Citroën C4 vstupuje v nové generaci na český trh. Nabízí výběr mezi třemi výkonovými verzemi tříválce 1.2 PureTech, dvěma variantami turbodieselu 1.5 BlueHDi a elektromobilem ë-C4.
Presne tak. Nie je. Je to SUV s karosériou typ liftback, ako píšeš. Kupé má odjakživa dvojo bočných dverí, označiť 4-dverové auto slovom kupé je marketingový nezmysel.
CitiGo je spolu se svými brášky snad nejpovedenější "3,5" metrové auto. Při výšce málo přes 1400(!) mm člověk po usednutí do něj nevěří, že to je zvenku tak malé auto. Mistr Giugiaro!
Kdyby ses posadil naslepo do Peugeotu s tříválcem a pak do (třeba) VW nebo Hyundai se čtyřválcem, rozdíl nepoznáš.
A tou jedničkovou RS jsi to tedy dokonale dorazil. Větší šrot už neměli? :-D
Naštěstí i příští 308 zůstane zachovaná jako klasický hatchback a kombi. Takže to ještě nebude tak zlé. Jinak 2008 a 3008 jsem taky porovnával s 308. Jako jo, SUV hezké, ale... 2008 je i přes větší vnější rozměry uvnitř malá. 3008 nabídne srovnatelný prostor pro posádku s 308, ale zase je o notný kus dražší, aniž by nabídla odpovídající výbavu navíc...
Když už se budeme handrkovat o terminologii, pak ta auta jsou spíš liftbacky než hatchbacky.
Stejně pak můžeš říci, že Arkana vlastně není SUV-kupé, ale jen zvýšený liftback. A X6 vlastně taky... a tak dále.
Mám problém, že všechny benzinové motory jsou 1.2 PureTech, tedy pouze tříválce, se všemi vrozenými chybami. Např. nejdou vyvážit, pouze potlačit vibrace. To není žádný pokrok. Něco si k problému najdi a dovzdělej se. Proč bych si nemohl koupi turbo, ty mě znáš, všeználku? Co třeba Octavia I RS? Mám ji a za žádný z těchto kafemlejnků bych ji neměnil. Brzy mi za ní budou petrolhedi z českýho rybníku trhat ruce.
Hatche už nikdo nechce ... Já teda třeba jo, sám mám právě Peugeot 308 hatch verzi ... ale konkrétně tohle auto na to že se prodává 7 let je v ČR je těžká rarita, já je vůbec nepotkávám , jen samé kombíky když už ...
A dneska když někdo přijde do salonu, tak mu ustříkne z SUV, takže hned bere 2008, 3008 atd...
Oni prostě ví, že hatch od Citroënu kterýho prodají je minimum je blbost a kdo ho prostě chce, tak si koupí tu 308 , nebo Opel ...
Čo máš za problém? Donedávna boli skoro všetko štvorvalce. Na šesť alebo osemvalce väčšina aj tak nemala. A plakal si? A boli samé atmosféry. Plakal si, že si nemôžeš kúpiť turbo, lebo nebolo alebo stálo celý majetok? Tak sa dnes nehraj na ukrivdeného. Nikto nemôže za to, že si zaspal v minulosti. Svet sa mení, je tvoj problém, že ty nie. Kto sa prispôsobí, ide ďalej, kto nie, na toho sa zabudne.
Dnes musí byť skoro všetko crossover, ale to nemení typ karosérie, len trochu proporcie. Podľa teba potom museli byť kupé aj BX, CX, alebo XM...?
Hatchback neznamená, že zadné sklo musí byť takmer kolmo k ceste ako na Golfe alebo v podobnej polohe...
Nezlob se (a nebo se klidně zlob, je to fuk), ale to auto fakt nemá hatchbackovou siluetu. Sešikmení zádi je ve stylu Arkany a celkově je to auto vyšší, než je u hatchbacků obvyklé.
Spredu vyzerá to auto zvláštne, nie je to moja šálka kávy. Ale je to svojské a nepomýliš si to s ničím. Zadok mi príde trochu rozháraný, ako keby tie zadné svetlá nevedel dizajnér upratať a šéfovia to odklepli do výroby než to stihol dokončiť. Inak je to OK, zvonka aj zvnútra.
Alebo preto, že sú také trendy. Dnes si konkurujú autá, o ktorých by si to nikdy nepovedal. Je taká doba, chlapík túži po rýchlom Passate, žene sa páči Tiguan, svokra píli uši s praktickou Octaviou a nakoniec im pred domom stojí hybridná RAV-ka...
Už aj ty si tým nakazený? Aké cross-kupé? V duchu dnešnej módy je to o niečo vyššie, ale stále hatchback. Že to má trochu viac sklonené sklo piatych dverí, už je to kupé? Spamätaj sa, kámo.
Asi ho preto postavili takto, lebo nechcú/nevedia konkurovať zmysluplne autám ako Golf, Focus či Ceed? Takto majú ďaleko menej konkurencie a môžu predávať za viac.
Dnes som viezol 3 deti v Citigu. Uplne v pohode sme vosli, neviem co maju ludia s vacsimi autami. Ale aj tak by som rad mal aj to tretie ukotvene v isofixe.
Nevím, jestli do počtu, ale koncernová strategie je, že Peugeot je lepší mainstream a Citroen naopak levná značka. To není tajemství. Rozhodně C4 vypadá slibněji než laciný Cactus.
Ok ved hej... ale preco by aj nadalej nemohli mat c4 ako hatch... lebo tento cross nikdy nebude priamy konkurent octavky ani golfa... jednoducho sa uz na klasicky hatch vyprdli .... co je za mna skoda lebo svojho casu c4 hatch uspech mala... tento dnesny zdvihnuty c4 proste konkuruje arkane... ale uz voci meganu citroen nema paky ... jednoduho ostruhali... ale tak v koncerne je pezo ten hlavny a z citrona si uz pomaly ale isto robia druhotriednu znacku len do poctu a s minimom modelov
to bude jistě ješťe větší divočina než na fotkách. Osobite jiné zvlaštní Citroen je zpět...Potěch borůvkových knedlikách co momentalně ďela to má linie.
Klasicky hatch ale bude nadalej chybat... toto by mohlo nahradit cactus ale samotnu c4 hath nie... peugeot sa pritom tiez nezbavuje 308 ani toyota corolly... ale popri hatchoch maju aj crossy... citroen tym nic ine len ostrouhal
Z venku to JE takové zvláštní, ale to už k Citroënům tak nějak patří. A interiér, který má i klasická tlačítka (a nespoléhá se ve všem na nějaký patladisplej) vypadá docela v pohodě. Škoda jen těch tříválců :( se čtyřválcem by to bylo lepší
195 / 65 R 18, to je docela zřídkavý rozměr pneumatik na autech v nás... Ovšem je fakt, že na našich silnicích je "možná" lepší mít vyšší profilové číslo než nějaké 45...
Prvním C4 se tehdy po létech vrátil Citroen do své nadčasové jedinečnosti s osobitou technickou stavbou - tedy zde v rámci omezení nižší střední třídy. Tehdy se dopracoval i k velké bez-konkurenční C6, dobře evokující návaznost na DS. Ten skončil a teď končí i C4 - tímto crossoverem !!
Ale není ten design aspoň konfliktní. Je tam jasně rozpoznatelný Citroen. Myslím že na překážku prodejům to nebude. V dnešní době vyšší hatch je lepší volba než klasika.
Jsem příznivcem současného vzhledu citrónů, líbí se mi téměř všechny. Ale tohle je podle mě totální designérská bezradnost. Zachraňuje to jen vcelku normální interiér.