Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

BMW 333i tvořilo zcela vlastní kategorii generace E30

40 komentářů

Arese
Nádhera, nádhera, nádhera! E30 byla bezesporu nejkrásnější trojkový baworák všech dob (no, možná s E46, že 😄 ) a k tomu nadupaný řadový šestiválec a pětistupňový manuál, mňam! 😄 😄 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - speedfred
speedfred
Tak nejako prišli postupne, jedna 318 a potom samá 325i/e.
Ja už tiež už ale niečo pamätám 😒] nie ako vy sopliaci.

V piatok som bol u jedného pána a ten má doma snáď 12 áut Alfa Romeo.
Anonym
jj...to ani nejde vecpat do tabulek, co?
😒] 😁
já k tomu mám ještě jednu privátní úchylku na E30.
A to jsou stěrače světel. Ano, těch dvou kulatých světel. 😄
https😐/www.youtube.com/watch?…
Avatar - speedfred
speedfred
Nové auto som myslel.
Mám pre e30 nejakú slabosť, a chcel by som ju znova kupé/kabrio ale tie ceny....
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Znam u nas cloveka, kterej jich mel uz v radu nejmene nizsich stovek ve stavu od 1 do nechci ani zadarmo, dalsi ma permanentne minimalne 10 Citroenu XM. Videl jsem uz mnoho zahrad, kde stoji spousta aut stejneho typu, ktera jindy neuvidis cely rok.
Anonym
Obecně u těch veteránu (youngtimerů nebo to je egal) je lepší volit kusy s jednodušším řešením čhokoliv. Ovšem na stěračích světel trvám.
Avatar - speedfred
speedfred
E30 som mal asi 8ks ale stierače svetiel neboli ani na jednej.
Na nejakých som to ale videl, hlavne vo Švédsku.

Ceny pekných youngtimerov (e30) sú ale nezmyselné :no: a pritom to auto milujem a považujem za jeden z najkrajších Baworov. Keď si ale človek do toho sadne dnes a vidí tie A-stĺpky tak nevie či sa má smiať alebo plakať. Výhľad je ale z toho oproti moderným "bunkrom" parádny.
Avatar - lyon667
lyon667
Zastoupení BMW by se s tebou nejspíš hádalo, že to nebylo kupé, ale dvoudveřový sedan 😁 Mám i jednu knihu z bavorské edice, kde je jako první trojkové kupé výslovně uvedena E36... Proč, netuším.
Avatar - speedfred
speedfred
Myslím že to bolo nie len pre ITA ale aj pre Portugalcov. Možno by sa tam dalo niečo nájsť.
O dynamike sa nemá význam baviť, je to staré už cca 30+ rokov.
kesumb
Za mě e30 kabrio nebo e46 kupé... A s ohledem na poměrně problematickou elektrickou střechu E30 bych volil 46 kupé. Ale kdyby bylo to kabrio červený, šlo by i s manuálni střechou😄
kesumb
ja se ti teda priznam, sterace svetel jsem na r129 odpojil, kdyz se kousnou umi vyplacat odstrikovac a nasledne poslat do kytek pumpu...
Avatar - speedfred
speedfred
320i som nikdy nemal, ale previezol som sa pár krát.
Momentálne ju má ale kámoš v "kupéčku" + nejakú 318i.
E30 som nikdy nemal ale novú, možno tak 7-12 rokov staré kúsky. Vtedy boli tie aj zánovné autá vcelku nad moje možnosti.
Avatar - Dinar
Dinar
Alpina byla nejlepší E30, to auto je sen, jakkoliv každý mluví o M3. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Je to tak, podle bmw, ale pravdou je, že zač. 90. let většina lidí mluvila o dvoudveřové 3er jako o kupé, mám dodnes schovaný inzerát z norimberských inz. novin, na který jsem koupil své první pořádné auto, E30, a v něm stojí 320i coupe. 😉
Avatar - speedfred
speedfred
Máš pravdu, ono sa to volalo aj u e30 2dv. sedan, ale tak medzi nami to kolo kupé.
Avatar - lyon667
lyon667
333i původně měla vzniknout jako speciál pro tamější zrušenou soutěžní skupinu 1, takže nakonec zůstalo zřejmě jen u civilních verzí. Zkušenosti se zástavbou motoru M30 ale využila Alpina a na evropský trh přišla s modelem B6 3.5 s výkonem cca 250 koní, což bylo víc, než měla M3.
Xylo
Tak sis jich pár měl nechat. Myslím, že jich přes mě přešlo v roce 1990 tak 50 😁 . Když jsem chtěl koupil první bourané auto (před opravou), tak na mě koukali, jak na chovance ústavu pro mentálně postižené.
Avatar - speedfred
speedfred
Tak to teda čumím.
Ja mám ostrek prednej kamery na aute.
LORASI
mna zaskocila uz aj 2002 ... bez problemov cez 100k 😄
Avatar - palix
palix
To je cena :-! - ale ako plagát na stenu, prípadne model je to pekná dekorácia 😄. Pritom kedysi to nebolo až tak extrémne drahé auto - myslím ako napr nedávno Bugatti Veyron a podobné novodobé super drahé autá.
Avatar - lyon667
lyon667
Těch verzí bylo víc, konkrétně B6 měla motory M30 buď 2.8, nebo 3.5 litru a pak spousta variant s menšími šestiválci M20😒br />https😐/www.alpina-automobiles.com/…3er/bmw-3er-e30/

Můj ultimátní dream je šestka B7 Turbo, kterou jsem stejně jako výše uvedenou trojku měl možnost vidět naživo. Tak třeba jednou... 😊
Avatar - lyon667
lyon667
Záleží podle verze, poslední Evíčko s dvouapůllitrem mělo až 240 koní.
LORASI
to bude asi podobne, ako ked BMW tvrdi, ze linia X nie je SUV, ale SAV ... cize nemaju coupe, ale 2dverovy sedan 😄
LORASI
na ten som zabudol, ale to moze byt aj jeho cenovkou 😊 pod 2 mio EUR nezozenies 😄

507 bola aj ako roadster
Avatar - speedfred
speedfred
...ach jo, klasika a nádhera.Tie sedačky sú paráda.
No ale potom pozrieš na cenu tak teraz máš za to M3 F80.
webpaja
To je ono?

https😐/www.mobile.de/…r/237561421.html

Těch cca 250HP měla až B3 z e36 ne? 😉
Avatar - palix
palix
Potom pridajme aj BMW 507 😄 Nádherný veterán. Je to síce cabrio, ale pekné je.
Avatar - Dinar
Dinar
Tvl, čučím. 😄 :yes:
Měls i 320i coupe?
Avatar - Dinar
Dinar
Nevím přesně, jaký měla 320is mít výkon, ale tuším skoro stejně jako M3, kolem 190 koní, jenže tomu autu chyběl krouťák. Jednou jsem se k 320is dostal a dost mě zklamala, v reálu to proti M3 moc nejelo. A navíc ta obyč kastle, dokonce to bylo čtyřdvířko.
Avatar - lyon667
lyon667
Ano, jen Portugalsko a Itálie z důvodu jejich tehdejších daňových kategorií. Vyrobilo se jich o dost míň, než M3 - dohromady necely 4 tisíce kusů, zase na druhou stranu s tím M-tech paketem namísto M3 bodykitu vypadá tuctověji. Ale motoricky to byla v podstatě M3 se zmenšeným zdvihem.
Anonym
Mělo to hafo aut.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Tak si si mal kúpiť ruský Mercedes 2107, ten mal stierače a ostrekovače predných svetiel. Alebo nájsť originál W124 🙂
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Tak dneska tomu ujede uz kdejakej trivalec a podprumernej diesel, ale tenkrat to byl vlk v rouse .... Prave ta nenapadnost na nem byla zajimava. Pruser je ten, ze italove na auta serou protoze jsou stejna verbez jako rumuni a podle toho vetsinou i vypadaj. No a ty iesa jsou vsechno reimport z Italie.
LORASI
ja by som este pridal 2002 ... asi najkrajsie coupe od BMW ( podla mna )
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, nic proti 😁 ale nebyl si to ty, kdo říkal, že nekupuje žádné auto 2x? 😁
Avatar - speedfred
speedfred
Tak 320is je ešte možno kapánek väčšia rarita ako M3,ale bez toho bodykitu vypadá tak nejako obyčajne.
Avatar - netcar.xx
netcar.xx
Ty mela jedna E30 320is co jsem o ni premyslel nekdy kolem roku 2006, stala tehdy 6000 Euro, ja chtel ale E30 M3 ( nakonec jsem doted stejne zadnou nekoupil, a uz ani nekoupim, protoze za ty penize to az tak uzasne auto neni ), tak ji vzal kamarad, kterej se tam byl podivat se mnou. Do predlonskeho roku s ni jezdil ( cca 3-5 tkm rocne ), pouze delal servis a nakonec ji prodal za nejakych 40 000 Euro, protoze byla originalni, nerenovovana a po nejakem znamem italskem nevim co uz.Ale pamatuji si na ty sterace. Apropo, ty jsi znalec. Asi budu davat pryc 190E 2.5 16 ( ne EVO ), hezka, naprosto bez koroze ( je z Recka ), pouze zvedle horni okraje calouneni zadnich dveri od slunicka. Jinak ve stavu 2. Minusy jsou automaticka prevodovka ( o Getragu vim, dokonce o trech, ale stoji palbu ) a motor nedrzi par vterin po startu na volnobeh. A na 123 230CE taky uz asi nebudu mit misto.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ty si měl 8 E30tek?! To si je střídal po roce? Nebo si měl na každej den v týdnu jednu? 😁
Anonym
Anonym
Tak jasný, stěrače (ale i ostřikovače) světel jsou docela problémová součástka na hodně autech. Ale mě to baví. Taková mechanická krávovinka. A tak problemtická (sníh, led). A právě ty na E30 jsou nejhustější. Já to měl jenom na pár autech.
Ale je to nádhera! Ten SAAB taky megacool!
https😐/www.youtube.com/watch?…
A ještě prahnu po ostřicích a stěračích na zrcátkách, ale to jsem naživo nikdy neviděl. Ale existujou. Jedinej v originále je měl Nissan.