Novinky
Mňa zaujalo, že 20e má rovnakú kombináciu motorov ako 30e, teda elektromotor s 83 kW a benzín 2,0T, akurát pri 20e je výkon benzínu nižší o 15 kW. Prečo je teda systémový výkon nižší až o 65 kW?
Chápem princíp, že výkon sa jednoducho nesčítava, ale aj tak mi príde zvláštne, že 135kW benzín + 83 kW elektromotor dajú spolu 215 kW, kdežto 120 kW benzín + 83 kW elektromotor dajú len 150 kW.
Chápem princíp, že výkon sa jednoducho nesčítava, ale aj tak mi príde zvláštne, že 135kW benzín + 83 kW elektromotor dajú spolu 215 kW, kdežto 120 kW benzín + 83 kW elektromotor dajú len 150 kW.
Hádal bych proto, že oba modely chtějí dostatečně výkonově odlišit, aby si s ohledem na cenu vzájemně příliš nekonurovaly, ovšem zároveň aby ta 20e nebyla s vybitou baterií příliš slabá.
Čiže myslíš, že je to len nejaké softwarové obmedzenie? Celkom ma to zaujíma. Lebo "stratovosť výkonu" 20e je podstatne vyššia (strata oproti "ideálnemu výkonovému súčtu" je 53 kW) ako 30e ("strata" len 3 kW) a ak je princíp spolupráce motorov v 20e a 30e rovnaký (a nevidím dôvod aby nebol), takto sa asi nedá vysvetliť inak ako len nejakým umelým obmedzením.
Ekologicky je to nezmysel, ale EU to podporuje, BMW to pomôže vyhnúť sa pokutám za emisie. A zákazníkov si to nájde, dokonca čím ďalej viac - minimálne v nemeckých firmách, ale niečo sa predá u nás. Prečo nie?
EDIT: Pokud ti neni jasne, jak PHEV funguje a jake ma vyhody a nevyhody, muzes se podivat tady - je to o BMW 330e: https😐/www.youtube.com/watch?…
EDIT: Mas samozrejme pravdu - kdyz nenabijis, je spotreba benzinu mnohem vyssi, nez kdybys nabijel. Ale obvykle je stale nizsi, nez by mel srovnatelny spalovak na stejnych trasach.
Jediná možnost aby to tak bylo, by byla ustálená rychlost na dálnici v ideálních otáčkách spalovacího motoru. Reálně tomu tak ale není naprosto nikdy. Za 2500km najetých s jedním nabíjením jsem měl u Superba iV +/- stejnou spotřebu, jako měl předtím slabší 2,0 TDI.
X5 na dálnici při rychlostech kolem 160km/h žere v 40i mezi 13-14l, 45e je cca o litr úspornější. Je to mimojiné proto, že třeba do kopců nepotřebuje podřazovat a dožene to krouť'ákem elektromotoru. Pokud jedeš takhle, tak stači jeno zabrždění a je elektřina zpět.
A ve městě je rozdíl vybitého PHEV od stejné motorizace bez elektřiny snad hmatatelnej. 40i jezdila po městě za 15-20l, vybitá 45e bude kolem 10 a možná ani to ne.
No a okresky s bržděním do vesnic tam snad není ani nutný se o tom bavit.
Ovšem když si uvědomíš že EU jaksi "nevidí" emise které jsou produkovány pro EV a PHEV v komínech elektráren, nebo větrníky, jejichž instalace stála mnoho vyprodukovaného CO2 ale dělá se jako že ne ...
😄
Nejsi zmatený sám.
EV a PHEV se staly součástí zelených ideologií.
Já bych PHEV chtěl, Jirka už ho má.
Proste predpisy EU nás oberajú o rozmanitosť trhu. Niektoré automobilky to tu neustoja a niektoré cudzie tu budu fungovať len s kostrou globálnej ponuky.
Stejně tak jako ztráty při distribuci el.energie, ale doprava ropných produktů se zanedbává. To samé s výrobou, atd.
"Všechny deriváty přitom splňují kritéria, která jsou v České republice vyžadována pro tzv. třídu elektrických vozidel." Teda sú nejaké kritériá, ktoré zákon vyžaduje, aby sa auto mohlo označovať ako elektrické a požívať následné výhody. Kde tam prosím ťa vidíš niečo o tom, že to vyžadujú zákazníci?!!
Fakt začínam mať pocit, že korona sa prejavuje negatívne nielen na deťoch, čo nechodia do školy, ale aj na mnohých dospelých. ;-\