Profi
tak jak to zvládal ten diesel? Neříkám, že nevěřím,že to byl vznětový motor - ale asi to nebyla úplně nafta. Nevíte někdo?
Normálně, jak myslíš že na Sibiři jezdí auta když je tam každou zimu -30 až -55 😄
Nahřívala se voda i olej nebo se nechávaly motory neustále běžet na volnoběh.
Dnešní Bazy, které Rusko používá maj vznětové motory Yamz o výkonu 500 a více HP
Nahřívala se voda i olej nebo se nechávaly motory neustále běžet na volnoběh.
Dnešní Bazy, které Rusko používá maj vznětové motory Yamz o výkonu 500 a více HP
Jsou to diesely?
Já myslím, že by jim ta nafta zamrzla i ve filtru nebo rovnou i v nádrži.
Jen tak normálně přemejšlím, fakt to nechápu.
A prosím odpověz mi, proč nezamrzá ta nafta. Ne co se dělá s vodou nebo olejem a ani s čím se tam teď jezdí. Asi nějaký silnější příměsy - aditiva. Do -50. Tak to vidím já.
A někdy se jako startér používal malej benzíňák..ale ne u tohohle.
Já myslím, že by jim ta nafta zamrzla i ve filtru nebo rovnou i v nádrži.
Jen tak normálně přemejšlím, fakt to nechápu.
A prosím odpověz mi, proč nezamrzá ta nafta. Ne co se dělá s vodou nebo olejem a ani s čím se tam teď jezdí. Asi nějaký silnější příměsy - aditiva. Do -50. Tak to vidím já.
A někdy se jako startér používal malej benzíňák..ale ne u tohohle.
Arktická nafta, ta obyčejná je do cca -30, ty lepší sou i do -50 popř. vyhřívané nádrže (vnější obal samo ohřívaný třeba výfukovými plyny nebo i jinak.
Udělat jde vše. Našte Tatry Jamal pro Sibiř měly vyhřívanou korbu výfukovými plyny, aby nepřimrzal náklad ke korbě sklápěčky..
Udělat jde vše. Našte Tatry Jamal pro Sibiř měly vyhřívanou korbu výfukovými plyny, aby nepřimrzal náklad ke korbě sklápěčky..
Soudruh Barichelovic se vyzna, na nej muzes dat. Akorat nepochopim, proc si tihle rusti incesti davaji zasadne zapadni prezdivky. I kdyz na druhou stranu, bejt rus to opravdu neni na chlubeni.
V SSSR měli celkem dlouhou tradici používání dízlů pro vojenská vozidla - navíc takto koncipovaný "vězděchod" měl jistě motor, který dokázal "schroustat" cokoli, co teklo a nechalo se vznítit
Ano tyto speciální diesly byly schopní spalovat i kerosin, v nouzi nejvyšší to pár desítek km ujelo i na jakoukoliv směs, jednou do toho nalili prej mix nafty, kerosinu, benzínu a brzdové kapalinya jelo to.
T34 tiež jazdila na diesel a paradoxne rusom Tčka jazdili, zatiaľ čo nemecké benzínové tanky stáli. Očividne majú rusáci know how na zimné podmienky.
MAZ-535 vstoupil do služby v roce 1958 a byl používán pouze v sovětské armádě, jeho následovník MAZ-537 byl ale již e😜ortován - do NDR, Finska, Jugoslávie a též do exotičtějších končin - Íránu, Egypta, Sýrie a Kambodže. Kromě toho se MAZ-537 zúčastnil válečného konfliktu v Afgánistánu a také v bývalé Jugoslávii, navíc byl zřejmě použit i ve válkách na Blízkém východě.
ale "lampa ve středu hranatého kokpitu" - co?
ty sloužily i v ČSLA jako nosiče raket SCUD, ostatně je k vidění i VTM Lešany. Motor je tankový 38,8 L diesel, 525+ HP
Ze starších konstrukcí byl zastoupen hlavně ZIL 135, taktéž k vidění ve VTM Lešany (2x 6,9 V8 ZIL benzín, výkon na oba motory 360 HP), nosič raket 9K52 Luna-M, kód NATO FROG 7, výroba 1959-1963 ZIL Moskva, od 1963 BAZ Brjansk
Ze starších konstrukcí byl zastoupen hlavně ZIL 135, taktéž k vidění ve VTM Lešany (2x 6,9 V8 ZIL benzín, výkon na oba motory 360 HP), nosič raket 9K52 Luna-M, kód NATO FROG 7, výroba 1959-1963 ZIL Moskva, od 1963 BAZ Brjansk
koho zajímá prototyp Moskviče. Čest vyjímkám, tenhle tahač je zajímavost. Co tak něco napsat o číňácích, co tam frčí?
oni tam toho rusové měli a mají zajímavého, co takhle šnekové vozidlo ZIL 29061 a další, ZIL 4906 Bluebird pro kosmonauty, pásová vozidla do extrémních podmínek na Sibiř atd atd
Co to ale muselo stát peněz a lidi tam neměli co žrát...... 😒]
No kolik, presne tolik aby se rise zla sama uzbrojila. Holt davat 20% hdp na zbrojeni, to chce fistrona. :yes:
Rusové jsou ze své historie dostatečně poučení, že kdo chce obstát na euroasijských pláních, musí budovat silnou armiju.
Kdo ovládá Eurasii, ovládá svět...
a kdo teda ovlada euroasii??
nejak mi ten tvuj vyrok prijde jako uplnej blabol
nejak mi ten tvuj vyrok prijde jako uplnej blabol
To neni jeho vyrok, to je vyrok Nicholasa Spykmana. Blabolem bych to asi nenazval, ale souhlasit s tim nesouhlasim. Svet ovlada ten kdo ovlada obchodni cesty a ovladat obchodni cesty znamena vladnout morim. Coz dokladaji i dva posledni svetovy hegemoni: Imperialni Britanie od ktere to prebrala do dnesniho dne vladnouci USA. Zadnej z nich neovladal eurasii a prece vladnou svetu.
PS: Cina nebuduje namornictvo takovym tempem proto, ze nekdo ve vedeni ma rad lodicky. Jeste par dekad a budou to prave more a oceany kolem Ciny, kde se bude rozhodovat kdo povede svet v 2. polovine 21. stoleti.
PS: Cina nebuduje namornictvo takovym tempem proto, ze nekdo ve vedeni ma rad lodicky. Jeste par dekad a budou to prave more a oceany kolem Ciny, kde se bude rozhodovat kdo povede svet v 2. polovine 21. stoleti.
Však on ten výrok je docela starý a pokud si matně pamatuji, tak právě o přístup do všech moři ( hlavně k tichém a indickému oceánu, který měli ztizeny) tak trochu Rusům šlo. Nebo tak nám to alespoň vykládal nás profesor politické geografie 😊.
rusko ma ten pristup porad ztizenej, protoze nema zadnej nezamrzajici, nebo prinejmensim "teplej" pristav.
sice ted okupuje krym, ale pres bospor ma co se tyce vojenskych lodi pristup velmi ztizeny a vsechny ostatni pristavy jsou studeny.
rusko melo vzdycky zajem dostat se do teplych mori - pred Velkou valkou prostrednictvi srbska a cerne hory cimz prispeli k jejimu vypuknuti, historicky se snazili ovladnout bospor, coz se rusku nikdy nepodarilo
sice ted okupuje krym, ale pres bospor ma co se tyce vojenskych lodi pristup velmi ztizeny a vsechny ostatni pristavy jsou studeny.
rusko melo vzdycky zajem dostat se do teplych mori - pred Velkou valkou prostrednictvi srbska a cerne hory cimz prispeli k jejimu vypuknuti, historicky se snazili ovladnout bospor, coz se rusku nikdy nepodarilo
Klíčem k ovládání světa bylo a stále je námořnictvo a tam stále (zejména díky letadlovým lodím) dominují USA. Rusko (i v dobách SSSR) bylo vždy kontinentální velmoc a jeho možnosti projekce síly mimo Eurasii byly vždy omezené.
Rusko se proto celkem logicky zaměřuje hlavně na strategickou složku vojska, která mu sice neumožní vnucovat svoji vůli kdekoliv po světě, ale spolehlivě kohokoliv odstraší od případného útoku na samotné Rusko. Svoje další ambice pak omezuje na svoje nejbližší okolí.
Rusko se proto celkem logicky zaměřuje hlavně na strategickou složku vojska, která mu sice neumožní vnucovat svoji vůli kdekoliv po světě, ale spolehlivě kohokoliv odstraší od případného útoku na samotné Rusko. Svoje další ambice pak omezuje na svoje nejbližší okolí.
Niekde som zachytil, že tých 20% išlo len na raketové nuklearne vojsko. Dokopy dávali na "obranu" vraj až 50 - 60 % a to mi až vyrazilo dych.
i bych tomu veril
u nas se za bolsevika davalo 20% a komousi ted jecej, ze mame davat 2%, tedy10x min.
verim, ze to je jejich labuti pisen a po rijnovych volbach vypadnou z parlamentu a skoncej na smetisti dejin jako spolek, kterej terorizoval svoje spoluobcany a zplundroval hospodarstvi
u nas se za bolsevika davalo 20% a komousi ted jecej, ze mame davat 2%, tedy10x min.
verim, ze to je jejich labuti pisen a po rijnovych volbach vypadnou z parlamentu a skoncej na smetisti dejin jako spolek, kterej terorizoval svoje spoluobcany a zplundroval hospodarstvi
20% HDP, coz bylo cca 50-60% rozpoctu. Pokud jsi nekde zachytil 60% bavil se ten nekdo jiz o rozpoctu, tedy jen jinak vyjadreno o tom samem. 😉
Tak tak
v 80. letech šlo v SSSR cca 50-60% rozpočtu na obranu - a armáda (celý "vojensko-průmyslový komplex") ukusoval snad až 75-80% z rozpočtu.
Takhle nám to v raných 90. přednášel na VŠ náš pan profesor ekonomie
Upřímně, ZAPLAŤ BŮH za Gorbačova, který byl sice snílek (když se pokoušel reformovat nereformovatelné), ale neměl imperiální ambice.
v 80. letech šlo v SSSR cca 50-60% rozpočtu na obranu - a armáda (celý "vojensko-průmyslový komplex") ukusoval snad až 75-80% z rozpočtu.
Takhle nám to v raných 90. přednášel na VŠ náš pan profesor ekonomie
Upřímně, ZAPLAŤ BŮH za Gorbačova, který byl sice snílek (když se pokoušel reformovat nereformovatelné), ale neměl imperiální ambice.
Kontrolní otázka soudruzi. Co se stane s bažinou při teplotě -50°C?
Autore, hlavně že sis kopl. Jestlipak víš, jak se překopávala poslední česká vojenská přehlídka když ministerskou zpěvačku bolela záda? A Merkelová volala Putinovi, že nechce přehlídku k 75. výročí ukončení války v Moskvě. A Putin na to - Mám ji tedy udělat v Berlíně?
nejak tahac raket, kterejma chteli bolsevici znicit celej svet, me je celkem u zadele.
lepsi kdyby udelali neco pro svy lidi
lepsi kdyby udelali neco pro svy lidi
Kdybys v tý době žil, viděl bys tu nápadnou podobnost těch nejrozrajcovanějších bolševiků se zelenorudejma palicema dneska. :-!
Včetně elektroparty tady.
Včetně elektroparty tady.
ty stroje sloužily i v civilním sekoru, zejména v ropném, težebním a stavebním průmyslu a jako speciální hasičské vozy na letištích. Chce to o tom něco vědět
.https😐/i0.wp.com/…/maz-543-1_1.jpg
https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
.https😐/i0.wp.com/…/maz-543-1_1.jpg
https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
v rusku nekdy a nekde byly lidske podminky?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ja som na Maze 537 jazdil v OSSR 5 rokov my sme za Mazom ťahali antény stožiar 40V6M vážilo to 52 ton a ťahač 19t.Nadrze má dve po 450 L takže dokopy 900L.Dofukovanie kolies nemá z kabíny dofukovalo sa klasika z iného zdroja .To si autor zmýlil s Mazom 543 to bola bojová mašina ktorá mala dofukovanie kolies v kabíne vodiča.
Jo pro neznalé BAZ není Bratislavský automobilový závod ale Brjanskij Avtomobilnij Závod, http😐/www.baz32.ru/