Osmikolový MAZ s motorem o objemu přes 38 litrů spotřeboval až 75 litrů paliva při tažení balistických raket bažinami při teplotě -50 °C. Ve všech ohledech přehnaná představa byla realitou poválečného Sovětského svazu.
Jsou to diesely?
Já myslím, že by jim ta nafta zamrzla i ve filtru nebo rovnou i v nádrži.
Jen tak normálně přemejšlím, fakt to nechápu.
A prosím odpověz mi, proč nezamrzá ta nafta. Ne co se dělá s vodou nebo olejem a ani s čím se tam teď jezdí. Asi nějaký silnější příměsy - aditiva. Do -50. Tak to vidím já.
A někdy se jako startér používal malej benzíňák..ale ne u tohohle.
Arktická nafta, ta obyčejná je do cca -30, ty lepší sou i do -50 popř. vyhřívané nádrže (vnější obal samo ohřívaný třeba výfukovými plyny nebo i jinak.
Udělat jde vše. Našte Tatry Jamal pro Sibiř měly vyhřívanou korbu výfukovými plyny, aby nepřimrzal náklad ke korbě sklápěčky..
Nemas pravdu -44 je max pre naftu. 4. trieda arktickej nafty. To znamena, pri -44 nezacne kristalizovat. Do vacsich extremov uz musis naftu prihrievat. Ale pri -50 je udrzanie nafty v pouzitelnom stave ten mensi problem. Vacsi predstavuje zvysok auta.
Soudruh Barichelovic se vyzna, na nej muzes dat. Akorat nepochopim, proc si tihle rusti incesti davaji zasadne zapadni prezdivky. I kdyz na druhou stranu, bejt rus to opravdu neni na chlubeni.
V SSSR měli celkem dlouhou tradici používání dízlů pro vojenská vozidla - navíc takto koncipovaný "vězděchod" měl jistě motor, který dokázal "schroustat" cokoli, co teklo a nechalo se vznítit
Ano tyto speciální diesly byly schopní spalovat i kerosin, v nouzi nejvyšší to pár desítek km ujelo i na jakoukoliv směs, jednou do toho nalili prej mix nafty, kerosinu, benzínu a brzdové kapalinya jelo to.
Pockaj, ved kerosin je petrolej a to je ta luxusnejsia frakcia nafty. To ma motor skor za odmenu. Nafta s benzinom a brzdovkou? Preco nie, vsetko zalezi na pomeroch.
MAZ-535 vstoupil do služby v roce 1958 a byl používán pouze v sovětské armádě, jeho následovník MAZ-537 byl ale již exportován - do NDR, Finska, Jugoslávie a též do exotičtějších končin - Íránu, Egypta, Sýrie a Kambodže. Kromě toho se MAZ-537 zúčastnil válečného konfliktu v Afgánistánu a také v bývalé Jugoslávii, navíc byl zřejmě použit i ve válkách na Blízkém východě.
Prostě zase Mazal, no...
Stejně jako ty "odvozené varianty". Jak se varianta lišila přítomností "raketového systému", když 535B měl být prostě nosič raket (a skončil jen u prototypu)?
Nebo "proměnné tlakování centrálně z kabiny", což asi má být centrální huštění pneumatik...
ty sloužily i v ČSLA jako nosiče raket SCUD, ostatně je k vidění i VTM Lešany. Motor je tankový 38,8 L diesel, 525+ HP
Ze starších konstrukcí byl zastoupen hlavně ZIL 135, taktéž k vidění ve VTM Lešany (2x 6,9 V8 ZIL benzín, výkon na oba motory 360 HP), nosič raket 9K52 Luna-M, kód NATO FROG 7, výroba 1959-1963 ZIL Moskva, od 1963 BAZ Brjansk
Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
oni tam toho rusové měli a mají zajímavého, co takhle šnekové vozidlo ZIL 29061 a další, ZIL 4906 Bluebird pro kosmonauty, pásová vozidla do extrémních podmínek na Sibiř atd atd
Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
To neni jeho vyrok, to je vyrok Nicholasa Spykmana. Blabolem bych to asi nenazval, ale souhlasit s tim nesouhlasim. Svet ovlada ten kdo ovlada obchodni cesty a ovladat obchodni cesty znamena vladnout morim. Coz dokladaji i dva posledni svetovy hegemoni: Imperialni Britanie od ktere to prebrala do dnesniho dne vladnouci USA. Zadnej z nich neovladal eurasii a prece vladnou svetu.
PS: Cina nebuduje namornictvo takovym tempem proto, ze nekdo ve vedeni ma rad lodicky. Jeste par dekad a budou to prave more a oceany kolem Ciny, kde se bude rozhodovat kdo povede svet v 2. polovine 21. stoleti.
Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
Však on ten výrok je docela starý a pokud si matně pamatuji, tak právě o přístup do všech moři ( hlavně k tichém a indickému oceánu, který měli ztizeny) tak trochu Rusům šlo. Nebo tak nám to alespoň vykládal nás profesor politické geografie :).
Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
rusko ma ten pristup porad ztizenej, protoze nema zadnej nezamrzajici, nebo prinejmensim "teplej" pristav.
sice ted okupuje krym, ale pres bospor ma co se tyce vojenskych lodi pristup velmi ztizeny a vsechny ostatni pristavy jsou studeny.
rusko melo vzdycky zajem dostat se do teplych mori - pred Velkou valkou prostrednictvi srbska a cerne hory cimz prispeli k jejimu vypuknuti, historicky se snazili ovladnout bospor, coz se rusku nikdy nepodarilo
Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
Klíčem k ovládání světa bylo a stále je námořnictvo a tam stále (zejména díky letadlovým lodím) dominují USA. Rusko (i v dobách SSSR) bylo vždy kontinentální velmoc a jeho možnosti projekce síly mimo Eurasii byly vždy omezené.
Rusko se proto celkem logicky zaměřuje hlavně na strategickou složku vojska, která mu sice neumožní vnucovat svoji vůli kdekoliv po světě, ale spolehlivě kohokoliv odstraší od případného útoku na samotné Rusko. Svoje další ambice pak omezuje na svoje nejbližší okolí.
Re: Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
i bych tomu veril
u nas se za bolsevika davalo 20% a komousi ted jecej, ze mame davat 2%, tedy10x min.
verim, ze to je jejich labuti pisen a po rijnovych volbach vypadnou z parlamentu a skoncej na smetisti dejin jako spolek, kterej terorizoval svoje spoluobcany a zplundroval hospodarstvi
Re: Re: Nechtěli byste raději ty rusáky nechat na pokoji
Tak tak
v 80. letech šlo v SSSR cca 50-60% rozpočtu na obranu - a armáda (celý "vojensko-průmyslový komplex") ukusoval snad až 75-80% z rozpočtu.
Takhle nám to v raných 90. přednášel na VŠ náš pan profesor ekonomie
Upřímně, ZAPLAŤ BŮH za Gorbačova, který byl sice snílek (když se pokoušel reformovat nereformovatelné), ale neměl imperiální ambice.
Autore, hlavně že sis kopl. Jestlipak víš, jak se překopávala poslední česká vojenská přehlídka když ministerskou zpěvačku bolela záda? A Merkelová volala Putinovi, že nechce přehlídku k 75. výročí ukončení války v Moskvě. A Putin na to - Mám ji tedy udělat v Berlíně?
Re: nelidskejm podminkam museli odolavat hlavne lidi
Kdybys v tý době žil, viděl bys tu nápadnou podobnost těch nejrozrajcovanějších bolševiků se zelenorudejma palicema dneska. :-!
Včetně elektroparty tady.
Re: nelidskejm podminkam museli odolavat hlavne lidi
ty stroje sloužily i v civilním sekoru, zejména v ropném, težebním a stavebním průmyslu a jako speciální hasičské vozy na letištích. Chce to o tom něco vědět
Ja som na Maze 537 jazdil v OSSR 5 rokov my sme za Mazom ťahali antény stožiar 40V6M vážilo to 52 ton a ťahač 19t.Nadrze má dve po 450 L takže dokopy 900L.Dofukovanie kolies nemá z kabíny dofukovalo sa klasika z iného zdroja .To si autor zmýlil s Mazom 543 to bola bojová mašina ktorá mala dofukovanie kolies v kabíne vodiča.