Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

První těžký tahač SSSR musel odolat nelidským podmínkám. Říkalo se mu kyklop

56 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
hlavně jako nosiče raket, speciály stavební stroje do nejtěžšího terénu, stroje pro ropný průmysl a těžké tahače tanků.

Jo pro neznalé BAZ není Bratislavský automobilový závod ale Brjanskij Avtomobilnij Závod, http😐/www.baz32.ru/
Anonym
tak jak to zvládal ten diesel? Neříkám, že nevěřím,že to byl vznětový motor - ale asi to nebyla úplně nafta. Nevíte někdo?
Avatar - Anonym
Anonym
Normálně, jak myslíš že na Sibiři jezdí auta když je tam každou zimu -30 až -55 😄

Nahřívala se voda i olej nebo se nechávaly motory neustále běžet na volnoběh.

Dnešní Bazy, které Rusko používá maj vznětové motory Yamz o výkonu 500 a více HP
Anonym
Jsou to diesely?
Já myslím, že by jim ta nafta zamrzla i ve filtru nebo rovnou i v nádrži.
Jen tak normálně přemejšlím, fakt to nechápu.
A prosím odpověz mi, proč nezamrzá ta nafta. Ne co se dělá s vodou nebo olejem a ani s čím se tam teď jezdí. Asi nějaký silnější příměsy - aditiva. Do -50. Tak to vidím já.
A někdy se jako startér používal malej benzíňák..ale ne u tohohle.
Avatar - Anonym
Anonym
Arktická nafta, ta obyčejná je do cca -30, ty lepší sou i do -50 popř. vyhřívané nádrže (vnější obal samo ohřívaný třeba výfukovými plyny nebo i jinak.

Udělat jde vše. Našte Tatry Jamal pro Sibiř měly vyhřívanou korbu výfukovými plyny, aby nepřimrzal náklad ke korbě sklápěčky..
Anonym
Díky!
Vyhřívanou korbu výfukovými plyny měla i některá nacistická nákladní auta... 😒]
moan78
Nemas pravdu -44 je max pre naftu. 4. trieda arktickej nafty. To znamena, pri -44 nezacne kristalizovat. Do vacsich extremov uz musis naftu prihrievat. Ale pri -50 je udrzanie nafty v pouzitelnom stave ten mensi problem. Vacsi predstavuje zvysok auta.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Soudruh Barichelovic se vyzna, na nej muzes dat. Akorat nepochopim, proc si tihle rusti incesti davaji zasadne zapadni prezdivky. I kdyz na druhou stranu, bejt rus to opravdu neni na chlubeni.
Avatar - Anonym
Anonym
Já mam rád ruskou americkou i britskou techniku. To je o mě myslím všeobecně známo. A Barrichello je brazilec 😄
jakubMG
Hezky jsi ho sejmul... :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
V SSSR měli celkem dlouhou tradici používání dízlů pro vojenská vozidla - navíc takto koncipovaný "vězděchod" měl jistě motor, který dokázal "schroustat" cokoli, co teklo a nechalo se vznítit
Avatar - Anonym
Anonym
Ano tyto speciální diesly byly schopní spalovat i kerosin, v nouzi nejvyšší to pár desítek km ujelo i na jakoukoliv směs, jednou do toho nalili prej mix nafty, kerosinu, benzínu a brzdové kapalinya jelo to.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Takže jako Fichtl
moan78
Pockaj, ved kerosin je petrolej a to je ta luxusnejsia frakcia nafty. To ma motor skor za odmenu. Nafta s benzinom a brzdovkou? Preco nie, vsetko zalezi na pomeroch.
Avatar - wakantanka
wakantanka
T34 tiež jazdila na diesel a paradoxne rusom Tčka jazdili, zatiaľ čo nemecké benzínové tanky stáli. Očividne majú rusáci know how na zimné podmienky.
traveldrive
T34 jazdila na všetko...
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ale primárne to bol dieslovy motor nie?
Avatar - rmick
rmick
Měl dokonce na palivovém čerpadle objímku, která se nastavovala podle použitého paliva.
Avatar - Anonym
Anonym
MAZ-535 vstoupil do služby v roce 1958 a byl používán pouze v sovětské armádě, jeho následovník MAZ-537 byl ale již e😜ortován - do NDR, Finska, Jugoslávie a též do exotičtějších končin - Íránu, Egypta, Sýrie a Kambodže. Kromě toho se MAZ-537 zúčastnil válečného konfliktu v Afgánistánu a také v bývalé Jugoslávii, navíc byl zřejmě použit i ve válkách na Blízkém východě.
Avatar - Stejsn
Stejsn
ale "lampa ve středu hranatého kokpitu" - co?
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Prostě zase Mazal, no...
Stejně jako ty "odvozené varianty". Jak se varianta lišila přítomností "raketového systému", když 535B měl být prostě nosič raket (a skončil jen u prototypu)?
Nebo "proměnné tlakování centrálně z kabiny", což asi má být centrální huštění pneumatik...
Avatar - Anonym
Anonym
ty sloužily i v ČSLA jako nosiče raket SCUD, ostatně je k vidění i VTM Lešany. Motor je tankový 38,8 L diesel, 525+ HP

Ze starších konstrukcí byl zastoupen hlavně ZIL 135, taktéž k vidění ve VTM Lešany (2x 6,9 V8 ZIL benzín, výkon na oba motory 360 HP), nosič raket 9K52 Luna-M, kód NATO FROG 7, výroba 1959-1963 ZIL Moskva, od 1963 BAZ Brjansk
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
koho zajímá prototyp Moskviče. Čest vyjímkám, tenhle tahač je zajímavost. Co tak něco napsat o číňácích, co tam frčí?
Avatar - Anonym
Anonym
oni tam toho rusové měli a mají zajímavého, co takhle šnekové vozidlo ZIL 29061 a další, ZIL 4906 Bluebird pro kosmonauty, pásová vozidla do extrémních podmínek na Sibiř atd atd
Anonym
Twl přesně...ty polární speciály, obojživelný auta a tak. Fakt šílenství. :yes:
Avatar - pradeda777
pradeda777
Co to ale muselo stát peněz a lidi tam neměli co žrát...... 😒]
Avatar - fOE
fOE
No kolik, presne tolik aby se rise zla sama uzbrojila. Holt davat 20% hdp na zbrojeni, to chce fistrona. :yes:
zlysoused
Rusové jsou ze své historie dostatečně poučení, že kdo chce obstát na euroasijských pláních, musí budovat silnou armiju.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdo ovládá Eurasii, ovládá svět...
topten
a kdo teda ovlada euroasii??
nejak mi ten tvuj vyrok prijde jako uplnej blabol
Avatar - fOE
fOE
To neni jeho vyrok, to je vyrok Nicholasa Spykmana. Blabolem bych to asi nenazval, ale souhlasit s tim nesouhlasim. Svet ovlada ten kdo ovlada obchodni cesty a ovladat obchodni cesty znamena vladnout morim. Coz dokladaji i dva posledni svetovy hegemoni: Imperialni Britanie od ktere to prebrala do dnesniho dne vladnouci USA. Zadnej z nich neovladal eurasii a prece vladnou svetu.

PS: Cina nebuduje namornictvo takovym tempem proto, ze nekdo ve vedeni ma rad lodicky. Jeste par dekad a budou to prave more a oceany kolem Ciny, kde se bude rozhodovat kdo povede svet v 2. polovine 21. stoleti.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Však on ten výrok je docela starý a pokud si matně pamatuji, tak právě o přístup do všech moři ( hlavně k tichém a indickému oceánu, který měli ztizeny) tak trochu Rusům šlo. Nebo tak nám to alespoň vykládal nás profesor politické geografie 😊.
topten
rusko ma ten pristup porad ztizenej, protoze nema zadnej nezamrzajici, nebo prinejmensim "teplej" pristav.
sice ted okupuje krym, ale pres bospor ma co se tyce vojenskych lodi pristup velmi ztizeny a vsechny ostatni pristavy jsou studeny.
rusko melo vzdycky zajem dostat se do teplych mori - pred Velkou valkou prostrednictvi srbska a cerne hory cimz prispeli k jejimu vypuknuti, historicky se snazili ovladnout bospor, coz se rusku nikdy nepodarilo
zlysoused
Krym na ruském přístupu k mořím nic nezměnil, protože přístup k Černému moři už měli před tím.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nikdo, ale Rusové o to v době studené války usilovali, viz níže.
zlysoused
Klíčem k ovládání světa bylo a stále je námořnictvo a tam stále (zejména díky letadlovým lodím) dominují USA. Rusko (i v dobách SSSR) bylo vždy kontinentální velmoc a jeho možnosti projekce síly mimo Eurasii byly vždy omezené.

Rusko se proto celkem logicky zaměřuje hlavně na strategickou složku vojska, která mu sice neumožní vnucovat svoji vůli kdekoliv po světě, ale spolehlivě kohokoliv odstraší od případného útoku na samotné Rusko. Svoje další ambice pak omezuje na svoje nejbližší okolí.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Niekde som zachytil, že tých 20% išlo len na raketové nuklearne vojsko. Dokopy dávali na "obranu" vraj až 50 - 60 % a to mi až vyrazilo dych.
topten
i bych tomu veril
u nas se za bolsevika davalo 20% a komousi ted jecej, ze mame davat 2%, tedy10x min.
verim, ze to je jejich labuti pisen a po rijnovych volbach vypadnou z parlamentu a skoncej na smetisti dejin jako spolek, kterej terorizoval svoje spoluobcany a zplundroval hospodarstvi
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Staří (post-sovětští) bolševici vypadnou, noví (Euro-Unijní rudozelení) tam naopak nalezou...
Není dobrých zpráv 😒
Avatar - fOE
fOE
20% HDP, coz bylo cca 50-60% rozpoctu. Pokud jsi nekde zachytil 60% bavil se ten nekdo jiz o rozpoctu, tedy jen jinak vyjadreno o tom samem. 😉
Avatar - Jerry.Gunman
Jerry.Gunman
Tak tak
v 80. letech šlo v SSSR cca 50-60% rozpočtu na obranu - a armáda (celý "vojensko-průmyslový komplex") ukusoval snad až 75-80% z rozpočtu.
Takhle nám to v raných 90. přednášel na VŠ náš pan profesor ekonomie

Upřímně, ZAPLAŤ BŮH za Gorbačova, který byl sice snílek (když se pokoušel reformovat nereformovatelné), ale neměl imperiální ambice.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Áno, je dosť možné, že si to zle pamätám. 🙂👍
Avatar - caliban
caliban
Kontrolní otázka soudruzi. Co se stane s bažinou při teplotě -50°C?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Zkamení vy tupci!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Havran
Havran
Autore, hlavně že sis kopl. Jestlipak víš, jak se překopávala poslední česká vojenská přehlídka když ministerskou zpěvačku bolela záda? A Merkelová volala Putinovi, že nechce přehlídku k 75. výročí ukončení války v Moskvě. A Putin na to - Mám ji tedy udělat v Berlíně?
topten
nejak tahac raket, kterejma chteli bolsevici znicit celej svet, me je celkem u zadele.
lepsi kdyby udelali neco pro svy lidi
Anonym
Kdybys v tý době žil, viděl bys tu nápadnou podobnost těch nejrozrajcovanějších bolševiků se zelenorudejma palicema dneska. :-!
Včetně elektroparty tady.
topten
fakt srovnavas prosazovani elektromobility s preventivnim zaviranim a vyvrazdovanim milionu lidi?
neni ti toho hodne blby ???
Avatar - pradeda777
pradeda777
Přesně! Bylo to všechno na hov.no. Vyhozené peníze.... 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
ty stroje sloužily i v civilním sekoru, zejména v ropném, težebním a stavebním průmyslu a jako speciální hasičské vozy na letištích. Chce to o tom něco vědět

.https😐/i0.wp.com/…/maz-543-1_1.jpg

https😐/encrypted-tbn0.gstatic.com/images?…
topten
prvotni ucel a nasazeni bylo v armade podobne, jako spousta veci v rusku, CCCP a znova v rusku
Avatar - Anonym
Anonym
To bylo u spousty vozů vč naší Pragy V3S , Tater ale i aut na západě.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
v rusku nekdy a nekde byly lidske podminky?
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Zoltán Komáromy
Ja som na Maze 537 jazdil v OSSR 5 rokov my sme za Mazom ťahali antény stožiar 40V6M vážilo to 52 ton a ťahač 19t.Nadrze má dve po 450 L takže dokopy 900L.Dofukovanie kolies nemá z kabíny dofukovalo sa klasika z iného zdroja .To si autor zmýlil s Mazom 543 to bola bojová mašina ktorá mala dofukovanie kolies v kabíne vodiča.