Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW zřejmě omezí nabídku modelů i výbav, úspory půjdou na elektromobily

Ondřej Mára
Diskuze (90)

Pandemie, pokles čínského trhu a masivní investice do elektrifikace. Automobilky v posledních letech čelí mnoha výzvám, které se nevyhnuly ani prémiovým značkám.

Potíže, kterými automobilový průmysl v posledních letech prochází, dopadly i na značku BMW. Ta se potýká s poklesem prodejů kvůli pandemii, klesající poptávce po prémiových vozech na čínském trhu a rostoucími nároky na elektrifikaci. Situace ale ještě není zas tak zlá.

Pokud by se totiž zhruba od poloviny února tohoto roku podařilo opět nastartovat příjmy objednávek, pak by automobilka mohla být schopna vykázat za první čtvrtletí tohoto roku stále smysluplný zisk, jak v rozhovoru pro Reuters prozradil finanční šéf automobilky Nicolas Peter.

V blízké budoucnosti se však automobilka bude muset popasovat s dalšími omezeními v oblasti emisních limitů – a to jak v Evropě, tak v Číně. I to je jeden z důvodů, proč se musí většina automobilek více soustředit na vývoj v oblasti elektromobility, který je však finančně dost náročný. Na trhu s elektromobily se navíc objevuje stále větší konkurence.

Některé automobilky se kvůli tomu rozhodly spojit síly, což byl příklad koncernů PSA a FCA, které společně vytvořily Stellantis – čtvrtou největší automobilku světa. BMW je však přesvědčeno, že náročné nadcházející období zvládne vlastními silami. Aby to však bylo možné, bude muset investovat do správných odvětví a učinit řadu úsporných opatření.

Tradiční mnichovská automobilka by tak měla do budoucna zjednodušit svou nabídku modelů a omezit množství nabízených modelů i karosářských verzí. Automobilka se navíc zaměří i na komplexitu příplatkového vybavení.

Cílem bude nabídnout především populární doplňky, o které mají zákazníci největší zájem. Zjednodušovat by se však měl i software, který má být efektivnější při výrobě nových modelů. Investovat by se naopak mělo například do vývoje článků a baterií pro elektromobily.

Ondřej Mára
Diskuze (90)

Doporučujeme

27. 1. 2021 14:58
Re: Ta podstatná
A taky čteš nejchytřejší knížky a všemu nejvíc rozumíš. Ty jsi legracnejsi z těch všech klaunu a kasparu, kterými titulujes ostatní...
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 14:52
Re: Osekanie
Tak u VW třeba chápu, že si chce s ohledem na náklady zjednodušit motorovou paletu, zase nemůže hnát ceny do extrémních výšin. Obdobně nejspíš bude vypadat i "unifikovaná" elektrická budoucnost VW. Jedna platforma, tři motorizace, tři kapacity baterií a s tím se poperte. To u mainstreamu nevidím jako problém, není to ztrátové řešení.
27. 1. 2021 14:51
Re: Ta podstatná
Vlastnictví je jen jedno.
Já mám v Praze tři domy, až je koupim budou mý :yes:
Avatar - Blue Sun
27. 1. 2021 14:45
Re: Ta podstatná
Podstatou tvého tvrzení je neověřená a ničím nepodložená spekulace vycházející z nějakého minulého, neaktuálního stavu. To samé se dá vztáhnout na jakoukoli současnou inovaci v autoprůmyslu, nakonec zdražení nových aut to dokresluje nejlépe. A ani nemusí mít elektrický pohon.
A že si Mig pro dokreslení vzal dlouhodobou zkušenost s uvažováním zdejších diskutérů a prezentací jejich jediné správné pravdy o přístup k automobilismu? To není nic špatného, nakonec to dělají všichni. Včetně tebe i v tomto příspěvku...
Avatar - Dinar
27. 1. 2021 14:43
Re: Ta podstatná
Co nechápeš na "nákladově je to jedno", prostě je, stojí mě to stejně.
Nevím, jak bys chtěl něco takového zpochybnit? A hlavně proč?

A fakt chceš srovnávat vlastnictví nemovitosti s vlastnictvím auta? To jsi na tom hůř, s finanční gramotností, než bych si myslel.