Tak hlavně, že při výrobě ropných paliv a jejich distribuci vůbec nevznikají žádné emise. A už vůbec nemusí vznikat při výstavbě všech těch potřebných zařízení. :-D:-D
To je ťažké, keď niekto nechápe význam textu.
"Všechny deriváty přitom splňují kritéria, která jsou v České republice vyžadována pro tzv. třídu elektrických vozidel." Teda sú nejaké kritériá, ktoré zákon vyžaduje, aby sa auto mohlo označovať ako elektrické a požívať následné výhody. Kde tam prosím ťa vidíš niečo o tom, že to vyžadujú zákazníci?!!
Fakt začínam mať pocit, že korona sa prejavuje negatívne nielen na deťoch, čo nechodia do školy, ale aj na mnohých dospelých. ;-\
Nehledej problem, kde neni. Majitele to nicim nezatezuje. Pokud nebude dobijet, bude jezdit s o neco mensi spotrebou, nez obdobny nehybridni spalovak. Navic se PHEV obvykle dobijeji z normalni 240V zasuvky, ne z verejnych nabijecek. Takze pokud majitel chce dobijet (coz vetsina soukromych majitelu delat bude, protoze se to vyplati), tak to pro ty, co parkuji "na vlastnim" nebo "ve vlastnim" znamena par sekund na zastrceni kabelu po zastaveni auta doma u domu nebo v garazi.
EDIT: Pokud ti neni jasne, jak PHEV funguje a jake ma vyhody a nevyhody, muzes se podivat tady - je to o BMW 330e: https://www.youtube.com/watch?…
Vyzaduje to zakon, pokud chce mit majitel znacky "EV" a z toho plynouci vyhody. A PHEV zadne nabijeci stanice nepotrebuji, resp. nabijet PHEV na verejnych nabijecich stanicich je ekonomicky nesmysl.
Mají vozy zásuvku? Mají. Když si budu chtít přes ně dobít kapacitu, potřebuji stanici/stojan. Proč u PHEV tedy dělají zásuvkové dobíjení? Výhody jsou na draka. Uživatelsky to auto ztrácí, zatěžuje majitele o další úkony, co nemusí u klasiky se zabývat. Nic moc.
A dost pologramotů taky dělá, že ty emise tam nejsou.
Stejně tak jako ztráty při distribuci el.energie, ale doprava ropných produktů se zanedbává. To samé s výrobou, atd.
Hádal bych proto, že oba modely chtějí dostatečně výkonově odlišit, aby si s ohledem na cenu vzájemně příliš nekonurovaly, ovšem zároveň aby ta 20e nebyla s vybitou baterií příliš slabá.
Tak tohle je naprostá kravina.
Jediná možnost aby to tak bylo, by byla ustálená rychlost na dálnici v ideálních otáčkách spalovacího motoru. Reálně tomu tak ale není naprosto nikdy. Za 2500km najetých s jedním nabíjením jsem měl u Superba iV +/- stejnou spotřebu, jako měl předtím slabší 2,0 TDI.
X5 na dálnici při rychlostech kolem 160km/h žere v 40i mezi 13-14l, 45e je cca o litr úspornější. Je to mimojiné proto, že třeba do kopců nepotřebuje podřazovat a dožene to krouť'ákem elektromotoru. Pokud jedeš takhle, tak stači jeno zabrždění a je elektřina zpět.
A ve městě je rozdíl vybitého PHEV od stejné motorizace bez elektřiny snad hmatatelnej. 40i jezdila po městě za 15-20l, vybitá 45e bude kolem 10 a možná ani to ne.
No a okresky s bržděním do vesnic tam snad není ani nutný se o tom bavit.
Ano - veze s sebou baterku a elektromotor(y) a diky tomu muze spalovak pracovat v efektivnejsich rezimech a neplytvat energii.
EDIT: Mas samozrejme pravdu - kdyz nenabijis, je spotreba benzinu mnohem vyssi, nez kdybys nabijel. Ale obvykle je stale nizsi, nez by mel srovnatelny spalovak na stejnych trasach.
Ta nižší spotřeba PHEV je relativní a závisí na způsobu použití. Pokud bude mít dostatek příležitosti k rekuperaci, tak ano, při dálničních přesunech ale tuto výhodu ztrácí a spotřeba spíš poroste kvůli hmotnosti navíc. Rozdíl mezi 330i vs 330e činí 1545 vs. 1815 kg dle bmw.cz.
Máš naprostou pravdu PavleZ.
Ovšem když si uvědomíš že EU jaksi "nevidí" emise které jsou produkovány pro EV a PHEV v komínech elektráren, nebo větrníky, jejichž instalace stála mnoho vyprodukovaného CO2 ale dělá se jako že ne ... :-)
Nejsi zmatený sám.
EV a PHEV se staly součástí zelených ideologií.
Píšete, že jsou tato auta v České republice vyžadována pro tzv. třídu elektrických vozidel. Pokud vím, chybí síť nabíjecích stanic a zákazníci proto tyto vozy nevyžadují. Nevymýšlíte si? Kdo to tedy vyžaduje?
PHEV jsou bohužel z principu velmi "ohebné a natahovací" co se týká měření reálné spotřeby. A pravděpodobně skutečně pouze soukromý majitel - fanda ho bude poctivě nabíjet. Zejména služebáky ve firmách si k elektřině ze zásuvky třeba za celý život nečuchnou.
Já bych PHEV chtěl, Jirka už ho má.
V reálných podmínkách je změřeno že pokud PHEV nenabíjíš, je spotřeba o dost vyšší. Prostě stejný naftový nebo benzínový motor vozí navíc baterie a elektromotory :no::no::no:
Dobrý postřeh :yes: Škoda, že má o tolik slabší dynamiku (dle článku). Je to už v cenové hladině 20d, tak pro toho kdo jezdí hodně po městě mi to dává smysl. 30e už je pak dost drahá.
Může být jinak nastavená preference druhů pohonů, což může být softwarovná i hardwarová záležitost (převodovka).
Jinak 330e má ve skutečnosti menší výkon, jen 185 kW. Těch 30 kW navíc je krátkodobý overboost jen ve sportovním režimu.
Buď naprosto v klidu, prodávat se budou dobře. A s ohledem na nastavené ceny, které nejsou daleko od slabších klasických motorizací, vůbec s prodeji nevidím problém. 320i s automatem je za milión, 320d automat za 1,08 miliónu. 320e stojí 1,12 miliónu, to je v dané ceně zanedbatelný rozdíl.
Čiže myslíš, že je to len nejaké softwarové obmedzenie? Celkom ma to zaujíma. Lebo "stratovosť výkonu" 20e je podstatne vyššia (strata oproti "ideálnemu výkonovému súčtu" je 53 kW) ako 30e ("strata" len 3 kW) a ak je princíp spolupráce motorov v 20e a 30e rovnaký (a nevidím dôvod aby nebol), takto sa asi nedá vysvetliť inak ako len nejakým umelým obmedzením.
Mňa zaujalo, že 20e má rovnakú kombináciu motorov ako 30e, teda elektromotor s 83 kW a benzín 2,0T, akurát pri 20e je výkon benzínu nižší o 15 kW. Prečo je teda systémový výkon nižší až o 65 kW?
Chápem princíp, že výkon sa jednoducho nesčítava, ale aj tak mi príde zvláštne, že 135kW benzín + 83 kW elektromotor dajú spolu 215 kW, kdežto 120 kW benzín + 83 kW elektromotor dajú len 150 kW.
No vzhledem k tomu, že jeho konstatování není s čím napřímo porovnat, tak to zůstane jen konstatováním. Pokud auto "rekuperuje" každých 30-40 metrů při konstantní jízdě po dálnici, neznamená to nic jiného, že k dobíjení využívá výkonu motoru, čímž nutně zvyšuje spotřebu. Reálně tak ve stejné situaci může 330i jet se spotřebou třeba o jednu dvě desetiny níže, jakkoli je 6.6 pěkná hodnota.
A prečo by neponúkli PHEV v USA, alebo Číne, keď auto už majú vyvinuté? Problem EU je, že tu mnohé modely chýbajú. Homologizácia je drahá, takže pri menších objemoch predaja sa nevyplatí. A keď už sa škrtá, tak práve v radách tých menej ECO variant, aby sa neplatili pokuty za nadlimitne CO2. Pripadne ako to robí Toyota, tak k hybridu ako alternatívu ponúkajú len nejaký základný motor. Napríklad v Corolle vo svete je dvojliter čo je u nás v RAV4 a RAV4 má 2,5 liter s HDM prevodovkou a nie 2,0 s CVT.
Proste predpisy EU nás oberajú o rozmanitosť trhu. Niektoré automobilky to tu neustoja a niektoré cudzie tu budu fungovať len s kostrou globálnej ponuky.
Ekologický nezmysel, ale EU to chce a bude to mať aj zákazní
Ekologicky je to nezmysel, ale EU to podporuje, BMW to pomôže vyhnúť sa pokutám za emisie. A zákazníkov si to nájde, dokonca čím ďalej viac - minimálne v nemeckých firmách, ale niečo sa predá u nás. Prečo nie?