Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

BMW rozšiřuje řadu plug-in hybridů. Odmění jízdu na elektřinu

David Bureš
Diskuze (30)

Nabídka BMW řady 3 a 5 se nově rozšíří o motorizaci nazvanou „20e.“ Jde o plug-in hybrid se systémovým výkonem až 150 kW.

BMW pokračuje s ofenzivou elektrifikovaných vozidel a na trh uvádí další čtyři plug-in hybridní modely. Jde o nové základní hybridy do zásuvky pro řady 3 a 5, nazvané 320e a 520e. Na trh dorazí v březnu.

Plug-in hybridní pohon těchto novinek je tvořen zážehovým motorem o objemu dvou litrů a výkonu 120 kW, doplněným o elektromotor s výkonem 80 kW (v případě řady 5), respektive 83 kW (v případě řady 3). Celkový systémový výkon pohonu dosahuje hodnoty až 150 kW. Deriváty doplňují stávající modely 330e/530e se systémovým výkonem 215 kW, využívající kombinaci dvoulitru s 135 kW a elektromotoru s 83 kW (u řady 3), respektive 80 kW (u řady 5).

Součástí hybridního ústrojí je dále lithium-iontová baterie používající nejnovější technologii bateriových článků, které si BMW samo vyrábí. Poskytuje kapacitu 12 kWh, čili množství elektřiny 34 Ah. V případě sedanu BMW 320e tak zajišťuje  elektrický dojezd s hodnotou 57 kilometrů podle metodiky WLTP. Baterie jsou umístěny pod zadními sedadly, takže částečně ukrajují objem zavazadelníku. Třeba v řadě 3 sedan tak klesl z 480 na 375 litrů.

V obou řadách lze základní plug-in hybrid pořídit pro obě karosářské varianty, jak pro sedan, tak odvozené kombi. Touring lze přitom jako 320e objednat také v kombinaci s pohonem všech kol xDrive.

Všechny deriváty přitom splňují kritéria, která jsou v České republice vyžadována pro tzv. třídu elektrických vozidel. Mohou tedy jezdit na tzv. elektrických značkách, což zajišťuje vybrané výhody. Taková auta nemusejí platit silniční daň nebo platit za dálniční známky, třeba v Praze pak mohou bezplatně parkovat v modrých zónách.

Specialitou plug-in hybridů je navíc systém odměňování za jízdu na elektřinu. Za každý kilometr ujetý čistě na elektrickou energii řidič dostává jeden bod, ve speciálních zónách dokonce dva, které lze po nasčítání vyměnit za kredity, jež lze využít pro placení za nabíjení u veřejných nabíječek BMW. Služba eDrive Zone zase rozlišuje „zelené“ zóny měst a pokud je to možné, aktivuje v nich čistě elektrický režim. Kromě oficiálních městských ekologických zón v Německu služba eDrive Zones rozeznává i další městské oblasti napříč Evropou. Službu tak lze využívat ve více než 80 evropských městech.

Rozšíření nabídky plug-in hybridů je součástí snahy BMW o navýšení prodejů elektrifikovaných modelů. Jen letos má prodej takových bavoráků meziročně vzrůst asi o 50 %. Klíčem k tomuto růstu je právě expanze nabídky. Jestliže s uvedenými novinkami bude nabídka plug-in hybridů značky BMW čítat hned 15 derivátů, do dvou let jich má být o deset více.

Konkrétně v případě řady 3 se do budoucna počítá s výběrem čtyř plug-in hybridních modelů, z nichž tři budou volitelně dostupné i s pohonem všech kol. U BMW řady 5 bude nabídka spočívat v celkem pěti modelech.

BMW  – technická data a ceny nově nabízených plug-in hybridů
Model 320e sedan 320e Touring 320e xDrive Touring 520e sedan 520e Touring
Největší výkon [kW] 150 150 150 150 150
Max. rychlost [km/h] 225 220 219 225 218
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,6 7,9 8,2 7,9 8,2
Komb. spotřeba paliva dle WLTP [l/100 km] 1,4 1,5 1,5 1,3 1,5
Komb. spotřeba energie dle WLTP [kWh/100 km] 16,7 17,3 17,3 16,3 17
Emise oxidu uhličitého podle WLTP [g/km] 32 35 35 30 34
Základní cena [Kč] 1.119.300 1.172.600 1.238.900 1.391.000 1.474.200
David Bureš
Diskuze (30)

Doporučujeme

28. 1. 2021 14:50
Ekologický nezmysel, ale EU to chce a bude to mať aj zákazní
Ekologicky je to nezmysel, ale EU to podporuje, BMW to pomôže vyhnúť sa pokutám za emisie. A zákazníkov si to nájde, dokonca čím ďalej viac - minimálne v nemeckých firmách, ale niečo sa predá u nás. Prečo nie?
28. 1. 2021 10:44
Re: Technická
Dobrý postřeh :yes: Škoda, že má o tolik slabší dynamiku (dle článku). Je to už v cenové hladině 20d, tak pro toho kdo jezdí hodně po městě mi to dává smysl. 30e už je pak dost drahá.
28. 1. 2021 04:46
Re: Vyžádanost
A prečo by neponúkli PHEV v USA, alebo Číne, keď auto už majú vyvinuté? Problem EU je, že tu mnohé modely chýbajú. Homologizácia je drahá, takže pri menších objemoch predaja sa nevyplatí. A keď už sa škrtá, tak práve v radách tých menej ECO variant, aby sa neplatili pokuty za nadlimitne CO2. Pripadne ako to robí Toyota, tak k hybridu ako alternatívu ponúkajú len nejaký základný motor. Napríklad v Corolle vo svete je dvojliter čo je u nás v RAV4 a RAV4 má 2,5 liter s HDM prevodovkou a nie 2,0 s CVT.
Proste predpisy EU nás oberajú o rozmanitosť trhu. Niektoré automobilky to tu neustoja a niektoré cudzie tu budu fungovať len s kostrou globálnej ponuky.
Avatar - Mikesus
27. 1. 2021 20:04
Re: Vyžádanost
Psal, že dělá v montovně. Nemůžeš po každém chtít, aby měl znalosti vysoké školy. Tak to prostě nepochopil, no.
Avatar - Mikesus
27. 1. 2021 20:03
Re: Vyžádanost
A dost pologramotů taky dělá, že ty emise tam nejsou.
Stejně tak jako ztráty při distribuci el.energie, ale doprava ropných produktů se zanedbává. To samé s výrobou, atd.