Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Technologické vychytávky, které nám v autech spíš pomáhají. Nebo ne?

V množství asistentů a bezpečnostních systémů se dají najít i ty technologie, které přítomností neurazí a naopak občas pomohou. Vývojem jich vzniklo hned několik a některé jsou už standardem, nebo povinným příslušenstvím.
Zpět na článek
30. 1. 2021 14:51
Avatar - pradeda777
30. 1. 2021 12:06
Ano, pomáhají....,
ale bacha na ty, která odvádí pozornost řidiče od řízení a ty, které svádí řidiče k přílišné závislosti a důvěře na nich..... ;-\
Rozbalit vlákno
3
30. 1. 2021 12:30
Re: Ano, pomáhají....,
Tak jestli dešťový senzor a nebo HUD odvádí pozornost řidiče tak já jsem čínský Bůh srandy.
Avatar - _Karel_
30. 1. 2021 13:04
Re: Ano, pomáhají....,
Občas fakt seš. Asi neumíš číst.
30. 1. 2021 13:24
Re: Ano, pomáhají....,
Rozumím, že narážíš na to, že pradeda777 neměl na mysli to, že všechny systémy odvádějí pozornost.
Řekl bych, že ze všech 10ti jmenovaných, snad jenom číslo 8 může být napadeno jako systém, který by mohl odvádět pozornost. Při správném použití (např. do něj spadá HF), bude jeho přínos spíše pozitivní.
Tolik o odvádění pozornosti. K závislosti řidiče na těch systémech ani k důvěře jsem se nevyjadřoval.
30. 1. 2021 12:28
Cadillac senzor deště s automatickou regulací
Teprve před 15 roky? Vždyť to má můj Peugeot z roku 1997 (a měl to už r. v. 1996). Takže kvalita článku je opět jaká?
Rozbalit vlákno
0
30. 1. 2021 12:44
No potesim klauny
Lidi jsou jelita, ktery vi vsechno a radi kecaji a reagujou na vsechny a na vsechno, viz tady v komentech. Jelito, kdyz te nebavi muj prispevek, tak nereaguj, taky ti nekopnu do palice, jen proto ze si pro me klaun. No a co se tyka tomu co nam pomaha. Ano, neumis parkovat, tak asistent parkovani. Viz zenska v Belohorsky, kazdej tejden tam cekas jestli to na popaty da nebo ne. Tlacitko sos. Kdyz nabouras, nejede ti to atd, proste sedis jak bluma a pomocte mi. Zajistit misto v neprehledny zatacce, pripadne trochu ridit provoz (ne to radsi nedělej, dojeb*al bys to víc) , vyfotit misto, atd nemusis, sedis na ***i a mas tlacitko sos. Proc bys ulehcil okoli, kdyz uz si to pos*al. Hele, ty mlč, nežijeme v usa, kde jedes nekde u rednecků tři hodiny a nikoho nepotkas a tam nechces uviznout. Jeste k SOS, Mimochodem to se ti pak po par letech vybije baterie ktera tohle sleduje a v bmw ti s radostí reknou 8000 bez DPH, tak abys nečuměl. To čekej, auto si tam nechaji do druhýho dne. Autopilot, jasny takhle proste jezdis v usa, furt rovne a za hristem na NFL do prava a jsi v cili. U nas? Brzda plyn pred sjezdem, o Praze se nema cenu bavit. Jednou za cas to proste neni plynuli jak ridic. Jo, mas toho moc, makas do roztrhani tela? Tak nejezdi, kdyz na to nemas. Klepne te pepka, nedejbože v aute. Propojeni telefonu, jo hlavne mapy, ale nechapu “Nadnárodní giganti Apple a Google vlastními programy zjednodušují ovládání chytrého telefonu pomocí automobilu.” Videl si nekdy nehodu kdyz zenska si takhle zjednodusila ovladani a cumela na to a mrdla to v 80 km/h s X5 do betonovyho sloupku? Tesla? “V tomto ohledu inspirativní Tesla potěšila tábor inovátorů vzdáleným přístupem k některým prvkům automobilu. Pomocí originálního programu se dnes už dá zapnout topení, nastavit rádio i nastartovat motor.” Jo to jsou ty vysokoskolaci ( neboj jelito, mam taky papír v ruličce), co berou auto jako dalsi xbox a plejko a rádi špekulujou v nastavování, ale sklopit si zrcátko k obrubníku kdyz chces zaparkovat je pres menu na prustrel kebule. Hlavne ze pobavis cestujici prdicim balonkem. Mozna bych doporucil do priste dat katapult. Ulehci se všem. Pobavilo? Ne? Tak to nečti.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2021 13:18
a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Jako třeba ruční brzdu a manuální převodovku... :no:
Rozbalit vlákno
7
30. 1. 2021 13:27
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Dříve dokonce opratě, chomout, kočího, uhlák, startovací kliku, běžce s praporkem, směrovou šipku atd. atd.
31. 1. 2021 12:47
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Co dodat? Jseš neuvěřitelně trapný demagog... :-(
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 12:51
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Nebo si ty a Áda neuvěřitelně pozadu

Vzhledem k tvé představě že svět pohonů aut skončil motorem G. Bussa z konce 70tek = si POZADU ca o 40 let
30. 1. 2021 13:39
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
A k cemu je to dobry ?
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 14:25
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Aby mohl machrovat, že on je řidič zatímco ostatní ne. :-D :-D Akorát to nikoho nezajímá.
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2021 16:30
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Už jsi se někdy rozjížděl do kopce s přívěsem a automatickou převodovkou na ledě?
30. 1. 2021 20:38
Re: a co ty užitečné technologické vychytávky, co nám vzali?
Naposled před Vánoci, GLC. Krasně a plynule. Co tam mate ještě?
30. 1. 2021 13:42
Jsem spíš konzerva....
... přemýšlím, co v autě fakt musím mít....
park.senzor, bluetooth, automatické starače, tempomat, auto-klimu, vyhřívané sedačky + samozřejmě airbagy a ESP

pak je spousta věcí co jsou fajn ale nutně je mít nemusím
... adapt.tempomat, keyless, par.kamera, paměťové sedačky, senzor mrtvého úhlu, matrix světla, automatická převodovka, ventilované sedačky

no a pak je milión věcí které fakt nechci a nepoužívám
kontrola jízdy v pruhu, kontrola bdělosti, cokoliv co aktivně zasahuje do řízení, automatické parkování, dotykáčové ovládání klimy atd.

A největší zlo je, když ty věci nejde jednou provždy deaktivovat ale musíš to dělat pokaždé když to auta sedneš.... to je pro mě klíčový faktor a auto které mě otravuje si prostě nekoupím.....

Mimochodem, docela peklo je když takto složité a moderní auto půjčuješ někomu, kdo ho nezná.... to je fakt o strach že ti lidi z toho budou tak zmatení že něco vyvedou....
Rozbalit vlákno
35
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 14:28
Re: Jsem spíš konzerva....
Tak to jsem ještě větší konzerva, jak koukám. Oželím i automatické stěrače (nejsou špatné, ale chtěl bych mít možnost je víc přizpůsobit svým potřebám). Adaptivní tempomat nepostrádám, parkovací kamera je návyková, keyless nechci, sedačky mi stačí klasické (ale s bederní opěrkou), automatická převodovka asi časem přijde taky.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 14:43
Re: Jsem spíš konzerva....
Nez jsme mel adaptivní tempomat, tak jsem si říkal, že klasicky staci. Ted uz na klasicky téměř nepopírám.
Matrix svetla jsou super, ale i když fungují tak se objeví spoustu dementu na silnici, kteří nevidi ztlumeni dálkových, tak vám je pusti, I když je jasné videt, ze jsou v černém výřezu. A pak se divi, kdyz jim ty dálkový opravdu pustím. Takze to taková výhoda taky není.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 14:45
Re: Jsem spíš konzerva....
Matrixy sice přímo nesvítí do očí, pokud vykrývání funguje ideálně, ale ta intenzita světla je i tak hodně nepříjemná. Takže se vůbec nedivím...
30. 1. 2021 14:54
Re: Jsem spíš konzerva....
Predné svetlomety sú voči okoliu stále agresívnejšie, dokonalejšia optika má negatívne dopady ako napr. ostrú hranicu medzi svetlom a tmou. Halogénky produkovali rozptýlenejšie svetlo a postupný prechod svetla a tmy bol k ľudskému oku podstatne prívetivejší.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 15:33
Re: Jsem spíš konzerva....
Některé matrixy se s tím neštvou a blikají do zrcátek jak pominuté. A třeba nematrix v 508 FL mají jedinečnou schopnost vypalovat člověku zrak bez ohledu na to, jestli jsou v potkávacím nebo dálkovém režimu
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:08
Re: Jsem spíš konzerva....
Jo, toho jsem si taky u některých vsimnul.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:05
Re: Jsem spíš konzerva....
Ja jsem to zkoušel, ze jsem nechal jet kolegu s moji corollou za mnou. Nechal tam celou cestu pustene dalkove a bylo to naprosto v pohodě. Za 2 a pul hodiny cesty mne dalkove neoslnily ani jednou. A ani intenzita nebyl problém , a to jel hned za mnou.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 16:46
Re: Jsem spíš konzerva....
Mám citlivější oči a mnohá světla vnímám už jako hodně nepříjemná. Třeba auto přetížené na zadek, které svítí hodně nahoru, to je na mě už moc. LED světla mi svou barvou a intenzitou taky nejsou úplně příjemná a ještě horší je to za deště.
U toho testu "za tebou" mohl být problém i v tom, že zadní a boční okna jsou tmavší, tím pádem dopad na zrak je menší.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:53
Re: Jsem spíš konzerva....
Ale vnější zrcátka nejsou. Ale souhlasím, ze dokážou oslnovat svetla jakákoliv. Mne tedy nejvíce vadí halogeny a dobastlene ledky. Halogeny z toho důvodu že se o to nikdo nestará hodne lidem svítí jedno světlo nahoru. Naopak original xenony/ledky jsou dobre zklopene a jen maximalne dojde k oslneni na horizontu.
Pokud mas dost problem s tim oslnovanim, doporucuju vyzkouset žluté brýle na řízení. Hodne to pomáhá. Nebo pokud by ti to nevyhovovalo, tak aspoň brýle s filtrem modrého svetla.
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 17:51
Re: Jsem spíš konzerva....
Za dobastlené LEDky - pokud nejsou v projektorech - bych lynčoval. Origo LEDky zase proti xenonům obvykle nemusí být vybaveny autonivelací, takže pokud chce výrobce šetřit, tak ji tam nedá.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 18:16
Re: Jsem spíš konzerva....
LED nemusí být vybaveny nivelací? U xenonů to nebylo potřeba, pokud byl světelný tok pod 2000 lm, není to u LED stejně?
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 18:54
Re: Jsem spíš konzerva....
Je to úplně stejně. Bez ohledu na zdroj světla. Možná spis narážel na to, ze to je povinné na jednotlivých světelný zdroj. Tedy pokud jeden svetlomet ma 3 čočky s LED a každý má pod 2000, tak to tam mít nemusíš, ale ve výsledku ma daný svetlomet 3x2000lm
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 20:13
Re: Jsem spíš konzerva....
Ano, reálně se asi většina LED světlometů pod tu hranici vleze, takže nemají ostřikovače a nemusí mít ani autonivelaci.
31. 1. 2021 10:31
Re: Jsem spíš konzerva....
Mozes dat zdroj tvrdenia? S ostrekovacmi sice pravdu mas, s nivelaciou velmi pochybujem. To by museli mat potom ako u halogenov nastavitelny ovladac na palubovke.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 10:50
Re: Jsem spíš konzerva....
Je to bohužel tak https://www.autorevue.cz/…cna-sviti-az-moc

Jsou (bi)led které dělají něco jako bývala nivelace u (bi)xenonů ale asi většina nových levnějších aut co má dnes LED = prostě svítí (a viz odkaz oslňuje)

Ty vyspělejší systémy jsou spíš jen v dražších modelech https://www.auto.cz/…i-zrcadla-129789 tohle je "česká" pecka s dosvitem až 600 metrů https://www.tvorimesvetlo.cz/…hlavy-pro-bmw-8/
Avatar - Mikesus
31. 1. 2021 12:12
Re: Jsem spíš konzerva....
Pokud nema anutonivelaci, pak mají ten otočný ovladač.
31. 1. 2021 14:11
Re: Jsem spíš konzerva....
Ano o tom vravim a vieme aj o ake auta ide? Lebo ja som sa tym zatial nestretol.
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 18:23
Re: Jsem spíš konzerva....
Manuální regulaci má např. Korando, tam to je jasně napsané v ceníku, a nejspíš i jedničkové BMW. https://www.auto.cz/…t-otazka-priorit?…

Jak autonivelace, tak ostřikovače jsou od určité hranice povinné.
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 21:53
Re: Jsem spíš konzerva....
Aha, už chápu. Tak to je na (cenzurováno).
Avatar - Blue Sun
30. 1. 2021 18:15
Re: Jsem spíš konzerva....
Dobastlené LED jsou zhůvěřilost na rozbití auta kladivem. Buď oslňují a nebo nejsou vůbec vidět (a tím pádem je auto jako bez světel). Jinak - vnější zrcátka sice zatmavena nejsou, ale světlo od nich dostáváš přes boční okna, která jsou zase tmavší, takže efekt není tak silný.
Žluté brýle mít nemůžu, zkoušel jsem je na kole a je to spíš horší. Za sebe mám radši klasická světla dálková-potkávací...
30. 1. 2021 19:30
Re: Jsem spíš konzerva....
Adaptivni tempomat je super.... na plouzeni v kolonach, ucpane okresky, souvislou jizdu na dalnici.... mit to nemusim ale ted to v aute mam a pouzivam to fakt hodne....

Martrixy mam taky (mam Supa) a krome dalnice funguji hezky.... nikdo na me neblika.... nerikam ze to tak maji vsechna auta, ale tady se mi fakt zda ze to je OK....
Avatar - _Karel_
30. 1. 2021 19:54
Re: Jsem spíš konzerva....
S AC souhlas, zprvu mi vadil, ale jak píšeš - na okresky, kolony....není to špatná věc.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 21:21
Re: Jsem spíš konzerva....
Na mne blikají i když mam jen tlumené. Je to především na horizontech. Chapu, ze se oslnujeme, ale nechápu kolik tocvolantu tohle nechape. Ozzman nevěřil, dokud si to sam nezkusil.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2021 14:19
Re: Jsem spíš konzerva....
zlaté klasické adaptivní LEDky :D Mne se to nestává :D
30. 1. 2021 14:48
Re: Jsem spíš konzerva....
Manželka a auto sa nepožičiavajú.;-)
Inak vpodstate vydržíš v aute bez akejkoľvek výbavy, aj to, čo si napísal že v aute chceš, sú vlastne len príjemné plusy a auto bez nich jazdiť bude. Naproti tomu taký STOP-ŠTART systém považujem za vyložene kurvítko, ktorého účelom je znižovanie životnosti niektorých komponentov.
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 16:06
Re: Jsem spíš konzerva....
S&S a inteligentní dobíjení je vec, která mne do auta nesmí.
Avatar - Hammunasakra
30. 1. 2021 19:15
Re: Jsem spíš konzerva....
No S&S de facto používáš https://www.youtube.com/watch?… :-)

Je fakt že "polovičaté řešení" toho co Toyota roky používá a není problém = ve verzích jiných VWýrobců pro "běžná auta" ANI OMYLEM :-O

Kdo (proč) vymyslel (vlastně NE)inteligentní dobíjení = to nechápu
Avatar - Mikesus
30. 1. 2021 21:19
Re: Jsem spíš konzerva....
No, kdyz to motor vypne ještě mnohem driv nez zastavím, resp. pri zahřívání nevypne, tka to pro mne SaS neni
30. 1. 2021 22:00
Re: Jsem spíš konzerva....
Presne tak. Jediny k cemu to je je niceni motoru a baterky.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 09:55
Re: Jsem spíš konzerva....
Když se to dělá správně (první byla Toyota Crown 1974 https://en.wikipedia.org/…iki/Toyota_Crown#… ) https://www.youtube.com/watch?… neni problém milion km

Máš pravdu že když se to dělá sVWojsky (měl si už auto jiné značky?) tak to stojí za VWyliž
1. 2. 2021 13:37
Re: Jsem spíš konzerva....
Už princip samotnýho odpojování alternátoru s cílem imaginárního snížení spotřeby a nechávání baterku vybitou je špatně. Proč tohle vůbec dělat? Nebylo to vymyšlený dobře a funkčně, tak proč to inovovat k horšímu? Alternátor je od toho, aby dělal proud a udržoval baterku nabitou. Zhasínat motor a znova ho rozjíždět je ten samej nesmysl. Nejlíp je motoru, když běží pořád, ne když ho chcípneš necháš klesnout tlak oleje zase ho rozjedeš a tak pořád dokola. K čemu tyhle opičárny? Beru že u hybridu ten motor neběží pořád, tam je to něco jiného.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:48
Re: Jsem spíš konzerva....
No = s tím by se DALO SOUHLASit :yes: :yes:

Jsem :-O ale :yes: :D
Avatar - twistedTSD
30. 1. 2021 15:30
Re: Jsem spíš konzerva....
Mně stačí klima ideálně automatická, airbagy, dálkový centrál, slušné audio, vyhřívané sklo a zrcátka. Na dlouhé trasy tempomat, Android Auto nebo rozumně fungující navi, LED světla, BT. A to je asi vše. Ještě teda zadní senzory a může být kamera s area view, pokud denně podélně parkuji.

S asistenty vč. nejrůznějších senzorů se tolik nekamarádím, protože málokdy fungují tak, jak chci já. Aktivní udržování v pruzích, které si sám zapnu na dlouhé trase, bych asi bral, ale pasivní systém od PSA mi přijde jako čiré zlo.

Ve služebním Berlingu jsem měl rádio a servo. Oboje přestalo fungovat. Ale taky to jezdilo, teda aspoň občas.
Avatar - Ada je zase tady
30. 1. 2021 16:36
Re: Jsem spíš konzerva....
ESP ne, ABS ano, ruční brzdu ano, manuální převodovku ano, xenon, či LED světla ano, šíbr ano.

Stop Go ne, kontrola jízdy v pruhu ne, automatické parkování ne a ostatnich 9 z deseti moderních kravin taky ne.
30. 1. 2021 22:35
Re: Jsem spíš konzerva....
No za mě ESP asi nejlepší asistent. Myslím, že zachránil asi nejvíc životů ze všech asistentů. A jestli někdo řekne, že reaguje rychleji než ESP, tak je Superman. ;-) ;-)
Avatar - 125S
30. 1. 2021 14:51
Malá úprava
Automatické parkování první přinesla Toyota u modelu Prius v roce 2005.

A vektorování točivého momentu, i když na přední nápravě, měla Honda u modelu Prelude v roce 1996.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
31. 1. 2021 12:16
Re: Malá úprava
Tato Prelude měla i systém natáčení zadních kol..... :yes: .A to měl i MY 1993
Avatar - curwasportiva
31. 1. 2021 02:06
Seznam zbytecnosti
Snad az na to vektorovani tociveho momentu a mozna ty stabilizatory je to prehlidka absolutnich zbytecnosti...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
31. 1. 2021 12:18
Re: Seznam zbytecnosti
Tak tak.....press button rádio úplně stačí..... ;-)
31. 1. 2021 13:00
Co v autě skutečně chci a ocením
Posilovač brzd a řízení, ABS + ESP + ASR, dálkové centrální zamykání (ale s klasickým klíčem), el. okna a zrcátka, el. vyhřívání zrcátek, trysek ostřikovačů a sedadel (a ideálně i volantu), tempomat (stačí pasivní), zadní i přední parkovací senzory..
Co mi nevadí: dobře fungující světelný a dešťový senzor, světelné upozornění na auta přibližující se ve vedlejších pruzích
Co nesnáším: Start-Stop, el. parkovací brzda, omezovač rychlosti, vedení auta v pruzích, samočinné brzdění při přiblížení se k překážce, samočinný parkovací systém, samočinnou převodovku
Rozbalit vlákno
23
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 13:09
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Start stop funguje už od roku 1974 no problem https://en.wikipedia.org/…iki/Toyota_Crown#…

Už 3. desítku let ve všech hybridech = no problem milion km

Viz já 9:55 = jo jde to udělat i o roky pozdějš a (přitom) nahoVWno
1. 2. 2021 13:38
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
No problem. Kamarád aktuálně servisuje dvojkovýho Priuse. Krom toho, že co chvíli zatuhnou zadní brzdy jak moc nepracují, tak to na 200 tis km žere 8 litrů oleje na 15 tis. To je no problemo spolehlivost jako víno. ;-)
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 13:45
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Kamarád je trochu divnej nebo lehce retardovanej jako ty = nebo si to jako obvykle VYMÝŠLÍŠ?

Nepoužívání brzd se u hybridů (už 3. desetiletí) řeší velesnadně velejednoduše = třeba jednou za měsíc ZABRZDÍŠ = to je celý (tím je očistíš a no problem). Při přezouvání se očistí manuálně = za ty kilometry co místo toho ujedeš na elektřinu místo tepla a prachu vypouštěného zbůhdarma do prostoru = se tohle minimum fakt vyplatí

Jo spolehlivost JE jak víno = proč máš potřebu (si zřejmě opět vymýšlet) těžko říct. Z jakého roku je ten teoretický kus? Ptám se kvůli baterce = tam je rozdíl jestli je 12 nebo 18 let stará (a kolik má auto najeto?

Pohon z 2kovýho Priusu se do teď používal v Yarisu = nic co píšeš není známo. Tolik k spolehlivosti jak víno (OBECNĚ NIC takovýho není)

Už si viděl https://www.netflix.com/title/80216393 a už ses rozhod kdo je tupý hovado a kretén a blbeček a to co všechno používáš za slova?
Už sis půjčil tu Camry?
Už mi konečně řekneš CO vyvolalo tvou změnu názoru na https://www.novinky.cz/…dvakrat-40349544 ?
1. 2. 2021 17:43
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Jen aby bylo jasno. On s tím nejezdí. On tomu dělá servis. Zabrzdit jednou za měsíc je pro brzdy hodně málo. U hybridů, který většinu času rekuperují energii holt trpí, ale já to nemyslím špatně. To je prostě vlastnost a musí se s tím počítat. Spíš to žraní oleje na 200 tis km je trošku trapný. Ovšem co čekat od motoru, který je studený hnán do vysokých otáček, protože prostě CVT nezajímá jestli je motor teplý nebo není. Je to rok 2007. Baterka je už více méně v hajzlu. Nedrží kapacitu, ale fakt je že v těhle prvních Priusech byla baterka malá, která měla mizernou kapacitu už jako nová, takže tu nekritizuju. Holt to jezdí většinu času spíš jako spalovák. Beru že moderní hybridy vyrobený po 2010 už jsou s baterkou někde jinde. Ale že je na 200 tis motor v háji a žere mohutně olej, to je celkem smutný.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 19:09
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Není to málo = je to myšleno z (např.) 90 km/h DUPNOUT na brzdy a do (téměř) zastavení nebo úplně je-li možno. A samozřejmě je kontroluješ očistíš při běžnym přezouvání = fakt už tu sou hybridy 3. desetiletí a vývoj to už je 40 let (že tady u nás jak si dal odkaz přišlo obecnější větší šíření = i jen známosti až když to začala používat Škoda někdy před 2 lety = to je jiná. Jinak za ty desítky let odzkoušeno a známo co a jak

Motor o kterém mluvíš se používal dlouho = a to co popisuješ je buď výmysl nebo prostě vada kusu. Není to něco jako TYPICKÁ vada = např. tvého motoru
Baterka hodně záleží na tom jak jí používáš = odkazů že milion km ani druhý desetiletí používání neni problém = znáš. Ale když třeba po 15ti letech odejde = neni problém dát novou neni to zas tak extrémní výdaj

Asi to nemůžeš v sobě udržet = tak se snažíš pomlouvat = no statistiky a profíci (jak se ti často stává) říkají zjednodušeně OPAK
A měl by sis ujednotit JAK mluvíš o hybridech = se mnou a JirkouV :*)

Mimochodem https://www.novinky.cz/…experti-40347730 tohle je spíš optimistická verze = Babiš a covid zařídí(li) že to vše (co VÍME kam směřuje = a to že TOBĚ se to nelíbí s tím nic neudělá) půjde trochu rychleji

To že tvůj důchod bude třeba proti stejnému rakušákovi s podobnou prací NIŽŠÍ rsp. to že za to že bude NIŽŠÍ můžou KOMUNISTI = to už ti možná došlo. BlueSunova hlava to nepobrala (přečet sem pár příspěvků curwasportiva = tak ten ekonomický vzdělání FAKT NEMÁ :*) i když bys JEHO verzím asi chtěl věřit = tak to fakt jako NEEeeee :D

No nám vychází důchod k těm ca 70ti letům = a bude se muset (poměrem k průměrnému platu) SNÍŽIT
Nelíbí se nám to oběma = rozdíl je že to NENÍ o tom líbí nelíbí = já vím že s tím nic moc nejde dělat. No to co se líbí rohYpnolovi = zaseknout sekeru a dávat důchody na dluh (debililta non plus ultra = nicméně opravdu reálnými POPULISTICKÝMI politiky navrhovaná)
31. 1. 2021 14:18
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Jo, v oddílu "Co nesnáším" jsem ještě zapomněl na nejúchylnější, a přitom nejnebezpečnější "moderní" "technologickou vychytávku" - dotykové ovladače téměř čehokoliv. Ty jsou zralé přímo na žalobu dotyčných automobilek, za smrtelné ohrožování bezpečnosti posádky! :-O :-( :no:
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 14:29
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Pozor VELKÁ VÝJÍMKA = tady se s tebou dá (částečně) souhlasit :-)
Avatar - Blue Sun
31. 1. 2021 17:09
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Ovladače za lidskou hloupost nemohou!
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 18:26
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Za blbost konstruktérů/retardovaných manažerů asi nemůžou, to máš recht.
Avatar - Ozzman
31. 1. 2021 14:37
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Tak já bych byl střídmější:

Co v autě chci určitě :
Posilovače brzd a řízení, ABS, ESP, ASR (ať si říká kdo chce co chce, tohle opravdu pomáhá a i sebelepší řidič co tvrdí, že ho smyk nerozhází, ho díky tomu nepřistihne nepřipraveného, smyk většinou nepříjde cíleně).DO, elektrická okna a zrcátka jsou snad už standardem 20 let.
Pak za mne propojení mobilu s autem - stačí na hudbu, či alespoň USB/3.5mm jack. Vyhřívaná okna, přední i zadní, klimatizace (klidně i manuální)

Co bych tam měl rád

Chytrá světla, parkovací senzory, vyhřívané sedačky, tempomat (stačí obyč), dešťový senzor, infotainment s navigací, keyless, automatická převodovka v autě na denní jízdu, pohon 4x4 (to je už nadstandart).

Co tam nechci:

Start stop, assistenty, které nejde vypnout, tzn chci je používat jen, když já chci.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 14:47
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Start stop viz já 13:09 a 9:55

Je to už fakt dlouho = co byl rok 1974. ŽE systém S&S někteří VWýrobci nacpou do už hotových motorů a podle toho to pak funguje = to je jiná věc
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 18:33
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
EA211 je samozřejmě na SS připravené, takže nevím, na co narážíš.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 19:11
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Na realitu :-)

Bezpochyby i TY VÍŠ = ŽE a proč se to KAŽDÝ snaží vypínat ;-)
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 20:01
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Nevím, na co narážíš. Můžeš být konkrétnější?
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 20:18
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Ne = nechci ztrácet čas

Asi máme až EXTRÉMNĚ ROZDÍLNÉ info o fungování S&S = a v tom jak ho lidé vnímají. Nemyslím tam kde je to 3. desetiletí = tam je co vím všemi chápan dokonce ZCELA OPAČNĚ

Tam kde byl dobastlen do běžných motorů = tam ho až na výjímky všichni vypínají = protože fakt funguje blbě a poruchově. Rozjezd hybridu viz i místní Ozzyho měření = rozjezd stejného motoru (třeba) VW včetně a bez S&S = rozdíl i několik vteřin

Trochu to evokuje vzpomínku na zavedení filtrů pevných částich stejným VWýrobcem, když už roky u konkurence no problem fungovaly. Ale popravdě ten start stop je HORŠÍ
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 20:30
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Takže pointa je, že ti vadí SS v konvenčních motorech? Nebo jak to mám chápat?
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 20:39
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Viz ten průkopník v roce 1974 = nevadí. Ale dneska je fakt ROZDÍL v reálný funkčnosti když je systém použit tak jak má (kam jsme za těch skoro 50 let došli) a jak je aplikován = spíš jen ABY BYL aplikován. To pak (nepřekvapivě) většině vadí. A viz výsledky = i docela blbě funguje

Ty znáš někoho kdo ho v konvenčních motorech chválí a nadšeně používá = nebo víš že většina lidí na to spíš nadává a vypíná?
Avatar - twistedTSD
31. 1. 2021 20:45
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Použit jak má = HSD? Já akorát nepochopil, proč jsi začal rýt zrovna do VW, který používá SS stejně jako většina ostatních.
Avatar - Hammunasakra
31. 1. 2021 21:02
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
To znamená že SOUHLASÍŠ s tím co jsem napsal? Tady se viz i třeba jen teď https://www.auto.cz/…-i-lezaky-137764 mluví píše prodává vlastně přeVWážně jeden koncern (byť od Dieselgate se to maličko zlepšilo, ale jen maličko) tak VWše je o něm

Jestli chceš abych napsal že podobně to odfláklo Volvo = tak jo je to tak pokud si vybavuji

Prostě původní nápad a dokonce původní realizace S&S = je ok
Masová aplikace do všech hybridů = je už desítky let ok
Honem papírová aplikace ABY to bylo v Evropě = což je tady především VW = docela děs běs hrůůůza

Systém = ok
Realizace některých VWýrobců = hrůza

Když tu lidé mluví obecně o S&S = všichni říkají HRŮZA (nemluví o principu, ale... :-)

Já a mnoho kolegů z mého oboru (jedno jestli výrobci prodejci = prostě lidi zajímající se o techniku) mají hybridní start stopy často v druhé generaci aut = a neříkáme hrůza, ale SUPER
A plánujeme spíš další generace těhle aut = no majitelé těch škodoVWek atd. = ti na to(též) jen nadávají a píší tu jak se to musí vypnout atd. atp.
Avatar - Blue Sun
1. 2. 2021 10:32
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Vtipné. Nechceš ztrácet čas, ale pak tu rozepíšeš tři další obří elaboráty. :-D :-D
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 10:35
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Jj TO je moje "prokletí" = i když to (jako o včera s tebou) BÝVÁ ztráta čas :-!

PROČ ses hádal o něčem o čem evidentně nevíš neznáš nerozumíš (což samo o sobě není problém) to nevím. Rsp. proč si tvrdil že to tak NEMŮŽE být = na základě ČEHO???? :-O

A vono to tak fakt je = už ti to asi i došlo nebo KDO JINÝ za ty (dodnes) menší příjmy může = si už nevymyslel :-)
Avatar - Mikesus
1. 2. 2021 12:33
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Myslim, ze ten odkaz na jinou diskuzi byl naprosto zbytečný. Ja jsem ho nečetl, protoze to bylo moc dlouhé. Ale kdo to ani neviděl, je úplně mimo obraz. Takze takove zmínky na jinou diskuzi jsou jen matoucí.
Avatar - Hammunasakra
1. 2. 2021 12:49
Re: Co v autě skutečně chci a ocením
Vím dávám ti za pravdu = ale asi se (už) nezměním :-)
NE že bych se chtěl srovnávat https://www.csfd.cz/…ta-duse/prehled/ ale s tím prostě nic neuděláš ;-)

Jinak Babiš je prostě Babiš https://www.novinky.cz/…dvakrat-40349544 :-!

Jeho fandům nevadí že předseda české vlády nemluví česky, nevadí jim samozřejmě ani STB a KSČ ale tady nejen neví kde je nějakejch Cheb, ale plete si i polskou a německou hranici = no jak ukázal Kdo z polistopadových premiérů by nejlépe zvládl pandemii BABIŠ :-O :*) :D :-!