Tomu se opravdu moc nechce verit.
Jinak jedine relevnantni co k tematu zaznelo z automobilek je to, ze zadny dnesni motor EURO 7 nesplni - no to je celkem logicke, proc by dneska nekdo ladil motor na zatim neexistujici normu. To same platilo ale pred zavedenim EURO 6, a taky pred zavedenim EURO 5, a EURO 4 .... vzdy byl par let pred zavedenim normy stav "zadny dnesni motor tu normu nesplni"
Avatar - iudex
27. 1. 2021 08:58
Re: Nedávno
Ako píše kolega Niemand, bavorákov na platforme UKL je plno, jednak 1er už nie je zriedkavá (u nás až tak moc nie, ale na západe ich je ako maku, ostatne je to 7. najpredávanejší kompakt v EU), ale hlavne Xkové modely, X1, X2, tých je plno a to je pre BMW predajný hit.
27. 1. 2021 08:55
Re: dyt ju
Ze by HD zrusil celosveove sportstery, kvuli EURO 5? Zvlastni uvaha...
27. 1. 2021 08:47
Re: Ta podstatná
Jen takové zamyšlení - existuje technologie v oblasti elektroniky, která se za stejné peníze prodávala na začátku, uprostřed i na konci? Zatím registruju jen to, že na začátku stojí všechno hodně a postupem času je to skoro zadarmo.
Takže se majetní uklidňují marně.
edit: ojeté automobily hned tak nikdo nezakáže....
27. 1. 2021 08:29
Re: Ta podstatná
Nebude nakonec všechno ještě dřív? Všude se píše, že EURO 7 má platit od roku 2025. A že EURO 7 v podstatě vylučuje možnost prodávat auta s ICE.
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 08:18
Ta podstatná
informace pro to, co slyšíme a budeme slýchat v blízké budoucnosti od evropských automobilek, je v prohlášeních evropské komise, potažmo vlád růz. evropských zemí v tom smyslu, že od roku 2030 (resp. různá data od roku 2030) bude povoleno provozovat jen nová auta poháněná elektromotory. To je podstata, samozřejmě ještě s tím související vytváření si argumentačního střeliva o technologické přežitosti a nedostatečnosti ICE skrze vydávání fyzikálně nesplnitelných emis. limitů. Na tohle automobilky reagují, proto se dočítáme o spojování výrobců (predikce čtyř velkých koncernů), o osekávání nabídky, unifikaci technologií napříč modelovými třídami, nutnosti investic do baterií atp. Tak to prostě je, co bude výsledkem, není těžké si domyslet, trochu škodolibě si říkám, že jak už to bývá, nejvíc na tomto vývoji prodělají ti, kteří se dnes za něj bijí, protože jejich dětinské představy o tom, jak budou jezdit levným EV na levnou elektřinu, je přesně to, co se nestane, naopak automobilismus bude v příštích dekádách výsadou majetných, osobně nemůžu říct, že by mi vadilo, zažít zase volnější silnice ve stylu devadesátek, proč ne, před řidičským důchodem to není špatná perspektiva. ;-)
27. 1. 2021 08:12
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Paradoxem je, ze ti co o nas rozhoduji, zvednou ruku za zelenou planetu a pak nasednou do sluzebnich A8, ktere je odveze na letiste, kde na ne ceka special, ktery vyprodukuje to co jedno auto za celou svou existenci.
27. 1. 2021 06:58
Re: Nedávno
Tak to sa musíš viac pozerať okolo seba. X1 odkedy je predokoľkou, tak je v EU predajne veľmi úspešná a prakticky sa ich predá toľko ako X3 + X5. 1er ako predokoľka sa predáva len rok, ešte nie je v štatistikách. Ale myslím, že predaje tiež stúpnu oproti RWD predchodcovi a už ten bol predajmi blízko 3er.
A hádam, že aj na autách s UKL platformou majú marže stále vyššie ako neprémiové značky.
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 05:37
Re: Končí
Ty bláboly máš ze které stranické schůze?
Avatar - Jerry.Gunman
26. 1. 2021 23:08
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Diamante,
- problém není v přelidnění, ale v tom, že stávající vůdci západní civiizace ze samé rozežranosti už nevědí co by
- jakmile padne "západ", přelidnění se vyřeší samo - protože Číňani nebudou tak pitomím, aby
sypali žoky peněz do Afriky
- z dlouhodobého hlediska žijeme v interglaciále, čili době meziledové. Takže jaké "lidmi zapřičiněné globální oteplování"?
Avatar - Jerry.Gunman
26. 1. 2021 23:01
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Už se můžeš přestat bát... právě se stalo :-(
Avatar - Jerry.Gunman
26. 1. 2021 23:00
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Rituální sebevraždu páchá celá západní civilizace :-( :-(
26. 1. 2021 22:26
Re: Končí
Co to meleš za hovadiny?! To jako že nás nemá zajímat Škodovka, ve které jezdí více než půlka našeho národa, ale nějaký podělaný Lexus, kterého se v Evropě prodá 00nic?!! Ses asi pomátl, nebo? :-O
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2021 22:23
Re: Končí
A myslíš, že Lexus neprodává 90 % firmám?
Ne, já pořád doufám, že toho debila jen hraješ, protože něco tak blbého nemůže na světě existovat.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2021 22:12
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Na rozlohe statov mame 3 nasobok obyvatelov a mozno 5 nasobok aut... takze ano sme preludneni a preautovani a preto nas trapia emisie coraz viac ako americanov ... o australcanoch uz ani nevravim.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2021 22:08
Re: Nedávno
Suhlas... ale uz sme sa o tom davnejsie bavili ze mat 4 rozne modely v rozmedzi 10 centi dlzky je volovina a ani premii to nemoze fungovat... navyse je to prave premia ktora dnes uz musi setrit a nie dacia ... karta sa obratila... premiovky este padnu tvrdo ku dnu... a nakoniec opat ostane 3ka 5ka 7cka a par suvecok... a nezmyselny zvysok skonci chceme nechceme
Avatar - lyon667
26. 1. 2021 21:55
Re: Nedávno
Vůbec bych se nezlobil, kdyby se BMW vykašlalo na v podstatě neprémiovou UKL platformu. Jednak to nejsou auta s nějak extra vysokou marží a druhak to člověk moc nepotkává, takže kdoví, kolik se toho vlastně prodá. Jiná věc ovšem je, že tu platformu sdílí s Mini. V reálu se zase budou ořezávat konfigurace u těch nejprodávanějších... :-/
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2021 21:53
Re: Končí
Plakat za znackou ktora 90 percent vyrobenych aut predava firmam ( ktore sa nasledne ich uz po roku zbavuju ) urcite nemusime... uz taka strata lexusu by ale fakt zabolela ... a aj mna hoc nie som cielovka
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2021 21:50
Re: Končí
Toto je len zaciatok... tych kuskov ktore skoncia uz coskoro bude viac...
Avatar - twistedTSD
26. 1. 2021 21:38
Re: Nedávno
Nerad s tebou souhlasím, ale... schopnost německé prémie vyprodukovat v jedné třídě pět zbytečných aut je vskutku unikátní.
Avatar - twistedTSD
26. 1. 2021 21:36
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Evropa není přelidněná.
26. 1. 2021 20:53
dyt ju
Stejne jako HD vodpalilo Sportstery, protoze vzduchac a protoze euro na Xtou, tak Bago necha jen drahy kary. Zas se svet vrati do normalu a kdyz potkas bago, tak typek co ma love. Ne socka, co koupil holotu jako já 😂
26. 1. 2021 20:42
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Však já netvrdím, že ti zločinci likvidují sami sebe. Ale likvidují vše okolo, zatím hlavně ekonomiku a hlavně automobilový průmysl! :-O :-(
26. 1. 2021 20:31
Re: Plyn brzda
Jo osekat, vzdycky kdyz osekali, tak tech modelu pribylo a ted to nebude jinak.
Avatar - white label
26. 1. 2021 20:28
Re: Končí
Zrovna těch dvou řad škoda nebude...
Avatar - white label
26. 1. 2021 20:26
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
ses dožil/dožil ses
Avatar - WinDiesel
26. 1. 2021 20:07
Re: Končí
musíme tam všichni
tímhle tempem tady Číňané nastolí "ordnung" do 10 let

a práce bude zase "oswobozovat", v tom jsou mnohem dál než swého času Němci
Avatar - WinDiesel
26. 1. 2021 20:05
Re: Plyn brzda
:-! brzda-plyn, jo to mají v krvi
Avatar - WinDiesel
26. 1. 2021 20:03
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Levičáci nikdy nepáchají sebevraždu, vždy zabíjejí někoho jiného ...
Nebo snad levičáci spáchali sebevraždu v době francouzské revoluce?
Nene, zabili mnoho lidí než je sežrala revoluce - jejich výtvor.
Avatar - WinDiesel
26. 1. 2021 20:02
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Mráz přichází z Bílého domu ..... :no:
26. 1. 2021 20:01
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Mám to úplně stejně a jen s úžasem sleduju, jak Západ v přímém přenosu páchá rituální levičáckou sebevraždku... :-O :-O :-O :no:
Avatar - rohYpnol
26. 1. 2021 19:57
Končí
Končí řada 2 GrC, 2AT ...

bohužel mám obavy, aby nekončilo rovnou celé BMW, které se prodalo Číně.
26. 1. 2021 19:36
Plyn brzda
Verím, že osekanie ponuky je rozumný krok.

Oceňujem “dlhodobosť” stratégie, štýl plyn-brzda :).
Viem, že vývoj trvá dlhšie, ale za 2-3 mesiace šupnú na trh kopec nových modelov a na konci tretieho idú sekať portfólio.
Avatar - Blue Sun
26. 1. 2021 19:07
Nedávno
se tu řešila smysluplnost 2GC v modelové nabídce BMW... tak hned mají prvního kandidáta na odstřel. :-D Ve zlatých časech, na které se tu kdejaký jouda odvolává, měly prémiovky 3-4 modelové řady s variacemi stěží sedan-kombi, do toho 1-2 kupé a kabrio, později 1-2 SUV.
Dneska je v každé třídě sedan, kupé, 4Dkupé, SUV, SUV kupé, do toho všelijaké "mimo" stojící verze... bordel nade vše.
Avatar - 3_diamanty
26. 1. 2021 18:36
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Za vsetkym hladaj preludnenie.... uz napr na aljaske ci novom zelande s tymto problem nemaju aj preto z 99 percent tam aj dnes kazdy ma spalovak benzin. Treba ist uz inde... tu uz lepsie nebude... a vlastne prave to preludnenie ma aj najvacsi vplyv na zmenu klimy.... zavidim dnes preto aj novozelandanom ci australcanom ... ti si este dlhe roky budu zit v nepokazenom a neskreslenom svete... a maju tam same paradne auta
26. 1. 2021 18:23
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Kwa taky mě ta myšlenka straší.
26. 1. 2021 18:21
Re: Do svých 20 let jsem s napětím
Už jses dožil.
26. 1. 2021 18:03
Do svých 20 let jsem s napětím
toužebně čekal na den, kdy půjdou komunisti do pr,,dele. Bohužel cca od 40 se začínám bát, že se dožiju dne, kdy půjde do pr...dele Západ.