BMW zřejmě omezí nabídku modelů i výbav, úspory půjdou na elektromobily
Pandemie, pokles čínského trhu a masivní investice do elektrifikace. Automobilky v posledních letech čelí mnoha výzvám, které se nevyhnuly ani prémiovým značkám.
Potíže, kterými automobilový průmysl v posledních letech prochází, dopadly i na značku BMW. Ta se potýká s poklesem prodejů kvůli pandemii, klesající poptávce po prémiových vozech na čínském trhu a rostoucími nároky na elektrifikaci. Situace ale ještě není zas tak zlá.
Pokud by se totiž zhruba od poloviny února tohoto roku podařilo opět nastartovat příjmy objednávek, pak by automobilka mohla být schopna vykázat za první čtvrtletí tohoto roku stále smysluplný zisk, jak v rozhovoru pro Reuters prozradil finanční šéf automobilky Nicolas Peter.
V blízké budoucnosti se však automobilka bude muset popasovat s dalšími omezeními v oblasti emisních limitů – a to jak v Evropě, tak v Číně. I to je jeden z důvodů, proč se musí většina automobilek více soustředit na vývoj v oblasti elektromobility, který je však finančně dost náročný. Na trhu s elektromobily se navíc objevuje stále větší konkurence.
Některé automobilky se kvůli tomu rozhodly spojit síly, což byl příklad koncernů PSA a FCA, které společně vytvořily Stellantis – čtvrtou největší automobilku světa. BMW je však přesvědčeno, že náročné nadcházející období zvládne vlastními silami. Aby to však bylo možné, bude muset investovat do správných odvětví a učinit řadu úsporných opatření.
Tradiční mnichovská automobilka by tak měla do budoucna zjednodušit svou nabídku modelů a omezit množství nabízených modelů i karosářských verzí. Automobilka se navíc zaměří i na komplexitu příplatkového vybavení.
Cílem bude nabídnout především populární doplňky, o které mají zákazníci největší zájem. Zjednodušovat by se však měl i software, který má být efektivnější při výrobě nových modelů. Investovat by se naopak mělo například do vývoje článků a baterií pro elektromobily.